Spinorama,ή πώς θα έπρεπε να διαλέγουμε τα ηχεία μας...

Μηνύματα
1.065
Reaction score
1.116
Βέβαια ο καθένας κάνει ο,τι θέλει αλλά να προωθούμε τα δεδομένα, την γνώση και την επιστημονική άποψη.
Αυτό είναι το ζουμί.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
εδω εισαι...
Χαίρομαι που εντόπισες τη θέση...υποψήφιου αγοραστή στην οποία βάζω τον εαυτό μου στην εκάστοτε περίπτωση. :wink:
Βέβαια ο καθένας κάνει ο,τι θέλει αλλά να προωθούμε τα δεδομένα, την γνώση και την επιστημονική άποψη.
Αυτό είναι το ζουμί.
Τι ναι ο οβελίας,τι ναι το ζουμί του... :roflmao:
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Βέβαια ο καθένας κάνει ο,τι θέλει αλλά να προωθούμε τα δεδομένα, την γνώση και την επιστημονική άποψη.
Αυτό είναι το ζουμί.
Το ζουμι ειναι οτι με εξαιρεση την παραγωγη cd και την κατασκευη opera houses,
που και γι'αυτα δεν ειμαι τοσο σιγουρος,
ακομα και οι επιστημονικες, αποψεις περι του ηχου, παραειναι πολλες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Το ζουμι ειναι οτι με εξαιρεση την παραγωγη cd και την κατασκευη opera houses,
που και γι'αυτα δεν ειμαι τοσο σιγουρος,
ακομα και οι επιστημονικες, αποψεις περι του ηχου, παραειναι πολλες.
1645367308594.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Για όσους δεν καταλαβαίνουν από...οβελίες :
1645989607712.png


Τα σκιασμένα με γκρι και μαύρο χρώμα τόξα αναπαριστούν σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο το εύρος στις γωνίες διασποράς που ανταπακρίνεται στη λήψη της καμπύλης ΄΄πρώιμων ανακλάσεων΄΄ (τρίτη κατά σειρά στο spinorama) κι εκείνης του ΄΄ακροαματικού παραθύρου΄΄ (δεύτερη κατά σειρά) αντίστοιχα.Αφορούν σε συμβατικό ηχείο με εμπρόσθια εκπομπή.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Για όσους δεν θα είχαν συλλάβει πλήρως τη σημασία της δεύτερης παράστασης στο προηγούμενο μήνυμα,παρατίθενται συμπληρωματικά διαγράμματα με πολικές αποκρίσεις ακουστικών μουσικών οργάνων σε διαφορετικές οκτάβες και κατά μέσον όρο τέρμα δεξιά :
1662477035899.png


Παρατίθεται επίσης σχηματικά ο τρόπος υπολογισμού με τις διαφορετικές τοποθεσίες στα μικρόφωνα σύλληψης:
1662477203415.png


Ο σύνδεσμος με την πλήρη μελέτη:

Εκτιμώ ότι ένα ηχείο που διακρίνεται οπωσδήποτε από ομαλότερη και παράλληλα ευρύτερη διασπορά θα μπορούσε ν'αποδώσει πιστότερα σε πληθώρα διαφορετικών δωματίων όσα μουσικά όργανα θα είχαν την εγγενή των πολική απόκριση λιγότερο ευρεία ή θα είχαν συλληφθεί και θα ήταν ακολούθως επεξεργασμένο το σήμα τους με τέτοια συνθήκη.Αντιθέτως,ηχεία με στενότερη και ανισόρροπη διασπορά θ'αρχίσουν να δυστροπούν σε συνάρτηση με την ακουστική συμπεριφορά και τη χωροταξία και σε διαφορετικό βαθμό ως προς το εκάστοτε δωμάτιο ακρόασης.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
kanakiani said:
Παιδιά βάλτε πιο μεγάλη ουρά στον χαρταετό γιατί έχει σηκώσει αεράκι, μην γκρεμιστεί το «αφήγημα». Κρίμα ειναι😉
Οι χαρταετοί...πεθαίνουν στον αέρα.:sneaky:
Γεγονός είναι πως τα αφηγήματα καταρρέουν όταν ξεκινά να παίζει η μουσική,αφού τότε η μόνη απαίτηση του ακροατή από δεδομένο setup είναι να του δημιουργούσε τη στενότερη δυνατή επαφή με το αυθεντικό μουσικό δρώμενο.

Είναι όμως άτοπον η στενότερη προσέγγιση ν'αποδιδόταν αποκλειστικά σε όσους μεμονωμένους παράγοντες θα βόλευαν όπως βινυλιακά μέσα,ενισχυτικές τοπολογίες και διάφορα παρελκόμενα περιωπής.Ακόμα περισσότερο σε περιπτώσεις όπου δεν θα ήταν εφικτή μια εμπεριστατωμένη μέριμνα ως προς άλλους ουσιαστικούς παράγοντες που μπορεί να μη βόλευαν,όπως η χωροταξία,ακουστική ανταπόκριση από το χώρο,τονική ισορροπία στην απόκριση, ηχειακή διασπορά,ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας προς έμμεση ,κ.ο.κ.
 
Last edited:


Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Οι χαρταετοί...πεθαίνουν στον αέρα.:sneaky:
Γεγονός είναι πως τα αφηγήματα καταρρέουν όταν ξεκινά να παίζει η μουσική,αφού τότε η μόνη απαίτηση του ακροατή από δεδομένο setup είναι να του δημιουργούσε τη στενότερη δυνατή επαφή με το αυθεντικό μουσικό δρώμενο.

Είναι όμως άτοπον η στενότερη προσέγγιση ν'αποδιδόταν αποκλειστικά σε όσους μεμονωμένους παράγοντες θα βόλευαν όπως βινυλιακά μέσα,ενισχυτικές τοπολογίες και διάφορα παρελκόμενα περιωπής.Ακόμα περισσότερο σε περιπτώσεις όπου δεν θα ήταν εφικτή μια εμπεριστατωμένη μέριμνα ως προς άλλους ουσιαστικούς παράγοντες που μπορεί να μη βόλευαν,όπως η χωροταξία,ακουστική ανταπόκριση από το χώρο,τονική ισορροπία στην απόκριση, ηχειακή διασπορά,ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας προς έμμεση ,κ.ο.κ.
Δεν διαφωνει κανεις αλλα,
χρησιμοποιωντας την ιδια λογικη υπενθυμιζω οτι
το αντικειμενο ερευνας Τουλ και Ολιβ ηταν αποκλειστικα τα ηχεια
συσκευες "γκαρμπατζινγκαρμπατζαουτ".

Συνεπως η πολυποθητη στενοτερη προσεγγιση δεν μπορει να αποδοθει αποκλειστικα
ουτε στο περιφημο σπινοραμα και στο φροντισμενο χωρο.
Γιατι ουτε αυτα μπορουν να αναιρεσουν, να μετριασουν εστω, τις αστοχιες της υπολοιπης αλυσιδας
Την πλημμελη ανακτηση πληροφοριας απο την πηγη.
Την καταστρεπτικη επιδραση της αναδρασης, των υλικων μετριας ποιοτητας, και των μη γραμμικων παραμορφωσεων, αρμονικων και μη
καθως και την εισοδο θορυβου μεσω καλωδιων και στηριξης (φαινομενο μικροφωνισμου).
Ολοι καλα τεκμηριωμενοι αρνητικοι παραγοντες οσον αφορα την στενοτερη προσεγγιση.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δεν διαφωνει κανεις αλλα,
χρησιμοποιωντας την ιδια λογικη υπενθυμιζω οτι
το αντικειμενο ερευνας Τουλ και Ολιβ ηταν αποκλειστικα τα ηχεια
συσκευες "γκαρμπατζινγκαρμπατζαουτ".

Συνεπως η πολυποθητη στενοτερη προσεγγιση δεν μπορει να αποδοθει αποκλειστικα
ουτε στο περιφημο σπινοραμα και στο φροντισμενο χωρο.
Γιατι ουτε αυτα μπορουν να αναιρεσουν, να μετριασουν εστω, τις αστοχιες της υπολοιπης αλυσιδας
Την πλημμελη ανακτηση πληροφοριας απο την πηγη.
Την καταστρεπτικη επιδραση της αναδρασης, των υλικων μετριας ποιοτητας, και των μη γραμμικων παραμορφωσεων, αρμονικων και μη
καθως και την εισοδο θορυβου μεσω καλωδιων και στηριξης (φαινομενο μικροφωνισμου).
Ολοι καλα τεκμηριωμενοι αρνητικοι παραγοντες οσον αφορα την στενοτερη προσεγγιση.
Οι σχετικές έρευνες από τους Drs. Toole & Olive αφορούν στην ποσότητα ΄΄σκουπιδιών΄΄ που θα φτάνουν τελικώς στον ακροατή προερχόμενα από ηχειακές πηγές όπου ισχύει μετατροπή ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια και τις αλληλεπιδράσεις με τον χώρο.Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτές θα ήταν οι σημαντικότερες εστίες σκουπιδιών,κάποιοι άλλοι ότι οι σημαντικότερες θα έδρευαν σε άλλους κρίκους της αλυσίδας με την όλη διαμάχη μεταξύ των να μοιάζει σαν εκείνη ανάμεσα σε...χαρταετούς κι ελέφαντες (στο δωμάτιο) ,δηλαδή χωρίς αντίκρυσμα.

Γεγονός είναι ότι κανένα μέσο αποθήκευσης ή παρελκόμενο δεν γίνεται να επικαλύψει ελαττώματα κατά την ίδια την ηλεκτρομηχανική μετατροπή και τη μετάδοση της ενέργειας από τις ηχειακές πηγές στη θέση ακρόασης.

Μελέτες όπως οι προηγούμενα δημοσιευμένες έχουν γίνει με σκοπό τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο θα ενσωματώνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για τα μετέχοντα στο μουσικό δρώμενο όργανα κατά το στάδιο της παραγωγής.Μεγάλη χρησιμότητα θα είχαν περαιτέρω και σε αλγορίθμους με σκοπό τη σύσταση εικονικού περιβάλλοντος για τον ακροατή μέσα από τη χρήση πολυκαναλικής αρχιτεκτονικής ή ακουστικών.

Υπάρχει μελέτη με υπολογισμένα διαγράμματα διασποράς ακόμα και για το λίαν απαιτητικό πιάνο :

1662651855612.png

Όπως και δημοσιεύσεις πάνω στον τρόπο καταγραφής του κατά την ηχοληψία :

Η δυσχέρεια στον ακριβή υπολογισμό μοτίβων διασποράς για τα μουσικά όργανα έγκειται στο να καθοριζόταν για καθένα εξ αυτών μοναδικό ακουστικό κέντρο ως σημείο αναφοράς και σύγκλισης με το αντίστοιχο κέντρο σύλληψης από τις συστοιχίες μικροφώνων.

Τα μουσικά όργανα δεν είναι σαν τα ηχεία όπου είναι εφικτό να εντοπιστεί ακλόνητο ακουστικό κέντρο για μεμονωμένα μεγάφωνα και να υπολογιζόταν κατόπιν για σύνολο αυτών.Έχει διαπιστωθεί ότι κατά την εκπομπή ενέργειας από δεδομένο όργανο μπορεί να προκύπτουν διαφορετικές εστίες με ιδιότητα ακουστικού κέντρου,ενώ η κατάσταση τείνει να περιπλέκεται περαιτέρω με την εμπλοκή του ίδιου του εκτελεστή κατά το χειρισμό του οργάνου.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Συμπληρώνουμε και με τις εφαρμογές οικιακού κινηματογράφου...Σ'ένα πολυκαναλικό setup ναι μεν έχουμε περισσότερες πηγές άμεσου ήχου,όμως αυτές εκπέμπουν συνήθως διαφοροποιημένο περιεχόμενο...Δεχόμενοι ότι τα επιμέρους κανάλια θα εξυπηρετούνταν από ομοειδείς ηχειακές μονάδες,όταν τα ηχεία που απαρτίζουν το setup παρουσιάζουν ανώμαλο spinorama τότε η σχηματιζόμενη ηχόσφαιρα αναμένεται να μην έχει ομοιογένεια στο σύνολο των θέσεων και να αλλοιώνεται εύκολα με μικρές μετακινήσεις της κεφαλής.

Επειδή ένα απαιτητικό πολυκαναλικό setup αξιώσεων προϋποθέτει αρκετά χαμηλούς χρόνους αντήχησης,αναμένεται η αντιλαμβανόμενη τονική ισορροπία όπως παρέχεται από την on-axis εκπομπή να χαλάει λιγότερο ..
Εγω πάντως ακούγοντας το απμιξινγκ του Auro 3D έχω ακόμη την εντύπωση ότι όλα τα ηχεία παίζουν το ίδιο περιεχόμενο αλλά σε διαφορετικές εντάσεις.
Αν ο χώρος είναι φροντισμένος με πάνελ απορρόφησης ή και διάχυσης τότε τι σημασία μπορεί να έχει ένα τέλειο σπινοραμα?
Τελος γιατί σε ένα απαιτητικό πολυκαναλο πρέπει να έχουμε χαμηλούς χρόνους αντιχησης ενώ σε ένα δικάναλο ίσως όχι?
Δεν πρέπει να ληφθεί υπόψιν και ο όγκος του δωματίου?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Εγω πάντως ακούγοντας το απμιξινγκ του Auro 3D έχω ακόμη την εντύπωση ότι όλα τα ηχεία παίζουν το ίδιο περιεχόμενο αλλά σε διαφορετικές εντάσεις.
Αν ο χώρος είναι φροντισμένος με πάνελ απορρόφησης ή και διάχυσης τότε τι σημασία μπορεί να έχει ένα τέλειο σπινοραμα?
Τελος γιατί σε ένα απαιτητικό πολυκαναλο πρέπει να έχουμε χαμηλούς χρόνους αντιχησης ενώ σε ένα δικάναλο ίσως όχι?
Δεν πρέπει να ληφθεί υπόψιν και ο όγκος του δωματίου?
Όλα ξεκινάνε από την προϋπόθεση να προκύπτει ηχόσφαιρα με ομοιόμορφη κατανομή ηχητικής ενέργειας προς όλες τις διευθύνσεις.Οι χαμηλότερες απαιτούμενες τιμές RT σε πολυκαναλικές εγκαταστάσεις υπαγορεύουν ακριβώς την απαίτηση να μεταδίδουν τα περιφερικά κανάλια την προβλεπόμενη χωρική πληροφορία με άμεση ηχητική ενέργεια και κατώτερη παρεμβολή από το πεδίο αντήχησης σε δεδομένο χώρο.

Η δε ομοιογένεια στο spinorama συμβάλλει για ομοιόμορφο μοτίβο κατά την πρωτογενή διέγερση των περιβαλλουσών επιφανειών.Άμα κάποιο υποσύνολο από τα κανάλια είχαν ηχεία λ.χ. με ευρύτερη διασπορά,τότε η βαρύτητα κατά την ακουστική αντίληψη της προβλεπόμενης πληροφορίας θα εστιαζόταν προς εκείνα έναντι των υπολοίπων.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Αν έχουμε ηχεία με τέλειο σπινοραμα και αυξήσουμε την απόσταση ακρόασης με αποτέλεσμα να έχουμε περρισοτερο έμμεση ενέργεια ή εάν τοποθετήσουμε το ένα ηχειο κοντά στον τοίχο και το άλλο ελεύθερα στον χώρο κανουμε μια τρύπα στο νερό έτσι?
Αν πάλι κάτσουμε πιο κοντά και φροντίσουμε τα τοιχωματα με απορρόφηση όπως σε ένα στούντιο γιατί να παίζει πλέον σημαντικό ρόλο ένα τέλειο σπινοραμα?
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Να προσθέσω και κάτι ακόμη,
Οι στουντιαδες απ όσο ξέρω έχουν όλοι ως προϋπόθεση να κάθονται σε έναν χώρο με συγκεκριμένο RT ηχητικά φροντισμένο και μάλιστα εγγυτερα στα ηχεία. Εάν αυτα έχουν τέλειο σπινοραμα δεν νομίζω να τους απασχολεί ως προτεραιότητα, τουλαχιστον μέχρι σήμερα δεν διάβασα κάτι τέτοιο
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.222
Reaction score
27.004
Νομίζω, πάντως, ότι είναι σωστό αυτό:
η πολυποθητη στενοτερη προσεγγιση δεν μπορει να αποδοθει αποκλειστικα
ουτε στο περιφημο σπινοραμα και στο φροντισμενο χωρο.
Γιατι ουτε αυτα μπορουν να αναιρεσουν, να μετριασουν εστω, τις αστοχιες της υπολοιπης αλυσιδας

Και, παρεμπιπτόντως, έχω μία, επίσης οφτόπικ, απορία: Κατά την ψηφιακή διαδρομή του σήματος, ολόκληρη, από κει που είναι το αρχείο αποθηκευμένο είτε από κει που το "παραλαμβάνουμε" μέχρι την είσοδο του dac, μήπως τελικά, άσχετα από τα bits, παρεισφρέει ακουστός θόρυβος ή είναι αυτή (ψηφιακή διαδρομή) απρόσβλητη οποιαδήποτε μηχανήματα κι αν χρησιμοποιούμε?
 

Μηνύματα
12.465
Reaction score
14.626
Οι σχετικές έρευνες από τους Drs. Toole & Olive αφορούν στην ποσότητα ΄΄σκουπιδιών΄΄ που θα φτάνουν τελικώς στον ακροατή προερχόμενα από ηχειακές πηγές όπου ισχύει μετατροπή ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια και τις αλληλεπιδράσεις με τον χώρο.Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτές θα ήταν οι σημαντικότερες εστίες σκουπιδιών,κάποιοι άλλοι ότι οι σημαντικότερες θα έδρευαν σε άλλους κρίκους της αλυσίδας με την όλη διαμάχη μεταξύ των να μοιάζει σαν εκείνη ανάμεσα σε...χαρταετούς κι ελέφαντες (στο δωμάτιο) ,δηλαδή χωρίς αντίκρυσμα.

Γεγονός είναι ότι κανένα μέσο αποθήκευσης ή παρελκόμενο δεν γίνεται να επικαλύψει ελαττώματα κατά την ίδια την ηλεκτρομηχανική μετατροπή και τη μετάδοση της ενέργειας από τις ηχειακές πηγές στη θέση ακρόασης.

Μελέτες όπως οι προηγούμενα δημοσιευμένες έχουν γίνει με σκοπό τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο θα ενσωματώνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για τα μετέχοντα στο μουσικό δρώμενο όργανα κατά το στάδιο της παραγωγής.Μεγάλη χρησιμότητα θα είχαν περαιτέρω και σε αλγορίθμους με σκοπό τη σύσταση εικονικού περιβάλλοντος για τον ακροατή μέσα από τη χρήση πολυκαναλικής αρχιτεκτονικής ή ακουστικών.

Υπάρχει μελέτη με υπολογισμένα διαγράμματα διασποράς ακόμα και για το λίαν απαιτητικό πιάνο :

View attachment 262802
Όπως και δημοσιεύσεις πάνω στον τρόπο καταγραφής του κατά την ηχοληψία :

Η δυσχέρεια στον ακριβή υπολογισμό μοτίβων διασποράς για τα μουσικά όργανα έγκειται στο να καθοριζόταν για καθένα εξ αυτών μοναδικό ακουστικό κέντρο ως σημείο αναφοράς και σύγκλισης με το αντίστοιχο κέντρο σύλληψης από τις συστοιχίες μικροφώνων.

Τα μουσικά όργανα δεν είναι σαν τα ηχεία όπου είναι εφικτό να εντοπιστεί ακλόνητο ακουστικό κέντρο για μεμονωμένα μεγάφωνα και να υπολογιζόταν κατόπιν για σύνολο αυτών.Έχει διαπιστωθεί ότι κατά την εκπομπή ενέργειας από δεδομένο όργανο μπορεί να προκύπτουν διαφορετικές εστίες με ιδιότητα ακουστικού κέντρου,ενώ η κατάσταση τείνει να περιπλέκεται περαιτέρω με την εμπλοκή του ίδιου του εκτελεστή κατά το χειρισμό του οργάνου.
Η εργασία πάντως στους σκοπούς της δεν αναφέρει τίποτε για την παραγωγή, παρά μόνο εφαρμογή για dsp και software. Ο αλγόριθμος αυτός τι ίδια pattern θα δημιουργεί ?

Το ακουστικό κέντρο ναι , αναφέρονται όλοι οι περιορισμοί και λόγοι αυτών στην εργσία.
 

Μηνύματα
12.853
Reaction score
10.071
Και, παρεμπιπτόντως, έχω μία, επίσης οφτόπικ, απορία: Κατά την ψηφιακή διαδρομή του σήματος, ολόκληρη, από κει που είναι το αρχείο αποθηκευμένο είτε από κει που το "παραλαμβάνουμε" μέχρι την είσοδο του dac, μήπως τελικά, άσχετα από τα bits, παρεισφρέει ακουστός θόρυβος ή είναι αυτή (ψηφιακή διαδρομή) απρόσβλητη οποιαδήποτε μηχανήματα κι αν χρησιμοποιούμε?
Απρόσβλητη είναι.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αν έχουμε ηχεία με τέλειο σπινοραμα και αυξήσουμε την απόσταση ακρόασης με αποτέλεσμα να έχουμε περρισοτερο έμμεση ενέργεια ή εάν τοποθετήσουμε το ένα ηχειο κοντά στον τοίχο και το άλλο ελεύθερα στον χώρο κανουμε μια τρύπα στο νερό έτσι?
Αν πάλι κάτσουμε πιο κοντά και φροντίσουμε τα τοιχωματα με απορρόφηση όπως σε ένα στούντιο γιατί να παίζει πλέον σημαντικό ρόλο ένα τέλειο σπινοραμα?
Να προσθέσω και κάτι ακόμη,
Οι στουντιαδες απ όσο ξέρω έχουν όλοι ως προϋπόθεση να κάθονται σε έναν χώρο με συγκεκριμένο RT ηχητικά φροντισμένο και μάλιστα εγγυτερα στα ηχεία. Εάν αυτα έχουν τέλειο σπινοραμα δεν νομίζω να τους απασχολεί ως προτεραιότητα, τουλαχιστον μέχρι σήμερα δεν διάβασα κάτι τέτοιο
Δεν μπορώ να μιλήσω δια λογαριασμό ηχητικών μηχανικών,όμως η ιστορία με το spinorama πρέπει ν'απασχολεί πάνω απ'όλους εμάς τους ίδιους ως μέσους ακροατές και χρήστες setup σε τυπικούς οικιακούς χώρους...

Ας κάνουμε υπόθεση εργασίας ότι θα μπορούσε ακόμα και υπό λιγότερο ομοιόμορφο μοτίβο εκπομπής - για ανώτερες μεσαίες οκτάβες και άνω όπως θα συνέβαινε συνήθως - να επιτευχθεί με προσεκτικό στήσιμο μια ικανοποιητική ισορροπία απόκρισης πάνω στο MLP,την κεντρική θέση ακρόασης όπου όλα τα ηχεία θα ακτινοβολούσαν την ενέργεια on-axis υποτίθεται ως προς την κεφαλή του ακροατή...

Μετακινούμενοι όμως από αυτή την ιδεώδη τοποθεσία,τότε ο εκάστοτε ακροατής θα τείνει σε κάθε άλλη θέση να δέχεται αυτομάτως άμεση ενέργεια που θα ήταν κάπως διαφοροποιημένη ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια,ανάλογα με τις ανισορροπίες στο spinorama και τις αντίστοιχες γωνίες εκτροπής off-axis...Μην ξεχνάμε ότι για τις δυναμικές αντιθέσεις και μεταπτώσεις του προγράμματος αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η άμεση ηχητική ενέργεια,με την έμμεση να πρωταγωνιστεί σε stady state τμήματα από τα αναπαραγόμενα σήματα...Όλα αυτά χωρίς να εμπλεκόταν καν η ενδεχόμενη ισοστάθμιση που θα μεγάλωνε κατά κανόνα το βαθμό ανισορροπίας.

Εάν πάλι μειώνονταν οι διαστάσεις στη νοητή ηχόσφαιρα με μικρότερες αποστάσεις από καθένα εκ των ηχειακών καναλιών,τότε μικρές αποκλίσεις της κεφαλής εκ του MLP θα σήμαιναν ακόμα μεγαλύτερη ανισορροπία,ιδίως αφού τότε θα ίσχυε και ανώτερο ποσοστό συμμετοχής της άμεσης ηχητικής ενέργειας στο steady state τμήμα από το αναπαραγόμενο σήμα.Απ'όπου και να το πιάσουμε,ικανοποιητική συνθήκη με ανώμαλο spinorama στα ηχειακά κανάλια θ'απάγειται εις άτοπον.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.557
Reaction score
37.831
... το σπινοραμα, δειχνει τον τροπο εκπομπης των ηχειων ... σε εκταση και ομαλοτητα ομοιομορφια?!
τα οργανα δεν εχουν ομαλη εκπομπη τοσο ως προς τη συχνοτητα του παραγόμενου τονου , οσο και λογω της φυσης/κατασκευης τους.
αυτο καταλαβα 🐒
-
οι στουντιαδες, εχουν αρκετα εργαλεια επ-οπτικης, να προσθεσω.. και βεβαια εμπλεκονται στο διμιουργικο κομματι του πραματως-καμμια σχεση με μας τους αποκσω.
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.590
Μηνύματα
2.866.681
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top