- Μηνύματα
- 51.400
- Reaction score
- 125.578
Απάντηση: Sealed vs bass reflex.
Υποθέτω, κι εσύ όπως και αρκετοί άλλοι, θα καταλήξεις πως για το καλύτερο ποιοτικά και πιο εκτεταμένο χαμηλό, χρειάζεσαι όλο και πιο μεγάλη καμπίνα ακουστικής ανάρτησης, με αυξανόμενη ταυτόχρονα ελάττωση της ευαισθησίας εκεί κάτω, στους υπόηχους. Το "τέλος του δρόμου" σε αυτό το σκεπτικό, έρχεται με την ανοιχτή μπάφλα, όπου καμπίνα είναι όλος ο χώρος ακρόασης (μεγαλύτερη δε γίνεται), αλλά πλέον η ευαισθησία έχει πέσει στα τάρταρα, οπότε χρειάζεσαι πολλά τεράστια μεγάφωνα μαζί ώστε να βγάλεις χαμηλές συχνότητες σε μεγάλες στάθμες. Αλλά από "πχιότητα", είσαι στο "σωστό δρόμο"...
Εν καιρώ, θα αντιληφθείς και τα μειονεκτήματα της υψηλής ισχύος όταν αυτή διοχετεύεται σε ένα μεγάφωνο για να καταφέρει να παίζει πολύ χαμηλά, και θα αρχίσεις να εκτιμάς τις υψηλές ευαισθησίες κάπχιων "κακών" επαγγελματικών μεγαφώνων μεγάλης επιφάνειας, όπως και να σκέφτεσαι πως αυξάνει η ευαισθησία από πολλά μεγάφωνα ταυτόχρονα, τα οποία έχουν και το πρόσθετο προτέρημα πως θα μοιράζονται την ισχύ που θα δίνεις, με κέρδος σε παραμέτρους πολύτιμες, όπως της δυναμικής συμπίεσης...
Τότε, θα μπορέσεις να κρίνεις και σχεδιάσεις με κλειστές μικρές καμπίνες που βγάζουν υπόηχους, και πιθανά να αναιρέσεις τον θαυμασμό σου προς αυτές τις μηχανές καθαρής παραμόρφωσης, ή και να αντιληφθείς κάπχια "θαμμένα" πλεονεκτήματα των μεμβρανών μύλαρ που βγάζουν μπάσο... Το αν ακούς βέβαια αυτή την παραμόρφωση, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο, και θέλει περαιτέρω ψάξιμο. Πάντως, μετριέται. Αυτό το ξέρω.
Υποθέτω, κι εσύ όπως και αρκετοί άλλοι, θα καταλήξεις πως για το καλύτερο ποιοτικά και πιο εκτεταμένο χαμηλό, χρειάζεσαι όλο και πιο μεγάλη καμπίνα ακουστικής ανάρτησης, με αυξανόμενη ταυτόχρονα ελάττωση της ευαισθησίας εκεί κάτω, στους υπόηχους. Το "τέλος του δρόμου" σε αυτό το σκεπτικό, έρχεται με την ανοιχτή μπάφλα, όπου καμπίνα είναι όλος ο χώρος ακρόασης (μεγαλύτερη δε γίνεται), αλλά πλέον η ευαισθησία έχει πέσει στα τάρταρα, οπότε χρειάζεσαι πολλά τεράστια μεγάφωνα μαζί ώστε να βγάλεις χαμηλές συχνότητες σε μεγάλες στάθμες. Αλλά από "πχιότητα", είσαι στο "σωστό δρόμο"...
Εν καιρώ, θα αντιληφθείς και τα μειονεκτήματα της υψηλής ισχύος όταν αυτή διοχετεύεται σε ένα μεγάφωνο για να καταφέρει να παίζει πολύ χαμηλά, και θα αρχίσεις να εκτιμάς τις υψηλές ευαισθησίες κάπχιων "κακών" επαγγελματικών μεγαφώνων μεγάλης επιφάνειας, όπως και να σκέφτεσαι πως αυξάνει η ευαισθησία από πολλά μεγάφωνα ταυτόχρονα, τα οποία έχουν και το πρόσθετο προτέρημα πως θα μοιράζονται την ισχύ που θα δίνεις, με κέρδος σε παραμέτρους πολύτιμες, όπως της δυναμικής συμπίεσης...
Τότε, θα μπορέσεις να κρίνεις και σχεδιάσεις με κλειστές μικρές καμπίνες που βγάζουν υπόηχους, και πιθανά να αναιρέσεις τον θαυμασμό σου προς αυτές τις μηχανές καθαρής παραμόρφωσης, ή και να αντιληφθείς κάπχια "θαμμένα" πλεονεκτήματα των μεμβρανών μύλαρ που βγάζουν μπάσο... Το αν ακούς βέβαια αυτή την παραμόρφωση, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο, και θέλει περαιτέρω ψάξιμο. Πάντως, μετριέται. Αυτό το ξέρω.