Waveguides – Στο εργαστηριο του Φρανκ


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.326
αντίστοιχα το
JTR Noesis 210HT
To jtr δεν πλησιάζει ούτε τη σαγιονάρα την πλαστική του τουλ. 🤣😜😁😂

Όταν λέμε τους μεγάλους, το εννοούμε.

Τα ρεβελ είναι jbl κατά βάση, με οβάλ.

Σοβαρά ηχεία.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.841
Reaction score
77.421
To jtr δεν πλησιάζει ούτε τη σαγιονάρα την πλαστική του τουλ.

Όταν λέμε τους μεγάλους, το εννοούμε.

Τα ρεβελ είναι jbl κατά βάση, με οβάλ.

Σοβαρά ηχεία.
δεν το έβαλα για να το εξισώσω.....αλλά για να παρουσιάσω σχεδιαστικά την τακτική

και να ρισκάρω να ρωτήσω ΑΝ υπάρχει κάποιος λόγος επιφάνειας waveguide προς ίντσες woofer
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
είπα μπας και μας έδινε έτοιμο φαί ο Μπούτιας...αλλά δεν το γλιτώνω το γκουγκλ :biggrin:
Υφίσταται αμφιβολία ως προς τι είναι προτιμότερο,να γλιτώνεις από το googling,ή να γλιτώνεις από τον...Bhutia. :p

Βέβαιον είναι ότι δια λόγους Αρχής και τακτ θα ήταν εγωιστικό να λάβω πρωτοκαθεδρία σε νήμα που άλλος ξεκίνησε και άλλος επέκτεινε με δική του πρωτοβουλία.

Σε συμπληρωματικό πάντα ρόλο,κρίνεται σκόπιμο ν'ασχοληθούμε με στοιχειώδεις όρους...Τα διαγράμματα κατευθυντικότητας μοιάζουν με τους γεωφυσικούς χάρτες που θυμόμαστε από το μάθημα της Γεωγραφίας...Υπάρχουν διαφορετικές παραστάσεις ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο εκείνες αφορούν,λ.χ. οριζόντιο ή κατακόρυφο.

Ο οριζόντιος άξονας στην παράσταση ανήκει στη συχνότητα με τον κατακόρυφο στην ολική γωνία διασποράς και από τις δύο πλευρές ως προς το on-axis επίπεδο.Υπάρχει κι ένας τρίτος νοητός άξονας κάθετος προς το επίπεδο που ορίζουν οι δύο πρώτοι.Εκείνος ανήκει στη στάθμη ηχητικής πίεσης με τη διαβάθμιση να γίνεται μέσα από τις διαφορετικές αποχρώσεις και το πόσο σκούρες ή ανοιχτές θα εμφανίζονται αυτές...

Ας εξετάσουμε ένα δείγμα:
1645867344473.png


Το τμήμα Α δείχνει ομαλή διασπορά στη ζώνη 200-1000 Hz αποκλειστικά πάνω στο επίπεδο που αφορά.Το εύρος διασποράς στο συγκεκριμένο επίπεδο βρίσκεται σε γωνία περίπου 100 μοιρών.Διακρίνεται επίσης και η ομαλή υποχώρηση της ενέργειας καθώς αυξάνεται το άνοιγμα στη γωνία με την κατανομή στις διαδοχικές χρωματικές ζώνες.

Το τμήμα Β φανερώνει συμπεριφορά beaming στη ζώνη 1000-2000 Hz - συνήθως από το μεγάφωνο mid - πάντα στο συγκεκριμένο επίπεδο,μέσα από το στένεμα και το ακόλουθο άνοιγμα στο εύρος γωνίας.

Στο τμήμα C ισχύει ξανά συνεχόμενη διασπορά στη ζώνη 2000-4500 Hz.Tο εύρος στη γωνία διασποράς έχει τάξη 150 μοιρών.Οι διαφοροποιήσεις του εύρους ανάμεσα στα τμήματα Α,Β & C δείχνουν ότι η ενέργεια που εκπέμπεται από το ηχείο στο εξεταζόμενο επίπεδο δεν θα φορτίζει ομοιογενώς το πεδίο αντήχησης στο χώρο ακρόασης.Αυτό έχει επίπτωση να χαλάει η αντιλαμβανόμενη τονικότητα καθώς και η στερεοφωνική απεικόνιση.Το στοιχείο όμως που καθιστά την εικονιζόμενη διαφοροποίηση ακόμα πιο ανεπιθύμητη,είναι ότι οι διακυμάνσεις μεταξύ των ζωνών ανήκουν επίσης σε διαφορετικές μεταξύ τους γωνίες.

Στο τμήμα D έχουμε ραγδαία μείωση στο εύρος γωνίας,ενώ άνω των 9000 Hz φαίνεται ξανά συμπεριφορά beaming από την επιφορτισμένη με αυτή τη ζώνη μονάδα (tweeter).

Ιδεώδες είναι να είχε δεδομένο ηχείο συνεχόμενη κατευθυντικότητα,δηλαδή χωρίς εμβόλιμες εγκοπές στις διαδοχικές αποχρώσεις σε όλη τη διαδρομή του φάσματος που θα μας ενδιέφερε ,λ.χ. στο ανωτέρω παράδειγμα μεταξύ 200-20000 Hz :
1645869231465.png


Εφόσον πρόκειται περί ηχείου με συμβατική εμπρόσθια εκπομπή ενέργειας,μια ιδανική κατάσταση ως προς τη διέγερση στο πεδίο αντήχησης υπό αρχιτεκτονική λ.χ. άπειρης μπάφλας θεωρείται να είχαμε ομοιόμορφη υποχώρηση στάθμης κατά 3 & 6 dB σε εύρος γωνίας 60 & 90 μοίρες αντίστοιχα...

Ας λάβουμε κατόπιν στην περίπτωση του Arendal 1961 τις κανονικοποιημένες παραστάσεις κατευθυντικότητας στον οριζόντιο άξονα (άνω) και τον κατακόρυφο (κάτω) :

1645870195183.png

1645870218349.png


Όπως αναμενόταν,παρατηρούμε ότι από 200 Hz και άνω η παντοκατευθυντική συμπεριφορά που ισχύει ούτως ή άλλως για τις πρώτες οκτάβες - εφόσον έχουμε συμβατική αρχιτεκτονική καμπίνας - στενεύει απότομα σε εύρος.

Παρατηρούμε όμως κι ένα άλλο στοιχείο,ότι η κατευθυντικότητα διαφοροποιείται αρκετά ανάμεσα σε οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα.Αν μοναδικοί παράγοντες ήταν το σχήμα του ίδιου του κυματοδηγού και η προσομοίωση ανοίγματος στη διάσταση του mid μεγαφώνου,τότε στο συγκεκριμένο παράδειγμα δεν θα έπρεπε να ισχύει τέτοια διαφοροποίηση.

Επομένως πρέπει να παίζουν κρίσιμο ρόλο η αρχιτεκτονική της μπάφλας σε οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα καθώς και η γεωμετρία κατά την κατανομή όλων των προσαρμοσμένων μεγαφώνων πάνω στην κατασκευή.

Έτερος παράγοντας πρέπει να είναι και η Αρχή εκπομπής στην εκάστοτε ηχειακή υλοποίηση,δηλαδή αν θα ήταν προδιαγεγραμμένη ως σημειακή πηγή ή για συμπεριφορά line array...
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.606
Reaction score
27.946
έχουμε μετρήσεις για αυτά?
Μόνο αυτό βρήκα

 


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.841
Reaction score
77.421
ας δούμε κ τι έκανε ένας τυπάς


1645871842090.png

1645871944019.png

1645871976832.png
 





toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.397
Reaction score
1.856
. . .
Ας λάβουμε κατόπιν στην περίπτωση του Arendal 1961 τις κανονικοποιημένες παραστάσεις κατευθυντικότητας στον οριζόντιο άξονα (άνω) και τον κατακόρυφο (κάτω) :

View attachment 242023
View attachment 242024

. . .
Παρατηρούμε όμως κι ένα άλλο στοιχείο,ότι η κατευθυντικότητα διαφοροποιείται αρκετά ανάμεσα σε οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα.Αν μοναδικοί παράγοντες ήταν το σχήμα του ίδιου του κυματοδηγού και η προσομοίωση ανοίγματος στη διάσταση του mid μεγαφώνου,τότε στο συγκεκριμένο παράδειγμα δεν θα έπρεπε να ισχύει τέτοια διαφοροποίηση.

Επομένως πρέπει να παίζουν κρίσιμο ρόλο η αρχιτεκτονική της μπάφλας σε οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα καθώς και η γεωμετρία κατά την κατανομή όλων των προσαρμοσμένων μεγαφώνων πάνω στην κατασκευή.
. . .
Ξεχάστε (για την ώρα) τον κατακόρυφο άξονα.
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να τιθασευθεί η κατακόρυφη διασπορά, διότι επηρεάζεται έντονα από τους παράγοντες που περιγράφεις στη δεύτερη παράγραφο, αλλά και (για το τελικό προσλαμβανόμενο αποτέλεσμα στην πράξη) από την εγγύτητα του εδάφους (ας μη μιλήσουμε της τυχόν κονσόλας) που αλλοιώνει την μορφή του ηχητικού μετώπου.

Ευτυχώς, η επίδρασή της στο τελικό προσλαμβανόμενο υποκειμενικό ηχητικό αποτέλεσμα στη θέση ακρόασης, είναι πολύ-πολύ μικρότερη από την πλάγια οριζόντια διασπορά - που γίνεται άμεσα και έντονα αισθητή λόγω της εγγύτητας (συνήθως), των τοίχων.

Η συνολική οριζόντια διασπορά καθορίζεται, σε συντριπτικό βαθμό έναντι κάθε άλλου παράγοντα, από το ταίριασμα κυματοδηγού στο τουίτερ, και γούφερ. Μάλιστα ο πρώτος είναι που καθορίζει την επιλογή του δεύτερου (αρκεί να μην υφίστανται δευτερεύοντες περιορισμοί ως προς την μπάφλα - λόγω πχ αισθητικής, μεγέθους/βάρους, κλπ)

Επι τη ευκαιρία, για ποιό από τα Arendal της σειράς 1961 έχεις βάλει διαγράμματα;
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ξεχάστε (για την ώρα) τον κατακόρυφο άξονα.
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να τιθασευθεί η κατακόρυφη διασπορά, διότι επηρεάζεται έντονα από τους παράγοντες που περιγράφεις στη δεύτερη παράγραφο, αλλά και (για το τελικό προσλαμβανόμενο αποτέλεσμα στην πράξη) από την εγγύτητα του εδάφους (ας μη μιλήσουμε της τυχόν κονσόλας) που αλλοιώνει την μορφή του ηχητικού μετώπου.

Ευτυχώς, η επίδρασή της στο τελικό προσλαμβανόμενο υποκειμενικό ηχητικό αποτέλεσμα στη θέση ακρόασης, είναι πολύ-πολύ μικρότερη από την πλάγια οριζόντια διασπορά - που γίνεται άμεσα και έντονα αισθητή λόγω της εγγύτητας (συνήθως), των τοίχων.

Η συνολική οριζόντια διασπορά καθορίζεται, σε συντριπτικό βαθμό έναντι κάθε άλλου παράγοντα, από το ταίριασμα κυματοδηγού στο τουίτερ, και γούφερ. Μάλιστα ο πρώτος είναι που καθορίζει την επιλογή του δεύτερου (αρκεί να μην υφίστανται δευτερεύοντες περιορισμοί ως προς την μπάφλα - λόγω πχ αισθητικής, μεγέθους/βάρους, κλπ)

Επι τη ευκαιρία, για ποιό από τα Arendal της σειράς 1961 έχεις βάλει διαγράμματα;
Τα διαγράμματα ανήκουν στο ίδιο ακριβώς μοντέλο που είχε βάλει νωρίτερα ο daharis...

Μολονότι δέχομαι την εγκυρότητα στο σχόλιο,δεν γίνεται να ξεχάσω τόσο εύκολα τους άλλους παράγοντες...Καθότι με τα σύγχρονα έθιμα κυκλοφορεί πληθώρα ηχείων προορισμένων να εγκατασταθούν με την καμπίνα οριζοντιωμένη κυρίως σε setup οικιακού κινηματογράφου παίζοντας το κεντρικό κανάλι,με τη διασπορά του απ'όσα έχουν θεμελιωθεί σε άλλα νήματα να λογαριάζεται ως ιδιαίτερα σημαντική για την τονική και στερεοφωνική ενοποίηση των δρώμενων...

Έχω βεβαίως υπ'όψιν και ηχεία monitor προορισμένα για εναλλακτική χρήση με οριζόντια τοποθέτηση πάνω σε κονσόλα τα οποία έχουν προβλέψει περιστρεφόμενο ειδικά τον τομέα mid-tweeter για προσαρμογή στη δεύτερη χρήση.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.397
Reaction score
1.856
Καμπίνα οριζοντιωμένη παίζοντας το κεντρικό κανάλι, με μεγάφωνα εκατέρωθεν του τουίτερ, είναι χαμένη από χέρι, εκτός αν ενδιαφέρει μόνο το σουίτ-σποτ μοναδικού ακροατή - που συνήθως δεν συμβαίνει στο ΗΤ.
Εδώ τα κάνουν όλα μαντάρα οι "κατακόρυφοι" (που τώρα έγιναν οριζόντιοι) λοβοί ακτινοβολίας λόγω κροσσόβερ.
Οι αναζητώντες το τέλειο θιασώτες της εικόνας, θα το πάρουν απόφαση να ζουν εν συμβιβασμώ, αν δεν προχωρήσουν σε οριζόντια αρέυς (ίσως, δεν έχω εντρυφήσει λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος) καλύτερα κυρτά, ή συμβατικές αρχιτεκτονικές πίσω από ηχοδιαπερατή οθόνη (που όμως μακροπρόθεσμα εμφανίζει πάντα ζάρες, σωστά τα λέω; )
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.397
Reaction score
1.856
Παίδες είστε ποταμός, και για να σχολιασθούν τα πάντα (δεν είναι όλα εντελώς ακριβή, χωρίς επ'ουδενί να το παίζω ειδικός), πρέπει να γραφτούν σεντόνια α-λα-Bhutia και δεν υπάρχει χρόνος - θα γίνεται όσο μπορώ επιλεκτικά σε ορισμένα σημεία.
Βέβαιον είναι ότι δια λόγους Αρχής και τακτ θα ήταν εγωιστικό να λάβω πρωτοκαθεδρία σε νήμα που άλλος ξεκίνησε και άλλος επέκτεινε με δική του πρωτοβουλία.
Τι πρωτοκαθεδρίες μπρε και πράσινα άλογα;
Γράφε, γράφε, γράφε, το ίδιο και οι υπόλοιποι
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Παίδες είστε ποταμός, και για να σχολιασθούν τα πάντα (δεν είναι όλα εντελώς ακριβή, χωρίς επ'ουδενί να το παίζω ειδικός), πρέπει να γραφτούν σεντόνια α-λα-Bhutia και δεν υπάρχει χρόνος - θα γίνεται όσο μπορώ επιλεκτικά σε ορισμένα σημεία.

Τι πρωτοκαθεδρίες μπρε και πράσινα άλογα;
Γράφε, γράφε, γράφε, το ίδιο και οι υπόλοιποι
Καταρχάς δεν υπάρχουν υλοποιήσεις τηρούσες εις το έπακρον τους όρους ΄΄Συνεχούς Κατευθυντικότητας΄΄ (ΣΚ εν συντομία).Αυτό ισχύει διότι δεν έχουν απολύτως ισοδύναμη διασπορά ανάμεσα σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο ή απολύτως ομοιόμορφη σε ολόκληρο το ακουστό φάσμα - με ζώνη αιχμής τις πρώτες οκτάβες.Πόσα μονόδρομα ηχεία με πραγματικό πλήρες φάσμα εκπομπής για το μεγάφωνό τους και προσαρμοσμένο σε άπειρη μπάφλα με διαστάσεις ολόκληρου μπροστινού ως προς τη θέση ακρόασης τοιχώματος κυκλοφορούν;

Αυτό που κυκλοφορεί είναι σχεδιαστικά πρότυπα προσεγγίζοντα με προβλεπόμενο τρόπο την ιδανική κατάσταση...

Ας πάρουμε λοιπόν πρώτα το δημοφιλές πρότυπο της ΣΚ όπου το mid(woofer) κροσάρεται με tweeter προσαρμοσμένο σε κυματοδηγό...Ο Dr.Earl Geddes είχε κάποτε διατυπώσει ότι όλοι οι κυματοδηγοί είναι κόρνες,αλλά δεν είναι όλες οι κόρνες κυματοδηγοί...Το mid κροσάρεται πάνω σε ζώνη όπου το δικό του διάφραγμα μεταβαίνει προοδευτικά σε συμπεριφορά beaming,με το θόλο tweeter να φορτίζει διάταξη κυματοδηγού,του οποίου η ελεγχόμενη διασπορά προβλέπεται να ταιριάζει ομαλά προς το σταδιακό περιορισμό της διασποράς που θα εμφανίζει το mid.

Όπως έχουμε πει,η μεγαλύτερη διάσταση κυματοδηγού προς οριζόντια - κατά κανόνα - διεύθυνση συνεπάγεται κατώτερο συχνοτκό όριο για την ωφέλιμη ζώνη λειτουργίας του...Άρα είναι επόμενο όσο μεγαλύτερη διάμετρο έχει το χρησιμοποιούμενο μεγάφωνο mid(woofer),ανάλογη θα πρέπει να έχει στην επιθυμητή διεύθυνση και η διάταξη στον κυματοδηγό με τη ζώνη κρος σε χαμηλότερη συχνότητα...Προβλέπεται έτσι μοτίβο διασποράς που ξεκινά από την παντοκατευθυντική στις πρώτες οκτάβες και καθώς ξεκινά το προοδευτικό στένεμα από τη συμπεριφορά beaming στο μεγάφωνο mid(woofer) να μεταβαίνει αυτή σε σταθεροποιημένο μοτίβο στη ζώνη ευθύνης του tweeter...Περίφημο εκπρόσωπο σε αυτό το πρότυπο αποτελεί το JBL M2...

Η off-axis ενέργεια στην ελεγχόμενη ζώνη τείνει να έχει ομοιόμορφη κατανομή στο φάσμα,αλλά κατώτερη στάθμη σε σχέση με την on-axis.Εάν κατά την ακρόαση η αντίληψή μας βασίζεται σε παράπλευρα φαινόμενα περιγραφέντα από τον Dr.Toole όπως η διεύρυνση στις εικονικές πηγές και χρωματισμούς προερχόμενους από ισχυρές συνιστώσες πλευρικών ανακλάσεων,αυτά τείνουν ν'αλλοιώνονται κατά τη μετάβαση στην ελεγχόμενη ζώνη,οπότε θα παίζει ρόλο το συχνοτικό όριο πάνω από το οποίο θα έχει προβλεφθεί ο έλεγχος...Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι η όποια αλλοίωση θα μετριάζεται με την κάθοδο σε χαμηλότερες συχνότητες μετάβασης χάρη στην εμπλοκή μεγαλύτερων σε διαστάσεις μονάδων,όπως και το ότι θα μπαίνει αναπόφευκτα - ενίοτε κιόλας με χαοτικό τρόπο - στη συνάρτηση και ο βαθμός toeing-in κατά την τοποθέτηση των ηχείων σε συνδυασμό με τις ιδιότητες σε εφηρμοσμένη ακουστική φροντίδα στις εμπλεκόμενες πλευρικές επιφάνειες...

Ο έλεγχος διασποράς στις ανώτερες οκτάβες οδηγεί σε μικρότερη φόρτιση του πεδίου αντήχησης από τη δική τους ενέργεια.Επομένως αντί σκέτης απορρόφησης θα χρειαζόταν οπωσδήποτε διάχυση ειδικά για τις οκτάβες υπό συνεχόμενη κατευθυντικότητα στις πλευρικές επιφάνειες,κατά τρόπον ώστε να μη θίγεται η τονική ισορροπία στο αναπτυσσόμενο πεδίο αντήχησης.

Έτερος παράγοντας είναι το εύρος για την προβλεπόμενη γωνία διασποράς από το όριο όπου ξεκινά η ελεγχόμενη κατευθυντικότητα και άνω κατά τη χρήση σε πολυκαναλικά setup όπως εκείνα του οικιακού κινηματογράφου.Η ομοιόμορφη κάλυψη διαφορετικών θέσεων ακρόασης σε ηχεία με πτώση στη στάθμη τάξης 6 dB υπό εύρος γωνίας 60 μοιρών -δηλαδή 30 μοίρες προς τα δεξιά και άλλες 30 προς τ'αριστερά ως προς τον κεντρικό άξονα - τείνει ν'απαιτεί ανώτερο πλήθος καναλιών και μελετημένο toeing-in με τα σχετικά έξοδα και απαιτήσεις κατά την εγκατάσταση.

Άλλο σημείο προσοχής το ΄΄σκαλοπάτι΄΄ στην απόκριση συχνότητας που αναμένεται να συμβαίνει κατά τη μετάβαση στην παντοκατευθυντική συμπεριφορά με την κάθοδο στις οκτάβες...Εφόσον διαφοροποιείται εξαρτώμενη από το όριο μετάβασης,απαιτεί μέριμνα κατά την ισοστάθμιση όπου είναι προτιμότερο να λογαριαστεί αυτή η συμπεριφορά εξετάζοντας την καμπύλη απόκρισης υπό χαμηλή ανάλυση λ.χ. 1/3 οκτάβας ώστε να διορθωθεί αδρά η γενική της μορφή ανεξάρτητα από ανισορροπίες οφειλόμενες σε άλλους χωρικούς παράγοντες...
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.261
Reaction score
13.148
Η off-axis ενέργεια στην ελεγχόμενη ζώνη τείνει να έχει ομοιόμορφη κατανομή στο φάσμα,αλλά κατώτερη στάθμη σε σχέση με την on-axis.Εάν κατά την ακρόαση η αντίληψή μας βασίζεται σε παράπλευρα φαινόμενα περιγραφέντα από τον Dr.Toole όπως η διεύρυνση στις εικονικές πηγές και χρωματισμούς προερχόμενους από ισχυρές συνιστώσες πλευρικών ανακλάσεων,αυτά τείνουν ν'αλλοιώνονται κατά τη μετάβαση στην ελεγχόμενη ζώνη,οπότε θα παίζει ρόλο το συχνοτικό όριο πάνω από το οποίο θα έχει προβλεφθεί ο έλεγχος...Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι η όποια αλλοίωση θα μετριάζεται με την κάθοδο σε χαμηλότερες συχνότητες μετάβασης χάρη στην εμπλοκή μεγαλύτερων σε διαστάσεις μονάδων,όπως και το ότι θα μπαίνει αναπόφευκτα - ενίοτε κιόλας με χαοτικό τρόπο - στη συνάρτηση και ο βαθμός toeing-in κατά την τοποθέτηση των ηχείων σε συνδυασμό με τις ιδιότητες σε εφηρμοσμένη ακουστική φροντίδα στις εμπλεκόμενες πλευρικές επιφάνειες...

Ο έλεγχος διασποράς στις ανώτερες οκτάβες οδηγεί σε μικρότερη φόρτιση του πεδίου αντήχησης από τη δική τους ενέργεια.Επομένως αντί σκέτης απορρόφησης θα χρειαζόταν οπωσδήποτε διάχυση ειδικά για τις ελεγχόμενες οκτάβες στις πλευρικές επιφάνειες,κατά τρόπον ώστε να μη θίγεται η τονική ισορροπία στο αναπτυσσόμενο πεδίο αντήχησης.
:hi:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.600
Μηνύματα
2.865.587
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top