Όπως ήδη έγραψα στην πρώτη μου άναρτηση για το νέο αυτό Fidelio, από μία πρώτη ακρόαση, δεν φθάνει τις πολύ κλασικές ερμηνείες, που σχεδόν όλες έχουν πλέον τύχει και εξαιρετικών (ανα)παραγωγών.Συμφωνώ με τις αναφερόμενες εξαιρετικές εκτελέσεις . Έχω τον Klemperer στην την πρώτη ηχογράφηση του 1961 με την Sena Jurinac σε cd της Testament, του Fricsay σε βινύλιο, και του Bernstein σε υψηλή ανάλυση.
Για την εκτέλεση του Janowski έχω τις επιφυλάξεις μου παρά την παρουσία της Davidsen και της τεχνικά άψογης ερμηνείας της. Δεν έχω να αναφέρω κάτι συγκεκριμένα σαν αρνητικό αλλά νομίζω δεν θα μείνει στις αξιομνημόνευτες ερμηνείες. Από κει και πέρα η κλασσική μουσική και το ενδιαφέρον μας για τα έργα αναβιώνει μέσω των διαφορετικών εκτελέσεων.
Σε μία δεύτερη "ανάγνωση", μου επιβεβαιώθηκε η αρχική μου εντύπωση. Κατ'αρχήν ο Janowski, παρά την όποια εμπειρία και αφοσίωσή του στο Γερμανικό ρεπερτόριο, δεν έχει ούτε τα χαρίσματα ούτε το πραγματικό authority ως προς την πληρέστερη και βαθύτερη ερμηνεία των έργων που καλείται να ηχογραφήσει (σε ζωντανή παράσταση με αποσπάσματα από το "Δαχτυλίδι" του Wagner, στο Βερολίνο, ήταν αρκετά πειστικός). Εξαιρέσεις, φυσικά, έχουν υπάρξει (π.χ. το αρχικό "Δαχτυλίδι" του στην τότε RCA, οι Συμφωνίες του Brahms σε υποδειγματικό SACD στην Pentatone και ορισμένες Συμφωνίες του Bruckner, πάλι σε SACD στην Pentatone).
Ως προς τις φωνές, η Davidsen κάνει ό,τι μπορεί για να καταδείξει ότι μπορεί να είναι (ή μάλλον να καταστεί) μία πλήρως αναταγωνιστική Λεονώρα. Οι υπόλοιποι, πάντως, παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειές τους, υπολοίπονται των μεγάλων φωνών και σπουδαίων ερμηνευτών του παρελθόντος. Δυστυχώς, και η παραγωγή της Pentatone δεν είναι του παλαιού πολύ υψηλού, πραγματικά audiophile επιπέδου.
Τούτων λεχθέντων, η νέα αυτή παραγωγή μπορεί να έχει τη θέση της στη συλλογή συνεπών μουσικόφιλων ως το σημείο των καιρών μας ως προς το ποιοι είναι (και θα είναι για αρκετό καιρό) οι "διαχειριστές" της ερμηνείας της σημαντικής αυτής διαχρονικής Μουσικής (είναι πάντα συναρπαστικά ενδιαφέρον και εκπαιδευτικό να απολαμβάνουμε τους αντίστοιχους σπουδαίους -ενίοτε και κορυφαίους- "Διαχειριστές" παρελθόντων εποχών αλλά πρέπει να έχουμε και την πληρέστερη εικόνα του πως θα ερμηνεύονται αυτά τα κλασικά έργα στην εποχή μας).