Λόλα να μια Λάμπα,πάρτη κι ας καίει...τζάμπα

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για δεκαετίες ολόκληρες οι βασισμένες σε Futterman τοπολογίες επικράτησαν στις εμπορικές εκδόσεις OTL ενισχυτών. Όπως ήταν όμως επόμενο η αστάθεια στη λειτουργία των κυκλωματικών διατάξεων έπληττε την αξιοπιστία , αύξανε το κόστος χρήσης τόσο λόγω υπερβολικής κατανάλωσης ρεύματος όσο και βλαβών από καταπονήσεις με ενδεχόμενο κινδύνου για τον χρήστη ενώ έπρεπε να περνάνε ώρες ολόκληρες μέχρις ότου να ψυχόταν αρκετά ο ενισχυτής μετά το κλείσιμο...Κάπως έτσι Julius Futterman και OTL έγιναν σύμβολa σε κλάδους Ζωής και Πυρός από ασφαλιστικές εταιρείες.... :roflmao:

Βελτιωμένες μορφές κυκλωμάτων όπως τα προαναφερθέντα απαρτίζονταν από μεγάλο πλήθος λυχνιών ανά κανάλι, έπρεπε να ενσωματώνουν εκτεταμένες προστασίες και feedback με αμφίβολες επιδράσεις στην ηχητική απόδοση ενώ το ζήτημα αποκλεισμού της συνιστώσας DC από το συνδεδεμένο ηχείο οδήγησε μέχρι και σε προσθήκη... πυκνωτή - έτερου πονεμένου εξαρτήματος - στην απαλλαγμένη κατά τα άλλα από μετασχηματιστή έξοδο.

Αντί προσπάθειας ν'αντισταθμιζόταν με τεχνάσματα η εγγενής ανισορροπία στις τοπολογίες SEPP θα έπρεπε να βρεθεί μέθοδος ολικής εξάλειψης γι αυτήν. Τέτοια μέθοδος επινοήθηκε από την Electrovoice το 1955 αλλά έγινε δημοφιλής σε εμπορικό πεδίο αφότου ο περίφημος Ralph Karsten της Atma-Sphere Audio ... είδε στον ύπνο του κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 1980 πώς θα έπρεπε να είναι ένα βέλτιστο κύκλωμα βασισμένο σ'εκείνη.

Atma-Sphere MA-1
1680366178880.png


Enter ... όχι sandman αλλά... Circlotron.

1680365995160.png


Δύο τροφοδοτικά καθένα για το αντίστοιχο τμήμα κυκλώματος με αυτά και το φορτίο να λειτουργούν υπό συνθήκη floating ground, δηλαδή να μην είναι άμεσα συζευγμένα με την οδό γείωσης από το σασί που καταλήγει κατευθείαν στη γη. Ανταλάσσοντας τώρα στο κάτω τμήμα τις θέσεις μεταξύ τροφοδοτικού και λυχνίας ισχύος κατά τρόπον ώστε να γινόταν σαν αντικατοπτρικό είδωλο του άνω τμήματος απαλείφεται η εγγενής ανισορροπία του κυκλώματος.

Σε αυτήν την τοπολογία το ηχείο θα εμφανίζεται μεταξύ των ακροδεκτών του συνδεδεμένο στις καθόδους από τις λυχνίες ισχύος οι οποίες θα λειτουργούν έτσι υπό ισοδύναμη συνθήκη απαρτίζοντας κύκλωμα ακολούθου καθόδου.
Η φαινόμενη εμπέδηση έχει τιμή λίγο ανώτερη από εκείνη στο αντίστροφο Futterman αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ κατώτερη σε σχέση με τη συμβατική μορφή του. Το στάδιο οδήγησης μπορεί να υλοποιηθεί με κανονικό αναστροφέα φάσης ενώ δεν θα εφαρμοζόταν feedback γύρω από οδηγήτρια λυχνία τψηλού κέρδους.

Αμφότερα τα σετ καθόδων θα βρίσκονται σε κοινό δυναμικό γης οπότε θα μπορούν να τροφοδοτηθούν από μια κοινή πηγή DC πόλωσης αντί των δύο διαφορετικών - μια με δυναμικό αναφοράς από τη γη και η άλλη με αναφορά από την αρνητική γραμμή τροφοδοτικού - που χρειάζονταν στην κλασσική SEPP τοπολογία. Η υφιστάμενη ασυμμετρία στην τελευταία σήμαινε επίσης ότι όσες διακυμάνσεις AC τύπου ripple ή μεταπτώσεις προκαλούμενες από το σήμα εμφανίζονταν θα ενισχύονταν στο κάτω τμήμα μαζί με το εισερχόμενο σήμα διοχετευόμενες στο πλέγμα μέσω της καθόδου ενώ στο άνω τμήμα η γραμμή τάσης από το τροφοδοτικό διοχετευόμενη στην άνοδο δεν προκαλεί φαινόμενο διαμόρφωσης στη διαφορά δυναμικού μεταξύ καθόδου-πλέγματος. Η ασυμμετρία προκαλούσε συνήθως βόμβους σε κατάσταση ηρεμίας καθώς και συνιστώσες DC offset στην έξοδο ανάλογα με το πλάτος στο εισερχόμενο σήμα. Η εξουδετέρωση ειδικά των βόμβων απαιτούσε ισχυρές δόσεις αρνητικής ανατροφοδότησης ενώ η εγγενής ασυμμετρία έπρεπε ν'αντιμετωπιστεί με δικτυώματα σταθεροποίησης στις επιμέρους γραμμές από το τροφοδοτικό του ενισχυτή.

Με τη Circlotron διάταξη οι διακυμάνσεις AC των γραμμών τάσης (rails) από το τροφοδοτικό δεν επηρεάζουν την πόλωση στα πλέγματα από τις λυχνίες ισχύος.Οποιοδήποτε φαινόμενο διαμόρφωσης θα εμφανίζεται στην DC τάση των ανόδων. Τέτοιες διακυμάνσεις θα εξουδετερώνονται αμοιβαία στην έξοδο προς το φορτίο χάρη στη διαφορική συνθήκη οδήγησης αφού εκεί αυτές θα εμφανίζονταν με αντίθετες μεταξύ των πολικότητες .

Τα προαναφερθέντα πλεονεκτήματα επιτρέπουν την αποφυγή αρνητικής ανατροφοδότησης με σκοπό σταθεροποίηση του κυκλώματος, Παραμένει βεβαίως η σχετικά υψηλή φαινόμενη εμπέδηση στην έξοδο με συνέπεια οι συγκεκριμένοι ενισχυτές της Atma-Sphere να παρέχουν προσθήκη εξαρτήματος όπως ο αναφερθείς σε προηγούμενη ανάρτηση αυτομετασχηματιστής (autoformer) προκειμένου να οδηγούσαν ηχεία με εμπεδήσεις κυμαινόμενες σε τιμές χαμηλότερες των 4Ωμ...

Εναλλακτική επιλογή για να μην πάθαιναν αποπληξία οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί των OTL είναι η εφαρμογή ολικής αρνητικής ανάδρασης στο στάδιο εξόδου. Με την τοπολογία circlotron η απαιτούμενη τιμή θα ήταν αρκετά μικρή , τάξης 10 dB η οποία θα έδινε φαινόμενη εμπέδηση εξόδου σε τάξη 1 Ωμ , κατάλληλη για οδήγηση ηχείου με ονομαστική τιμή εμπέδησης 4 Ωμ. Η εφαρμογή ανάδρασης επιπρόσθετα χαμηλώνει την τιμή στις αρμονικές παραμορφώσεις όταν το στάδιο εξόδου διαχειρίζεται σήματα υψηλού πλάτους και παράλληλα δίνει ευχέρεια να πολωθούν οι λυχνίες σε τάξη AB2 για παροχή μεγαλύτερης ισχύος εντός αποδεκτών ορίων παραμόρφωσης.

Με όλα αυτά συμπεραίνεται πως ούτε εδώ μπορεί να υπάρξει όση τελειότητα θα οραματίζονταν διάφοροι πιουρίστες. Η ικανότητα οδήγησης σε φορτία με εμπέδηση κατώτερη των 4 Ωμ αποτελεί απαγορευμένο καρπό για τις αμιγείς OTL τοπολογίες. Η δε έκλυση θερμότητας κατά τη λειτουργία σταθερά απογοητευτική. Με κατάλληλα όμως ηχεία που θα έπρεπε να έχουν και ομαλότητα στην εμπέδηση η ακροαματική απόδοση των OTL συνδυάζει ελκυστικά στοιχεία τόσο από Single Ended τρίοδες όσο και από push-pull τρανζίστορ χωρίς να ταυτιζόταν με καμία από τις άλλες σχολές.
 
Last edited:


Μηνύματα
3.764
Reaction score
6.732
Με τα λαμπιόνια έχω φτιαχτεί και εγώ λιγάκι να πω την αλήθεια και πρόσφατα έστειλα ένα μήνυμα στον PBN να μου προτείνει λαμπάτο για τα ηχεία και μου έγραψε την παρακάτω απάντηση :
"Forget tubes, if you have a balanced preamp, heres your solution, have demo model for $ 15K https://pbnaudio.com/olympia-eb-sa2/"
🤣🤣🤣🤣🤣
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Με τα λαμπιόνια έχω φτιαχτεί και εγώ λιγάκι να πω την αλήθεια και πρόσφατα έστειλα ένα μήνυμα στον PBN να μου προτείνει λαμπάτο για τα ηχεία και μου έγραψε την παρακάτω απάντηση :
"Forget tubes, if you have a balanced preamp, heres your solution, have demo model for $ 15K https://pbnaudio.com/olympia-eb-sa2/"
🤣🤣🤣🤣🤣
1680381849330.png

Με balanced προενισχυτή θα μπορούσες να οδηγήσεις μεγάλους τελικούς Atma-Sphere χωρίς να χανόταν η διαφορική διαδρομή στο σήμα. Θα σου έλεγα και για OTL της ιταλικής G.R.A.A.F. αλλά η σύγχρονη ναυαρχίδα της έχει αντικαταστήσει τις λυχνίες με...ημιαγωγούς.
1680381671106.png
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Με τα λαμπιόνια έχω φτιαχτεί και εγώ λιγάκι να πω την αλήθεια και πρόσφατα έστειλα ένα μήνυμα στον PBN να μου προτείνει λαμπάτο για τα ηχεία και μου έγραψε την παρακάτω απάντηση :
"Forget tubes, if you have a balanced preamp, heres your solution, have demo model for $ 15K https://pbnaudio.com/olympia-eb-sa2/"
🤣🤣🤣🤣🤣
Αρχηγέ μου , πρόεδρε ξαναγράφεις ;
Το ήξερες ότι έχεις τα ίδια ηχεία με τον Κιάνου Ρίβς (το λέει ο Bhutia στο νήμα του Tar). Μεγάλεεεε...
Καλός ο PBN, καλός μοσφετ ενισχυτής, φαίνεται. Αφού έχεις και balanced premp. 😃
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.011
Αρχηγέ μου , πρόεδρε ξαναγράφεις ;
Το ήξερες ότι έχεις τα ίδια ηχεία με τον Κιάνου Ρίβς (το λέει ο Bhutia στο νήμα του Tar). Μεγάλεεεε...
Καλός ο PBN, καλός μοσφετ ενισχυτής, φαίνεται. Αφού έχεις και balanced premp. 😃
Ρε συ ; πας καλά;
 


Μηνύματα
3.764
Reaction score
6.732
Αρχηγέ μου , πρόεδρε ξαναγράφεις ;
Το ήξερες ότι έχεις τα ίδια ηχεία με τον Κιάνου Ρίβς (το λέει ο Bhutia στο νήμα του Tar). Μεγάλεεεε...
Καλός ο PBN, καλός μοσφετ ενισχυτής, φαίνεται. Αφού έχεις και balanced premp. 😃
Το ξανασκέφτομαι λίγο πάλι για λάμπες γιατί πρόσφατα πέταξα όλα τα καλώδια και έβαλα κάτι στοκ αλλά made in Japan και γίνεται χαμός😁😁
Καλά είναι και τα 2.000 βατ τραντζίστορ τελικά ίσως ή όχι;🤔🤔
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Το ξανασκέφτομαι λίγο πάλι για λάμπες γιατί πρόσφατα πέταξα όλα τα καλώδια και έβαλα κάτι στοκ αλλά made in Japan και γίνεται χαμός😁😁
Καλά είναι και τα 2.000 βατ τραντζίστορ τελικά ίσως ή όχι;🤔🤔
Ε, δεν ξέρω τα ηχεία σου τώρα. Ανάλογα αυτά.

Γενικά πάντως για να αυτοκτονήσουν οι Κοι Μάρκου ☹ και Bhutia 😍 έχω να πω ότι κάθε τρανζίστορ πάνω απο 1 το πολύ 2 στο κανάλι είναι για τα μπάζα. 😀 (Τουλάχιστον το είπα στο σωστό νήμα που είναι ως έχω καταλάβει αφιερωμένο στην αδιαμφισβητητη ανωτερότητα των λυχνιακών συσκευών χα χα).

ε, αυτό είναι 1200 λέει καλό bank, mosfet αναγκαστικά δυνατό καθως μοσφετ και μπάλανς κιόλας είναι πιο ψόφιο απο το κλασικό τρανζιστορ και θες ισχύ. (συγκριτκά με αυτό). "Διαφάνεια" ότι να είναι αυτό ...ξέχνα την χα χα

Εδιτ : Το ίδιο ισχύει και για τους λαμπάτους ε ... για να μην με λέτε ότι κάνω διαχωρισμό χα χα
 
Last edited:

Μηνύματα
3.764
Reaction score
6.732
Ε, δεν ξέρω τα ηχεία σου τώρα. Ανάλογα αυτά.

Γενικά πάντως για να αυτοκτονήσουν οι Κοι Μάρκου και Bhutia εχώ να πω ότι κάθε τρανζίστορ πάνω απο 1 το πολύ 2 στο κανάλι είναι για τα μπάζα. 😀

ε, αυτό είναι 1200 λέει καλό bank, mosfet αναγκαστικά δυνατό καθως μοσφετ και μπάλανς κιόλας είναι πιο ψόφιο απο το κλασικό τρανζιστορ και θες ισχύ. (συγκριτκά με αυτό). "Διαφάνεια" ότι να είναι αυτό ...ξέχνα την χα χα
Έλα τώρα. Δεν λέω ότι γράφεις κάτι που δεν ισχύει αλλά όλο το θέμα φτιάχνει απο το καλώδιο.
Απίστευτο ε; Ή οχι;😉
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Έλα τώρα. Δεν λέω ότι γράφεις κάτι που δεν ισχύει αλλά όλο το θέμα φτιάχνει απο το καλώδιο.
Απίστευτο ε; Ή οχι;😉
Αφού τα πεταξες λές. 😀

Έβαλες κάτι μαύρα εκει, ότι βρήκες στα σκουπίδια έξω απο το σπίτι. 😀

Τα απολύμανες τουλάχιστον, μην τα έχουν κατουρήσει τίποτε σκυλιά; χα χα
 

Μηνύματα
441
Reaction score
1.483
Η αληθεια ειναι πως ολα μπορουν να παιξουν ρολο στο τελικο ηχητικο αποτελεσμα, αλλα πολυ και αλλα λιγο.
Παιρνω το εξης παραδειγμα :

Γραφεται καπου :
3. Σάμπ 18" της JBL, σε καμπίνα ιδιοκατασκευής, πρόγραμμα υπολογισμού καμπίνας από ......
Σωστη περιγραφη και μπορει το ηχειο να επαιζε καλα !

JBL σαμπ + ....
Λαθος περιγραφη, εδω θα μπορουσε πχ να πει "σαν" JBL, βεβεια μπορει να το εγραψε ετσι για λογους συντομιας.

Καποτε ενας παλιος εισαγωγεας της JBL (αρκετα πριν την Lyric) εφερνε τα μεγαφωνα και τα ξυλα της καμπινας των επαγγελματικων ασυναρμολογητα και τα συναρμολογουσε εδω.

Τα συναρμολογημενα JBL επαιζαν σαν ξεκουρδιστες γκραγκασες σε σχεση με τα εισαγομενα, μετα ειπε πως εφταιγε η κολα και η εξωτερικη βαφη πραγμα που δεν ξερω γιατι δε πηρα απο τα "βελτιωμενα" για να εχω αποψη.

Εχω αποψη ομως γιατι καποτε στην πιο ακριβη επαγγελματικη σειρα της JBL ειχε υπολογιστει λαθος το μηκος των καλωδιων που βγαινουν απο το πηνιο και καταληγουν στους πολους του frame με αποτελεσμα να κοβονται οι ακροδεκτες του frame και οχι τα καλωδια απο τις μεγαλες ταλαντωσεις που εκανε ο κωνος.

Θεωρησα πως το woofer ειχε καει αλλα με εκπληξη μου ειδα πως ηταν κομενοι οι ακροδεκτες του frame και το woofer δεν ειχε καει. Μετα το ιδο εγινε και με αλλα της ιδιας σειρας αλλα πλεον ηξερα.

Η JBL λοιπον μας εστειλε νεους κωνους με μακρυτερα καλωδια και την κολα η οποια συνοδευοταν απο αδεια εξαγωγης ενος Αμερικανικου Υπουργειου (δεν θυμναμαι ποιου), εγραφαν δε οτι θα επρεπε να χρησιμοποιηθει αυτη η κολα και μονον αυτη, μετα απο αυτο κανενα δεν επαθε ξανα κατι.

Πολλες φορες ειχα μετρησει καλωδια πχ Audioquest κλπ που δουλευα τοτε και πραγματι υπηρχαν διαφορες αλλα διαφορες υπηρχαν και στην παραμικρη αλλαγη του χωρου ή της μετακινησης καποιου ηχειου.

Μετα απο την αγορα 3 διαφορετικων μικροφωνων μετρησης με επισκευτηκε η αμφιβολια του οτι μπορει οι μετρησεις των μικροφωνων να ειναι σωστες μιας και του ενος τουλαχιστον τα χαρακτηριστικα ηταν πολυ καλα αλλα ποσο αυτες οι μετρησεις που εκανε ταιριαζαν με αυτο που το αυτι μας ακουει ?

Τι να το καμω αν καποιος δινει ενα σκασμο λεφτα για ενα ηχητικο συστημα και η τοποθετηση του στον χωρο ή και ο ιδιος ο χωρος ειναι εντελως ακαταλληλα πραγμα εχω δει να συμβαινει ?

Καθεται και ακουει ευχαριστημενος και σιγουρος για το ποσο καλα παιζει το συστημα του, εξ' αλλου ενα σκασμο λεφτα εδωσε, εδωσε και καμποσες μαχες με κατι αλλους γιατι επρεπε να αποδειξει πως το δικο του ηταν καλυτερο.

Εκεινο που τελικα ισχυει ειναι οι νομοι της ακουστικης αλλα και αυτοι δεν ειναι αρκετοι μιας και ακομα και οταν εφαρμοζονται σωστα υπαρχουν πραγματα σε καθε χωρο που μονο οι μετρησεις μπορουν να βρουν και να αναδειξουν αλλα και παλι γυρναμε στο ποσο εχουν σχεση τα ζυγισμενα μικροφωνα μετρησεων με τα αυτια μας.

Μην σκαμε λοιπον, ας κανουμε το καλυτερο που μπορουμε και ας ακουσουμε επι τελους την μουσικη μας.

Τα παντε ρει !!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ε, δεν ξέρω τα ηχεία σου τώρα. Ανάλογα αυτά.

Γενικά πάντως για να αυτοκτονήσουν οι Κοι Μάρκου ☹ και Bhutia 😍 έχω να πω ότι κάθε τρανζίστορ πάνω απο 1 το πολύ 2 στο κανάλι είναι για τα μπάζα. 😀 (Τουλάχιστον το είπα στο σωστό νήμα που είναι ως έχω καταλάβει αφιερωμένο στην αδιαμφισβητητη ανωτερότητα των λυχνιακών συσκευών χα χα).

ε, αυτό είναι 1200 λέει καλό bank, mosfet αναγκαστικά δυνατό καθως μοσφετ και μπάλανς κιόλας είναι πιο ψόφιο απο το κλασικό τρανζιστορ και θες ισχύ. (συγκριτκά με αυτό). "Διαφάνεια" ότι να είναι αυτό ...ξέχνα την χα χα

Εδιτ : Το ίδιο ισχύει και για τους λαμπάτους ε ... για να μην με λέτε ότι κάνω διαχωρισμό χα χα
Lambs go to Heaven , goats go to Hell... :wink:
Η αληθεια ειναι πως ολα μπορουν να παιξουν ρολο στο τελικο ηχητικο αποτελεσμα, αλλα πολυ και αλλα λιγο.
Παιρνω το εξης παραδειγμα :

Γραφεται καπου :

Σωστη περιγραφη και μπορει το ηχειο να επαιζε καλα !


Λαθος περιγραφη, εδω θα μπορουσε πχ να πει "σαν" JBL,
βεβεια μπορει να το εγραψε ετσι για λογους συντομιας.

Καποτε ενας παλιος εισαγωγεας της JBL (αρκετα πριν την Lyric) εφερνε τα μεγαφωνα και τα ξυλα της καμπινας των επαγγελματικων ασυναρμολογητα και τα συναρμολογουσε εδω.

Τα συναρμολογημενα JBL επαιζαν σαν ξεκουρδιστες γκραγκασες σε σχεση με τα εισαγομενα, μετα ειπε πως εφταιγε η κολα και η εξωτερικη βαφη πραγμα που δεν ξερω γιατι δε πηρα απο τα "βελτιωμενα" για να εχω αποψη.

Εχω αποψη ομως γιατι καποτε στην πιο ακριβη επαγγελματικη σειρα της JBL ειχε υπολογιστει λαθος το μηκος των καλωδιων που βγαινουν απο το πηνιο και καταληγουν στους πολους του frame με αποτελεσμα να κοβονται οι ακροδεκτες του frame και οχι τα καλωδια απο τις μεγαλες ταλαντωσεις που εκανε ο κωνος.

Θεωρησα πως το woofer ειχε καει αλλα με εκπληξη μου ειδα πως ηταν κομενοι οι ακροδεκτες του frame και το woofer δεν ειχε καει. Μετα το ιδο εγινε και με αλλα της ιδιας σειρας αλλα πλεον ηξερα.

Η JBL λοιπον μας εστειλε νεους κωνους με μακρυτερα καλωδια και την κολα η οποια συνοδευοταν απο αδεια εξαγωγης ενος Αμερικανικου Υπουργειου (δεν θυμναμαι ποιου), εγραφαν δε οτι θα επρεπε να χρησιμοποιηθει αυτη η κολα και μονον αυτη, μετα απο αυτο κανενα δεν επαθε ξανα κατι.

Πολλες φορες ειχα μετρησει καλωδια πχ Audioquest κλπ που δουλευα τοτε και πραγματι υπηρχαν διαφορες αλλα διαφορες υπηρχαν και στην παραμικρη αλλαγη του χωρου ή της μετακινησης καποιου ηχειου.

Μετα απο την αγορα 3 διαφορετικων μικροφωνων μετρησης με επισκευτηκε η αμφιβολια του οτι μπορει οι μετρησεις των μικροφωνων να ειναι σωστες μιας και του ενος τουλαχιστον τα χαρακτηριστικα ηταν πολυ καλα αλλα ποσο αυτες οι μετρησεις που εκανε ταιριαζαν με αυτο που το αυτι μας ακουει ?

Τι να το καμω αν καποιος δινει ενα σκασμο λεφτα για ενα ηχητικο συστημα και η τοποθετηση του στον χωρο ή και ο ιδιος ο χωρος ειναι εντελως ακαταλληλα πραγμα εχω δει να συμβαινει ?

Καθεται και ακουει ευχαριστημενος και σιγουρος για το ποσο καλα παιζει το συστημα του, εξ' αλλου ενα σκασμο λεφτα εδωσε, εδωσε και καμποσες μαχες με κατι αλλους γιατι επρεπε να αποδειξει πως το δικο του ηταν καλυτερο.

Εκεινο που τελικα ισχυει ειναι οι νομοι της ακουστικης αλλα και αυτοι δεν ειναι αρκετοι μιας και ακομα και οταν εφαρμοζονται σωστα υπαρχουν πραγματα σε καθε χωρο που μονο οι μετρησεις μπορουν να βρουν και να αναδειξουν αλλα και παλι γυρναμε στο ποσο εχουν σχεση τα ζυγισμενα μικροφωνα μετρησεων με τα αυτια μας.

Μην σκαμε λοιπον, ας κανουμε το καλυτερο που μπορουμε και ας ακουσουμε επι τελους την μουσικη μας.

Τα παντε ρει !!
Επειδή το ακουστικό μας σύστημα δεν λειτουργεί ακριβώς όπως τα μικρόφωνα αντικείμενο της Ακουστικής και της Ψυχοακουστικής είναι να μελετούν ευρήματα θεσπίζοντας συσχετισμούς ανάμεσα στα δεδομένα από καταγραφές των μικροφώνων και τις εντυπώσεις του μέσου ακροατή. Ακόμα και στα ίδια τα μικρόφωνα έχουν αναπτυχθεί τεχνικές κατασκευής και τοποθέτησης ώστε η καταγραφόμενη μέσω αυτών πληροφορία να διεγείρει συμπαθητικά το ακουστικό σύστημα στους ακροατές.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Lambs go to Heaven , goats go to Hell... :wink:

Επειδή το ακουστικό μας σύστημα δεν λειτουργεί ακριβώς όπως τα μικρόφωνα αντικείμενο της Ακουστικής και της Ψυχοακουστικής είναι να μελετούν ευρήματα θεσπίζοντας συσχετισμούς ανάμεσα στα δεδομένα από καταγραφές των μικροφώνων και τις εντυπώσεις του μέσου ακροατή. Ακόμα και στα ίδια τα μικρόφωνα έχουν αναπτυχθεί τεχνικές κατασκευής και τοποθέτησης ώστε η καταγραφόμενη μέσω αυτών πληροφορία να διεγείρει συμπαθητικά το ακουστικό σύστημα στους ακροατές.
Τα προβατάκια που φοράνε στολή κατσίκας είναι το θέμα που πηγαίνουν ; 😀
 
Last edited:



Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
η ακροαματική απόδοση των OTL συνδυάζει ελκυστικά στοιχεία τόσο από Single Ended τρίοδες όσο και από push-pull τρανζίστορ χωρίς να ταυτιζόταν με καμία από τις άλλες σχολές.
Αυτό το συμπέρασμα (εκτός ότι δεν θα εξετάσω αυτή τη στιγμή αλλά και πιθανόν ποτέ να μην αναφερθώ στην ακρίβεια της) βγαίνει απο όλα αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανέφερες ή απο ακροάσεις ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αυτό το συμπέρασμα (εκτός ότι δεν θα εξετάσω αυτή τη στιγμή αλλά και πιθανόν ποτέ να μην αναφερθώ στην ακρίβεια της) βγαίνει απο όλα αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανέφερες ή απο ακροάσεις ;
OTL έχω ακούσει εκτός εκθεσιακού περιβάλλοντος με οικεία μουσικά κομμάτια σε ενισχυτές... ακουστικών.

 

Μηνύματα
3.652
Reaction score
5.462
Τον Valhalla τον πρώτο τον είχα και εγώ με ακουστικά sennheiser hd800. Παλιές αμαρτίες γκουρού μου....
Βέβαια είναι από τα πιο ευχάριστα ακούσματα που είχα γενικά αν εξαιρέσεις τα μπάσα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
H εξέλιξη της λάμπας δεν τελείωσε με τις τρίοδες όπως κάποιοι μπορεί να θεωρούν... Στην τυπική τρίοδο το αποδιδόμενο ρεύμα στην άνοδο συναρτάται όπως έχει αναλυθεί σε προηγούμενη ανάρτηση τόσο με τη διαφορά δυναμικού ανάμεσα σε κάθοδο-πλέγμα - όπως διαμορφώνεται εκείνη από το πλάτος στο σήμα AC - όσο με την αντίστοιχη μεταξύ καθόδου-ανόδου.
1680623993794.png

Η απόκλιση της ενισχυτικής λειτουργίας από τη γραμμική συμπεριφορά οφείλεται ακριβώς στο ότι αυτές οι σχέσεις μεταξύ δυναμικών και τιμής ρεύματος δεν θα είναι απολύτως γραμμικές.Ο βαθμός γραμμικής συμπεριφοράς όπως αναπαρίσταται στα σχετικά διαγράμματα ρεύματος προς τάση ανόδου στην τρίοδο είναι μικρότερος από εκείνον της διόδου. Ενισχυτικά στάδια βασισμένα σε τριόδους έπρεπε να είναι πολωμένα σε τάξη Α όχι τόσο από σχεδιαστική άποψη όσο από ανάγκη για συντήρηση της μεγαλύτερης δυνατής γραμμικότητας, ιδίως όταν εκείνα βρίσκονταν στην έξοδο τελικού. Πρόσθετες αποκλίσεις οφείλονται σε μικρότερο βαθμό και σε αναπόφευκτο χωρητικό στοιχείο που θα προκύπτει ανάμεσα στα τρία ηλεκτρόδια ανά ζεύγη :
1680624712508.png

Η παρασιτική χωρητικότητα από τα πυκνωτικά ανάλογα έχει μικρές τιμές και η αντίστοιχη χωρητική εμπέδηση από τη σχέση Ζc = 1/ 2π*f*C θα λαμβάνει μεγάλες συνήθως τιμές με αμελητέες τα αντίστοιχα ρεύματα για συχνότητες f εντός του ακουστού φάσματος ενώ η κατάσταση τείνει ν'ανατρέπεται με τις χωρητικότητες να έχουν σημαντική επίδραση όταν η λυχνία θα διαχειριζόταν πολύ υψηλές συχνότητες όπως εκείνες των ραδιοσημάτων.

Η τέτροδη λυχνία εκτός από τα προαναφερθέντα διαθέτει ένα τέταρτο ηλεκτρόδιο το προστατευτικό πλέγμα ή πέτασμα (screen) ανάμεσα σε πλέγμα και άνοδο, με μορφή διάτρητης πλάκας ή σπείρα , πολωμένο με θετικό DC δυναμικό ως προς την κάθοδο και με τιμή κλάσμα του δυναμικού από την άνοδο ώστε να μην προσελκύει η ίδια σημαντικό πλήθος ηλεκτρονίων απ'όσα εκπέμπονται από την κάθοδο. Όταν το τέταρτο αυτό ηλεκτρόδιο συνδέεται με τη γη και με παρεμβολή εξωτερικού πυκνωτή τότε θωρακίζει ως προς το ηλεκτροστατικό φορτίο την άνοδο από το πλέγμα περιορίζοντας το χωρητικό στοιχείο μεταξύ των άρα και τις ταλαντώσεις σε υψηλότερες συχνότητες υπό την επίδρασή του.
1680625781096.png


Χάρη στο σταθεροποιημένο DC δυναμικό για το τέταρτο ηλεκτρόδιο το ποσό στο αποδιδόμενο ρεύμα από την άνοδο θα εξαρτάται περισσότερο από το AC δυναμικό υπό την επίδραση του σήματος στο οδηγό πλέγμα και πολύ λιγότερο από το δυναμικό στην άνοδο, με αυτό το στοιχείο να σημαίνει βελτίωση στο βαθμό γραμμικής λειτουργίας αφού γίνεται πιο στενή η συνάρτηση του ενισχυμένου σήματος από την άνοδο προς το σήμα στην είσοδο μέσω του οδηγού πλέγματος.

Κύριο μειονέκτημα σε αυτόν τον τύπο λυχνίας ήταν η λεγόμενη δευτερογενής εκπομπή : Καθώς ηλεκτρόνια από την κάθοδο προσέκρουαν με υψηλές ταχύτητες στην άνοδο προκαλούν τη διαφυγή σε κάποια ποσότητα άλλων ελεύθερων ηλεκτρονίων από το άτομα στο μέταλλο της ανόδου. Αυτή η ποσότητα έχει αμελητέες επιδράσεις στην τρίοδο όπου υπάρχει μόνη της η άνοδος, όμως στην τέτροδο το θετικά φορτισμένο πέτασμα ενδέχεται να προσελκύει κυμαινόμενο ποσοστό εξ αυτών με αποτέλεσμα να μειωνόταν το αποδιδόμενο ρεύμα στην άνοδο άρα και το κέρδος ενίσχυσης σε ανάλογο βαθμό.

Πρώτη μέθοδος αντιμετώπισης γι αυτό το φαινόμενο ήταν η τέτροδος δέσμης υψηλής ισχύος (beam power tetrode) με διακεκριμένο παράδειγμα την ΚΤ88. Σε αυτόν τον τύπο τόσο το οδηγό πλέγμα όσο και το προστατευτικό πέτασμα ήταν διευθετημένα σε συνδυασμό με ζεύγος από βοηθητικά ηλεκτρόδια από ένα σε καθεμία πλευρά και συνδεδεμένα με την κάθοδο. Τα σύρματα σε οδηγό πλέγμα και πέτασμα ευθυγραμμίζονταν στην κατασκευή κατά τρόπον ώστε τα ελεύθερα ανοίγματα να δημιουργούν ένα είδος ΄΄διαύλου΄΄ και τα εκπεμπόμενα ηλεκτρόνια στην τροχιά από την κάθοδο προς την άνοδο να σχηματίζουν εστιασμένες στρώσεις με σταθεροποιημένη πυκνότητα πάνω σε αυτήν. Αυτό το σταθεροποιημένο ΄΄νέφος΄΄ απωθούσε τα ηλεκτρόνια της δευτερογενούς εκπομπής πίσω προς την άνοδο οπότε δεν προέκυπταν διακυμάνσεις σε ρεύμα από την άνοδο και παράλληλα το επιπλέον κόστος τέτοιας διαμόρφωσης ήταν μικρό..

1680628499315.png

1680629380659.png


(συνεχίζεται...)
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.278
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top