Poll περί δικάναλου - πολυκάναλου ήχου

Δικάναλος ή πολυκαναλος;


  • Total voters
    199

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.731
Δανικά. Του πήγα πάνω κάτι BOSE 101 με έναν class D 50watt ανά κανάλι.
Πέτρο, μεταξύ μας, μήπως ο αεφός σου είχε φάει κανένα γκομενάκι στο γυμνάσιο? Γιατί μάλλον τον έχεις άχτι...

Μόνο αυτός ;;;
Ο σπορττεος και ο νι Ολύμπιος έχουν από τρεις ψήφους ο καθένας..! :roflmao: :roflmao: :roflmao:
Αφού είναι τσάμπα, και λίγες έβαλα!
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
38.193
Reaction score
78.062
Πετράν, μεταξύ μας, μήπως ο αεφός σου ναούμ σου κανε ναουμ καμιά βιόλα και σου παιξε κάνα μπαλαμούτι με καμιά τρυγόνια που χες νταλκά στο γυμνάσιο ναούμ?

Γιατί μάλλον τον έχεις άχτι...
:lolsign:
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.348
Reaction score
27.450
Θα έπρεπε, εφόσον ο σαραουντ δορυφόρος έχει ίδια μεγάφωνα μεσαίων και πριμων με τα main, να είναι ακριβώς στην ίδια απόσταση ακρόασης με τα main, και εφόσον δεν έχει πίσω ηχεία (έχει 5.2 και όχι 7.2), δεν μπορούν να είναι στις 90°, θα πρέπει να είναι στις 110-120° ώστε να μπορούν να του δώσουν την αίσθηση ότι έρχεται πληροφορία από πίσω.
Να συμπεράνω ότι για 5.χ τα 2 "πίσω" τοποθετούνται στον οριζόντιο άξονα της θέσης ακρόασης και, αν πάμε σε 7.χ, τότε προστίθενται 2 πιο πίσω σε ίση απόσταση (κατά τον κάθετο άξονα, όσο τα μέιν) ή τα έχω μπερδέψει?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.959
Reaction score
55.131
Το πήρες το like σου ( αυτό ήταν για να μην κουράζω την like police ) φίλε αλλά μην ξαναπείς απλό το δικάναλο . Δεν είναι απλό είναι αγνό :biggrin: :biggrin: :p
Αγνό...παρθένο (ηχητικό) χαλί. Να τα λέμε...΄΄όλα΄΄. :roflmao:
Η αίσθηση του πολυπόθητου ύψους στην μουσική εικόνα, να σημειώσω πως πλέον υπάρχει, καταγράφεται και είναι εφικτή η αναπαραγωγή της, φυσικά μόνο από τα ιμερσιβ φορμά.

Η τρίτη διάσταση στην μουσική σκηνή, αυτή του ύψους, είναι το επίτευγμα του ιμερσιβ.

Αν πάμε να δούμε τα επιτεύγματα στην πορεία των ηχογραφήσεων και των διαφορετικών φορμά, είναι ως εξής:

Το επίτευγμα της στερεοφωνιας, είναι να δημιουργηθεί το φάντομ κεντρικό ηχείο.

Βέβαια το κεντρικό ηχείο υπάρχει στο πολυκάναλο σεταπ κανονικά, οπότε ξεκινάς με γκολ από τα αποδυτήρια.

Το επίτευγμα του πολυκάναλου ήχου, είναι οι πληροφορίες χώρου και μια μουσική σκηνή 360°.

Όλα μέχρι εδώ, είναι δισδιάστατα, πλάτος και βάθος. Δεν υπάρχει αναπαραγωγή του ύψους.

Ιμερσιβ. Ύψος. Άλλη μια διάσταση στην αναπαραγωγή. Το επίτευγμα του ιμερσιβ είναι να μετατρέψει τον δίσκο της μουσικής εικόνας σε ημισφαίριο.

Υπ'οψιν:

Στο σωστά στημένο πολυκάναλο ή ιμερσιβ σεταπ, υπάρχουν δεκάδες φάντομ κανάλια μεταξύ των ηχείων του εκάστοτε σετάπ.
Η σωστή αναπαραγωγή αυτών των φάντομ καναλιών, γίνεται με τους ίδιους κανόνες και νόμους της απλής στερεοφωνιας (αποστάσεις, τονική ισορροπία μεταξύ των ηχείων, κλπ)

Δηλαδή ανεξαρτήτως του πόσα ηχεία έχει το εκάστοτε σετάπ, σε μια σωστή υλοποίηση δεν ακούς ποτέ τα ηχεία, αλλά μια ενιαία μουσική εικόνα. Πρέπει τα ηχεία πάντα να εξαφανίζονται, και να δημιουργούνται ανάμεσα στα ηχεία τα επιπρόσθετα φάντομ κανάλια για μια ενιαία μουσική εικόνα. Όσο πιο πολλά ηχεία έχεις και όσο πιο κοντά είναι αυτά μεταξύ τους, τόσο πιο εύκολη και απόλυτη η δημιουργία ενδιάμεσου φάντομ.
Θα γίνεται του..."Phantom Menace".🤡
Αν αποδίδεται η φυσική θέση των οργάνων είναι ανωμαλία και ελάττωμα του τριδρομου ηχείου ?
Το ομοαξονικο που θα τα βγάζει όλα στο ίδιο ύψος είναι καλύτερο ?
Πώς τεκμηριώνεται η τονισμένη τοποθέτηση;
Διότι μια καλώς υλοποιημένη και διευθετημένη στο χώρο ομοαξονική μονάδα κάθε άλλο παρά αυτό θα έκανε...
Εννοείται.

Αυτά κατακρίνουμε τόσο καιρό, τα τέρατα της Γουίλσον για κυρίως ηχεία και Τίβολι για κεντρικό και σαραουντ. Χέσε με ρε μπάρμπα...

Υπάρχει και μια άλλη σημαντική παράμετρος, αυτή της ευκολίας προσαρμογής της τοποθέτησης.

Στο δικάναλο, σπας λίγο τα αρχιδάκια σου, και βρίσκεις 2 ιδανικές ή σχεδόν ιδανικές θέσεις μέσα στο δωμάτιο για τα 2 ηχεία σου. Στο πολυκαναλο δεν υπάρχει τέτοια πολυτέλεια, πρέπει να μπουν σε συγκεκριμένες θέσεις τα υπόλοιπα ηχεία, με συγκεκριμένες γωνίες και αποστάσεις, και κάπου κει αρχίζουν οι συμβιβασμοί. Αυτό σημαίνει πως η ανάγκη της ισοστάθμισης είναι πολύ μεγαλύτερη στο πολυκάναλο, λόγω έλλειψης επιλογών ως προς τα sbir..
Οπότε το κυνήγι της καλύτερης δυνατής ποιότητας ισοστάθμισης, γεννάται εκ του μηδενός.

Εντοιχισμος η μόνη λύση σε κάθε πονεμένο.
Και δικαναλικό υπό διευθέτηση ΄΄φτου και από την αρχή΄΄ η δόκιμη λύση για κακοστημένα ένεκα σαγιονάρας πολυκαναλικά.
Δεν έχεις άδικο, αλλά δε φταιγαν τα ηχεία, τουλάχιστον στις ελληνικές εκθέσεις, αλλά τα ενισχυτικά που τα συνόδευαν.
Άκουσε το με ενισχυτικά άλλων εταιριών και το ξαναλέμε!
Το σαγόνι δε ξεκολλάει από το πάτωμα!

Ούτε σόδα Ντοκ..
Full immersive και η κάτω γνάθος δηλαδή,αλλά προς...αντίστροφη κατεύθυνση. :roflmao:
με bryston, goldmund & nelson pass ναι Νίκο κι όχι μόνο μια φορά
παπάτζες εγώ δεν..αν δεν έχω ο ίδιος ακούσει κάτι δε μιλάω.
Τώρα ναι, δε το έχω ακούσει με plinius & lahm, έχω ακούσει όμως και τους δύο σε σχέση με brumester με άλλα ηχεία.
Λέανδρε,δεν αναφέρεις στάθμες στη θέση ακρόασης ούτε και ακριβή προσανατολισμό ως προς τα ηχεία,με την έλλειψη τέτοιων στοιχείων να καθιστά οποιαδήποτε ακροαματική εκτίμηση αναξιόπιστη.
...
Κοκορευομαστε για κάτι που έχουμε αποκτήσει σε όλους αυτούς που δεν μπορούν να το έχουν (τουλάχιστον όχι ακόμα )
δημιουργούμε ομάδες πολυκαναλων ιδιοκτητων και αφήνουμε απέξω τους υπόλοιπους να ζηλεύουν....αυτό δεν μου αρέσει . Είναι υπερβολή. Ο καθένας βάζει τα όρια του και το πάει εκεί που θέλει μόνο αυτός.

Μιλάμε υποτιμητικά και χρησιμοποιούμε ασχημους χαρακτηρισμούς για μέλη του φόρουμ και σκοπος μας είναι να
τους κάνουμε να ντρέπονται που τους αρέσει να ακούνε δικαναλα .
Μόνο που οι δικαναλικοί θα έπρεπε να επιδεικνύουν προσωπικότητα και γνώσεις κατά τρόπον ώστε να έβαζαν στη θέση τους όσους υποτίθεται θα φέρονταν αντικανονικά.
Αντ'αυτών όμως όλο καλώδια,κλάψα και...κοπάνα διαπιστώνεται. :sneaky:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.663
Reaction score
126.684
Να συμπεράνω ότι για 5.χ τα 2 "πίσω" τοποθετούνται στον οριζόντιο άξονα της θέσης ακρόασης και, αν πάμε σε 7.χ, τότε προστίθενται 2 πιο πίσω σε ίση απόσταση (κατά τον κάθετο άξονα, όσο τα μέιν) ή τα έχω μπερδέψει?
Καταρχήν ναι, τα έχεις μπερδέψει, και κατά δεύτερον δε χρειάζεται να συμπεράνεις απ'το μυαλό σου τίποτα.
Δες τις προδιαγραφές..


5-1-surround-sound.jpg
unnamed (4).jpg


Εγώ αν έστηνα 5.1 τα σαραουντ θα τα έβαζα 120-130°.
 


Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
Καταρχήν ναι, τα έχεις μπερδέψει, και κατά δεύτερον δε χρειάζεται να συμπεράνεις απ'το μυαλό σου τίποτα.
Δες τις προδιαγραφές..


View attachment 163266 View attachment 163267

Εγώ αν έστηνα 5.1 τα σαραουντ θα τα έβαζα 120-130°.

Στις 130° τα surrounds δεν είναι εκτός προδιαγραφών;
 




Μηνύματα
1.031
Reaction score
2.826
Οι παρακάτω έχουν ψηφίσει σε δυο σημεία του πολυκαναλου, πρέπει να βάλετε ή στο 2 ή στο 3.

Αστροναυτης
sporrteo
Blues
Konnos

Ο τέρμα το γκάζι δεν πιάνετε είναι μια κατηγορία μόνος του.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.663
Reaction score
126.684
Στο δικό μου σεταπ, ο τρινοβ κατευθύνει τα περιφερικά κανάλια του SACD 5.1 στα πίσω σαραουντ, όχι στα πλαϊνά.

Μπορώ να τα ανακατευθύνω στα πλαϊνά σαραουντ, που βρίσκονται στις 90° και το δοκίμασα, δε μου άρεσε καθόλου συγκριτικά με την default επιλογή.

Στα πίσω η προδιαγραφές λένε 135-150°.
Τα δικά μου είναι στις 135°.

Βασικά για αρκετό καιρό το άφησα έτσι, να παίζει τα περιφερειακά κανάλια των SACD από τα πλαϊνά που τα έχω στις 90°.

Προτιμώ με τεράστια διαφορά το στάνταρ από ρουν σε τρίνοβ, που τα πάει στα πίσω σαραουντ.

Αν παίζει στα πίσω του 7.χ.χ σεταπ, σου προσφέρει πολύ ωραία αίσθηση περιέλιξης με ήχο να έρχεται και από πίσω, ειδάλλως είναι μόνο από τα πλάγια.

Βεβαίως το δουλεύω συνεχώς σε auro 3D, οπότε μπαίνουν και τα πάνω ηχεία στο παιχνίδι, και γίνεται γενικά πολύ ομοιογενής η μουσική σκηνή ολόβερ, χωρίς κενά.

Σε μια ταινία φαντάσου, που όντως έχει ήχους να έρχονται από πίσω, αν έχεις 5.χ σεταπ με τα σαραουντ στα πλάγια στις 90°, δε θα προσλάβεις ποτέ περιεχόμενο από πίσω. Δε λέει καθόλου...

Εντάξει, οι προδιαγραφές έχουν ευρύτατα περιθώρια, λένε 110+-10 μοίρες. Το itu είναι στάνταρ 120.

Προφανώς στις 120° θα δώσουν μια α αίσθηση από πίσω, φοβάμαι μήπως είναι οριακά λίγη.

Εντός προδιαγραφών είναι έως 120°, ε, εγώ θα έδινα λίγο ακόμα, η αίσθηση να έρχεται από πίσω ήχος, είναι αναντικατάστατη και δημιουργεί (αν έχει τέτοια πληροφορία) πολύ ωραίο σταθερό φάντομ είδωλο ακριβώς πίσω σου, σα να έρχεται από τις 180° μια φωνή, είναι εξαιρετικό...

Σε αυτό το στήσιμο έχω ακούσει από 5-καναλο SACD ήχο να κάνει πλήρη κύκλο, πεντακάθαρα, με άριστη κατευθυντικότητα καθ'ολη τη διάρκεια του κύκλου, χωρίς κενά.

Τέλος πάντων, αυτή θα ήταν η προσωπική μου προτίμηση.
Οι προδιαγραφές είναι διαθέσιμες σε όλους, δε χρειάζεται να ρωτάτε τίποτα. ;)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.959
Reaction score
55.131
Στο δικό μου σεταπ, ο τρινοβ κατευθύνει τα περιφερικά κανάλια του SACD 5.1 στα πίσω σαραουντ, όχι στα πλαϊνά.

Μπορώ να τα ανακατευθύνω στα πλαϊνά σαραουντ, που βρίσκονται στις 90° και το δοκίμασα, δε μου άρεσε καθόλου συγκριτικά με την default επιλογή.

Στα πίσω η προδιαγραφές λένε 135-150°.
Τα δικά μου είναι στις 135°.

Βασικά για αρκετό καιρό το άφησα έτσι, να παίζει τα περιφερειακά κανάλια των SACD από τα πλαϊνά που τα έχω στις 90°.

Προτιμώ με τεράστια διαφορά το στάνταρ από ρουν σε τρίνοβ, που τα πάει στα πίσω σαραουντ.

Αν παίζει στα πίσω του 7.χ.χ σεταπ, σου προσφέρει πολύ ωραία αίσθηση περιέλιξης με ήχο να έρχεται και από πίσω, ειδάλλως είναι μόνο από τα πλάγια.

Βεβαίως το δουλεύω συνεχώς σε auro 3D, οπότε μπαίνουν και τα πάνω ηχεία στο παιχνίδι, και γίνεται γενικά πολύ ομοιογενής η μουσική σκηνή ολόβερ, χωρίς κενά.

Σε μια ταινία φαντάσου, που όντως έχει ήχους να έρχονται από πίσω, αν έχεις 5.χ σεταπ με τα σαραουντ στα πλάγια στις 90°, δε θα προσλάβεις ποτέ περιεχόμενο από πίσω. Δε λέει καθόλου...

Εντάξει, οι προδιαγραφές έχουν ευρύτατα περιθώρια, λένε 110+-10 μοίρες. Το itu είναι στάνταρ 120.

Προφανώς στις 120° θα δώσουν μια α αίσθηση από πίσω, φοβάμαι μήπως είναι οριακά λίγη.

Εντός προδιαγραφών είναι έως 120°, ε, εγώ θα έδινα λίγο ακόμα, η αίσθηση να έρχεται από πίσω ήχος, είναι αναντικατάστατη και δημιουργεί (αν έχει τέτοια πληροφορία) πολύ ωραίο σταθερό φάντομ είδωλο ακριβώς πίσω σου, σα να έρχεται από τις 180° μια φωνή, είναι εξαιρετικό...

Σε αυτό το στήσιμο έχω ακούσει από 5-καναλο SACD ήχο να κάνει πλήρη κύκλο, πεντακάθαρα, με άριστη κατευθυντικότητα καθ'ολη τη διάρκεια του κύκλου, χωρίς κενά.

Τέλος πάντων, αυτή θα ήταν η προσωπική μου προτίμηση.
Οι προδιαγραφές είναι διαθέσιμες σε όλους, δε χρειάζεται να ρωτάτε τίποτα. ;)
Σαν την πάλαι ποτέ διάταξη quadraphonic που δεν προέβλεπε κεντρικό κανάλι...
1587879764351.png


Εν τω μεταξύ οι προδιαγραφές της Dolby εν έτει 2015 υποδείκνυαν μεν για διάταξη 5.1 γωνία κυμαινόμενη μεταξύ 90-110 μοίρες για τα οπίσθια κανάλια,αλλά υπό συνθήκη όπου τα δεύτερα θα ήταν πλησιέστερα στις θέσεις ακρόασης σε σχέση με την πρόσθια τριάδα καναλιών...

Οπότε έρχεται ως ΄΄χρυσή τομή΄΄ η αρχιτεκτονική 6.1 με οπίσθιο κεντρικό κανάλι:
1587880362143.png

Προσέχουμε πάντα την ενδεδειγμένη ισότητα στις αποστάσεις από το sweet spot.


Καθώς και δυνατότητα να εισαγόταν η τρίτη διάσταση από το ύψος για να φτιάξουμε νοητή ηχόσφαιρα:
1587880097287.png


Αλλά γι ανάλογα κόλπα απαιτείται επίσης ευρύ και ομοιόμορφο μοτίβο διασποράς από τους δορυφόρους.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.519
Reaction score
2.868
Οπότε έρχεται ως ΄΄χρυσή τομή΄΄ η αρχιτεκτονική 6.1 με οπίσθιο κεντρικό κανάλι:
View attachment 163287
Προσέχουμε πάντα την ενδεδειγμένη ισότητα στις αποστάσεις από το sweet spot.


Καθώς και δυνατότητα να εισαγόταν η τρίτη διάσταση από το ύψος για να φτιάξουμε νοητή ηχόσφαιρα:
View attachment 163286

Αλλά γι ανάλογα κόλπα απαιτείται επίσης ευρύ και ομοιόμορφο μοτίβο διασποράς από τους δορυφόρους.
Επειδή κάποτε άκουγα όντως σε 6.1 με πίσω κεντρικό και ομολογουμένως δεν είχα καταλάβει διαφορά από το 7.1 που πήγα μετά (τουλάχιστον στις ταινίες, στη μουσική δεν το είχα δοκιμάσει), πιστεύεις/πιστεύετε ότι είναι καλή λύση "η χρυσή τομή" ανάμεσα σε 5.1 & 7.1 ?
Βασικά το 6.1 για εμένα είναι ας πούμε μονόδρομος λόγω χωροταξίας του δωματίου, γι' αυτό το συζητάω.
Επίσης, σε διάφορα site διαβάζω ότι τα περιφερειακά ηχεία καλό είναι να τοποθετούνται 30-60 εκ. ψηλότερα από το αυτί προκειμένου να δημιουργείται η αίσθηση του immersive, τι λέτε επ' αυτού ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.959
Reaction score
55.131
Επειδή κάποτε άκουγα όντως σε 6.1 με πίσω κεντρικό και ομολογουμένως δεν είχα καταλάβει διαφορά από το 7.1 που πήγα μετά (τουλάχιστον στις ταινίες, στη μουσική δεν το είχα δοκιμάσει), πιστεύεις/πιστεύετε ότι είναι καλή λύση "η χρυσή τομή" ανάμεσα σε 5.1 & 7.1 ?
Βασικά το 6.1 για εμένα είναι ας πούμε μονόδρομος λόγω χωροταξίας του δωματίου, γι' αυτό το συζητάω.
Επίσης, σε διάφορα site διαβάζω ότι τα περιφερειακά ηχεία καλό είναι να τοποθετούνται 30-60 εκ. ψηλότερα από το αυτί προκειμένου να δημιουργείται η αίσθηση του immersive, τι λέτε επ' αυτού ?
Υπό την προϋπόθεση να ισχύει ομοιογενής πολική απόκριση στους (όμοιους) δορυφόρους και να έχουν οπωσδήποτε διευθετηθεί ομοιόμορφα οι αποστάσεις και οι ενδεδειγμένες κλίσεις (δηλαδή να έχουν τη θέση ακρόασης on-axis και όχι...αντικρινές άσχετες επιφάνειες - ως προς το sweet spot για τα επιμέρους κανάλια.
 

BLUES

TV
Μηνύματα
1.651
Reaction score
965
Οι παρακάτω έχουν ψηφίσει σε δυο σημεία του πολυκαναλου, πρέπει να βάλετε ή στο 2 ή στο 3.

Αστροναυτης
sporrteo
Blues
Konnos

Ο τέρμα το γκάζι δεν πιάνετε είναι μια κατηγορία μόνος του.
Fixed
 

Μηνύματα
4.883
Reaction score
3.994
Σαν την πάλαι ποτέ διάταξη quadraphonic που δεν προέβλεπε κεντρικό κανάλι...
View attachment 163285

Εν τω μεταξύ οι προδιαγραφές της Dolby εν έτει 2015 υποδείκνυαν μεν για διάταξη 5.1 γωνία κυμαινόμενη μεταξύ 90-110 μοίρες για τα οπίσθια κανάλια,αλλά υπό συνθήκη όπου τα δεύτερα θα ήταν πλησιέστερα στις θέσεις ακρόασης σε σχέση με την πρόσθια τριάδα καναλιών...

Οπότε έρχεται ως ΄΄χρυσή τομή΄΄ η αρχιτεκτονική 6.1 με οπίσθιο κεντρικό κανάλι:
View attachment 163287
Προσέχουμε πάντα την ενδεδειγμένη ισότητα στις αποστάσεις από το sweet spot.


Καθώς και δυνατότητα να εισαγόταν η τρίτη διάσταση από το ύψος για να φτιάξουμε νοητή ηχόσφαιρα:
View attachment 163286

Αλλά γι ανάλογα κόλπα απαιτείται επίσης ευρύ και ομοιόμορφο μοτίβο διασποράς από τους δορυφόρους.
Λιγο χαζο μου φαινεται το 6.1 Δημιουργει παλι νοητο κυκλο. Βαζει τα πλαινα σε 110 μοιρες και το πισω στο κεντρο.
Ε λεω εγω, αν φτασεις υπο αυτες τις συνθηκες στο 6.1 θα κολλησεις στο ενα ακομη ηχειο για να εχεις πληρες σετ 7.1? Ποιος θα σταματουσε στα 6 και δεν θα εβαζε ενα ακομη. Τ

ο 5.1 υπαρχει λογος και βασικος ...χωροταξικος. Μπορει να μην εχεις αρκετο χωρο πισω σου, η αν ειναι στενος ο χωρος να μην μπορεις να βαλεις στο παλι ηχεια και να βαλεις πισω. Ακομη ενας λογος είναι οτι η πλεοψηφια των ηχογραφησεων ειναι 5.1. Μπορεις να λοιπον να σταματήσεις σ αυτό το σχεδιο.

Το 6.1 ειναι πρακτικα ανουσια και ειμαι σιγουρος οτι δεν ενδιαφερει σχεδον κανενα.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.959
Reaction score
55.131
Λιγο χαζο μου φαινεται το 6.1 Δημιουργει παλι νοητο κυκλο. Βαζει τα πλαινα σε 110 μοιρες και το πισω στο κεντρο.
Ε λεω εγω, αν φτασεις υπο αυτες τις συνθηκες στο 6.1 θα κολλησεις στο ενα ακομη ηχειο για να εχεις πληρες σετ 7.1? Ποιος θα σταματουσε στα 6 και δεν θα εβαζε ενα ακομη. Τ
Ο...Anton φυσικά που έχει ξεκαθαρίσει ότι κωλύεται να εγκαταστήσει ανώτερο πλήθος δορυφόρων.
Ο ίδιος ούτε ενθουσιάζομαι ούτε απογοητεύομαι με τις προαιρετικές επιλογές.Μου είναι γενικώς αδιάφορες.
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.846
Μηνύματα
2.878.428
Members
37.954
Νεότερο μέλος
pikoulou
Top