Λόλα να μια Λάμπα,πάρτη κι ας καίει...τζάμπα

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.561
Ενισχυτικά στάδια βασισμένα σε τριόδους έπρεπε να είναι πολωμένα σε τάξη Α όχι τόσο από σχεδιαστική άποψη όσο από ανάγκη για συντήρηση της μεγαλύτερης δυνατής γραμμικότητας, ιδίως όταν εκείνα βρίσκονταν στην έξοδο τελικού.
Αυτό ισχύει και σε τελικό στάδιο με 2 τρίοδες λυχνίες σε διάταξη push pull;

Ή μήπως σε κείνη την περίπτωση είναι (για λόγους που δε ξέρω) ευνοϊκότερες οι συνθήκες στην μετάβαση της τάξης Α σε Β;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.561
Το ενδιαφέρον μου στις λυχνίες είναι ανάλογο με αυτό περί των δεινοσαύρων, δηλαδή μαθαίνω πράματα, χωρίς όμως να πρόκειται ποτέ να αποκτήσω ούτε λυχνίες για ήχο, ούτε δεινόσαυρους για πετς. 😁🤪😂

Εν έτει 2023, οι μόνες λυχνίες που αποκτώνται (από μένα τουλάχιστον) για οικιακή χρήση, είναι οι λεντ για φωτισμό. 😎

Για πετς, προτιμώ τροπικά ψάρια.🐠🐟

Άλλοι θέλουν 🦕🦖, τι α κάεις, α κατς α μαλώεις; 😂
 
Last edited:

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Τώρα θα του πεί ο Bhutia για την μουσαντένια κλάση Α. 😀

Α, όχι ξέχασα έχουμε κάνει redifine τον όρο για λόγους μπλά, μπλά ... και μπλά. 😀
Το ενδιαφέρον μου στις λυχνίες είναι ανάλογο με αυτό περί των δεινοσαύρων, δηλαδή μαθαίνω πράματα, χωρίς όμως να πρόκειται ποτέ αποκτήσω ούτε λυχνίες για ήχο, ούτε δεινόσαυρους για πετς. 😁🤪😂

Εν έτει 2023, οι μόνες λυχνίες που αποκτώνται (από μένα τουλάχιστον) για οικιακή χρήση, είναι οι λεντ για φωτισμό. 😎
Δηλαδή απο όλα αυτά που έγραψε ο Bhutia αυτήν την απορία έχεις εσύ ; Δεν βρήκες καμιά άλλη ;. 😀😀

Τι πλάκα έχουμε ρε γμτ ; 😀
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αυτό ισχύει και σε τελικό στάδιο με 2 τρίοδες λυχνίες σε διάταξη push pull;

Ή μήπως σε κείνη την περίπτωση είναι (για λόγους που δε ξέρω) ευνοϊκότερες οι συνθήκες στην μετάβαση της τάξης Α σε Β;
Αναρωτιέμαι μήπως ταυτίζεται εδώ η λειτουργία σε τάξη Α με την τοπολογία Single Ended... To push-pull διαφοροποιείται στο προφίλ ολικής αρμονικής παραμόρφωσης αφού επικρατούν συνήθως διαφορετικές αρμονικές συνιστώσες σε σχέση με το προηγούμενο. Η ίδια τριοδική λυχνία σε SE & PP θ'απαιτεί σταθερά πόλωση για λειτουργία σε τάξη Α προκειμένου να μην αυξάνεται η τιμή στην ολική αρμονική παραμόρφωση εννοείται για την προβλεπόμενη ζώνη ωφέλιμης ισχύος . Ο βαθμός γραμμικής λειτουργίας σε τύπους λυχνιών φανερώνεται από τις παραστάσεις ρεύματος προς τάση ανόδου όπως είναι δημοσιευμένες στο αντίστοιχο datasheet .

Εδώ λοιπόν για παράδειγμα μπορεί να παρατηρηθεί ότι ο βαθμός γραμμικής συμπεριφοράς για μια πέντοδο EL84 συνδεσμολογημένη ως τρίοδος είναι ανώτερος σε σύγκριση με μια αυθεντική τρίοδο όπως η ECC 83...

EL84 σε λειτουργία ψευδοτριόδου :
1680641046508.png


Αντίστοιχο διάγραμμα για τη γνήσια τρίοδο ECC 83:
1680641185745.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.561
Αναρωτιέμαι μήπως συγχέεται εδώ η λειτουργία σε τάξη Α με την τοπολογία Single Ended...
Οχι, ρώτησα ειδικά για ΡΡ διότι απλώς ήθελα να μάθω εάν από SE πας σε ΡΡ εάν υπάρχει ανεκτό κέρδος σε ισχύ μπαίνοντας μέσα στα όρια της τάξης Β (ως λογικής συνέχειας της Α) λόγω πιθανώς και της διαφοράς του είδους των παραμορφώσεων.

Θυμάμαι καλά εκείνο το τέρας με τις 4 845 που έβγαζε άφθονη ισχύ, προφανώς δεν βγαίνει τόση σε Α, σίγουρα έμπαινε Β. Λες να ήταν 211 οι λάμπες; Δε θυμάμαι σίγουρα, νομίζω 845.

Οι τρίοδες γενικά έχουν θέμα στην ποσότητα της ισχύος, και επειδή την Β την αποφεύγουν για διάφορους λόγους, μάλλον η Α2 είναι η λύση για υψηλότερο ανεκτό κέρδος ισχύος κι όχι η Β.

Σε Α2 δεν ξέρω εάν έπαιξε τίποτα σε PP, ενώ σε SE ξέρω μόνο τον Cary. Λες να ήταν και το τερας; Δε ξέρω, δεν είδα μεγάλες οδηγές.
 
Last edited:


Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Αναρωτιέμαι μήπως ταυτίζεται εδώ η λειτουργία σε τάξη Α με την τοπολογία Single Ended..
Ε, βέβαια ταυτίζεται. Αλλά και με την κατάλληλη λυχνία με χαμηλό Mu. Δεν έχει λογική να σχεδιάσεις αλλιώς. Σε push pull αλλά και SE σε Α2 θα πάς για μεγαλύτερη ισχύ μόνο και θα χρησιμοποιήσεις και υψηλότερου Mu λυχνίες (λογικά) με τα καλά της και τα κακά αυτής της επιλογής.

Μετασχηματιστής είναι το πιο σημαντικό. Μετά η υψηλή πόλωση αλλά και το SE είναι που κάνει την διαφορά στα βασικά θετικά ηχητικά χαρακτηριστικά ενός λαμπάτου ενισχυτή, το πρώτο φυσικά με κόστος την ζωή - διάρκεια της λυχνίας. Ανάλογα και την λυχνία. Υπάρχουν λυχνίες ενισχύτριες με γραμμικότητα και ησυχία μέχρι και σαν αυτήν μιας προενισχύτριας. Οι περισσότερες βέβαια είναι κατασκευασμένες με άλλο σκεπτικό και για άλλη χρήση. Μετά σειρά έχει η λυχνία που θα χρησιμοποιήσεις. Μετά το fixed ή cathode bias. Μετά εάν θα χρησιμοποιήσεις π.χ. mosfet ή jfet για το DC ή εάν θα χρησιμοποιήσεις τις παλιές μεθόδους. Το ίδιο και για fast switching αυτών. Τελευταίο το feedback αλλά και αυτό όχι επειδή μπορεί να το χρειάζεται το κύκλωμα αλλά για άλλους λόγους και στην ποσότητα που πρέπει. (άσε που οι λυχνίες απο την φύση τους έχουν μια μικρή ποσότητα feedback 2-3 db έτσι και αλλιώς απο μόνες τους και ανάλογα βάζεις και στο κύκλωμα).

Η SE Α2 έχει ηχητικά χαρακτηριστικά σχετικά κοντά σε push pull όπως κάπου περιέγραψες (νομίζω) αλλά το μόνο που πάιρνεις απο την τρίοδο SE (σε σύγκριση) είναι η καθαρότητα και μια αίσθηση καλύτερης εστίασης αλλά μη καλά ενταγμένη στην σκηνή. Επίσης κάποιο ράσπισμα σε κάποια όργανα. Δεν έχει οργανικότητα ούτε καλή σκηνή αλλά ούτε και resolution και ούτε κερδίζεις τόσο σε ισχύ ώστε να μην προτιμήσεις να πάς σε parallel set καλύτερα αντί Α2. Οπότε μετά πας κατευθέιαν σε push pull. Το Α2 είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο που και αυτό ήταν σπάνιο -μόδα κάποιας εποχής για να λέμε στον κόσμο. Και εάν πας σε push pull μετά πήγαινε σε καλό ταρνζίστορ χα χα . ¨Ολα θεωρητικά και γενικά. Υλικά σχεδιασμός λυχνίες και άλλα πολλά παίζουν ρόλο. Η κλαση (απο τις παλιές) είναι μόνο μια. Η ... Α. Απο εκεί προκύπτουν οι άλλες.

Το τι αποτελεί πραγματικά class A θα βρείς σε εγχειρίδια και ορισμούς πριν το 1950. Στο ίντερνετ πρίν δέκα χρόνια υπήρχαν. Τώρα έχουν εξαφανιστεί και έχουμε τον ορισμό που ξέρεις και έχει γίνει redifine του όρου για λόγους εμπορικούς και για να έχουμε να λέμε. Εδώ υπάρχουν και 400 watt class A , τι να συζητάμε τώρα ; χα χα. Το κύκλωμα σχεδιασμού στο οποίο βασιζεται η Α2 (δεν θυμάμαι έχει μια ονομασία PTFE δεν θυμάμαι τεσπα κάπως έτσι) ευθύνεται για τον κακό ήχο αυτόν τον χαρακτηριστικό της Α2 που κάποιοι βέβαια προτιμάνε (πάρα πολυ λίγοι και μικρόδείγμα να έχει κάν ακούσει ώστε να εμπιστευθείς την κρίση του συγκριτικά κιόλας με εμεπιρία τους από άλλες τοπολογίες).

Οπότε έχουμε με σειρα θεωρητικα (όλα ίδια) καλύτερης ποιότητας ήχου : SET A / PSET A / PP A / SE A2 - PPA2 / PP - Ultralinear Α ή ΑΒ / SE tranzistor με ένα - δυο στο κανάλι και αυτά του Pass / Mosfet transistor / υπολοιπα transistor.

Ότι υπάρχουν όλες αυτές οι επιλογές δεν σημαίνει ότι είναι και λογικό να ακολουθηθούν σχεδιαστικά. (και ανάλογα κιόλας είπαμε απο άλλα πράγματα). Επίσης ανάλογα και τι λυχνίες έχει ο κατασκευαστής στην διάθεση του.

Νεότεροι και ειδικοί σχεδιασμοί κυκλωματων εξαιρούνται (ή μάλλον εγω δεν γνωρίζω τον ήχο τους, ώστε να τους "κατατάξω" θεωρητικά πάντα και αυτούς).
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οχι, ρώτησα ειδικά για ΡΡ διότι απλώς ήθελα να μάθω εάν από SE πας σε ΡΡ εάν υπάρχει ανεκτό κέρδος σε ισχύ μπαίνοντας μέσα στα όρια της τάξης Β (ως λογικής συνέχειας της Α) λόγω πιθανώς και της διαφοράς του είδους των παραμορφώσεων.

Θυμάμαι καλά εκείνο το τέρας με τις 4 845 που έβγαζε άφθονη ισχύ, προφανώς δεν βγαίνει τόση σε Α, σίγουρα έμπαινε Β. Λες να ήταν 211 οι λάμπες; Δε θυμάμαι σίγουρα, νομίζω 845.

Οι τρίοδες γενικά έχουν θέμα στην ποσότητα της ισχύος, και επειδή την Β την αποφεύγουν για διάφορους λόγους, μάλλον η Α2 είναι η λύση για υψηλότερο ανεκτό κέρδος ισχύος κι όχι η Β.

Σε Α2 δεν ξέρω εάν έπαιξε τίποτα σε PP, ενώ σε SE ξέρω μόνο τον Cary. Λες να ήταν και το τερας; Δε ξέρω, δεν είδα μεγάλες οδηγές.
Monoblocks Push Pull 70 Watt class-A & 150 Watt class-AB
1680669379910.png



Viva! Audio Aurora:
1680669842056.png

Parallel SET Monoblock 3X845+ 211 ή 3X211 + 845 35 Watt αμιγής class-A


1680670036528.png

Stereo Parallel SET 2X845 35 Watt αμιγής class A

Αλλά το πραγματικό ΄΄τέρας΄΄ είναι το παρακάτω :
1680670525784.png

Monoblocks SET 60 Watt αμιγής class-A ανερχόμενα σε 170 Watt στην ΄΄επάρατη΄΄ Α2

Η τάξη Α σε τριοδικές Single Ended υλοποιήσεις είναι μια ανάγκη που πλασάρεται τρόπον τινά ως σχεδιαστική φιλοτιμία.Δεν γίνεται αλλιώς αφού η μονή λυχνία ή παραλληλισμένες λυχνίες ισχύος θα είναι επιφορτισμένες να ενισχύουν ολόκληρη την κυματομορφή. Από την άλλη πλευρά οι αυθεντικές τρίοδες φημίζονται από τους γνωστούς κύκλους φανατικών οπαδών για γραμμικότητα στη λειτουργία ακριβώς χάρη στην τάξη Α απέναντι στις θεωρούμενες ΄΄παρακατιανές΄΄ τέτροδες και πέντοδες. Πόσο αισθητή τώρα θα γίνεται η μετάβαση από την τάξη Α σε Β σε ενισχυτές με την ποιότητα του Cary CAD-211 υπό πραγματικές συνθήκες σε τυπικά οικιακά setup είναι αμφίβολον.
Ε, βέβαια ταυτίζεται. Αλλά και με την κατάλληλη λυχνία με χαμηλό Mu. Δεν έχει λογική να σχεδιάσεις αλλιώς. Σε push pull αλλά και SE σε Α2 θα πάς για μεγαλύτερη ισχύ μόνο και θα χρησιμοποιήσεις και υψηλότερου Mu λυχνίες (λογικά) με τα καλά της και τα κακά αυτής της επιλογής.

Μετασχηματιστής είναι το πιο σημαντικό. Μετά η υψηλή πόλωση αλλά και το SE είναι που κάνει την διαφορά στα βασικά θετικά ηχητικά χαρακτηριστικά ενός λαμπάτου ενισχυτή, το πρώτο φυσικά με κόστος την ζωή - διάρκεια της λυχνίας. Ανάλογα και την λυχνία. Υπάρχουν λυχνίες ενισχύτριες με γραμμικότητα και ησυχία μέχρι και σαν αυτήν μιας προενισχύτριας. Οι περισσότερες βέβαια είναι κατασκευασμένες με άλλο σκεπτικό και για άλλη χρήση. Μετά σειρά έχει η λυχνία που θα χρησιμοποιήσεις. Μετά το fixed ή cathode bias. Μετά εάν θα χρησιμοποιήσεις π.χ. mosfet ή jfet για το DC ή εάν θα χρησιμοποιήσεις τις παλιές μεθόδους. Το ίδιο και για fast switching αυτών. Τελευταίο το feedback αλλά και αυτό όχι επειδή μπορεί να το χρειάζεται το κύκλωμα αλλά για άλλους λόγους και στην ποσότητα που πρέπει. (άσε που οι λυχνίες απο την φύση τους έχουν μια μικρή ποσότητα feedback 2-3 db έτσι και αλλιώς απο μόνες τους και ανάλογα βάζεις και στο κύκλωμα).

Η SE Α2 έχει ηχητικά χαρακτηριστικά σχετικά κοντά σε push pull όπως κάπου περιέγραψες (νομίζω) αλλά το μόνο που πάιρνεις απο την τρίοδο SE (σε σύγκριση) είναι η καθαρότητα και μια αίσθηση καλύτερης εστίασης αλλά μη καλά ενταγμένη στην σκηνή. Επίσης κάποιο ράσπισμα σε κάποια όργανα. Δεν έχει οργανικότητα ούτε καλή σκηνή αλλά ούτε και resolution και ούτε κερδίζεις τόσο σε ισχύ ώστε να μην προτιμήσεις να πάς σε parallel set καλύτερα αντί Α2. Οπότε μετά πας κατευθέιαν σε push pull. Το Α2 είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο που και αυτό ήταν σπάνιο -μόδα κάποιας εποχής για να λέμε στον κόσμο. Και εάν πας σε push pull μετά πήγαινε σε καλό ταρνζίστορ χα χα . ¨Ολα θεωρητικά και γενικά. Υλικά σχεδιασμός λυχνίες και άλλα πολλά παίζουν ρόλο. Η κλαση (απο τις παλιές) είναι μόνο μια. Η ... Α. Απο εκεί προκύπτουν οι άλλες.

Το τι αποτελεί πραγματικά class A θα βρείς σε εγχειρίδια και ορισμούς πριν το 1950. Στο ίντερνετ πρίν δέκα χρόνια υπήρχαν. Τώρα έχουν εξαφανιστεί και έχουμε τον ορισμό που ξέρεις και έχει γίνει redifine του όρου για λόγους εμπορικούς και για να έχουμε να λέμε. Εδώ υπάρχουν και 400 watt class A , τι να συζητάμε τώρα ; χα χα. Το κύκλωμα σχεδιασμού στο οποίο βασιζεται η Α2 (δεν θυμάμαι έχει μια ονομασία PTFE δεν θυμάμαι τεσπα κάπως έτσι) ευθύνεται για τον κακό ήχο αυτόν τον χαρακτηριστικό της Α2 που κάποιοι βέβαια προτιμάνε (πάρα πολυ λίγοι και μικρόδείγμα να έχει κάν ακούσει ώστε να εμπιστευθείς την κρίση του συγκριτικά κιόλας με εμεπιρία τους από άλλες τοπολογίες).

Οπότε έχουμε με σειρα θεωρητικα (όλα ίδια) καλύτερης ποιότητας ήχου : SET A / PSET A / PP A / SE A2 - PPA2 / PP - Ultralinear Α ή ΑΒ / SE tranzistor με ένα - δυο στο κανάλι και αυτά του Pass / Mosfet transistor / υπολοιπα transistor.

Ότι υπάρχουν όλες αυτές οι επιλογές δεν σημαίνει ότι είναι και λογικό να ακολουθηθούν σχεδιαστικά. (και ανάλογα κιόλας είπαμε απο άλλα πράγματα). Επίσης ανάλογα και τι λυχνίες έχει ο κατασκευαστής στην διάθεση του.

Νεότεροι και ειδικοί σχεδιασμοί κυκλωματων εξαιρούνται (ή μάλλον εγω δεν γνωρίζω τον ήχο τους, ώστε να τους "κατατάξω" θεωρητικά πάντα και αυτούς).
Υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος για να μην εκτεθεί ο χρήστης στη ΄΄μολυσματική΄΄ - όπως θα λογαριαζόταν από κάποιους - τάξη Α2 ... Χαμηλότερες στάθμες ακρόασης με κατώτερο πλάτος στο σήμα εισόδου ούτως ώστε η λυχνία ισχύος να παρέμενε σε κανονική τάξη Α1 με το οδηγό πλέγμα της συνεχόμενα σε αρνητικότερο δυναμικό ως προς την κάθοδο. Χαμηλότερο απαιτούμενο πλάτος σήματος στην είσοδο του τελικού σε συνδυασμό με ικανοποιητικές στάθμες στα όρια εννοείται της ασφάλειας για την ακοή μπορεί να εξασφαλιστεί με ηχεία υψηλής ευαισθησίας.

Η δε τήρηση πιουρίστικων επιταγών μπορεί ανάλογα με τη σχεδιαστική έμπνευση να επεκτείνεται ακόμα και σε πέντοδες , όπως λ.χ. γινόταν στον EAR 861 του αείμνηστου Tim De Paravicini
1680671689011.png


Μετά τη δεύτερη συνέχεια στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση , θα επεκταθούμε και σε χαρακτηριστικά μεταξύ Single Ended και Push Pull τοπολογιών.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.561
Μας άφησε ο άρχοντας, τι κρίμα..

310931_0316b77a479885af9894cadd362cae9b~2.png
310888_d24678f38d169b1cf1d93780ece6ad63.jpg



Πάντως το τέρας που λέω, τα 200 βατ τα έβγαζε.
Με 845.

Κι ο Τιμ έβγαλε ενισχυτικά λυχνίας μεγάλης ισχύος, με σοβαρές ικανότητες οδήγησης. Τι βρήκε στις 809 κανείς δε ξέρει.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Όπως σχεδόν όλοι μας, έχω ακούσει πολλούς λαμπάτους ενισχυτές, παρότι δεν έχω λάμπα στο σύστημα μου.
ο ήχος που θυμάμαι ευχάριστα όμως , προέρχεται κυρίως από έναν EAR ολοκληρωμένο και δευτερευόντως από έναν Jadis.
κατι καλό θα έκανε ο Tim.:geek: (radical designer )

για να μη παρεξηγηθώ, δεν απαξιώνω τους άλλους, απλά αυτά μου έχουν αφήσει μια διαχρονική ευχάριστη θύμηση και αν ήταν να κινηθώ προς τη λάμπα, μάλλον κατά κει θα κοιτούσα πρώτα.:biggrin:
 
Last edited by a moderator:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.232
Reaction score
27.035

Μηνύματα
2.458
Reaction score
1.719
Όπως σχεδόν όλοι μας, έχω ακούσει πολλούς λαμπάτους ενισχυτές, παρότι δεν έχω λάμπα στο σύστημα μου.
ο ήχος που θυμάμαι ευχάριστα όμως , προέρχεται κυρίως από έναν EAR ολοκληρωμένο και δευτερευόντως από έναν Jadis.
κατι καλό θα έκανε ο Tim.:geek: (radical designer )

για να μη παρεξηγηθώ, δεν απαξιώνω τους άλλους, απλά αυτά μου έχουν αφήσει μια διαχρονική ευχάριστη θύμηση και αν ήταν να κινηθώ προς τη λάμπα, μάλλον κατά κει θα κοιτούσα πρώτα.:biggrin:
PARAVICINI RULZ!
Ακούς Musical fidelity A1000?
Unison Mystery One?
Τον ακους τον τιμ μέσα, έχει σαφή ηχητική υπογραφή.
Και μαρές αυτό.
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.400
Reaction score
1.856
Υπάρχει συνέντευξη του Τιμ. όπου τον ρωτούν για τις λυχνίες, και απαντά εντελώς (μα εντελώς) ψυχρά "ΟΚ, όμορφα παίζουν. Οπως και τα τρανζίστορ, όμορφα παίζουν. Πολύ περισσότερη σημασία από τα ίδια τα συστατικά, έχει να τα γνωρίζεις σε βάθος όταν σχεδιάζεις"
και σε άλλο σημείο: "Καθοριστική υπογραφή στους λυχνιακούς χαρίζει, μεταξύ άλλων, η αλληλεπίδραση με το εκάστοτε ηχείο λόγω του ΜΣ εξόδου. Μετασχηματιστή μπορεί να βάλετε και στην έξοδο τρανζιστοράτου ξέρετε... έχω σχεδιάσει και έναν".
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Και μένα μ'αρεσε, πολύ κιόλας, εξ'ου και το nickname "ear"..
Εννοείς... EAR (δηλαδή το αρκτικόλεξο της εταιρείας του Tim)
Σόρυ παίδες, αλλά με 26+ χιλιαρικάκια παίρνεις 3.1 σούπερ
Με "απόλλα" και "άνευ θείου και φωσφόρου"
Καλέ μου Σταύρο, καθένας μας διαμορφώνει την καθημερινότητά του με όσα κάνει οριστικά και τετελεσμένα παρά με όσα θα έκανε υπό εναλλακτικές συνθήκες. Συμμερίζομαι την άποψή σου και μάλιστα την ακολούθησα διαλέγοντας επέκταση πολυκαναλικού setup αντί να τα ξόδευα σε κάποιο μοντέλο τριοδικού SET πιο ισχυρό και αβανταδόρικο από εκείνο που έχω αποθηκευμένο.

Εδώ όμως υπάρχει μια βάσιμη ένσταση που αφορά στην υποκειμενική αξία καθενός μηχανήματος. Όποιος τα ρίχνει σε (υπερτιμημένες) τριοδικές κατασκευές συνήθως έχει επίγνωση των πράξεών του και δεν περιμένει κάποιον να του υποδείξει ποια θα ήταν έξυπνη τακτική.

Από τη δική μου πλευρά σημειώνω πως όποτε η διάθεση θα έπαιρνε δύσκολα μονοπάτια δεν θα κατέφευγα στο immersive αλλά στον ταπεινό δικαναλικό με την τρίοδο να παίζει. Στη δική μου αίσθηση το πολυκαναλικό με την προηγμένη παροχή ηχητικών ερεθισμάτων τείνει να διεγείρει συνεχόμενα την προσοχή του ακροατή καθώς παίζει ενώ το δικαναλικό με τη SE τρίοδο σε χαμηλές στάθμες με πλάτος στο σήμα εισόδου που θ'ανταποκρινόταν σε παρεχόμενη ισχύ όχι ανώτερη του περίφημου πρώτου Watt με βοηθάει περισσότερο στην αφαίρεση και απαγκίστρωση απ'όσα θα με απασχολούσαν εκείνη τη στιγμή. Εάν ήθελα κιόλας ισχύ γι ανώτερες στάθμες θα έβαζα τότε το MF A1000 που ανέφερε και ο Στέργιος Κακαλιός και ας μην ήταν τριοδικό SET. Ορισμένα πράγματα δεν μετρώνται με αυστηρά τεχνικά κριτήρια. Κάποιος άλλος ακροαματικόφιλος μπορεί κάλλιστα να δίνει προτεραιότητα σε άλλα πράγματα ακολουθώντας διαφοροποιημένα κριτήρια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.561
Εννοείς... EAR (δηλαδή το αρκτικόλεξο της εταιρείας του Tim)
Ναι, φυσικά.

Αυτό το nickname έχω εδώ και δεκαετίες, προς τιμήν του παραβιντσινι.

Κάποτε μάλιστα, ήθελα να αποκτήσω το πικάπ του. Νομίζω πως είναι εξαιρετικό, αλλά πέραν αυτού, είναι μοναδικό, και δικής του σχεδίασης, πράγματα υψηλότερης αξίας από το πόσο καλό είναι. 😎

1680689353097.png


Μαγνητικό βέβαια..

"The turntable is so complicated to discuss, it would probably take a couple of hours to describe it—it's not something that could be grasped in a few minutes. But the principle, what I was after, was a turntable that didn't sound like a turntable. I wanted you to hear the record, warts and all, but I didn't want you to hear extraneous problems that were going on in the room. That's why I developed the magnetic drive-coupling system, so I could divorce all the outboard world from the platter and tonearm. That was the secret of the thing, to make sure that the platter and tonearm are one entity that is isolated from the room and from all the boundaries, from noise and so on."
 
Last edited:

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος για να μην εκτεθεί ο χρήστης στη ΄΄μολυσματική΄΄ - όπως θα λογαριαζόταν από κάποιους - τάξη Α2 ... Χαμηλότερες στάθμες ακρόασης με κατώτερο πλάτος στο σήμα εισόδου ούτως ώστε η λυχνία ισχύος να παρέμενε σε κανονική τάξη Α1
Δεν νομίζω να ισχύει αυτό. Το μουσικό πρόγραμμα πάντα θα έχει κορυφές που ο ενισχυτής θα μπαίνει σε τάξη Α2 και φυσικά δεν θα υπάρχει και το γνωστό soft clipping να "σώσει" την κατάσταση. Αλλά δε είναι αυτό μόνο που δίνει τον ήχος τους αλλά και το σχεδιαστκό κύκλωμα που αναγκάζεται να ακουλουθήσει ο σχεδιαστής. Εκτός εάν ακούς μόνο κιθάρα και φωνή και αυτό κανένα μη δυναμικό κομμάτι.

Δεν υπάρχει ενισχυτής που να μην είναι καθαρή με την παλιά έννοια του ορισμού τάξη Α που να μην ¨μεταβαίνει" μεταξύ κλάσεων. Βασικά ποτέ πραγματικά δεν "μεταβαίνει" τίποτε σε τίποτε, σε καμιά τάξη , αυτό είναι ένα ευφυολόγημα -πειργραφή για τον κόσμο (εμάς) που δεν γνωρίζουμε σε βάθος τα πράγματα. Π.χ. ακόμη και η Α2 είναι Α2 δεν είναι ποτέ Α (Α1). Πρώτο βάτ με αυτή την λογική έχουν και οι τρανζσιστοράτοι. Εμένα π.χ. ο Μόσφετ μου επειδή είναι πολλά βάτ λέει μάλιστα ότι θεωρητικά πιάνει τα 10-12 βάτ σε τάξη "Α¨. Σιγά μην. ¨Άλλοι λένε πολύ πιο αισιόδοξα νούμερα κια με λιγότερα βάτ και κατώτερα σχεδιαστικά (στα σημεία που αυτό καθορίζεται) ώστε να μπορούν και να το ισχυρίζονται κιόλας. Εγώ υπολογίζω μέχρι και το δικό μου μόσφετ (400 βατ) να πηγαίνει το πολύ στα 3-5 βατ ; (δεν έχω ιδέα). εξάλλου δεν πάιζει ρόλο μόνο αυτό, όπως είπαμε. Δεν μπορούμε να το βλέπουμε αποσπασματικά το θέμα. (ούτε στις λάμπες, ούττε στα τρανζίστορ είτε πουθενά. Γνώμη μου, τι να σου πω ;). Η όποια "κλάση" Α εξάλλου ενός τρανζιστοράτου δεν ακούγεται ίδια με την κλάση Α ενός λαμπάτου κ.οκ.

Ο Musical Fidelity (έναν μόνο έχω ακούσει , παλίο μοντελο) έχει μια επίφαση λαμπάτου ήχου και ίσως για αυτό αρέσει στον κόσμο (και σε εμένα) αλλά σε ένα εκπαιδευμένο αυτί οι διαφορές με μια τρίοδο SE είναι εμφανείς με την μια.

Ο Παραβαντσίνι είναι ένας σχεδιαστής που έιγνε cult ¨είδωλο" - "superhero" από ενα κοινό σαν του audio που του αρέσουν οι κοντρες , οι μυθοποιήσεις και οι αντιπαραθέσεις. Εξάλλου μια τα έλεγε έτσι που γράφει κάποιος , μια αλλιώς και τώρα πάλι τα λέει αλλιώς. Οι σχεδιατές του στύλ αυτού (αλλά και όλοι) δεν έχουν κωλύματα με την έννοια που έχουμε εμείς. Η χαρά τους, η δουλειά και η πρόκλησή τους είναι να σχεδιάζουν σχεδόν τα πάντα και το στοίχημα στον εαυτό τους είναι πάντα να βρίσκουν τρόπους να κάνουν κάθε σχεδιασμό να ακούγεται όσο καλύτερα μπορούν σε ήχο μέσα στις δυνατότητες της κάθε τοπολογίας και των υλικών κλπ στην διάθεσή τους. Είναι κάποιοι που έχουν ένα όριο σε όλα αυτά και στο τι δρόμο θα διαλέξουν να ακολουθησουν κάθως α) είτε πιστεύουν ότι κάποια σχεδίαση κλπ είναι ικανή για καλύτερο ήχο όπως και ότι κάποιες είναι απαράδεκτα κακές συγκριτικά β) είτε συνήθως γιατί ξέρουν καθώς έχουν μεγάλη εμπειρία, τα όρια και κάποια basics που χρειάζεται και εντός των οποίων πρέπει να κινηθούν, για να κάνουν το πράγμα να δουλέψει
Σόρυ παίδες, αλλά με 26+ χιλιαρικάκια παίρνεις 3.1 σούπερ
Με "απόλλα" και "άνευ θείου και φωσφόρου"
Μπορούν να πάρουν και ένα καλό φουσκωτό σκάφος για ψάρενα, να τα φάνε σε ταξίδια ή σι γκομινες. 😀

Εγώ π.χ. αυτό θα διάλεγα και δεν θα έπιαρνα ούτε λάμπες , ούτε γκεθέιν πως τα λένε. 😀 Και θα έδινα ακόμη καλύτερα τα χρήματα για καλύτερη και μεγαλύτερη εκπαίδευση των παιδιών μου.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
Viva! Audio Aurora:
Ο Viva (όπως έχω ξαναπεί) είναι ο καλύτερος ενισχυτής που έχω ακούσει σε αυτό το "είδος" αλλά ήταν πολυ ακριβός.
Έχει την γνωστή "ελεφαντίαση" σκηνής και ειδώλων των DHT (αναπόφευκτό και αυτό αρέσει σε κάποιους -πολλούς και σε εμένα αλλά δεν είναι ¨σωστό" - τουλάχιστον δεν αλλαζει η κλίμακα ισορροπίας μεταξύ των δύο, σκηνής και εδώλων ) και τον περιορισμό των μεσαίων και οργανικότητας που καθορίζεται απο τος 845 (συγκριτικά με άλλες) ... αλλά έαν κάποιος θέλει να κινηθεί σε κάτι ανάλογο και έχει τα χρήματα καλά θα ήταν να τον συμπεριλάβει στην λίστα των ακροάσεων του. ¨Εχει και έναν με λίγοτερα βατ νομίζω (18 ; 25 ; νόμιζω 18). Killer bass. Πολύ καλό στα πάντα στο bass.

Περίπου τέτοιο ήχο έχω εγω, με καλύτερα μεσαια και υψηλά, οργανικότητα , αλλά χειρότερο bass αλλά με πολύ λιγότερα χρήματα χα χα.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Ορισμένα πράγματα δεν μετρώνται με αυστηρά τεχνικά κριτήρια. Κάποιος άλλος ακροαματικόφιλος μπορεί κάλλιστα να δίνει προτεραιότητα σε άλλα πράγματα ακολουθώντας διαφοροποιημένα κριτήρια.
Καιρος ηταν ν'ακουστει αυτη η παραδοχη και σε συγχαιρω.
Χρειαζεται γενναιοτητα στον συγκεκριμενο μονοδιαστατο τοπο και χρονο
και αν δεν παρερμηνευω αυτη ηταν και η επι μακρον ενσταση του thva.
Δεν μπορουμε να πηγαινουμε κοντρα στα πραγματικα δεδομενα για τους δικους μας λογους επι πολυ.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.608
Μηνύματα
2.867.772
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top