Χώρος ανωμαλιάρης με ηχεία παρεξηγιάρικα

Μηνύματα
169
Reaction score
582
It's got it bad and that ain't good , παραφράζοντας το στίχο από κάποιο παλιό κομμάτι.
Πρώτο ερώτημα, η χωροταξία έχει μεταβληθεί ή έχει μείνει όπως στις αρχικά δημοσιευμένες φωτό ;
Η χωροταξία έχει μεταβληθεί λίγο: Το ανάκλιντρο έφυγε από την πλευρά της πλάγιας στέγης και πήγε στη γωνία ανάμεσα στον καναπέ και στη βιβλιοθήκη: Το πήγα εκεί γιατί τα αυτιά μου θεώρησαν ότι από αριστερά είχα λιγότερη ακουστική ενέργεια, απ' ότι δεξιά. Το πήγα εκεί για να ελευθερώσει την αριστερή πλευρά και να "απορροφήσει" λίγο τη δεξιά.

Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες με το περιστρεφόμενο μικρόφωνο, με τεράστιες κατηφόρες στις μετρήσεις λόγω λάθος ρυθμίσεων στη RTA

ψάχνοντας στο ASR βρήκα αυτό το βίντεο. Εφάρμοσα κατά γράμμα στη RTA τις ρυθμίσεις (αυτές: ) Bildschirmfoto 2023-10-07 um 03.15.20.png του Κυρίου Sprinkle της JBL στο βίντεο και κατάφερα να βγάλω το επόμενο γράφημα. Σε αυτό εφάρμοσα έξτρα εξομάλυνση 1/6 οκτάβας, πέρα από την 1/24 εξομάλυνση που έγινε κατά τη διάρκεια της RTA με το περιστρεφόμενο μικρόφωνο, θεωρώντας ότι είναι καλό για την ομοιομορφία και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων των δύο μεθόδων μετρήσεων.


Αυτές λοιπόν προέκυψαν από το λιβάνισμα με το μικρόφωνο και τις ρυθμίσεις του κ. Sprinkle και της έξτρα εξομάλυνσης 1/6 οκτάβας από μέρους μου στο τέλος.
MMM 071023 0320 L RED R GREEN.jpg


Ενώ αυτές είναι οι προηγούμενες "σημειακές" μετρήσεις που ήδη πόσταρα, που πάρθηκαν πάνω στη MLP με sweep σήμα, και αυτές με εξομάλυνση 1/6 οκτάβας. Και στα δύο γραφήματα κόκκινο το αριστερό κανάλι, πράσινο το δεξί.

L+R LisPos Exact Toe In 061023 1800.jpg


Το ότι ακολούθησα πιστά τις οδηγίες στο βίντεο του Κυρίου Sprinkle, χωρίς να κατανοώ τις επιπτώσεις τους στην καταγραφή των μετρήσεων δεν ξέρω κατά πόσο τις κάνει και σωστές. Όμως, είναι αξιοσημείωτα όμοια τα αποτελέσματα των δύο μεθόδων. Θα μπορούσαμε ίσως να βασιστούμε σε αυτές; Αν ναι, τί στο διάβολο συμβαίνει στο χώρο; Στοιχειωμένος είναι; Τα ηχεία δε; Καυσόξυλα;

Ο θεός να βάλει το χέρι του, γενικά όσοι μπορούν να βάλουν χέρι, να περάσουμε καλά
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.966
Η χωροταξία έχει μεταβληθεί λίγο: Το ανάκλιντρο έφυγε από την πλευρά της πλάγιας στέγης και πήγε στη γωνία ανάμεσα στον καναπέ και στη βιβλιοθήκη: Το πήγα εκεί γιατί τα αυτιά μου θεώρησαν ότι από αριστερά είχα λιγότερη ακουστική ενέργεια, απ' ότι δεξιά. Το πήγα εκεί για να ελευθερώσει την αριστερή πλευρά και να "απορροφήσει" λίγο τη δεξιά.

Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες με το περιστρεφόμενο μικρόφωνο, με τεράστιες κατηφόρες στις μετρήσεις λόγω λάθος ρυθμίσεων στη RTA

ψάχνοντας στο ASR βρήκα αυτό το βίντεο. Εφάρμοσα κατά γράμμα στη RTA τις ρυθμίσεις (αυτές: ) View attachment 307760 του Κυρίου Sprinkle της JBL στο βίντεο και κατάφερα να βγάλω το επόμενο γράφημα. Σε αυτό εφάρμοσα έξτρα εξομάλυνση 1/6 οκτάβας, πέρα από την 1/24 εξομάλυνση που έγινε κατά τη διάρκεια της RTA με το περιστρεφόμενο μικρόφωνο, θεωρώντας ότι είναι καλό για την ομοιομορφία και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων των δύο μεθόδων μετρήσεων.


Αυτές λοιπόν προέκυψαν από το λιβάνισμα με το μικρόφωνο και τις ρυθμίσεις του κ. Sprinkle και της έξτρα εξομάλυνσης 1/6 οκτάβας από μέρους μου στο τέλος.
View attachment 307758

Ενώ αυτές είναι οι προηγούμενες "σημειακές" μετρήσεις που ήδη πόσταρα, που πάρθηκαν πάνω στη MLP με sweep σήμα, και αυτές με εξομάλυνση 1/6 οκτάβας. Και στα δύο γραφήματα κόκκινο το αριστερό κανάλι, πράσινο το δεξί.

View attachment 307759

Το ότι ακολούθησα πιστά τις οδηγίες στο βίντεο του Κυρίου Sprinkle, χωρίς να κατανοώ τις επιπτώσεις τους στην καταγραφή των μετρήσεων δεν ξέρω κατά πόσο τις κάνει και σωστές. Όμως, είναι αξιοσημείωτα όμοια τα αποτελέσματα των δύο μεθόδων. Θα μπορούσαμε ίσως να βασιστούμε σε αυτές; Αν ναι, τί στο διάβολο συμβαίνει στο χώρο; Στοιχειωμένος είναι; Τα ηχεία δε; Καυσόξυλα;

Ο θεός να βάλει το χέρι του, γενικά όσοι μπορούν να βάλουν χέρι, να περάσουμε καλά
Hans ... we have a problem.

Καταρχάς εκτός από L+R απόκριση να δημοσιεύσεις και spectrogram L+R για τη ζώνη 20-200 με εκδοχή Fourier επιλεγμένη από τα Controls του spectro και κατακόρυφη διαβάθμιση από -100 msec έως 1000 msec.

Έτσι όπως έχουν εξαχθεί οι ανωτέρω παραστάσεις δείχνουν να μην υπάρχει ωφέλιμη ενέργεια παρά μόνο modes για το μεν αριστερό ηχείο κάτω από τα 150 Hz για το δε δεξί κάτω από τα 100 Hz.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.620
Δώσε RT 60 να δούμε τι κάνει ο χώρος.

Άντε..

ΥΓ. Ως τώρα, φαίνεται μόνον η ανάγκη για σαμπ, και μια ανισορροπία στις μεσαίες, η οποία είναι λίαν επιεικώς "χιούτζ προμπλεμ" και μάλλον θα δούμε το πρόβλημα στο RT 60.

Spectro για το μπάσο, για την έλλειψη μπάσου δηλαδή.
 

Μηνύματα
19.048
Reaction score
22.935
Το ότι ακολούθησα πιστά τις οδηγίες στο βίντεο του Κυρίου Sprinkle, χωρίς να κατανοώ τις επιπτώσεις τους στην καταγραφή των μετρήσεων δεν ξέρω κατά πόσο τις κάνει και σωστές. Όμως, είναι αξιοσημείωτα όμοια τα αποτελέσματα των δύο μεθόδων. Θα μπορούσαμε ίσως να βασιστούμε σε αυτές; Αν ναι, τί στο διάβολο συμβαίνει στο χώρο;
Για αυτό ίσως θα σε βοηθούσαν κάτω τα σχόλια και οι ενστάσεις (δεν ξέρω εάν τις διάβασες) του PoesAcoustics στο βίντεο που πόσταρες. Όταν θα λύσεις όλα τα άλλα προβλήματα κάνε μια δική σου υποκειμενική αξιολόγηση και των δύο μεθόδων στο δικό σου χώρο και set up. Εξάλλου αυτές οι δύο μέθοδοι βασίζονται στο να κάνουν averaging διαφορετικά πράγματα νομίζω (σήμα-φάσμα) και οι υποκειμενικές αξιολογήσεις στις ήδη εργασίες αλλά και τα στατιστικά τους είναι για στατικές μετρήσεις. Όπως λέει και ο PoesAcousticς (εάν θες πιο επιστημονική και όχι μόνο εμπειρική -τεχνική άποψη) πρέπει να δείς εάν υπάρχουν εργασίες που να αναλύεται, και να αξιολογείται υποκειμενικά αλλά και αντικειμενικά αυτή η μέθοδος και σε τι περιβάλλοντα. Πάντως αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται με επιτυχία δεκαετίες τώρα στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά το αυτοκίνητο είναι και πολύ ιδιαίτερο περιβάλλον. Λογικά και θεωρητικά μπορεί να πάρεις τα ίδια αποτελέσματα με πολλά σημεία. Πάντως (γενικά) επιστημονικα μιλώντας το repeatablility δεν εξασφαλίζει, ούτε καταδεικνύει accuracy, που λέει στην παρουσιασή του ο έν λόγω κύριος ως επιχείρημα. Αυτό είναι η Α Β στην επιστημονική προσέγιιση και μόνο που το ισχυρίζεται έστω και σαν ενδεχόμενο, δείχνει μια "ελαφριά" και χαλαρή προσέγγιση του στο θέμα. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν μπορεί να αποδειχθεί αλλά και να είναι και σωστό στην πράξη.
 
Last edited:

Μηνύματα
169
Reaction score
582
Κάνε και μια μέτρηση A+B.
Εννοείτε μία μέτρηση με περιστρεφόμενο μικρόφωνο στη θέση ακρόασης, στην οποία και τα δύο ηχεία/κανάλια θα παίζουν pink noise ταυτόχρονα;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.962
Reaction score
90.138
Εννοείτε μία μέτρηση με περιστρεφόμενο μικρόφωνο στη θέση ακρόασης, στην οποία και τα δύο ηχεία/κανάλια θα παίζουν pink noise ταυτόχρονα;
Μπορεί να γίνει και αυτή, αλλά και μια με sweep για να δώσει και τα στοιχεία που ζήτησε ο @Bhutia
 

Μηνύματα
169
Reaction score
582
Θέλω να κατανοήσω και να ικανοποιήσω τα αιτήματα όλων, ξεκινώντας από το δικό σας. Μου γράψατε "Κάνε και μία μέτρηση Α+Β". Τι εννοούσατε τελικά; Μια "Moving Mic Measurement" με pink noise με τα δύο ηχεία να παίζουν ταυτόχρονα; Ή μία "σημειακή" μέτρηση με sweep, με τα δύο κανάλια να παίζουν ταυτόχρονα; Η τελευταία εκδοχή μοιάζει να είναι και αυτή που ζητάει ο @Bhutia
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.151
Reaction score
143.620
Εγώ δε βλέπω νόημα στις μετρήσεις απόκρισης του ηχείου, είναι αυτό που είναι, παίζει όπως παίζει, με το σπινοραμα που έχει, τα περισσότερα τα ξέρουμε ήδη, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα. Και κατά βάση είναι λάθος η όλη ενασχόληση με το θέμα του κάθε ηχείου.

Νόημα έχει αρχικά μόνον να μετρήσεις το χώρο.

Εάν ο χώρος μετράει γιάμπαλα, τι μετρήσεις απόκρισης και πρασινάλογα; τυχαιότητες πλήρως αδιάφορες.

Για το χώρο, ξεκινάς με παλαμάκια, όπως ήδη ειπώθηκε στο θρεντ, και εστιάζεις την προσοχή σου στην αντίληψη του φλατερ Έκο.

Εφόσον έχεις (που έχεις) φλατερ Έκο, θέλει δουλειά για να φύγει αυτό από τη μέση. Και θα πρέπει να φύγει από τη μέση, σε κάθε γωνιά του χώρου σου, τόσο στο εμβαδό του τριγώνου ακρόασης, όσο και έξω από αυτό, μέχρι την πιο απομακρυσμένη γωνία του δωματίου.

Ταυτόχρονα, μετρήσεις RT 60, οι οποίες είναι αδιάφορες των ηχείων. Να δεις το χώρο.

RT 60 & spectro, θα σου δείξουν τι χώρο έχεις, και μετά θα πρέπει να βρεις τι να κάνεις για να τον φτιάξεις, και μετά να δεις τι σκατα μετράνε τα ηχεία.

Ξεκίνησες ανάποδα, με κάτι που δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

Πείνασα. Πα να φάω.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.966
Θέλω να κατανοήσω και να ικανοποιήσω τα αιτήματα όλων, ξεκινώντας από το δικό σας. Μου γράψατε "Κάνε και μία μέτρηση Α+Β". Τι εννοούσατε τελικά; Μια "Moving Mic Measurement" με pink noise με τα δύο ηχεία να παίζουν ταυτόχρονα; Ή μία "σημειακή" μέτρηση με sweep, με τα δύο κανάλια να παίζουν ταυτόχρονα; Η τελευταία εκδοχή μοιάζει να είναι και αυτή που ζητάει ο @Bhutia
Σου ζητούνται και τα δύο... Προσωπική μου εστίαση είναι η ζώνη που πιάνει από την πρώτη μέχρι και την τέταρτη οκτάβα επειδή εκεί όσα ζητήματα φανούν θα μπορούσαν να μετριαστούν με εναλλακτικές τοποθετήσεις σε main και προσθήκη sub. Η δε ζώνη άνω από την τέταρτη οκτάβα αποτελεί αυτό που θ'αποκαλούσαν ΄΄a whole new ballgame΄΄...
 

Μηνύματα
169
Reaction score
582
Hans ... we have a problem.

Καταρχάς εκτός από L+R απόκριση να δημοσιεύσεις και spectrogram L+R για τη ζώνη 20-200 με εκδοχή Fourier επιλεγμένη από τα Controls του spectro και κατακόρυφη διαβάθμιση από -100 msec έως 1000 msec.

Έτσι όπως έχουν εξαχθεί οι ανωτέρω παραστάσεις δείχνουν να μην υπάρχει ωφέλιμη ενέργεια παρά μόνο modes για το μεν αριστερό ηχείο κάτω από τα 150 Hz για το δε δεξί κάτω από τα 100 Hz.
Εγώ δε βλέπω νόημα στις μετρήσεις απόκρισης του ηχείου, είναι αυτό που είναι, παίζει όπως παίζει, με το σπινοραμα που έχει, τα περισσότερα τα ξέρουμε ήδη, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα. Και κατά βάση είναι λάθος η όλη ενασχόληση με το θέμα του κάθε ηχείου.

Νόημα έχει αρχικά μόνον να μετρήσεις το χώρο.

Εάν ο χώρος μετράει γιάμπαλα, τι μετρήσεις απόκρισης και πρασινάλογα; τυχαιότητες πλήρως αδιάφορες.

Για το χώρο, ξεκινάς με παλαμάκια, όπως ήδη ειπώθηκε στο θρεντ, και εστιάζεις την προσοχή σου στην αντίληψη του φλατερ Έκο.

Εφόσον έχεις (που έχεις) φλατερ Έκο, θέλει δουλειά για να φύγει αυτό από τη μέση. Και θα πρέπει να φύγει από τη μέση, σε κάθε γωνιά του χώρου σου, τόσο στο εμβαδό του τριγώνου ακρόασης, όσο και έξω από αυτό, μέχρι την πιο απομακρυσμένη γωνία του δωματίου.

Ταυτόχρονα, μετρήσεις RT 60, οι οποίες είναι αδιάφορες των ηχείων. Να δεις το χώρο.

RT 60 & spectro, θα σου δείξουν τι χώρο έχεις, και μετά θα πρέπει να βρεις τι να κάνεις για να τον φτιάξεις, και μετά να δεις τι σκατα μετράνε τα ηχεία.

Ξεκίνησες ανάποδα, με κάτι που δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

Πείνασα. Πα να φάω.
Πάμε!

"Σημειακό" Sweep L+R στη MLP. RT60 από 100 Hz και πάνω
RT60 ab 100Hz LisPo Sweep 071023 1600.png


"Σημειακό" Sweep L+R στη MLP. RT60 από 100 Hz μέχρι 1250 Hz για καλύτερη ευκρίνεια
RT60 LisPo L+R Sweep Detail 071023 1600 .png


"Σημειακό" Sweep. Specto L+R στη MLP 20Hz- 300Hz από -100ms μέχρι 1000ms
Specto LisPo 20Hz- 300Hz L+R Sweep 071023 1608.png


"Σημειακό" Sweep. Specto L+R στη MLP 20Hz - 20kHz από -100ms μέχρι 1000ms
Specto LisPo L+R 20Hz -20kHz071023 1609.png

Σου ζητούνται και τα δύο... Προσωπική μου εστίαση είναι η ζώνη που πιάνει από την πρώτη μέχρι και την τέταρτη οκτάβα επειδή εκεί όσα ζητήματα φανούν θα μπορούσαν να μετριαστούν με εναλλακτικές τοποθετήσεις σε main και προσθήκη sub. Η δε ζώνη άνω από την τέταρτη οκτάβα αποτελεί αυτό που θ'αποκαλούσαν ΄΄a whole new ballgame΄΄...
Πάμε!

Σημειακό sweep, L+R παίζουν ταυτόχρονα, μέτρηση στη MLP
Toe ex L+R MLP  Sweep 071023 1434.png


Random pink noise, μέτρηση με περιστρεφόμενο μικρόφωνο με RTA, με 1/24 smoothing κατά τη διάρκεια της μέτρησης και χωρίς extra smoothing στην απεικόνιση στο user interface. Εδώ κάτι συμβαίνει λάθος στις ρυθμίσεις και οι υψηλές εξαφανίζονται, όμως μέχρι και τα 2kHz φαίνεται να συμφωνούν οι διαδικασίες
Toe ex L+R RTA Pink  Random no smoothing 071023 1700.png


Η ίδια μέτρηση με το ίδιο "λάθος" στις υψηλές, αλλά με έξτρα 1/6 smoothing στο user interface, για καλύτερη σύγκριση.
Toe ex L+R RTA Pink  Random 1:6 smoothing 071023 1700.png


P.S. Ωραία περνάμε το Σάββατο μας
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.966
Πάμε!

"Σημειακό" Sweep L+R στη MLP. RT60 από 100 Hz και πάνω
View attachment 307807

"Σημειακό" Sweep L+R στη MLP. RT60 από 100 Hz μέχρι 1250 Hz για καλύτερη ευκρίνεια
View attachment 307808

"Σημειακό" Sweep. Specto L+R στη MLP 20Hz- 300Hz από -100ms μέχρι 1000ms
View attachment 307809

"Σημειακό" Sweep. Specto L+R στη MLP 20Hz - 20kHz από -100ms μέχρι 1000ms
View attachment 307815


Πάμε!

Σημειακό sweep, L+R παίζουν ταυτόχρονα, μέτρηση στη MLP
View attachment 307821

Random pink noise, μέτρηση με περιστρεφόμενο μικρόφωνο με RTA, με 1/24 smoothing κατά τη διάρκεια της μέτρησης και χωρίς extra smoothing στην απεικόνιση στο user interface. Εδώ κάτι συμβαίνει λάθος στις ρυθμίσεις και οι υψηλές εξαφανίζονται, όμως μέχρι και τα 2kHz φαίνεται να συμφωνούν οι διαδικασίες
View attachment 307822

Η ίδια μέτρηση με το ίδιο "λάθος" στις υψηλές, αλλά με έξτρα 1/6 smoothing στο user interface, για καλύτερη σύγκριση.
View attachment 307823

P.S. Ωραία περνάμε το Σάββατο μας
Ουσιαστικά δεν έχεις χαμηλές κάτω από τα 60 Hz ενώ στο υπόλοιπο μισό της δεύτερης οκτάβας καθώς και στην τρίτη κυριαρχούν ιδιορρυθμοί από τον χώρο.
problem.png


Εφόσον δεν σκοπεύεις να πάρεις αμέσως ζευγάρι sub ούτε έχει καταστρωθεί σχεδιασμός για την ενσωμάτωση αυτών πρέπει να πειραματιστείς με εναλλακτική χωροταξία ως προς τα ηχεία και τη θέση ακρόασης μπας και μετριαστεί το χάσμα .
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
8.347
Reaction score
9.398
218 (!) είναι οι χορδές, κοψομεσιάζεται ο χορδιστής κάθε φορά. Μα, δεν είναι άρπα το πιάνο με ελεύθερες τις χορδές να λικνίζονται. Όλες οι χορδές είναι φιμωμένες/στραγγαλισμένες από τους σιωπητήρες και δεν δονείται καμία. Και γκονγκ να κτυπήσετε δίπλα στο πιάνο, δεν βγάζει κιχ. Αν είναι το πιάνο να βγάζει ήχους από μόνο του, επειδή συντονίζεται, καλό θα ήταν να το βάλουμε άμεσα στον κwλο του κατασκευαστή για να μάθει να σέβεται την απόλυτη σιωπή των μουσικών παύσεων.

Εκτός αν γνωρίζετε ή εννοείτε κάτι που δεν γνωρίζω/κατανοώ.
Δεν δονείται καμμία!
Μάλλον λάθος! Αρκεί να πάτε κοντά και να μιλήσετε μεγαλοφώνως (ή και όχι μεγαλοφώνως). Θα ακούσετε λοιπόν μια όμορφη ηχώ !

Συντονίζεται λοιπόν, και αρκετά!
Αναφέρω τα παραπάνω από ίδια εμπειρία. Και εγώ κάπως έτσι είμαι στον χώρο μου!
 

Μηνύματα
169
Reaction score
582
Επειδή είναι πολύ πιθανό, σοβαρά, να παραμείνω σε αυτό το διαμέρισμα για πολλά χρόνια, το βασικό πλαίσιο στο οποίο κινούμαι αυτή τη στιγμή είναι η μάθηση, κατανόηση και η εμπειρία. Φυσικά και θα ήθελα να ακούσω καλύτερη μουσική σε αυτή τη "σαλονοτραπεζαρία" και αυτός είναι ο "τελικός προορισμός", εγώ γουστάρω όμως πολύ και το ταξίδι και το "κύλισμα στο βούρκο".

Αρχικός μου στόχος είναι μέσω των μετρήσεων να αρχίσω να κατανοώ κάποια πράγματα περί ...μετρήσεων, ακουστικής, περί της ακουστικής συμπεριφοράς αυτού του περίεργου αρχιτεκτονικά χώρου και των δυνατοτήτων που έχω μέσα σε αυτόν. Τα συγκεκριμένα ηχεία είναι παροδικά. Είναι και μάλλον άμπασα για το μέγεθός τους, σύμφωνα με το φυλλάδιο: "42Hz μέχρι 20Khz ± 3db στον άξονα αναφοράς". Οπότε πρώτη οκτάβα από αυτά δεν αρμέγεται. Λατρεύω την ιδέα κάποια στιγμή να αποκτήσω πολύ καλύτερα ηχεία, βλέπε πχ. μεγάλα Revel. Ή αν τελικά αποδειχθεί ότι με κανένα (μεγάλο) παθητικό ηχείο δεν πρόκειται ποτέ να δω προκοπή, προπάντων σε αυτόν το χώρο, να αρχίσω να σκέφτομαι την προσθήκη sub ανεξαρτήτως παθητικών, ή τα ενεργά με sub. Όμως, μέχρι τότε, θελω να προσπαθήσω να "ξεζουμίσω" τις δυνατότητες του υπάρχοντος συστήματος.

Ως αδαής μέχρι στιγμής έχω κατανοήσει τα εξής λίγα: To REW είναι ένα σύμπαν, έχει άπειρες δυνατότητες και ρυθμίσεις, ακόμα είμαι στα πρώτα βήματα και απλά υπακούω τυφλά στα αιτήματα των χρηστών. Δεν μπορώ λοιπόν να αποκλείσω το ενδεχόμενο να υπάρχει γενικό λάθος στις μετρήσεις μου λόγω ρυθμίσεων, ή άλλου, απρόβλεπτου παράγοντα.

Πέρα από αυτό έχω κατανοήσει ότι υπάρχουν διάφορες ζώνες συχνοτήτων, που συμπεριφέρονται διαφορετικά στο χώρο και θέλουν διαφορετική αντιμετώπιση. Αν κατάλαβα σωστά, ακόμα παλεύουμε να καταλάβουμε όσο γίνεται καλύτερα τι συμβαίνει μέχρι τα 200Hz (?) περίπου. Και με τους χρόνους αντήχησης να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα σε σχέση με τις μεσαίες μέχρι και τα 3 KHz(?). Αναρωτιέμαι ήδη, από ποια συχνότητα και πάνω σταματάει ο χώρος μου να επιδρά στην απόκριση συχνότητας και παίρνουν την σκυτάλη τα ηχεία. Μπορεί κανείς να το εξακριβώσει μέσα από τις υπάρχουσες μετρήσεις;

Όπως έγραψε και ο χρήστης @Bhutia, σε κάθε περίπτωση οφείλω να πειραματιστώ με αλλαγές θέσης στα ηχεία ή/και με τη θέση ακρόασης, να δω αρχικά τι αλλάζει με τις πρώτες 3 οκτάβες.

O χώρος μου είναι μεγάλος, σαν επιφάνεια περίπου 43τ.μ. ενώ ο όγκος του, λόγω του ανοιχού πάνω "καταστρώματος" εν είδει "ναυτίλου" πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με τον αν είχα κανονική οροφή. Μπορούμε εξαιτίας αυτού του γεγονότος να φανούμε "επιεικείς "σε σχέση με την RT60; Επίσης, μήπως θα είχε νόημα να προσπαθήσω να ταΐσω το REW με διαστάσεις και όγκους του χώρου;
 

Μηνύματα
169
Reaction score
582
Δεν δονείται καμμία!
Μάλλον λάθος! Αρκεί να πάτε κοντά και να μιλήσετε μεγαλοφώνως (ή και όχι μεγαλοφώνως). Θα ακούσετε λοιπόν μια όμορφη ηχώ !

Συντονίζεται λοιπόν, και αρκετά!
Αναφέρω τα παραπάνω από ίδια εμπειρία. Και εγώ κάπως έτσι είμαι στον χώρο μου!
Ε τελικά ακούγεται μία μακρινή, αδύναμη και σύντομη "ηχώ" αν φωνάξω δίπλα του. Θεωρείτε ότι επηρρεάζει αυτή η reverberation τις μετρήσεις;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.966
...
Αναρωτιέμαι ήδη, από ποια συχνότητα και πάνω σταματάει ο χώρος μου να επιδρά στην απόκριση συχνότητας και παίρνουν την σκυτάλη τα ηχεία. Μπορεί κανείς να το εξακριβώσει μέσα από τις υπάρχουσες μετρήσεις;
...
Η ακουστική συμπεριφορά του χώρου ουδέποτε σταματά να επιδρά στην απόκριση , αλλά ένα χονδρικό όριο όπου οι ιδιότητες του ηχείου ξεκινούν να κυριαρχούν κατά την ακροαματική απόδοση είναι από την πέμπτη οκτάβα και άνω.

Χρειάζεται να πειραματιστείς άμα υπάρχει δυνατότητα με εναλλακτικό προσανατολισμό ως προς το στερεοφωνικό τρίγωνο.
 



Μηνύματα
14.044
Reaction score
11.740
Δεν καταλαβαίνω τι γίνεται απο 6000-10000Hz στο RT. Δεν το εχω ξαναδεί.
Έχω να πω μόνο ότι τόσο σταθερό γράφημα στα 400 ms μέχρι τα 6000 και μετά αυτό που βλέπουμε, παραπέμπει σε κάποιο λάθος στη μέτρηση.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.756
Μηνύματα
3.026.768
Members
38.491
Νεότερο μέλος
Δημήτριος Φάβας
Top