Toe in & Cross firing

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Να το πω ποιό σωστά, όπως το είπε ένας νέος κάτοχος Anthem σε σχετικό forum.

"I never experienced so empty sound as this after running ARC. I switched everything off to find my peace".

:p:lolsign:
Του έλειψαν οι γλυκιές χροιές μάλλον. :p
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Καλησπερα στην παρεα.
Διαβασα ολο το θρεντ. Προσεκτικα
Απο την πρωτη στιγμη που διαβασα το πρωτο ποστ, ηθελα να φωναξω ΜΑ ΤΙ ΛΕΤΕΕΕΕΕΕΕ.
μετα πηρα μια βαθυα ανασα και αρχισα να σκεφτομαι πως κατ αρχας ο κωστας ιαρς μαλλον ξερει και πιο πολλα απο ολους μας μαζι και κατα δευτερον, το πιο πιθανο ειναι να τα εχω εγω ολα στο μυαλο μου λαθος. Οποτε χαλαρωσα και αρχισα να ψαχνω παλι στο ιντερνετ μανιωδως, να δω τι παιζει και τι πιθανοτατα εχω καταλαβει λαθος. Hence, this post.
Λοιπον. καταννοω πως το 90% του θρεντ αυτου αναφερεται σε πολυκαναλο συστημα. εγω θα αναφερθω σε δικαναλο καθαρα. Ισως (και μου ακουγεται λογικο) οι ενστασεις μου να εχουν να κανουν με αυτη τη διαφοροποιηση. Οσον αφορα το πολυκαναλο, ολα αυτα που περιγραφει ο κωστας ειναι καταννοητοτατα και πολυ λογικα. Βασικα ειναι φανταστικα. Η εξηγηση του πως δουλευει ολο το κολπο με τις 3 θεσεις ακροασης, ειναι φα ντα στι κο.
Ομως ξεκιναω απο το πρωτο ποστ. που αναφερεται πως το No toe in, ειναι με τα ηχεια στραμμενα στις 30 μοιρες.
(το οποιο ερχεται σε πληρη αντιδιαστολη με τη φωτο στο ποστ υπ αριθμον 281).
Αυτο που ξερω εγω (το οποιο και αμφισβητησα βαθυτατα με το που διαβασα ολο το θρεντ), ειναι πως το no toe in σημαινει τα ευθεια ακριβως ευθεια. Εψαξα ολο το ιντερνετ. βρηκα μονο ενα βιντεο στο γιουτιουμπ που να αναφερει πως το No toe in ειναι η γωνια 30%. σε αρθρα, pdf παρουσιασεις απο ασχετους αλλα και ειδικους, η συντριπτικη πλειοψηφια αναφερει πως no toe in, εινα ιστην ευθεια. Και δεν το λεει μονο ο μπαρμπα μητσος. Απο audio engineers μεχρι ηχοληπτες και γκουρου (steve hoffman) το αναφερουν. Δεν θα βγαλω ψευτη τον Κωστα. ισως αυτη η διαφορα αρθρων αποψεων κτλ εχει να κανει με το αν αναφερεται καποιος σε δικαναλο ή πολυκαναλο? Ας το προσπερασουμε για την ωρα.
Με το δικο μου φτωχο μυαλο (καλα φυσικος ειμαι δεν ειμαι και ασχετος), το να ειναι το κεφαλι στην κορυφη του ισοπλευρου και τα ηχεια στραμμενα στις 30 μοιρες, δημιουργει ενα μεγαλο προβλημα. στο σημειο αυτο που συμβαλλουν τα 2 κυματα και βρισκονται τα αυτια μας, εχουμε ενισχυτικη συμβολη προφανως. Ομως οπως πεφτει ολο αυτο το πραγμα πανω τους, την περιοχη αυτη δεν θα γινει ενας αχταρμας? και οσον αφορα ενταση και οσον αφορα το λεφτ ραιτ?
Κοιταχτε λιγο την πρωτη εικονα. Στην πρωτη περιπτωση ειναι αν εχουμε γωνια 30 μοιρες και τα ηχεια ειναι καταπανω στον ακροατη. στην περιοχη των αυτιων γινεται της ....
Στη δευτερη περιπτωση (με toe out για τον κωστα, με λιγο toe in για εμενα, ας μην κολλαμε στην ωρολογια) ειναι λιγο πιο διακριτο το δεξια αριστερα. ναι ή οχι? οι 30 μοιρες στο φτωχο μου μυαλο ειναι εξτριμ. το να σε βαρανε τα ηχεια.
Στο φτωχο μου το μυαλο δεν μπορει να δουλεψει η στερεοφωνια σωστα οταν τα ηχεια κοιτανε φουλ πανω σου. Παιζει να ειμαι εντελως λαθος, γιαυτο και ποσταρω για να ξεστραβωθω.

Τωρα βεβαια το στησιμο στις 30 μοιρες εχει και τα καλα του. γλιτωνεις απο δευτερογενεις πηγες εκπομπης απο τους πλαινους τοιχους. ναι. και εινα ισημαντικο. αν ομως οι πλαινοι τοιχοι ειναι μακρυα?

προφανως και τα γραφω ολα αυτα εχοντας στο μυαλο μου και το δικο μου ανορθοδοξο στησιμο.
Δυστυχως εκει που ειναι τα ηχεια ουτε ισοπλευρο παιζει ουτε συμμετρια. ειναι και μεζονετα οποτε η σκαλα στα αριστερα ειναι για κλαμματα. ομως σχεδον ποτε δεν υπαρχει πληρης συμμετρια.
Κοιταχτε εδω χαλι. Στη δευτερη εικονα βελεπετε τι γινεται πισω απο τη θεση ακροασης. συμμετρια περιπατος. ευτυχως ειναι πολυ πισω οι τοιχοι.
παμε στην τριτη εικονα που δειχνει τα ηχεια.
Οπως θα δειτε, αυτη η παλιοκολωνα κανει το δεξι ηχειο να ειναι πιο μπροστα. Οποτε και εγω καθομαι λιγο στραβα, απεναντι απο την τηλεοραση που και αυτη ειναι στραβη. το τριγωνο ακροασης (το οποιο εινα ιισοσκελες περιπου και οχι ισοπλευρο) ειναι στραβο σε σχεση με τους τοιχους. οτι ναναι.
οπως ειχε πει καποιος γκουρου (δεν θυμαμαι ποιος ομως), αφου οι χωροι δεν ειναι σχεδον ποτε συμμετρικοι, γιατι πρεπει να ειναι τα ηχεια στημενα συμμετρικα?
σε εμενα λοιπον τα toe in στο δεξια και στο αριστερα ηχειο εινα ισε διαφορετικες μοιρες. μετα απο πολλους πειραματισμους. τα πιο καλα μουσικα αρχεια για καλιμπραρισμα εινα ιαυτα που ειναι ενας που μιλαει και σου λεει τωρα ειμα ιδεξια τωρα αριστερα τωρα στο βαθος μπλα μπλα μπλα. Σε αυτα το συστημα μου δουλεψε μια χαρα. μετααπο πολυ ψαξιμο βρηκα και μιααλλη συμβουλη που ελεγε τα εξης
Τo adjust toe in I use The Beatles-"Abbey Road" and the song "Her Majesty." The vocal and guitar start off in one channel and slowly pan all the way to the other channel. If the vocal move towards the listener as it gets close to the middle there is too much toe in, if the vocal moves away from the listener there is too little toe in. It should sound as if McCartney's vocals roll smoothly and continuously across the sound stage. If it sounds like he jumps from Right to Center to Left the speakers are too far apart.

Και δουλευει πολυ καλα. Το συστημα οπως το εχω και με τις φοβερες ιδιαιτεροτητες, παιζει τελεια. Ναι εχω πολυ μικρη θεση ακροασης. ειναι εντελωςσυγκεκριμενο σημειο αλλα δεν με χαλαει. Χανω λιγο σε μπασο αλλα αναμενομενο και λογω του μεγαλου χωρου. Μπασα στον ενισχυτη στο +4 και ολα καλα.

επανερχομενος στο θεμα μας με το toe in. το ειχα δοκιμασει με τα ηχεια στραμμενα πανω μου. δεν ηταν κακο αλλα νομιζω περιοριζε την στερεοφωνια. Ισως να ειναι και ολα αυτα placebo effect. Γιαυτο και θα ηθελα να τα γραψω ολα αυτα για να με συμβουλεψετε αν κανω καπου καποια μπαρουφα στο συλλογισμο μου. Αν πεισθω οτι στο δικαναλο πρεπει οπωσδηποτε τα ηχεια να εινα ιστραμμενα κατα πανω μου, και οχι με καποια πιο μικρη γωνια πχ 10-12 μοιρες, τοτε να το ξαναψαξω απο την αρχη. παντως τωρα ολα δειχνουν να δουλευουν πολυ καλα. Εχθρος ομως του καλου, ειναι παντα το καλυτερο.
Απλα τελικα αναρωτιεμαι. οι 30 μοιρες κατα πανω σου δεν περιοριζουν την στερεοφωνια και το frequency response?

Και κατι οφτοπικ. που μαλλον αξιζει δικο του θρεντ το οποιο και θα κανω μαλλον καποιαστιγμη.
Σε κανα διχρονο μαλλον θα εχω το δικο μου δωματιο. μαν κειβ ρε παιδι μου. στο οποιο θα παιξει και ηχομονωη σε μικρο ή μεγαλο βαθμο. περιπου 16-20 τετραγωνικα. ορθογωνιο. υπαρχει καποιος γκολντεν ρουλ για τις αναλογιες των διαστασεων του δωματιου? Τα ηχεια τοποθετουνται συνηθως στη μεγαληδιασταση ωστε να απεχουναρκετα απο τους πλαινους τοιχους για να μην υπαρχει προβληαμ με δευτερογενεις πηγες εκπομπης?

ευχαριστω

υγ. ενας παραγοντας επισης που δεν αναφερθηκα, ειναι οτι καποια ηχεια εινα ιφτιαγμενα για να δουλευουν καλυτερα στις 30% κατα πανω σου και καποια αλλα με μικροτερο toe in. το αποσιωπησα για να μην μπλεχτω περαιτερω...
Και παλι ευχαριστω
Έκανα το πείραμα με το κομμάτι "Her Majesty" σε όσα setup έχω διαθέσιμα στην τωρινή κατοικία...Δόξα τω Θεώ τα αποτελέσματα ήταν σε όλα ευνοϊκά - αυτό έλειπε,να μην ήταν με τη μελέτη που είχε πέσει κατά τη διευθέτησή των....Πρέπει όμως να επισημάνω ότι η πλέον συγκλονιστική χωρική αίσθηση προέκυψε από το setup με τα Triton...cross-fired,δηλαδή στις 45 μοίρες toe-in.

Χωρίς διάθεση υποτίμησης,δεν γίνεται να μην προσέξω τον ΄΄ελέφαντα στο δωμάτιο΄΄ σε ό,τι αφορά στο φωτογραφικό σας υλικό...Επειδή πολλοί από τους γράφοντες στο παρόν forum παλεύουν τη διευθέτηση των ηχείων τους με ακρίβεια χιλιοστού,όσο να ναι τα σκαληνά ακροαματικά τρίγωνα βγάζουν μάτια και σίγουρα υποβαθμίζουν τις αναφερόμενες εντυπώσεις,όσο αξιόπιστες και να ήταν αυτές...

Θεωρώ επίσης ο ίδιος ότι οι αρχές της ολοκληρωμένης και συμπαγούς ηχόσφαιρας τηρούνται πιστότερα από καταστάσεις cross-firing,όπου θα γινόταν στην κεντρική θέση ακρόασης η υπέρθεση των δύο επιμέρους ηχητικών μετώπων όπως μας τα ζωγραφίσατε.Εξάλλου και τα δικτυώματα cross-feed κατά τη χρήση ακουστικών παρέχουν χωρική αίσθηση ΄΄έξω από την κεφαλή΄΄ τροφοδοτώντας το καθένα κανάλι/αυτί με σήμα υπαγόμενο κανονικά στο άλλο.

Το όλο παιγνίδι κατά την ακρόαση ηχείων αντί ακουστικών παίζεται στην κατευθυντικότητα των πρώτων και το βαθμό απόκλισης off-axis όπως εκφράζεται με το γνωστό spinorama.Δεν νοείται κορυφαία υλοποίηση ηχείου χωρίς ομοιογενή κατευθυντικότητα καθώς ανερχόμαστε σε οκτάβες.

Παρήγορο πάντως είναι το ότι δεν μας αρχίζετε ιστοριούλες περί καλωδίων που υποτίθεται θα έστρωναν ή ακόμα και να...απογείωναν την όλη κατάσταση.
 

Μηνύματα
146
Reaction score
111
χιλια ευχαριστω για το αναλυτικο ποσταρισμα!!
Ας μιλαμε στον ενικο (αν δεν υπαρχει αντιρρηση).
το εξτριμ toe in, για να ειμαι ειλικρινης, δεν το εχω δοκιμασει. Ομως θα γινει και αυτο. οπως και το 30 μοιρες τοε ιν.
Εφοσον ακουω γνωμες οτι δουλευει πολυ καλα και σε δικαναλες υλοποιησεις, σιγουρα δεν χανω κατι να το δοκιμασω. θα γινει μεσα στο πασχα.
το τριγωνο μου δεν ειναι σκαλινο αλλα ισοσκελες ( δεν εχω παρει βεβαια μετρο με λειζερ, θα γινει και αυτο). το μεγαλο του προβλημα ειναι οτι ειναι στραβος ο "πατος του τριγωνου" σε σχεση με τον τοιχο πισω απο τα ηχεια. θα το ζωγραφισω.
Δυστυχως αυτο το προβλημα λογω της κολωνας δεν μπορει να αλλαξει. ουτε το δεξια ηχειο μπορει να παει πιο πισω ουτε το αριστερα πιο μπροστα λογω της γωνιας του καναπε. το αριστερα ηχεια ειναι γυρω στις 22 μοιρες ενω το δεξια στις 12 (τυχαια νουμερα αλλα προσπαθω να δειξω ποσο διαφερουν μεταξυ τους).
Μετα απο πειραματα κατεληξα σε αυτο το στησιμο, το οποιο δεν με χαλαει. παιζει πολυ καλα αν και ανορθοδοξο. μαλλον με γλιτωνει το οτι ειναι οι πλαινοι τοιχοι πολυ μακρυα. επισης να πω οτι καθομαι οχι παραλληλα στον τοιχο αλλα παραλληλα στην ευθεια που ενωνει τα ηχεια.
Βεβαια να πω πως δεν δοκιμασα λετπομερως το τοε ιν με 30 μοιρες σε καθε ηχειο, οσο πρεπει, ουτε δοκιμασα το εξτριμ τοε ιν. (δεν το ειχα καν φανταστει). Βεβαια δεν με ενδιαφερουν οι πολλες θεσεις ακροασης, καθομαι καρφωμενος στη θεση μου και ολα καλα. Ολα αυτα θα δοκιμασθουν το πασχα λογικα που θα εχω χρονο. με τις απαραιτητες μικροδιορθωσεις.
Ειναι και ο χωρος που ειναι οτι ναναι. ισως το εξτριμ να διορθωσει κιαλλα θεματακια
Οπως και να εχει σας υπερευχαριστω ολους που με κατευθυνατε στον σωστο δρομο. γιατι εγω θεωρουσα τελειως λαθος το 30 μοιρες τοε ιν (ποσο μαλλον το εξτριμ).
Ετοιμαστειτε για αναλυτικο θρεντ σε ενα χρονο που θα κανω σχεδια για το νεο σπιτι. θα γινουν ολα απο την αρχη οποτε θα σας ζαλισω χαχαχαχα
υγ. εννοειται δεν ανηκω στους καλωδιολαγνους. αυτα που εχω, με δεκα ευρω το μετρο, και πολλα μου ειναι. Βεβαια ποιος ειμαι εγω να κανω κουμαντο στην τρεσπη του καθενος!!!
το θεμα ειναι να ευχαριστιομαστε την μουσικη που ακουμε.
Με την πρωτη ευκαιρια που θα παει η γυναικα κανα διημερακι, οποιος θελει ευχαριστως να ερθει να ακουσει το στραβο ισοσκελες μου τριγωνο. και παλι ευχαριστω για ολα.
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
χιλια ευχαριστω για το αναλυτικο ποσταρισμα!!
Ας μιλαμε στον ενικο (αν δεν υπαρχει αντιρρηση).
το εξτριμ toe in, για να ειμαι ειλικρινης, δεν το εχω δοκιμασει. Ομως θα γινει και αυτο. οπως και το 30 μοιρες τοε ιν.
Εφοσον ακουω γνωμες οτι δουλευει πολυ καλα και σε δικαναλες υλοποιησεις, σιγουρα δεν χανω κατι να το δοκιμασω. θα γινει μεσα στο πασχα.
το τριγωνο μου δεν ειναι σκαλινο αλλα ισοσκελες ( δεν εχω παρει βεβαια μετρο με λειζερ, θα γινει και αυτο). το μεγαλο του προβλημα ειναι οτι ειναι στραβος ο "πατος του τριγωνου" σε σχεση με τον τοιχο πισω απο τα ηχεια. θα το ζωγραφισω.
Δυστυχως αυτο το προβλημα λογω της κολωνας δεν μπορει να αλλαξει. ουτε το δεξια ηχειο μπορει να παει πιο πισω ουτε το αριστερα πιο μπροστα λογω της γωνιας του καναπε. το αριστερα ηχεια ειναι γυρω στις 22 μοιρες ενω το δεξια στις 12 (τυχαια νουμερα αλλα προσπαθω να δειξω ποσο διαφερουν μεταξυ τους).
Μετα απο πειραματα κατεληξα σε αυτο το στησιμο, το οποιο δεν με χαλαει. παιζει πολυ καλα αν και ανορθοδοξο. μαλλον με γλιτωνει το οτι ειναι οι πλαινοι τοιχοι πολυ μακρυα. επισης να πω οτι καθομαι οχι παραλληλα στον τοιχο αλλα παραλληλα στην ευθεια που ενωνει τα ηχεια.
Βεβαια να πω πως δεν δοκιμασα λετπομερως το τοε ιν με 30 μοιρες σε καθε ηχειο, οσο πρεπει, ουτε δοκιμασα το εξτριμ τοε ιν. (δεν το ειχα καν φανταστει). Βεβαια δεν με ενδιαφερουν οι πολλες θεσεις ακροασης, καθομαι καρφωμενος στη θεση μου και ολα καλα. Ολα αυτα θα δοκιμασθουν το πασχα λογικα που θα εχω χρονο. με τις απαραιτητες μικροδιορθωσεις.
Ειναι και ο χωρος που ειναι οτι ναναι. ισως το εξτριμ να διορθωσει κιαλλα θεματακια
Οπως και να εχει σας υπερευχαριστω ολους που με κατευθυνατε στον σωστο δρομο. γιατι εγω θεωρουσα τελειως λαθος το 30 μοιρες τοε ιν (ποσο μαλλον το εξτριμ).
Ετοιμαστειτε για αναλυτικο θρεντ σε ενα χρονο που θα κανω σχεδια για το νεο σπιτι. θα γινουν ολα απο την αρχη οποτε θα σας ζαλισω χαχαχαχα
υγ. εννοειται δεν ανηκω στους καλωδιολαγνους. αυτα που εχω, με δεκα ευρω το μετρο, και πολλα μου ειναι. Βεβαια ποιος ειμαι εγω να κανω κουμαντο στην τρεσπη του καθενος!!!
το θεμα ειναι να ευχαριστιομαστε την μουσικη που ακουμε.
Με την πρωτη ευκαιρια που θα παει η γυναικα κανα διημερακι, οποιος θελει ευχαριστως να ερθει να ακουσει το στραβο ισοσκελες μου τριγωνο. και παλι ευχαριστω για ολα.
Έτσι όπως ζωγραφίστηκε φαίνεται περισσότερο ορθογώνιο παρά τελείως ισοσκελές...Κατά τα άλλα όσο περισσότερο πας να μας εξηγήσεις τη διευθέτηση,τόσο...χειροτερεύεις τη θέση σου. :laugh:
(Με το καλό να στηθεί πιο ορθόδοξα και να είμαστε όλοι καλά να σχολιάζουμε πάνω στα μετρητικά του δεδομένα).
 

Μηνύματα
354
Reaction score
137
χιλια ευχαριστω για το αναλυτικο ποσταρισμα!!
Ας μιλαμε στον ενικο (αν δεν υπαρχει αντιρρηση).
το εξτριμ toe in, για να ειμαι ειλικρινης, δεν το εχω δοκιμασει. Ομως θα γινει και αυτο. οπως και το 30 μοιρες τοε ιν.
Εφοσον ακουω γνωμες οτι δουλευει πολυ καλα και σε δικαναλες υλοποιησεις, σιγουρα δεν χανω κατι να το δοκιμασω. θα γινει μεσα στο πασχα.
το τριγωνο μου δεν ειναι σκαλινο αλλα ισοσκελες ( δεν εχω παρει βεβαια μετρο με λειζερ, θα γινει και αυτο). το μεγαλο του προβλημα ειναι οτι ειναι στραβος ο "πατος του τριγωνου" σε σχεση με τον τοιχο πισω απο τα ηχεια. θα το ζωγραφισω.
Δυστυχως αυτο το προβλημα λογω της κολωνας δεν μπορει να αλλαξει. ουτε το δεξια ηχειο μπορει να παει πιο πισω ουτε το αριστερα πιο μπροστα λογω της γωνιας του καναπε. το αριστερα ηχεια ειναι γυρω στις 22 μοιρες ενω το δεξια στις 12 (τυχαια νουμερα αλλα προσπαθω να δειξω ποσο διαφερουν μεταξυ τους).
Μετα απο πειραματα κατεληξα σε αυτο το στησιμο, το οποιο δεν με χαλαει. παιζει πολυ καλα αν και ανορθοδοξο. μαλλον με γλιτωνει το οτι ειναι οι πλαινοι τοιχοι πολυ μακρυα. επισης να πω οτι καθομαι οχι παραλληλα στον τοιχο αλλα παραλληλα στην ευθεια που ενωνει τα ηχεια.
Βεβαια να πω πως δεν δοκιμασα λετπομερως το τοε ιν με 30 μοιρες σε καθε ηχειο, οσο πρεπει, ουτε δοκιμασα το εξτριμ τοε ιν. (δεν το ειχα καν φανταστει). Βεβαια δεν με ενδιαφερουν οι πολλες θεσεις ακροασης, καθομαι καρφωμενος στη θεση μου και ολα καλα. Ολα αυτα θα δοκιμασθουν το πασχα λογικα που θα εχω χρονο. με τις απαραιτητες μικροδιορθωσεις.
Ειναι και ο χωρος που ειναι οτι ναναι. ισως το εξτριμ να διορθωσει κιαλλα θεματακια
Οπως και να εχει σας υπερευχαριστω ολους που με κατευθυνατε στον σωστο δρομο. γιατι εγω θεωρουσα τελειως λαθος το 30 μοιρες τοε ιν (ποσο μαλλον το εξτριμ).
Ετοιμαστειτε για αναλυτικο θρεντ σε ενα χρονο που θα κανω σχεδια για το νεο σπιτι. θα γινουν ολα απο την αρχη οποτε θα σας ζαλισω χαχαχαχα
υγ. εννοειται δεν ανηκω στους καλωδιολαγνους. αυτα που εχω, με δεκα ευρω το μετρο, και πολλα μου ειναι. Βεβαια ποιος ειμαι εγω να κανω κουμαντο στην τρεσπη του καθενος!!!
το θεμα ειναι να ευχαριστιομαστε την μουσικη που ακουμε.
Με την πρωτη ευκαιρια που θα παει η γυναικα κανα διημερακι, οποιος θελει ευχαριστως να ερθει να ακουσει το στραβο ισοσκελες μου τριγωνο. και παλι ευχαριστω για ολα.
τελικά οι γωνιακοι καναπέδες κάνουν ζημιά στο σύνολο ..είπα και εγω το πόνο μου ...στο επόμενο σπιτι να είμαστε καλα να με αξιωσει ο Θεός, ο ένας καναπες θα ειναι πίσω απο τον άλλον και αν μου πουν οι μουσαφήρηδες γιατι...θα τους πω Σσσσσσ ακούστε....
 

Μηνύματα
74
Reaction score
34
Καλημέρα κι απο μενα. Πολλοί έχουν προβλήματα με τους τοίχους και την τοποθέτηση των ηχείων. Εγω δεν εχω τοιχο κατα το δεν εχω...θειο!!! Οπότε τι κανουμε σ αυτόν την περίπτωση?
 

Attachments



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Καλημέρα κι απο μενα. Πολλοί έχουν προβλήματα με τους τοίχους και την τοποθέτηση των ηχείων. Εγω δεν εχω τοιχο κατα το δεν εχω...θειο!!! Οπότε τι κανουμε σ αυτόν την περίπτωση?
Τα ίδια κάνεις, όσον αφορά το toe in.
Ιδίως από τη στιγμή που έχει κοντινά στα ηχεία πλευρικά όρια,με ανόμοια σύσταση,ενώ προκύπτουν ερωτήματα κατά πόσον ανοίγει η μπαλκονόπορτα στις καλοκαιρινές ακροάσεις,ποια η απόσταση των τοιχωματικών ορίων πίσω από τη θέση ακρόασης και αμφιβολία ως προς την τήρηση ισόπλευρου τριγώνου...
 

Μηνύματα
74
Reaction score
34
Ιδίως από τη στιγμή που έχει κοντινά στα ηχεία πλευρικά όρια,με ανόμοια σύσταση,ενώ προκύπτουν ερωτήματα κατά πόσον ανοίγει η μπαλκονόπορτα στις καλοκαιρινές ακροάσεις,ποια η απόσταση των τοιχωματικών ορίων πίσω από τη θέση ακρόασης και αμφιβολία ως προς την τήρηση ισόπλευρου τριγώνου...
Πρόχειρα είναι τοποθετημενα μέχρι να βρεθεί λυση για το τι θα μπει και πως απο πισω
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.301
Reaction score
7.776
Καλημέρα κι απο μενα. Πολλοί έχουν προβλήματα με τους τοίχους και την τοποθέτηση των ηχείων. Εγω δεν εχω τοιχο κατα το δεν εχω...θειο!!! Οπότε τι κανουμε σ αυτόν την περίπτωση?
Παρε Magnepan ;)
 


Μηνύματα
12
Reaction score
0
Θα ήθελα λίγο την άποψη σας στο παρακάτω το οποίο καταλαβαίνω ότι έρχεται κόντρα στην λογική και στις θετικές επιστήμες.

Τα ηχεία μου είναι τα ATC 20 και ο χώρος στον οποίο παίζουν σε χαλαρό mode δημιουργεί το παρακάτω τρίγωνο, όπου a & b η απόσταση μεταξή μπάφλας ηχείου και αυτιού, c η απόσταση μεταξύ των κέντρων των μεγαφώνων.

Untitled.png


Λέγοντας χαλαρό mode εννοώ έχω λίγο χρόνο διαθέσιμο ακούσω κάνα δίσκο και δεν έχω χρόνο για "official" ακροάσεις ώστε να απομακρύνω τα ηχεία από τον πίσω τοίχο και να τα φέρνω πιο κοντά μου και τσιτώνω γκάζια και να βαυκαλίζομαι με το πόσο σούπερ παίζει το σύστημα μου και τι καλά έκανα που τα σκασα κλπ κλπ, ήτοι 9 στις 10 φορές (μπορεί και παραπάνω) που απολαμβάνω την μιυσική μου.

Το παραπάνω τρίγωνο απαιτεί τουλάχιστον μια στροφή των ηχείων περί των 16 μοιρών ώστε να κοιτάνε απευθυείας τον ακροατή ή περισσότερο αν θέλω να παίξω με τοποθέτηση toe in

Και πάμε τώρα να πω την αμαρτία μου και να αρχίσει το δούλεμα και ελεύθερα και μηδέν παρεξήγηση από μένα, αλλά έχοντας παίξει λίγο με την γωνία των ηχείων διαπυστώνω ότι μου αρέσει περισσότερο αυτό το οποίο ακούω όταν τα ηχεία δεν έχουν καμία κλήση προς τα μέσα και κοιτάνε ευθεία ή σχεδόν ευθεία τον τοίχο απέναντι τους.

υπάρχει άλλος που προτιμά μια τέτοια διάταξη;
 

Μηνύματα
27.074
Reaction score
25.005
Οτι σου αρέσει κάνεις.
Κανένα δούλεμα. Απλά χωρίς toe in δεν ακούς τόσο άμεσο ήχο ,αλλά πιό πολύ από ανακλάσεις .
Οπως σ"αρέσει και αγαπάς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.099
Reaction score
124.654
διαπυστώνω ότι μου αρέσει περισσότερο αυτό το οποίο ακούω όταν τα ηχεία δεν έχουν καμία κλήση προς τα μέσα και κοιτάνε ευθεία ή σχεδόν ευθεία τον τοίχο απέναντι τους.
Φυσικό είναι, διότι ειδάλλως, με τέτοιο τρίγωνο πανοράματος, θα ακούς πρακτικά μονοφωνικά, με μηδενικό πλάτος εικόνας.

Θέλει ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης για toe in..
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
Και κάτι ακόμα, off axis μειώνονται τα πρίμα και παίρνεις πιο ισορροπημένο ήχο, πιο κοντά σε target curve πτώσης πρίμων. Επίσης καταλαβαίνεις πιο πολλά μπάσα, από τα μικρά ηχεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.099
Reaction score
124.654
Κοίτα, μειωμένα πρίμα έχει κι όταν κοιτάν ευθεία τα ηχεία του. Έχει toe out, το ίδιο πράγμα είναι.

Έτσι ακούνε οι περισσότεροι παραδοσιακοί χαϊεντάδες, με toe out, τα ηχεία στην ευθεία.

Απλά σε αυτή την περίπτωση, γίνονται πιο ισχυρές οι ανακλάσεις από τους πλευρικούς τοίχους, οπότε διευρύνεται η μουσική σκηνή, αυξάνει σε πλάτος από την έμμεση που έρχεται από τα ντουβαρια δεξιά αριστερά, κι είναι (με απόλυτη βεβαιότητα) πιο ευχάριστο, σε τέτοιο τρίγωνο ακρόασης, όπου η μικρή απόσταση μεταξύ των ηχείων μειώνει υπερβολικά το πλάτος της εικόνας (σχεδόν μονοφωνικό άκουσμα).

Το μειονέκτημα τέτοιας τοποθέτησης και κλίσης, είναι μεγάλες αποκλίσεις του κεντρικού ειδώλου, ακόμα και με μικρή μετακίνηση δεξιά και αριστερά της θέσης ακρόασης.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Cross fire, η άλλη διάσταση.

Ασφαλώς είναι ωφέλιμη η τοποθέτηση με toe-in των ηχείων όταν θέλουμε να διευρύνουμε το sweet spot στην άξονα Χ. Δηλαδή, όταν έχουμε ένα καναπέ και θέλουμε ευρύ sweet spot σε όλες τις θέσεις του καναπέ.

Τί γίνεται όμως αν έχουμε 2 ή 3 καναπένεδες, τον έναν πίσω από τον άλλον;

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.099
Reaction score
124.654
Τί γίνεται όμως αν έχουμε 2 ή 3 καναπένεδες, τον έναν πίσω από τον άλλον;
Πολλαπλά πλαϊνά σαράουντ, και πολλαπλά ταβανιού.

Μια είναι η πληροφορία στο πλάι, με πολλές σειρές καθισμάτων θέλει πολλά πλαϊνά με μοιρασμένη SPL, ώστε από όλο το πλαϊνό μέρος να ακούγεται αυτή η μια πληροφορία.

Δεν τίθεται θέμα cross firing σε αυτή τη διάσταση.

Το ζητούμενο είναι οι άκρη δεξιά καθήμενοι ακροατές, είτε σε 1 είτε σε 32 σειρές καθισμάτων, να ακούν τα αριστερά κανάλια (front & back L, + left surround + Atmos L) σε ίση στάθμη με τα δεξιά κανάλια, αυτά που βρίσκονται ..δίπλα τους.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Μία είναι η πληροφορία στο πλάι; Δηλαδή όλα τα αριστερά ηχεία παίζουν το ίδιο; o_O

Δεδομένου ότι μία είναι η πληροφορία σε κάθε κανάλι (και όχι σε κάθε πλευρά) και ότι όλα τα κανάλια είναι το ίδιο σημαντικά, δεν μπορούμε να χαλάμε το sweet spot στον άξονα Υ με toe-out για να φτιάξουμε το sweet spot στον άξονα Χ με toe-in. Αν όλα τα κανάλια είναι ανεξάρτηα και το ίδιο σημαντικά, πρέπει να αντιμετωπίσουμε με την ίδια ευλάβεια τη σχέση δεξί-αριστερό όσο και τη σχέση μπρος-πίσω. Και κατά συνέπεια και τα sweet spot αυτών.

Στο παραπάνω σχήμα ας πούμε, ο εμπρός αριστερά ακροατής θα τρώει όλα τα εμπρός αριστερά ηχεία (παν και κατ) στη μάπα και θα του ρχονται και κάτι ψιλά από τα πίσω. Αντίθετα, ο πίσω αριστερά θα τρώει στη μάπα τα πίσω αριστερά ηχεία. Άλλο θα ακούω ο μπροστινός, άλλο ο πίσω. Not so sweet spot, rather bitter.

Εκτός αν δεν είναι όλα τα κανάλια το ίδιο σημαντικά, οπότε και να το συζητήσουμε. Να πούμε δηλαδή ότι τα πλαινά και τα πίσω είναι 2ης κατηγορίας κανάλια και δε μας ενδιαφέρει να τα "συσχετίσουμε" με τον ίδιο τρόπο με τα εμπρός, για όλους τους ακροατές.

Αλλά τότε θα συζητήσουμε και τη σημαντικότητα των ίδιων ηχείων και των ίδιων αποστάσεων για όλα τα κανάλια. :D

Πολλαπλά πλαϊνά ηχεία προφανώς βοηθούν αλλά μου ακούγεται ακριβός τρόπος να λύνεις ένα πρόβλημα που δημιούργησες χωρίς ιδιαίτερο λόγο.

Αν θέμε πραγματικά ανεξάρτητα κανάλια, object-based κατανομή και άλλα τέτοια ωραία, no cross-fire. Δεν παίζει. Μία most τάδε position πωστολεν και όλα τα ηχεία καρφί σε αυτήν.

Αλλιώς πάμε σε λογική κινηματογραφικός ήχος, ομοιόμορφη κάλυψη πολλών σειρών θέσεων και πολλά πλαϊνά ηχεία.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.099
Reaction score
124.654
Στο παραπάνω σχήμα ας πούμε, ο εμπρός αριστερά ακροατής θα τρώει όλα τα εμπρός αριστερά ηχεία (παν και κατ) στη μάπα και θα του ρχονται και κάτι ψιλά από τα πίσω.
Όχι ρε, αυτό λέμε.

Τα ηχεία δίπλα του, θα τα έχει off axis, με αποτέλεσμα να πέφτει η στάθμη από αυτά προς αυτόν.

Τα απέναντι ηχεία, τα απομακρυσμένα, θα τα βλέπει on axis, οπότε θα παίρνει τη μέγιστη δυνατή στάθμη από αυτά.

Το στοίχημα είναι ο εμπρός δεξιά ακροατής να ακούει με ίδια στάθμη το εμπρός δεξί με το εμπρός αριστερό ηχείο.

Ομοίως να ακούει σε ίδια στάθμη το πάνω δεξί με το πάνω αριστερό.

Η off axis πτώση στάθμης θα πρέπει να αντισταθμίζει την διαφορά της απόστασης ακρόασης.

Στόχος είναι αυτό να επιτευχθεί για όλα τα ηχεία, ανεξαιρέτως.

Δεν είναι τόσο δύσκολο να επιτευχθεί. Η διαφορά στάθμης από 1/3 της απόστασης ακρόασης (πες 2,5μ) είναι χονδρικά ίση με τη διαφορά στάθμης στις 30° off axis.

Βασικά, μπορείς να το μετρήσεις. Βάζεις μικρόφωνο στη θέση του εμπρός δεξιού ακροατή, και αφού βάλεις να βλέπει on axis το απέναντι ηχείο, μετά στρέφεις off axis το σύστοιχο ηχείο μέχρι να επιτύχεις ίση στάθμη.

Όπως ξαναεγραψα, το όριο για να επιτύχεις κάτι τέτοιο, είναι διαφορά απόστασης μεταξύ απέναντι ηχείων έως το 1/2 της απόστασης ακρόασης από mlp, ο διπλασιασμός είναι θεωρητικά 6 dB, Ε, έως τόσο μπορείς να επιτύχεις με πολύ off axis.

Πιο εύκολο είναι να βάλεις στόχο έως το 1/3 της απόστασης ακρόασης από mlp, και εφόσον το μέσο πλάτος μιας αναπαυτικής πολυθρόνας είναι 90cm, η απόσταση από την mlp θα είναι τόσο.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.069
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top