Most visitors online was 2872 , on 2 Jun 2025
Μιας και εχω και εγω το 1200 καινουργιο (αγορα 2006) και διαβαζα εδω για αυτο που εχει παρατηρησει ο φιλος μας,ειπα να ριξω και εγω μια ματια στο δικο μου,και απο οτι ειδα κανει και εμενα κατι σαν αυτο.Αυτό το σκαμπανέβασμα είναι απαλό, δηλαδή μια πλήρης περίοδός του πάνω - κάτω διαρκεί μια πλήρη περιστροφή του πλατώ, ή είναι είναι απότομο σε ένα σημείο, σαν σαμαράκι στο δρόμο;
Καλησπέρα σ' όλη την παρέα του φόρουμ, καινούργιος εδώ όπως και καινούργιος στον κόσμο του πικαπ και των βινυλίων.Δοθέντος ότι το 1200 έχει σωστή γεωμετρία, δεν χρειάζονται και πολλά.
- Οριζοντιώνεις την επιφάνεια επάνω στην οποία εδράζεται το πικάπ. Για να το κάνεις αυτό, βάλε ένα αλφάδι επάνω στην επιφάνεια του πλατώ, και κάνε τις ανάλογες ρυθμίσεις στο έπιπλο, ώστε το αλφάδι να δείχνει οριζόντιο σε δύο διαφορετικές θέσεις με διαφορά γωνίας 90 μοίρες.
- Τοποθετείς την κεφαλή και τη στερεώνεις σε θέση τέτοια, ώστε αμφότερες οι βίδες της να βρίσκονται στο μέσον της διαδρομής τους, μέσα στις ράγες του κελύφους. Αυτό δεν συνεπάγεται την ορθότερη γεωμετρία, αλλά για να το αναλύσω χρειάζονται σελίδες ολόκληρες.
- Περιστρέφεις το αντίβαρο ανάλογα, έως ότου ο βραχίονας ισορροπήσει σε οριζόντια θέση.
- Χωρίς να πειράξεις το αντίβαρο, περιστρέφεις μόνον το πλαστικο δαχτυλίδι του, ώστε αυτό να δείχνει βάρος μηδέν.
- Περιστρέφεις δεξιόστροφα το αντίβαρο μαζί με το δαχτυλίδι του, έως ότου δείξει βάρος ίσο με το μέσο βάρος που συνιστά ο κατασκευαστής της κεφαλής, (Αν ο κατασκευαστής συνιστά βάρος 1,5 έως 2,3 γραμμάρια, βάλε 1,9).
- Καθορίζεις το antiscating στην ίδια τιμή με το βάρος ανάγνωσης. (Αυτός ο τρόπος δεν είναι πάντοτε εντελώς ορθός, αλλά έτσι επιτυγχάνεις μια πολύ ικανοποιητική προσέγγιση. Άλλωστε, το antiscating διαφέρει από δίσκο σε δίσκο, αναλόγως της γραμμικής ταχύτητας στο εκάστοτε συγκεκριμένο σημείο ανάγνωσης, του βάθους του αυλακιού και της ποιότητας του βινυλίου).
[*] Τοποθετείς την κεφαλή επάνω σε ένα δίσκο με το πλατώ ακίνητο, και παίζεις με το ρυθμιστικό του ύψους του βραχίονα, ώστε -κατά το δυνατόν- η κοιλιά της κεφαλής να είναι παράλληλη με την επιφάνεια του δίσκου. Εναλλακτικά, αναλόγως των διαστάσεων της ακίδας, βάλε ένα δίσκο με μεγάλη διάρκεια, ή καλύτερα μια γυαλιστερή επίπεδη επιφάνεια όπως ένα CD, και παρατήρησε με γυμνό μάτι από κοντά, ή με έναν μεγεθυντικό φακό, την κλίση της ακίδας - όχι της βελόνας, της ακίδας που χώνεται μέσα στο αυλάκι του δίσκου, η οποία πρέπει να γέρνει λίγο προς τα εμπρός, προς την κατεύθυνση περιστροφής του αυλακιού. (Μην το κάνεις αυτό πριν ρυθμίσεις το βάρος ανάγνωσης).
... και είσαι έτοιμος.
Έχεις απόλυτο δίκιο, εγώ ζητώ συγγνώμη που έδωσα σημασία σε κάτι που τελικά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Μια τόσο μικρή μεταβολή του ύψους του βραχίονα από τόσο μεγάλη απόσταση (από την ακίδα), προφανώς επιφέρει αλλαγή τόσο μικρή, που συνήθως δεν είναι ακουστή, πράγμα που εξηγείται με τους Νόμους των συνημιτόνων. Αυτός είναι ο ένας βασικός λόγος, ενώ ένας ακόμη που μπορώ να σκεφθώ, είναι η χρήση σφαιρικής ακίδας. Περισσότερα, σε θέμα που θα ανοίξω κάποια στιγμή, το οποίο θα αφορά μια λεπτομερή προσέγγιση της διαδικασίας ρύθμισης του πικάπ.... στο τελευταίο βήμα όσον αφορά την ρύθμιση του ύψους του βραχίονα. Καθότι παίζω με το ρυθμιστικό δεν παρατηρώ καμία απολύτως αλλαγή ή επιρροή στο ύψος.
MASTER.....να προσθέσω και πως μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε? (π.χ. δισκάκι hi-fi news-πως-το-λεν? ένα (ζευγάρι!) καλό αυτί? Κάποιο πρόγραμμα ανάλυσης σε υπολογιστή? τη κουρτίνα 2?)Έχεις απόλυτο δίκιο, εγώ ζητώ συγγνώμη που έδωσα σημασία σε κάτι που τελικά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Μια τόσο μικρή μεταβολή του ύψους του βραχίονα από τόσο μεγάλη απόσταση (από την ακίδα), προφανώς επιφέρει αλλαγή τόσο μικρή, που συνήθως δεν είναι ακουστή, πράγμα που εξηγείται με τους Νόμους των συνημιτόνων. Αυτός είναι ο ένας βασικός λόγος, ενώ ένας ακόμη που μπορώ να σκεφθώ, είναι η χρήση σφαιρικής ακίδας. Περισσότερα, σε θέμα που θα ανοίξω κάποια στιγμή, το οποίο θα αφορά μια λεπτομερή προσέγγιση της διαδικασίας ρύθμισης του πικάπ.
Που επηρεάζουν η κάθε μία?Με λίγα λόγια η ρύθμιση της VTA δεν αποτελεί μέρος της τεχνικής ρύθμισης ενός πικάπ. Η καλύτερη ρύθμιση είναι αυτή που θα μας δώσει την μικρότερη μεταβολή κατά την διάρκεια της ανάγνωσης ενός βινυλίου. Το ίδιο (περί μεταβολής) ισχύει και για την VTF
Τώρα για την χρήση της σφαιρικής ακίδας προς όφελος της ορθής κατά VTA ανάγνωσης και των πλεονεκτημάτων αυτής, αντί αυτών των σύγχρονων ακίδων και εκατόρεθεν μειονεκτημάτων, ΙΜΗΟ είναι θέμα πρός ακαδημαική συζήτηση.....
Εάν έχεις αποκλείσει τυχόν διαφορά (σε db) των καναλίων των προενισχυτικών / ενισχυτικών σταδίων, τότε είναι ήτε θέμα ορθής ρύθμισης αζιμουθίου (απόκλιση της ακίδας ως προς την κάθετη προβολή ανάγνωσης), ήτε θέμα ορθής ρύθμισης αντιολίσθισης (άνιση πλευρική πίεση της ακίδας στα πράνη του αυλακιού)Που επηρεάζουν η κάθε μία?
Γατί ρωτάω?
Βάζοντας τον δίσκο Hi-Fi news και στο track που παίζει το κάθε κανάλι ξεχωριστά (left-right), σε ένα από τα δύο ακούγεται λίγο (πρέπει να δυναμώσω) και το κανάλι που δεν θα έπρεπε να ακούγεται. Στο άλλο απόλυτη ησυχία, όσο και να δυναμώσω! (Κάποια μαλ... έχω κάνει, αλλά καλό είναι να μαθαίνουμε!)
Με antiskating έπαιξα, αλλά με μηδενικά αποτελέσματα. Θα δοκιμάσω με το αζιμούθιο, που φαίνεται και αυτό λογικό.Εάν έχεις αποκλείσει τυχόν διαφορά (σε db) των καναλίων των προενισχυτικών / ενισχυτικών σταδίων, τότε είναι ήτε θέμα ορθής ρύθμισης αζιμουθίου (απόκλιση της ακίδας ως προς την κάθετη προβολή ανάγνωσης), ήτε θέμα ορθής ρύθμισης αντιολίσθισης (άνιση πλευρική πίεση της ακίδας στα πράνη του αυλακιού)
Οσο αφορά τους προτράκτορες ρίξε μία ματιά εδώ
http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?90092-Γεωμετρία-ακτινικών-βραχιόνων-και-τεχνικές-ρυθμίσεων
Αρχηγέ μου, για την οριζοντίωση είμαι σίγουρος!Βέβαια η άνιση πλευρική πίεση τις ακίδας μπορεί να δημιουργηθεί ΚΑΙ από τη λάθος οριζοντίωση του πικαπ.
Για αυτό και λέμε οτι η ρύθμιση της αντιολίσθησης είναι και η τελευταία που πρέπει να κάνουμε και μόνο εάν είμαστε βέβαιοι ότι όλες οι άλλες ρυθμίσεις είναι σωστές, αφού μπορεί να "κουκουλώσει" τα λάθη των άλλων ρυθμίσεων και ιδικά της οριζοντίωσης και του αζιμουθίου, όπως και μηχανικές βλάβες του βραχίονα κτλ κτλ
Yes sir! και μάλιστα με αλφάδι όχι σταγόνας (ή "μάτι" ή όπως αλλιώς το λένε), αλλά με αυτά που έχουν κάθετη και οριζόντια φούσκα.Την έκανες σωστά , την έκανες με αλφάδι?
Και κυρίως , με αλφάδι στην περιοχή -τόξο κίνησης της κεφαλής-βελόνας επι του πλατώ?
Με antiskating έπαιξα, αλλά με μηδενικά αποτελέσματα. Θα δοκιμάσω με το αζιμούθιο, που φαίνεται και αυτό λογικό.
Ενας νέος βραχίονας έχει κάπου στα 60 ευρο εάν θυμάμαι καλά από ένα post ενός συμφορουμίστα.Να διευκρινίσω γιατί νομίζω ότι δεν ήταν τόσο ξεκάθαρο απο το πρώτο μου ποστ, ότι ΔΕΝ παρατηρείται ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΗ διαφορά, πόσο μάλλον ακουστική.
Αν το πρόβλημα είναι μηχανικό μπορεί να εκτιμήσει κάποιος τη λύση και το κόστος αυτής;