- Μηνύματα
- 4.219
- Reaction score
- 2.248
Απάντηση: Η σημασία του προενισχυτή phono.
Μια χαρά είναι και οι ακίδες και οι ηλεκτρογενήτριες και οι βραχίονες και τα stages αρκεί να γνωρίζουμε τι στο καλό κάνει το κάθε ένα από αυτά. Σύνηθης πρακτική όταν δεν κατανοούμε κάτι να το υποβιβάζουμε και να προχωρούμε στο επόμενο. Πολλές φορές έχουν γράψει προς αστειησμό φίλοι του βινυλίου εδώ "Ελα τώρα ένα πλατό να γυρνά σε σταθερές στροφές και μία κεφαλή να ακουμπά στον δίσκο και αυτό είναι όλο"
Εν αρχή ο βραχίονας
Δεν θα σκάσουμε να βρούμε ποιός είναι ο μηχανικά καλύτερος εδώ...... Υπάρχουν πολλοί.
Θα πρέπει όμως να θυμόμαστε ότι η βασική παραμόρφωση που εισάγει ένας ακτινικός βραχίονας είναι αυτή της "δεύτερης αρμονικής" λόγω του γωνιακού σφάλματος ανάγνωσης
Εάν θέλουμε να ξεκινήσουμε ΟΡΘΑ (με κεφαλαία) θα πρέπει να γνωρίζουμε ποιός βραχίονας είναι αυτός που εισάγει την μικρότερη δυνατή αφού οποιαδήποτε κεφαλή και ακίδα της αγοράς να βάλουμε επάνω θα την αναπαράγει, αλλά και αυξητικά αναλόγος της ακίδας.
Δεν θα πω για λάθος γεωμετρικά βραχίονες, (που μάλλον δεν υπάρχουν) αλλά για τους προτιμητέες γεωμετρικά της δισκοθήκης μας και που ακόμα παραμένουν τεσσάρων ειδών.
Τρεις σχεδιάσεις για multipurpose χρήση σε βινύλια 7",10" και 12" και μία σχεδίαση για βινύλια 7" μόνο
Οπότε τι να μιλάμε για SAS ακίδες και line contact, shibata και δεν συμμαζεύεται εάν δεν γνωρίζουμε σε τι βραχίονες τις τοποθετούμε.
Οι ακίδες
Αλλαγές ακίδων σε ΜΜ κεφαλές ίσως και στελέχους με βαρύτερα, μακρύτερα και ίσως αλλαγές στις αναρτήσεις. Η ερώτηση μου είναι με βάση τι? Οι κατασκευαστές σχεδίαζαν τις κεφαλές εδώ και μερικές δεκάδες χρόνια με βάση το τρακαβιλιτι από την μια μεριά και την φθορά του υλικού (βλέπε βινύλιο) από την άλλη. Εαν ήθελαν θα μπορούσαν να κατασκευάσουν και κεφαλές που θα είχαν την απόλυτη αναγνωσιμότητα αλλά θα μείωναν και δραματικά την διάρκεια ζωής του βινυλίου.
Μην αρχίσουμε και λέμε περί δύναμης ανάγνωσης 1,25γρ (εεεε και τι έγινε) διότι δεν έχει καμια σχέση.
Σε γενικές γραμμές χωρίς να μπούμε σε υπολογισμούς να θυμόμαστε τα εξής:
Στις χαμηλές συχνότητες χρειαζόμαστε την ενδοτικότητα της ανάρτησης του στελέχους. Για την ακρίβεια θέλουμε την δυναμική (η πλευρική) ενδοτικότητα να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη για να μπορεί η συνεδρεία στέλεχος/ακίδα να μπορεί να ακολουθήσει τις διακυμάνσεις μεγάλου εύρους του αυλακιού.
Στις υψηλές συχνότητες (και εκεί γίνεται ο χαμός) χρειαζόμαστε το ενεργό βάρος της συνεδρίας ακίδας/στελέχους μετά του συνδιασμού της ενδοτικότητας να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη. Τόσο όσο η δύναμη επί της ακίδος από τις επιταχύνσεις να είναι μικρότερη από αυτή την δύναμη που ασκείται
λόγο βάρους ανάγνωσης.
Μπέρδεμα εεε? Να το δούμε σε μαθηματικό τύπο
Mt = tracking mass (VTF)
Memt = effective mass tip (the inertia of the stylus and elastic support)
Mw= effective tonearm weight
M1t = (2.5/10^6C)+1000Memt+Mw/40
Mt(VTF) >= M1t
Αυτή είναι η ορθή εφαρμογή του μικρότερου βάρους ανάγνωσης και είναι άμμεσα εξαρτώμενο από την αδράνεια της συνεδρίας στελέχους/ακίδας.
Τώρα εάν το βάρος ανάγνωσης που εφαρμόζουμε είναι μικρότερο από το Μ1t, τότε στα βαθειά διαμορφωμένα αυλάκια η επαφή μεταξύ της ακίδος και των τοιχωμάτων είναι διαλείπουσα, καταστρέφοντας τα.
Φυσικά οι κατασκευαστές ορίζουν το μικρότερο βάρος ανάγνωσης (που το αναφέρουν φυσικά) αλλά ποτέ δεν θα μας πουν το Μent (effective mass tip) για να κάνουμε τους δικούς μας υπολογισμούς όταν κάπου κάποτε θελήσουμε να βάλουμε βρε αδελφέ και μία SAS ακίδα στην ΜΜ μας.:105: εεε και ένα στέλεχος από βόριο. Θα ακουστεί καταπληκτικά 1,2,3,4 φορές και μετά θα αρχίσει το δισκάκι μας να τα παίζει αφού ή επιτάχυνση του στελέχους είναι άλλα αντί άλλων.
Αυτά περί SAS ακίδες χωρίς υπολογισμούς
Μια χαρά είναι και οι ακίδες και οι ηλεκτρογενήτριες και οι βραχίονες και τα stages αρκεί να γνωρίζουμε τι στο καλό κάνει το κάθε ένα από αυτά. Σύνηθης πρακτική όταν δεν κατανοούμε κάτι να το υποβιβάζουμε και να προχωρούμε στο επόμενο. Πολλές φορές έχουν γράψει προς αστειησμό φίλοι του βινυλίου εδώ "Ελα τώρα ένα πλατό να γυρνά σε σταθερές στροφές και μία κεφαλή να ακουμπά στον δίσκο και αυτό είναι όλο"
Εν αρχή ο βραχίονας
Δεν θα σκάσουμε να βρούμε ποιός είναι ο μηχανικά καλύτερος εδώ...... Υπάρχουν πολλοί.
Θα πρέπει όμως να θυμόμαστε ότι η βασική παραμόρφωση που εισάγει ένας ακτινικός βραχίονας είναι αυτή της "δεύτερης αρμονικής" λόγω του γωνιακού σφάλματος ανάγνωσης
Εάν θέλουμε να ξεκινήσουμε ΟΡΘΑ (με κεφαλαία) θα πρέπει να γνωρίζουμε ποιός βραχίονας είναι αυτός που εισάγει την μικρότερη δυνατή αφού οποιαδήποτε κεφαλή και ακίδα της αγοράς να βάλουμε επάνω θα την αναπαράγει, αλλά και αυξητικά αναλόγος της ακίδας.
Δεν θα πω για λάθος γεωμετρικά βραχίονες, (που μάλλον δεν υπάρχουν) αλλά για τους προτιμητέες γεωμετρικά της δισκοθήκης μας και που ακόμα παραμένουν τεσσάρων ειδών.
Τρεις σχεδιάσεις για multipurpose χρήση σε βινύλια 7",10" και 12" και μία σχεδίαση για βινύλια 7" μόνο
Οπότε τι να μιλάμε για SAS ακίδες και line contact, shibata και δεν συμμαζεύεται εάν δεν γνωρίζουμε σε τι βραχίονες τις τοποθετούμε.
Οι ακίδες
Αλλαγές ακίδων σε ΜΜ κεφαλές ίσως και στελέχους με βαρύτερα, μακρύτερα και ίσως αλλαγές στις αναρτήσεις. Η ερώτηση μου είναι με βάση τι? Οι κατασκευαστές σχεδίαζαν τις κεφαλές εδώ και μερικές δεκάδες χρόνια με βάση το τρακαβιλιτι από την μια μεριά και την φθορά του υλικού (βλέπε βινύλιο) από την άλλη. Εαν ήθελαν θα μπορούσαν να κατασκευάσουν και κεφαλές που θα είχαν την απόλυτη αναγνωσιμότητα αλλά θα μείωναν και δραματικά την διάρκεια ζωής του βινυλίου.
Μην αρχίσουμε και λέμε περί δύναμης ανάγνωσης 1,25γρ (εεεε και τι έγινε) διότι δεν έχει καμια σχέση.
Σε γενικές γραμμές χωρίς να μπούμε σε υπολογισμούς να θυμόμαστε τα εξής:
Στις χαμηλές συχνότητες χρειαζόμαστε την ενδοτικότητα της ανάρτησης του στελέχους. Για την ακρίβεια θέλουμε την δυναμική (η πλευρική) ενδοτικότητα να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη για να μπορεί η συνεδρεία στέλεχος/ακίδα να μπορεί να ακολουθήσει τις διακυμάνσεις μεγάλου εύρους του αυλακιού.
Στις υψηλές συχνότητες (και εκεί γίνεται ο χαμός) χρειαζόμαστε το ενεργό βάρος της συνεδρίας ακίδας/στελέχους μετά του συνδιασμού της ενδοτικότητας να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη. Τόσο όσο η δύναμη επί της ακίδος από τις επιταχύνσεις να είναι μικρότερη από αυτή την δύναμη που ασκείται
λόγο βάρους ανάγνωσης.
Μπέρδεμα εεε? Να το δούμε σε μαθηματικό τύπο
Mt = tracking mass (VTF)
Memt = effective mass tip (the inertia of the stylus and elastic support)
Mw= effective tonearm weight
M1t = (2.5/10^6C)+1000Memt+Mw/40
Mt(VTF) >= M1t
Αυτή είναι η ορθή εφαρμογή του μικρότερου βάρους ανάγνωσης και είναι άμμεσα εξαρτώμενο από την αδράνεια της συνεδρίας στελέχους/ακίδας.
Τώρα εάν το βάρος ανάγνωσης που εφαρμόζουμε είναι μικρότερο από το Μ1t, τότε στα βαθειά διαμορφωμένα αυλάκια η επαφή μεταξύ της ακίδος και των τοιχωμάτων είναι διαλείπουσα, καταστρέφοντας τα.
Φυσικά οι κατασκευαστές ορίζουν το μικρότερο βάρος ανάγνωσης (που το αναφέρουν φυσικά) αλλά ποτέ δεν θα μας πουν το Μent (effective mass tip) για να κάνουμε τους δικούς μας υπολογισμούς όταν κάπου κάποτε θελήσουμε να βάλουμε βρε αδελφέ και μία SAS ακίδα στην ΜΜ μας.:105: εεε και ένα στέλεχος από βόριο. Θα ακουστεί καταπληκτικά 1,2,3,4 φορές και μετά θα αρχίσει το δισκάκι μας να τα παίζει αφού ή επιτάχυνση του στελέχους είναι άλλα αντί άλλων.
Αυτά περί SAS ακίδες χωρίς υπολογισμούς