monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Άντε και πήραμε dslr, άντε και βγάλαμε φωτός.

Τώρα?
Πως θα κρίνουμε αν το white balance είναι καλό?
Πως θα κρίνουμε αν ο φωτισμός είναι σωστός?

Προσωπικά, έχω τεράστιο πρόβλημα, δε βγάζω άκρη.

Έχω ένα μόνιτορ στο πι-σι 24' της σαμσούνγκ, που το πήρα πραγματικά πολύ φτηνά, αλλά ρε παιδιά 2 εκατοστά να μετακινήσω το κεφάλι μου, άλλα αντ'άλλων βλέπω!

Τα χρώματα δεν έρχονται με κανένα τρόπο. Έκανα μια δοκιμή, σύνδεσα στο πισί κι ένα παλιό CRT μόνιτορ της IBM 19' που έχω στην άκρη, το οποίο είχα κάποτε χρυσοπληρώσει, κι έπαθα πλάκα, τα χρώματα δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά που μου δείχνει η LCD.

Βέβαια, σε θέματα ευκρίνειας, το παλιό CRT δε μπορεί να παλέψει το νέο και ωραίο LCD.

Οπότε πάμε στο θέμα: ποιό είναι το σωστό μόνιτορ για να βλέπουμε τις φωτό μας όπως πραγματικά είναι?

Έκατσα κι έψαξα λιγο στο ιντερνετ και είδα αυτά τα πάνελ τα Plane Switching technology (IPS) που είναι "ειδικά" για αυτό το θέμα.

Έχουν πραγματικά μεγάλη γωνία θέασης χωρίς ουσιαστικές αλλοιώσεις (χρωματικές και φωτεινότητας), αλλά έχουν κ δυνατότητα να δείχνουν πολύ πιο μεγάλη γκάμα χρωμάτων (“billion-color depth”), αγγίζοντας ή και ξεπερνώντας το απαιτούμενο εύρος του Adobe RGB και του sRGB mode (>100% Color Gamut).

Σε αυτό το site ανακάλυψα ουσιαστικά την αξία του καλιμπραρίσματος.

Οθόνη χωρίς καλιμπράρισμα, είναι πεταμένα ερώπουλα, τέλος.

Οπότε, βλέπω διάφορες οθόνες, που δυστυχώς όλες είναι ....ακριβές. Ιδίως οι κορυφές, που ακούν στο όνομα LaCie / Eizo.

Τες πα, επειδή το μέγεθος μετράει (για μένα πάρα πολύ, δηλαδή θέλω >25΄), ψήνομαι για την HP LP3065 30".

Αν έχετε οικονομικές προτάσεις, παρακαλώ.

Επίσης, αν ξέρετε διαφορές των πάνελ που κυκλοφορούν (πχ H-IPS και S-IPS) και τεχνικά στοιχεία, επίσης παρακαλώ.

Νομίζω πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό θέμα η απεικόνιση της ψηφιακής φωτογραφίας μας, καθώς ελάχιστες εκτυπώνουμε, βασικά τις βλέπουμε σε ένα μόνιτορ...

Ταυτόχρονα, είναι επίσης πολύ σημαντικό το μόνιτορ που έχουμε, για να ξέρουμε αν οι φωτο που βγάζουμε είναι της προκοπής, με σωστό χρώμα και φωτισμό, κι όχι να εικάζουμε ότι αυτό που βλέπουμε στο δικό μας χάλια μόνιτορ είναι το σωστό και να προσπαθούμε να διορθώσουμε πχ τα χρώματα στο φότοσοπ χρησιμοποιώντας ένα μόνιτορ που δε μας δείχνει την πραγματικότητα, με αποτέλεσμα να χειροτερεύουμε την φωτογραφία μας παρά να τη βελτιώνουμε, κι ας νομίζουμε το αντίθετο!
 

Μηνύματα
14.045
Reaction score
11.740
Μπράβο, είσαι σε πολύ καλό δρόμο και οι σκέψεις σου από την αγορά της DSLR μέχρι σήμερα είναι λογικές. Καλή αναζήτηση! Προσωπικά θα σου πρότεινα EIZO. Σπίτι, τις δικές μου φωτό τις φτιάχνω σε μια EIZO F730 CRT, από πάνελ δεν ξέρω τίποτα.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.350
Reaction score
37.090
Moλις ειδα το τhread,

Να κανω μια μικρη παρεμβαση...

το μονιτορ αυτο,της ΗΡ,
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm

αφου τωρα μολις το διαβασα, κανει ολοκληρο review με καλιμπραρισμα σε θερμοκρασια χρωματος 6500 Κελβιν ???


Να λοιπον γιατι βγαινουν τοσο μικρα νουμερα στις μετρησεις του ΔΕ....

ειπα κ γω...

Αν λοιπον με τα ιδια ακριβως χαρακτηριστικα ρυθμισεων κ μετρησεων κανουμε το καλιμπραρισμα στις 5000 Κελβιν, αντε 5200 για να μη το ζορισουμε πολυ το μηχανακι κ τα παιξει, το ΔΕ θα εκτοξευθει...σιγουρα πανω απο 3-4 ...
:143:
Γιατι ως γνωστον οσο χαμηλοτερα σε κελβιν καλιμπραρουμε το μονιτορ, τοσο πιο πιστη αναπαραγωγη-αποδοση εχει...(αν μπορει βεβαια το πανελ ν ακολουθησει.)

Και ειδικα σε συνθηκες γραφειου το απολυτο στανταρ για χρωματικη πιστοτητα κ διαχειριση ειναι οσο πιο κοντα γινεται στις 5000.
:145:
Ειναι επισης το ιδανικο οταν στο χωρο μας χρησιμοποιουμε χρωματικη διαχειρiση απο την αρχη εως το τελος, πχ με plotter η scanner κτλπ για καθετη παραγωγη.

Και για να πλησιασουμε στο θεμα μας ενα μπραβο αρχικα στον CostasEar για τη γενναια αποφαση που πηρε να εμπλακει μ αυτα τα ρημαδια τα μηχανακια του διαβολου :141:και ν ακολουθησει απολυτους αλλα κ δυσβατους δρομους....

Διοτι μετα απ ολα αυτα και αφου καταφερεις να σεταρεις τις (υπεροχες οφειλω να ομολογησω..) φωτογραφιες σου τι θα κανεις???

θα θελησεις καποια στιγμη να τις τυπωσεις...

Και βεβαια θ αρχισεις την αναζητηση..

Με συχνοτερα αποτελεσματα απο τα διαφορα Lab-Φωτογραφεια του τυπου
"αλλιως τα εβλεπα εγω αλλιως μου τα δωσατε",
"γνωριζετε κυριε τι χρωμα ειναι το χιονι, ειναι γκριζο κ οχι λευκο",
"εχω καλιμπραριστει απολυτα"-"μ εμενα οχι ισως ρυθμιστικατε σωστα με καποιον αλλο, εγω ειμαι απο αλλη ιστορια"
κ πολλα πολλα ακομα τραγελαφικα....



Κρατημα αναπνοης κ ξεκινας λοιπον!!!


Να προτεινω πανω απ ολα Barco, LaCie , ΕΙΖΟ και NEC, oλες με υπεροχα πανελ , πολυ σωστη αναπαραγωγη και τιμες οσο αντεχεις...

Μετα κατεβαινοντας παμε σε Quatto, Apple, Dell, HP

Απο κει κ περα ολα τα υπολοιπα consumer monitor...oλο κι απο κατι καλο θα εχουν
Ελπιζω να μη ξεχασα τιποτα...

Οτι διαθετετε...

Και ας μη ξεχναμε και τον παραγοντα Μεγεθος...

Και πανω απ ολα αν ΟΝΤΩΣ χρειαζεται μια πανακριβη οθονη για τη χρηση που κανει ο καθενας μας η μια μαλλον "all around" λυση.

Ελπιζω να βοηθησουν κι αλλοι φιλοι σε μια πολυ σωστη επιλογη!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Απάντηση: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

το απολυτο στανταρ για χρωματικη πιστοτητα κ διαχειριση ειναι οσο πιο κοντα γινεται στις 5000
ένα έχω να πω: έχω μαύρα μεσάνυχτα.:143::135::143::135:
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.350
Reaction score
37.090
πως λεμε white balance, ετσι περιπου.ειναι η θερμοκρασια χρωματος που μετριεται σε κελβιν στην οποια επανω καλιμπραρουμε.Οσο πιο χαμηλη ειναι πιο ψυχρά, οσο ανεβαινει πιο θερμα (στη θεωρια παντα)
πχ 4000-5000 κελβιν ειναι συνηθως μια θερμοκρασια χρωματος που συνανταμε σε γραφεια, ατελιε, χωρους γενικα .
Σ ενα πολυ πολυ φωτεινο με κατευθειαν φως ηλιου κ ιδιααιτερα αν ειναι σε ψηλο οροφο τοτε μονο καλο ειναι να καλιμπραρουμε στα 6500 κ.

Στο χωρο της φωτογραφιας, των ατελιε και των γραφικων τεχνων παντα δουλευουμε στις 5000 , εξ ου και το D50, το λεγομενο φωτιστικο αναφορας για χρωματικο ελεγχο εκτυπωσεων.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Απάντηση: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

και μια νέα και φρέσκια, που δε τη βλέπω να κυκλοφορεί ακόμα, η HP ZR24w.

(H2-IPS)

Price: $425
 



Μηνύματα
1.922
Reaction score
1.075
Απάντηση: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

άσχετο...
Μια φορά ήταν ένας γέρος με μια παλιά κλασσική KODAK, φίλμ, ζουμ χειροκίνητο etc. Ένας νέος με μια super-dooper ψηφιακή 8 megapixels και της Παναγιάς τα μάτια τον προκαλεί για το ποιος θα βγάλει την καλύτερη φωτογραφία. βγάζανε κοντινές, μακρινές, κάδρα διάφορα, μέχρι που τράβηξαν μερικές με ζουμ. Εκεί ο νέος έπαθε πανωλεθρία, ενώ ο γέρος έβγαλε φοβερές φωτογραφίες.
Ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα;


H γριά η Κόντακ έχει το zoom-in!
:138:

τι (x-rite:114:) θα πάρεις για καλιμπράρισμα;
 

Μηνύματα
709
Reaction score
10
Απάντηση: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

πως λεμε white balance, ετσι περιπου.ειναι η θερμοκρασια χρωματος που μετριεται σε κελβιν στην οποια επανω καλιμπραρουμε.Οσο πιο χαμηλη ειναι πιο ψυχρά, οσο ανεβαινει πιο θερμα (στη θεωρια παντα)
Μήπως τα λες λίγο ανάποδα;
Όσο πιο χαμηλή είναι η θερμοκρασία τόσο πιο "θερμά" είναι τα χρώματα, δηλαδή τα λευκά κιτρινίζουν.

Η βασική παρατήρηση πάντως είναι ότι όλη η αλυσίδα πρέπει να είναι καλιμπραρισμένη και να
δουλεύει στον ίδιο χρωματικό χώρο γιατί αλλιώς παίρνεις άλλα γι άλλα.
Ακόμα και τα χρώματα που παράγει η φωτογραφική μηχανή είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας όπου
μπορούμε να επέμβουμε είτε λιγότερο είτε περισσότερο.

Νομίζω πάντως ότι το D50 για χρήση όπου δεν θέλουμε το τελικό "προϊόν" σε χαρτί δεν είναι τόσο
κατάλληλο.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.350
Reaction score
37.090
Re: Απάντηση: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

Μήπως τα λες λίγο ανάποδα;
Όσο πιο χαμηλή είναι η θερμοκρασία τόσο πιο "θερμά" είναι τα χρώματα, δηλαδή τα λευκά κιτρινίζουν.

Η βασική παρατήρηση πάντως είναι ότι όλη η αλυσίδα πρέπει να είναι καλιμπραρισμένη και να
δουλεύει στον ίδιο χρωματικό χώρο γιατί αλλιώς παίρνεις άλλα γι άλλα.
Ακόμα και τα χρώματα που παράγει η φωτογραφική μηχανή είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας όπου
μπορούμε να επέμβουμε είτε λιγότερο είτε περισσότερο.

Νομίζω πάντως ότι το D50 για χρήση όπου δεν θέλουμε το τελικό "προϊόν" σε χαρτί δεν είναι τόσο
κατάλληλο.
οχι δε το λεω αναποδα.Οσο τα κελβιν χαμηλωνουν ψυχραινει το χρωμα "γενικα" και θερμαινει οσο ανεβαζουμε κελβιν.

Οσο για το D50 εχεις δικιο, εννοειται πως η χρηση του ειναι μονο για χαρτι, τυπωμενο!
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.423
Eκτυπώνεις σε srgb ή βλέπεις στο μονιτορ(ή και στον προβολέα);Ακολούθα το D65.
The name D65 suggests that the correlated color temperature (CCT) should be 6500 K, while in truth it is closer to 6504 K.
Kαλό διάβασμα:
http://en.wikipedia.org/wiki/CIE_1931_chromaticity_diagram#The_CIE_xy_chromaticity_diagram

Λοιπόν για να έχεις μια ιδέα.Χιλιάδες επαγγελματίες(φωτογράφοι,γραφίστες,φωτοσοπάδες,σελιδοποιητές κτλ)πίνουν νερό στο όνομα της eizo και της lacie.Μλκες δεν θα είναι.
Πχ στην δουλειά τους έχουν πάρει κάτι 26αρια lg και samsung.Ε όλοι κοιτάνε τα παλιά 15άρια eizo πρίν φύγουν οι σελίδες για εκτύπωση.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.423
Re: Απάντηση: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

οχι δε το λεω αναποδα.Οσο τα κελβιν χαμηλωνουν ψυχραινει το χρωμα "γενικα" και θερμαινει οσο ανεβαζουμε κελβιν.
Γίαννη γιατί και εγώ νομίζω ότι είναι το αντίθετο;
Πχ στο σινεμα η αναφορά είναι οι 6504Κ.Όταν ανεβαίνουμε τα λευκά ''μπλεδίζουν''(δλδ γίνονται πιό ψυχρά) ενώ όταν κατεβαίνουμε ''κιτρινίζουν''(δλδ πάνε προς την κλίμακα του κόκκινου=πιό θερμά).
 

Μηνύματα
1.922
Reaction score
1.075
Απάντηση: Re: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

...Πχ στην δουλειά τους έχουν πάρει κάτι 26αρια lg και samsung.Ε όλοι κοιτάνε τα παλιά 15άρια eizo πρίν φύγουν οι σελίδες για εκτύπωση.
και τις 17άρες lachie με τα αφτιά στο "dark" δωμάτιο... (ίδια τιμή είχαν:114: με τις 15αρες eizo)
υπάρχουν βέβαια και οι τύπου matrix... με τις οθόνες στα mac, όπου βλέπουν κόκκινο 10% και ξέρουν ότι θα βγεί πορτοκαλί στο δοκίμιο:116:!
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.423
και τις 17άρες lachie με τα αφτιά στο "dark" δωμάτιο...
19άρια(νομίζω) τέτοια είχε η γυναίκα στην προηγούμενη δουλειά.Μιλάμε δεν ξέφευγε πόντο απ το δοκίμιο!
 

Μηνύματα
651
Reaction score
1.973
"Άντε και πήραμε dslr, άντε και βγάλαμε φωτός.

Τώρα?
Πως θα κρίνουμε αν το white balance είναι καλό?
Πως θα κρίνουμε αν ο φωτισμός είναι σωστός?

Προσωπικά, έχω τεράστιο πρόβλημα, δε βγάζω άκρη.

Έχω ένα μόνιτορ στο πι-σι 24' της σαμσούνγκ, που το πήρα πραγματικά πολύ φτηνά, αλλά ρε παιδιά 2 εκατοστά να μετακινήσω το κεφάλι μου, άλλα αντ'άλλων βλέπω!

Τα χρώματα δεν έρχονται με κανένα τρόπο. Έκανα μια δοκιμή, σύνδεσα στο πισί κι ένα παλιό CRT μόνιτορ της IBM 19' που έχω στην άκρη, το οποίο είχα κάποτε χρυσοπληρώσει, κι έπαθα πλάκα, τα χρώματα δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά που μου δείχνει η LCD.

Βέβαια, σε θέματα ευκρίνειας, το παλιό CRT δε μπορεί να παλέψει το νέο και ωραίο LCD.

Οπότε πάμε στο θέμα: ποιό είναι το σωστό μόνιτορ για να βλέπουμε τις φωτό μας όπως πραγματικά είναι?

Έκατσα κι έψαξα λιγο στο ιντερνετ και είδα αυτά τα πάνελ τα Plane Switching technology (IPS) που είναι "ειδικά" για αυτό το θέμα.

Έχουν πραγματικά μεγάλη γωνία θέασης χωρίς ουσιαστικές αλλοιώσεις (χρωματικές και φωτεινότητας), αλλά έχουν κ δυνατότητα να δείχνουν πολύ πιο μεγάλη γκάμα χρωμάτων (“billion-color depth”), αγγίζοντας ή και ξεπερνώντας το απαιτούμενο εύρος του Adobe RGB και του sRGB mode (>100% Color Gamut).

Σε αυτό το site ανακάλυψα ουσιαστικά την αξία του καλιμπραρίσματος.

Οθόνη χωρίς καλιμπράρισμα, είναι πεταμένα ερώπουλα, τέλος.

Οπότε, βλέπω διάφορες οθόνες, που δυστυχώς όλες είναι ....ακριβές. Ιδίως οι κορυφές, που ακούν στο όνομα LaCie / Eizo.

Τες πα, επειδή το μέγεθος μετράει (για μένα πάρα πολύ, δηλαδή θέλω >25΄), ψήνομαι για την HP LP3065 30".

Αν έχετε οικονομικές προτάσεις, παρακαλώ.

Επίσης, αν ξέρετε διαφορές των πάνελ που κυκλοφορούν (πχ H-IPS και S-IPS) και τεχνικά στοιχεία, επίσης παρακαλώ.

Νομίζω πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό θέμα η απεικόνιση της ψηφιακής φωτογραφίας μας, καθώς ελάχιστες εκτυπώνουμε, βασικά τις βλέπουμε σε ένα μόνιτορ...

Ταυτόχρονα, είναι επίσης πολύ σημαντικό το μόνιτορ που έχουμε, για να ξέρουμε αν οι φωτο που βγάζουμε είναι της προκοπής, με σωστό χρώμα και φωτισμό, κι όχι να εικάζουμε ότι αυτό που βλέπουμε στο δικό μας χάλια μόνιτορ είναι το σωστό και να προσπαθούμε να διορθώσουμε πχ τα χρώματα στο φότοσοπ χρησιμοποιώντας ένα μόνιτορ που δε μας δείχνει την πραγματικότητα, με αποτέλεσμα να χειροτερεύουμε την φωτογραφία μας παρά να τη βελτιώνουμε, κι ας νομίζουμε το αντίθετο!

μπάσσα έχει? "


Αν θέλεις απλά να βλέπεις τις φωτογραφίες σου δεν αξίζει να χαλάσεις λεφτά για ειδικευμένο monitor. Μια καλής ποιότητας σύγχρονη τηλεόραση ή προβολέας home cinema είναι κατάλληλα.

Αν θελήσεις να τις τυπώσεις, τότε αρχίζει το ΧΑΟΣ. Κάτι αντίστοιχο με το Hi End στον ήχο. Χρειάζονται πολλές γνώσεις, ταλέντο, και πολύ ακριβός εξοπλισμός. Η μόνη διαφορά με το ήχο είναι ότι η πολιτική τιμολόγησης του εξοπλισμού στην επεξεργασία της εικόνας είναι τελείως διαφορετική από αυτήν του ήχου, αφού στην εικόνα οι πελάτες είναι σχεδόν αποκλειστικά oi επαγγελματίες του χώρου.

Η αλυσίδα για την παραγωγή τυπωμένης φωτογραφίας WYSIWYG ( What You See Is What You Get) είναι η εξής: ( Τα ερωτήματα που θέτεις αφορούν την αρχή της αλυσίδας)

1. Δύο Monitors : Ένα κατάλληλο για επεξεργασία εικόνας πχ: LaCie για την φωτογραφία, και ένα κοινό για τα εργαλεία του Photoshop.

2. Calibrator : παράγει ICC profile το οποίο φορτώνει το PC κατά την εκκίνηση και «χειρίζεται» το monitor έτσι ώστε να αποδίδει πιστά τα χρώματα χωρίς «χροιές»!

3. Κάρτα οθόνης με Billion Colors πχ matrox

4. Εκτυπωτής με δυνατότητα Calibration, εδώ η epson μάλλον είναι μονόδρομος.

5. Χαρτιά και μελάνια γιατί το κόστος στα «γνήσια» μπορεί να αποδειχθεί εφιάλτης αν γίνεις παραγωγικός φωτογράφος…

6. Ικανοποιητική γνώση του Photoshop.

Καλή αρχή! :126:
 


Μηνύματα
1.922
Reaction score
1.075
Απάντηση: Re: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

...4. Εκτυπωτής με δυνατότητα Calibration, εδώ η epson μάλλον είναι μονόδρομος.

5. Χαρτιά και μελάνια γιατί το κόστος στα «γνήσια» μπορεί να αποδειχθεί εφιάλτης αν γίνεις παραγωγικός φωτογράφος…
...
Epson, HP, Xerox, Xante και κανα δυο άλλες έχουν μοντέλα για εκτύπωση "δοκιμίου" με stochastic screening κλπ. Δεν είναι μονόδρομος ο epson ούτε απο hardware, ούτε απο software.
Ασε που ούτε το inkjet είναι μονόδρομος για δοκίμιο.

Πολλοί εκτυπωτές inkjet δοκιμίου έχουν φωτόμετρα εσωτερικά και αυτοκαλιμπράροντε. Αλλιώς θέλεις x-rite για χαρτί.

Τα χαρτιά και τα μελάνια πρέπει να έχουν icc profile, αλλιώς θέλεις ειδικά software για να καταφέρεις να τυπώσεις σωστά (δεν αρκούν 20 τόνοι στο χρώμα για να περιγράψουν μια χρωματική καμπύλη, οπότε αν μελάνια ή χαρτί είναι με άγνωστο icc ... κλάφτα).

(x-rite για χαρτί και HP DesignJet 130nr για δοκιμές...τονικές σκάλες και τέτοια, υπάρχουν).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.169
Reaction score
143.663
Απάντηση: monitor για πιστή απεικόνιση ψηφιακής φωτογραφίας.

H γριά η Κόντακ έχει το zoom-in!


τι (x-rite:114:) θα πάρεις για καλιμπράρισμα;
για καλιμπράρισμα θα πάρω τη βοήθεια του Γιάννη, άστο αυτό.:126:

για οθόνη όμως? ποια γριά έχει το ζουμί?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.811
Μηνύματα
3.028.700
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top