soer
"Κύριος" Σωτήρης!
- Μηνύματα
- 330
- Reaction score
- 634
ΣΟΚ.....Η ωμή πραγματικότητα..
ΣΟΚ.....Η ωμή πραγματικότητα..
- έχει απαντηθεί στο παρελθόνΆσχετο... Φίλε TIGERGREG στο πληκτρολόγιο σου δεν δουλεύει το CAPS LOCK;;;
Συμφωνώ απόλυτα με τον Ντοκ. Επειδή λόγω περιοχής φοράω χειμερινά πάνω από 30 χρόνια, να συμπληρώσω πως το καλοκαίρι είναι πολύ άτιμα...Δεν είναι έτσι ακριβώς.
Τα χειμερινά ελαστικά γενικώς έχουν πολύ πιο μαλακές γόμες από τα θερινά.
Κι αν τα φορέσεις καλοκαίρι, λιώνουν πάνω στην άσφαλτο.
Τα χειμερινά, επίσης λόγω σχήματος πέλματος, είναι πιο θορυβώδη.
Πάνω από 9-10 βαθμούς κελσίου, τα χειμερινά ελαστικά φεύγουν εκτός προδιαγραφών, υπερθερμαίνονται (ιδίως σε υψηλές ταχύτητες), και έχουν ελαττωμένη πρόσφυση.
Η συνήθης πρακτική είναι να τοποθετούνται για 2-3 μήνες το χειμώνα. Προφανώς κάνουν λίγα χιλιόμετρα, και σε 4 χειμώνες δεν έχουν συμπληρώσει χρονικά ούτε ένα ολόκληρο έτος χρήσης. Όμως πάνω από 4, άντε το πολύ 5 χειμώνες, δεν είναι για να βγάλουν, δεν αντέχουν, ασχέτως αν είναι η γόμα ολόκληρη, αρχίζει την αποσύνθεση, κάτι χαραγματιες ορατές με το μάτι.
Το όμοιο συμβαίνει με τα θερινά ελαστικά.
Στα 4 χρόνια αρχίζει να διαλύεται η γόμα, τα σημάδια "αποσύνθεσης" του ελαστικού είναι εμφανή με γυμνό μάτι, και η κατάσταση δε σώζεται με απλά σπρέι σιλικόνης.
Εφόσον φτάσει σε αυτήν την κατάσταση η εμφάνιση της γόμας, το ελαστικό είναι για αλλαγή..
Μπορεί όντως να διατηρηθεί ένα ελαστικό για πολλά χρόνια σε καλή κατάσταση, αλλά μέσα σε σακούλα, αεροστεγώς κλεισμένο, πλακωμενο στο σπρέι σιλικόνης, σε δροσερό μέρος και να μη το χτυπάει ήλιος. Αυτά δε γίνονται..
Η εκτίμησή μου είναι ότι τα ελαστικά αντέχουν 4 χρόνια, όλα ανεξαιρέτως. Μετά αρχίζουν να γίνονται επικίνδυνα. Λόγω κρίσης, και άντε πάω χαλαρά και προσέχω, άντε να πω 5 χρόνια. Μέχρι εκεί όμως. Από κει και πέρα, προκαλείς την τύχη σου. Ακόμα κι αν έχει κάνει 10.000 χλμ το ελαστικό, είναι πλέον για πέταμα.
Οπότε, ένας γενικός κανόνας είναι πως αλλάζεις ελαστικά είτε κάθε 4 έτη, είτε νωρίτερα, αν μειωθεί το πάχος της γόμας κάτω από το επιτρεπτό όριο για το κάθε ελαστικό.
Στο συγκεκριμένο ατύχημα, υπήρξαν ελαστικά 11 ετών, χειμερινά άρα εκτός προδιαγραφών θερμοκρασίας πλέον, και χαμηλού δείκτη ταχύτητας για το όχημα αυτό. Το να σκάσει κάποιο ελαστικό, είτε σε υψηλή ταχύτητα είτε νορμαλ, ήταν φυσικό και επόμενο.
Αν δε το παιδί δεν ήξερε από αυτά, και ξεπέρασε τα όρια ταχύτητας του ελαστικού, τότε το ελαστικό όφειλε να σκάσει, λόγω προδιαγραφών.
Έχει σημασία;. . . . έκτοτε ουδεμία αναφορά στο εν λόγω R8 ! . . . - καταλαβαίνετε κάτι ;
- ναι , δεν θα έπρεπε ο οδηγός του - ως αυτόπτης μάρτυς - να έχει ήδη δώσει κατάθεση στην τροχαία ;Έχει σημασία;
Τον γνώριζες προσωπικά; Γνώριζες την οδηγική του συμπεριφορά; Είχες βρεθεί συνοδηγός σε αμάξι που οδηγούσε; Πως χαρακτηριζεις κάποιους άλλους ως εγκληματίες και αυτόν απλά αφελή;Δεν κατάφερα να διαβάσω όλες τις απαντήσεις, αλλά νομίζω ότι θα γίνω λίγο ανατρεπτικός σήμερα. Παίδες, το λιγότερο που με απασχολεί σε αυτό το δυστύχημα, είναι η ταχύτητα. Σκόπιμα δεν αναφέρω τη λέξη "υπερβολική" γιατί αυτό είναι σχετικό. Και είναι σχετικό γιατί ένα άριστα συντηρημένο αυτοκίνητο τέτοιας τεχνολογίας, με έναν έμπειρο και ώριμο οδηγό και σε δρόμο που σηκώνει ταχύτητα ( έχουμε κάποια σημεία ), είναι ελάχιστα επικίνδυνο. Το να κλατάρει το λάστιχό του δεν με απασχολεί, αν φροντίσει ο ιδιοκτήτης να του βάλει τα κατάλληλα λάστιχα που ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο ( και που αν τα έβαζα στο δικό μου, θα ήμουν ο χάρος που βγήκε παγανιά ). Η υπερβολή είναι σχετική γιατί επαναπαυόμαστε στα όρια ταχύτητας, αλλά η υπερβολή εξαρτάται όχι μόνο απο το εάν υπερβούμε το όριο που έχει τεθεί σε ένα δρόμο, αλλά και απο τις συνθήκες του οδοστρώματος, τις καιρικές συνθήκες, τη φυσική μας κατάσταση... Κάτω απο ιδανικές συνθήκες λοιπόν, θεωρώ τη Porche στα 300 πιο ασφαλή απο τον άπειρο οδηγό που πάει με 80 και 100 όταν ο δρόμος εκείνη τη στιγμή είναι για 60. Ή τον οδηγό που θα πάει με 50 σε κατοικημένη περιοχή ενώ δεν είναι σε θέση να ελέγξει το αυτοκίνητό του και που αν του πεταχτεί κάτι μπροστά του, δεν προλαβαίνει ούτε να καταλάβει τι θα έχει γίνει. Και είναι ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ να πούμε ότι για όλα φταίει η ταχύτητα και να θεωρήσουμε ότι είμαστε ασφαλείς οδηγοί επειδή ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ να μη τρέξουμε. Τα περισσότερα ατυχήματα όμως γίνονται σε ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ και απο κινήσεις ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ να κάνουμε και ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ. Αν τα ρίξουμε όλα στη ταχύτητα λοιπόν, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να ευλογήσουμε για μια ακόμη φορά τα γένια μας και να βγούμε ως χάροι στους δρόμους, να σκεφτόμαστε τα προβλήματά μας, να εξωτερικεύουμε τα κόμπλεξ μας και να κάνουμε όλα αυτά που συντελούν στα πραγματικά θανατηφόρα δυστυχήματα. Ο Ιαβέρης είπε κάτι που δεν ξέρω πόσοι το έπιασαν. Είπε ότι δεν τον απασχολεί η ταχύτητα. Πόσες φορές συμβαίνει αυτό; Ελάχιστες. 13%? Το υπόλοιπο 87% είναι που πρέπει να μας απασχολεί. Και αν το κατανοήσουμε έγκαιρα, θα βελτιωθούμε και στο ζήτημα της ταχύτητας. Προσωπικά δεν δαιμονοποιώ τη ταχύτητα. Ένας ώριμος και εκπαιδευμένος οδηγός που συντηρεί άριστα το αυτοκίνητό του, εκεί που το σηκώνει ο δρόμος ας "τα δώσει". Στην αριστερή του λωρίδα που θα έχω φροντίσει να μη τη "κλειδώσω" απο κόμπλεξ και ως ένας νέος λαϊκός δικαστής που ΕΠΙΒΑΛΕΙ το όριο ταχύτητας και που αυτός που τρέχει δεν θα απαιτήσει ερχόμενος στα 10cm απο τον οπίσθιο προφυλακτήρα μου. Εγώ δεν θα πανικοβληθώ γιατί θα ξέρω ότι θα κάνει υπομονή, θα περιμένει να του ανοίξω δρόμο μόλις ολοκληρώσω τη προσπέρασή μου και αυτός θα κάνει υπομονή γιατί θα το γνωρίζει.
Έχετε δει τι συμβαίνει στους δρόμους; Πόσους έχετε δει να κόβουν ταχύτητα σε διασταυρώσεις ακόμα και αν έχουν προτεραιότητα; Για τη πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος όταν δεν έχουν προτεραιότητα, δεν το συζητώ. Έχετε σκεφτεί πόσες φορές έχετε περάσει με πορτοκαλί φανάρι ή ακόμα και κόκκινο στην αλλαγή όχι επειδή βιάζεστε, αλλά επειδή ο απο πίσω έρχεται πλακωμένος και αν φρενάρετε θα σας χτυπήσει ( και πιθανώς να βγείτε στη διασταύρωση απο τη στούκα )? Έχετε σκεφτεί ότι αυτός που όχι μόνο δεν φοράει τη ζώνη ασφαλείας, αλλά και που βάζει το γνωστό κλιπ είναι πολύ πιο ένοχος σαν συμπεριφορά απο τον πιτσιρίκο με τη Porche? Έχετε σκεφτεί ότι αυτός με τη ζώνη ασφαλείας αδιαφορεί για τη σωματική του ακεραιότητα, άρα σιγά μην ασχοληθεί με τη δική μας σωματική ακεραιότητα; Έχετε σκεφτεί ότι αυτή η βλακεία που ακούγεται; "Εγώ πηγαίνω με 120 σε δρόμο με ανώτατο 120 και ο άλλος δεν έχει δικαίωμα να τρέξει, άρα γιατί μου κολλάει. Να πάει να πνιγεί". Έχετε κάτσει να σκεφτείτε τι σημαίνει αυτό; Εκείνη τη στιγμή γίνεται η σκέψη μεν, αλλά δυστυχώς υπάρχει σαν νοοτροπία, σαν βόμβα που ενεργοποιείται κάθε φορά που κάποιος κάνει κάτι έστω και αντικανονικό. Αυτό μας οδηγεί στο να συμπεριφερόμαστε επιθετικά και αντί να φροντίζουμε να διορθώσουμε το λάθος του άλλου και να πάμε όλοι στα σπίτια μας, στους αγαπημένους μας, κάνουμε ρελάνς και περιμένουμε απο τον άλλο τη διόρθωση / συμμόρφωση. και πάμε ντουγρού για τα θυμαράκια. Ναι, θα βρούμε δικαιοσύνη στον άλλο κόσμο. Όλα αυτά είναι που κάνουν οι τύποι στη Γερμανία και σε άλλες χώρες με πολιτισμένους πολίτες και όχι ζώα πολίτες. Δεν φταίνει ούτε τα αυτοκίνητα, ούτε οι δρόμοι, ούτε η ταχύτητα. Το μυαλό μας φταίει παίδες. Και ας αφήσουμε φτύσουμε και τη καραμέλα για παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και πρόστιμα. Μάγκες, είναι απλό. Όταν θα κάνουμε τη μαλακία στο δρόμο, όταν περάσουμε στοπ, κόκκινο, σταματάμε στη δεξιά, βγάζουμε αλάρμ και σκεφτόμαστε τι θα είχε συμβεί αν δεν την είχαμε γλυτώσει και αν πέρναγε κάποιος απο τον κάθετο δρόμο. Καλοί οι νόμοι, καλά τα πρόστιμα, καλά και τα ευχολόγια. Πράξεις θέλουμε μάγκες.
Και για να τελειώνει το ζήτημα με τη ταχύτητα. Η ταχύτητα δεν είναι μια ωρολογιακή βόμβα στο καντράν που αν χτυπήσει τα 200 η βελόνα, το αυτοκίνητο θα πάρει πρωτοβουλία απο μόνο του. Ο νεαρός Βακάκης σίγουρα έδωσε τελική και στην ευθεία πριν τη Χαλκίδα, πάω και στοίχημα. Δεν σκοτώθηκε εκεί όμως, δεν του έφυγε εκεί και μάρτυρας λέει ότι τον προσπέρασε μεν σαν βολίδα, αλλά ήταν σταθερός στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Άρα, είχε τον έλεγχο του οχήματος. Το παιδί δεν είχε επίγνωση για τη κατάσταση του οχήματος και γι'αυτό αν ήμουν φίλος του και ζούσε, θα του έλεγα "ρε μαλάκα, που πας ξεβράκωτος στα αγγούρια; Τρέχεις χωρίς να έχεις τσεκάρει εσύ ο ίδιος το αμάξι σου; Έχεις δει κανένα οδηγό αγώνων να πίνει φραπεδιά και μετά να πλακώνεται στα γκάζια; Πάντα πριν μπουν στο όχημα, κάνουν έναν έλεγχο, το κοιτάζουν. Και έχουν και ολόκληρη ομάδα που το φροντίζει". Επίσης, δεν τον θεωρώ ανώριμο. Ρεπορτάζ είπαν ότι ήταν ένα πολύ συνεσταλμένο παιδί που δεν χρησιμοποιούσε καν το επώνυμό του για να μη προκαλέσει και που συνήθως χρησιμοποιούσε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σπούδαζε και παράλληλα είχε αναλάβει το ηλεκτρονικό εμπόριο της επιχείρησης του πατέρα του ( μακροπρόθεσμα, της δικής του ). Δεν ήταν το "κακομαθημένο πλουσιόπαιδο" που λένε κάποιοι. Που κάνει μπαμ ότι το λένε απο ζήλεια. Αφελής μπορεί να ήταν, αλλά όχι εγκληματίας. Δεν μου αρέσει να κάνω διάλογο τραβώντας τη συζήτηση στα άκρα, αλλά είναι πολλοί οι εγκληματίες των δρόμων που νομίζουν ότι είναι άγιοι επειδή δεν τρέχουν ( και που το κάνουν αυτό επειδή φοβούνται τα πρόστιμα και όχι απο σεβασμό προς τον εαυτό και τους γύρω τους ). Όπως είναι εγκληματίες και αυτοί που εμπλέκονται με το σχεδιασμό του δρόμου γιατί δεν μερίμνησαν ώστε να είναι 101% ασφαλής.
Δεν μου απάντησες όμως. Θα μπορούσε όντως να είναι άλλος ένας εγκληματίας του δρόμου από τους πολλούς που υπάρχουν , θα μπορούσε και να μην είναι. Και αυτό ανεξαρτητως του ατυχήματος. Εσύ λοιπόν πως ξέρεις πως δεν ήταν;Γιατί ήταν όντως αφελής που ανέπτυξε ταχύτητα σε ένα όχημα του οποίου τη κατάσταση προφανώς και δεν γνώριζε. Επίσης, η οδηγική συμπεριφορά είναι κάτι που το κουβαλάμε σε όλες τις ώρες της ημέρας και όχι μόνο όταν καβαλάμε το όχημα.
Σου απάντησα. Φαίνεται ποιος είναι εγκληματίας στο δρόμο, απο όλο το τρόπο που συμπεριφέρεται.Δεν μου απάντησες όμως. Θα μπορούσε όντως να είναι άλλος ένας εγκληματίας του δρόμου από τους πολλούς που υπάρχουν , θα μπορούσε και να μην είναι. Και αυτό ανεξαρτητως του ατυχήματος. Εσύ λοιπόν πως ξέρεις πως δεν ήταν;
Κολλάτε στους νόμους και χάνετε την ουσία. Άλλη χώρα παρέχει τη δυνατότητα για ταχύτητες. Εκεί είναι το ζουμί. Αφήστε το τι λέει ο νόμος. Εμένα με απασχολεί το γιατί εκεί δεν ανοίγει ρουθούνι και εδώ σκοτωνόμαστε σαν βλάκες.Κανενας δεν εχει δικαιωμα να πηγαινει με 200-250 χλμ/ωρα σε δημοσιο δρομο στην Ελλαδα. Αντιθετα φερει ολη την ευθυνη, ακομα και αν δεν προκαλεσει ο ιδιος το ατυχημα/δυστυχημα, αλλα απλα εμπλακει σε αυτο.
Μικρη εως ελαχιστη σημασια εχει το αν αυτος που τρεχει τοσο ειναι "καλο παιδι" ή "αλητης", οδηγει υπεραυτοκινητο ή σακαρακα, εχει ελεγξει ή οχι το οχημα του πριν ξεκινησει.
250 χλμ/ωρα σε δημοσιο δρομο στην Ελλαδα δεν συγχωρουνται και δεν δικαιολογουνται, ακομα και αν αλλοι προκαλουν δυστυχηματα με 50 χλμ/ωρα ή και λιγοτερα.