to "flat" or not to "flat"?

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Η προσωπικη μου προτιμηση οσον αφορα την αποκριση ενος συστηματος ειναι :
πλουσια τα βαθια-χαμηλα,
λιγο εξασθενισμενα τα μεσο-χαμηλα,
κανονικες μεσαιες,
ευδιακριτα υψηλα με ενα ..
ευγενικο roll off στα πολυ υψηλα, σε μικροτερο βαθμο παντως απο οτι αναφερει ο ΕΑΡ.

Επισης, αν εχουμε αξιοπιστες μετρησεις μας βοηθαει πολυ να ξεχωρισουμε που αρχιζει και που τελειωνει η κολοκυθοπιττα.
Άρα "not to flat".

...
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Άρα "not to flat".

...
Σωστο.
Ξαναλεω ειναι προσωπικη προτιμηση.
Πχ βγαζω σπυρια με τα περισσοτερα Full range μεγαφωνα γιατι δεν εχουν τα ακρα του φασματος οπως τα θελω.
Και ας εχουν αλλα προσοντα.

Εσυ τι υποστηριζεις πανω στο θεμα ?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Εσυ τι υποστηριζεις πανω στο θεμα ?
Λίγο ή πολύ όπως τα είπε ο Κώστας. Το πείραμα είχε γίνει επανειλημμένως αλλά τις παραπροπροάλλες με τις νέες πόρτες, το ξαναείδα το έργο. Το flat ξύριζε κόντρα, ενώ οι μεσαιουψηλές ήταν ελαφρώς κουραστικές. Άσε που φτιάχνοντας αυτά, παίρνεις καλύτερη αίσθηση σώματος και μεσοχαμηλού γενικότερα. Ψυχοακουστικό το φαινόμενο. Όταν μιλάμε για αληθινά μπάσα, αν δεν είναι πλούσια όπως λες, δεν γίνεται τίποτα. Πάντα με τα ίδια μετρητικά τα οποία έχω κι εγώ στο σπίτι.

...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: to "flat" or not to "flat"?

Στο ερώτημα - "flat" or not to "flat"? - φαντάζομαι ότι χωρούν όλες οι απαντήσεις :happy_9:

Αν εσείς, που έχετε καταλήξει σε μια προσωπική καμπύλη απόκρισης, την εφαρμόσετε σε νέα δεδομένα (σύστημα - χώρος) οι εντυπώσεις σας θα είναι οι ίδιες ;
(Με δεδομένο ότι το σύστημα μπορεί να ανταποκριθεί φυσικά)
 




Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Ειχα διαβασει οτι η εραιρεια δεν ρυθμιζει τα ηχεια της, τουλαχιστον την σειρα 7, με γνωμονα την σωστη καμπυλη αποκρισης αλλα ρυθμιζοντας τα με το τι ειναι πιο αρεστο στην ανθρωπινη ψυχολογια.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Re: Απάντηση: to "flat" or not to "flat"?

Στο ερώτημα - "flat" or not to "flat"? - φαντάζομαι ότι χωρούν όλες οι απαντήσεις :happy_9:

Αν εσείς, που έχετε καταλήξει σε μια προσωπική καμπύλη απόκρισης, την εφαρμόσετε σε νέα δεδομένα (σύστημα - χώρος) οι εντυπώσεις σας θα είναι οι ίδιες ;
(Με δεδομένο ότι το σύστημα μπορεί να ανταποκριθεί φυσικά)
Timbre εγω ειμαι τελειωμενος σε αυτο το θεμα.
Εχω αυτην την προτιμηση απο νεαρος και σε οποιοδηποτε συστημα. Ακομα και ενα φεγγαρι που εκανα τον μικροφωνια σε συναυλιες εκδηλωσεις κλπ εβαζα τους 40-80-120 κυκλους στα +2, +3 τους 160-280 στα -3, -4, τα υπολοιπα φλατ και ενα μικρο roll off στους 16-20K.

Αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι οταν φτιαχνεις συσκευη Audio (ενισχυτικο - Ηχειο) εφαρμοζεις καμμια προεμφαση. Εκει πας για φλατ. Ειδικα στο ηχειο πας για φλατ μεν, αλλα απο ενα σημειο και περα θα σου πει το ιδιο το Ηχειο πως γουσταρει να παιξει καλυτερα. Και το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να το πιστεψεις.:cool_11:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Re: Απάντηση: to "flat" or not to "flat"?

Αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι οταν φτιαχνεις συσκευη Audio (ενισχυτικο - Ηχειο) εφαρμοζεις καμμια προεμφαση. Εκει πας για φλατ.
Αυτή η προσέγγιση είναι η ισχύουσα αλλά και η λογικότερη. Μιχάλη να σε ρωτήσω κάτι άσχετο: Αληθεύει ότι κάποτε τα ηχεία φτιαχνόταν με βάση τους πιθανότερους χώρους τοποθέτησης, (εννοώντας υλικά και διαστάσεις), τεχνοτροπίες βάση των οποίων επί της ουσίας είχε οριοθετηθεί ο λεγόμενος για παράδειγμα αγγλικός ή αμερικάνικος ήχος?

...
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Aυτο Νικο ξεκινησε στην Αμερικη οταν τα συστηματα ηταν επιπλα. Συνηθιζοταν ο συζηγος να πηγαινει με την συζηγο στον κατασκεταστη και να παραγγελνουν μαζι το επιπλο που περιειχε το συστημα και τα ενσωματωμενα ηχεια. Ετσι πολλοι κατασκευαστες αρχισαν να πηγαινουν στα σπιτια των πελατων να δουν τι ταιριαζε στον χωρο τους στην αρχη εμφανισιακα και μετα ηχητικα. Αυτο στο τελος εγινε μοδα και ολοι οι πλουσιοι Αμερικανοι πληρωναν αδρα κατασκευαστες να πηγαινουν σπιτι τους και να φτιαχνουν το προσωπικο τους πανακριβο συστημα.
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Aυτο γινεται ακομα και σημερα. Ας πουμε τωρα τελευταια κατασκευαστηκε ενα περιεργο GALO σαν το REFERENCE απο γυαλι ειδικη παραγγελια για εναν Σαουδαραβα.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Re: Απάντηση: to "flat" or not to "flat"?

Αυτή η προσέγγιση είναι η ισχύουσα αλλά και η λογικότερη. Μιχάλη να σε ρωτήσω κάτι άσχετο: Αληθεύει ότι κάποτε τα ηχεία φτιαχνόταν με βάση τους πιθανότερους χώρους τοποθέτησης, (εννοώντας υλικά και διαστάσεις), τεχνοτροπίες βάση των οποίων επί της ουσίας είχε οριοθετηθεί ο λεγόμενος για παράδειγμα αγγλικός ή αμερικάνικος ήχος?

...

Δεν γνωριζω για να απαντησω υπευθυνα σε αυτο.
Εαν θελεις την αισθηση που εχω αποκομισει ειναι οτι ολες αυτες οι επιστημες ειναι σε διαρκη εξελιξη και οι ερευνες που γινονται μας φερνουν ολο και πιο κοντα στον σωστο δρομο.
Θυμαμαι παλιοτερα ο RDOH ειχε ποσταρει κατι σχετικο (κατεβασμενο απο το Ιντερνετ) με τους διαφορετικους τροπους κατασκευης των σπιτιων αφενος στην Ευρωπη και αφετερου στην Αμερικη, οπου σε αυτον τον παραγοντα απεδιδαν την διαμορφωση αντιστοιχων σχεδιαστικων σχολων.
Εχω παρατηρησει οτι τουλαχιστον σημερα, αν υπαρχει μια σχολη που διαφοροποιειται σαφως απο αλλες, αυτη ειναι η Ιαπωνικη σχολη. Και με δεδομενη την γνωστη ιδιαιτεροτητα των Ιαπωνικων κατοικιων που ειναι κυριολεκτικα Compact σε σχεση με αλλων δυτικων χωρων, θα ελεγα οτι εκει πραγματι οι περιορισμενοι χωροι δημιουργουν σχολη.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
εχει αποδειχτη οτι η φλατ αποκριση με ροζ θορυβο δεν ακουγεται.

ολοι προτιμουν μια πτωση στις υψηλες.

αλλος 3db αλλος 5db αναλογα το προσωπικο γουστο του καθενος.

μολις εχω χρονο θα ψαξω να βρω καποια link σχετικα με το θεμα.

μιχαλη σπερτο αλλο ο επαγγελματικος εξοπλισμος για μετρησεις ενα ηχειο και

αλλο το rta.

στο rta η μετρηση με led του deq ειναι μια χαρα αποδεκτη.

εχει 60 περιοχες και ισοδυναμη με μετρηση far field μετρητικου και smoothing 1/3 octave.

αν θελουμε να σχεδιασουμε ηχειο σαφως και ειναι ακαταλληλο αλλα δεν ειναι αυτος ο σκοπος του.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Σεβαστές οι απόψεις αλλά, όλα τα flat ακούγονται το ίδιο και ορισμένοι είναι τόσο σίγουροι ότι το flat δεν ακούγεται? Και μάλιστα ορισμένοι προχωρούν και χιλιόμετρα παρακάτω και μας υποδεικνύουν και την σωστή απόκριση?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.724
Reaction score
126.936
Αντώνη μου, με το συμπάθειο δηλαδή, αλλά εδώ δεν είμαστε σίγουροι για το αν θα μας ξημερώσει αύριο, και συ μιλάς για σιγουριά στο HI-End?:crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:

Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους, αλλά και για μένα. Βέβαια, εγώ είμουν σαφής, πάντα μιλώ για δικά μου συμπεράσματα, σε δικό μου χώρο και με δικά μου ηχοσυστήματα, άντε και καναδυό ακόμα, και παντα ξεκινώ με το ΙΜΗΟ.

Αυτή είναι και η ουσία των φόρουμς, να προσφέρει καθένας τις εμπειρίες του προς κοινό ώφελος (άντε και να πουλήσει και κανά μηχανάκι:crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: )

Έχω 15 χρόνια που ακούω από magnepan σειράς 3, και δε θες να μάθεις τι και πόσα ηχεία είχα πιο πριν.... Μαζεύτηκαν πολλά τα χρόνια πείρας στο χόμπυ, και όλο και κάτι θα έχω μάθει, αλλά προς θεού, ούτε του επαγγέλματος είμαι, ούτε έχω σπουδάσει το αντικείμενο, τα σύκα σύκα και η σκάφη σκάφη που λένε... Το χόμπυ μου είναι!

Για την αξία των μετρητικών που έχω στα χέρια μου είμαι βέβαιος, όχι τόσο λόγω βαθειάς γνώσης στο αντικείμενο, αλλά κυρίως γιατί έχω συμβουλευτεί πολύ κόσμο μέσω διαδικτύου, κόσμο που πραγματικά ξέρει το άθλημα με επίπεδο σπουδών και εκπληκτικών κατασκευών. Προφανώς με τέτοιο εξοπλισμό δε πας κόντρα στον εξοπλισμό της B&W, έλεος, αλλά για τη δουλειά που τον χρησιμοποιώ είναι υπεραρκετός. Κι αν πληρώσεις ένα μηχανικό ήχου για να έρθει στο χώρο σου να κάνει μετρήσεις για να στον "σιάξει" ηχητικά (να φέρει σωστούς χρόνους δηλαδή είτε με διαχυτές είτε με παγίδες ή άλλα "κόλπα") πιθανά να σου έρθει με μικρόφωνο της Behringer, και μη τολμήσεις να του κάνεις παρατήρηση, αυτός ξέρει περισσότερα από σένα, οκ?

Είναι όμως και το άλλο, ότι όλως περιέργως, μετά από τόσα χρόνια εμπλοκής με ακριβά Hi-End μηχανάκια, δεν έχω κόλλημα με μάρκες σα την Behringer, δυστυχώς για κάποιους, ευτυχώς για κάποιους άλλους... σίγουρα ευτυχώς για μένα!

Στο θέμα μας, έχω την αίσθηση ότι η flat απόκριση είναι must για ανηχοϊκή μέτρηση, σε οικιακό χώρο ακρόασης όμως νομίζω ότι με τη χρήση μηχανημάτων ενεργής ισοστάθμισης χώρου η λύση είναι ΙΜΗΟ not to flat υπό την προϋπόθεση μέτρησης με μεγάλους χρόνους (πράγμα που απ'ότι κατάλαβα ισχύει σε όλα τα μηχανήματα ισοστάθμισης χώρου, ώστε να συμπεριλαμβάνουν τον ...χώρο!). Αντίθετα, σε μικρούς χρόνους μέτρησης η flat απόκριση είναι η ΜΟΝΗ λύση. Η πιθανή εξήγηση είναι πως ο χώρος δεν αφήνει την flat απόκριση "στην ησυχία της" λόγω αθροιστικών στο χρόνο αντανακλάσεων, οι οποίες προφανώς δεν υφίστανται σε ανηχοϊκούς χώρους μέτρησης.

Συμπερασματικά, to flat and not to flat! κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!
Τώρα αν κάποιος ξέρει να μας το εξηγήσει αυτό καλύτερα, be my guest! Εγώ προσωπικά μόνο εικασίες έχω, εξήγηση δεν έχω για τα συμπεράσματά μου αυτά...
 

sk

Μηνύματα
532
Reaction score
490
Καλά,
Αν οι Βόρειοι, πάρουν χαμπάρι μερικούς από τους προβληματισμούς που εκφράζονται στο συγκεκριμένο thread ......
:crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:

Απορώ, εκείνος ο Νώε πως και δεν το έχει τσιμπήσει ακόμη, αφού έχει ανοίξει ένα ανάλογο .... :happy_9:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.724
Reaction score
126.936
Εξ' άλλου, εξ'ορισμού η έννοια του Hi-End σαφώς εμπεριέχει την ένοια της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής (υποτίθεται ότι πάει ακόμα παραπέρα), η οποία με τη σειρά της προϋποθέτει την flat απόκριση στο ακουστό φάσμα. Για να ξέρουμε τι λέμε δηλαδή....

Είναι αυτό που δείχνει ο παλιο Κόγιας:respect: , το "___________________________________":prof:

Και να μην βλέπω ασυναρτησίες για ακουογράμματα.... Όπως ακούς το βιολί που παίζει live μπροστά σου, έτσι πρέπει να το ακούς και απ'το "στέρεό σου", κι αν δεν ακούς καλά τα πρίμα μη τα σηκώνεις για να τα ακούσεις, άλλαξε κατηγορία, άλλαξε χόμπυ, ασχολήσου με το ψάρεμα! Οι τυφλοί δεν γίνονται κριτικοί ζωγραφικής...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.724
Reaction score
126.936
sk δεν σε πιάνω.... κοίτα με .... τεντώθηκα αλλά τίποτα...:crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:

Ποιός νώε και ποιό ανάλογο thread? Φώτισέ με!:happy_4:
 

sk

Μηνύματα
532
Reaction score
490
sk δεν σε πιάνω.... κοίτα με .... τεντώθηκα αλλά τίποτα...:crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:

Ποιός νώε και ποιό ανάλογο thread? Φώτισέ με!:happy_4:
Κοίτα Κώστα,
Ένας είναι ο Νώε και συνήθως κατοικοεδρεύει στα ψηλά – τις Βόρειες κατηγορίες !!

Λοιπον, ΙΜΗΟ (μην παρεξηγηθώ κιόλας..:happy_9: )

Και εκείνοι (στις Βόρειες κατηγορίες) Hiendάδες είναι – της εικόνας – κι ας μη το παραδέχονται!

Όμως, επειδή μάλλον το άθλημα είναι σχετικά νέο και δεν υποφέρει (πολύ) από Αγκυλώσεις και Βουντού του παρελθόντος, έχει μπει σε μια ποιο ορθολογική (ας πούμε) βάση.
Έτσι σημειώνω ενδεικτικά ότι εκεί στα ψηλά, ο χώρος π.χ (περιβάλλον προβολής) νοείται χαλαρά - ως σημαντικότατος παράγοντας διαμόρφωσης του τελικού αποτελέσματος.
Επίσης αυτό το «τελικό αποτέλεσμα» περιγράφεται και οριοθετείται συνήθως με ικανοποιητική σαφήνεια (π.χ. Τ.Κ. : "δεν υπάρχει σωστό χρώμα - παρά πιστό χρώμα ως προς το αρχικό φιλμάρισα της ταινίας" - να υποθέσω το ανάλογο του «δικού μας» flat).

Ακόμη, έχει αναγνωρισθεί ότι αυτό το flat (ή πιστό χρώμα), μπορεί να μην είναι απαραίτητα και αρεστό, γι΄ αυτό και συχνά πυκνά, σε περιγραφές καλιμπραρισματος συστημάτων, υπάρχει η αναφορά της - εκ των υστέρων - τελικής τροποποίησης του, προκειμένου να ικανοποιεί τα γούστα του ιδιοκτήτη – βλέπε «κολοκυθόπιτα».

Μα καλά, μόνο εγώ βλέπω ομοιότητες, με όσα περιγράφεις ?
:crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.879
Μηνύματα
2.880.038
Members
37.960
Νεότερο μέλος
Paixtis25
Top