Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Προτού να προχωρήσουμε στη διόρθωση,έγινε μετρητική συνεδρία και σ'ένα εναλλακτικό προφίλ με τους δορυφόρους εφαπτομενικά στο οπίσθιο προς εκείνους τοίχωμα...Πρόκειται για τη γνωστή συμβουλή που δίδεται συχνά εφόσον δεν θα γινόταν εντοιχισμός...Εφόσον οι δορυφόροι εκπέμπουν πάντα full range,επελέγη βέλτιστη τοποθέτηση καθενός από εκείνους σε απόσταση 1/4 του μήκους από το αντίστοιχο γειτονικό τοίχωμα και αναμεταξύ τους απόσταση ίση προς 1/2 του μήκους για το κομμάτι δωματίου όπου ήταν εκείνοι διατεταγμένοι...Η θέση των sub παρέμεινε σταθερή...
Στο νέο στερεοφωνικό τρίγωνο η διάσταση πλευράς έγινε 185 εκατοστόμετρα με το sweet spot μετακινούμενο πιο μπροστά.

1607760615484.png

Τέτοια εναλλακτική τοποθέτηση για τους δορυφόρους δεν είχε παρουσιαστεί σε καμία από τις προηγηθείσες παραλλαγές για το λόγο ότι ο γράφων την είχε δοκιμάσει χωρίς μετρήσεις και του άρεσε περισσότερο από ακροαματικής άποψης να μένει περιθώριο από το τοίχωμα,με τιμή απόστασης από αυτό διατηρούμενη ευλαβικά η ίδια σε όλες τις προηγούμενες προσπάθειες...

Για να μην αφεθεί όμως κανένα ενδεχόμενο...μετεξεταστέο,ας δούμε τη σύγκριση για τις αδιόρθωτες πάντα καταστάσεις,πρώτα αποκρίσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί.Καφετιά καμπύλη η απόκριση με τους δορυφόρους κολλητούς στον τοίχο και μπλε η τρέχουσα.
1607761094987.png


Βλέπουμε ότι το κόλλημα στον τοίχο στη συγκεκριμένη περίπτωση διαρρύθμισης δεν προσφέρει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα στην απόκριση,τουναντίον επιφέρει και ενεργειακό χάσμα στο δεύτερο μισό της πρώτης οκτάβας και πιο έντονο στην τέταρτη οκτάβα...Τονίζεται βεβαίως ότι κάτι τέτοιο δεν θα ισχύει υποχρεωτικά γι άλλες διαρρυθμίσεις setup σε διαφορετικούς χώρους...

Το περιθώριο από το τοίχωμα στην αρχικά επιλεγείσα απόσταση υπερτερεί και στην Κρουστική (κόκκινη) όπως διαπιστώνεται έναντι της πορτοκαλί :
1607761778293.png


Ας εξετάσουμε και τα spectrograms...Πρώτο το ισχύον με το περιθώριο από το τοίχωμα και κάτω από αυτό το δοκιμαστικό με το κόλλημα στον τοίχο:
1607762741422.png

1607762791347.png


Μολονότι το δεύτερο φαίνεται πιο ΄΄καθαρό΄΄,ας προσέξουμε τη μετάπτωση μεταξύ πρώτης και δεύτερης οκτάβας με το σχετικό ενεργειακό κενό...Η δε καθαρότητα στις ανώτερες οκτάβες οφείλεται σε πιο ευνοϊκές συνθήκες ως προς τους ήχους περιβάλλοντος που επικρατούσαν κατά το χρόνο λήψης του δεύτερου.

Η μοναδική παράμετρος όπου το κόλλημα στον τοίχο εμφάνιζε αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα ήταν ο βαθμός χρονικής ευθυγράμμισης sub με δορυφόρους,αφού οι δεύτεροι οπισθοχωρούσαν ενώ τα πρώτα έρχονταν ακόμα πιο κοντά στο sweet spot.
Η ευθυγράμμιση όμως μπορεί ν'αντισταθμιστεί,ενώ οι απώλειες ενέργειας στην πρώτη και τέταρτη οκτάβα όχι.Οπότε το εγχείρημα θα συνεχιστεί επαναφέροντας τους δορυφόρους και τη διαρρύθμιση όπως ίσχυαν με το περιθώριο από το τοίχωμα.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ξαναμέτρα μετά απο χρονική ευθυγράμμιση.
Καλώς ή κακώς είχα την επιμονή να δοκιμάσω και αυτό,αλλά δεν σκοπεύω να κουράζω τους αναγνώστες με δεδομένα που έχουν ήδη απορριφθεί.Θα παρουσιαστούν μονάχα αποτελέσματα διόρθωσης με τη θέση δορυφόρων που μου άρεσε περισσότερο κατά τις ακροάσεις υπό αδιόρθωτη κατάσταση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Κολλητό στον τοίχο έχει μια ακύρωση στους 342 κύκλους που έχεις σημειώσει.

Η ακύρωση αυτή, φαίνεται και ως έλλειμμα στο σπεκτρο:

Screenshot_20201212_112133_com.android.chrome~2.jpg


Το μήκος κύματος στους 342 είναι 1 μέτρο, και δε βλέπω πουθενά μισό μέτρο, αλλά βλέπω 25 εκατοστά (απόσταση γουφερ με τοίχο).

Προφανώς θέλει να βάλεις ηχοαπορροφητικά υλικά πίσω από το ηχείο, μεταξύ ηχείου και τοίχου.

Στην πιο απομακρυσμένη τοποθέτηση από τον τοίχο, η ακύρωση ταξιδεύει λίγο πιο χαμηλά (220), και λόγω αυξημένης απόστασης έχει λίγο μικρότερη ισχύ.

Στο σπεκτρο κολλητά στον τοίχο, η ενέργεια 180-340 κύκλους είναι κούκλα, ενώ στην πιο απομακρυσμένη θέση είναι πανούκλα.. :biggrin:

Δες από κοντά.

Κούκλα:

Screenshot_20201212_111738_com.android.chrome.jpg



Και πανούκλα:

Screenshot_20201212_111747_com.android.chrome.jpg


Κοποπρεν ακουστικς εις τριπλούν.
3x1. Πρωί μεσημέρι βράδυ.

Τες πα.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Κολλητό στον τοίχο έχει μια ακύρωση στους 342 κύκλους που έχεις σημειώσει.

Η ακύρωση αυτή, φαίνεται και ως έλλειμμα στο σπεκτρο:

View attachment 190976

Το μήκος κύματος στους 342 είναι 1 μέτρο, και δε βλέπω πουθενά μισό μέτρο, αλλά βλέπω 25 εκατοστά (απόσταση γουφερ με τοίχο).

Προφανώς θέλει να βάλεις ηχοαπορροφητικά υλικά πίσω από το ηχείο, μεταξύ ηχείου και τοίχου.

Στην πιο απομακρυσμένη τοποθέτηση από τον τοίχο, η ακύρωση ταξιδεύει λίγο πιο χαμηλά (220), και λόγω αυξημένης απόστασης έχει λίγο μικρότερη ισχύ.

Στο σπεκτρο κολλητά στον τοίχο, η ενέργεια 180-340 κύκλους είναι κούκλα, ενώ στην πιο απομακρυσμένη θέση είναι πανούκλα.. :biggrin:

Δες από κοντά.

Κούκλα:

View attachment 190974


Και πανούκλα:

View attachment 190975

Κοποπρεν ακουστικς εις τριπλούν.
3x1. Πρωί μεσημέρι βράδυ.

Τες πα.
Η πρόκληση είναι να μην χρησιμοποιηθούν απορροφητικά,αλλά να διατηρηθεί η τρέχουσα αισθητική.
Πρωί μεσημέρι βράδυ μπορώ να επιδεικνύω πόσο...μεταμορφώνεται με κατάλληλες κινήσεις οποιαδήποτε ΄΄πανούκλα΄΄ ,εννοείται χωρίς τις πρόσθετες ηχοαπορροφητικές διατάξεις.
1607766418452.png

Βάζεις μαξιλαράκι και κάθεσαι στο sub..;
Κάνεις λάθος,το sweet spot όταν κολλάνε οι δορυφόροι στο τοίχωμα έρχεται ακριβώς πίσω από το sub της Yamaha.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Απορρόφηση μπορεί να μπει στο μέγεθος της καμπίνας, κολλητά στην καμπίνα με ταινία διπλής όψης να μη το βλέπεις. Τες πα τρις. :o :lol:


Μολονότι το δεύτερο φαίνεται πιο ΄΄καθαρό΄΄,ας προσέξουμε τη μετάπτωση μεταξύ πρώτης και δεύτερης οκτάβας με το σχετικό ενεργειακό κενό...
Μα, το απόλυτο κενό προβλέπεται εκεί..
Σιγά μη βγάζει τίποτα το ηχείο στους 40..

Το "μη κενό" της μιας, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στα προβλήματα πιο πάνω, στους 50-70.

Το δεύτερο, έχει πολύ λιγότερα προβλήματα, παραμένει βασικά ο τονισμός στους 100, άλλο πρόβλημα δεν φαίνεται.

Screenshot_20201212_114633_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20201212_114644_com.android.chrome.jpg


Πολύ πιο λογική η συμπεριφορά του δεύτερου, αν και θα ακούγεται πιο "άδειο" χωρίς σωστή ισοσταθμιση.

Το 100 που οφείλεται; Έχει καμία τρύπα πίσω; Φαίνεται πολύ έντονη τόνωση στους 100 και στο γράφημα πλάτους.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απορρόφηση μπορεί να μπει στο μέγεθος της καμπίνας, κολλητά στην καμπίνα με ταινία διπλής όψης να μη το βλέπεις. Τες πα τρις. :o :lol:



Μα, το απόλυτο κενό προβλέπεται εκεί..
Σιγά μη βγάζει τίποτα το ηχείο στους 40..

Το "μη κενό" της μιας, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στα προβλήματα πιο πάνω, στους 50-70.

Το δεύτερο, έχει πολύ λιγότερα προβλήματα, παραμένει βασικά ο τονισμός στους 100, άλλο πρόβλημα δεν φαίνεται.

View attachment 190981 View attachment 190982

Πολύ πιο λογική η συμπεριφορά του δεύτερου, αν και θα ακούγεται πιο "άδειο" χωρίς σωστή ισοσταθμιση.

Το 100 που οφείλεται; Έχει καμία τρύπα πίσω; Φαίνεται πολύ έντονη τόνωση στους 100 και στο γράφημα πλάτους.
Στη δική μου εκτίμηση μεγαλύτερο ζήτημα είναι η ανομοιομορφία στην κατανομή ενέργειας,εφόσον δεν σκοπεύω να μοιάζει το δωμάτιο με αφιερωμένο χώρο.Επειδή γίνονται έτσι πιο διακριτές οι αποκλίσεις στην ανώτερη συχνοτική ζώνη.

Θα δεις οσονούπω το τελικό αποτέλεσμα υπό αυτή τη διαρρύθμιση,καθώς και προσεχώς ό,τι επιφυλάσσω για το setup με τις κόρνες από το παράλληλο Σύμπαν...Δεν προτίθεμαι πάντως να επέμβω επιθετικά ούτε στην αισθητική του χώρου,ούτε και με ισοστάθμιση που θα περιόριζε αρκετά το δυναμικό εύρος.

Μου έδωσες πάντως ιδέα να δοκιμάσω κάτι με τρόπο που δεν θα ήταν επιλήψιμος ως προς την αισθητική...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Ένα ωραίο μαξιλάρι, τώρα που το σκέφτομαι, θα ήταν όμορφο πίσω από το ηχείο! :D
Μεγάλο, κεντητό; Με κάνα σχέδιο τρελό;

Wall pillows τα λένε αυτά:

OFFICAL Wall pillows copy-filtered.jpg



Και αν είναι δυνατόν, έχει wall pillows με ενσωματωμένα διακοσμητικά ραφάκια, τα οποία είναι πάρα πολύ καλή ιδέα για πολύ κόσμο, για να κόψει μια πολύ έντονη ανάκλαση από μεγάλη άδεια επιφάνεια τοίχου!




images (8).jpeg


Άλλοι, βάζουν και ..χαλιά. :party:
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ένα ωραίο μαξιλάρι, τώρα που το σκέφτομαι, θα ήταν όμορφο πίσω από το ηχείο! :D
Μεγάλο, κεντητό; Με κάνα σχέδιο τρελό;

Wall pillows τα λένε αυτά:

View attachment 190996 View attachment 190997

Άλλοι, βάζουν και ..χαλιά. :party:
Η ανταλλαγή απόψεων με τις σχετικές ιδέες πάντα εκτιμώνται,έστω και αν δεν θα τις υιοθετούσα ο ίδιος.
Διαπιστώνεται επίσης σε όλες τις παραλλαγές που παρουσιάζονται πόσο τρελό παιχνίδι μπορεί να γίνει μ'ένα απλό setup παραδοσιακής αρχιτεκτονικής ώστε να μη το βαριόταν ποτέ ο χρήστης και πόσο ουσιαστικές αλλαγές γίνεται να επιτευχθούν στην απόδοσή του χωρίς εναλλαγές καλωδίων και λοιπών παρελκομένων με περαιτέρω επιβαρύνσεις γι αποτελέσματα το λιγότερο αμφισβητήσιμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Προφανώς, ιδέες χρήσιμες για κάποιους.

Να σου πω την αλήθεια, δεν είχα ψάξει ποτέ για wall pillows, και τώρα που το είδα, έχει πολύ ωραίες ιδέες από διακοσμητές βεβαίως, κλάσεις ανώτερες από ένα "απορροφητικό πάνελ".

Φυσικά θα μπορούσες να γεμίσεις αυτά τα διακοσμητικά μαξιλάρια με δικά σου υλικά, και τελικά μια σύνθεση τόσο όμορφη, να κρύβει μέσα της έως και ... κοποπρεν ακουστικς. ;)

Βλέπουμε σε πολλά σαλόνια άδειους τοίχους που αποτελούν σοβαρό πρόβλημα στην ηχητική συμπεριφορά του χώρου, και βέβαια είναι αποδεκτό πως δε θέλουν όλοι να βάλουν πάνελ απορρόφησης στους τοίχους, μα μια τέτοια σύνθεση, μπορεί να αρέσει και στου καθενός την συζυγική ..παντόφλα, οπότε πάρτε ιδέες!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Διαπιστώνεται ... πόσο ουσιαστικές αλλαγές γίνεται να επιτευχθούν στην απόδοσή του χωρίς εναλλαγές καλωδίων και λοιπών παρελκομένων με περαιτέρω επιβαρύνσεις γι αποτελέσματα το λιγότερο αμφισβητήσιμα.
Προφανώς.

Ωστόσο, χρειάζεται πολλαπλές μετρήσεις και πειραματισμούς, που (εκτός από κόπο) προϋποθέτουν ικανότητες στις μετρήσεις, ικανότητες στην αντίληψη των μετρητικών δεδομένων, και ικανότητες για σοφές επιλογές τοποθέτησης.

Πρέπει να ξέρεις πόσο χρήσιμο είναι το τυχαίο "φούσκωμα" κάπου, πως θα παλέψεις κάποια ακύρωση, τι επιλογές θα κάνεις για να μη φας δυναμικό εύρος, που θα κάνεις κρος, κλπ.

Δηλαδή θέλει αρκετές γνώσεις αυτό το παιχνίδι, ενώ το άλλο παιχνίδι των καλωδίων και συναφών παρελκόμενων, δεν έχει τέτοιες απαιτήσεις, μόνο λεφτά χρειάζεται, κι όχι πολλά. ;)

Οπότε αυτές οι ουσιαστικές αλλαγές που επιτυγχάνεις εσύ, είναι για "άξιους", ενώ οι άλλες, για .."ανάξιους". :lol:
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Προφανώς.

Ωστόσο, χρειάζεται πολλαπλές μετρήσεις και πειραματισμούς, που (εκτός από κόπο) προϋποθέτουν ικανότητες στις μετρήσεις, ικανότητες στην αντίληψη των μετρητικών δεδομένων, και ικανότητες για σοφές επιλογές τοποθέτησης.

Πρέπει να ξέρεις πόσο χρήσιμο είναι το τυχαίο "φούσκωμα" κάπου, πως θα παλέψεις κάποια ακύρωση, τι επιλογές θα κάνεις για να μη φας δυναμικό εύρος, που θα κάνεις κρος, κλπ.

Δηλαδή θέλει αρκετές γνώσεις αυτό το παιχνίδι, ενώ το άλλο παιχνίδι των καλωδίων και συναφών παρελκόμενων, δεν έχει τέτοιες απαιτήσεις, μόνο λεφτά χρειάζεται, κι όχι πολλά. ;)

Οπότε αυτές οι ουσιαστικές αλλαγές που επιτυγχάνεις εσύ, είναι για "άξιους", ενώ οι άλλες, για ..ανάξιους. :lol:
Πάμε λοιπόν για μια ταχεία παρτίδα με φρεσκότατα δεδομένα...
Σε όλες τις παρακάτω παραστάσεις τα επιμέρους κανάλια εκπέμπουν μαζί ...

Κοντά στο τοίχωμα με γέμιση διπλά πανελάκια HOFA μεταξύ του πρώτου και καθενός δορυφόρου (μετακινούμενο μικρόφωνο) :
1607775284255.png


Παραμένει η υποχώρηση στην τέταρτη οκτάβα...
Spectrogram:
1607775462611.png


Κρουστική με δορυφόρους σε απόσταση και χωρίς πάνελ,αλλά θέση λήψης πιο μπροστά από το κανονικό sweet spot,σα να βρίσκονταν οι δορυφόροι κολλητά στο τοίχωμα:
1607775811581.png


Συμπεραίνεται ότι η απώλεια ενέργειας στο δεύτερο μισό της πρώτης οκτάβας σχετίζεται με τη θέση λήψης...

Πώς μπορεί με μια απλή κίνηση να ταπεινωθεί το πρόβλημα στα 100 Hz....Spectrogram με το Yamaha sub σε αντίστροφη πολικότητα :
1607776139842.png


Η πορτοκαλί κρουστική σχετίζεται με το παραπάνω spectro...H πράσινη όμως έχει τους δορυφόρους ξανά σε απόσταση από το τοίχωμα χωρίς πάνελ...Βλέπουμε όμως ότι μαζί με την υποχώρηση στα 100 Hz θα έχει προκύψει απώλεια ενέργειας στην τρίτη οκτάβα...
1607776353723.png

Για να το αντιμετωπίσουμε,παίζουμε με το ρυθμιστικό πολικότητας (φάσης) και στο SVS,αφού εκτιμώ ότι οι μεταπτώσεις στην απόκριση σχετίζονται με τη ζώνη όπου ισχύει αλληλοκάλυψη ενέργειας ανάμεσα στα δύο sub :

Η βελτιωμένη κατάσταση εμφανίζεται στην αντίστοιχη κρουστική με τους δορυφόρους σε απόσταση από το τοίχωμα χωρίς πάνελ και θέση λήψης το προβλεπόμενο για τέτοια διαρρύθμιση sweet spot:

1607776676264.png


Με το ομόλογο spectrogram:
1607776809481.png

Ανάδρομη επιβεβαίωση...Δορυφόροι στο τοίχωμα με πάνελ και θέση λήψης η ίδια πιο πίσω από το προβλεπόμενο για την τρέχουσα διαρρύθμιση sweet spot,σα να ήταν σε απόσταση από το τοίχωμα:
1607777282842.png

Η πτώση ενέργειας στην τελευταία οκτάβα οφείλεται στη γωνία off-axis που ισχύει υπό την τρέχουσα συνθήκη...

Spectrogram:
1607777548768.png


Η δε πράσινη με θέση λήψης το προβλεπόμενο sweet spot για δορυφόρους κοντά στο τοίχωμα:
1607777700997.png

Spectrogram:
1607777791035.png


Προτιμώ ακόμα υπό αυτήν την εξέταση να επιχειρηθεί διόρθωση με τους δορυφόρους σε απόσταση από το τοίχωμα...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Εντάξει, είναι πιο σύνθετο το πρόβλημα (για δυνατούς λύτες), διότι δεν υφίσταται χρονική ευθυγράμμιση, δεν υφίσταται κρος ένθεν κι ένθεν άρτια υλοποιημένο, δεν υφίσταται ίση απόσταση των δορυφόρων και του σαμπ από τη θέση ακρόασης, προφανώς υπάρχει κυλιόμενη φάση και καθυστερήσεις σε αμφότερα και το παιχνίδι παίζεται υπό άλλους όρους.

Ωστόσο, δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα ούτε το που ακριβώς οφείλεται η τόνωση στους 100 κύκλους, ούτε που ακριβώς οφείλεται η ταπείνωση στους 340.

Το πάνελ απορρόφησης σε ποιο συχνοτικό εύρος είναι ικανοποιητικό;
Βλέπω πως μάλλον δεν οδήγησε σε καμία διαφοροποίηση στην ταπείνωση των 340.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
...

Το πάνελ απορρόφησης σε ποιο συχνοτικό εύρος είναι ικανοποιητικό;
Βλέπω πως μάλλον δεν οδήγησε σε καμία διαφοροποίηση στην ταπείνωση των 340.
Είναι προδιαγεγραμμένο για ωφέλιμη ζώνη από 500 Hz και άνω με σημαντικό ποσοστό να ξεκινά από 250 Hz για μονό τεμάχιο...Γι αυτό κι έβαλα διπλές φέτες...

Πραγματοποιήθηκαν εν τω μεταξύ και αναλυτικές μετρήσεις υπό την τρέχουσα συνθήκη,δηλαδή παίξιμο με την πολικότητα στα sub και δορυφόρους σταθερά σε απόσταση από το τοίχωμα απουσία πάνελ όπισθεν αυτών.Ιδού οι αποκρίσεις πλάτους και Vector Averaged κατά τα γνωστά:
1607786233270.png


Spectrogram με τα επιμέρους κανάλια μαζί :
1607786338353.png


Κι ένα κρίσιμο στοιχείο...Spectrogram από την ίδια ακριβώς διαρρύθμιση με θέση λήψης τώρα την επίλεκτη στο προσκέφαλο του κρεβατιού,μακριά από τα όρια του στερεοφωνικού τριγώνου:
1607786576881.png
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.132
Θα δεις οσονούπω το τελικό αποτέλεσμα υπό αυτή τη διαρρύθμιση,καθώς και προσεχώς ό,τι επιφυλάσσω για το setup με τις κόρνες από το παράλληλο Σύμπαν...Δεν προτίθεμαι πάντως να επέμβω επιθετικά ούτε στην αισθητική του χώρου,ούτε και με ισοστάθμιση που θα περιόριζε αρκετά το δυναμικό εύρος.
η ισοσταθμιση περιοριζει το δυναμικο ευρος;;;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
η ισοσταθμιση περιοριζει το δυναμικο ευρος;;;
Η καθολική - δηλαδή εφαρμοζόμενη στο σύνολο δεδομένης καμπύλης - κατά κανόνα ναι.
Κύριοι λόγοι είναι οι εξής :

Πρώτον επιλέγεται κατά κανόνα στάθμη στην καμπύλη στόχο λίγο έως πολύ κατώτερη από την τιμή RMS στην αυθεντική απόκριση που θα υποστεί την ισοστάθμιση.

Δεύτερον,από τη στιγμή που αφήνεται συνήθως κι έξτρα δυναμικό περιθώριο μειώνοντας περαιτέρω τη γενική τιμή στάθμης στη διορθωμένη καμπύλη για να προληφθούν τυχόν στιγμιαίες υπερβάσεις ενέργειας από τοπική εφαρμογή τονώσεων με φαινόμενα αποκοπής κατά την αναπαραγωγή,είναι επόμενο να συμπιέζεται σε κάποιο βαθμό στο τελικό αποτέλεσμα το ωφέλιμο εύρος ως προς την αυθεντική δυναμική ζώνη.

Η αναφερόμενη συμπίεση αφορά κυρίως στο δυναμικό περιθώριο του ίδιου του ηχοσυστήματος παρά του αναπαραγόμενου υλικού.Αυτό σημαίνει ότι εάν δεδομένο σύνολο sub-τελικοί ενισχυτές- ηχεία παρέχει περίσσεια δυναμικού περιθωρίου σε σχέση κιόλας με τη μέγιστη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης,τότε δεν τρέχει και τίποτα σπουδαίο να μειωθεί λίγο η διαθέσιμη περίσσεια.Το θέμα όμως είναι ότι αρκετά από τα setup που απαντούν τριγύρω θεωρούμενα κιόλας hi-end δεν διαθέτουν την απαραίτητη περίσσεια,συμπιέζουν δε αρκετές φορές ακόμα και χωρίς εφαρμογή ισοστάθμισης.

Στις εκτελέσεις που κάνω,φροντίζω γενικώς να μην εφαρμόζω καμία τοπική τόνωση ανώτερη των 3dB και αποκλειστικά σε ζώνες όπου στο πλαίσιο της καμπύλης-στόχου δεν θα υπερέβαινε εκείνη το πλάτος στην αυθεντική απόκριση.Έτσι περιορίζω το βαθμό συμπίεσης,αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι πάντα ψάχνω διευθέτηση τέτοια που θα επέτρεπε να προσεγγίζω μια ιδεώδη καμπύλη-στόχο ικανοποιητική εννοείται κατά την ακρόαση χωρίς εφαρμογή καθολικής ισοστάθμισης.Τέτοια τακτική έχει προς το παρόν παρουσιαστεί στο setup των HS8-18S...
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.580
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top