Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Re: Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

5. Assessment

+ Very large space
+ No rainbow effect
+ Long life LEDs
+ High quality workmanship
+ Good work attitude in colors and gamma
Hardly + DLP artifacts
+ Interchangeable


- Disturbing noise / volume
- Poor convergence???
- Adaptive light modulation with disturbing side-effects
- Confusing menu structure
- No gamma Manager
- Remote control the price range is not adequate
- No electric zoom / focus and lens shift
- Lens Shift with tools to use
- Large size / high weight
Θα μας τρελάνουν; :111:
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Re: Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

Θα μας τρελάνουν; :111:

Γιάννη, στις φωτό που έχουν ανεβάσει οι Γερμανοί, και τουλάχιστον στο τμήμα της οθόνης που έχουν φωτογραφίσει, η σύγκλιση είναι όντως στην καλύτερη περίπτωση μέτρια.

Θα την χαρακτήριζα πολύ κατώτερη του JVC HD750 της PSA όταν έπαιζε στη κάτω βάση, εμφανώς χειρότερη και από τη σύγκλιση του HD750 όταν ανέβηκε στην πάνω βάση στο ταβάνι της PSA και η σύγκλισή του επηρεάστηκε αισθητά προς το χειρότερο.

Επίσης είναι εμφανώς κατώτερη και του Sony VPL80 της PSA. Και μιλάμε τώρα για δύο τρίτσιπους προβολείς. :121:

Αν συγκρίνεις αυτή τη σύγκλιση του Vivitek με τη "χρωματική διάχυση" που εμφανίζει ένας κορυφαίος μονότσιπος DLP, όπως π.χ., ο Sharp 21000, τότε θα κλάψεις με μαύρο δάκρυ... :142:

Να συμπληρώσω βεβαίως, ότι δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το κατά πόσο και σε ποιο ακριβώς ποσοστό, υπεύθυνη για τη μέτρια σύγκλιση του Vivitek, είναι η σύγκλιση των τριών led μέσω των εσωτερικών πρισμάτων ή η χρωματική διάχυση του φακού του προβολέα. Κάτι αναφέρουν μου φαίνεται για "φτωχό φακό" ή "φτωχό οπτικό μονοπάτι", αλλά από γερμανικά είμαι άσχετος.
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Re: Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

Θα μας τρελάνουν; :111:

Α, μάλιστα, τώρα νομίζω ότι καταλαβαίνω που το πας. Στα τεχνικά και κατασκευαστικά θέματα βεβαίως είμαι άσχετος, νομίζω ότι είσαι πολύ πιο ενημερωμένος από εμένα. :120:

Φαντάζομαι λοιπόν ότι εννοείς, αν καταλαβαίνω καλά, ότι επειδή τα εσωτερικά πρίσματα των τριών led συγκλίνουν σε ένα και μοναδικό DMD τσιπ, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για "σύγκλιση", όπως μιλάμε στους τρίτσιπους προβολείς, παρά μόνο για "χρωματική διάχυση" του φακού όπως μιλάμε στους κλασικούς μονότσιπους DLP προβολείς; :118:
 

Μηνύματα
12.991
Reaction score
8.349
Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

καποιος γερμανομαθης να μεταφρασει παρακαλω...
το πρωτο+ το google μεταφραζει Very large space....δεν βγαζω νοημα

το τριτο -
- Adaptive light modulation with disturbing side-effects δεν καταλαβαινω τι ειναι αυτο αλλα
δεν ακουγεται καλο...:108:
 

Μηνύματα
12.991
Reaction score
8.349
Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

Overall, the Vivitek's black level performance is very good, but not exceptional. It's definitely an ultra high contrast projector (contrast claimed to be 100,000:1), but in comparing with other projectors I've concluded it isn't a match for the JVC DLA-RS20, the reigning champ), or for that matter, the less expensive JVC RS10


Best black level performance of any home theater projector I've ever seen (other than old CRT projectors)
ο projectorreviews το διορθωσε,το best blacks κλπ.ηταν λαθος αντιγραφτηκε απο αλλο κειμενο,του JVC προφανως,γι'αυτον τα μαυρα ειναι αξιοπρεπη αλλα οχι σπουδαια.
Αυτα δεν ειναι καλα νεα,με χαμηλη φωτεινοτητα και ρυθμιζομενα LED περιμενε κανεις τα μαυρα ναναι απο τα δυνατα χαρτια.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.638
Reaction score
11.664
Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

...
το πρωτο+ το google μεταφραζει Very large space....δεν βγαζω νοημα

το τριτο -
- Adaptive light modulation with disturbing side-effects δεν καταλαβαινω τι ειναι αυτο αλλα
δεν ακουγεται καλο...:108:
Δημήτρη, το θετικό χαρακτηριστικό που αναφέρεται, είναι η ικανότητα των LED προβολέων να αποδίδουν πιο ευρύ χρωματικό χώρο, να παράγουν δηλαδή περισσότερα χρώματα του ορατού στον άνθρωπο φάσματος. Το ιδανικό θα ήταν βέβαια ένας προβολέας που να αποδίδει όλα τα χρώματα που μπορεί να δει το ανθρώπινο μάτι, αλλά -απ'ότι φαίνεται- απέχουμε πολύ ακόμα από κάτι τέτοιο.

Οι λάμπες UHP παράγουν ένα μπλεδίζον "λευκό" φως, το οποίο για να αξιοποιηθεί, θα πρέπει να φιλτραριστεί και να αναλυθεί σε RGB είτε από διχρωικά φίλτρα (στην περίπτωση των LCD/LCOS) είτε από χρωματικό τροχό (στους DLP). Αυτό, όπως και η διαδικασία του calibration (ώστε να έρθουν τα χρώματα του προβολέα στο επιθυμητό χρωματικό πρότυπο), πάντοτε αφαιρούν φως.
Στους LED αντίθετα, έχουμε τρεις "καθαρές" πηγές φωτός: πρόκειται για τρία LED που εκπέμπουν απόλυτα κορεσμένο (καθαρό) R,G, και B φως, σε πολύ στενή φασματικά περιοχή. Αυτό σημαίνει πολύ μικρές απώλειες φωτός κατά το calibration και δυνατότητα κάλυψης πολύ μεγάλου χρωματικού χώρου.
Βέβαια πρέπει να τονιστεί ότι η εκμετάλλευση αυτού του χώρου (ακολουθώντας πχ το πρότυπο x.v.color), μπορεί να γίνει μόνο από εφαρμογές πολυμέσων και κάποιες hi-end βιντεοκάμερες: και τώρα και στο ορατό μέλλον, όλες οι παραγωγές Blu-Ray και HDTV ακολουθούν το πολύ πιο "φτωχό" REC.709. Αυτό καλύπτεται ήδη από τις λάμπες HID (με σημαντικές απώλειες φωτός κατά τις ρυθμίσεις στις UHP και με λιγότερες στις Xenon, που είναι φασματικά πιο ισορροπημένες).

Από το αξιόλογο άρθρο του cine4home, δανείζομαι τα παρακάτω διαγράμματα:

Χρωματικός χώρος Vivitek HC7500A (LED)


  • Το χρωματιστό "πέταλο" περιλαμβάνει ολόκληρο το ορατό φάσμα.
  • Το μαύρο τρίγωνο δείχνει τα χρώματα που περιλαμβάνονται στο πρότυπο REC.709 (BluRay/HDTV).
  • Το λευκό τρίγωνο δείχνει τα χρώματα που μπορεί να απεικονίσει ο HC7500A. Είναι εμφανές ότι υπερκαλύπτει κατά πολύ το REC.709.
Τυπικός χρωματικός χώρος προβολέα με λάμπα Xenon



Εμφανώς μικρότερη περιοχή, που καλύπτει άνετα το REC.709 όμως.

Τυπικός χρωματικός χώρος προβολέα με λάμπα UHP



Δείτε ότι στο συγκεκριμένο διάγραμμα το REC.709 δεν αποδίδεται πλήρως. Είναι επίσης εμφανής η μετατόπιση των πράσινων αποχρώσεων, προς την περιοχή του κίτρινου.

Να διευκρινίσω για μια ακόμα φορά, ότι το ζητούμενο για όλους τους προβολείς (LED και μη) είναι -μέσω του calibration- να συμπέσει επακριβώς το λευκό τρίγωνο πάνω στο μαύρο τρίγωνο του προτύπου, τόσο στις κορυφές που είναι τα πρωτεύοντα χρώματα RGB όσο και στα σημεία επί των πλευρών του τριγώνου, όπου βρίσκονται τα δευτερεύοντα χρώματα CMY και κατ' επέκταση το λευκό, που είναι εντός του τριγώνου.

Ο ευρύς χρωματικός χώρος των LED δεν είναι από μόνος του σημαντικό προσόν, καθώς δεν υπάρχει υλικό που να τον αξιοποιήσει. Ωστόσο το γεγονός ότι πρόκειται για τρεις διακριτές και κορεσμένες σε στενό φάσμα πηγές φωτός, είναι εξαιρετικό πλεονέκτημα.


Το αρνητικό χαρακτηριστικό που αναφέρεται στη δοκιμή του cine4home, αφορά τον τρόπο λειτουργίας του dimming των LED.
Για να εξηγήσουμε τι σημαίνει αυτό, αλλά και για να προσδιορίσουμε το τι προσδοκίες πρέπει να έχουμε από την πρώτη φάση εφαρμογής της τεχνολογίας LED στους βιντεοπροβολείς, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε το εξής: σε αυτή τη φάση τα LED εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ως μια καθαρή και διαρκής μεν, αλλά και πάλι έμμεση πηγή φωτός δε.
Αυτό σημαίνει ότι το φως και πάλι ανακλάται στο DMD chip και άρα το βέλτιστο on/off contrast που μπορεί να επιτευχθεί, εξαρτάται από την ικανότητα του DMD να μην ανακλά φως, όταν τα καθρεφτάκια του είναι στη θέση "off". Αυτή η ικανότητα σήμερα δεν είναι ικανοποιητική και θα παραμείνει έτσι, μέχρι να παρουσιάσει η ΤΙ κάποια γενιά DCx με πολύ βελτιωμένη απόδοση σε αυτόν τον τομέα.

Αφού λοιπόν το εγγενές on/off των DLP είναι μάλλον φτωχό, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να το αυξήσουμε τεχνητά, μειώνοντας την ένταση του φωτός που βγαίνει από το φακό κατά τις σκοτεινές σκηνές.
Δεδομένου ότι οι λάμπες HID έχουν -σε γενικές γραμμές- αδυναμία ρύθμισης της έντασης του φωτός που αποδίδουν σε πραγματικό χρόνο, η λύση που χρησιμοποιούνταν έως τώρα, ήταν οι μηχανικές δυναμικές ίριδες. Αυτές βελτιώνουν μεν την κατάσταση, αλλά δεν είναι απαλλαγμένες προβλημάτων καθώς:
  1. δε εφαρμόζονται όταν στη σκηνή υπάρχουν ταυτόχρονα πολύ φωτεινά και πολύ σκοτεινά στοιχεία.
  2. ακόμα χειρότερα, εάν ενώ προβάλλεται μια απόλυτα σκοτεινή σκηνή εμφανιστεί ένα φωτεινό σημείο, τότε η ίριδα -ανάλογα και με τον προγραμματισμό της- ενδέχεται να ανοίξει, καταστρέφοντας τα "μαύρα".
  3. όταν εναλλάσσονται φωτεινές και σκοτεινές σκηνές, οι μηχανικές ίριδες απαιτούν κάποιο χρόνο για να προσαρμοστούν. Ο χρόνος αυτός εξαρτάται από την ποιότητα της υλοποίησης, αλλά το γεγονός σχεδόν πάντα γίνεται αντιληπτό.
Τα LED -σε αντίθεση με τις λάμπες HID- μπορούν να μεταβάλουν την ποσότητα του φωτός που αποδίδουν, με δύο τρόπους:
  • εκπέμποντας ρυθμικά παλμούς φωτός: όσο μεγαλύτερο ποσοστό της μονάδας χρόνου διαρκεί η εκπομπή, τόσο περισσότερο το φως.
  • μεταβάλλοντας τη φωτεινή ισχύ του κάθε παλμού.
Ο συνδυασμός των παραπάνω μπορεί να προσομοιώσει πολύ καλά τη λειτουργία της αυτόματης ίριδας. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η λειτουργία αυτή είναι απαλλαγμένη από τα προβλήματα του μηχανικού της αναλόγου:
  • Για τα μεν δύο πρώτα, τα LED -ως έμμεση πηγή φωτός- δε μπορούν να κάνουν κάτι, αφού δεν έχουν δυνατότητα local dimming. Θεωρητικά, η LED μπορεί να δώσει απόλυτο μαύρο όταν προβάλλεται ένα μαύρο πεδίο, όμως πόση σημασία μπορεί να έχει αυτό στην πράξη;
  • Για την ακρίβεια, το πρόβλημα που αναφέρεται στο άρθρο του cine4home αφορά τη δεύτερη περίπτωση και οφείλεται σε κακό προγραμματισμό. Επιδεινώνεται μάλιστα από το γεγονός ότι το dimming γίνεται ανεξάρτητα ανά χρώμα (καθώς υπάρχουν τρεις πηγές) και εμφανίζονται φαινόμενα color-shifting. Πρόκειται καθαρά για κακή software υλοποίηση (κάτι που ίσως λυθεί με νεότερο firmware) και όχι για πρόβλημα της τεχνολογίας.
  • Όσον αφορά το τρίτο ζήτημα, το γεγονός ότι η όλη εφαρμογή γίνεται στους LED ηλεκτρονικά σημαίνει ότι αυτή είναι ακαριαία, άρα εδώ υπάρχει σημαντική βελτίωση.
Συμπερασματικά, η εντύπωση μου διαβάζοντας το άρθρο του cine4home, είναι ότι πρόκειται για μια πρώιμη υλοποίηση μιας πολλά υποσχόμενης τεχνολογίας, από μια εταιρεία που φημίζεται μάλλον για τα φτηνά περιφερειακά υπολογιστή που κατασκευάζει κι όχι για τους προβολείς της.
Πρόκειται προφανώς για μια βιαστική σχεδίαση, με οπτικό σύστημα "άπ'το ράφι" (σχεδιασμένο για UHP και όχι LED πηγή) και μέτριας ποιότητας software (κάτι που ίσως λυθεί σε επόμενες εκδόσεις firmware).
Παρά τα όποια προβλήματα όμως, ήδη αφήνει να διαφανούν κάποιες από τις δυνατότητες που υπάρχουν. Λίγη υπομονή ακόμα...
 

Μηνύματα
356
Reaction score
0
Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

Εξεραιτικός ο παίχτης... :607:



Δεδομένου ότι οι λάμπες HID έχουν -σε γενικές γραμμές- αδυναμία ρύθμισης της έντασης του φωτός που αποδίδουν σε πραγματικό χρόνο, η λύση που χρησιμοποιούνταν έως τώρα, ήταν οι μηχανικές δυναμικές ίριδες. Αυτές βελτιώνουν μεν την κατάσταση, αλλά δεν είναι απαλλαγμένες προβλημάτων καθώς:
  1. δε εφαρμόζονται όταν στη σκηνή υπάρχουν ταυτόχρονα πολύ φωτεινά και πολύ σκοτεινά στοιχεία.
  2. ακόμα χειρότερα, εάν ενώ προβάλλεται μια απόλυτα σκοτεινή σκηνή εμφανιστεί ένα φωτεινό σημείο, τότε η ίριδα -ανάλογα και με τον προγραμματισμό της- ενδέχεται να ανοίξει, καταστρέφοντας τα "μαύρα".
  3. όταν εναλλάσσονται φωτεινές και σκοτεινές σκηνές, οι μηχανικές ίριδες απαιτούν κάποιο χρόνο για να προσαρμοστούν. Ο χρόνος αυτός εξαρτάται από την ποιότητα της υλοποίησης, αλλά το γεγονός σχεδόν πάντα γίνεται αντιληπτό.

..έχουν κι αυτοί κόλπα τους πάντως. :126:
Για δές εδώ ένα απόσπασμα από το Avsforum:

Αρχική Δημοσίευση από Bob Williams
Negative pulsing is part of the lamp subsystem and is part of the lamp power waveform which is synchronized to the color wheel. By "waveform", I am simply referring to the fact that the power to the lamp varies with time, and there are 3 major parts to this.

1. The brightness of the lamp changes depending on which color segment is currently in front of it. This is sometimes called "variable plateau" because when you look at a graph of this over time it looks like stair steps. What this means to the projector is that we can now separate the color saturation from the white point and give you very close to a true REC709 color gamut and a true D65 white point without reducing brightness or contrast through a color correction algorithm. We do still color calibrate every projector on the production line to remove the last tolerances from the system, but when that's done you only lose 0-5% of the brightness and contrast.

2. "Negative Pulse". The lamp brightness is dropped to 50% twice during each color wheel revolution. During this time the DMD is processing only that part of the image which is below 50% brightness. The DMD is gained up 200% to take advantage of the full brightness range and processes the image at its full bit depth capabilities. Using this process, 1 additional bit is added to the image, reducing dithering in dark areas by 50%. This in essence adds two dark segments to the color wheel, and actually works better than what's typically done with ND color wheels.

3. "Maintenance Pulse". Twice per revolution a small pulse is added to stabilize the arc and to improve lamp life. This will greatly reduce lamp flicker.

Regarding the rainbow effect, although none of the above techniques are done to minimize this, because the native color temperature is so close to D65, rainbow artifacts are naturally reduced. The more color correction you do, the larger the gaps are in the rainbow artifacts and the more noticeable they are.
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

Α, μάλιστα, τώρα νομίζω ότι καταλαβαίνω που το πας. Στα τεχνικά και κατασκευαστικά θέματα βεβαίως είμαι άσχετος, νομίζω ότι είσαι πολύ πιο ενημερωμένος από εμένα. :120:

Φαντάζομαι λοιπόν ότι εννοείς, αν καταλαβαίνω καλά, ότι επειδή τα εσωτερικά πρίσματα των τριών led συγκλίνουν σε ένα και μοναδικό DMD τσιπ, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για "σύγκλιση", όπως μιλάμε στους τρίτσιπους προβολείς, παρά μόνο για "χρωματική διάχυση" του φακού όπως μιλάμε στους κλασικούς μονότσιπους DLP προβολείς; :118:
Ακριβώς αυτό Παναγιώτη, γι' αυτό μου έκανε εντύπωση η χρήση του όρου της σύγκλισης...

Διαβάζοντας όμως το γερμανικό κείμενο, είδα πως χρησιμοποιούν τη λέξη περιφραστικά. Ουσιαστικά αναφέρονται σε χρωματική απόκλιση που έχει ο φάκος σε κάποιες θέσεις zoom και lens-shift, που φέρνει οπτικά σε πρόβλημα σύγκλισης...
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.638
Reaction score
11.664
Απάντηση: Vivitek HC7500A ο πρωτος 1080ρ LED

..έχουν κι αυτοί κόλπα τους πάντως. :126:
Για δές εδώ ένα απόσπασμα από το Avsforum:

Αρχική Δημοσίευση από Bob Williams
Negative pulsing is part of the lamp subsystem and is part of the lamp power waveform which is synchronized to the color wheel. By "waveform", I am simply referring to the fact that the power to the lamp varies with time, and there are 3 major parts to this.

1. The brightness of the lamp changes depending on which color segment is currently in front of it. This is sometimes called "variable plateau" because when you look at a graph of this over time it looks like stair steps. What this means to the projector is that we can now separate the color saturation from the white point and give you very close to a true REC709 color gamut and a true D65 white point without reducing brightness or contrast through a color correction algorithm. We do still color calibrate every projector on the production line to remove the last tolerances from the system, but when that's done you only lose 0-5% of the brightness and contrast.

2. "Negative Pulse". The lamp brightness is dropped to 50% twice during each color wheel revolution. During this time the DMD is processing only that part of the image which is below 50% brightness. The DMD is gained up 200% to take advantage of the full brightness range and processes the image at its full bit depth capabilities. Using this process, 1 additional bit is added to the image, reducing dithering in dark areas by 50%. This in essence adds two dark segments to the color wheel, and actually works better than what's typically done with ND color wheels.

3. "Maintenance Pulse". Twice per revolution a small pulse is added to stabilize the arc and to improve lamp life. This will greatly reduce lamp flicker.

Regarding the rainbow effect, although none of the above techniques are done to minimize this, because the native color temperature is so close to D65, rainbow artifacts are naturally reduced. The more color correction you do, the larger the gaps are in the rainbow artifacts and the more noticeable they are.
Δεν έχεις άδικο Μπάμπη, οι προβολείς που είναι εξοπλισμένοι με λάμπα Vidi/Unishape έχουν τα κόλπα που περιγράφονται στην παραπομπή.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι ελάχιστα μοντέλα (όπως ο δικός σου Planar PD8150 και ο δικός μου BenQ W5000) διαθέτουν τέτοια τεχνολογία. Ακόμα και σ'αυτούς όμως, οι βελτιώσεις που προσφέρουν, είναι απλές... οδοντόκρεμες :142: σε σχέση με τις ρηξικέλευθες δυνατότητες που φέρνουν τα LED, τόσο χρωματικά όσο και από πλευράς διάρκειας ζωής και περιστολής του φαινομένου rainbow.

Είναι γεγονός πάντως ότι -με βάση τις παρατηρήσεις μου από τον W5000- η 1η δυνατότητα που αναφέρεται, είναι αποδοτική τόσο όσον αφορά τον κορεσμό των χρωμάτων, όσο και τη ρύθμισή τους μέσω του συστήματος CCA του προβολέα.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.866
Μηνύματα
3.031.345
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top