Ας πσωνίσουμε, επιτέλους, ενεργά ηχεία ή ο αγώνας (του Κωσταφτχιά) τώρα δικαιώνεται!


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.992
Reaction score
59.810
Mη τον παιδευεις, μανα μου........................στα μπασα.
Ποιος παιδεύει ποιον; ;)

Ιδέα να μην έχει κάποιος περί των καμπυλών,ο Ear τη φασαρία για sub μαζί με τα γνωστά ενεργά σε κάθε ευκαιρία κάνει.
 



A

AKARL

Guest
Δηλαδή, που σηκώνει πόση στάθμη η μουσική και θες να την αναπαράγουν αυτή τη στάθμη τα ηχεία, ώστε να αναπαράγουν το μουσικό γεγονός αναλλοίωτα.
Δεδομένου ότι μουσικό γεγονός (λ.χ. τσοπάνης που παίζει τη φλογέρα του σε πλαγιά των Άλπεων) από μουσικό γεγονός (λ.χ. πρώτη σειρά σε συναυλία των Σεπουλτούρα) μπορεί να διαφέρει τερατωδώς ως προς τις ρεαλιστικές στάθμες εκάστου, εξακολουθώ να αδυνατώ να απαντήσω στην ερώτησή σου.


Ναι.
Συσχέτιση της μέγιστης επιθυμητής στάθμης ανά συχνότητα, ώστε το σύνολο να παίζει ισορροπημένα δυνατά και απαραμόρφωτα, βλέποντας τα σχεδιαγράμματα ακουστότητας, τα οποία μας ενημερώνουν με ποιο τρόπο ακούει το αυτί μας, δηλαδή τι στάθμη πρέπει να έχει στα μπάσα, στα μεσαία και στα πρίμα ένας ήχος, ώστε α) να τον αντιληφθούμε (κατώτερο όριο ακοής - κατώφλι) και β) να ακούμε σε ίδια ακουστή στάθμη τους 2-3 τόνους διαφορετικών συχνοτήτων γ) να τον αντέχουμε (μέγιστη δυνατή στάθμη ακρόασης, πριν ματώσει το όργανο)
Δε με βοηθάς και πολύ γιατρέ μου.

Στο διάγραμμα βλέπουμε το κατώφλι ακουστότητας καθώς και πέντε καμπύλες ακουστότητας με δγιαφορά 20 φονς η μνιά από την άλλη. Αυτά είναι τα δεδομένα μας, τίποτε άλλο. Σε το ξαναλέω λοιπόν:

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα με ρωτάς:

Δες λίγο τα σχεδιαγράμματα ακουστότητας.
Πες μου μετά, που (στο φάσμα) θες στάθμες.
Προτιμώ μια αναλυτική απάντηση, για όλο το φάσμα και τμηματικά, έχοντας μπροστά τις γραμμές Fletcher and Manson, όπως αυτές έχουν επικαιροποιηθεί.
Ε, έτσι που με ρωτάς δεν δύναμαι να απαντήσω. Έχασα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.938
Reaction score
143.164
Οκ.

Να σε πω.

Αν θες να έχεις ένα ισορροπημένο ηχοσύστημα-χώρο, που να παίζει σωστά τις χροιές, τότε αυτό θα πρέπει να μπορεί να αναπαράγει μια κόκκινη γραμμή, όποια θες να βάλεις εσύ ως άνω όριο στάθμης, όπως αυτή φαίνεται στο γράφημα.

Διάλεξε μια, και κάντο να μπορεί να παίξει μέχρι αυτή τη στάθμη.

Βλέποντας τη γραμμή αυτή, καταλαβαίνεις τι στάθμη χρειάζεται να πιάνει στους 20 κύκλους, τι στάθμη στους 80, τι στους 100 και 200, τι στους 3-4 χιλιόκυκλους και τι στους 10-20 χιλιόκυκλους.

Αναλυτικά.

Σημείωσε, ότι η τελευταία άνω γραμμή, είναι εικασία στα πρίμα, με τελίτσες, δεν αντέχεται εκείνη η στάθμη για να καταγραφεί αποτέλεσμα.

Άρα, βλέπεις τι απαιτήσεις έχεις από τα σαμπ και που τις έχεις, τι απαιτήσεις έχεις από τα μεγάφωνα των δορυφόρων και σε ποια σημεία του φάσματος χρειάζεται η μέγιστη στάθμη κάθε μηχανής.

Οκ?
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.992
Reaction score
59.810
Μην απαντάς βρε ακαρλε...
Αυτές είναι ερωτήσεις παγίδες!
Πάρε Harbeth με λάμπα να ησυχάσεις!
Καμία παγίδα,του έχουν εκφραστεί εξαρχής οι ενδοιασμοί ως προς τις στάθμες που πραγματικά θα τον ικανοποιούσαν.
Οκ.
Να σε πω.
Αν θες να έχεις ένα ισορροπημένο ηχοσύστημα-χώρο, που να παίζει σωστά τις χροιές, τότε αυτό θα πρέπει να μπορεί να αναπαράγει μια κόκκινη γραμμή, όποια θες να βάλεις εσύ ως άνω όριο στάθμης, όπως αυτή φαίνεται στο γράφημα.
Διάλεξε μια, και κάντο να μπορεί να παίξει μέχρι αυτή τη στάθμη.
Βλέποντας τη γραμμή αυτή, καταλαβαίνεις τι στάθμη χρειάζεται να πιάνει στους 20 κύκλους, τι στάθμη στους 80, τι στους 100 και 200, τι στους 3-4 χιλιόκυκλους και τι στους 10-20 χιλιόκυκλους.
Αναλυτικά.
Σημείωσε, ότι η τελευταία άνω γραμμή, είναι εικασία στα πρίμα, με τελίτσες, δεν αντέχεται εκείνη η στάθμη για να καταγραφεί αποτέλεσμα.
Άρα, βλέπεις τι απαιτήσεις έχεις από τα σαμπ και που τις έχεις, τι απαιτήσεις έχεις από τα μεγάφωνα των δορυφόρων και σε ποια σημεία του φάσματος χρειάζεται η μέγιστη στάθμη κάθε μηχανής.
Οκ?
Ας πούμε και το άλλο για χάρη όλων των υποψήφιων αγοραστών,ότι χωρίς κροσαρισμένα sub οι δηλωθείσες τιμές μέγιστης απαραμόρφωτης στάθμης τουλάχιστον στα ηχεία που έχει υπόψιν δεν θ'ανταποκρίνονται στο προδιαγεγραμμένο κάτω όριο απόκρισης...;)
 

A

AKARL

Guest
Οκ.

Να σε πω.

Αν θες να έχεις ένα ισορροπημένο ηχοσύστημα-χώρο, που να παίζει σωστά τις χροιές, τότε αυτό θα πρέπει να μπορεί να αναπαράγει μια κόκκινη γραμμή, όποια θες να βάλεις εσύ ως άνω όριο στάθμης, όπως αυτή φαίνεται στο γράφημα.

Διάλεξε μια, και κάντο να μπορεί να παίξει μέχρι αυτή τη στάθμη.

Βλέποντας τη γραμμή αυτή, καταλαβαίνεις τι στάθμη χρειάζεται να πιάνει στους 20 κύκλους, τι στάθμη στους 80, τι στους 100 και 200, τι στους 3-4 χιλιόκυκλους και τι στους 10-20 χιλιόκυκλους.

Αναλυτικά.

Σημείωσε, ότι η τελευταία άνω γραμμή, είναι εικασία στα πρίμα, με τελίτσες, δεν αντέχεται εκείνη η στάθμη για να καταγραφεί αποτέλεσμα.

Άρα, βλέπεις τι απαιτήσεις έχεις από τα σαμπ και που τις έχεις, τι απαιτήσεις έχεις από τα μεγάφωνα των δορυφόρων και σε ποια σημεία του φάσματος χρειάζεται η μέγιστη στάθμη κάθε μηχανής.

Οκ?
Εδά συμφωνάμε σε όλα.

Γιαυτό σε ρωτούσα:

Θα ήθελες να επαναδγιατυπώσεις το ερώτημα προκειμένου να μπορέσω να σου δώσω μνιά απάντηση απού να έχει ένα κάπχοιο συγκεκριμένο νόημα;
Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Αναφέρεσαι σε κάποια συγκεκριμένη καμπύλη;

Ή προτιμάς μνιά γενικότερη απάντηση σε αδρές γραμμές;
Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Μήπως προτιμάς μια γενική αναφορά σχετικά με τα κοινά σημεία και των πέντε συγκεκριμμένων γραμμών ακουστότητας, και τις επιπτώσεις τους στο συνδυαζμό παρεχόμενης ισχύος και ευαισθησίας μεγαφώνων, δεδομένου ότι το σχήμα τους προσομοιάζει;

Χρειάζομαι μνιά διευκρίνιση:

Το "που (στο φάσμα) θες στάθμες" σημαίνει:

1) σε ποιες περιοχές του φάσματος απαιτείται περισσότερη ισχύς από τα ενισχυτικά στάδια;
2) σε ποιες περιοχές του φάσματος επιθυμώ (εγώ) υψηλότερη στάθμη ηχητικής πίεσης;
3) κάτι άλλο;
Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Μου ξεκαθαρίζεις σε τι ακριβώς αναφέρεσαι;

Μου απάντησες τώρα:
Άρα, βλέπεις τι απαιτήσεις έχεις από τα σαμπ και που τις έχεις, τι απαιτήσεις έχεις από τα μεγάφωνα των δορυφόρων και σε ποια σημεία του φάσματος χρειάζεται η μέγιστη στάθμη κάθε μηχανής.
Αυτό δεν κολλάει με το ερώτημα 1 παραπάνω;

Τέλος, σου είπα:

Δεδομένου ότι μουσικό γεγονός (λ.χ. τσοπάνης που παίζει τη φλογέρα του σε πλαγιά των Άλπεων) από μουσικό γεγονός (λ.χ. πρώτη σειρά σε συναυλία των Σεπουλτούρα) μπορεί να διαφέρει τερατωδώς ως προς τις ρεαλιστικές στάθμες εκάστου, εξακολουθώ να αδυνατώ να απαντήσω στην ερώτησή σου.
Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Για ποια καμπύλη συζητάμε ώστε να σου απαντήσω συγκεκριμένα και αναλυτικά.


Τεσπά ας μη γίνομαι μετά Μπούτχιαν προφήτης:

Η απάντησή μου θα ήταν ότι από τις καμπύλες αυτές μπορείς να συνάγεις τις απαιτήσεις σε ισχύ σε διάφορες περιοχές του ηχητικού φάζματος σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά ευαισθησίας των ηχείων που διαθέτεις. Μπακαλίστικα λεγόμενο όσο πχιό ψηλά το σημείο της καμπύλης από τα σημεία που αντιστοιχούν στα 3-4 ΚΗζ τόσο πχιό πολύ ισχύ χρειάζεσαι για να επιτύχεις το ίδιο επίπεδο ακουστικής έντασης υποθέτοντας ίδγια ευαισθησία μεγαφώνων. Δεν ξέρω αν αυτό βγάζει νόημα.

Εσύ το είπες σωστά και πολύ καλύτερα πάντως. ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.992
Reaction score
59.810
Εδά συμφωνάμε σε όλα.

Γιαυτό σε ρωτούσα:



Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Αναφέρεσαι σε κάποια συγκεκριμένη καμπύλη;



Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Μήπως προτιμάς μια γενική αναφορά σχετικά με τα κοινά σημεία και των πέντε συγκεκριμμένων γραμμών ακουστότητας, και τις επιπτώσεις τους στο συνδυαζμό παρεχόμενης ισχύος και ευαισθησίας μεγαφώνων, δεδομένου ότι το σχήμα τους προσομοιάζει;



Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Μου ξεκαθαρίζεις σε τι ακριβώς αναφέρεσαι;

Μου απάντησες τώρα:


Αυτό δεν κολλάει με το ερώτημα 1 παραπάνω;

Τέλος, σου είπα:



Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Για ποια καμπύλη συζητάμε ώστε να σου απαντήσω συγκεκριμένα και αναλυτικά.


Τεσπά ας μη γίνομαι μετά Μπούτχιαν προφήτης:

Η απάντησή μου θα ήταν ότι από τις καμπύλες αυτές μπορείς να συνάγεις τις απαιτήσεις σε ισχύ σε διάφορες περιοχές του ηχητικού φάζματος σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά ευαισθησίας των ηχείων που διαθέτεις. Μπακαλίστικα λεγόμενο όσο πχιό ψηλά το σημείο της καμπύλης από τα σημεία που αντιστοιχούν στα 3-4 ΚΗζ τόσο πχιό πολύ ισχύ χρειάζεσαι για να επιτύχεις το ίδιο επίπεδο ακουστικής έντασης υποθέτοντας ίδγια ευαισθησία μεγαφώνων. Δεν ξέρω αν αυτό βγάζει νόημα.

Εσύ το είπες σωστά και πολύ καλύτερα πάντως. ;)
Πρόσεχε επίσης ότι οι καμπύλες - με τη σχετική ευαισθησία του ακουστικού μας συστήματος - αλλάζουν και σχήμα αναλόγως της στάθμης στην οποία ανταποκρίνεται καθεμία εξ αυτών.

Ένας εκ των λόγων που είναι καταδικαστέα όσα reviews δεν αναφέρουν συγκεκριμένα τις στάθμες όπου προέκυψαν οι εντυπώσεις του συντάκτη...

Ιδού και αντιστρόφως η απόκριση του ίδιου του ακουστικού μας συστήματος από τη ''Λειτουργία της Ακοής''
https://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-12#post-1789470

 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.938
Reaction score
143.164
Να σου πω μερικές σκέψεις μου, βλέποντας αυτό:



1. Άμα θες να πιάνεις τα 85 ντεσιμπέλ στα μεσαία, τότε πρέπει να μπορείς να αναπαράγεις 120 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους.

2. Αν τυχόν θες να πιάνεις τα 105 ντεσιμπέλ στα μεσαία, τότε στους 20 κύκλους κανόνισε να βγάζει το σύστημα 130 ντεσιμπέλ.
Πρόσεξε, μη κουφαθείς στα πρίμα..

3. Αν αρκεστείς να ακούς κορυφές στα μεσαία στα 65 ντεσιμπέλ, τότε στους 20 κύκλους μπορείς να αρκεστείς στα 110 ντεσιμπέλ.

4. Σε κάθε περίπτωση από τις άνωθεν, ο δορυφόρος από τους 80 κύκλους δε χρειάζεται να μπορεί να ξεπεράσει τα 105-106 ντεσιμπέλ. Ποτέ. Θεώρησε απόλυτα ασφαλές το όριο των 110 ντεσιμπέλ στο δορυφόρο, την ώρα που στους 20 κύκλους το ασφαλές είναι >130 ντεσιμπέλ.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.938
Reaction score
143.164
Το χρήσιμο εύρος στάθμης ενός δορυφόρου, είναι από 20 έως 100 ντεσιμπέλ. Δυναμικό εύρος 80 ντεσιμπέλ, εφόσον το κατώφλι ησυχίας του χώρου ακρόασης βρίσκεται κάτω από τα 20 ντιμπί.

Αντίστοιχα, το χρήσιμο εύρος στάθμης ενός σαμπ στους 20 κύκλους, βρίσκεται μεταξύ 90 και 130 ντεσιμπέλ. Δυναμικό εύρος μόλις 40 ντιμπί.

Σημείωσε ότι κάτω από τα 75 ντεσιμπέλ στάθμης, οι 20 κύκλοι δεν είναι ακουστοί.

Αντιθέτως, μεσαιοπρίμα ακούς κανονικά στα 0 και στα -10 ντεσιμπέλ, δηλαδή το αυτί είναι κατά 80 ντεσιμπέλ πιο ευαίσθητο στα μεσαιοπρίμα από ότι στα μπάσα, γι'αυτό κι έχει πολύ μικρό χρήσιμο δυναμικό εύρος στα δεύτερα.

Αυτά, ασχέτως ηχογράφησης, βινυλίου, λάμπας και καλωδίων. Αυτά, απλώς ..ισχύουν.
 
Last edited:

A

AKARL

Guest
Πρόσεχε επίσης ότι οι καμπύλες - με τη σχετική ευαισθησία του ακουστικού μας συστήματος - αλλάζουν και σχήμα αναλόγως της στάθμης στην οποία ανταποκρίνεται καθεμία εξ αυτών.

Ένας εκ των λόγων που είναι καταδικαστέα όσα reviews δεν αναφέρουν ακριβώς τις στάθμες όπου προέκυψαν οι εντυπώσεις του συντάκτη...
Το πρώτο θέμα που θίγεις έχω να πω ότι αν δεν το είχα προσέξει δε θα έκανα τις κουλές ερωτήσεις στον ΕΑΡ.

Το δεύτερο θέμα είναι μάλλον πταίσμα μπροστά στο κακούργημα του να μην αναφέρεται καν ο χώρος ως παράμετρος της διαδικασίας κριτικής αξιολόγησης μιας συσκευής (συνήθως αυτό γίνεται, αξιολόγηση μίας συσκευής, ωσάν να έχει το οποιοδήποτε νόημα πέραν της συγκεκριμένης ενιαίας οντότητας ... αλλά τέλος πάντων).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.772
Reaction score
89.745
Εχω μια ένσταση, για το κατά ποσο οι καμπύλες F-M είναι αυτό που πρέπει να κοιτάμε για την αναπαραγωγή.

Αυτές μας δείχνουν με ποιον τροπο ακούμε, ο οποίος φυσικά είναι ο ίδιος είτε ακούμε στο Μέγαρο, είτε στην πεδινή Γορτυνία, είτε στο σπίτι μας, είτε στου νταχάρη με τις κρυσταλλιέρες.

Δείχνουν λοιπόν ποια στάθμη πρέπει να έχει ένας ήχος μιας συχνότητας για να μας φαίνεται ίδιος σε ένταση, σε σχεση με έναν άλλης συχνότητας ήχο. Αυτό όμως είναι άλλο θέμα.

Αυτό που πραγματικά επιθυμούμε να αναπαράγουμε είναι:
fullsizeoutput_c91.jpeg

και μάλιστα με το room gain μέσα.

Και όχι οι F-M.

Φυσικά, και σε αυτό το σενάριο θέλουμε αρκετά περισσότερα ντιμπι στο μπάσο.
Απο την άλλη αν κάνεις ανάλυση φάσματος σε ένα κομμάτι πχ συμφωνικής θα δεις πως σπανίως οι στάθμες στο μπάσο είναι ψηλότερες απο ότι στα 100hz και πάνω (το έχω κάνει και αυτό, μεγάλη ανωμαλία:gotcha:).

Ελα όμως που κάποτε μέσα στο κομμάτι θα συμβεί, έστω και στιγμιαία ;). Σε άλλα είδη μουσικής (πχ ηλεκτρονική ή ταινίες) μπορεί το μπάσο να είναι πανταχού παρών και να ζορίζει ακόμα περισσότερο η κατάσταση.

(Το άλλο κακό είναι πως το μπάσο τρώει ενεργειακά πολύ ισχύ και θέλει και μεγάλες μονάδες.)
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.938
Reaction score
143.164
Εχω μια ένσταση, για το κατά ποσο οι καμπύλες F-M είναι αυτό που πρέπει να κοιτάμε για την αναπαραγωγή
Καλώς ή κακώς, με τα αφτιά μας ακούμε. :)
Οπότε, τα γραφήματα ακουστότητας μας ενημερώνουν για τη μέγιστη δυνατή και αντιληπτή στάθμη όλου του φάσματος, στα όργανα της ακοής μας, όπως και για την ελάχιστη δυνατή, το κατώφλι ακοής.
Κάθε καμπυλωτό γράφημα, στα αυτιά μας ακούγεται ως φλατ, ίδιας στάθμης ανά συχνότητα. Μια ευθεία είναι η μετάφραση του εγκεφάλου αυτών των καμπυλών.
Κι η υψηλότερη ευθεία του αυτιού μας, είναι η υψηλότερη ανεκτή, το άνω όριο, ενώ η χαμηλότερη ευθεία, είναι το κατώφλι ακοής.
Άρα, αυτές οι καμπύλες, συμπίπτουν με τις ελάχιστες και μέγιστες στάθμες που επιθυμούμε να βγάζουν τα ηχεία μας. Μέσα σε αυτά τα όρια δουλεύει το αυτί, ούτε πιο κάτω, ούτε πιο πάνω. ;)

Πιο κάτω, αν βγάζει το ηχείο, το αυτί μας δε το ακούει, ασχέτως αν το μετράει μικρόφωνο.
Πιο πάνω, το αυτί μας δεν αντέχει, ασχέτως αν αντέχει το μικρόφωνο.

Ε, αυτό είναι το χρήσιμο πράμα που μπορούμε να ζητήσουμε από τα ηχεία.

Αυτό που πραγματικά επιθυμούμε να αναπαράγουμε είναι:

και μάλιστα με το room gain μέσα.

Και όχι οι F-M.
Αυτή είναι η ισοσταθμιση, το τάργκετ κερβ, που πρέπει να εφαρμόζεται στο φλατ ηχοσύστημα-χώρο, ώστε η ακρόαση ηχογραφημένης μουσικής να γίνεται αντιληπτή ως "αληθοφανής" και να "αρέσει".

Συνεχίζει να εμπίπτει μέσα στις αρχές που οριοθετούν οι καμπύλες ακουστότητας αυτό το τάργκετ κερβ, και αναλόγως στάθμης, επειδή μεταβάλλονται οι καμπύλες ακουστότητας, οφείλει αναλόγως να μεταβάλλεται και το τάργκετ κερβ, με επιπρόσθετη χρήση φίλτρου λάουντνες.

Η ακρόαση δηλαδή, οφείλει να προσαρμόζεται στις καμπύλες ακουστότητας. Το τάργκετ κερβ, ως έχει, ισχύει για την στάθμη αναφοράς.


Δηλαδή, το τρίο στούτζες:

1. Οι αρχές της ψυχοακουστικής, αποτελούν τη σοβαρότερη βάση ακρόασης.
2. Οι λοιπές μετρήσεις, ακούγονται δεν ακούγονται.
3. Όλα μετρούνται. Όλα δεν ακούγονται. Το αυτί ξεγελιέται εύκολα, κι ο εγκέφαλος μπορεί να γεμίζει τρομερά κενά, και να αδιαφορεί για αυτά.

IMHO. :drinks:
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.772
Reaction score
89.745
Καλώς ή κακώς, με τα αφτιά μας ακούμε. :)
Οπότε, τα γραφήματα ακουστότητας μας ενημερώνουν για τη μέγιστη δυνατή και αντιληπτή στάθμη όλου του φάσματος, στα όργανα της ακοής μας, όπως και για την ελάχιστη δυνατή, το κατώφλι ακοής.
Κάθε καμπυλωτό γράφημα, στα αυτιά μας ακούγεται ως φλατ, ίδιας στάθμης ανά συχνότητα. Μια ευθεία είναι η μετάφραση του εγκεφάλου αυτών των καμπυλών.
Κι η υψηλότερη ευθεία του αυτιού μας, είναι η υψηλότερη ανεκτή, το άνω όριο, ενώ η χαμηλότερη ευθεία, είναι το κατώφλι ακοής.
Άρα, αυτές οι καμπύλες, συμπίπτουν με τις ελάχιστες και μέγιστες στάθμες που επιθυμούμε να βγάζουν τα ηχεία μας. Μέσα σε αυτά τα όρια δουλεύει το αυτί, ούτε πιο κάτω, ούτε πιο πάνω. ;)

Πιο κάτω, αν βγάζει το ηχείο, το αυτί μας δε το ακούει, ασχέτως αν το μετράει μικρόφωνο.
Πιο πάνω, το αυτί μας δεν αντέχει, ασχέτως αν αντέχει το μικρόφωνο.

Ε, αυτό είναι το χρήσιμο πράμα που μπορούμε να ζητήσουμε από τα ηχεία.



Αυτή είναι η ισοσταθμιση, το τάργκετ κερβ, που πρέπει να εφαρμόζεται στο φλατ ηχοσύστημα-χώρο, ώστε η ακρόαση ηχογραφημένες μουσικής να γίνεται αντιληπτή ως "αληθοφανής" και να "αρέσει".

Συνεχίζει να εμπίπτει μέσα στις αρχές που οριοθετούν οι καμπύλες ακουστότητας αυτό το τάργκετ κερβ, και αναλόγως στάθμης, επειδή μεταβάλλονται οι καμπύλες ακουστότητας, οφείλει αναλόγως να μεταβάλλεται και το τάργκετ κερβ, με επιπρόσθετη χρήση φίλτρου λάουντνες.

Η ακρόαση δηλαδή, οφείλει να προσαρμόζεται στις καμπύλες ακουστότητας. Το τάργκετ κερβ, ως έχει, ισχύει για την στάθμη αναφοράς.


Δηλαδή, το τρίο στούτζες:

1. Οι αρχές της ψυχοακουστικής, αποτελούν τη σοβαρότερη βάση ακρόασης.
2. Οι λοιπές μετρήσεις, ακούγονται δεν ακούγονται.
3. Όλα μετρούνται. Όλα δεν ακούγονται. Το αυτί ξεγελιέται εύκολα, κι ο εγκέφαλος μπορεί να γεμίζει τρομερά κενά, και να αδιαφορεί για αυτά.

IMHO. :drinks:
Τώρα τα λες όμορφα :drinks:
[DOUBLEPOST=1543872960][/DOUBLEPOST]Αλλα διαφωνώ με τον τρόπο σκέψης/επεξήγησης του ποστ 431
[DOUBLEPOST=1543873078][/DOUBLEPOST]
Το τάργκετ κερβ, ως έχει, ισχύει για την στάθμη αναφοράς.
Για ποια στάθμη; Να το δω και θα σου πω
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.772
Reaction score
89.745
Βρήκα papers του Olive, κανει τις ακροάσεις στα 75db average

Η γνωστή καμπύλη αναφοράς είναι παλι κάπου εκεί.

2C255B46-CB49-45C4-9FDF-6E304D5E6409.jpeg


Και εγω κάπου στα 80db average το περίμενα.
[DOUBLEPOST=1543876326][/DOUBLEPOST]Δείτε ποσο πολυ διαφέρει η F-M equal loudness curve στα 80db

33CE6643-83F2-4928-9BE9-80E946CDFD9A.png
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.649
Μηνύματα
3.021.497
Members
38.474
Νεότερο μέλος
x x x BLOODBATH x x x
Top