wizzy
Music is our (Supernatural) friend!
- Μηνύματα
- 15.413
- Reaction score
- 22.478
Sotos65, ευχαριστώ για το άρθρο. Θα το διαβάσω και θα επανέλθω.Ένα μαλλον αρκετά σχετικό με την ερώτηση συγκριτικό τεστ από το "Tour"
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/road_tyres/GP4000sII/WideRaceTyreTest_TOUR_Magazine_2014.pdf
Ευχαριστώ πολύ για την ενδελεχέστατη, ομολογουμένως, απάντηση. Ίσως να καταλήξω τελικά σε λάστιχο 25mm. Να έρθουν οι τροχοί και βλέπουμε.Τα τελευταία χρόνια έχει ξεπεραστεί το ταμπού των πολύ στενών ελαστικών (<23mm).
Το φαρδύ ελαστικό είναι πιο γρήγορο!
Η αντίσταση κύλισης έχει να κάνει με την παραμόρφωση του ελαστικού γύρω από την επιφάνεια επαφής (contact patch), ενώ η τριβή κύλισης είναι αμελητέα. Στο στενό λάστιχο η επιφάνεια επαφής είναι επιμήκης και παραμορφώνει μεγαλύτερο τμήμα των τοιχωμάτων. Αντίθετα, όσο μεγαλώνει το πλάτος η επιφάνεια επαφής "μοιράζεται" πιο κυκλικά και δημιουργεί μικρότερες παραμορφώσεις. Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και η κατασκευή/πλέξη του σκελετού του ελαστικού.
View attachment 54274
Το φαρδύτερο λάστιχο έχει πολύ καλύτερη συμπεριφορά στην άνεση και μπορεί να διατηρήσει τη μικρότερη αντίσταση κύλισης ακόμα και με χαμηλές πιέσεις. Αν δε, το οδόστρωμα είναι ανώμαλο, οι χαμηλές πιέσεις είναι απαραίτητες για να μη χάνουμε ενέργεια στα "πάνω-κάτω". Γι' αυτό βλέπουμε τους pro στα classics με τα παβέ και το χώμα να χρησιμοποιούν 28άρια ή ακόμα και 32άρια ελαστικά με πολύ χαμηλή πίεση.
Όσο όμως ανεβαίνουμε σε πλάτος "χαλάμε" δύο άλλους σημαντικούς παράγοντες της ποδηλατικής απόδοσης: το βάρος και την αεροδυναμική.
Τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε για την επιλογή μας; Πρέπει να σκεφτούμε τα προσωπικά μας δεδομένα και να αποφασίσουμε. Για έναν ερασιτέχνη ποδηλάτη η άνεση έρχεται πρώτη. Μετά το βάρος και η αεροδυναμική. Αυτά όσον αφορά τα του ποδηλάτου. Μετά ερχόμαστε στο σώμα μας. Πόσα κιλά είμαστε και τι σωματότυπο έχουμε. Ένας βαρύς αναβάτης δεν πρέπει να επιλέξει στενά ελαστικά γιατί η πίεση που θα πρέπει να τα δουλεύει θα κάνει το ποδήλατο κούτσουρο. Ένας πλαταράς δεν χρειάζεται να σκάει για την αεροδυναμική των ελαστικών όταν η μετωπική του επιφάνεια είναι ήδη μεγάλη. Αυτός που δεν κινείται σε τέλειο οδόστρωμα πρέπει να κοιτάει ελαστικά άνω των 25mm.
Η χρυσή τομή για έναν ποδηλάτη είναι κατά τη γνώμη μου τα 25mm. Μπορεί επίσης να παίξει με στενότερο ελαστικό μπροστά και φαρδύτερο πίσω.
Υ.Γ. Η αεροδυναμική του τροχού έχει άμεση σχέση με τη σχεδίαση και το πλάτος του στεφανιού.