ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ
<b>Mr. Pattern</b>
- Μηνύματα
- 3.344
- Reaction score
- 1
Απάντηση: Λίγο πριν χυθεί αίμα...
Με την έλευση του JVC HD-750 αλλά και αυτήν του Optoma 82 σε λίγες μέρες, είχα την ευκαιρία να κάνω κάποιες συζητήσεις με τον Σκαφάτο, οι οποίες πιστεύω ότι κατέληξαν με θετικό τρόπο. Συγκεκριμένα είχα την άποψη, ότι αυτή τη φορά τα πάντα πρέπει να γίνουν σωστά, να πούμε ένα όχι δηλαδή στις συγκρίσεις προβολέων κάτω από ασφυκτική πίεση χρόνου.
Υπό αυτή τη λογική λοιπόν, θα δείτε ότι εγώ τουλάχιστον θα αργήσω πολύ να κάνω τις πρώτες δικές μου εκτιμήσεις εικόνας για τον HD-750. Θέλω να δω και να ξαναδώ, και να μετρήσω και να ξαναμετρήσω, και να ξαναμαναμετρήσω κτλ.!
Ο HD-750 έρχεται εξοπλισμένος με δύο τουλάχιστον νέα βέλη στη φαρέτρα του: Πρώτον, τη σταθερή του ίριδα, η οποία ρυθμίζεται σε πολλά, μικρά βήματα, και η οποία από τη θέση φουλ ανοιχτή στη θέση φουλ κλειστή μεταβάλλει δραματικά τη συμπεριφορά του προβολέα όσον αφορά την αποδιδόμενη φωτεινότητα. Επίσης μεταβάλλει και το αποδιδόμενο on/off contrast.
Δεύτερον, επιτέλους για πρώτη φορά ένας JVC έρχεται εξοπλισμένος σαν αστακός με CMS (Color Management System), το οποίο θεωρητικά θα του επιτρέψει να πλησιάσει πολύ κοντά το χρωματικό του τρίγωνο σε αυτό του χρωματικού τριγώνου 709, δηλαδή της αναφοράς.
Στη πρώτη μου επαφή με τον JVC HD-750 είχα την ευκαιρία να παίξω για μία ώρα περίπου με το CMS του προβολέα. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι αρκετά θετικές μεν, αλλά όχι στο βαθμό που θα ήθελα. Καταρχήν να διευκρινίσουμε ότι μιλάμε για ένα πλήρες CMS με όλα τα ρυθμιστικά να βρίσκονται στη θέση τους, τόσο για τη φωτεινότητα, όσο και για την απόχρωση τόσο στα πρωτεύοντα όσο και στα δευτερεύοντα χρώματα.
Ο προβολέας έρχεται από το εργοστάσιο εξοπλισμένος με διάφορα mode εικόνας, τα οποία είναι εξοπλισμένα με διαφορετικές ρυθμίσεις το καθένα όσον αφορά το χρώμα και το tint, το gamma, τη θερμοκρασία λευκού κτλ. Ο προβολέας ήρθε προρυθμισμένος στο mode natural (φυσικό), στο οποίο τα ρυθμιστικά τόσο του color όσο και του tint ήταν στη θέση μηδέν, ενώ και το gamma ήταν ρυθμισμένο στη θέση standard.
Σε αυτό το mode εικόνας λοιπόν, το natural, έπαιξα για λίγο με το CMS του προβολέα, αφού του είχα ρυθμίσει σωστά τα levels στο επίπεδο του 16-235. Η ρύθμιση των levels γινόταν πανεύκολα, ο προβολέας ήθελε μονάχα συν ένα κλικ στη φωτεινότητα και πλην ένα κλικ στο contrast, για να κάτσει ακριβώς επάνω στο 16-235. Στο σημείο αυτό όμως να διευκρινίσουμε ότι ο HD-750 με τις αρχικές του ρυθμίσεις, δεν περνούσε τη below black και above white πληροφορία, έπαιζε δηλαδή αποκλειστικά στο φάσμα 16-235, όπως ακριβώς έκαναν δηλαδή τόσο ο Planar 8150 όσο και ο Marantz VP11S2. Θα θυμάστε όμως ότι και οι δύο αυτοί προβολείς έκοβαν ή κλιπάριζαν, πέστε το όπως θέλετε, πολύ κακώς και το digital 17, πληροφορία που σαφέστατα πρέπει να βλέπουμε. Αυτό δεν συμβαίνει βεβαίως στη περίπτωση του HD-750, ο οποίος απεικονίζει κανονικά το digital 17 ενώ κόβει σωστά όπως πρέπει το digital 16. Και μιλάμε πάντα για τη χρήση στα ίδια πατερνάκια αναφοράς του AVS forum. Τώρα πια λοιπόν, εγώ τουλάχιστον είμαι απολύτως σίγουρος κύριοι, ότι τόσο η Planar όσο και η Marantz έκαναν χοντρή π@π@ριά στη ρύθμιση των levels στους δύο προβολείς τους και κάποιος πρέπει να τους τραβήξει το αυτί! :141: Στον Marantz μπορείτε φυσικά να διορθώσετε το πρόβλημα επιλέγοντας από τα μενού του την επιλογή expand για το επίπεδο του μαύρου, στον Planar όμως δεν μπορείτε να κάνετε απολύτως τίποτα.
Είπαμε λοιπόν ήδη ότι από τη μαμά του ο HD-750 κόβει την below black και above white πληροφορία. Αυτό μπορείτε να το αλλάξετε αν πάτε στο μενού της εισόδου HDMI και στις διαθέσιμες επιλογές επιλέξετε enchanced αντί για τις επιλογές Auto ή standard. Στην επιλογή enchanced λοιπόν, ο HD-750 περνάει ολόκληρο το φάσμα των digital από 0 έως 255. Ταυτόχρονα όμως, χαλάει σε τραγικό βαθμό και το επίπεδο του μαύρου, οπότε αναγκαστικά δεν αποτελεί διαθέσιμη επιλογή. Κρατάω μια μικρή επιφύλαξη σε αυτό το σημείο, μια και στη PSA έχει αλλάξει πλέον η πηγή και το Blu-ray player της Sony έχει αντικατασταθεί από ένα player της Pioneer. :121:
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις μέσα από το CMS λοιπόν, αυτό που διαπίστωσα στα γρήγορα με τα πατερνάκια αναφοράς του AVSforum, είναι ότι στο mode natural, τόσο το κόκκινο όσο και το πράσινο χρώμα υπολείπονταν πολύ σε φωτεινότητα χρώματος από το επίπεδο αναφοράς, με το πράσινο χρώμα να υπολείπεται σε ποσοστό της τάξης του 30%! Μπαίνοντας στα μενού του CMS και παίζοντας με τη φωτεινότητα των χρωμάτων τόσο στα πρωτεύοντα όσο και στα δευτερεύοντα χρώματα, διαπίστωσα πολύ γρήγορα ότι τα ρυθμιστικά των χρωμάτων δούλευαν άψογα μεν, αλλά δεν μου επέτρεπαν να φέρω τη φωτεινότητα όλων των χρωμάτων εκεί που έπρεπε, μια και έφτιαχνα π.χ., τη στήλη του πράσινου με τις φωτεινότητες του πράσινου, του κίτρινου και του κυανού να δείχνουν ακριβώς το ίδιο, αλλά είχα πλέον χαλάσει τη στήλη του μπλε, όπου το κυανό ήταν πια περισσότερο φωτεινό από το μπλε.
Εδώ πρέπει να πω ότι χρειάζεται πολλή ώρα ενασχόλησης και παίξιμο με τα διάφορα modes του προβολέα, για να δούμε ποιο είναι το μέγιστο επίπεδο βελτίωσης του χρωματικού τριγώνου με τη βοήθεια του CMS. Ότι υπάρχει μεγάλη βελτίωση είναι σίγουρο και αυτό το διαπίστωσα με τα μάτια μου, αλλά πρέπει να διαπιστώσουμε ποιο ακριβώς είναι το μέγιστο επίπεδο βελτίωσης. Υπάρχουν ήδη κάποιες αναφορές από το AVSforum ότι ο προβολέας είναι «πολύ ζόρικος» στη χρωματική ρύθμισή του, αυτό μένει να το διαπιστώσουμε κι εμείς…
Να σας πω επίσης ότι υπάρχουν πολλά έτοιμα modes εικόνας, όπως τα natural, cinema 1, cinema 2, Dynamic, THX και τρία διαφορετικά custom που μπορεί να δημιουργήσει ο χρήστης. Το καθένα από αυτά μπορεί να διατηρεί διαφορετικές ρυθμίσεις όσον αφορά φωτεινότητα, αντίθεση, χρώμα, tint αλλά το σημαντικότερο και διαφορετική ρύθμιση του CMS, πράγμα πολύ σημαντικό. Για αυτό το τελευταίο, δηλαδή το CMS και τις διαφορετικές μνήμες του, βασίζομαι σε συμπέρασμα του Σκαφάτου και αν αποδειχτεί ότι σας είπα μπούρδα, θα πρέπει να βαράτε τον Σκαφάτο και όχι εμένα. Εγώ αυτό από διαπίστωσα με τα μάτια μου, είναι ότι το CMS μπορεί να αποθηκεύσει τρία διαφορετικά modes, τα user1, user 2 και user 3, τα οποία προφανώς μπορούν να χρησιμοποιούνται από το χρήστη κατά το δοκούν…
Από το εξωτερικό υπάρχουν εκτιμήσεις ότι το βέλτιστο mode εικόνας είναι το THX, το οποίο όμως σε πρώτη ματιά φαίνεται "κλειδωμένο", μια και απενεργοποιεί τα περισσότερα ρυθμιστικά του προβολέα, όπως το CMS κτλ. Το καλό το παλικάρι όμως ξέρει κι άλλο μονοπάτι, φαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει συνδυασμός πλήκτρων από το τηλεχειριστήριο που ξεπερνά κι αυτό το εμπόδιο... :126:
Με την έλευση του JVC HD-750 αλλά και αυτήν του Optoma 82 σε λίγες μέρες, είχα την ευκαιρία να κάνω κάποιες συζητήσεις με τον Σκαφάτο, οι οποίες πιστεύω ότι κατέληξαν με θετικό τρόπο. Συγκεκριμένα είχα την άποψη, ότι αυτή τη φορά τα πάντα πρέπει να γίνουν σωστά, να πούμε ένα όχι δηλαδή στις συγκρίσεις προβολέων κάτω από ασφυκτική πίεση χρόνου.
Υπό αυτή τη λογική λοιπόν, θα δείτε ότι εγώ τουλάχιστον θα αργήσω πολύ να κάνω τις πρώτες δικές μου εκτιμήσεις εικόνας για τον HD-750. Θέλω να δω και να ξαναδώ, και να μετρήσω και να ξαναμετρήσω, και να ξαναμαναμετρήσω κτλ.!
Ο HD-750 έρχεται εξοπλισμένος με δύο τουλάχιστον νέα βέλη στη φαρέτρα του: Πρώτον, τη σταθερή του ίριδα, η οποία ρυθμίζεται σε πολλά, μικρά βήματα, και η οποία από τη θέση φουλ ανοιχτή στη θέση φουλ κλειστή μεταβάλλει δραματικά τη συμπεριφορά του προβολέα όσον αφορά την αποδιδόμενη φωτεινότητα. Επίσης μεταβάλλει και το αποδιδόμενο on/off contrast.
Δεύτερον, επιτέλους για πρώτη φορά ένας JVC έρχεται εξοπλισμένος σαν αστακός με CMS (Color Management System), το οποίο θεωρητικά θα του επιτρέψει να πλησιάσει πολύ κοντά το χρωματικό του τρίγωνο σε αυτό του χρωματικού τριγώνου 709, δηλαδή της αναφοράς.
Στη πρώτη μου επαφή με τον JVC HD-750 είχα την ευκαιρία να παίξω για μία ώρα περίπου με το CMS του προβολέα. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι αρκετά θετικές μεν, αλλά όχι στο βαθμό που θα ήθελα. Καταρχήν να διευκρινίσουμε ότι μιλάμε για ένα πλήρες CMS με όλα τα ρυθμιστικά να βρίσκονται στη θέση τους, τόσο για τη φωτεινότητα, όσο και για την απόχρωση τόσο στα πρωτεύοντα όσο και στα δευτερεύοντα χρώματα.
Ο προβολέας έρχεται από το εργοστάσιο εξοπλισμένος με διάφορα mode εικόνας, τα οποία είναι εξοπλισμένα με διαφορετικές ρυθμίσεις το καθένα όσον αφορά το χρώμα και το tint, το gamma, τη θερμοκρασία λευκού κτλ. Ο προβολέας ήρθε προρυθμισμένος στο mode natural (φυσικό), στο οποίο τα ρυθμιστικά τόσο του color όσο και του tint ήταν στη θέση μηδέν, ενώ και το gamma ήταν ρυθμισμένο στη θέση standard.
Σε αυτό το mode εικόνας λοιπόν, το natural, έπαιξα για λίγο με το CMS του προβολέα, αφού του είχα ρυθμίσει σωστά τα levels στο επίπεδο του 16-235. Η ρύθμιση των levels γινόταν πανεύκολα, ο προβολέας ήθελε μονάχα συν ένα κλικ στη φωτεινότητα και πλην ένα κλικ στο contrast, για να κάτσει ακριβώς επάνω στο 16-235. Στο σημείο αυτό όμως να διευκρινίσουμε ότι ο HD-750 με τις αρχικές του ρυθμίσεις, δεν περνούσε τη below black και above white πληροφορία, έπαιζε δηλαδή αποκλειστικά στο φάσμα 16-235, όπως ακριβώς έκαναν δηλαδή τόσο ο Planar 8150 όσο και ο Marantz VP11S2. Θα θυμάστε όμως ότι και οι δύο αυτοί προβολείς έκοβαν ή κλιπάριζαν, πέστε το όπως θέλετε, πολύ κακώς και το digital 17, πληροφορία που σαφέστατα πρέπει να βλέπουμε. Αυτό δεν συμβαίνει βεβαίως στη περίπτωση του HD-750, ο οποίος απεικονίζει κανονικά το digital 17 ενώ κόβει σωστά όπως πρέπει το digital 16. Και μιλάμε πάντα για τη χρήση στα ίδια πατερνάκια αναφοράς του AVS forum. Τώρα πια λοιπόν, εγώ τουλάχιστον είμαι απολύτως σίγουρος κύριοι, ότι τόσο η Planar όσο και η Marantz έκαναν χοντρή π@π@ριά στη ρύθμιση των levels στους δύο προβολείς τους και κάποιος πρέπει να τους τραβήξει το αυτί! :141: Στον Marantz μπορείτε φυσικά να διορθώσετε το πρόβλημα επιλέγοντας από τα μενού του την επιλογή expand για το επίπεδο του μαύρου, στον Planar όμως δεν μπορείτε να κάνετε απολύτως τίποτα.
Είπαμε λοιπόν ήδη ότι από τη μαμά του ο HD-750 κόβει την below black και above white πληροφορία. Αυτό μπορείτε να το αλλάξετε αν πάτε στο μενού της εισόδου HDMI και στις διαθέσιμες επιλογές επιλέξετε enchanced αντί για τις επιλογές Auto ή standard. Στην επιλογή enchanced λοιπόν, ο HD-750 περνάει ολόκληρο το φάσμα των digital από 0 έως 255. Ταυτόχρονα όμως, χαλάει σε τραγικό βαθμό και το επίπεδο του μαύρου, οπότε αναγκαστικά δεν αποτελεί διαθέσιμη επιλογή. Κρατάω μια μικρή επιφύλαξη σε αυτό το σημείο, μια και στη PSA έχει αλλάξει πλέον η πηγή και το Blu-ray player της Sony έχει αντικατασταθεί από ένα player της Pioneer. :121:
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις μέσα από το CMS λοιπόν, αυτό που διαπίστωσα στα γρήγορα με τα πατερνάκια αναφοράς του AVSforum, είναι ότι στο mode natural, τόσο το κόκκινο όσο και το πράσινο χρώμα υπολείπονταν πολύ σε φωτεινότητα χρώματος από το επίπεδο αναφοράς, με το πράσινο χρώμα να υπολείπεται σε ποσοστό της τάξης του 30%! Μπαίνοντας στα μενού του CMS και παίζοντας με τη φωτεινότητα των χρωμάτων τόσο στα πρωτεύοντα όσο και στα δευτερεύοντα χρώματα, διαπίστωσα πολύ γρήγορα ότι τα ρυθμιστικά των χρωμάτων δούλευαν άψογα μεν, αλλά δεν μου επέτρεπαν να φέρω τη φωτεινότητα όλων των χρωμάτων εκεί που έπρεπε, μια και έφτιαχνα π.χ., τη στήλη του πράσινου με τις φωτεινότητες του πράσινου, του κίτρινου και του κυανού να δείχνουν ακριβώς το ίδιο, αλλά είχα πλέον χαλάσει τη στήλη του μπλε, όπου το κυανό ήταν πια περισσότερο φωτεινό από το μπλε.
Εδώ πρέπει να πω ότι χρειάζεται πολλή ώρα ενασχόλησης και παίξιμο με τα διάφορα modes του προβολέα, για να δούμε ποιο είναι το μέγιστο επίπεδο βελτίωσης του χρωματικού τριγώνου με τη βοήθεια του CMS. Ότι υπάρχει μεγάλη βελτίωση είναι σίγουρο και αυτό το διαπίστωσα με τα μάτια μου, αλλά πρέπει να διαπιστώσουμε ποιο ακριβώς είναι το μέγιστο επίπεδο βελτίωσης. Υπάρχουν ήδη κάποιες αναφορές από το AVSforum ότι ο προβολέας είναι «πολύ ζόρικος» στη χρωματική ρύθμισή του, αυτό μένει να το διαπιστώσουμε κι εμείς…
Να σας πω επίσης ότι υπάρχουν πολλά έτοιμα modes εικόνας, όπως τα natural, cinema 1, cinema 2, Dynamic, THX και τρία διαφορετικά custom που μπορεί να δημιουργήσει ο χρήστης. Το καθένα από αυτά μπορεί να διατηρεί διαφορετικές ρυθμίσεις όσον αφορά φωτεινότητα, αντίθεση, χρώμα, tint αλλά το σημαντικότερο και διαφορετική ρύθμιση του CMS, πράγμα πολύ σημαντικό. Για αυτό το τελευταίο, δηλαδή το CMS και τις διαφορετικές μνήμες του, βασίζομαι σε συμπέρασμα του Σκαφάτου και αν αποδειχτεί ότι σας είπα μπούρδα, θα πρέπει να βαράτε τον Σκαφάτο και όχι εμένα. Εγώ αυτό από διαπίστωσα με τα μάτια μου, είναι ότι το CMS μπορεί να αποθηκεύσει τρία διαφορετικά modes, τα user1, user 2 και user 3, τα οποία προφανώς μπορούν να χρησιμοποιούνται από το χρήστη κατά το δοκούν…
Από το εξωτερικό υπάρχουν εκτιμήσεις ότι το βέλτιστο mode εικόνας είναι το THX, το οποίο όμως σε πρώτη ματιά φαίνεται "κλειδωμένο", μια και απενεργοποιεί τα περισσότερα ρυθμιστικά του προβολέα, όπως το CMS κτλ. Το καλό το παλικάρι όμως ξέρει κι άλλο μονοπάτι, φαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει συνδυασμός πλήκτρων από το τηλεχειριστήριο που ξεπερνά κι αυτό το εμπόδιο... :126: