Μηχανική γείωση, απομόνωση, ''αντικραδασμικά"

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Πανηγύρι πραγματικό τα αντικραδασμικά, ε? :105:

Πολλές φορές βλέπω κάποιος να γράφει πως οι τάδε βάσεις είναι εξαιρετικές, "φτιάχνουν" φοβερές μεσαίες ή η δείνα βάσεις "καταστρέφουν τον ήχο".:138:

Ταυτόχρονα, η έλλειψη γνώσης δίνει τη δυνατότητα στους πωλητές ή και στον κόσμο γενικά να λεν το γνωστό "δοκίμασέ το με τα αυτιά σου, και θα δεις αν σου κάνει, δε κάνει για όλους", αλλά χωρίς να ξέρουν το "γιατί", οπότε καταλήγει να είναι άλλο ένα θέμα "μαύρης μαγείας"..:116:

Τα πράγματα βέβαια είναι πολύ απλά, καθώς όλα τα παραπάνω εξηγούνται εύκολα από έννοιες της φυσικής και σε καμιά περίπτωση δεν εμπλέκεται μαύρη μαγεία.

Στο φόρουμ μας, αυτά έχουν ξαναειπωθεί πολλές φορές, κι είναι ουσιαστικά διαθέσιμα σε αυτόν που θα <<ψάξει>> για να μάθει, αλλά δυστυχώς είναι διάσπαρτα μέσα σε θρεντς για πικάπ ή για ηχεία, και δύσκολα κάποιος θα <<πέσει πάνω>> τους. Γι'αυτό είπα να ξεκινήσω ένα νέο θρεντ, όπου και να εξαντλήσουμε επιτέλους αυτό το απλό θέμα, καιρός δεν είναι?

Πάμε λοιπόν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Εν αρχή εγγένετο φως. Ε...., όχι, δε πάμε τόσο παλιά. :116:

Ας ξεκινήσουμε εξηγώντας τι σημαίνουν 2 πολύ χρήσιμοι όροι:

1. Μηχανική απομόνωση: Αυτό σημαίνει πως δεν επιτρέπουμε να περάσουν κραδασμοί από ένα μηχάνημα σε ένα άλλο. Πως το επιτυγχάνουμε αυτό? Το επιτυγχάνουμε πχ με μαλακές βάσεις σορμποθάνης, οι οποίες πχ αν τοποθετηθούν στη βάση ενός ηχείου, δεν επιτρέπουν τη μετάδοση των κραδασμών του ηχείου στο δάπεδο, κι αφήνουν τους κραδασμούς της καμπίνας να παραμένουν μόνο στην καμπίνα του ηχείου, όπου σιγά σιγά αποσβένονται στη μάζα του ηχείου μας.

2. Μηχανική γείωση: Αυτό σημαίνει πως περνούμε τους κραδασμούς ενός μηχανήματος στη “γη”, όπου θα αποσβεστούν. Πως το επιτυγχάνουμε αυτό πάλι; Αυτό πχ το επιτυγχάνουμε με το να ακουμπήσει το ίδιο το ηχείο μας στο δάπεδο, οπότε οι κραδασμοί του ηχείου μας θα μεταφερθούν στο δάπεδο. Επίσης, το επιτυγχάνουμε με ακίδες, με τις οποίες επίσης γειώνουμε τους κραδασμούς του ηχείου στο δάπεδο, όπου θα αποσβεστούν.

Ωχ, είπα θα “αποσβεστούν”. Τι σημαίνει αυτό; Πως αποσβαίνονται οι κραδασμοί; Οι κραδασμοί αποσβένονται “δια της μάζης”. Δηλαδή; Δηλαδή, μεταφέρονται σε μεγάλη μάζα όπου μετατρέπονται σε θερμότητα και κατ' επέκταση <<απορροφούνται>>.

Και γιατί χρησιμοποιούμε ακίδες και δεν αφήνουμε το ηχείο να κάτσει το ίδιο στο δάπεδο; Διότι, η ακίδα δίνει μια πολύ μικρής έκτασης επαφή, μέσω της οποίας ναι μεν περνάν άνετα οι κραδασμοί του ηχείου μας στο δάπεδο, αλλά δε περνάν οι κραδασμοί του δαπέδου στο ηχείο μας! Να τι κάνουν οι ακίδες λοιπόν!Είναι δηλαδή σα την “δίοδο” στα ηλεκτρονικά κυκλώματα, που επιτρέπει μόνο προς μια κατεύθυνση την μεταφορά των άτιμων ηλεκτρονίων.

Φυσικά η ακίδα, δεν “πατάει” κατευθείαν στο ωραίο μας το δάπεδο, για να μη κάνει καμια τρύπα στο πλακάκι μας ή στο μάρμαρο και μετά πέσει παντόφλα. Πατάει λοιπόν δε ένα “πιατάκι” συνήθως από σκληρό μέταλλο, το οποίο εδράζεται στο δάπεδο τέλεια. Επειδή όμως κάποιοι σκέφτονται πολύ την παντόφλα, και φοβούνται μη τυχόν γδάρει το “πιατάκι” το δάπεδο, βάζουν από κάτω από το πιατάκι ένα μαλακό υλικό, μια τσόχα, ένα πλαστικό, κάτι, και καταφέρνουν συνολικά μια τρύπα στο νερό, καθώς με το δεύτερο αυτό ελαστικό υλικό επιτυχγάνουν μηχανική απομόνωση, αυτό που λέγαμε πριν! Καλό, ε?

Και ας δούμε παραδείγματα, για να καταλάβουμε πότε θέλουμε μηχανική γείωση και πότε θέλουμε μηχανική απομόνωση. :109:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Πρώτο παράδειγμα: Ηχείο. Τι θέλουμε στο ηχείο? Κατά βάση, προτιμούμε μηχανική γείωση, ώστε οι κραδασμοί από τα μεγάφωνα να μη μένουν στην καμπίνα του ηχείου, αλλά να φεύγουν στο δάπεδο, διότι αν μένουν στην καμπίνα του ηχείου τότε όλη η καμπίνα “δονείται” και παράγει ήχους, οι οποίοι είναι <<κακοί>> ήχοι και μπερδεύουν πχ τα μεσαία του ηχείου μας και μας χαλάνε τις <<χροιές>>.

Γι'αυτό, για να επιτύχουμε μηχανική γείωση, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ακίδες στο ηχείο μας, ώστε να έχει “γερή” και “στέρεα” επαφή με το δάπεδο και να μεταφέρει στο δάπεδο τους κραδασμούς του.

Ναι, αλλά πως συμπεριφέρεται το δάπεδο? Αυτό εξαρτάται από την κατασκευή του δαπέδου. Αν έχουμε ένα σκληρό δάπεδο μεγάλης μάζας, πχ από γρανίτη ή από πλακάκι, τότε οι κραδασμοί του ηχείου μας παν στο δάπεδο και εκεί αποσβέβονται τάχιστα στη μεγάλη μάζα του δαπέδου, χωρίς παρατράγουδα. Αν όμως έχουμε δάπεδο μικρής μάζας, πχ ξύλινο δάπεδο, τότε έχουμε πρόβλημα. Διότι όταν περνάν οι κραδασμοί του ηχείου στο δάπεδο, αρχίζει να δονείται όλο το ξύλινο δάπεδο με αποτέλεσμα χειρότερο απ'ότι αν δονούνταν μόνο η καμπίνα του ηχείου. Άρα, σε αυτή την περίπτωση θέλουμε μηχανική απομόνωση, ώστε να μη περάσουν οι κραδασμοί του ηχείου στο δάπεδό μας.

Δεύτερο παράδειγμα: πηγή. Έχουμε ας πούμε ένα πικάπ. Ή ένα CD, μη τσακώνεστε, το ίδιο είναι. Τι θέλουμε από τη βάση του? Θέλουμε να επιτύχουμε μηχανική απομόνωση ή μηχανική γείωση; Δηλαδή είναι τόσο πολλοί πια οι κραδασμοί του ντακ ή του πικάπ που πρέπει να τους περάσουμε στο δάπεδο? Τρίχες. Απομόνωση θέλουμε, ώστε να μη περνούν οι κραδασμοί του δάπεδου στην πηγή μας. Και το δάπεδο έχει κραδασμούς, από το ηχείο μας, διότι παίζει μουσική στο χώρο και δονείται όλος ο χώρος. Ναι, ωραία, αλλά και το πικάπ έχει κάποιους κραδασμούς, πχ από το μοτοράκι του, τους οποίους αν τους γειώσουμε μηχανικά, θα έχουμε θετικό αποτέλεσμα. Πως μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Μια λύση είναι να βρούμε μια βάση μεγάλης μάζας, πχ μια πλάκα γρανίτη, την οποία θα εδράσουμε στο δάπεδο με μηχανική απομόνωση. Πάνω στην πλάκα του γρανίτη γειώνουμε τους κραδασμούς της πηγής μας, όπου δηλαδή απορροφούνται από τη μεγάλη μάζα του γρανίτη, δηλαδή έχουμε ακίδες κάτω από το πικαπ μας και σορμποθάνη κάτω από το γρανίτη.

Αυτό σε ένα ντακ ή cd-player μπορεί να γίνει και με την τοποθέτηση μάζας επάνω στη συσκευή μας, την οποία εδράζουμε με μηχανική απομόνωση με το δάπεδο, ώστε να υπάρχει μεγάλη μάζα για να αποσβένονται οι κραδασμοί της συσκευής, ακόμα και αυτές που “αρπάζει” η συσκευή μας από τον αέρα και πχ <<συντονίζει>> κάπου το σασί της.

Κι ερχόμαστε σε μια άλλη έννοια, τον ιδιοσυντονισμό του σασιού μιας συσκευής. Αυτό, όσο αυξάνει η μάζα, αλλάζει συχνότητα, αλλάζει δηλαδή το σημείο ιδιοσυντονισμού του σασιού. Έτσι, η τοποθέτηση πχ αυτοκόλλητων κραδασμοαπορροφητικών υλικών στο εσωτερικό μιας συσκευής, μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα και μόνο από την αλλαγή της συχνότητας συντονισμού, πέραν της αύξησης της μάζας, αλλά και από τις ιδιότητες του κραδασμοαποροφητικού υλικού, που είναι καλύτερες σε σχέση με ένα κομμάτι λαμαρίνας ή αλουμίνιου που δονείται σα καμπανούλα.:116:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Μετά από όλα αυτά, νομίζω πως καταλαβαίνεται πόσο αστείο είναι να λες πως “αυτή η βάση καταστρέφει τον ήχο” ή να γεμίζεις σκάγια μια βάση ηχείου για να αυξήσεις τη μάζα της, όταν το ηχείο εδράζεται πάνω στη βάση πχ με σορμποθάνη, οπότε έχουμε μηχανική απομόνωση. :116:

Φυσικά το όλο θέμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο, αλλά νομίζω πως αυτά είναι αρκετά για να εξηγήσετε στον ευατό σας τι χρειάζεστε σε κάθε περίπτωση, με χρήση απλών νόμων της φυσικής, που δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι αδιαπραγμάτευτοι. :109:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Εδώ λοιπόν φτάσαμε στο τέλος της "δήθεν" ανάλυσης αυτού του θέματος, και να με συγχωρήσετε για την υπερβολική απλοϊκότητα με την οποία έπιασα ένα τόσο "σημαντικό" θέμα, αλλά έχω την αίσθηση πως έτσι είναι καλύτερα για τους περισσότερους, ώστε μερικά πράγματα να γίνουν πολύ πιο εύκολα κατανοητά, κι όποιος θέλει μπορεί στη συνέχεια να εμβαθύνει. :109:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

οπότε πλέον, εύκολα καταλαβαίνετε πως κάτι τέτοιο:



είναι εντελώς χαζομάρα, διότι είναι 2 μηχανικές απομονώσεις με μια μηχανική γείωση ανάμεσα! χαχαχαχαχαχα, η ομορφιά της ακίδας!:116::116::116:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

ενώ κάτι τέτοιο



ή κάτι τέτοιο



κάνει μηχανική απομόνωση και προτείνεται για όποιον επιθυμεί αυτό για τη συσκευή του.
 

Μηνύματα
5.197
Reaction score
18
edit
Κώστα πολύ καλό και πολύ διαφωτιστικό!
Και για τον κόπο σου (να μην ψάχνουμε αφού δεν γνωρίζουμε πως υπάρχουν τα άρθρα εδώ)...
Τελικά ο όρος "αντικραδασμικά" είναι λάθος? Είναι παραπλανητικός?
(Γιατί άνοιξα ένα θέμα με το τίτλο αυτό, έβαλα και tags isolation pads, vibration absorbers... αν είναι να το διορθώσουμε)
Eπίσης: για ηχεία πάνω σε τραπέζι (pc)...
Για ηχεία βάσης: οι βάσεις δεν μεταδίδουν κραδασμούς στο ηχείο?
 

Μηνύματα
291
Reaction score
7
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Πολυ ωραιο και ενημερωτικο αρθρο!
Κατανοητα-και λογικα τα περι του πικαπ-ηχειων και γενικα μηχανικων μερων.

Η ερωτηση μου ειναι στο εξης σημειο: Πιστευετε πως η μηχανικη αναδραση (του επιπεδου μεταφερομενου κραδασμου απο το δαπεδο) επηρεαζει solid state κυκλωματα?

Εγω παντως, οχι (εχω κανει και καποιους πειραματισμους)
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

...............Ναι, αλλά πως συμπεριφέρεται το δάπεδο? Αυτό εξαρτάται από την κατασκευή του δαπέδου. Αν έχουμε ένα σκληρό δάπεδο μεγάλης μάζας, πχ από γρανίτη ή από πλακάκι, τότε οι κραδασμοί του ηχείου μας παν στο δάπεδο και εκεί αποσβέβονται τάχιστα στη μεγάλη μάζα του δαπέδου, χωρίς παρατράγουδα. Αν όμως έχουμε δάπεδο μικρής μάζας, πχ ξύλινο δάπεδο, τότε έχουμε πρόβλημα. Διότι όταν περνάν οι κραδασμοί του ηχείου στο δάπεδο, αρχίζει να δονείται όλο το ξύλινο δάπεδο με αποτέλεσμα χειρότερο απ'ότι αν δονούνταν μόνο η καμπίνα του ηχείου. Άρα, σε αυτή την περίπτωση θέλουμε μηχανική απομόνωση, ώστε να μη περάσουν οι κραδασμοί του ηχείου στο δάπεδό μας.
Μία άλλη λύση για τα ξύλινα πατώματα είναι η μηχανική γείωση των ηχείων σε μία πλάκα (μεγάλης μάζας) γρανίτη ή μαρμάρου η οποία θα απομονωθεί με την σειρά της από το ξύλινο πάτωμα.
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
77.384
Reaction score
93.952
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

...ώστε οι κραδασμοί από τα μεγάφωνα να μη μένουν στην καμπίνα του ηχείου, αλλά να φεύγουν στο δάπεδο, διότι αν μένουν στην καμπίνα του ηχείου τότε όλη η καμπίνα “δονείται” και παράγει ήχους, οι οποίοι είναι <<κακοί>> ήχοι και μπερδεύουν πχ τα μεσαία του ηχείου μας και μας χαλάνε τις <<χροιές>>.


Εσύ Κώστα μπορείς να καταλάβεις εύκολα αυτούς τους κακούς ήχους;

Εγώ που δεν έχω το αυτί σου, υπάρχει περίπτωση να μην καταλάβω καθόλου διαφορά;
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

οπότε πλέον, εύκολα καταλαβαίνετε πως κάτι τέτοιο:



είναι εντελώς χαζομάρα, διότι είναι 2 μηχανικές απομονώσεις με μια μηχανική γείωση ανάμεσα! χαχαχαχαχαχα, η ομορφιά της ακίδας!:116::116::116:
Γιατί Κώστα? Αποσβεστήρας από πάνω και απομονωτής από κάτω είναι (σαν damper διαφημίζεται... εάν κάνει τώρα δουλειά το σάντουιτς δεν ξέρω)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

το αυτί δεν είναι μετρητικό μικρόφωνο.
φυσικά, τίποτα δεν είναι "εύκολο", αλλά όλα μπορούν να είναι αντιληπτά.
σίγουρα, όλα αυτά είναι μετρήσιμα.
οπότε, διαλέγεις πορεία. ή ακούς, ή μετράς. ή και τα δυό, και δώσε περισσότερη σημασία όπου καταλαβαίνεις, δικαίωμά σου άλλωστε!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Γιατί Κώστα? Αποσβεστήρας από πάνω και απομονωτής από κάτω είναι (σαν damber διαφημίζεται... εάν κάνει τώρα δουλειά το σάντουιτς δεν ξέρω)
δεν υφίσταται η (αδόκιμη) έννοια του "αποσβεστήρα", δηλαδή της μηχανικής γείωσης, σε σειρά με την μηχανική απομόνωση. Δηλαδή, αν έχεις ένα καλώδιο, που περνάει το ρεύμα, και βάλεις σε σειρά μια καμένη ασφάλεια, που δε περνάει το ρεύμα, το σύνολο αυτών των δύο είναι να μη περνάει το ρεύμα.

το συγκεκριμένο, κι από πάνω κι από κάτω, εφόσον έχει λάστιχο, είναι "απομονωτής", δηλαδή προσφέρει μηχανική απομόνωση.

Η ακίδα στη μέση, προσφέρει (αντικειμενικά) μηχανική γείωση, δηλαδή μεταφέρει τους κραδασμούς από την μια απομόνωση στην επόμενη απομόνωση.

αν το βρίσκεις λογικό, πάσο. αλλά μη περιμένεις να συμφωνήσω...

Αν δουλεύει καλά, δουλεύει όσο καλά δουλεύει ένα οποιοδήποτε μηχανικής απομόνωσης μπλιμπλίκι, κι η ακίδα είναι για νά'χαμε να λέγαμε.

ΙΜΗΟ είναι απλά άλλο ένα μπλιπλίκι μηχανικής απομόνωσης, σα μια βάση σορμποθάνης δηλαδή, με ακίδα για "ομορφιά".

σαν τι "διαφημίζεται", άστο. πονεμένη ιστορία. Δηλαδή τι είναι το "damper"? Απομόνωση ή γείωση κραδασμών? Η έννοια της λέξης πάντως, παραπέμπει στην γείωση, κάτι που σαφώς σε κάνει. Ή μήπως εσκεμμένα είναι κάτι εντελώς ασαφές?:116:
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

:607:
Μπράβο. Περιεκτικό και κατανοητό άρθρο.
Ολα τα βασικά περί στηρίξεων με 3 λεπτά διάβασμα = sticky :444:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Τελικά ο όρος "αντικραδασμικά" είναι λάθος? Είναι παραπλανητικός?
υποθέτω πως είναι εσκεμμένα ασαφής.

Eπίσης: για ηχεία πάνω σε τραπέζι (pc)...
ισχύουν όσα έγραψα για "γη" μικρής μάζας. Δηλαδή η μόνη σοβαρή λύση είναι η μηχανική απομόνωση, κάτι που διδάσκουν οι επαγγελματικές λύσεις βάσεων για κονσόλες.

Για ηχεία βάσης: οι βάσεις δεν μεταδίδουν κραδασμούς στο ηχείο?
οι κραδασμοί που περνάν από την ανάποδη "φορά" της ακίδας είναι αμελητέοι. Από μηχανική απομόνωση, δε το συζητάμε, δε περνάει.

Η ερωτηση μου ειναι στο εξης σημειο: Πιστευετε πως η μηχανικη αναδραση (του επιπεδου μεταφερομενου κραδασμου απο το δαπεδο) επηρεαζει solid state κυκλωματα?

Εγω παντως, οχι (εχω κανει και καποιους πειραματισμους)
Θεωρητικά ναι. Πρακτικά ναι, υπό προϋποθέσεις σωρείας λαθών. Ουσιαστικά έχεις δίκιο. Άντε τώρα, βγάλε άκρη!

Τυπικά, μια συσκευή solid state έχει βάσεις μαλακές, για μηχανική απομόνωση, οπότε δεν περνάν κραδασμοί του δαπέδου στο μηχάνημα. Αν κάνεις το λάθος και βάλεις ακίδες, δε σε φταίει κανείς.

Μία άλλη λύση για τα ξύλινα πατώματα είναι η μηχανική γείωση των ηχείων σε μία πλάκα (μεγάλης μάζας) γρανίτη ή μαρμάρου η οποία θα απομονωθεί με την σειρά της από το ξύλινο πάτωμα.
Πολύ σωστά. Λογικά και με βάση τις επιστημονικές αρχές που παρουσίασα (εδώ, όπως και σε όλα ουσιαστικά τα τεχνικά θέματα του audio, δεν χωράνε "γνώμες" ή αντιρρήσεις στις επιστημονικές αρχές και είναι παντελώς άχρηστα τα υποκειμενικά συμπεράσματα "ακροάσεων").

Το όμοιο αυτού που λες, παίζει άνετα και σε πικάπ, και σε οποιαδήποτε συσκευή. Και σε βάσεις (ρακ) για πολλά μηχανήματα. Κι ίσως είναι και η προτιμότερη (γενικά) λύση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

:607:
Μπράβο. Περιεκτικό και κατανοητό άρθρο.
Ολα τα βασικά περί στηρίξεων με 3 λεπτά διάβασμα = sticky :444:
θενκς !
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

To damper είναι απόσβεση. (Μειώνει το πλάτος μιά ταλάντωσης στην μονάδα του χρόνου)

Τώρα τι απόσβεση κάνει το μπλιμπλίκι αυτό δεν ξέρω... :139:

Μια φορά το δικό μου damper στο πλατώ (τα τρια λάστιχα περιμετρικά που βλέπεις) κάνει δουλειά.....
Πως να τα πω? απομονωτές?

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.100
Reaction score
124.654
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Αυτό που δείχνεις είναι πονηρό. Θεωρητικά, είναι απλά τα πράγματα: το υποσασί στο λιν σου έχει μηχανική απομόνωση από το σασί (ελατήρια), με ελεγχόμενη απόσβεση (μέσω υπολογισμού αυτών των ελατηρίων και προσθηκών σε αυτά). Δεν ασχολήθηκα ουσιαστικά σε αυτή την αναφορά μου με το θέμα της ελεγχόμενης απόσβεσης, ίσα ίσα μόνο το "άγγιξα" με μια μόνο παράγραφο που αναφέρθηκα στους ιδιοσυντονισμούς στα σασί των συσκευών.

Με την προσθήκη ελαστικού υλικού εκεί που δείχνεις, μεταβάλλεις τα χαρακτηριστικά της εγγενούς απόσβεσης της συσκευής. Εξακολουθεί να είναι στα πλαίσια της μηχανικής απομόνωσης φυσικά.

Νομίζω πως ο σχεδιασμός του εν λόγω πλατό είναι κορυφαίος σε αυτό το θέμα της μηχανικής απομόνωσης κραδασμών, αλλά δε μπορώ (με μια φωτό) να έχω άποψη θετική ή αρνητική στην μεταβολή των εγγενών χαρακτηριστικών αυτής της συσκευής. Προφανώς, σε όλα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Αν τα κατάφερες, εσύ το ξέρεις. ΙΜΗΟ κάπου θα κέρδισες κάτι, κάπου θα έχασες κάτι. Το συνολικό "ισοζύγιο", εσύ το γνωρίζεις καλύτερα.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Να σε ρωτήσω κάτι?Έχεις καμια σοβαρή πηγή απ όλα αυτά να ρίξουμε καμια ματιά?Να μπαίνει και λιγάκι έτσι σε θέματα υλικών?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.082
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top