Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Μαλλον το αντεληφθην, λεω μαλλον να μη σας κουραζω με περαιτερω επεξηγησεις
Τες πα που λεει και ο χερ ντοκτορ, ευχαριστω τα μαλλα μεσιε Μπουτια:drinks::)
 

Μηνύματα
22.268
Reaction score
15.543
αυτο christos77 .....
...πιστευω να μεγαλωσει καποια στιγμη και του μπουτια μας..

Η αναφερόμενη συμπίεση αφορά κυρίως στο δυναμικό περιθώριο του ίδιου του ηχοσυστήματος παρά του αναπαραγόμενου υλικού.Αυτό σημαίνει ότι εάν δεδομένο σύνολο sub-τελικοί ενισχυτές- ηχεία παρέχει περίσσεια δυναμικού περιθωρίου σε σχέση κιόλας με τη μέγιστη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης,τότε δεν τρέχει και τίποτα σπουδαίο να μειωθεί λίγο η διαθέσιμη περίσσεια.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
αυτο christos77 .....
...πιστευω να μεγαλωσει καποια στιγμη και του μπουτια μας..
Όλα μου τα setup έχουν τουλάχιστον 6 dB δυναμικού περιθωρίου σε συνάρτηση προς την ανώτατη μέση στάθμη ακρόασης που συνηθίζω ν'΄ακούω από το καθένα.Είναι δε εύκολο να επεκτείνω αν χρειαζόταν το εκάστοτε δυναμικό περιθώριο χάρη σε κροσάρισμα των main με sub και ακολούθως κατάλληλη διευθέτηση ως προς την απόκριση και παροχή ενέργειας από τα δεύτερα...

Ας δούμε επί τη ευκαιρία και τις τιμές ολικής αρμονικής παραμόρφωσης με στάθμη αναφοράς από το τρέχον setup πάνω στις διαδοχικές θέσεις λήψης:
1607797351786.png


Εκτός από τις χαμηλές τιμές σε κάθε λήψη,παρατηρούμε ότι αυτές ισχύουν αποκλειστικά στη ζώνη της πρώτης οκτάβας και όχι σε ανώτερες.Πάνω απο την πρώτη οκτάβα,το THD για τις ηχειακές παραμορφώσεις υπό τις δεδομένες συνθήκες είναι εφάμιλλο ενισχυτικού σταδίου και πολύ κατώτερο από τα τυπικά για ηλεκτρομηχανική μετατροπή...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.376
Reaction score
125.463
Μαλλον το αντεληφθην, λεω μαλλον να μη σας κουραζω με περαιτερω επεξηγησεις
Έλα, απλά λαϊκά:

Αν στην ισοσταθμιση χρειάζεται να βάζεις +3 ντεσιμπέλ σε κάποιο σημείο του φάσματος για να ισιωσει η απόκριση του ηχείου, τότε μειώνεις το δυναμικό εύρος που μπορεί να παίξει αυτό το ηχείο κατά 3 ντεσιμπέλ σε εκείνο το σημείο του φάσματος.

Όσο θετικό δίνεις σε ισοστάθμιση, τόσο χάνεις σε δυναμικό εύρος του σετάπ.

Αν σε ένα σημείο εφαρμόζεις αρνητική ισοστάθμιση, διότι ας πούμε έχεις gain από το χώρο, δηλαδή -3 ντεσιμπέλ στους 100 κύκλους ας πούμε, τότε το σετάπ θα αντέξει κατά 3 ντεσιμπέλ περισσότερο πριν κλιπαρει.

Η πονηρή τοποθέτηση των ηχείων, με τέτοιο τρόπο ώστε για να ισοσταθμιστει να μη χρειάζεται σημαντικές τονώσεις, οδηγεί σε διατήρηση του χρήσιμου δυναμικού εύρους.

Δηλαδή, δεν επιλέγουμε την τοποθέτηση που θέλει τις λιγότερες διορθώσεις, αλλά αυτή που θέλει τις λιγότερες θετικού gain διορθώσεις, ιδίως στις περιοχές περιορισμένου δυναμικού εύρους του σετάπ.

Και δε θέλουμε να διορθώνουμε με θετικό γκέιν χαμηλές οκτάβες, για να μη ζοριζουμε το σετάπ. Βρίσκουμε τις καλύτερες δυνατές θέσεις για να επιτύχουμε αυτόν ακριβώς το στόχο.

Γι'αυτό ο μπουτχιας ας πούμε στο προηγούμενο παράδειγμα δύο τοποθετήσεων, καλώς επέλεξε αυτήν με τις υψηλότερες τονώσεις χαμηλά, κι όχι εκείνην που φαινόταν με λιγότερα προβλήματα αλλά με λιγότερη ενέργεια χαμηλά.

Η ενέργεια είναι αυτό που κυνηγάμε εκεί κάτω, είναι πολύ δύσκολο πράγμα.

Γι'αυτό αποφεύγεις τοποθετήσεις που σου βγάζουν τρύπα σε σημείο σημαντικής ενέργειας, γιατί αυτές οι τρύπες δε γεμίζουν με τίποτα. Άμα βλέπεις σοβαρή ακύρωση οπουδήποτε στις 3 πρώτες οκτάβες, αλλάζεις πορεία. Είναι σα την πυξίδα που σου λέει "άλλαξέ το".
Τι γίνεται στα μεσαιοπριμα, λίγο σε νοιάζει. Εκείνα έρχονται εύκολα, δεν είναι πρόβλημα.

Γι'αυτό επιλέγουμε θέσεις με μετρήσεις, κι όχι με ακροάσεις. Ας ακούγεται χάλια η τοποθέτηση με σημαντικές ανισορροπίες ψηλά, αυτές έρχονται εύκολα. Χαμηλά δες τι παίζει.
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.376
Reaction score
125.463
Στα σαμπ που γίνεται το έλα να δεις στην ανάγκη για ενέργεια, προσωπικά τα έκανα βόλτες μέχρι που πόνεσε η μέση μου, έφτιαξα βάσεις, τα σήκωνα λίγο, περισσότερο, πολύ, τα δοκίμασα όλα.

Δεν επέλεξα τη θέση που έπαιζαν πιο "φλατ", αλλά τη θέση που ήθελαν ελάχιστη διόρθωση και έβγαλαν μεγάλη τόνωση στους 20 κύκλους!

Είναι σοβαρό προτέρημα να εφαρμόζω -4 και -6 ντεσιμπέλ ισοσταθμιση στους 20 και 25 κύκλους, για να παίζει ..φλατ!

Βγάζει την επιθυμητή στάθμη, με το 1/4 της απαιτούμενης ισχύος εκεί κάτω!

Αν το άφηνα εκεί που έπαιζε φλατ, θα τερμάτιζε στους 20 κύκλους σε στάθμη -6 ντεσιμπέλ σε σχέση με αυτή που τώρα τερματίζει!

Δηλαδή, παίρνεις το γκέιν του χώρου εκεί που θες, εκεί που σε "βολεύει".

Ομοίως στους δορυφόρους. Δε βάζεις κυρίως δορυφόρο σε θέση που βγάζει κοιλιά στην 3η οκτάβα, σε καμία περίπτωση. Ας βγάζει κοιλιά στην 4η, χίλιες φορές καλύτερα. Στην τρίτη κοιτάς να μη θέλει τίποτα, ή και να τσιμπάει λίγο κέρδος, ακόμα καλύτερα.

Οκ?
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.225
Reaction score
27.012
Είναι δε εύκολο να επεκτείνω αν χρειαζόταν το εκάστοτε δυναμικό περιθώριο χάρη σε κροσάρισμα των main με sub και ακολούθως κατάλληλη διευθέτηση ως προς την απόκριση και παροχή ενέργειας από τα δεύτερα...
Αυτό πώς γίνεται? Ρωτάω γιατί θυμάμαι που είχες γράψει προ καιρού ότι είναι επιθυμητό το εξωτερικό κροσάρισμα, όχι με το κρος του σαμπ.

Εκτός από τις χαμηλές τιμές σε κάθε λήψη,παρατηρούμε ότι αυτές ισχύουν αποκλειστικά στη ζώνη της πρώτης οκτάβας και όχι σε ανώτερες.Πάνω απο την πρώτη οκτάβα,το THD για τις ηχειακές παραμορφώσεις υπό τις δεδομένες συνθήκες είναι εφάμιλλο ενισχυτικού σταδίου και πολύ κατώτερο από τα τυπικά για ηλεκτρομηχανική μετατροπή...
Εδώ πάλι?? Τι δεν έχω καταλάβει? Είναι δυνατόν να μειώνουμε τις παραμορφώσεις του ηχειακού συστήματος με ισοστάθμιση? Πώς γίνεται να επηρεαστούν αυτές, με οποιονδήποτε τρόπο??
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αυτό πώς γίνεται? Ρωτάω γιατί θυμάμαι που είχες γράψει προ καιρού ότι είναι επιθυμητό το εξωτερικό κροσάρισμα, όχι με το κρος του σαμπ.


Εδώ πάλι?? Τι δεν έχω καταλάβει? Είναι δυνατόν να μειώνουμε τις παραμορφώσεις του ηχειακού συστήματος με ισοστάθμιση? Πώς γίνεται να επηρεαστούν αυτές, με οποιονδήποτε τρόπο??
Πρώτον,το διακύβευμα με το δυναμικό εύρος έγκειται στις πρώτες οκτάβες με την παρεχόμενη σ'εκείνες ενέργεια.Το κροσάρισμα γίνεται με σκοπό να μη διαχειρίζονταν τα main το κάτω άκρο του φάσματος,γεγονός που τα καταπονεί λιγότερο κι επεκτείνει το δικό τους δυναμικό εύρος.Έχω δε υποστηρίξει ότι είναι τπροτιμότερο το κροσάρισμα να επιτελείται - σε όποιο setup υπάρχει η ευχέρεια - από κάποιον κεντρικό επεξεργαστή που θα συντονίσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ως προς τις επιμέρους μονάδες.

Ο ίδιος βεβαίως μπορώ και βρίσκω τρόπους να λυγίζω τους κανόνες με όσες συσκευές έχω διαθέσιμες...

Δεύτερον,οι τιμές παραμόρφωσης αναφέρονται σε αδιόρθωτη κατάσταση και αφορούν στις αρμονικές συνιστώσες που θα φτάνουν στη θέση ακρόασης υπό τη στάθμη αναφοράς.Φανερώνουν δε ότι το ηχοσύνολο διαχειρίζεται ωραία την ενέργεια χωρίς να καταπονείται υπό αυτές τις συνθήκες...
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Σταυρο πρεπει να μας κανει ιδιαιτερα μαθηματα κανα χρονο ο @Bhutia για να μαθουμε -εγω ισως να θελω δυο χρονια-εσυ οχι εισαι ανωτερος εμου στους υπολογιστες :drinks: :party:
Ο ίδιος βεβαίως μπορώ και βρίσκω τρόπους να λυγίζω τους κανόνες με όσες συσκευές έχω διαθέσιμες...
τι να λεμε τωρα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Έφτασε η ώρα για τα οριστικά αποτελέσματα ...Όπως θα ήταν αναμενόμενο, προκύπτουν τελειοποιημένες κρουστικές αποκρίσεις,ενώ οι βηματικές έχουν ομαλότατες καμπές με αναγκαστικά μικρότερη ταχύτητα απόσβεσης,αφού κατά τη φασική διόρθωση καθυστερήθηκε η απόκριση από τους δορυφόρους προκειμένου να ευθυγραμμιστεί μ'εκείνη των sub,υπό αμιγώς ακουστικό κροσάρισμα μεταξύ των επιμέρους μονάδων.Εάν δηλαδή γινόταν ηλεκτρονικά από κάποιον επεξεργαστή,τότε η ταχύτητα θα ήταν αστραπιαία,όπως έχει ήδη φανεί σε προηγούμενες παραλλαγές με την εμπλοκή του Dynaudio 18S...
1608713090200.png

1608713132075.png


Η χρονική συνοχή επιδεικνύεται και στην παράσταση Group Delay,που δεν ξεφεύγει πουθενά ακόμα και στο κάτω όριο απόκρισης :
1608713407571.png


Η παράσταση των παραμορφώσεων φανερώνει ότι ισχύουν αυτές αποκλειστικά στην πρώτη οκτάβα...Υπ'όψιν ότι οι οριστικές τιμές υπό την ίδια πάντα στάθμη αναφοράς ( ~ 79 dB ) ανήκουν στις καταχωρήσεις υπ'αριθμόν 13-14-15.Οι πρώτες καταχωρήσεις ανήκουν σε μετρηθείσα διόρθωση προτού να έχουμε καταλήξει στο βέλτιστο αποτέλεσμα.Η δε καταχώρηση υπ'αριθμόν 1 με την ασύγκριτα ανώτερη τιμή αντιστοιχεί σe δορυφόρους σκέτους άνευ sub...
1608714119235.png


Μεγέθυνση της παράστασης ETC στο πεδίο του χρόνου δείχνει ότι πρόωρος κωδωνισμός είναι πρακτικά ανύπαρκτος:
1608714451572.png


Θα μπορούσε κάλλιστα η ενέργεια πριν το χρονικό σημείο μηδέν ν'αντιστοιχεί σε παντελή απουσία διορθωτικών φίλτρων...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τα πιο ενδιαφέροντα όμως στοιχεία είναι όσα ακολουθούν...Καταρχάς η παράσταση ETC σε βαθύτερο χρονικό ορίζοντα μαρτυρά ότι ακόμα και σ'έναν χώρο με ΄΄ζωηρό΄΄ σχετικά πεδίο αντηχήσεων όπως έχουν δείξει οι δημοσιευμένες από τα προηγούμενα παραστάσεις RT (~ 500-450-400 - 300 msec με καθοδική πορεία από τις χαμηλές προς τις ανώτερες οκτάβες ) και τοιχωματικές επιφάνειες γυμνές στο μεγαλύτερο ποσοστό,είναι εφικτό να δημιουργήσουμε μια ΄΄ελεύθερη ανακλάσεων΄΄ ζώνη γύρω από το sweet spot...
1608715089744.png

Αυτό συμβαίνει επειδή παίζουμε είτε απορροφώντας είτε ανακατευθύνοντας τις πρώτες ανακλάσεις χωρίς να επηρεάζεται το πεδίο αντήχησης στο οποίο τελικά θα ενσωματώνονται οι μεταγενέστερες τάξεις...
Η μοναδική συνιστώσα που ξεχωρίζει με στάθμη ανώτερη των -20 dB θα είναι εκείνη από το δάπεδο...

Ας ετοιμαστούμε ΄΄εδώ και τώρα΄΄ να διαπιστώσουμε πέραν πάσης αμφισβήτησης πόσο συμβάλλει η συμπλήρωση της απόκρισης μέσω sub στην ακροαματική ισορροπία του χώρου...

Spectrogram με τους δορυφόρους διορθωμένους να εκπέμπουν χωρίς sub στη ζώνη του sweet spot :
1608715669200.png


Το επόμενο spectrogram έχει ληφθεί υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες και το ίδιο διορθωτικό προφίλ,με μοναδική διαφοροποίηση τη συμπλήρωση από τα sub στην απόκριση του συνόλου:
1608715868522.png

Οι διαφορές είναι τρομερές...Η εκπομπή ενέργειας από τα sub εξουδετερώνει ατίθαση ανταπόκριση του χώρου από τους δορυφόρους όταν παίζουν αυτοί σκέτοι...Υπάρχουν ακόμα αρνητές που υποστηρίζουν ότι τα βιολιά με ενεργειακό φάκελο κείμενο σε ανώτερες οκτάβες θ'ακούγονταν το ίδιο απουσία sub;;;

Ας δούμε και δύο ενδεικτικά spectrogram από λήψεις σε θέση εκτός sweet spot,το άνω στο κέντρο του κρεβατιού και το κάτω στο προσκέφαλο:
1608716348574.png

1608716389370.png

Βλέπουμε σε αυτές πόσο μεγάλη συνάφεια υπάρχει με την επικρατούσα κατάσταση επί του sweet spot.Προσέχουμε κιόλας ότι στην επίλεκτη θέση του προσκεφάλου θα ισχύει πιο ουδέτερη ανταπόκριση του χώρου στις ανώτερες οκτάβες ακόμα και από το sweet spot!
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.374
Reaction score
79.452
Οι διαφορές είναι τρομερές...Υπάρχουν ακόμα αρνητές που υποστηρίζουν ότι τα βιολιά με ενεργειακό φάκελο κείμενο σε ανώτερες οκτάβες θ'ακούγονταν το ίδιο απουσία sub;;;
Φυσικά :lolsign:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Φυσικά :lolsign:
Οι αποφάσεις που λαμβάνει κάθε χρήστης στη διαχείριση του δικού του και μόνο ηχοσυστήματος αποτελούν αναφαίρετο ανθρώπινο δικαίωμα... :wink:

Κρατάμε βεβαίως υπ'όψιν ότι το sub της Yamaha στη συγκεκριμένη εφαρμογή έχει αφεθεί να εκπέμπει ελεύθερα στο άνω όριο της εγγενούς του απόκρισης και οι δορυφόροι εκπέμπουν κι εκείνοι full range χωρίς υψιπερατό φίλτρο.

Μην παραλειφθούν κι οι αποκρίσεις πλάτους:
1608718398708.png


Λόγω της καθοδικής πορείας στους χρόνους RT καθώς ανέρχονταν οι οκτάβες,υιοθετήθηκε σεμνότερη κλίση ως προς την καμπύλη -στόχο...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.376
Reaction score
125.463
Οι διαφορές είναι τρομερές...Η εκπομπή ενέργειας από τα sub εξουδετερώνει ατίθαση ανταπόκριση του χώρου από τους δορυφόρους όταν παίζουν αυτοί σκέτοι..
Οι διαφορές είναι όντως τρομερές.

Οι πολλαπλές πηγές συνεισφέρουν αποφασιστικά στην μείωση των μετρουμενων (και αντιληπτών στις ακροάσεις) χρόνων RT 60, χωρίς καθόλου επιπρόσθετες επεμβάσεις στο χώρο.

Στις χαμηλές συχνότητες είναι μονόδρομος οι πολλαπλές πηγές, ενώ από ένα σημείο του φάσματος και άνω, αυτό μεταφράζεται σε πολυκάναλο σεταπ.

Πολλαπλές πηγές και φροντίδα στις άμεσες ανακλάσεις γυμνών τοίχων για μεσαιοπριμα. Όλα τα υπόλοιπα, είναι τρίχες κατσαρές.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οι λογαριασμοί πρέπει να πληρώνονται κι εν τω μεταξύ προέκυψαν καινούριοι...Το επόμενο στάδιο θα είναι βήμα με χαρακτήρα ΄΄Back to the Future΄΄...Θα ταξιδέψουμε νοερά σε μια εποχή πριν την εγγραφή στο avs κι ένα χαρακτηριστικό setup από εκείνο τον καιρό...Ο ολοκληρωμένος ενισχυτής με τα ηχεία ανήκουν στη δεκαετία του 90,το δε sub Yamaha μας φέρνει πίσω στο 2002...
1610278860081.png

1610279722922.png


Η σύνθεση είναι απολύτως παραδοσιακή χωρίς την παραμικρή επεξεργασία στο σήμα και αυστηρά ακουστικό κροσάρισμα...Σκοπός είναι να διαπιστωθεί με τωρινά μετρητικά δεδομένα πόσο μέσα ή έξω μπορεί να έπεφταν όσα εξακολουθούν να μου αρέσουν δοκιμάζοντάς τα τότε με ακροαματικές εκτιμήσεις και βαθμονομημένο ντεσιμπελόμετρο Radio Shack..Επιπρόσθετα θα δούμε πόσο δόκιμος θα ήταν ο έλεγχος στην ανταπόκριση του χώρου με μηδαμινά μέσα - σε σύγκριση προς τα σύγχρονα...

Τιμής ένεκεν για τον Στέργιο Κακκαλιό,χρησιμοποιώ τον αγαπημένο του ενισχυτή τον οποίο και ο ίδιος δεν ξεφορτώνομαι με τίποτα...Η σύνδεση του sub πραγματοποιείται με καλώδια RCA απευθείας από την έξοδο REC OUT στον Α1000,η οποία είναι σ'εκείνον τουλάχιστον τύπου pass-through,επιτρέποντας το πέρασμα σήματος από την έξοδο του DAC στην είσοδο του sub ακόμα και με τον ενισχυτή σβηστό...Κι επειδή δεν χρησιμοποιούσα τότε τον εξασθενητή από DAC ως master volume,ακολουθείται η τακτική σήμανσης διαφορετικών θέσεων στη διαδρομή καθενός εκ των ποτενσιομέτρων με μικροσκοπικά κομμάτια χρυσής κολλητικής ταινίας (για να έμενε σε αισθητική αρμονία προς την απόχρωση στις ενδείξεις στην πρόσοψη του ενισχυτή) ανταποκρινόμενα σε διαφορετικές μέσες στάθμες ακρόασης...

Το όλο setup έχει επίσης άκρως μινιμαλιστικό χαρακτήρα αφού ουσιαστικά το σήμα δεν περνά από πολύπλοκα κρος...Το βαθυπερατό φίλτρο στο sub παρακάμπτεται με αυτό να εκπέμπει full range όπως και οι δορυφόροι,ενώ στους τελευταίους παρεμβάλλεται μονάχα πυκνωτής με πηνίο για το διαχωρισμό συχνοτήτων ανάμεσα σε tweeter.& midwoofer..

Για να δούμε λοιπόν,΄΄to sub or not to sub΄΄..
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Κι επειδή δεν χρησιμοποιούσα τότε τον εξασθενητή από DAC ως master volume,ακολουθείται η τακτική σήμανσης διαφορετικών θέσεων στη διαδρομή καθενός εκ των ποτενσιομέτρων με μικροσκοπικά κομμάτια χρυσής κολλητικής ταινίας (για να έμενε σε αισθητική αρμονία προς την απόχρωση στις ενδείξεις στην πρόσοψη του ενισχυτή) ανταποκρινόμενα σε διαφορετικές μέσες στάθμες ακρόασης...
Βαριά θυσία να μην έχεις 1 μόνο ποτενσιόμετρο.... χαρά στο κουράγιο σου...
(μπρος στον ήχο, τι 'ναι ο πόνος)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τόσο οι δορυφόροι όσο και το sub έχουν σφραγισμένες τις διατάξεις bass reflex με ειδικό αφρώδες υλικό που δεν τις κλείνει ερμητικά στη ροή ενέργειας,στα πρότυπα απεριοδικής καμπίνας.Η αρχιτεκτονική στο sub Yamaha με το μεγάφωνο να πυροβολεί προς τα κάτω εξασφαλίζει τέλειο κεντράρισμα ως προς τις διαστάσεις μήκους-πλάτους στο δωμάτιο,αφού το μεγάφωνο καθ'όλο τον κύκλο λειτουργίας του θα μετακινείται μονάχα ως προς τον άξονα του ύψους...

Με το βαθμονομημένο ντεσιμπελόμετρο μπορούσε να ρυθμιστεί μια ισορροπία στάθμης ανάμεσα σε sub-δορυφόρους ως εξής : αναπαραγωγή αρχείου με ροζ θόρυβο με εύρος ζώνης τις τρεις πρώτες οκτάβες (20-160 Hz),επιλογή στάθμης αναφοράς γύρω από τιμή 81 dB πάνω στην κεντρική ζώνη ακρόασης με το sub καταρχάς να εκπέμπει μόνο του.Κατόπιν ενεργοποιείται ο ενισχυτής με την οδήγηση των δορυφόρων και μετακινείται το δικό του ποτενσιόμετρο ώσπου η μετρούμενη στάθμη με όλες τις ηχειακές πηγές να ανερχόταν σε τιμή γύρω από τα 85 dB.Γινόταν συμπληρωματικά για βέλτιστο αποτέλεσμα και ανάδρομη διαδικασία βρίσκοντας με το ίδιο αρχείο πρώτα στάθμη αναφοράς με τους δορυφόρους σκέτους και ακολούθως ενεργοποίηση του sub για τον έλεγχο της ανόδου με το δικό του ποτενσιόμετρο...

Λαμβάνοντας τώρα ενδεικτικές μετρήσεις κρουστικής πάντα με τα δύο κανάλια να εκπέμπουν μαζί έχουμε το εξής αποτέλεσμα επικεντρωμένο στη ζώνη 20-200 Hz :
1610285522869.png


H κόκκινη καμπύλη αναπαριστά τους δορυφόρους μόνους τους ενώ η πράσινη το sub μονάχο του...Τί παρατηρούμε λοιπόν εδώ;Ότι με την επιλεγείσα τοποθέτηση θα έχουν προκύψει αμοιβαίες εξισορροπήσεις απόκρισης μεταξύ δορυφόρων και sub σε συνάρτηση με συνιστώσες ιδιορρυθμών στο δωμάτιο,η επίδραση των οποίων φανερώνεται πάνω στις ζώνες υποχωρήσων και κορυφώσεων για τις επιμέρους αποκρίσεις...

Αυτό φανερώνεται και στα ομόλογα spectra :
Δορυφόροι :
1610286628982.png


Sub σφραγισμένο:
1610286087879.png


Και το ηχοσύνολο με όλες τις ηχειακές πηγές μαζί:
1610286274437.png


Διαπιστώνουμε λοιπόν πόσο ωραία μπορούμε να εξουδετερώσουμε έκτοπη ενέργεια με την κατάλληλη τοποθέτηση και γεωμετρικούς κανόνες.Ακόμα όμως δεν έχουμε τελειώσει,αφού δεν φτάνει να εξουδετερωθεί η έκτοπη ενέργεια,πρέπει να μένει αλώβητη - δηλαδή χωρίς έντονες υποχωρήσεις στην απόκριση συχνότητας - και η ωφέλιμη ενέργεια που σίγουρα χρειαζόμαστε...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • loggeo
    Projectors
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.867.140
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top