Ανείπωτη τραγωδία σε πάρκινγκ, στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας



Μηνύματα
804
Reaction score
181
Δεν είναι έτσι ακριβώς.

Τα χειμερινά ελαστικά γενικώς έχουν πολύ πιο μαλακές γόμες από τα θερινά.
Κι αν τα φορέσεις καλοκαίρι, λιώνουν πάνω στην άσφαλτο.
Τα χειμερινά, επίσης λόγω σχήματος πέλματος, είναι πιο θορυβώδη.

Πάνω από 9-10 βαθμούς κελσίου, τα χειμερινά ελαστικά φεύγουν εκτός προδιαγραφών, υπερθερμαίνονται (ιδίως σε υψηλές ταχύτητες), και έχουν ελαττωμένη πρόσφυση.

Η συνήθης πρακτική είναι να τοποθετούνται για 2-3 μήνες το χειμώνα. Προφανώς κάνουν λίγα χιλιόμετρα, και σε 4 χειμώνες δεν έχουν συμπληρώσει χρονικά ούτε ένα ολόκληρο έτος χρήσης. Όμως πάνω από 4, άντε το πολύ 5 χειμώνες, δεν είναι για να βγάλουν, δεν αντέχουν, ασχέτως αν είναι η γόμα ολόκληρη, αρχίζει την αποσύνθεση, κάτι χαραγματιες ορατές με το μάτι.
Το όμοιο συμβαίνει με τα θερινά ελαστικά.
Στα 4 χρόνια αρχίζει να διαλύεται η γόμα, τα σημάδια "αποσύνθεσης" του ελαστικού είναι εμφανή με γυμνό μάτι, και η κατάσταση δε σώζεται με απλά σπρέι σιλικόνης.
Εφόσον φτάσει σε αυτήν την κατάσταση η εμφάνιση της γόμας, το ελαστικό είναι για αλλαγή..

Μπορεί όντως να διατηρηθεί ένα ελαστικό για πολλά χρόνια σε καλή κατάσταση, αλλά μέσα σε σακούλα, αεροστεγώς κλεισμένο, πλακωμενο στο σπρέι σιλικόνης, σε δροσερό μέρος και να μη το χτυπάει ήλιος. Αυτά δε γίνονται..

Η εκτίμησή μου είναι ότι τα ελαστικά αντέχουν 4 χρόνια, όλα ανεξαιρέτως. Μετά αρχίζουν να γίνονται επικίνδυνα. Λόγω κρίσης, και άντε πάω χαλαρά και προσέχω, άντε να πω 5 χρόνια. Μέχρι εκεί όμως. Από κει και πέρα, προκαλείς την τύχη σου. Ακόμα κι αν έχει κάνει 10.000 χλμ το ελαστικό, είναι πλέον για πέταμα.

Οπότε, ένας γενικός κανόνας είναι πως αλλάζεις ελαστικά είτε κάθε 4 έτη, είτε νωρίτερα, αν μειωθεί το πάχος της γόμας κάτω από το επιτρεπτό όριο για το κάθε ελαστικό.

Στο συγκεκριμένο ατύχημα, υπήρξαν ελαστικά 11 ετών, χειμερινά άρα εκτός προδιαγραφών θερμοκρασίας πλέον, και χαμηλού δείκτη ταχύτητας για το όχημα αυτό. Το να σκάσει κάποιο ελαστικό, είτε σε υψηλή ταχύτητα είτε νορμαλ, ήταν φυσικό και επόμενο.

Αν δε το παιδί δεν ήξερε από αυτά, και ξεπέρασε τα όρια ταχύτητας του ελαστικού, τότε το ελαστικό όφειλε να σκάσει, λόγω προδιαγραφών.
Συμφωνώ απόλυτα με τον Ντοκ. Επειδή λόγω περιοχής φοράω χειμερινά πάνω από 30 χρόνια, να συμπληρώσω πως το καλοκαίρι είναι πολύ άτιμα...
Παθαίνουν το φαινόμενο του "σαπουνιάσματος" αναλόγως οδοστρώματος και θερμοκρασίας αυτού.
Δηλαδή νοιώθεις το αμάξι να κινείται σα να είναι πάνω σε σαπούνι...
Εννοείται πως αν συμβεί αυτό, το όχημα είναι ανεξέλεγκτο...
Και αν τρέχεις...
Το άλλο κακό, πάλι το καλοκαίρι, είναι πως δεν έχουν σχεδόν καθόλου προοδευτικότητα.
Έτσι δεν προειδοποιούνε ότι θα χάσουν πρόσφυση και φεύγεις σούμπιτος...

Τον χειμώνα καλό είναι να μπαίνουν σε όλους τους τροχούς και όχι μόνο στους κινητήριους.
Η διαφορά πρόσφυσης χειμερινού-καλοκαιρινού είναι τεράστια, στο φρενάρισμα το ίδιο και αν δεν έχουμε στον πίσω άξονα χειμερινά, τα τετακέ σε χιονισμένη κατηφόρα είναι εύκολη υπόθεση...
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.078
Reaction score
53.798
- απορία : . . . στο #166 και ειδικά . . . [URL='http://www.newsit.gr/ellada/Troxaio-Athinon-Lamias-Ayto-einai-to-Audi-R8-to-opoio-eikazetai-oti-ekane-kontres-me-tin-moiraia-Porsce-pics-vid/703437']http://www.newsit.gr/ellada/Troxaio...kontres-me-tin-moiraia-Porsce-pics-vid/703437 [/URL]. . . αναφέρεται το εξής : . . .

Σημειώνεται ότι ο 41χρονος τραγικός πατέρας και σύζυγος Υπάτιος Πατμάνογλου, μιλώντας στην εκπομπή La Biri Biri μίλησε για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αφού επεσήμανε την ύπαρξη ενός άλλου αυτοκινήτου, ενός Audi R8, με το οποίο πιθανώς ο οδηγός της Porsche να έκανε κόντρες. «Ήταν ένα R8 από πίσω του και πρέπει να "πατιόντουσαν" (σ.σ. να έκαναν κόντρες) γιατί με το που βγήκα εγώ, έκανε όπισθεν το R8 και ήρθε στην μεριά μου, με ρώτησε "χρειάζεσαι βοήθεια"… Άδειος δρόμος, δυο τέτοια αυτοκίνητα, πιθανολογώ, δεν είμαι σίγουρος, να είχαν σχέσεις ή φιλίες ή απλά να έτυχε».


. . . . έκτοτε ουδεμία αναφορά στο εν λόγω R8 ! . . . - καταλαβαίνετε κάτι ;



 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.078
Reaction score
53.798
Έχει σημασία;
- ναι , δεν θα έπρεπε ο οδηγός του - ως αυτόπτης μάρτυς - να έχει ήδη δώσει κατάθεση στην τροχαία ;

- βεβαίως το αποτέλεσμα δεν αναιρείται
 



C

chrispo

Guest
...πάντως σύμφωνα με τα παγκόσμια δεδομένα, μετά από ένα ατύχημα όλοι κάτι μαθαίνουν και όλο κάτι αλλάζει προς το καλύτερο ,ώς προς την ασφάλεια των χρηστών και τη χρήση των διάφορων μέσων.

..ελπίζω όλοι μας ( και οι αρμόδιοι φορείς) , να μάθουμε και να ¨πάρουμε¨ κάτι από το τραγικό αυτό ατύχημα..

....όσο πιο πολύ αδιαφορούμε και αμελούμε για τη σωστή συντήρηση και χρήση του εκάστοτε μέσου μεταφοράς , τόσο υποθηκεύουμε την ασφάλειά μας , των δικών μας προσώπων και των άλλων γύρω μας...

...όταν γνωρίζεις τις απορρέουσες συνέπειες και δεν πράττεις το αυτονόητο ,τότε πλέον δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για το αποτέλεσμα.
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Δεν κατάφερα να διαβάσω όλες τις απαντήσεις, αλλά νομίζω ότι θα γίνω λίγο ανατρεπτικός σήμερα. Παίδες, το λιγότερο που με απασχολεί σε αυτό το δυστύχημα, είναι η ταχύτητα. Σκόπιμα δεν αναφέρω τη λέξη "υπερβολική" γιατί αυτό είναι σχετικό. Και είναι σχετικό γιατί ένα άριστα συντηρημένο αυτοκίνητο τέτοιας τεχνολογίας, με έναν έμπειρο και ώριμο οδηγό και σε δρόμο που σηκώνει ταχύτητα ( έχουμε κάποια σημεία ), είναι ελάχιστα επικίνδυνο. Το να κλατάρει το λάστιχό του δεν με απασχολεί, αν φροντίσει ο ιδιοκτήτης να του βάλει τα κατάλληλα λάστιχα που ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο ( και που αν τα έβαζα στο δικό μου, θα ήμουν ο χάρος που βγήκε παγανιά ). Η υπερβολή είναι σχετική γιατί επαναπαυόμαστε στα όρια ταχύτητας, αλλά η υπερβολή εξαρτάται όχι μόνο απο το εάν υπερβούμε το όριο που έχει τεθεί σε ένα δρόμο, αλλά και απο τις συνθήκες του οδοστρώματος, τις καιρικές συνθήκες, τη φυσική μας κατάσταση... Κάτω απο ιδανικές συνθήκες λοιπόν, θεωρώ τη Porche στα 300 πιο ασφαλή απο τον άπειρο οδηγό που πάει με 80 και 100 όταν ο δρόμος εκείνη τη στιγμή είναι για 60. Ή τον οδηγό που θα πάει με 50 σε κατοικημένη περιοχή ενώ δεν είναι σε θέση να ελέγξει το αυτοκίνητό του και που αν του πεταχτεί κάτι μπροστά του, δεν προλαβαίνει ούτε να καταλάβει τι θα έχει γίνει. Και είναι ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ να πούμε ότι για όλα φταίει η ταχύτητα και να θεωρήσουμε ότι είμαστε ασφαλείς οδηγοί επειδή ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ να μη τρέξουμε. Τα περισσότερα ατυχήματα όμως γίνονται σε ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ και απο κινήσεις ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ να κάνουμε και ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ. Αν τα ρίξουμε όλα στη ταχύτητα λοιπόν, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να ευλογήσουμε για μια ακόμη φορά τα γένια μας και να βγούμε ως χάροι στους δρόμους, να σκεφτόμαστε τα προβλήματά μας, να εξωτερικεύουμε τα κόμπλεξ μας και να κάνουμε όλα αυτά που συντελούν στα πραγματικά θανατηφόρα δυστυχήματα. Ο Ιαβέρης είπε κάτι που δεν ξέρω πόσοι το έπιασαν. Είπε ότι δεν τον απασχολεί η ταχύτητα. Πόσες φορές συμβαίνει αυτό; Ελάχιστες. 13%? Το υπόλοιπο 87% είναι που πρέπει να μας απασχολεί. Και αν το κατανοήσουμε έγκαιρα, θα βελτιωθούμε και στο ζήτημα της ταχύτητας. Προσωπικά δεν δαιμονοποιώ τη ταχύτητα. Ένας ώριμος και εκπαιδευμένος οδηγός που συντηρεί άριστα το αυτοκίνητό του, εκεί που το σηκώνει ο δρόμος ας "τα δώσει". Στην αριστερή του λωρίδα που θα έχω φροντίσει να μη τη "κλειδώσω" απο κόμπλεξ και ως ένας νέος λαϊκός δικαστής που ΕΠΙΒΑΛΕΙ το όριο ταχύτητας και που αυτός που τρέχει δεν θα απαιτήσει ερχόμενος στα 10cm απο τον οπίσθιο προφυλακτήρα μου. Εγώ δεν θα πανικοβληθώ γιατί θα ξέρω ότι θα κάνει υπομονή, θα περιμένει να του ανοίξω δρόμο μόλις ολοκληρώσω τη προσπέρασή μου και αυτός θα κάνει υπομονή γιατί θα το γνωρίζει.
Έχετε δει τι συμβαίνει στους δρόμους; Πόσους έχετε δει να κόβουν ταχύτητα σε διασταυρώσεις ακόμα και αν έχουν προτεραιότητα; Για τη πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος όταν δεν έχουν προτεραιότητα, δεν το συζητώ. Έχετε σκεφτεί πόσες φορές έχετε περάσει με πορτοκαλί φανάρι ή ακόμα και κόκκινο στην αλλαγή όχι επειδή βιάζεστε, αλλά επειδή ο απο πίσω έρχεται πλακωμένος και αν φρενάρετε θα σας χτυπήσει ( και πιθανώς να βγείτε στη διασταύρωση απο τη στούκα )? Έχετε σκεφτεί ότι αυτός που όχι μόνο δεν φοράει τη ζώνη ασφαλείας, αλλά και που βάζει το γνωστό κλιπ είναι πολύ πιο ένοχος σαν συμπεριφορά απο τον πιτσιρίκο με τη Porche? Έχετε σκεφτεί ότι αυτός με τη ζώνη ασφαλείας αδιαφορεί για τη σωματική του ακεραιότητα, άρα σιγά μην ασχοληθεί με τη δική μας σωματική ακεραιότητα; Έχετε σκεφτεί ότι αυτή η βλακεία που ακούγεται; "Εγώ πηγαίνω με 120 σε δρόμο με ανώτατο 120 και ο άλλος δεν έχει δικαίωμα να τρέξει, άρα γιατί μου κολλάει. Να πάει να πνιγεί". Έχετε κάτσει να σκεφτείτε τι σημαίνει αυτό; Εκείνη τη στιγμή γίνεται η σκέψη μεν, αλλά δυστυχώς υπάρχει σαν νοοτροπία, σαν βόμβα που ενεργοποιείται κάθε φορά που κάποιος κάνει κάτι έστω και αντικανονικό. Αυτό μας οδηγεί στο να συμπεριφερόμαστε επιθετικά και αντί να φροντίζουμε να διορθώσουμε το λάθος του άλλου και να πάμε όλοι στα σπίτια μας, στους αγαπημένους μας, κάνουμε ρελάνς και περιμένουμε απο τον άλλο τη διόρθωση / συμμόρφωση. και πάμε ντουγρού για τα θυμαράκια. Ναι, θα βρούμε δικαιοσύνη στον άλλο κόσμο. Όλα αυτά είναι που κάνουν οι τύποι στη Γερμανία και σε άλλες χώρες με πολιτισμένους πολίτες και όχι ζώα πολίτες. Δεν φταίνει ούτε τα αυτοκίνητα, ούτε οι δρόμοι, ούτε η ταχύτητα. Το μυαλό μας φταίει παίδες. Και ας αφήσουμε φτύσουμε και τη καραμέλα για παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και πρόστιμα. Μάγκες, είναι απλό. Όταν θα κάνουμε τη μαλακία στο δρόμο, όταν περάσουμε στοπ, κόκκινο, σταματάμε στη δεξιά, βγάζουμε αλάρμ και σκεφτόμαστε τι θα είχε συμβεί αν δεν την είχαμε γλυτώσει και αν πέρναγε κάποιος απο τον κάθετο δρόμο. Καλοί οι νόμοι, καλά τα πρόστιμα, καλά και τα ευχολόγια. Πράξεις θέλουμε μάγκες.
Και για να τελειώνει το ζήτημα με τη ταχύτητα. Η ταχύτητα δεν είναι μια ωρολογιακή βόμβα στο καντράν που αν χτυπήσει τα 200 η βελόνα, το αυτοκίνητο θα πάρει πρωτοβουλία απο μόνο του. Ο νεαρός Βακάκης σίγουρα έδωσε τελική και στην ευθεία πριν τη Χαλκίδα, πάω και στοίχημα. Δεν σκοτώθηκε εκεί όμως, δεν του έφυγε εκεί και μάρτυρας λέει ότι τον προσπέρασε μεν σαν βολίδα, αλλά ήταν σταθερός στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Άρα, είχε τον έλεγχο του οχήματος. Το παιδί δεν είχε επίγνωση για τη κατάσταση του οχήματος και γι'αυτό αν ήμουν φίλος του και ζούσε, θα του έλεγα "ρε μαλάκα, που πας ξεβράκωτος στα αγγούρια; Τρέχεις χωρίς να έχεις τσεκάρει εσύ ο ίδιος το αμάξι σου; Έχεις δει κανένα οδηγό αγώνων να πίνει φραπεδιά και μετά να πλακώνεται στα γκάζια; Πάντα πριν μπουν στο όχημα, κάνουν έναν έλεγχο, το κοιτάζουν. Και έχουν και ολόκληρη ομάδα που το φροντίζει". Επίσης, δεν τον θεωρώ ανώριμο. Ρεπορτάζ είπαν ότι ήταν ένα πολύ συνεσταλμένο παιδί που δεν χρησιμοποιούσε καν το επώνυμό του για να μη προκαλέσει και που συνήθως χρησιμοποιούσε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σπούδαζε και παράλληλα είχε αναλάβει το ηλεκτρονικό εμπόριο της επιχείρησης του πατέρα του ( μακροπρόθεσμα, της δικής του ). Δεν ήταν το "κακομαθημένο πλουσιόπαιδο" που λένε κάποιοι. Που κάνει μπαμ ότι το λένε απο ζήλεια. Αφελής μπορεί να ήταν, αλλά όχι εγκληματίας. Δεν μου αρέσει να κάνω διάλογο τραβώντας τη συζήτηση στα άκρα, αλλά είναι πολλοί οι εγκληματίες των δρόμων που νομίζουν ότι είναι άγιοι επειδή δεν τρέχουν ( και που το κάνουν αυτό επειδή φοβούνται τα πρόστιμα και όχι απο σεβασμό προς τον εαυτό και τους γύρω τους ). Όπως είναι εγκληματίες και αυτοί που εμπλέκονται με το σχεδιασμό του δρόμου γιατί δεν μερίμνησαν ώστε να είναι 101% ασφαλής.
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Και κάτι ακόμα, προς αποφυγή παρεξηγήσεων:. Έχω κάνει ΤΑ λάθη στην οδήγηση, απο λάθη απροσεξίας έως και εξ'αμελείας απόπειρα φόνου ( όπως λέει και ο Ιαβέρης ). Κάποια στιγμή έκατσα και σκέφτηκα γιατί συμπεριφερόμουν με αυτό το τρόπο. Και δεν είναι θέμα παιδείας. Ναι, ο πατέρας μου είχε ένα Subaru τη δεκαετία του 70 και έκανε καμία κοντρίτσα στη Συγγρού, αλλά ήταν κότα οδηγός και πάντα μου έλεγε ότι το αυτοκίνητο είναι μεταφορικό μέσο και προορίζεται για να με πάει απο το σημείο Α στο σημείο Β με ασφάλεια και χωρίς να βρέχομαι. Τα παραδείγματα τα είχα. Δεν έβρισε ποτέ στο δρόμο ( αν και τα μπινελικάκια του τα ρίχνει για να εκτονωθεί γενικότερα, αλλά όχι στο δρόμο ), γνωρίζει πάρα πολύ καλά τον ΚΟΚ και απο μικρό παιδάκι θυμάμαι που τον ρωτούσα "μπαμπά, τι σημαίνει αυτό το σήμα" και μου εξηγούσε. Επίσης, έβλεπα Σταθάκη, φανατικά. Δεν έχανα εκπομπή που έβγαινε για να μιλήσει για θέματα οδικής ασφάλειας. Επίσης, μικρός είχα δει και το βίντεο με το αβγό στο αυτοκινητάκι που γινόταν ομελέτα χωρίς ζώνη ασφαλείας. Με μεγάλωσε με το σκεπτικό " μη κάνεις στους άλλους αυτό που δεν θέλεις να σου κάνουν", ακόμα και αν τελικά το έκαναν οι ηλίθιοι. Τις μαλακίες μου όμως τις έκανα. Ξέρετε πότε τις έκοψα; Όταν στη Βάρκιζα πήγα να μπω όχι με τρελή ταχύτητα, αλλά σχετικά γρήγορα, βρήκα νερά και ο κώλος μου βγήκε στο αντίθετο. Και δεν τις έκοψα επειδή σκέφτηκα ότι θα σκοτωνόμουν εγώ, αλλά επειδή αν ερχόταν άλλος στο αντίθετο, θα είχα σκοτώσει (και) εκείνον και ίσως και την οικογένειά του. Και μετά όμως, τα λάθη μου τα έκανα. Κι εγώ έχω κρίνει οδηγούς που δεν σταματάνε στο κόκκινο, που πάνε να χωθούν για να γλυτώσουν 5 αυτοκίνητα μπροστά τους, που με πάνε "προφυλακτήρα" στην εθνική, χωρίς να έχουν την υπομονή να περιμένουν 10 δευτερόλεπτα να τελειώσω τη προσπέρασή μου. Είδα όμως ότι γινόμουν επιθετικός οδηγός και εξίσου ΖΩΟΝ με δαύτους. Αποφάσισα λοιπόν να κάνω το αντίθετο. Να κάνω εγώ το σωστό και να διορθώνω και το λάθος του άλλου, κάθε φορά που θα αντιληφθώ το λάθος του άλλου. Τι κατάφερα; Προτίστως, να ζω. Να ασχολούμαι με το πως θα οδηγήσω εγώ όσο το δυνατόν με περισσότερη ασφάλεια ( δεν είμαι τέλειος οδηγός, μπορεί να μην είμαι ουτε καν καλός ) και σαν μπόνους, να είμαι σε θέση να μελετώ και τις κινήσεις των άλλων και να προβλέπω αν και πότε θα κάνουν το λάθος ( ή να έχω υποψίες για ενδεχόμενους κινδύνους, οι οποίες πολύ συχνά επιβεβαιώνονται ) . Πιστεύω ότι όσο ασχολιόμουν επικριτικά με τις πράξεις των άλλων, δεν είχα καθαρό μυαλό για τα τελευταία που ανέφερα παραπάνω. Τι να το κάνω εγώ αν έχω δίκιο αν όταν κάποιος κάνει επικίνδυνη προσπέραση και αντί να αφήσω περιθώριο, κάτσω και πω "κοίτα τον μαλάκα" και συνεχίσω τη πορεία μου. Το είπα και πριν. Και οι δύο θα πάμε στα θυμαράκια. Αν όμως κόψω ταχύτητα και τον αφήσω να επανέλθει νωρίτερα στη λωρίδα μας, θα ζούμε και οι δύο για να βριστούμε στο επόμενο πάρκινγκ που θα σταματήσουμε για κατούρημα ( υπερβολή, δεν το κάνω...Πια).
Υ.Γ. Γιατί τις έκανα τις μαλακίες, μπορούμε να το συζητήσουμε. Ξεκινάμε με χαμηλή αυτοεκτίμηση και έχει και συνέχεια.
 

Μηνύματα
16.477
Reaction score
30.456
Δεν κατάφερα να διαβάσω όλες τις απαντήσεις, αλλά νομίζω ότι θα γίνω λίγο ανατρεπτικός σήμερα. Παίδες, το λιγότερο που με απασχολεί σε αυτό το δυστύχημα, είναι η ταχύτητα. Σκόπιμα δεν αναφέρω τη λέξη "υπερβολική" γιατί αυτό είναι σχετικό. Και είναι σχετικό γιατί ένα άριστα συντηρημένο αυτοκίνητο τέτοιας τεχνολογίας, με έναν έμπειρο και ώριμο οδηγό και σε δρόμο που σηκώνει ταχύτητα ( έχουμε κάποια σημεία ), είναι ελάχιστα επικίνδυνο. Το να κλατάρει το λάστιχό του δεν με απασχολεί, αν φροντίσει ο ιδιοκτήτης να του βάλει τα κατάλληλα λάστιχα που ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο ( και που αν τα έβαζα στο δικό μου, θα ήμουν ο χάρος που βγήκε παγανιά ). Η υπερβολή είναι σχετική γιατί επαναπαυόμαστε στα όρια ταχύτητας, αλλά η υπερβολή εξαρτάται όχι μόνο απο το εάν υπερβούμε το όριο που έχει τεθεί σε ένα δρόμο, αλλά και απο τις συνθήκες του οδοστρώματος, τις καιρικές συνθήκες, τη φυσική μας κατάσταση... Κάτω απο ιδανικές συνθήκες λοιπόν, θεωρώ τη Porche στα 300 πιο ασφαλή απο τον άπειρο οδηγό που πάει με 80 και 100 όταν ο δρόμος εκείνη τη στιγμή είναι για 60. Ή τον οδηγό που θα πάει με 50 σε κατοικημένη περιοχή ενώ δεν είναι σε θέση να ελέγξει το αυτοκίνητό του και που αν του πεταχτεί κάτι μπροστά του, δεν προλαβαίνει ούτε να καταλάβει τι θα έχει γίνει. Και είναι ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ να πούμε ότι για όλα φταίει η ταχύτητα και να θεωρήσουμε ότι είμαστε ασφαλείς οδηγοί επειδή ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ να μη τρέξουμε. Τα περισσότερα ατυχήματα όμως γίνονται σε ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ και απο κινήσεις ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ να κάνουμε και ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ. Αν τα ρίξουμε όλα στη ταχύτητα λοιπόν, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να ευλογήσουμε για μια ακόμη φορά τα γένια μας και να βγούμε ως χάροι στους δρόμους, να σκεφτόμαστε τα προβλήματά μας, να εξωτερικεύουμε τα κόμπλεξ μας και να κάνουμε όλα αυτά που συντελούν στα πραγματικά θανατηφόρα δυστυχήματα. Ο Ιαβέρης είπε κάτι που δεν ξέρω πόσοι το έπιασαν. Είπε ότι δεν τον απασχολεί η ταχύτητα. Πόσες φορές συμβαίνει αυτό; Ελάχιστες. 13%? Το υπόλοιπο 87% είναι που πρέπει να μας απασχολεί. Και αν το κατανοήσουμε έγκαιρα, θα βελτιωθούμε και στο ζήτημα της ταχύτητας. Προσωπικά δεν δαιμονοποιώ τη ταχύτητα. Ένας ώριμος και εκπαιδευμένος οδηγός που συντηρεί άριστα το αυτοκίνητό του, εκεί που το σηκώνει ο δρόμος ας "τα δώσει". Στην αριστερή του λωρίδα που θα έχω φροντίσει να μη τη "κλειδώσω" απο κόμπλεξ και ως ένας νέος λαϊκός δικαστής που ΕΠΙΒΑΛΕΙ το όριο ταχύτητας και που αυτός που τρέχει δεν θα απαιτήσει ερχόμενος στα 10cm απο τον οπίσθιο προφυλακτήρα μου. Εγώ δεν θα πανικοβληθώ γιατί θα ξέρω ότι θα κάνει υπομονή, θα περιμένει να του ανοίξω δρόμο μόλις ολοκληρώσω τη προσπέρασή μου και αυτός θα κάνει υπομονή γιατί θα το γνωρίζει.
Έχετε δει τι συμβαίνει στους δρόμους; Πόσους έχετε δει να κόβουν ταχύτητα σε διασταυρώσεις ακόμα και αν έχουν προτεραιότητα; Για τη πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος όταν δεν έχουν προτεραιότητα, δεν το συζητώ. Έχετε σκεφτεί πόσες φορές έχετε περάσει με πορτοκαλί φανάρι ή ακόμα και κόκκινο στην αλλαγή όχι επειδή βιάζεστε, αλλά επειδή ο απο πίσω έρχεται πλακωμένος και αν φρενάρετε θα σας χτυπήσει ( και πιθανώς να βγείτε στη διασταύρωση απο τη στούκα )? Έχετε σκεφτεί ότι αυτός που όχι μόνο δεν φοράει τη ζώνη ασφαλείας, αλλά και που βάζει το γνωστό κλιπ είναι πολύ πιο ένοχος σαν συμπεριφορά απο τον πιτσιρίκο με τη Porche? Έχετε σκεφτεί ότι αυτός με τη ζώνη ασφαλείας αδιαφορεί για τη σωματική του ακεραιότητα, άρα σιγά μην ασχοληθεί με τη δική μας σωματική ακεραιότητα; Έχετε σκεφτεί ότι αυτή η βλακεία που ακούγεται; "Εγώ πηγαίνω με 120 σε δρόμο με ανώτατο 120 και ο άλλος δεν έχει δικαίωμα να τρέξει, άρα γιατί μου κολλάει. Να πάει να πνιγεί". Έχετε κάτσει να σκεφτείτε τι σημαίνει αυτό; Εκείνη τη στιγμή γίνεται η σκέψη μεν, αλλά δυστυχώς υπάρχει σαν νοοτροπία, σαν βόμβα που ενεργοποιείται κάθε φορά που κάποιος κάνει κάτι έστω και αντικανονικό. Αυτό μας οδηγεί στο να συμπεριφερόμαστε επιθετικά και αντί να φροντίζουμε να διορθώσουμε το λάθος του άλλου και να πάμε όλοι στα σπίτια μας, στους αγαπημένους μας, κάνουμε ρελάνς και περιμένουμε απο τον άλλο τη διόρθωση / συμμόρφωση. και πάμε ντουγρού για τα θυμαράκια. Ναι, θα βρούμε δικαιοσύνη στον άλλο κόσμο. Όλα αυτά είναι που κάνουν οι τύποι στη Γερμανία και σε άλλες χώρες με πολιτισμένους πολίτες και όχι ζώα πολίτες. Δεν φταίνει ούτε τα αυτοκίνητα, ούτε οι δρόμοι, ούτε η ταχύτητα. Το μυαλό μας φταίει παίδες. Και ας αφήσουμε φτύσουμε και τη καραμέλα για παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή και πρόστιμα. Μάγκες, είναι απλό. Όταν θα κάνουμε τη μαλακία στο δρόμο, όταν περάσουμε στοπ, κόκκινο, σταματάμε στη δεξιά, βγάζουμε αλάρμ και σκεφτόμαστε τι θα είχε συμβεί αν δεν την είχαμε γλυτώσει και αν πέρναγε κάποιος απο τον κάθετο δρόμο. Καλοί οι νόμοι, καλά τα πρόστιμα, καλά και τα ευχολόγια. Πράξεις θέλουμε μάγκες.
Και για να τελειώνει το ζήτημα με τη ταχύτητα. Η ταχύτητα δεν είναι μια ωρολογιακή βόμβα στο καντράν που αν χτυπήσει τα 200 η βελόνα, το αυτοκίνητο θα πάρει πρωτοβουλία απο μόνο του. Ο νεαρός Βακάκης σίγουρα έδωσε τελική και στην ευθεία πριν τη Χαλκίδα, πάω και στοίχημα. Δεν σκοτώθηκε εκεί όμως, δεν του έφυγε εκεί και μάρτυρας λέει ότι τον προσπέρασε μεν σαν βολίδα, αλλά ήταν σταθερός στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Άρα, είχε τον έλεγχο του οχήματος. Το παιδί δεν είχε επίγνωση για τη κατάσταση του οχήματος και γι'αυτό αν ήμουν φίλος του και ζούσε, θα του έλεγα "ρε μαλάκα, που πας ξεβράκωτος στα αγγούρια; Τρέχεις χωρίς να έχεις τσεκάρει εσύ ο ίδιος το αμάξι σου; Έχεις δει κανένα οδηγό αγώνων να πίνει φραπεδιά και μετά να πλακώνεται στα γκάζια; Πάντα πριν μπουν στο όχημα, κάνουν έναν έλεγχο, το κοιτάζουν. Και έχουν και ολόκληρη ομάδα που το φροντίζει". Επίσης, δεν τον θεωρώ ανώριμο. Ρεπορτάζ είπαν ότι ήταν ένα πολύ συνεσταλμένο παιδί που δεν χρησιμοποιούσε καν το επώνυμό του για να μη προκαλέσει και που συνήθως χρησιμοποιούσε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σπούδαζε και παράλληλα είχε αναλάβει το ηλεκτρονικό εμπόριο της επιχείρησης του πατέρα του ( μακροπρόθεσμα, της δικής του ). Δεν ήταν το "κακομαθημένο πλουσιόπαιδο" που λένε κάποιοι. Που κάνει μπαμ ότι το λένε απο ζήλεια. Αφελής μπορεί να ήταν, αλλά όχι εγκληματίας. Δεν μου αρέσει να κάνω διάλογο τραβώντας τη συζήτηση στα άκρα, αλλά είναι πολλοί οι εγκληματίες των δρόμων που νομίζουν ότι είναι άγιοι επειδή δεν τρέχουν ( και που το κάνουν αυτό επειδή φοβούνται τα πρόστιμα και όχι απο σεβασμό προς τον εαυτό και τους γύρω τους ). Όπως είναι εγκληματίες και αυτοί που εμπλέκονται με το σχεδιασμό του δρόμου γιατί δεν μερίμνησαν ώστε να είναι 101% ασφαλής.
Τον γνώριζες προσωπικά; Γνώριζες την οδηγική του συμπεριφορά; Είχες βρεθεί συνοδηγός σε αμάξι που οδηγούσε; Πως χαρακτηριζεις κάποιους άλλους ως εγκληματίες και αυτόν απλά αφελή;
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Γιατί ήταν όντως αφελής που ανέπτυξε ταχύτητα σε ένα όχημα του οποίου τη κατάσταση προφανώς και δεν γνώριζε. Επίσης, η οδηγική συμπεριφορά είναι κάτι που το κουβαλάμε σε όλες τις ώρες της ημέρας και όχι μόνο όταν καβαλάμε το όχημα.
[DOUBLEPOST=1488531823][/DOUBLEPOST]Όσο για τις εγκληματικές πράξεις, τα ποσοστά μιλάνε απο μόνα τους. Τόσο των ελληνικών δρόμων, όσο και της Γερμανίας ( γιατί άλλες χώρες είναι αυστηρές στα όρια ταχύτητας, άρα ας το πάμε στα άκρα μιας και οδηγούμε με τα μυαλά στα κάγκελα ).
[DOUBLEPOST=1488531995][/DOUBLEPOST]Ας ασχοληθούμε πρώτα με τα πραγματικά προβλήματα και το πόσο ωφέλιμο ή άσκοπο είναι να τρέχουμε, ας το δούμε στη συνέχεια. Δεν τρέχουμε διαρκώς, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τρέχουμε και μπορούμε να επιλέξουμε να μη τρέξουμε. Η νοοτροπία όμως ( που γίνεται εγκληματική ), παραμένει καθ'όλη τη διάρκεια της οδήγησης. Γιατί τη κουβαλάμε καθ'όλη τη διάρκεια της ημέρας.
 

Μηνύματα
16.477
Reaction score
30.456
Γιατί ήταν όντως αφελής που ανέπτυξε ταχύτητα σε ένα όχημα του οποίου τη κατάσταση προφανώς και δεν γνώριζε. Επίσης, η οδηγική συμπεριφορά είναι κάτι που το κουβαλάμε σε όλες τις ώρες της ημέρας και όχι μόνο όταν καβαλάμε το όχημα.
Δεν μου απάντησες όμως. Θα μπορούσε όντως να είναι άλλος ένας εγκληματίας του δρόμου από τους πολλούς που υπάρχουν , θα μπορούσε και να μην είναι. Και αυτό ανεξαρτητως του ατυχήματος. Εσύ λοιπόν πως ξέρεις πως δεν ήταν;
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Και ας μη ξεχνάμε ότι κάπου αλλού τρέχουν ( σεβόμενοι κανόνες, αλλά προτίστως επειδή οδηγούν ώριμα ) και δεν ανοίγει ρουθούνι.
[DOUBLEPOST=1488532135][/DOUBLEPOST]
Δεν μου απάντησες όμως. Θα μπορούσε όντως να είναι άλλος ένας εγκληματίας του δρόμου από τους πολλούς που υπάρχουν , θα μπορούσε και να μην είναι. Και αυτό ανεξαρτητως του ατυχήματος. Εσύ λοιπόν πως ξέρεις πως δεν ήταν;
Σου απάντησα. Φαίνεται ποιος είναι εγκληματίας στο δρόμο, απο όλο το τρόπο που συμπεριφέρεται.
[DOUBLEPOST=1488532233][/DOUBLEPOST]Μας βολεύει όμως αφάνταστα να λέμε ότι όποιος τρέχει είναι εγκληματίας, άρα εμείς που δεν τρέχουμε είμαστε άγιοι. Και ας κάνουμε πράξεις που επί της ουσίας είναι πιο επικίνδυνες και το σημαντικότερο, συμβαίνουν κάθε στιγμή που περνάει στο δρόμο.
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Θέλεις να στο πάω και ένα βήμα παραπέρα; Να στο πάω. Φταίει αυτός που πήγαινε με 280. Άντε να το δεχτώ, άντε και ότι είναι εγκληματίας. Αν εγώ δεν συντηρήσω σωστά το αυτοκίνητό μου, έχω λάστιχα απο το καιρό του Νώε και σε χτυπήσω με 120χαω ( στο όριο ) και δεν φύγεις σε πάρκινγκ να σκοτώσεις μια οικογένεια, αλλά θα προκληθεί μια καραμπόλα που θα έχεις απο τραυματίες, μέχρι νεκρούς ή - το χειρότερο - παραπληγικούς, είμαι ή δεν είμαι εγκληματίας;
[DOUBLEPOST=1488532628][/DOUBLEPOST]Εγώ θα πηγαίνω στο όριο, θα έχω επιλέξει να μη τρέξω αλλά το αυτοκίνητό μου θα είναι χάρος με δική μου υπαιτιότητα. Είμαι ή δεν είμαι εγκληματίας;
[DOUBLEPOST=1488532687][/DOUBLEPOST]Κατά τα άλλα, πριν συμβεί αυτό το γεγονός, εγώ θα έχω ήσυχη τη συνείδησή μου ότι δεν είμαι ο "αληταράς" που τρέχει στους δρόμους. Θα έχω επαναπαυθεί βλακωδώς και εγκληματικά, ναι ή όχι?
 

Μηνύματα
1.895
Reaction score
786
Κανενας δεν εχει δικαιωμα να πηγαινει με 200-250 χλμ/ωρα σε δημοσιο δρομο στην Ελλαδα. Αντιθετα φερει ολη την ευθυνη, ακομα και αν δεν προκαλεσει ο ιδιος το ατυχημα/δυστυχημα, αλλα απλα εμπλακει σε αυτο.

Μικρη εως ελαχιστη σημασια εχει το αν αυτος που τρεχει τοσο ειναι "καλο παιδι" ή "αλητης", οδηγει υπεραυτοκινητο ή σακαρακα, εχει ελεγξει ή οχι το οχημα του πριν ξεκινησει.

250 χλμ/ωρα σε δημοσιο δρομο στην Ελλαδα δεν συγχωρουνται και δεν δικαιολογουνται, ακομα και αν αλλοι προκαλουν δυστυχηματα με 50 χλμ/ωρα ή και λιγοτερα.
 

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Αν εγώ μιλάω στο κινητό και καπνίζω, μη σου πω για την απόσπαση προσοχής απο το κινητό, το πιο απλό, αν μου φύγει η κάφτρα και χάσω τον έλεγχο, θα είμαι εγκληματικά βλάκας που θα σε σκοτώσω, ναι ή όχι; Πόσο συχνά συμβαίνουν όλα αυτά και πόσες φορές να φύγει ένα καλοστημένο, καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο, απο έναν ώριμο οδηγό που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα, αλλά θα το κάνει σε μια ευθεία, για λίγο και σεβόμενος τόσο τον εαυτό του όσο και τους γύρω του? Δεν σου λέω για αυτούς που κάνουν κόντρες ( αν και δεν σκοτώνει η κόντρα, αλλά η οδήγηση υπό την επείρια κ@βλας πριν και μετά τη κόντρα... ), που κάνουν σφήνες λες και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα είναι σταθερές κορίνες και πάει λέγοντας. Σου μιλάω για οδήγηση με ώριμες αποφάσεις.
[DOUBLEPOST=1488533283][/DOUBLEPOST]
Κανενας δεν εχει δικαιωμα να πηγαινει με 200-250 χλμ/ωρα σε δημοσιο δρομο στην Ελλαδα. Αντιθετα φερει ολη την ευθυνη, ακομα και αν δεν προκαλεσει ο ιδιος το ατυχημα/δυστυχημα, αλλα απλα εμπλακει σε αυτο.

Μικρη εως ελαχιστη σημασια εχει το αν αυτος που τρεχει τοσο ειναι "καλο παιδι" ή "αλητης", οδηγει υπεραυτοκινητο ή σακαρακα, εχει ελεγξει ή οχι το οχημα του πριν ξεκινησει.

250 χλμ/ωρα σε δημοσιο δρομο στην Ελλαδα δεν συγχωρουνται και δεν δικαιολογουνται, ακομα και αν αλλοι προκαλουν δυστυχηματα με 50 χλμ/ωρα ή και λιγοτερα.
Κολλάτε στους νόμους και χάνετε την ουσία. Άλλη χώρα παρέχει τη δυνατότητα για ταχύτητες. Εκεί είναι το ζουμί. Αφήστε το τι λέει ο νόμος. Εμένα με απασχολεί το γιατί εκεί δεν ανοίγει ρουθούνι και εδώ σκοτωνόμαστε σαν βλάκες.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.306
Μηνύματα
3.047.676
Members
38.538
Νεότερο μέλος
intergrale
Top