Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Αφού το meier έχει ρύθμιση από 0 έως 100 υποθέτω πως το 50 του θα είναι σαν να δίνεις το 50% του δεξιού στο αριστερό και το αντίστροφο. Δηλαδή το δεξί θα είναι 2/3 δεξί και 1/3 αριστερό και η ίδια αναλογία θα ισχύει φυσικά και στο άλλο κανάλι. Για το APO λοιπόν θα είναι κάτι τέτοιο:


Crossfeed.JPG


# Copy: L=0.67*L+0.33*R R=0.33*L+0.67*R


Ερώτηση: ένα τόσο μεγάλο ποσοστό crossfeed δεν επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα σε επίπεδο ρυθμίσεων? Θέλω να πω αν υπάρχει ανομοιομορφία ανάμεσα σε δεξί και αριστερό κανάλι, αν οι ρυθμίσεις γίνουν πριν το crossfeed η εφαρμογή του κατόπιν δεν θα καταστήσει ελλιπείς τις όποιες διορθώσεις? Δεν υπάρχει κανένα θέμα όταν τα δύο κανάλια είναι πανομοιότυπα, αν όμως δεν είναι?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αφού το meier έχει ρύθμιση από 0 έως 100 υποθέτω πως το 50 του θα είναι σαν να δίνεις το 50% του δεξιού στο αριστερό και το αντίστροφο. Δηλαδή το δεξί θα είναι 2/3 δεξί και 1/3 αριστερό και η ίδια αναλογία θα ισχύει φυσικά και στο άλλο κανάλι. Για το APO λοιπόν θα είναι κάτι τέτοιο:


View attachment 156762

# Copy: L=0.67*L+0.33*R R=0.33*L+0.67*R


Ερώτηση: ένα τόσο μεγάλο ποσοστό crossfeed δεν επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα σε επίπεδο ρυθμίσεων? Θέλω να πω αν υπάρχει ανομοιομορφία ανάμεσα σε δεξί και αριστερό κανάλι, αν οι ρυθμίσεις γίνουν πριν το crossfeed η εφαρμογή του κατόπιν δεν θα καταστήσει ελλιπείς τις όποιες διορθώσεις? Δεν υπάρχει κανένα θέμα όταν τα δύο κανάλια είναι πανομοιότυπα, αν όμως δεν είναι?
Μόνο που είχα φροντίσει ο ίδιος ώστε η διορθωμένη απόκριση στα επιμέρους κανάλια να ήταν ουσιαστικώς ταυτόσημη.
Αυτή ήταν και η όλη έννοια του εγχειρήματος με καθένα από τα ζεύγη ακουστικών.Γι αυτό εξάλλου το εγχείρημα είχε σαφώς καλύτερη πρόγνωση στην περίπτωση των MSR7.

Αλλά κάτι ανάλογο ισχύει και με τα κανονικά ηχεία και τις συνθήκες διόρθωσης για καθένα κανάλι ξεχωριστά.Διότι η λειτουργία crossfeed προσομοιώνει τις συνθήκες ακρόασης απουσία ακουστικών.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οι πρωτόγνωρες κοινωνικές καταστάσεις συμβαδίζουν με τις αντίστοιχες audio....Ήγγικεν η ώρα των ακροσάριστων δορυφόρων.
Τα ηχεία που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτή τη φάση είναι τα γνωστά μόνιτορ Yamaha HS8 που είχαν εκτεθεί σε παρελθόν νήμα.
1584368515391.png


Επειδή όμως οι όροι διευθέτησης έχουν γίνει λιγότερο χαλαροί,καταρχάς προσέγγισαν σε τοίχωμα και υπολογίστηκαν οι αποστάσεις από όλα τα όμορα τοιχώματα όπως και η χωροταξία για τη νέα θέση ακρόασης με στόχο τις μικρότερες διακυμάνσεις κατά την απόκριση πάνω στην τελευταία.

Αυτό σημαίνει ότι έγινε και μετακίνηση του κρεβατιού με σύσταση νέου στερεοφωνικού τριγώνου που είχε πλευρά 1,75 μέτρων,κοντά στο επιτρεπτό όριο για 8ιντσους δορυφόρους δεχόμενους πλήρες φάσμα.

Επειδή όμως ήταν επιθυμητό να διατηρηθούν σπουδαίες διαστάσεις στη στερεοφωνική απεικόνιση παρά την προσέγγιση των ηχείων σε τοίχωμα,εγκαταστάθηκαν και αυτοσχέδιες διαχυτικές διατάξεις με ό,τι υλικά ήταν εκείνες τις στιγμές διαθέσιμα (σα να λέμε Do it like...Yiannnis) :

1584369493945.png


Ιδού λοιπόν οι καμπύλες για το μέσο όρο αποκρίσεων από την οικεία μετρητική διαδικασία σε αριστερό(κόκκινη) και δεξί κανάλι (πράσινη)
1584369874218.png


Θα δούμε στη συνέχεια πόσο...φιλόδοξοι μπορούν να γίνουν ποιοτικοί και προσιτοί δορυφόροι υπό τις δεδομένες μετρήσεις
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Τη διαφορά των 2 στους 30-35 κύκλους θα την εξηγήσεις;

Μιλάμε για δεκαπέντε ντεσιμπέλ.

Το ένα ηχείο ζει μέχρι τους 30, το άλλο ψοφάει από τους 60...

Εντάξει, εγώ τα βλέπω τα ζιγκ ζαγκ του πρώτου, αλλά δώσε στον κόσμο πληροφορίες, είναι πολύ διδακτική η διαφορά.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.884
Reaction score
34.294
Τη διαφορά των 2 στους 30-35 κύκλους θα την εξηγήσεις;

Μιλάμε για δεκαπέντε ντεσιμπέλ.

Το ένα ηχείο ζει μέχρι τους 30, το άλλο ψοφάει από τους 60...
μπας και ειχε απλωμενο το ενα το ποδι??
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τη διαφορά των 2 στους 30-35 κύκλους θα την εξηγήσεις;

Μιλάμε για δεκαπέντε ντεσιμπέλ.

Το ένα ηχείο ζει μέχρι τους 30, το άλλο ψοφάει από τους 60...

Εντάξει, εγώ τα βλέπω τα ζιγκ ζαγκ του πρώτου, αλλά δώσε στον κόσμο πληροφορίες, είναι πολύ διδακτική η διαφορά.
Όπως είχα προειπεί,η συγκεκριμένη εγκατάσταση θα χαρακτηριζόταν και από ασυμμετρία αποστάσεων ως προς τα πλευρικά τοιχώματα.Οι διαχυτικές διατάξεις βοηθούν στην αποσόβηση επιπτώσεων στις ανώτερες οκτάβες,αλλά όχι στις πρώτες,αφού επικρατούν ιδιορρυθμοί δωματίου και υποχωρήσεις ελέω SBIR - όχι βεβαίως από το οπίσθιο στα ηχεία τοίχωμα που είναι υπολογισμένο να έχει τα αντίστοιχα φαινόμενα στη ζώνη 150-200 Hz .Επιδεικνύεται έτσι ολοφάνερα η ανάγκη για συμμετρικές χωροταξίες και κατάλληλα ενσωματωμένα sub στα setup.

Επελέγη μολαταύτα ένα σχέδιο δράσης που αντιπαρέρχεται εκμεταλλευόμενο την εμφανιζόμενη διαφορά.Υπόψιν ότι εδώ είναι τα κύρια ηχεία που θα υποκαθιστούσαν την τοποθέτηση και απόκριση σε...sub.Με τον χωρικό εντοπισμό για την πηγή μέχρι 90 Hz περίπου να παραμένει ασαφής.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η μπλε καμπύλη αντιπροσωπεύει την πραγματική απόκριση πλάτους στο sweet spot με τα δύο κανάλια εκπέμποντα ταυτόχρονα...
1584375448085.png

Παρατηρούμε βεβαίως τις διαδοχικές κορυφές,αλλά το κατώτερο βάραθρο της καμπύλης στα 50 Hz περίπου βρίσκεται σε στάθμη ισοδύναμη με το πλάτος απόκρισης μεταξύ 1000-2000 Hz.Και αυτό σημαίνει ότι οι κορυφώσεις γίνεται ν'αντιμετωπιστούν με ιδιαίτερη - βλέπε χειροκίνητη - διαδικασία ισοστάθμισης για καθένα κανάλι ξεχωριστά και παράλληλη επιλογή για την καμπύλη-στόχο σε στάθμη 77dB. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.429
Reaction score
125.716
Με τον χωρικό εντοπισμό για την πηγή μέχρι 90 Hz περίπου να παραμένει ασαφής.
Αυτό δεν είναι θέμα. Είναι αξίωμα.
Υποθέτω ότι μιλάς για κρος στους 90-100 ή και 110, και επιστροφή μονοφωνικά στις 2 πηγές, ώστε το άθροισμα να είναι σωστό, ασχέτως του τι παίζει κάθε πηγή, εκμεταλλευόμενος το αξίωμα.
Πονηρό.

Ας δούμε τη συνέχεια..
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Μπορούμε να προβλέψουμε, έστω και στο περίπου, που οφείλεται η τρύπα στους 150 κύκλους? Έχω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα, τρύπα στους 120 και μόνο στο αριστερό κανάλι, λόγω ασυμμετρίας χώρου προφανώς.

capture.jpg


Τις κορυφές τις φτιάχνει η ισοστάθμιση, στις χαράδρες όμως δυσκολεύεται.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.401
Reaction score
79.603
Η μπλε καμπύλη αντιπροσωπεύει την πραγματική απόκριση πλάτους στο sweet spot με τα δύο κανάλια εκπέμποντα ταυτόχρονα...
View attachment 157404
Παρατηρούμε βεβαίως τις διαδοχικές κορυφές,αλλά το κατώτερο βάραθρο της καμπύλης στα 50 Hz περίπου βρίσκεται σε στάθμη ισοδύναμη με το πλάτος απόκρισης μεταξύ 1000-2000 Hz.Και αυτό σημαίνει ότι οι κορυφώσεις γίνεται ν'αντιμετωπιστούν με ιδιαίτερη - βλέπε χειροκίνητη - διαδικασία ισοστάθμισης για καθένα κανάλι ξεχωριστά και παράλληλη επιλογή για την καμπύλη-στόχο σε στάθμη 77dB. :)
Να δούμε αν παίζει ακύρωση λόγω φυσικών προβλημάτων του χώρου στους 50Hz

Edit Ωπα

Μηπως ειναι ported τα ηχεία ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
To smoothing είναι σταθερά 1/12 octave.Υπό τη γνωστή ψυχοακουστική εξομάλυνση λαμβάνουν την εξής μορφή:
1584397545018.png

Παρήγορο είναι ότι εμφανίζεται κατά την προσέγγιση στο τοίχωμα διαχειρίσιμη ενέργεια άνω των 30 Hz)

Παραμόρφωση για αριστερό και δεξί κανάλι αντίστοιχα (κόκκινη κάτω η επικρατούσα δεύτερη αρμονική) :
1584397776459.png

1584397820249.png


Να δούμε αν παίζει ακύρωση λόγω φυσικών προβλημάτων του χώρου στους 50Hz

Edit Ωπα

Μηπως ειναι ported τα ηχεία ?
Και βέβαια είναι.Το δε περιθώριο στην απόσταση για την έξοδο του bass reflex από το τοίχωμα όπισθεν των ηχείων βρίσκεται μέσα σε ενδεδειγμένα όρια.Έχουν όμως μετρηθεί υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες και με φραγή στις διατάξεις bass reflex:

1584397087885.png

Με τις αντίστοιχες τιμές παραμόρφωσης για τη σφραγισμένη αρχιτεκτονική::

Αριστερό:
1584398102888.png

Δεξί :
1584398155753.png
 

Attachments


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.401
Reaction score
79.603
Έχουν όμως μετρηθεί υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες και με φραγή στις διατάξεις bass reflex:
Μετρηση με φραγή L+R υπάρχει;
 



Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Δοκιμασες να αλλαξεις τα ηχεια δεξι αριστερο?
Σε καθε περιπτωση δε πρεπει να λησμονουμε και την αποσταση του μεγαφωνουν αποτο πατωμα... (100-200hz)
Oυτε και τη θεση ακροασης...εαν εισαι και σε νεκρη ζωνη .....συνδιαστικα με αλλα συνορα (εδω μπορει για το 50hz)...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Παλι ακύρωση στα 50.
Από τις προδιαγραφές κιόλας του Yamaha HS8 γνωρίζουμε ότι κάτω των 50 Hz θα βασιζόμασταν ούτως ή άλλως σε ΄΄δανεική απόκριση΄΄ ελέω χωροταξίας και διευθέτησης.
Οι ζώνες που έχουν πραγματικό πρόβλημα εμφανίζονται καλύτερα στα αντίστοιχα διαγράμματα group delay με τις μαύρες καμπύλες για την υπερβάλλουσα φάση:

Αριστερό:
1584431984774.png


Δεξί:
1584432063187.png


Η απουσία sub και συνοδών διαφορών ως προς την ενσωμάτωση με κύρια ηχεία στο πεδίο του χρόνου έχουν οδηγήσει σε εξαιρετική ομαλότητα ακόμα και στις πρώτες οκτάβες με εξαίρεση τις στενές υπερβάλλουσες ζώνες.Αυτές δεν πρόκειται να διορθωθούν,αφού κάθε απόπειρα επέμβασης κατέληγε σε φαινόμενα πρόωρων κωδωνισμών κατά τις δοκιμαστικές ακροάσεις.

Δοκιμασες να αλλαξεις τα ηχεια δεξι αριστερο?
Σε καθε περιπτωση δε πρεπει να λησμονουμε και την αποσταση του μεγαφωνουν αποτο πατωμα... (100-200hz)
Oυτε και τη θεση ακροασης...εαν εισαι και σε νεκρη ζωνη .....συνδιαστικα με αλλα συνορα (εδω μπορει για το 50hz)...
Εναλλακτικές τοποθετήσεις των ηχείων μετρίαζαν μεν την υποχώρηση στα 50 Hz,αλλά προκαλούσαν ανισορροπίες σε άλλες ζώνες.Επελέγη λοιπόν η παρουσιαζόμενη με γνώμονα το ΄΄μη χείρον βέλτιστον΄΄ και υπό την επίγνωση ότι θα μπορούσε να γίνει διαχείρισή αυτής.

Σημειώνεται πως μολονότι ο συγκεκριμένος χώρος έχει αρκετά μεγάλες διαστάσεις,,τα 8ιντσα μόνιτορ κάθε άλλο παρά άδεια από ενέργεια ακούγονταν στο επιλεγμένο sweet spot.Άλλη μια επιβεβαίωση ότι μεγαλύτερη σημασία έχουν οι διαστάσεις στο διαρρυθμισμένο στερεοφωνικό τρίγωνο έναντι εκείνων του χώρου.

Τα διαγράμματα υπερβάλλουσας φάσης κατά την εισαγωγή της σε περιβάλλον rePhase:

Αριστερό:
1584433140939.png

Δεξί:
1584433203973.png


Παρατηρούμε ότι έγινε lineariztion μονάχα για το φίλτρο κρος μεταξύ mid/woofer και tweeter σε ύψος 2000 Hz.

Η σχετική εφαρμογή για το συντονισμό στην ανάκλαση χαμηλών και το υποηχητικό φίλτρο κατέληγε σε εντονότερες αποκλίσεις στην αντίστροφη πλευρά του οριζόντιου άξονα πάνω στις πρώτες οκτάβες,η ευθυγράμμιση των οποίων θα προκαλούσε φαινόμενα υπερβολικής διόρθωσης σύμφωνα με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί πάνω στο χειρισμό των λογισμικών και τις συνοδές ακροάσεις.

Η τρέχουσα μορφή των καμπυλών ευθυγραμμίζεται άνετα με το μηδενικό οριζόντιο άξονα χάρη σε μικρές σχετικά επεμβάσεις από τη γνωστή ενότητα Paragraphic Phase EQ.
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
Από τις προδιαγραφές κιόλας του Yamaha HS8 γνωρίζουμε ότι κάτω των 50 Hz θα βασιζόμασταν ούτως ή άλλως σε ΄΄δανεική απόκριση΄΄ ελέω χωροταξίας και διευθέτησης.
Οι ζώνες που έχουν πραγματικό πρόβλημα εμφανίζονται καλύτερα στα αντίστοιχα διαγράμματα group delay με τις μαύρες καμπύλες για την υπερβάλλουσα φάση:

Αριστερό:
View attachment 157463

Δεξί:
View attachment 157464

Η απουσία sub και συνοδών διαφορών ως προς την ενσωμάτωση με κύρια ηχεία στο πεδίο του χρόνου έχουν οδηγήσει σε εξαιρετική ομαλότητα ακόμα και στις πρώτες οκτάβες με εξαίρεση τις στενές υπερβάλλουσες ζώνες.Αυτές δεν πρόκειται να διορθωθούν,αφού κάθε απόπειρα επέμβασης κατέληγε σε φαινόμενα πρόωρων κωδωνισμών κατά τις δοκιμαστικές ακροάσεις.


Εναλλακτικές τοποθετήσεις των ηχείων μετρίαζαν μεν την υποχώρηση στα 50 Hz,αλλά προκαλούσαν ανισορροπίες σε άλλες ζώνες.Επελέγη λοιπόν η παρουσιαζόμενη με γνώμονα το ΄΄μη χείρον βέλτιστον΄΄ και υπό την επίγνωση ότι θα μπορούσε να γίνει διαχείρισή αυτής.

Σημειώνεται πως μολονότι ο συγκεκριμένος χώρος έχει αρκετά μεγάλες διαστάσεις,,τα 8ιντσα μόνιτορ κάθε άλλο παρά άδεια από ενέργεια ακούγονταν στο επιλεγμένο sweet spot.Άλλη μια επιβεβαίωση ότι μεγαλύτερη σημασία έχουν οι διαστάσεις στο διαρρυθμισμένο στερεοφωνικό τρίγωνο έναντι εκείνων του χώρου.

Τα διαγράμματα υπερβάλλουσας φάσης κατά την εισαγωγή της σε περιβάλλον rePhase:

Αριστερό:
View attachment 157465
Δεξί:
View attachment 157466

Παρατηρούμε ότι έγινε lineariztion μονάχα για το φίλτρο κρος μεταξύ mid/woofer και tweeter σε ύψος 2000 Hz.

Η σχετική εφαρμογή για το συντονισμό στην ανάκλαση χαμηλών και το υποηχητικό φίλτρο κατέληγε σε εντονότερες αποκλίσεις στην αντίστροφη πλευρά του οριζόντιου άξονα πάνω στις πρώτες οκτάβες,η ευθυγράμμιση των οποίων θα προκαλούσε φαινόμενα υπερβολικής διόρθωσης σύμφωνα με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί πάνω στο χειρισμό των λογισμικών και τις συνοδές ακροάσεις.

Η τρέχουσα μορφή των καμπυλών ευθυγραμμίζεται άνετα με το μηδενικό οριζόντιο άξονα χάρη σε μικρές σχετικά επεμβάσεις από τη γνωστή ενότητα Paragraphic Phase EQ.
θα σε χρειαστω εντος ημερων!
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Προφίλ στα αυτοματοποιημένα από το REW φίλτρα ισοστάθμισης :

Αριστερό :
1584436088473.png


Δεξί :
1584436143257.png


Επελέγη ως καμπύλη αναφοράς μια εκδοχή της κλασσικής Harman αλλά για ηχεία Bass Limited με όριο τα 40 Hz.
Στάθμη-στόχος 77 dB.

Κρίθηκε σκόπιμο να εφαρμοστούν αυτοματοποιημένα φίλτρα ισοστάθμισης στη ζώνη 260 Hz - 20 KHz,ουσιαστικώς για την κλίση στις ανώτερες οκτάβες,αφού στη ζώνη των πρώτων οκτάβων θα γίνουν - με τη δέουσα υπομονή - χειροκίνητες επεμβάσεις από τον χρήστη.

Ιδού το τελικό προφίλ των καμπυλών για την παραγωγή διορθωτικών Κρουστικών αποκρίσεων όπως ολοκληρώθηκαν εκείνες σε περιβάλλον rePhase:

Αριστερό:
1584436718783.png

Δεξί:
1584436815569.png


Αφέθηκε ελαφρή τόνωση απόκρισης στη ζώνη 50-150 Hz για να μην ξεφεύγαμε εντελώς από τις παραμέτρους στην καμπύλη αναφοράς.Δεν έγινε διόρθωση σε υποχωρήσεις που υπήρχαν ούτως ή άλλως σε αρκετά μικρή τιμή και στενή ζώνη ώστε να γίνονταν έντονα αντιληπτές.
Χάρη στη χαμηλότερη στάθμη-στόχο δεν έχει εφαρμοστεί τόνωση απόκρισης σε καμία απολύτως ζώνη.

Κάτι τέτοιο επιτρέπει να μην προβαίναμε σε επιπλέον υποχώρηση στην ολική στάθμη της καμπύλης,εφόσον η απόλυτη κορυφή θα έρχεται σε στάθμη όχι ανώτερη των ενδεδειγμένων 0 dB.Αυτή η ενέργεια συνεπάγεται μεν ισχυρότερη ακουστότητα σε χαμηλότερες θέσεις του προενισχυτικού εξασθενητή αλλά και στενότερα δυναμικά περιθώρια,κάτι ούτως ή άλλως προβλεπόμενο ένεκα της απουσίας sub...
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.671
Μηνύματα
2.869.692
Members
37.943
Νεότερο μέλος
argyrisM
Top