Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Υπό την τωρινή διαρρύθμιση στον χώρο έχουμε τρεις αυτόνομες πηγές χαμηλών,το μοναδικό sub και τα main.

Μήπως λοιπόν με όλες τις περιγραφείσες δράσεις θα έχουμε καταλήξει σε μια μεγαλοπρεπή ενεργειακή τρύπα στην πρώτη κυρίως οκτάβα; Για να δούμε την απόκριση συχνότητας ληφθείσα με μετακινούμενο μικρόφωνο κι επιβεβαιωμένη τη σταθερότητα στο αποτέλεσμα:

1610293126346.png


΄΄Ω του θαύματος...΄΄ Και βέβαια όχι! Δεν θα έπρεπε όμως να ήταν αναπάντεχο ένα τέτοιο αποτέλεσμα,αφού θα έχουν εκ προοιμίου εξουδετερωθεί οι θεμελιώδεις ιδιορρυθμοί από το μήκος και πλάτος του δωματίου κείμενοι στη ζώνη της πρώτης οκτάβας...

Flat απόκριση στις δύο πρώτες οκτάβες με δύο 5ιντσα κι ένα 10ιντσο από ΄΄τα αποδυτήρια΄΄ και χωρίς την παραμικρή επεξεργασία στο ΄΄αγνό παρθένο σήμα΄΄ή εξειδικευμένες φροντίδες στο χώρο...Η τοπική ανύψωση κοντά στα 100 Hz έχει διαπιστωθεί πως οφείλεται σε σύμπτωση συνιστωσών από ιδιορρυθμούς σε συνδυασμό με το θεμελιώδη συντονισμό του midwoofer.

Ακόμα όμως δεν έχουμε ολοκληρώσει...Επόμενο στάδιο στο project να διερευνήσουμε τι γίνεται άμα αφηνόταν ελεύθερη η διάταξη ανάκλασης χα;μηλών από το sub...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ας δούμε στη συνέχεια πώς μεταβάλλονται οι λεπτές ισορροπίες που θα έχουν επιτευχθεί ξεφράζοντας τη διάταξη bass reflex από το sub (στους δορυφόρους δε ούτε γι αστείο...)
Κόκκινη καμπύλη σταθερά οι δύο δορυφόροι μόνοι τους,πορτοκαλιά το sub ασφράγιστο μόνο του με τα δύο κανάλια:

1610298856924.png


Παρατηρούμε μια τόνωση από πλευράς sub η οποία μεταβάλλει την αμοιβαία συμπλήρωση με την κρουστική από τους δορυφόρους...Αυτό το στοιχείο αποτυπώνεται και στα σχετικά spectra:

Yamaha YST SW-800 μόνο του:
1610299254730.png


Η ΄΄στύση΄΄ στη μαύρη καμπύλη λίγο άνω από τα 20Hz αντιστοιχεί στο συντονισμό του bass reflex...

Και παρακάτω όλες οι ηχειακές πηγές μαζί :
1610299422347.png


Αυτή παράσταση εκ πρώτης όψεως δεν δείχνει σοβαρή ανατροπή ισορροπιών...Μπορούμε ακόμα να καταλάβουμε την αμφίδρομη φορά που έχουν οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ δορυφόρων και sub.Γι αυτό και χρειάζεται πάντα συμπλήρωμα με μονάδες sub που θα είχαν συγγενή ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά σε σχέση μ'εκείνη των δορυφόρων...Φανερώνουν επίσης οι μικρές συγκριτικά διαφοροποιήσεις ότι η σφράγιση δεν ήταν ερμητική.Ας προσέξουμε όμως ότι χειροτερεύει ελάχιστα η ομαλότητα της μαύρης καμπύλης συνοδεία αυξανόμενης παρουσίας σε έκτοπη ενέργεια στη ζώνη της πρώτης οκτάβας...

Η Κρουστική απόκριση συχνότητας με την καφετιά καμπύλη έναντι της μπλε με το sub σφραγισμένο :
1610300007893.png


Ναι μεν κερδίζονται φαινομενικά έως 2 dB απόκρισης από 20 μέχρι 60 Hz,αλλά συνοδεία διακυμάνσεων και ακόμα περισσότερο χαρακτηριστικές μεταπτώσεις ενέργειας γύρω από ύψη 81 και 170 Hz αντίστοιχα...

Και ληφθείσα τώρα όπως πριν με το μετακινούμενο μικρόφωνο:
1610301312292.png


Ιδού το ΄΄τεκμήριο εγκλήματος¨΄...Με ασφράγιστο το bass reflex προκύπτει χαρακτηριστική υποχώρηση στην πρώτη οκτάβα συνδυασμένη με έκτοπη τόνωση ενέργειας στη δεύτερη οκτάβα όταν θα εκπέμπουν όλα μαζί όπως προβλέπεται,λόγω φασικής ασυμφωνίας χαρακτήρων με την επέμβαση του συντονισμού και αρμονικών από το bass reflex στον τρόπο διέγερσης του χώρου...
Ναι, καλά. Τον Μπλεκ απ' τον γαλαξία Υπερχαλιέντ τόν ρώτησες?
Είναι ευπρόσδεκτος να συνεισφέρει με οποιοδήποτε σχόλιο θα είχε πάνω σε όσα παρουσιάζονται...Επειδή όμως λέω να μην κρατηθούν ανάσες έως ότου να εμφανιζόταν,θα προχωρήσουμε με τις τελικές επιδόσεις στο πεδίο του χρόνου,εκεί ακριβώς όπου θ'αποτυπωνόταν υποτίθεται η αδυναμία ενσωμάτωσης του ΄΄βρώμικου΄΄ sub στο αγνό και μίνιμαλ setup που θα είχε κατά τα άλλα στηθεί...
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Υπενθυμίζεται ότι οι επόμενες παραστάσεις αφορούν πάντα στην αυθεντική απόκριση του setup χωρίς την παραμικρή επέμβαση,όπως δηλαδή στηνόταν για να παίξει ό,τι θα έπαιζε τον ΄΄παλιό καλό καιρό΄΄...

Ας ξεκινήσουμε με RT60 στη ζώνη του sweet spot:
1610304839742.png


Μεταξύ 350-500 msec στο σύνολο του φάσματος σ'ένα δωμάτιο όπου οι τοιχωματικές επιφάνειες έχουν μείνει γυμνές ως επί το πλείστον με εξαίρεση όσες συνορεύουν με πλευρές του κρεβατιού...Το δε κόκκινο τμήμα της παράστασης αντιστοιχεί στους δορυφόρους σκέτους χωρίς τη συνδρομή sub...

Κρουστικές :
1610305103167.png


Βηματικές:
1610305200629.png


Πρότυπα και οι δύο για μινιμαλιστικά setup παρά τη μεσολάβηση ενός ΄΄παρείσακτου΄΄ sub.

Group Delay για τη σφραγισμένη εκδοχή έναντι του ασφράγιστου bass reflex στο sub:
1610305556616.png


Εκ πρώτης όψεως η στενή κορύφωση στη σφραγισμένη εκδοχή στα 30 Hz περίπου λογαριάζεται υπέρμετρη,σωστά;
Έλα όμως που διαβάζοντας τις ενδείξεις στις σχετικές σειρές αποκαλύπτεται τι ισχύει πραγματικά...
Μπλε καμπύλη : 17,2 msec (εφάμιλλη όσων καταθέτουν για δικούς τους συνδυασμούς Neumann & Genelec)
Καφετιά καμπύλη : - 265 msec (15πλάσια χρονική υστέρηση μεταξύ των επιμέρους ηχειακών στοιχείων)

Παράσταση ETC...Με εξαίρεση τη συνιστώσα από το δάπεδο,επικρατεί ελεύθερη ως προς τις πρώιμες ανακλάσεις ζώνη σε όλη την έκταση του κρεβατιού...

1610306162308.png


Από ανέκαθεν επομένως ήταν έμφυτη η έξη για το τερπνόν μετά του ωφελίμου...
 

Μηνύματα
215
Reaction score
336
καπου χαθηκα στο διαγραμα...... με το group delay και τα ms ,μs ..........

''Εκ πρώτης όψεως η στενή κορύφωση στη σφραγισμένη εκδοχή στα 30 Hz περίπου λογαριάζεται υπέρμετρη,σωστά;
Έλα όμως που διαβάζοντας τις ενδείξεις στις σχετικές σειρές αποκαλύπτεται τι ισχύει πραγματικά...
Μπλε καμπύλη : 17,2 msec (εφάμιλλη όσων καταθέτουν για δικούς τους συνδυασμούς Neumann & Genelec)
Καφετιά καμπύλη : - 265 msec (15πλάσια χρονική υστέρηση μεταξύ των επιμέρους ηχειακών στοιχείων)''
και please .....βαλε δυο καινουργια aerogel ! 😁😁:hi:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
καπου χαθηκα στο διαγραμα...... με το group delay και τα ms ,μs ..........

''Εκ πρώτης όψεως η στενή κορύφωση στη σφραγισμένη εκδοχή στα 30 Hz περίπου λογαριάζεται υπέρμετρη,σωστά;
Έλα όμως που διαβάζοντας τις ενδείξεις στις σχετικές σειρές αποκαλύπτεται τι ισχύει πραγματικά...
Μπλε καμπύλη : 17,2 msec (εφάμιλλη όσων καταθέτουν για δικούς τους συνδυασμούς Neumann & Genelec)
Καφετιά καμπύλη : - 265 msec (15πλάσια χρονική υστέρηση μεταξύ των επιμέρους ηχειακών στοιχείων)''
και please .....βαλε δυο καινουργια aerogel ! 😁😁:hi:
To group delay μετριέται σε msec,χιλιοστά δευτερολέπτου.Το τι αντιπροσωπεύει έχει αναλυθεί στο ΄΄Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον΄΄
Bhutia said:
...
Όλα τα ηλεκτρονικά κυκλώματα και οι ηλεκτρομηχανικοί μετατροπείς εφαρμόζουν επίσης κάποια χρονική καθυστέρηση σε οποιαδήποτε διέγερση περνάει από την είσοδό στην έξοδό τους.Όταν η τιμή της καθυστέρησης μένει σταθερή για όλες τις συχνότητες στο εύρος που μας ενδιαφέρει,τότε το σύστημα έχει γραμμική φάση.Εάν όμως δεν ισχύει αυτή η συνθήκη,τότε εμφανίζει παραμόρφωση φάσης.

Μια γραμμική μετάδοση χωρίς παραμόρφωση σημαίνει ότι το σύστημα θα εισάγει σε όποια διέγερση το τροφοδοτεί σταθερό κέρδος και καθυστέρηση ανεξάρτητα από τη συχνότητα.Τότε η απόκριση στην έξοδο του συστήματος θα είναι ταυτόσημη με τη διέγερση στην είσοδο,αναπλασμένη όμως με διαφορετικό πλάτος και καθυστερημένη ομοιόμορφα για κάθε συνιστώσα κατά το χρόνο που απαιτήθηκε για να φτάσει από την είσοδο στην έξοδο.

Ολίσθηση φάσης συμβαίνει όταν το σύστημα θα ασκεί διαφοροποιημένη καθυστέρηση σε ορισμένες συνιστώσες του σήματος,χωρίζοντάς το σε ομάδες.Η υστέρηση ομάδας (group delay) συμβολίζει το βαθμό στον οποίο ένα σύστημα κάνει τις επιμέρους συνιστώσες που περνάνε μέσα από το κύκλωμα να χάνουν τη μεταξύ τους ευθυγράμμιση στο πεδίο του χρόνου.Οι αστοχίες ευθυγράμμισης καταστρέφουν την αυθεντική μορφή του σήματος.Ως μέγεθος η υστέρηση ομάδας εκφράζει χονδρικώς το χρονικό διάστημα που περνά για τη διέλευση του ολικού σήματος από την είσοδο στην έξοδο.Το group delay ταυτίζεται με την απλή χρονική υστέρηση όταν το σύστημα παρουσιάζει γραμμική απόκριση φάσης.

Μια συσκευή διακρινόμενη από επίπεδη απόκριση πλάτους και φάσης διατηρεί αναλλοίωτες όσες κυματομορφές διέρχονται από τα κυκλώματά της.Για την αξιολόγηση πιστότητας στις συσκευές χρησιμοποιούνται κρουστική απόκριση και τετραγωνικοί παλμοί επειδή και οι δύο τύποι διεγέρσεων περιλαμβάνουν συχνοτικές συνιστώσες εκτεινόμενες σε ευρεία ζώνη.Τα ηχεία και τα μεγάφωνα είναι ανάλογα ζωνοδιαβατών φίλτρων,όπως και κάθε συσκευή που έχει άνω και κάτω όρια απόκρισης.Οι καθυστερήσεις που επιβάλλουν στο σήμα είναι εξαρτώμενες από τη συχνότητα και φυσικά δεν θα ισχύει τέλεια ανάπλαση ως προς το σήμα εισόδου τους.Οι φασικές ολισθήσεις και η παραμόρφωση από υστέρηση ομάδας αλλοιώνουν την πιστότητα στην αναπαραγωγή και την ανταπόκριση στις μεταβατικές.Σύστημα με υψηλή παραμόρφωση group delay παρέχει αμβλυμένη ατάκα (στην έφοδο της διέγερσης ορισμένες συχνοτικές συνιστώσες θα καθυστερούν έναντι των άλλων) και παράταση στην παραμονή ενέργειας μετά το σταμάτημα της διέγερσης για τις ίδιες συνιστώσες - φαινόμενο γνωστό ως hangover.

Μεταβλητός παράγων είναι το μέγεθος υπό το οποίο οι αλλοιώσεις στην πιστότητα θα γίνονταν αισθητές.Δεδομένα από Ψυχοακουστικές μελέτες έχουν θέσει το χρονικό κατώφλι για την αντιληπτότητα σε τιμή 20 msec στη ζώνη των δύο πρώτων οκτάβων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση η φαινομενική κορύφωση στη μπλε καμπύλη από την παράσταση φανέρωνε χρονική υστέρηση όχι προερχόμενη από τους δορυφόρους σε συνδυασμό με το sub,αλλά από την ολική συνεδρία μέτρησης που είχε γίνει υπό διαφοροποιημένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.Αυτό φαίνεται και στην αντιπαραβολή με τη γκρίζα καμπύλη που δείχνει τη θεωρητική κατάσταση ελάχιστης φάσης...
1610370679620.png


Οι τωρινές εποχές δεν είναι οι καταλληλότερες για εγχειρήματα όπως η διαδικτυακή προμήθεια και ακολούθως αντικατάσταση ηχειακών μονάδων...Προσωπικά δεν με χαλάει καθόλου ακόμα και η τρέχουσα κατάσταση,αφού αφενός μεν οι μετρήσεις στο πεδίο του χρόνου φανερώνουν ισοδύναμη ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά ανάμεσα στα δύο ηχεία,αφετέρου δε οι ανισορροπίες στο πεδίο της συχνότητες εξουδετερώνονται εύκολα και αποτελεσματικά με τη διαδικασία διόρθωσης.

1610370374010.png
 

Μηνύματα
215
Reaction score
336
το πρωτο σκελος της ερωτησης μου εχει να κανει με την διαφορα στην περιγραφη σου με το τι υπαρχει τικαρισμενο στις μετρησεις του delay screen shot...🤔

Για το δευτερο , θα επιμεινω ... την ιδια μετρηση πιθανον να επερνες με seas... ή SB ! Εχουν διαφορετικη ''χροια'' ...............:hi:αλλο το coated paper....................................
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
το πρωτο σκελος της ερωτησης μου εχει να κανει με την διαφορα στην περιγραφη σου με το τι υπαρχει τικαρισμενο στις μετρησεις του delay screen shot...🤔

Για το δευτερο , θα επιμεινω ... την ιδια μετρηση πιθανον να επερνες με seas... ή SB ! Εχουν διαφορετικη ''χροια'' ...............:hi:αλλο το coated paper....................................
Από τη στιγμή που όλες οι μετρητικές συνεδρίες εκτελούνται υπό Acoustic Timing Reference,οι αναγραφόμενες τιμές msec στη βάση του παραθύρου αντιπροσωπεύουν το ισχύον μέγιστο group delay ανάμεσα στα επιμέρους ηχειακά στοιχεία
Συμπέρασμα : ο συντονισμός και η περαιτέρω δράση του bass reflex στο συγκεκριμένο sub σε συνδυασμό με τους υφιστάμενους ιδιορρυθμούς στη συγκεκριμένη πάντα ενιαία οντότητα και το συγκεκριμένο στήσιμο υποβαθμίζει το χρονισμό με τους δορυφόρους.Χώρια το ότι βλάπτει και τη συνδυασμένη απόκριση συχνότητας...

No problem κατά τα άλλα....Την περισσότερη ώρα κατά τις ακροάσεις η κεφαλή εντοπίζεται στο προσκέφαλο του κρεβατιού,δηλαδή κοντύτερα σ'εκείνο με το αυθεντικό midwoofer και την ...΄΄καλή΄΄ χροιά. :Α
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οι αποκρίσεις στο στάδιο όπου είχαμε μείνει ελήφθησαν με το sub ρυθμισμένο σε αντίθετη πολικότητα σε σχέση προς το σήμα που οδεύει στους δορυφόρους.Σ'ένα τέτοιο στοιχείο έγκειται η έννοια της προσπάθειας να εξουδετερωθούν με κατάλληλη τοποθέτηση του sub συνιστώσες ιδιορρυθμών που θα διεγείρονταν από τη full range εκπομπή των main.

Αντιστρέφοντας το sub σε πολικότητα ίδια με το σήμα των main οι δραστικές μεταβολές φαίνονταν όχι τόσο στην απόκριση steady state με το μετακινούμενο μικρόφωνο,αλλά στις Vectored αποκρίσεις και το spectrogram.

Όπως διαπιστωνόταν κατά τις ακροάσεις πριν και κατόπιν διόρθωσης,το κύριο πρόβλημα με τη βέλτιστη θέση για το ένα sub ήταν ότι υπό την πρόβλεψη να εκπέμπει και στην τρίτη οκτάβα προέκυπτε ένας ανεπαίσθητος πλην αισθητός εντοπισμός του ως ανεξάρτητης πηγής στο χώρο....Εφόσον τα main έπαιζαν σταθερά full range,για να εξαφανιζόταν η παραμικρή αίσθηση χωρικού εντοπισμού ως προς το sub,αποφασίστηκε να μειωθεί ελάχιστα η στάθμη του.Με αυτή τη μείωση όμως,η καμπύλη-στόχος δεν θα γινόταν ν'ακολουθεί πλέον το πρότυπο Harman,αλλά την κλασσική Bruel & Kjaer η οποία δεν έχει ΄΄εξόγκωμα΄΄ ενέργειας στις πρώτες οκτάβες,αλλά συνέχιση μονάχα της ανηφορικής κλίσης προς τη βάση στο ακουστό φάσμα...

Άλλη ιδέα που προέκυψε ήταν να εφαρμοστεί διορθωτικό προφίλ τέτοιο ώστε να διαφοροποιείται ελεγχόμενα η συμπεριφορά με το πάτημα ενός και μόνο διακόπτη,ο οποίος στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήταν το ρυθμιστικό πολικότητας στο sub.

Προτού προχωρήσουμε εκεί όμως,απορρίφθηκε πανηγυρικά μια εναλλακτική τοποθέτηση με το sub ευρισκόμενο ανάμεσα στα main και σε πολικότητα 0deg.Εδώ ο χωρικός εντοπισμός του sub απουσίαζε εντελώς,αλλά η διαχείριση στους ιδιορρυθμούς απείχε πολύ από το προσδοκώμενο...
1612113932438.png


Επιστρέφοντας λοιπόν με τη θέση στο κέντρο ακριβώς του δαπέδου,αποφασίστηκε αφενός μεν για να ικανοποιηθούν πλήρως το πιουρίστικα ιδανικά αφετέρου δε να μη χαλιέται και ο Ear σύμφωνα με προηγούμενη παρατήρηση, ν'αντικατασταθούν τα χοντρά πολύκλωνα καλώδια ηχείων με τα γνωστά μονόκλωνα DNM Reson - φυλασσόμενα στη γνωστή αποθήκη - και σε μικρότερο βέβαια μήκος.
1612114706559.png

1612114943675.png


Οι προτεραιότητες κατά το αρχικό στήσιμο και διόρθωση έχουν διαμορφωθεί ως εξής :
- Να μη γίνεται χωρικός εντοπισμός για την εκπομπή του sub.
- Διαχείριση ιδιορρυθμών χωρίς αφιερωμένες γι αυτό παθητικές φροντίδες.
- Στόχος πλέον κατά τις διορθωτικές επεμβάσεις δεν είναι ένας μη αισθητός πρόωρος κωδωνισμός,αλλά ο πρακτικά ανύπαρκτος σε παραστάσεις ETC.Αυτή η απαίτηση σημαίνει ηπιότερες φασικές διορθώσεις και ακόμα πιο διακριτικό EQ...Δηλαδή φασική διόρθωση σε Vector Averaged υπό μικρότερη τιμή FDW,αλλά και αποφυγή φίλτρων EQ εφηρμοσμένων σε στενό εύρος με τιμές Q ανώτερες του 20...

Οποιοδήποτε φιλτράρισμα με μεγάλα μεγέθη είτε σε πλάτος είτε σε συντελεστές Q έστω και αν ακούγεται στρωτό στην αρχή,αργά ή γρήγορα εντοπίζεται κομμάτι με περιεχόμενο που προδίδει την ύπαρξη κωδωνισμού.Ιδιαίτερα σε λιγότερο συμπιεσμένα κατά την παραγωγή χτυπήματα ταμπούρων ή κυμβάλων που θ'ακούγονταν στα καλά καθούμενα ΄΄κούφια΄΄.

Ας δούμε ενδεικτικά το spectrogram πριν τη διόρθωση με το sub σταθερά στο κέντρο με πολικότητα τώρα 0 deg.
1612117040840.png


Κρουστική ενέργεια εκτεινόμενη τώρα στην πρώτη οκτάβα αλλά και μικρότερη πυκνότητα στις πρώτες με τη χαρακτηριστική ΄΄΄καμπούρα΄΄ γύρω από τα 50 Hz να δείχνει ανεξέλεγκτο ιδιορρυθμό...
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.131
@Bhutia βλεποντας οτι χρησιμοποιησατε τα μονοκλωνα καλωδια DNM Reson θα ηθελα να σας κανω μια ερωτηση, αν θελετε απαντατε :)
Για τα καλωδια ηχειων τι ειναι ΄΄ καλυτερα΄΄ μονοκλωνα η πολυκλωνα:hi:
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.131
Γιατι μρε χερ ντοκτορ γελας, εκανα μια ερωτηξη σ εναν ανθρωπο με τεραστια εμπειρια επι του θεματος και η γνωμη του ειναι μεγιστη υποθεση :)
Και ακομα πιο τεραστια αξια η γνωμη του γιατι ειναι δικαναλος σαν την αφεντια μου
και ακουει της προκοπης Μουσικη αυτη που κουγω και εγω:wink:
Δυο φορες μεγιστη υποθεση η αποψη του ΝΑΙ χερ ντοκτορ:drinks:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εκεί όπου η μαγεία της φύσης συναντά την ψυχολογία της ύλης,όπως λέει και η η...ρε-κλάμα η κυρία. :wink:

@Bhutia βλεποντας οτι χρησιμοποιησατε τα μονοκλωνα καλωδια DNM Reson θα ηθελα να σας κανω μια ερωτηση, αν θελετε απαντατε :)
Για τα καλωδια ηχειων τι ειναι ΄΄ καλυτερα΄΄ μονοκλωνα η πολυκλωνα:hi:
Καταρχάς ας ξεκαθαριστεί ότι οι ανισορροπίες απόκρισης και μεταξύ καναλιών στα setup δεν διευθετούνται με αρχιτεκτονική καλωδίων...

Δεύτερον,τα αμιγώς μονόκλωνα καλώδια - δηλαδή όχι παραλλαγές τύπου Litz με πολλαπλούς κλώνους τυλιγμένους καθένας σε δικό του διηλεκτρικό περίβλημα - διαθέτουν ένα και μοναδικό συμπαγή συρμάτινο αγωγό.Η διάμετρος αυτού είναι αναγκαστικά αρκετά λεπτή,ούτως ώστε ν'αποτρέπονταν επιδερμικά φαινόμενα στο άνω άκρο του ακουστού φάσματος.

Αυτό το στοιχείο οδηγεί νομοτελειακά στο ότι η ωμική αντίσταση τέτοιων καλωδίων θα είναι τάξεις ανώτερη εκείνης από τυπικά πολύκλωνα καλώδια ίδιου μήκους...Η γεωμετρία δε του DNM συνεπάγεται επίσης υψηλές τιμές για το μέγεθος της αυτεπαγωγής και πολύ χαμηλές για εκείνο της χωρητικότητας.

Βέβαιο είναι ότι τα interconnects αλλά ιδιαίτερα τα καλώδια ηχείων ακούγονται διαφορετικά συγκρινόμενα υπό τις ίδιες συνθήκες με τυπικά πολύκλωνα.Έχω διαπιστώσει όμως ότι για να γίνεται αυτή η διαφοροποίηση αρεστή σε όλους τους τομείς και κυρίως στα άκρα του φάσματος,χρειάζονται setup με μινιμαλιστική φιλοσοφία,δηλαδή απουσία πολύπλοκων παθητικών κρος,τελικοί με χαμηλή τιμή στην εφαρμογή αρνητικής ανάδρασης - άρα και υψηλότερη αντίσταση εξόδου με μικρότερο συντελεστή απόσβεσης πληττόμενο επίσης σε μικρότερο βαθμό από την ωμική αντίσταση στο καλώδιο ηχείων - και καμπίνα-woofer με γρήγορη συμπεριφορά απόσβεσης στο θεμελιώδη τους συντονισμό.

Εκτός αυτού,χρειάζεται εξίσου ακουστική συμπεριφορά χώρου που θα επέτρεπε αξιόπιστη σύγκριση.
 
Last edited:


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.135
Reaction score
26.694
πολλαπλούς κλώνους τυλιγμένους καθένας σε δικό του διηλεκτρικό περίβλημα
:o:o:o:o:o:o
Και πώς κσέρουν τα ηλεκτρόνια σε πχοιο σύρμα θα τρέξει το καθένα??
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.188
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top