- Μηνύματα
- 5.284
- Reaction score
- 6.433
Αφηνoντας τα 90 εκατοστα παμε στα 30-40 και εκατοστα τελιως γωνια σαμπ εχουμε ακυρωσεις βασει το χρυσου κανονα? η μονο gain?
θα μου πει καποιος που θα εχουμε ακυρωση? σε ποια συχνοτητα?
Αφηνoντας τα 90 εκατοστα παμε στα 30-40 και εκατοστα τελιως γωνια σαμπ εχουμε ακυρωσεις βασει το χρυσου κανονα? η μονο gain?
Αποσόβηση ακυρώσεων -αποκλειστικώς εξαιτίας των ίδιων των ορίων και όχι βεβαίως ως προς τους ρυθμούς συντονισμού δεδομένου χώρου- θα ίσχυε με εντοιχισμό του sub -και με τρόπο που θα έφερνε το εκπέμπον μεγάφωνο στην κορυφή της τρίεδρου γωνίας που θα σχημάτιζε η σύγκλιση των ορίων (δάπεδο και όμορα τοιχώματα).θα μου πει καποιος που θα εχουμε ακυρωση? σε ποια συχνοτητα?
(Για να τα βρίσκουμε εύκολα, ουσιαστικά τα μεταφέρω εδώ από παραδίπλα ποστ
Αναλόγως της απόστασης του μεγαφώνου χαμηλών συχνοτήτων από κάθε παρακείμενο τοίχο, υπάρχει μία αλληλεπίδραση του χώρου στην εκπομπή του ηχείου, την οποία γενικώς ονομάζουμε room gain.
Οι παρακείμενοι τοίχοι είναι ή ένας (μόνο πάτωμα), ή δύο (πάτωμα και πίσω τοίχος) ή συνήθως τρείς (πάτωμα, πίσω και πλαϊνός τοίχος).
Οπότε συνήθως έχουμε 3 αποστάσεις, από το κέντρο του μεγαφώνου (όχι του ηχείου) με τις 3 επιφάνειες της παρακείμενης τοιχοποιίας.
Το κέρδος του χώρου, ξεκινάει από χαμηλά, από τους 10 κύκλους πες, και τελειώνει μεταξύ 50-100 κύκλων.
Όντως, κοντά στους 20-30 κύκλους μπορεί να πλησιάζει τα 10 dB, δηλαδή 9.
Χονδρικά:
Μέχρι 9 dB είναι το gain του χώρου στις χαμηλές συχνότητες. 3 ντουβάργια, 3 ντιμπί για κάθε ντουβάρι, και το μέγιστο gain τέρμα χαμηλά στους υπόηχους.
Πάντα υφίσταται μία αρνητική βουτιά πάνω από το όριο που μηδενίζεται το room gain, και η βουτιά αυτή είναι τόσο μεγαλύτερη, όσο ομοιάζουν οι 3 αποστάσεις του γουφερ από τους 3 τοίχους, και σε τυπικές τοποθετήσεις το μέγιστο αρνητικό gain (βουτιά στην απόκριση χαμηλομεσαίων) βρίσκεται περί τα 8-9dB, ενώ αν ακολουθήσετε τον χρυσό κανόνα τοποθέτησης (όπως θα πούμε παρακάτω), μειώνεται κάτω από τα 2,5dB.
Αν έχεις δηλαδη τα ηχεία λίγο πιο μακριά από τον πίσω και πλάι τοίχο, δε θα έχεις τόσο θετικό room gain. Θα παίζει καλύτερα όμως.
Ας το κάνουμε με εικόνες, έχει πλάκα:
1. τοποθέτηση γούφερ σε απόσταση 35 ίντσες (89cm) από το πάτωμα και χωρίς άλλους τοίχους, και να τα 3 ντιμπί του αναμενόμενου gain:
2. τοποθέτηση γούφερ σε απόσταση 35 ίντσες (89cm) από το πάτωμα και τον πίσω τοίχο, αλλά χωρίς άλλους τοίχους, και να τα 6 ντιμπί του αναμενόμενου gain:
3. τοποθέτηση γούφερ σε απόσταση 35 ίντσες (89cm) και από τους 3 τοίχους, και να τα 9 ντιμπί του αναμενόμενου gain:
ωπ! αρχίσανε οι γιγαντιαίες ακυρώσεις! γουάου! 11 ντιμπί κοιλίτσα! καλό; οεο;
4. και να ο "χρυσός λόγος αποστάσεων" (1: 1.625 : 2.375) τι αποτέλεσμα έχει:
τςςςς!
Για ψάξιμο, χρησιμοποιήστε τις εξής λέξεις κλειδιά:
golden mean ratios and boundary distances
Μερικά χρήσιμα λινκς:
link
link
link
link
link
Είναι λοιπόν εύκολος και προβλέψιμος ο τρόπος να χειριστεί κανείς το room gain ως φίλο του στην τοποθέτηση των ηχείων, ενώ η χωρίς γνώση του θέματος πρακτική τοποθέτησης, δείχνει στο τελικό αποτέλεσμα πόσο εχθρός μπορεί να γίνει ο χώρος!
Το πιο βασικό που πρέπει να θυμόμαστε, είναι ότι απαγορεύεται οι 3 αποστάσεις από τους 3 τοίχους να είναι ίδιες, ή παραπλήσιες.
Το ιδανικό σενάριο, είναι να έχουν αναλογία
1 : 1.625 : 2.375.
Οπότε, καλό διάβασμα, και πάρτε τη μεζούρα για να τοποθετήσετε τα ηχεία σας στο σωστό σημείο, ενώ μερικές μετρήσεις πέριξ αυτού του σημείου θα σας δώσουν γρήγορα κι εύκολα την ιδανική επιλογή τοποθέτησης.
Για ροδάκια με βλέπω...
Βγαίνουν hi-end ροδάκια για ηχεία; (με χειρόφρενο παρακαλώ...μην έχουμε άλλα!)
Όποιος ασχολείται με όλα αυτά, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ακούσει πιο σωστά, και φυσικά θα κατανοήσει την αξία της ισοσταθμισης χώρου, οπότε και θα εφαρμόσει ένα ντιρακ ρε αδερφέ.Ο Πάρις Κωτσής τί λέει για όλα αυτά ? Είναι σίγουρο ότι ισχύουν? Κάτσε να δούμε...
άρα με βάση αυτά τα δεδομένα...πως εντοιχίζουμε ένα sub ώστε να έχουμε και καρδιοειδή κατευθυνόμενη διασπορά και room gain χωρίς ακυρώσεις?(Για να τα βρίσκουμε εύκολα, ουσιαστικά τα μεταφέρω εδώ από παραδίπλα ποστ
Αναλόγως της απόστασης του μεγαφώνου χαμηλών συχνοτήτων από κάθε παρακείμενο τοίχο, υπάρχει μία αλληλεπίδραση του χώρου στην εκπομπή του ηχείου, την οποία γενικώς ονομάζουμε room gain.
Οι παρακείμενοι τοίχοι είναι ή ένας (μόνο πάτωμα), ή δύο (πάτωμα και πίσω τοίχος) ή συνήθως τρείς (πάτωμα, πίσω και πλαϊνός τοίχος).
Οπότε συνήθως έχουμε 3 αποστάσεις, από το κέντρο του μεγαφώνου (όχι του ηχείου) με τις 3 επιφάνειες της παρακείμενης τοιχοποιίας.
Το κέρδος του χώρου, ξεκινάει από χαμηλά, από τους 10 κύκλους πες, και τελειώνει μεταξύ 50-100 κύκλων.
Όντως, κοντά στους 20-30 κύκλους μπορεί να πλησιάζει τα 10 dB, δηλαδή 9.
Χονδρικά:
Μέχρι 9 dB είναι το gain του χώρου στις χαμηλές συχνότητες. 3 ντουβάργια, 3 ντιμπί για κάθε ντουβάρι, και το μέγιστο gain τέρμα χαμηλά στους υπόηχους.
Πάντα υφίσταται μία αρνητική βουτιά πάνω από το όριο που μηδενίζεται το room gain, και η βουτιά αυτή είναι τόσο μεγαλύτερη, όσο ομοιάζουν οι 3 αποστάσεις του γουφερ από τους 3 τοίχους, και σε τυπικές τοποθετήσεις το μέγιστο αρνητικό gain (βουτιά στην απόκριση χαμηλομεσαίων) βρίσκεται περί τα 8-9dB, ενώ αν ακολουθήσετε τον χρυσό κανόνα τοποθέτησης (όπως θα πούμε παρακάτω), μειώνεται κάτω από τα 2,5dB.
Αν έχεις δηλαδη τα ηχεία λίγο πιο μακριά από τον πίσω και πλάι τοίχο, δε θα έχεις τόσο θετικό room gain. Θα παίζει καλύτερα όμως.
Ας το κάνουμε με εικόνες, έχει πλάκα:
1. τοποθέτηση γούφερ σε απόσταση 35 ίντσες (89cm) από το πάτωμα και χωρίς άλλους τοίχους, και να τα 3 ντιμπί του αναμενόμενου gain:
2. τοποθέτηση γούφερ σε απόσταση 35 ίντσες (89cm) από το πάτωμα και τον πίσω τοίχο, αλλά χωρίς άλλους τοίχους, και να τα 6 ντιμπί του αναμενόμενου gain:
3. τοποθέτηση γούφερ σε απόσταση 35 ίντσες (89cm) και από τους 3 τοίχους, και να τα 9 ντιμπί του αναμενόμενου gain:
ωπ! αρχίσανε οι γιγαντιαίες ακυρώσεις! γουάου! 11 ντιμπί κοιλίτσα! καλό; οεο;
4. και να ο "χρυσός λόγος αποστάσεων" (1: 1.625 : 2.375) τι αποτέλεσμα έχει:
τςςςς!
Για ψάξιμο, χρησιμοποιήστε τις εξής λέξεις κλειδιά:
golden mean ratios and boundary distances
Μερικά χρήσιμα λινκς:
link
link
link
link
link
Είναι λοιπόν εύκολος και προβλέψιμος ο τρόπος να χειριστεί κανείς το room gain ως φίλο του στην τοποθέτηση των ηχείων, ενώ η χωρίς γνώση του θέματος πρακτική τοποθέτησης, δείχνει στο τελικό αποτέλεσμα πόσο εχθρός μπορεί να γίνει ο χώρος!
Το πιο βασικό που πρέπει να θυμόμαστε, είναι ότι απαγορεύεται οι 3 αποστάσεις από τους 3 τοίχους να είναι ίδιες, ή παραπλήσιες.
Το ιδανικό σενάριο, είναι να έχουν αναλογία
1 : 1.625 : 2.375.
Οπότε, καλό διάβασμα, και πάρτε τη μεζούρα για να τοποθετήσετε τα ηχεία σας στο σωστό σημείο, ενώ μερικές μετρήσεις πέριξ αυτού του σημείου θα σας δώσουν γρήγορα κι εύκολα την ιδανική επιλογή τοποθέτησης.