small room treatment

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.185
Reaction score
32.839
εννοείται ότι όλα θα ληφθούν υπόψη άλλωστε υπάρχει πολλή θεωρία από πίσω που πρέπει να διαβαστεί.
Πρόσφατα δεν θυμάμαι πού, διάβασα ότι θεωρητικά όση απορρόφηση και να μπει δεν θα είναι αρκετή.Εντάξει σίγουρα θα εννοεί υπο κάποιες προυποθέσεις άλλα μου έκανε εντύπωση.
Αυτό θα μπορούσε να ισχύει για τη...διάχυση αντί της απορρόφησης.

Στις πρώτες οκτάβες πάντως ο έλεγχος της ενέργειας γίνεται με περισσότερα του ενός sub,κατάλληλη γεωμετρία τοποθέτησης για sub-δορυφόρους και ισοστάθμιση.

Ως κανόνα-τυφλοσούρτη που έχω διαπιστώσει ο ίδιος στην πράξη σε συνήθη οικιακά δωμάτια,εκεί όπου θα υπάρχει ικανή απόσταση της θέσης ακροατή από το τοιχωματικό όριο (150 εκατοστά και άνω) θα ωφελούσε πολύ η εφαρμογή όχι μόνο απορροφητικών πάνελ αλλά και πάνω σε αυτά ως επιπλέον στρώση διαχυτικές διατάξεις όπως η παρακάτω:

1597123531035.png


 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.296
Reaction score
66.182
Όχι, δεν ισχύει το "όση απορρόφηση και να μπει δεν είναι αρκετή", είναι εντελώς λάθος.

Ακόμα κι αν θες να φας όλο το μπάσο, αρκούν 2μ πάχος απορρόφησης στον πίσω τοίχο, δε θέλει παραπάνω. :tongue:

Για τη διάχυση, ναι, ισχύει. Δεν υπάρχει "πολύ διάχυση", είναι ανοησία.

Σε κάθε περίπτωση, μετράς RT 60, και αν το έχεις ρίξει κάτω από 0.2, ή αν δεν είναι αρκετά ομοιόμορφο σε όλο το φάσμα, έχεις κάνει λάθος, με μόνη πιθανή εξαίρεση ένα ιμερσιβ σεταπ σε πολύ μικρό χώρο.




ΥΓ.

Μια νέα ιδέα που θα δοκιμάσω, είναι copopren acoustik πάχους 1cm κολλητά πάνω σε γυψοσανιδούλα (εσείς μπορείτε να το δοκιμάσετε κολλητά πάνω σε τοίχο) και από πάνω κολλητά διάχυση.

Με κόλλα. Αυτή για τις ταπετσαρίες, υδατοδιαλυτή άοσμη, οικολογικιά.

Κολλητά το ένα στο άλλο. Κόλλα. Υπάρχουν 3-4 κόλλες που πιάνουν τέλεια πάνω σε πυκνά απορροφητικά με ελαστικότητα, όπως το copopren acoustik.
Νομίζω πως φτιάχνει μια εξαιρετική επιφάνεια, με πολύ ωραία χαρακτηριστικά.


Αν το πάρεις από την αρχή, η προτασή μου είναι πρώτη στρώση λεπτό (4-5cm) πυκνό απορροφητικό υλικό που να εμπεριέχει φύλλο μολύβδου, δεύτερη στρώση διάτρητη γυψοσανιδούλα μονή, τρίτη στρώση copopren acoustik 1cm, και από πάνω διαχυτές φελιζολενιους στο σχήμα που σας αρέσει στο μάτι, μου είναι αδιάφορο τι θα προτιμήσετε.

Και στη δεύτερη οκταβα εισέρχεται τούτο το παραμύθι.
 
Last edited:

Μηνύματα
93
Reaction score
116
Εδώ συμβαίνουν τα εξής πράγματα :

- Ο προσομοιωτής δωματίου από το REW δεν είναι απολύτως ακριβής όποτε το σχήμα δωματίου θα ξέφευγε από το τέλειο παραλληλεπίπεδο.Χρειάζεται επιτόπια διερεύνηση με UMIK και μετρήσεις και υπό συνηθισμένη διαρρύθμιση καθημερινής ακρόασης,όχι έκτακτες επεμβάσεις.

- Η χρήση ανεξάρτητων μονάδων sub προτείνεται διότι έστω και αν έχεις την εντύπωση ότι τα 8ιντσα μεγάφωνα φορτίζουν αρκετά τον μικρό χώρο,η εμπλοκή πρόσθετων μεγαφώνων για τις χαμηλές θα τον φόρτιζε...με ομαλότερο κι ευκολότερα διαχειρίσιμο τρόπο.Εκτιμώ δε ότι αυτό που εκλαμβάνεις ως επάρκεια στην ενέργεια χαμηλών θα είναι παρασιτική ενέργεια από ιδιορρυθμούς.

- Δεν θεωρώ τον πετροβάμβακα καλό υλικό από υγειονομικής άποψης,όσες επενδύσεις κι επιστρώσεις και να είχε.
Επειδή κιόλας ο χώρος διαθέτει ντουλάπες,θα προτεινόταν επίσης γέμιση του εσωτερικού τους με κομμένες φέτες aritherm - που είναι οικολογικό - συμπληρωμένου εναλλακτικά με κατάλληλη πυκνότητα απόθεσης σε όσα ρούχα ή...κουβέρτες θα ήταν ήδη αποθηκευμένα εντός τους.Κατόπιν θα ανοίγονταν απλώς τα φύλλα των ντουλαπιών κατά τη διάρκεια ακροάσεων.

- Έχει επιδειχθεί με σχετικά μετρητικά δεδομένα για ζεύγος 8ιντσων δορυφόρων χωρίς sub και με σταθερή διάσταση στερεοφωνικού τριγώνου εντός μικρού και ακολούθως μεγάλου χώρου ότι η ισορροπία στην απόκριση μεταξύ των επιμέρους καναλιών υποβαθμίζεται στις πρώτες τουλάχιστον οκτάβες από τις μικρές διαστάσεις χώρου.Δεν υπάρχει υποκατάστατο για τις μεγάλες διαστάσεις χώρου και είναι κρίμα να μην αξιοποιείται απ'όσους έχουν τέτοιον διαθέσιμο.
Γραψατε : "Κατόπιν θα ανοίγονταν απλώς τα φύλλα των ντουλαπιών κατά τη διάρκεια ακροάσεων"

Ηθελα να ρωτησω θεωρητικα εαν επελεγε καποιος να μην ανοιξει τα φυλλα (ας πουμε 1.5 εκ mdf παχους φυλλα) αλλα η ντουλαπα να ειχε μεσα απορροφητικο υλικο τι θα συνεβαινε ? Απο ποιες συχνοτητε και κατω θα ηταν καπως απουελεσματικο ? σε συγκριση με το εαν εμεναν ανοιχτες ? Με λιγα λογια ποιες συχνοτητες ειναι ικανες ενα τετοιο φυλλο ντουλαπας να το διαπερνανε ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.185
Reaction score
32.839
Γραψατε : "Κατόπιν θα ανοίγονταν απλώς τα φύλλα των ντουλαπιών κατά τη διάρκεια ακροάσεων"

Ηθελα να ρωτησω θεωρητικα εαν επελεγε καποιος να μην ανοιξει τα φυλλα (ας πουμε 1.5 εκ mdf παχους φυλλα) αλλα η ντουλαπα να ειχε μεσα απορροφητικο υλικο τι θα συνεβαινε ? Απο ποιες συχνοτητε και κατω θα ηταν καπως απουελεσματικο ? σε συγκριση με το εαν εμεναν ανοιχτες ? Με λιγα λογια ποιες συχνοτητες ειναι ικανες ενα τετοιο φυλλο ντουλαπας να το διαπερνανε ?
Εφόσον τα φύλλα θ'αποτελούσαν άκαμπτη και λεία επιφάνεια,θα; δρούσαν ως ανακλαστήρες από κάποια συχνότητα και άνω.Η τιμή αυτής θα; εξαρτιόταν από το πάχος και τη σύσταση του υλικού τους.Θα μπορούσαν εναλλακτικώς να αφήνονταν κατά τις ακροάσεις ακόμα και μισάνοιχτα υπό γωνία,ανάλογα με τη διαρρύθμιση σε ηχεία και θέση ακροατή.Με κατάλληλη γέμιση από αφρώδη υλικά στο εσωτερικό των ντουλαπιών η κατάσταση μπορεί να γίνει προβλέψιμη σε ικανοποιητικό βαθμό.

Ο ίδιος έχω ακολουθήσει τέτοιες μεθόδους σε διάφορα setup,μόνο που αντί ταλαιπωρίας με θεωρητικούς υπολογισμούς, διαπιστώνω κάθε φορά στην πράξη τις επιπτώσεις μέσω μετρήσεων επιτόπου,οπότε υιοθετώ εκείνη τη διαρρύθμιση που παρέχει τα πιο ικανοποιητικά αποτελέσματα....Το 'όφωνο δεν παίζει και δεν...παίζεται.:wink:
 

Μηνύματα
93
Reaction score
116
Εφόσον τα φύλλα θ'αποτελούσαν άκαμπτη και λεία επιφάνεια,θα; δρούσαν ως ανακλαστήρες από κάποια συχνότητα και άνω.Η τιμή αυτής θα; εξαρτιόταν από το πάχος και τη σύσταση του υλικού τους.Θα μπορούσαν εναλλακτικώς να αφήνονταν κατά τις ακροάσεις ακόμα και μισάνοιχτα υπό γωνία,ανάλογα με τη διαρρύθμιση σε ηχεία και θέση ακροατή.Με κατάλληλη γέμιση από αφρώδη υλικά στο εσωτερικό των ντουλαπιών η κατάσταση μπορεί να γίνει προβλέψιμη σε ικανοποιητικό βαθμό.

Ο ίδιος έχω ακολουθήσει τέτοιες μεθόδους σε διάφορα setup,μόνο που αντί ταλαιπωρίας με θεωρητικούς υπολογισμούς, διαπιστώνω κάθε φορά στην πράξη τις επιπτώσεις μέσω μετρήσεων επιτόπου,οπότε υιοθετώ εκείνη τη διαρρύθμιση που παρέχει τα πιο ικανοποιητικά αποτελέσματα....Το 'όφωνο δεν παίζει και δεν...παίζεται.:wink:
Σιγουρα το μικροφωνο δεν παιζεται και η απαντηση σας, δειχνει οτι κοιτατε πολυ σωστα συνολικα το αποτελεσμα σε ενα χωρο. Το "θεωρητικως" το ειπα χαριν λογου καθως δεν αποσκοπουσε κατ' αναγκη σε καποια συγκεκριμενη βοηθεια στο μελος που ανοιξε το νημα και στα προβληματα του χωρου του. Στην ουσια ειναι πρακτικο το ερωτημα μου και εντελως "εξιδικευμενο". Δεν ειναι κακο να εχουμε και μια γνωση γενικη οταν δοκιμαζουμε πραγματα αλλιως και το μικροφωνο μπορει να μη κανει δουλεια δηλ. θελει καποιον επαγγελματια του χωρου που εχει δοκιασμενα υλικα που εχει χρησιμοποιησει και γνωριζει την ποσοτητα και το ρυθμο που αυτα θα επηρεασουνε προς την καλυτερευση ενος χωρου. Οταν καποιος προσπαθει εστω και με μικροφωνο αλλα μονος του δε θα ηταν κακο να προσεγγιζει και λιγο γενικα το θεμα. Για παραδειγμα ενα κλασικο φυλλο ντουλαπας (απο mdf ή εστω και ξυλο) δε πρεπει να ξερει καποιος ποια συχνοτητα (εστω και πολυ χοντρικα) και κατω το διαπερνα ? (που δεν ειναι θεωρητικο αλλα προβλεψιμο και μετρησιμο), απλως ειναι οντως μερος της αντιμετωπισης. Μερος ενα , μερος δυο μαζευεται η γνωση και εχεις μια ελπιδα μονος σου να κανεις και καποιες δοκιμες. Για παραδειγμα εσεις που εχετε δοκιμασει πρακτικα τι ειδατε με το μικροφωνο ? Ποιος ηταν ο αντικτυπος στις δοκιμες σας και σε ποια συχνοτητα χονδρικα (κλειστο - ανοιχτο φυλλο) ? Ας πουμε για παραδειγμα ενα νουμερο 200 HZ. Εγω για παραδειγμα δε νομιζω οτι ενα φυλλο απο αυτα τα υλικα που χρησιμοποιουνται στις ντουλαπες μπορει να σταματησει ενα κυμα 200 Ηz. Θα το διαπερασει σαν βουτυρο. Συμφωνειται σε αυτο ? Αρα καποιος που θα ενδιαφεροταν μονο για 200 Ηζ και κατω θα του εφτανε να το αντιμετωπισει και με κλειστα φυλλα.

Αυτο θα ηταν καλο να το γνωριζει καποιος πριν δοκιμασει καποια υλικα (και ας χρησιμοποιει μικροφωνο). Δε μπορει να δοκιμαζει απειρα υλικα με απειρα χαρακτηριστικα και σε απειρες τοποθετησεις. Μπορει αλλα θα κουραστει και ισως απογοητευθει. ενω εαν ειχε καποιες τουλαχιστον γενικες γνωσεις να το παλευε πιο ευκολα (και ας εχει τη δυνατοτητα του μικροφωνου). Τα πραγματα ειναι δυσκολα και η "εξισωση" πολυπλοκη για να λυθει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.185
Reaction score
32.839
Σιγουρα το μικροφωνο δεν παιζεται και η απαντηση σας, δειχνει οτι κοιτατε πολυ σωστα συνολικα το αποτελεσμα σε ενα χωρο. Το "θεωρητικως" το ειπα χαριν λογου καθως δεν αποσκοπουσε κατ' αναγκη σε καποια συγκεκριμενη βοηθεια στο μελος που ανοιξε το νημα και στα προβληματα του χωρου του. Στην ουσια ειναι πρακτικο το ερωτημα μου και εντελως "εξιδικευμενο". Δεν ειναι κακο να εχουμε και μια γνωση γενικη οταν δοκιμαζουμε πραγματα αλλιως και το μικροφωνο μπορει να μη κανει δουλεια δηλ. θελει καποιον επαγγελματια του χωρου που εχει δοκιασμενα υλικα που εχει χρησιμοποιησει και γνωριζει την ποσοτητα και το ρυθμο που αυτα θα επηρεασουνε προς την καλυτερευση ενος χωρου. Οταν καποιος προσπαθει εστω και με μικροφωνο αλλα μονος του δε θα ηταν κακο να προσεγγιζει και λιγο γενικα το θεμα. Για παραδειγμα ενα κλασικο φυλλο ντουλαπας (απο mdf ή εστω και ξυλο) δε πρεπει να ξερει καποιος ποια συχνοτητα (εστω και πολυ χοντρικα) και κατω το διαπερνα ? (που δεν ειναι θεωρητικο αλλα προβλεψιμο και μετρησιμο), απλως ειναι οντως μερος της αντιμετωπισης. Μερος ενα , μερος δυο μαζευεται η γνωση και εχεις μια ελπιδα μονος σου να κανεις και καποιες δοκιμες. Για παραδειγμα εσεις που εχετε δοκιμασει πρακτικα τι ειδατε με το μικροφωνο ? Ποιος ηταν ο αντικτυπος στις δοκιμες σας και σε ποια συχνοτητα χονδρικα (κλειστο - ανοιχτο φυλλο) ? Ας πουμε για παραδειγμα ενα νουμερο 200 HZ. Εγω για παραδειγμα δε νομιζω οτι ενα φυλλο απο αυτα τα υλικα που χρησιμοποιουνται στις ντουλαπες μπορει να σταματησει ενα κυμα 200 Ηz. Θα το διαπερασει σαν βουτυρο. Συμφωνειται σε αυτο ? Αρα καποιος που θα ενδιαφεροταν μονο για 200 Ηζ και κατω θα του εφτανε να το αντιμετωπισει και με κλειστα φυλλα.

Αυτο θα ηταν καλο να το γνωριζει καποιος πριν δοκιμασει καποια υλικα (και ας χρησιμοποιει μικροφωνο). Δε μπορει να δοκιμαζει απειρα υλικα με απειρα χαρακτηριστικα και σε απειρες τοποθετησεις. Μπορει αλλα θα κουραστει και ισως απογοητευθει. ενω εαν ειχε καποιες τουλαχιστον γενικες γνωσεις να το παλευε πιο ευκολα (και ας εχει τη δυνατοτητα του μικροφωνου). Τα πραγματα ειναι δυσκολα και η "εξισωση" πολυπλοκη για να λυθει.
Στις πρώτες οκτάβες δεν εξετάζω καν θεωρητικά τη διαπερατότητα των κοινών φύλλων ντουλάπας.Τη θεωρώ δεδομένη απλοποιώντας την ΄΄εξίσωση΄΄...
Αλλού βρίσκονται οι λύσεις στην εν λόγω ζώνη...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.296
Reaction score
66.182
Ντουλάπες και ντουλάπια, μήπως γύρισε η κουβέντα στα χαρμπεθ;

:lol:


Δεν έχει κανένα νόημα το ερώτημα που τέθηκε, ούτε αξίζει τον κόπο να θεωρηθεί πως αν τοποθετήσεις απορροφητικές κουβέρτες (ως άλλος ιωανννης) θα καταφέρεις κάτι κάπου.

Τίποτα και πουθενά.

Η περίπτωση συνήχησης, πάλι δεν έχει καμία απολύτως σημασία, διότι αφενός η συχνότητα ιδιοσυντονισμού ενός τέτοιου φύλλου είναι πολύ ψηλά (για ευνόητους λόγους βάρους και μεγέθους), αφετέρου διότι δεν μπορεί ακόμα και κει να θεωρηθεί ελατήριο το περιεχόμενο.

Το μόνο που έχει νόημα, όπως ήδη αναφέρθηκε, είναι να αποφευχθεί η άμεση αντανάκλαση σε υψηλομεσαιες συχνότητες που θα γίνεται στην επιφάνεια του ξύλου της πόρτας, οπότε ανοιχτή, για να μη μπάζει μεσαιοπριμα από κει, και ο,τι έχει μέσα, θα κόψει τα πολλά σ'αυτό το εύρος, να μη γέρνει η σκηνή.

Και με τα ρέστα σαμπ.
 

Μηνύματα
93
Reaction score
116
Ντουλάπες και ντουλάπια, μήπως γύρισε η κουβέντα στα χαρμπεθ;

:lol:


Δεν έχει κανένα νόημα το ερώτημα που τέθηκε, ούτε αξίζει τον κόπο να θεωρηθεί πως αν τοποθετήσεις απορροφητικές κουβέρτες (ως άλλος ιωανννης) θα καταφέρεις κάτι κάπου.

Τίποτα και πουθενά.

Η περίπτωση συνήχησης, πάλι δεν έχει καμία απολύτως σημασία, διότι αφενός η συχνότητα ιδιοσυντονισμού ενός τέτοιου φύλλου είναι πολύ ψηλά (για ευνόητους λόγους βάρους και μεγέθους), αφετέρου διότι δεν μπορεί ακόμα και κει να θεωρηθεί ελατήριο το περιεχόμενο.

Το μόνο που έχει νόημα, όπως ήδη αναφέρθηκε, είναι να αποφευχθεί η άμεση αντανάκλαση σε υψηλομεσαιες συχνότητες που θα γίνεται στην επιφάνεια του ξύλου της πόρτας, οπότε ανοιχτή, για να μη μπάζει μεσαιοπριμα από κει, και ο,τι έχει μέσα, θα κόψει τα πολλά σ'αυτό το εύρος, να μη γέρνει η σκηνή.

Και με τα ρέστα σαμπ.
Ναι σιγουρα σωστο αλλα απεναντι εχει παλι μπαλκονοπορτα το ιδιο ή και περισσοτερο ανακλαστικη επιφανεια.. Θα πρεπει και εκει να μπει απορροφητικο για ισορροπια. Πραγμα δυσκολο καθως θα ξοψει και τι φως και την εξοδο σε εξωστη.

Οσον αφορα τη ντουλαπα γιατι το απορριπτεις εντελως. Εαν τη γεμιζε π.χ. με αριθερμ δε θα ειχε καποιο αποτελεσμα ? Μιλαμε για ντουλαπα με παχος 60 εκατοστα και πλατος και υψος 2 και 2,7 μετρα. Σιγουρα θα ειχε, δε μπορει.
 

Μηνύματα
44
Reaction score
59
Είχα στα χέρια μου το umik εδώ και μέρες αλλά ο τουρκομόγγολος απέναντι λόγω δουλειάς δεν μ αφήνει να αγιάσω.

θα εκτιμούσα τις γνώμες σας στις μετρήσεις μου
left.jpg

right.jpg

left+right.jpg

RT L+R.jpg
waterfall.jpg


παρατηρήσεις δικές μου:
-βλέπω διαφορά σχεδόν 10db στα 80-100hz σε δεξί αριστερό,μάλλον ασυμμετρία λόγω μπαλκονόπορτας-ντουλάπας στα πλευρά?
-στο rt και στα 200-300hz πέφτω κάτω από 0,2 και είμαι περίπου 0,4 στα 50-80hz

πόσο χάλια έιμαι?:whistling:
 

Μηνύματα
9.102
Reaction score
5.341
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τί είναι αυτό κοντά στο δεξί ηχείο που το κάνει να έχει βουναλάκι στα 80 Hz;
Η ντουλάπα.
 

Μηνύματα
9.102
Reaction score
5.341
Επίσης υπολόγισα ότι η απόσταση από το αριστερό ηχείο μέχρι το αυτί σου της ανάκλασης από τη τζαμαρία είναι 2,11 μέτρα που αντιστοιχεί σε 162 Hz και στο μισό του φυσικά τα 81 Hz, που βλέπουμε στη μέτρηση ότι κάνουν βουνά.
 


Μηνύματα
4.241
Reaction score
5.005
Σωστα η ανομοιομορφια οφειλεται στη διαφορα θεσεων δεξιου με αριστερου ηχειου .
Το mode των ~42 hz ειναι του μηκους αλλα η θεση ακροασης ειναι αυτη που κανει αυτο το μεγαλο χαος ~42-166 hz .
Oσο απομακρυνεσαι και πλησιαζεις στο κεντρο του δωματιου τεινει να μηδενιστει το mode της διαστασης αυτης αρα και να μην κυριαρχει εναντι των υπολοιπων ...
Μην κοιτας χρονους αντηχησης οταν δεν εχεις μπασο , σιγουρα θα ειναι χαμηλοι ... :laugh:
 

Μηνύματα
44
Reaction score
59
Τα ηχεία είναι τέρμα κολλημένα στο πίσω τοίχο.
Μέτρησα εκ νέου φέρνοντας το μικρόφωνο στην μέση του δωματίου στο σημείο που το μπάσο έιναι μειωμένο όταν ακούς και μέτρησα αυτά
LEFT2.jpg

RIGHT2.jpg

BOTH LR2.jpg

Το κακό με αυτή τη μέτρηση είναι ότι τώρα δεν έχω ισοπλευρο τρίγωνο αφού η θέση ακρόασης ήρθε πιο πίσω
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
155.884
Μηνύματα
2.394.085
Members
35.292
Νεότερο μέλος
Μιχάλης0194
Top