Sweet spot, ή ευρεία διασπορά;

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
με καποια απο τα παρακατω και protools:

PS22
S1
LinMB
Qn
MondoMod
LinEQ
Renverb
RenEQ
Enigma
AudioTrack
XNoise
C4 multiband compressor
SuperTap
RenVoxV1
C1 compressor
MaxxBass
XHum
UltraPitch
L2 ultramaximizer limiter
RenBassManualv1
TrueVerb
RenCL
XCrackle
PAZ
Metaflanger
RenDeEsser
XClick
L1 Ultramaximizer
Doppler
RenChannel
DeEsser
XNoise
XHum
XCrackle
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Περί "απόψεων" λοιπόν ο λόγος:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikiality#Season_2_.282006.29_continued

'In "The WØRD", Colbert defines "Wikiality" (a portmanteau of "Wikipedia" and "reality") as "truth by consensus" (rather than fact), modeled after the approval-by-consensus format of Wikipedia. He praises Wikipedia for following his philosophy of "truthiness", that intuition and consensus is a better reflection of reality than fact. As he states, "if enough people believe something", it must be true.'

http://www.youtube.com/watch?v=zmHm0rGns4I
 

Μηνύματα
33
Reaction score
0
g.kar said:
Εγώ λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να συνεχίσω άλλο κάτω από αυτή την πίεση που δέχομαι και μάλιστα δεν μπορώ να υποψιαστώ τους λόγους. Δεν μου είναι ευχάριστο και αυτό είναι που με χαλάει περισσότερο.

g.kar
΄Η έχουμε σοβαρή και τεκμηριωμένη άποψη που αφορά αποκλειστικά το θέμα που συζητάμε ή καλύτερα να σιωπούμε.
Το στρίβειν δια της δήθεν απογοητεύσεως είναι ίσως όντως η καλύτερη λύση.

Μιχάλη
Μην γελοιοποιείς το θέμα γιατί όλοι περιμένουμε να μάθουμε ακούγοντας αυτούς που πραγματικά γνωρίζουν.Ευχαριστώ
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
Βασίλη, ο ηχολήπτης τοποθετεί τα μικρόφωνα στο χώρο της ηχογράφησης ή τα καλώδια σήματος στα ηλεκτρονικά όργανα. Στη συνέχεια το σήμα πάει στους προενισχυτές και γράφεται σε raw μορφή. Ο ηχολήπτης δεν μπορεί σε αυτή τη φάση να αλλάξει την φυσική, λόγω κατασκευής, διασπορά του ίδιου του ηχείου σου γιατι δεν έχει πρόσβαση σε όλα τα ηχεία του κόσμου.

Στη συνέχεια ο μηχανικός ήχου επεξεργάζεται το σήμα και τοποθετεί τα όργανα εκεί που θέλει αυτός στην "σκηνή". Εχει την δυνατότητα να αλλάξει ακόμα και το μέγεθος (εύρος) του οργάνου Εχω ακούσει επεξεργασμένο φλάουτο να ακούγεται μεγαλύτερο σε μέγεθος από ένα πιάνο. Σε μια τέτοια ηχογράφηση τι συμπεράσματα μπορείς να βγάλεις για την φυσική διασπορά του ηχείου σου στο σπίτι ?
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
sonus said:
g.kar said:
Εγώ λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να συνεχίσω άλλο κάτω από αυτή την πίεση που δέχομαι και μάλιστα δεν μπορώ να υποψιαστώ τους λόγους. Δεν μου είναι ευχάριστο και αυτό είναι που με χαλάει περισσότερο.

g.kar
?Η έχουμε σοβαρή και τεκμηριωμένη άποψη που αφορά αποκλειστικά το θέμα που συζητάμε ή καλύτερα να σιωπούμε.
Το στρίβειν δια της δήθεν απογοητεύσεως είναι ίσως όντως η καλύτερη λύση.

Μιχάλη
Μην γελοιοποιείς το θέμα γιατί όλοι περιμένουμε να μάθουμε ακούγοντας αυτούς που πραγματικά γνωρίζουν.Ευχαριστώ
μαλλον δεν εχεις αντιληφθει το θεμα.......
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
sonus said:
g.kar said:
Εγώ λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να συνεχίσω άλλο κάτω από αυτή την πίεση που δέχομαι και μάλιστα δεν μπορώ να υποψιαστώ τους λόγους. Δεν μου είναι ευχάριστο και αυτό είναι που με χαλάει περισσότερο.

g.kar
΄Η έχουμε σοβαρή και τεκμηριωμένη άποψη που αφορά αποκλειστικά το θέμα που συζητάμε ή καλύτερα να σιωπούμε.
Το στρίβειν δια της δήθεν απογοητεύσεως είναι ίσως όντως η καλύτερη λύση.

Μιχάλη
Μην γελοιοποιείς το θέμα γιατί όλοι περιμένουμε να μάθουμε ακούγοντας αυτούς που πραγματικά γνωρίζουν.Ευχαριστώ
Ο Μιχάλης πολυ καλά έκανε και ανέβασε κάποια γνωστά εργαλεία για την επεξεργασία του σήματος.
 

Μηνύματα
33
Reaction score
0
g.kar said:
Ο ηχολήπτης δεν μπορεί σε αυτή τη φάση να αλλάξει την φυσική, λόγω κατασκευής, διασπορά του ίδιου του ηχείου σου γιατι δεν έχει πρόσβαση σε όλα τα ηχεία του κόσμου.
Στην συνέχεια δηλ. μπορεί να αλλάξει την διασπορά του ηχείου.ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΚΟΤΣΑΝΑ Νο 2.

Μήπως μπορεί να αλλάξει και την απόκριση συχνότητας και την ευαισθησία του;Ελεος!!!!!!!
 

Μηνύματα
33
Reaction score
0
mixalis kanakakis said:
μαλλον δεν εχεις αντιληφθει το θεμα.......
Μάλλον εσύ είσαι "τρείς λαλούν και δυο χορεύουν".
Περιμένω την γνώμη του Κόγια για το ποιοί είναι εντός θέματος και ποιοί προάγουν θετικά την εξέλιξη του.
Αν τα protools σου έχουν σχέση με την επιλογή ηχείου με κριτήρια διασποράς το καταλαβαίνει και άτομο με Iq 30!
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
Κάποια φορά αξίζει τον κόπο να κάνουμε κάποια πειράματα επεξεργασίας σήματος σε στούντιο. Θα μπορούμε τότε επεξεργαζόμενοι το πηγαίο σήμα να αλλάξουμε την φαινομενική διασπορά ενός ηχείου με τον τρόπο που την αντιλαμβάνεται ένας ακροατής όταν κάθεται σε διαφορετικά σημεία στο χώρο. Σας υπενθυμίζω και την τεχνική του virtual surround effect.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Aγαπητε sonus καλως ορισες και απο εμενα :wink:
Εχω μια μικρη παρατηρηση , διχως παρεξηγηση εαν γινεται.
Ακομα και στην περιπτωση που καποιος απο εμας κανει λαθος-κανεις δεν τα γνωριζει ολα - δεν θα ηταν καλυτερα να παραθεσεις την γνωμη σου αντι των ισχυρισμων "κοτσανα" , "Τεράστιο λάθος και απίστευτη ανακρίβεια" κλπ?
Εαν καπου κανω λαθος σε παρακαλω να με διορθωσεις
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
sonus said:
g.kar said:
Ο ηχολήπτης δεν μπορεί σε αυτή τη φάση να αλλάξει την φυσική, λόγω κατασκευής, διασπορά του ίδιου του ηχείου σου γιατι δεν έχει πρόσβαση σε όλα τα ηχεία του κόσμου.
Στην συνέχεια δηλ. μπορεί να αλλάξει την διασπορά του ηχείου.ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΚΟΤΣΑΝΑ Νο 2.

Μήπως μπορεί να αλλάξει και την απόκριση συχνότητας και την ευαισθησία του;Ελεος!!!!!!!
Και βέβαια μπορεί ο ηχολήπτης να αλλάξει ακόμα και την τελική απόκριση του ηχείου σου, όπως την αντιλαμβάνεσαι εσύ από τον καναπέ σου. Απλά ο μηχανικός ήχου πειράζει τα πρίμα και τα μπάσα κατά την φάση της επεξεργασίας του σήματος (εσύ δεν γνωρίζεις την επεξεργασία που έχει γίνει στο CD που ακούς). Τόσο απλά.
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
Sonus μαθε να διαβαζεις και βουτα τη γλωσσα στο "μυαλο" σου πριν μιλησεις.....
απαντησα στο Βασιλη.... δεν ειπα οτι εχουν σχεση με τη διασπορα του ηχειου αλλα στο πως αυτη αλλαζει με τα καταλληλα οργανα.....
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
mixalis kanakakis said:
Sonus μαθε να διαβαζεις και βουτα τη γλωσσα στο "μυαλο" σου πριν μιλησεις.....
απαντησα στο Βασιλη.... δεν ειπα οτι εχουν σχεση με τη διασπορα του ηχειου αλλα στο πως αυτη αλλαζει με τα καταλληλα οργανα.....
Ακριβώς αυτό είναι το θέμα. Πέρα από την φυσική διασπορά -λόγω κατασκευής του ηχείου μας - υπάρχει και η παράμετρος της τεχνικής επεξεργασίας που πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας όταν ακούμε ένα ηχείο.
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
Υπάρχουν εγγραφές επεξεργασμένες που κολακεύουν κάποια ηχεία με μικρή σχετικά φυσική διασπορά. Οι ίδιες εγγραφές μπορεί να ακούγονται πολύ άσχημα σε ένα ηχείο με μεγαλύτερη σχετικά φυσική διασπορά.

Βλέπουμε επομένως πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πως ακριβώς έγινε μια ηχογράφηση πριν βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την απόδοση γενικώτερα ενός ηχείου που συμπεριλαμβάνει και την διασπορά του, όπως την αντιλαμβάνεται ο ακροάτης από την θέση/ εις ακρόασης .
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
DISPERSION

Uniform dispersion of sound exists when you can sit anywhere around a speaker and hear the same sound. Dispersion is an important challenge in speaker design. Ideally a speaker should produce a spherical sound wave at all frequencies. In reality both woofers and tweeters begin to beam sound as frequency gets higher.

The smaller a speaker, the higher the frequency up to which it gives uniform dispersion (spherical waveform). For example, a one-inch tweeter is able to give spherical dispersion up to about 12,000 or 13,000 Hz. A half-inch tweeter is good to nearly 20,000 Hz. A woofer usually begins to beam at about the range of the female voice (800-900·Hz).

Most of the sound that you hear is reflected off the wall. If there's a frequency range where dispersion is poor, then you don't hear the reflected sound wave and the overall power response is off in that frequency range.

Because of the difficulty in obtaing drivers that provide ideal dispersion, some designers try to take advantage of the limited dispersion to enhance some other aspect of the performance, such as, stereo imaging or absence of microphone feedback.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.971
Reaction score
23.078
Παιδιά ηρεμήστε! Θέλω να αποσαφηνίσω το εξής. Δεν εξετάζουμε τον τρόπο με τον οποίο έχει δημιουργηθεί η χωρική πληροφορία στην ηχογράφηση. Η κάθε ηχογράφηση είναι δεδομένη ως τελικό προϊόν, και ως τέτοια πρέπει να την αντιμετωπίσουμε. Το ερώτημα είναι, τι χάνει κανείς εάν καθίσει να ακούσει τα ηχεία του off axis, και εάν χάνει, γιατί συμβαίνει αυτό. Μήπως επειδή είναι αδύνατη η παράταξη πολλών σειρών καθισμάτων σε οικιακό περιβάλλον; Μήπως η ακρόαση ενός ορθά υλοποιημένου συστήματος στο σπίτι, νομιμοποιεί τον ιδιοκτήτη του να αξιώνει –σώνει και καλά- την προσομοίωση των ακριβοπληρωμένων καθισμάτων πίσω από τον μαέστρο; Μήπως η τακτική των οδηγιών χρήσης περί ακριβούς τοποθέτησης προσδίδει στα ηχεία έναν αέρα «εργαλείου ακριβείας», ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται απλώς για ηχείο περιορισμένης διασποράς; Και ας πούμε ότι αυτό δεν είναι μειονέκτημα. Τότε γιατί τα μικρά ηχεία «εξαφανίζονται», εν αντιθέσει με τα ογκώδη, τα οποία πασχίζουν να το κάνουν αυτό ανεπιτυχώς, παρά τις μικρές διαστάσεις της ξεχωριστής καμπίνας του mid και του tweeter; Και εντάξει, υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό. Γιατί ένα εργαλείο ακριβείας δεν σχολιάζεται απλώς ως ηχείο με περιορισμένη διασπορά;

Τελικά, με βάση τη λογική, μόνον η μια από τις δύο απόψεις έχει δίκιο. Ή η διασπορά είναι πλεονέκτημα, ή είναι μειονέκτημα. Μπορεί να είναι και τα δύο;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.971
Reaction score
23.078
ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΩ! Κλείνω το ένα μάτι και δεν -ΔΕΝ- μπορώ να προσδιορίσω το βάθος του οπτικού μου πεδίου. Δεν μπορώ να αγγίξω ΜΕ ΤΗ ΜΙΑ κάποιο αντικείμενο μπροστά μου. Νομίζω πως αυτός ο λόγος είναι απαγορευτικός για να πάρει κανείς δίπλωμα οδήγησης, έτσι δεν είναι; ΔΕΝ συμβαίνει όμως το ίδιο με τα αυτιά μου. Παρά το γεγονός ότι κλείνω το ένα αυτί πολύ καλά, εξακολουθώ να είμαι σε θέση να προσδιορίσω, ότι ο ήχος του καναρινιού του γείτονα έρχεται από το ανοικτό παράθυρο. Εντάξει, αυτό άπτεται της ψυχοακουστικής. ΨΥΧΟΟΠΤΙΚΗ γιατί δεν υπάρχει ρε παιδιά; Κανένας ψυχίατρος, επί του θέματος;
 

Μηνύματα
33
Reaction score
0
Κ.Κόγια
έβαλες ένα θέμα προς συζήτηση.Σε προκαλώ με το θάρρος της γνώμης που είναι γνωστό ότι έχεις να μας πεις ποια από τα ποστ
που προηγήθηκαν ανταποκρίνονται στους προβληματισμούς σου!Πάντως μέχρι τώρα μάθαμε τα εξής σημαντικά:
O ηχολήπτης μπορεί να αλάξει την διασπορά και την απόκριση του ηχείου !Σε λίγο ο g.car θα μας πει ότι μπορεί να του αλλάξει και την συχνότητα κρος και ίσως το είδος του ξύλου από το οποίο αποτελείται.

Κύριε Καφάτο εσείς στην κατηγορία σας δεν θα εκφέρατε ποτέ ακραία αντιεπιστημονικές και τεχνολογικά απαράδεκτες θέσεις μόνο και μόνο για άχρηστη συμμετοχή και προσωπική παρουσία σε ενα θέμα.Βλέπω ότι σε κάποιους λείπει το μέτρο και η αίσθηση της προσωπικής
τους βαρύτητας στο φορουμ.Η αντίδραση του συντονιστη Αντώνη αυτό δείχνει.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Κώστας Κόγιας said:
ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΩ! Κλείνω το ένα μάτι και δεν -ΔΕΝ- μπορώ να προσδιορίσω το βάθος του οπτικού μου πεδίου. Δεν μπορώ να αγγίξω ΜΕ ΤΗ ΜΙΑ κάποιο αντικείμενο μπροστά μου. Νομίζω πως αυτός ο λόγος είναι απαγορευτικός για να πάρει κανείς δίπλωμα οδήγησης, έτσι δεν είναι; ΔΕΝ συμβαίνει όμως το ίδιο με τα αυτιά μου. Παρά το γεγονός ότι κλείνω το ένα αυτί πολύ καλά, εξακολουθώ να είμαι σε θέση να προσδιορίσω, ότι ο ήχος του καναρινιού του γείτονα έρχεται από το ανοικτό παράθυρο. Εντάξει, αυτό άπτεται της ψυχοακουστικής. ΨΥΧΟΟΠΤΙΚΗ γιατί δεν υπάρχει ρε παιδιά; Κανένας ψυχίατρος, επί του θέματος;
Mπορείς και στις 2 περιπτώσεις (ως ένα βαθμό) χάρη στις κινήσεις του κεφαλιού (ακόμα και τις ακούσιες) και τις μικροαλλαγές "προοπτικής" που αυτές επιφέρουν. Επίσης στην περίπτωση του αυτιού υπάρχει και μικρού βαθμού μετάδοση των ηχητικών κυμάτων μέσα από το κρανίο.

Το αρχικό σου ερώτημα το εξήντλησαν ο Βασίλης και ο sonus, νομίζω. Τα υπόλοιπα όλα ήταν σχόλια άνευ σημασίας και εκτός θέματος. Δεδομένης της μη τελειότητας σχεδόν όλων των οικιακών χώρων ακρόασης, ο μόνος τρόπος να ξεκαθαρίσει κανείς το σήμα που ακούει είναι η έξυπνη εκμετάλλευση του φαινομένου Haas, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η τοποθέτηση των ήχων στο χώρο γίνεται με ένα συνδυασμό διαφορών φάσης (για μήκη κύματος μεγαλύτερα από τις διαστάσεις του κεφαλιού) και διαφορών ακουστότητας (για μικρότερα), με μία καθόλου ευκαταφρόνητη μεταβατική ζώνη ανάμεσα στα δυό.

Όσο για τους χώρους, επίσης δεν υπάρχει λόγος πανικού. Ο εγκέφαλος ξέρει να προσαρμόζεται. Για το λόγο αυτό οι φωνές των οικείων μας δεν αλλάζουν δα και τόσο πολύ, ανάλογα με το δωμάτιο όπου βρισκόμαστε.
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
Κώστας Κόγιας said:
Προσωπικά, μόλις βάλω τον Harry James να παίξει, αμέσως νιώθω την αίσθηση της τρίτης διάστασης στα drums, ακόμη κι αν κινούμαι στο δωμάτιο. Τελικά ποιός έχει δίκιο; Μήπως όλα είναι θέμα ικανότητας του ηχολήπτη; Τι λέτε;
πιστέυω ότι είναι θέμα ικανότητας του ηχολήπτη και στη συνέχεια του μηχανικού που επεξεργάστηκε το μουσικό σήμα. Εχεις την εντυπωση ότι ξαφνικά το ηχείο σου απέκτησε αυτή την ικανότητα που δεν είχε πριν με άλλες ηχογραφήσεις ?
Η φυσική διασπορά του ηχείου σου σε συνδιασμό με τις ανακλάσεις του χώρου είναι σχεδόν πάντα δεδομένες. Αλλάζουν ελαφρώς με τον χρόνο ή/και την φυσική γήρανση των μεγαφώνων.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.958
Μηνύματα
3.035.759
Members
38.523
Νεότερο μέλος
Klipschlascala_pro1988
Top