BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Τσαντισμένος πούλησα το LUX και αγόρασα ένα MITCHELL GYRODECK. Έζησα αρκετό καιρό μαζί του. Κάποια στιγμή αποφάσισα να αγοράσω ένα δεύτερο φτηνό πικάπ για να το χρησιμοποιώ για πρόχειρες ακροάσεις και πάρτυ με σκοπό να μην φθείρω την καλή μου κεφαλή. Μο είχε κάνει εντύπωση ένα καλοφινιρισμένο direct drive DENON DP 59L. Το αγόρασα . Διαπίστωσα στην πράξη ότι ήταν σχεδόν ισοδύναμο με το GYRODECK. Υστερούσε ελάχιστα στον όγκο και την υποκειμενικά αντιλαμβανόμενη έκταση του χαμηλού. Επίσης υστερούσε σε θέματα ευαισθησίας ακουστικής ανάδρασης ( που τα ξεπερνούσες όμως με την κατάλληλη τοποθέτηση ). Το DENON όμως με τον δικό του βραχίονα κόστιζε το 1/5 μόνο του βραχίονα που είχε πάνω το GYRO.





 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

H απληστία για χρήση δύο βραχιόνων (ακτινικού και παράλληλου) μαζί με αντίστοιχα δύο κορυφαίες κεφαλές με οδήγησαν στην αγορά ενός κορυφαίου PIERE LURNE J4.





Πέρασα αρκετό καιρό μαζί του .
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Κάποια στιγμή σκέφτηκα να αποκτήσω πάλι ένα δεύτερο πικάπ για να βάλω μια KOETSU RED SIGNATURE που καθόταν ανεκμετάλλευτη μετά την εκτόπιση της από μια VDH GRASHOPPER και μια CLEARAUDIO που βρισκόντουσαν στους βραχίονες του LURNE. Κατά την διάρκεια μας επίσκεψης σε ένα φίλο μου πυροβολημένο χαιφιντελά πέφτω φάτσα με φάρσα με ένα εγκαταλελειμμένο YAMAHA PΧ2 .
Θυμήθηκα αμέσως τις ενθουσιώδεις αναφορές του HARY PEARSON στο ABSOLUTE SOUND τις αρχές της δεκαετίας του 80 . Ένας ενθουσιώδης και πολύ πιο νέος HARY PEARSON που δεν δίσταζε να γράψει ότι το direct drive YAMAHA ήταν καλύτερο από τον θεό της εποχής το linn. To Yamaha ήταν super κατασκευή που την θαύμαζα στις τότε hi fi εκθέσεις του HILTON. Χωρίς πολύ σκέψη του ζήτησα να το αγοράσω. Μου απήντησε ότι δεν λειτουργούσε ο παράλληλος μετατόπισης «ενεργούς κίνησης» βραχίονας του . Το αγόρασα τελικά αντί αστείου –ασήμαντου ποσού. Το πήγα σπίτι το έλυσα στα εξ ων συνετέθη και βάλθηκα να το φτιάξω.



Τα κατάφερα ! Το δεύτερο βήμα ήταν να το τροποποιήσω με βάση τις οδηγίες που είχα βρει στο καταπληκτικό γιαπωνέζικο περιοδικό STEREO TEKNIK . Κάποια στιγμή έβαλα πάνω την KOETSU και άρχισαν οι ακροάσεις . Τα αποτελέσματα ήταν απρόσμενα. Τότε ο Φίλος μου ο «συχωρεμένος» ο Δημήτρης ο Ζαΐμης ( από τους συνιδρυτές της ANALYSIS) ρίχνει την ιδέα : Δεν βάζεις την GRASΗOPPER πάνω στο YAMAHA; Την βγάζω πάνω από το LYRNE-AUDIOMECA και την βάζω στο YAMAHA. To αποτέλεσμα πολύ καλό. Χρησιμοποιώντας δε ένα mat της AUDIOQUEST και ένα clamp της GOLDMUND (!!!) το αποτέλεσμα γινόταν έξοχο. Παρεμπιμπτόντως πάνω στον ενθουσιασμό από το απρόβλεπτο αποτέλεσμα επεχείρησα ένα τελικό βήμα για να αγγίξω το απόλυτο . Αφαίρεσα το φτηνό καλώδιο βραχίονα του κατασκευαστή και το αντικατέστησα με το πανάκριβο VDH SILVER που ο MARTIN COLLOMS
θεωρούσε σαν το καλύτερο” interconnect” της εποχής . Το αποτέλεσμα ;;;;; ΤΖΙΦΟΣ!!!!
Ο ήχος χάλασε και πολύ μάλιστα !!!! Ξαναγύρισα στο «μαμά» καλώδιο και έμεινα εκεί.




Α!!! Πούλησα το μεγάλο LURNE-AUDIOMECA μαζί με τους βραχίονες του και ενθηλάκωσα πάνω από 2 εκατομμύρια εκείνη την εποχή . Έκτοτε ζώ με το YAMAHA. Ήχος υπέροχος , εύκολο στις ρυθμίσεις , λειτουργικό ( μέχρι και repeat έχει!), αξιόπιστο και με καλή συμπεριφορά σε προβλήματα ακουστικής ανάδρασης .






 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Για αρκετό καιρό χρησιμοποίησα για δοκιμή ένα KENWOOD L07D και ένα TECΗNICS SP 10.Δύο καλοί μου Φίλοι χρησιμοποιούν GOLDMUND STUDIO και NAKAMITCHI ΤΤΧ1000 αντίστοιχα.











Τα έχω ακούσει πολλές φορές και μάλιστα σε σύγκριση με καλά πικαπ με ιμάντα που επίσης διαθέτουν (οι φίλοι αυτοί). Τα συμπεράσματα είναι απλά και αναμφισβήτητα . Τα καλοκατασκευασμένα άμεσης οδήγησης πικάπ δεν υστερούν σε τίποτε από τα πικάπ που οδηγούνται με ιμάντα!!!!!!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.903
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

interesting:

"Yamaha's PX series was built by Micro Seiki and I believe partly engineered by same as well. Only Sony, Matsushita and Victor had enough clout to sustain in-house LP player development - the others had to have someone helping them in one way or another. The base of the PX-2 and PX-3 is BMC btw : Bulk Mold Compound, as in SBMC (Sony BMC :)."
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Στον...Billy the Kid (που παραμένει...κid στην ψυχή) λέω μόνο
Take those guns away from me
I can't shoot them any more...
i feel i'm knocking on heaven's door..."
(thank you,BoB)

[youtube]S2DGJTjmqnA[/youtube]
[youtube]c1J2NfT5iKs[/youtube]
http://images.google.gr/images?hl=e...=image_result_group&ct=title&resnum=788968129
http://de.geocities.com/bc1a69/nakamichi_eng.html
[youtube]427LB8YNO8w[/youtube]
http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/PD300/PD300.html
http://de.geocities.com/bc1a69/micro_eng.html

Micro seiki and Audiomeca...The thrill and the hurting...:135::135:
 

Μηνύματα
168
Reaction score
0
Ηθελα να ρωτησω τον κ.Τσαντουλη την γνωμη του για το Audiomeca j4.Ειναι ευκολορυθμιστο η μπελαλιδικο?Ειναι οντως καλυτερο απο το j1?Επικειται η αγορα του.
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Στην δεκαετία του 80 υπήρχε ένα αξίωμα που ελάχιστοι αμφισβητούσαν. Το πικάπ του καλού χαιεντά έπρεπε να είναι belt drive ,να έχει υποσασί , να έχει ανάρτηση με ελατήρια κωνικά ή κωδωνοειδή (χωρίς απόσβεση) και το arm board να είναι ξύλινο . Οτιδήποτε αφίστατο αυτών των χαρακτηριστικών έπρεπε να πεταχτεί στον χαιεντάδικο σκουπιδοτενεκέ (αξίωμα Martin Colloms).
Οχι δεν ήταν έτσι! Το αντίθετο μάλιστα.

Αν ανοίξεις οποιαδήποτε Στερεοφωνία του '80 θα δεις ότι σε όλες τις εταιρείες (που είχαν μεγάλη γκάμα από πικάπ τότε) τα φθηνότερα μοντέλα τους ήταν πάντα belt drive ενώ τα ακριβότερα και οι ναυαρχίδες τους ήταν direct drive. Οσες μπορούσαν δηλαδή να κατασκευάσουν direct drive...
Γιατί οι υπόλοιπες που έφτιαχναν μόνο belt drive (που είναι και πιο εύκολο) όσα δεν έφταναν τα έκαναν κρεμαστάρια!

Και αν συγκρίνεις το Rumble και το Wow & Flutter ενός καλού direct drive με ένα καλό belt drive θα δεις ότι απλώς δεν υπάρχει σύγκριση!
Το direct drive υπερισχύει κατά κράτος!

Η ιστορία είναι πως για να φτιάξεις direct drive χρειάζεσαι τεχνολογία. Οι σημερινές βιοτεχνίες δεν την έχουν κι έτσι "ποιούν την ανάγκη, φιλοτιμία"... για να μην ξαναπώ για κρεμαστάρια.
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Οχι δεν ήταν έτσι! Το αντίθετο μάλιστα.

Αν ανοίξεις οποιαδήποτε Στερεοφωνία του '80 θα δεις ότι σε όλες τις εταιρείες (που είχαν μεγάλη γκάμα από πικάπ τότε) τα φθηνότερα μοντέλα τους ήταν πάντα belt drive ενώ τα ακριβότερα και οι ναυαρχίδες τους ήταν direct drive. Οσες μπορούσαν δηλαδή να κατασκευάσουν direct drive...
Γιατί οι υπόλοιπες που έφτιαχναν μόνο belt drive (που είναι και πιο εύκολο) όσα δεν έφταναν τα έκαναν κρεμαστάρια!

Και αν συγκρίνεις το Rumble και το Wow & Flutter ενός καλού direct drive με ένα καλό belt drive θα δεις ότι απλώς δεν υπάρχει σύγκριση!
Το direct drive υπερισχύει κατά κράτος!

Η ιστορία είναι πως για να φτιάξεις direct drive χρειάζεσαι τεχνολογία. Οι σημερινές βιοτεχνίες δεν την έχουν κι έτσι "ποιούν την ανάγκη, φιλοτιμία"... για να μην ξαναπώ για κρεμαστάρια.
Καμία αλήθεια και καμία σχέση με την πραγματικότητα αυτά που λες!
O κος Τσαντουλής έχει απόλυτο δίκιο, θα έλεγα δε μάλιστα ότι τα DD τα γνώριζαν μόνον οι DJ's!

Μπορείς να μας παραθέσεις φωτο από περιοδικα της εποχής του 80 γι' αυτά που μας λές, αλλά και να μας εξηγήσεις τι είναι ακριβώς rumble και τι wow & flutter?
 


Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Re: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Το να ρίχνεις δυο, τρις σταγόνες λάδι μια φορά το χρόνο δεν είναι και τόσο σπουδαίο.
Και οι ιμάντες δεν είναι μεγάλο έξοδο για το χρονικό διάστημα που απαιτούν αντικατάσταση.
Σοβαρά; Ελα πες το αυτό σε έναν φίλο μου που έχει ένα B&O Beogram 1900 (αν θυμάμαι καλά) και έχει φάει τον κόσμο, το internet και το e-bay και δεν βρίσκει πουθενά ιμάντα κυκλικής διατομής για το συγκεκριμένο πικάπ....
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Καμία αλήθεια και καμία σχέση με την πραγματικότητα αυτά που λες!
O κος Τσαντουλής έχει απόλυτο δίκιο, θα έλεγα δε μάλιστα ότι τα DD τα γνώριζαν μόνον οι DJ's!

Μπορείς να μας παραθέσεις φωτο από περιοδικα της εποχής του 80 γι' αυτά που μας λές, αλλά και να μας εξηγήσεις τι είναι ακριβώς rumble και τι wow & flutter?
Καμμία αλήθεια σε αυτό πού λέω;

Δεν μίλησα για επαγγελματικά πικαπ για DJ αλλά MONON για Hi-Fi

Αλλά επειδή φαίνεται ότι δεν είχες επαφή με πικάπ εκείνη την εποχή, ανοίγω την Στεροφωνία του 1981 από την σελίδα 148 και παραθέτω:

AKAI: 8 μοντέλα! Τα φθηνά AP-B10 & AP-B20 με ιμάντα. Ολα τα ακριβώτερα από AP-D30 έως το ακριβότερο ΑP-Q80 άμεσης οδήγησης

B&O δεν μπορούσε να φτιάξει DD. Ολα τα μοντέλα με ιμάντα.

Cybernet την θυμάστε; 5 μοντέλα το 1981 Μονο το φθηνότερο CP-100 με ιμάντα όλα τα υπόλοιπα από το CP-200 και πάνω ήταν άμεσης οδήγησης.

Dual ολα με ιμάντα.

Fisher την θυμάστε; 8 μοντέλα το μικρότερο ΜΤ-6310 με ιμάντα, όλα τα υπόλοιπα από το ΜΤ-6320 και πάνω άμεσης οδήγησης.

Garrard Φθηνά GT-250 & GT-350 με ιμάντα. Ακριβά DD-450 & DD-455 άμεσης.

Hitachi 13 μοντέλα!!! Μόνο τα δύο μικρότερα ΗΤ-320 και ΗΤ-324 με ιμάντα. Ολα τα υπόλοιπα από το ΗΤ-356 και άνω άμεσης οδήγησης.

JVC 6 μοντέλα μόνο το μικρότερο L-A11 με ιμάντα.

Kenwood KD-1500 KD-1600 & KD-2100 belt drive, KD-3100 & KD-4100 direct

Luxman Ολα τα μοντέλα με άμεση!!!!

marantz 7 μοντέλα. 6025CT μόνο με ιμάντα Από το 6170 και πάνω όλα direct.

micro seiki 17 μοντέλα βαριέμαι να κάτσω να τα γράψω αναλυτικά... Υπάρχουν 6 μοντέλα στην χαμηλή θέση της γκάμας με ιμάντα και όλα τα μεγαλύτερα είναι άμεσης.

NAD 3 μοντέλα 5020 & 5040 με ιμάντα. 5080 άμεσης οδήγησης.

Philips 10 μοντέλα όλα με ιμάντα.

Pioneer 7 μοντέλα μόνο το μικρό PL-100 με ιμάντα. Ολα τα υπόλοιπα από το PL-200 με κορυφαίο το PL-L1000 άμεσης οδήγησης

Revox 1 μοντέλο Β-790 άμεσης

Rotel 4 μοντέλα Μικρότερο RP-300 με ιμάντα, τα υπόλοιπα άμεσης.

Sansui 7 μοντέλα SR-B 200 (παλιά σειρά) & P-50 με ιμάντα. Ολα τα υπόλοιπα και φυσικά και η ναυαρχίδα XR-Q 11 (ένα από τα καλύτερα πικά όλων των εποχών) με άμεση οδήγηση.

Sanyo 11 μοντέλα ΤΡ-728 έως ΤΡ-1010 (4 μοντέλα) με ιμάντα Ολα τα υπόλοιπα και φυσικά η καλή σειρά Plus-Q ήταν άμεσης.

Scott 8 μοντέλα PS-17, PS-18 & PS-48 με ιμάντα. Από PS-68 και άνω όλα άμεσης

Sharp 2 φθηνά RP-1122 & RP-1144 με ιμάντα Τα 4 ανώτερα με άμεση.

Sony 4 μοντέλα όλα με άμεση

TEAC 3 μοντέλα όλα με άμεση

Technics 13 μοντέλα μόνο το μικρότερο SL-210 με ιμάντα, όλα τα άλλα με άμεση.

Thorens 5 μοντέλα όλα με ιμάντα.

Toshiba 10 μοντέλα συνολικά Τα 4 μικρότερα έως το SR-F325 με ιμάντα όλα τα υπόλοιπα με άμεση.

Yamaha μόνο το φθηνό YP-B 2B με ιμάντα ολα τα υπόλοιπα άμεσης.

Βλέπεις λοιπόν ότι από όσες εταιρίες είχαν στην γκάμα τους και τα δύο είδη οδήγησης ΠΑΝΤΑ τα φθηνά στο χαμηλότερο άκρο ήταν με ιμάντα και ΠΑΝΤΑ τα direct drive ήταν τα καλά τους μοντέλα. Αν ανοίξεις οποιαδήποτε Στερεοφωνία εκείνης της περιόδου θα το διαπιστώσεις και μόνος σου. Αρα μην λές έτσι εύκολα ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ότα αυτό που είπα δεν έχει καμμία σχέση με την αλήθεια
Σε ΚΑΜΜΙΑ εταιρία (από όσες είχαν δυνατότητα να φτιάξουν direct drive) δεν συμβαίνει το αντίθετο να έχουν στην κορυφή της γκάμας τους πικαπ με ιμάντα.
Βέβαια οι υπόλοιποι που είχαν μόνο οδήγηση με ιμάντα... Οσα δεν φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια! :137:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Re: Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Οσα δεν φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια! :137:
Φίλε Κomhst με πρόλαβες! Αυτό το κατεβατό ετοιμαζόμουν να παραθέσω και εγώ! Γι' αυτό και συμφωνώ... διαφωνώντας με τον κ. Τσαντουλή και τον τρόπο που το θέτει. Σε λογικά επίπεδα τιμής η υπεροχή του DIRECT DRIVE ήταν και παραμένει συντριπτική κοιτάζοντας το θέμα συνολικά και όχι μένοντας στις επιμέρους λεπτομέρειες! Βέβαια αν μιλήσουμε για κατασκευές χωρίς όρια κόστους εκεί μπορεί να συμβούν τα πάντα!

:107:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Καλησπέρα και συγχαρητήρια για αυτό το όμορφο θέμα.
Το σωστό πικάπ πρέπει να απορροφά τους κραδασμούς του περιβάλλοντος και να κρατά σταθερή γωνιακή ταχύτητα στο πλατό.Γι αυτό ακριβώς το λόγο υπάρχουν αρκετές υλοποιήσεις.

Γενικότερα τα μοτέρ έχουν πρόβλημα στο να κρατήσουν σταθερή τη γωνιακή τους ταχύτητα.Αυτό συμβαίνει επειδή πολύ απλά η είσοδος του ρεύματος δέν είναι ποτέ σταθερή -είτε πρόκειται για συνεχές είτε για εναλλασσόμενο- αλλα και επειδή το πεδίο γύρω απο το δρομέα ενός μοτερ δέν είναι ομοιογενώς σταθερό.Αν κάποιος κάνει μία τομή σε ένα μοτέρ θα δεί πηνιάκια.Τα πηνία είναι 3-4 δέν ξέρω πόσα και βρίσκονται γύρω του στάτη και δρομέα.Έτσι λοιπόν αν μετρήσουμε το πεδίο θα βρούμε μέγιστη την τιμή πάνω στοο πηνίο και ελάχιστη στο μέσο μεταξύ δύο πηνίων.Άρα αν το φανταστούμε όπως γυρίζει ο δρομέας δέν δέχεται σταθερή δύναμη αλλα έχει χρονικά κενά δύναμης κατα την περιστροφή.Ελπίζω να έγινα κατανοητός σε αυτό.Αυτό λοιπόν είναι ένα πρόβλημα σε όλες τις διατάξεις μοτέρ διότι ότι και να κάνουμε το πεδίο ποτέ δέν θα έχει την ίδια τιμή σε όλα τα σημεία.

Ο ιμάντας είναι ένα ελαστικό μέσο.Το ελαστικό μέσο έχει σκοπό να ομαλοποιεί τις όποιες τυχόν επιταχύνσεις δημιουργεί το μοτέρ κατα την παραπάνω διαδικασία.Ουσιαστικά δηλαδή το μοτέρ παρουσιάζει μία ημιτονοειδή έξοδο γωνιακής ταχύτητας ενώ ο ιμάντας παίρνει τη μέση τιμή της εξόδου αυτής.

Επίσης ένα μοτέρ δημιουργεί κραδασμούς κατα τη λειτουργία του.Αυτοί δέν πρέπει να πάνε στη βελόνα.Η ελαστικότητα ενός ιμάντα βοηθάει κατα πολύ αφού απορροφάει μεγάλο μέρος αυτών.

Το πικάπ direct drive είναι καθαρά για λόγους dj-ing.Ο dj σταματάει το πλατώ με το χέρι.Με ιμάντα είναι αδύνατο να σταματήσει το πλατώ και να ξαναξεκινήσει στιγμιαία αμέσως μετά-αν στο μεσοδιάστημα ο ιμάντας δέν έχει φύγει ή κοπεί.Αντιθέτως ένα direct είναι πλήρως κατάληλο γι αυτό.Δείτε το στην πράξη παίζοντας με ένα direct drive και ένα belt drive.

Επειδή αυτή την περίοδο ψάχνω πικάπ σε φθηνές κατηγορίες (200ε) παρατήρησα οτι τα direct drive είναι ακριβότερα.Βέβαια προσωπικά όποιο ακριβό πικάπ έχω συναντήσει (άνω των 3000ε) λειτουργεί με ιμάντα.Θα συμφωνούσα λοιπόν οτι σε μικρές κατηγορίες ίσως το direct drive να είναι ακριβότερο.Σε ακριβές όμως???Οποιαδήποτε διόρθωση στις παραπάνω σκέψεις δεχτή...και
http://en.wikipedia.org/wiki/Belt_(mechanical)
Belt drive, moreover, is simple, inexpensive, and does not require parallel shafts. It helps protect the machinery from overload and jam, and damping it from noise and vibration. Load fluctuations are shock-absorbed (cushioned). They need no lubrication and minimal maintenance. They have high efficiency (90-98%, usually 95%), high tolerance for misalignment, and are inexpensive if the shafts are far apart. Clutch action is activated by releasing belt tension. Different speeds can be obtained by step or tapered pulleys.
However, the angular-velocity ratio is not constant or equal to that of the pulley diameters, due to slip and stretch. Heat accumulation is present, and speed is limited to approximately 7000 ft/min, and a power of only 500 hp (370 kW). Temperatures ranges from -31 to 185 °F (85 °C). Adjustment of center distance or addition of an idler pulley is crucial to compensate for wear and stretch.
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Tην εποχή εκείνη, (περίπου), στις 25.000 δρχ. έπαιρνες ένα direct drive TECHNICS ORIGINAL SL-1200 (OXI MK II), με rumble -70db και wow & flutter 0,03 % WRMS, ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, με διάρκεια ζωής χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ SERVICE η ανάγκη κάποιου, έστω ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ανταλλακτικού, τουλάχιστον ως το... 2009!!! (To ξέρω γιατί το έχω!).

Στα ίδια χρήματα τότε έπαιρνες σε belt drive (βάζω τα ποιο γνωστά):

1) LENCO L 90: wow & flutter 0,08 rumble -63 db
2) LINN SONDEK: ΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΜΑ ΧΑΡΑΧΤΗΡΙΣΤΙΚΑ!!!
3) PIONEER PL-71: 0,05 & -60 db
4) ARISTON RD II: 0,05 & -80 db (ΚΟΡΥΦΑΙΟ BD)
5) B&O 3400: 0,07 & -62 db
6) THORENS (OΛΑ ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ ΤD126 ΣΤΙΣ 34.000): 0,06 & -65db
7) DUAL 502 BD (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΤΙΜΗ): 0,06 & -63db
8) KENWOOD KD 3033 (ΣΤΙΣ 18.000 TO ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΣ ΜΕ ΙΜΑΝΤΑ): 0,06 & -63db.
9) SONAB 67S: 0,08 & -60db
10) YAMAHA YR 450 (TO ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕ ΙΜΑΝΤΑ ΣΤΙΣ 15.000): 0,07 & -48db.

Mε την εξαίρεση μόνο του... Άριστου ARISTON, όλα ήταν, βάση προδιαγραφών, υποδεέστερα στην νέα, (τότε), τεχνολογία σε χαμηλά έως μέσα επίπεδα τιμής.

Αλλά και σήμερα, (40χρόνια μετά), με τον βασιλιά των 3.000.000 + εγκατεστημένων συσκευών και αναλόγων φανατικών φίλων να κυριαρχεί, στην χαμηλομεσαία κατηγορία που μπορεί να έχει πρόσβαση ο καθένας, μήπως η κατάσταση είναι διαφορετική;

:107:
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Tα σχετικά με το SL-1200 posts έχουν πλέον το δικό τους thread εδώ.

Το παρόν thread αφορά τη "μάχη": "BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE"
...και όχι κάποιο πικάπ συγκεκριμένα.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Αυτό που δεν έχει ίσως γίνει αντιληπτό από κάποιους (ενδεχομένως να φταίω και εγώ) είναι ότι το thread σχετίζεται με την σύγκριση των δύο κατασκευαστικών φιλοσοφιών αποκλειστικά και μόνο όσον αφορά στις βέλτιστες εκατέρωθεν υλοποιήσεις.

Με άλλα λόγια δεν μας ενδιαφέρει η σύγκριση στο επίπεδο του απλού hi fi ή επαγγελματικών εφαρμογών. Μας ενδιαφέρει η σύγκριση σε επίπεδο ultra high End.

Κατά συνέπεια η αναφορά σε δεκάδες μηχανήματα της «σειράς» είναι εντελώς χωρίς νόημα.

Με επίσης άλλα λόγια: Σε επίπεδο formula 1 η πίσω κίνηση είναι η μόνη επιλογή. Το ότι υπάρχουν καθημερινά αυτοκίνητα με μπροστινή κίνηση που κινούνται αξιοπρεπέστατα και ενδεχομένως προσφέρουν οδηγική ικανοποίηση δεν λέει τίποτε . Η hi end αυτοκίνηση είναι πισωκίνητη ή τετρακίνητη και μόνο. Το ερώτημα "κατ αναλογίαν" ήταν « η hi end αναπαραγωγή βινυλίου μπορεί να είναι από direct drive υλοποιήσεις ;;;».

Οι φίλοι που ανατρέχουν στις εκδόσεις του παρελθόντος μπορούν (;;;;;) να εντοπίσουν δείγματα από reviews της δεκαετίας του 80 (ΗΧΟΣ , HIFI NEWS κ.λ.π.) στα οποία καταγράφονται direct drive υλοποιήσεις σαν μηχανές αναφοράς (εξαιρουμένων κάποιων GOLDMUND) ;;;;;;;
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Re: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Γενικότερα τα μοτέρ έχουν πρόβλημα στο να κρατήσουν σταθερή τη γωνιακή τους ταχύτητα.Αυτό συμβαίνει επειδή πολύ απλά η είσοδος του ρεύματος δέν είναι ποτέ σταθερή -είτε πρόκειται για συνεχές είτε για εναλλασσόμενο- αλλα και επειδή το πεδίο γύρω απο το δρομέα ενός μοτερ δέν είναι ομοιογενώς σταθερό.Αν κάποιος κάνει μία τομή σε ένα μοτέρ θα δεί πηνιάκια.Τα πηνία είναι 3-4 δέν ξέρω πόσα και βρίσκονται γύρω του στάτη και δρομέα.Έτσι λοιπόν αν μετρήσουμε το πεδίο θα βρούμε μέγιστη την τιμή πάνω στοο πηνίο και ελάχιστη στο μέσο μεταξύ δύο πηνίων.Άρα αν το φανταστούμε όπως γυρίζει ο δρομέας δέν δέχεται σταθερή δύναμη αλλα έχει χρονικά κενά δύναμης κατα την περιστροφή.
Τα μοτεράκια που χρησιμοποιούνται σε πικαπ με μετάδοση με ιμάντα έχουν πράγματι 4 πηνία μέσα τους, άρα ο ρότορας δέχεται 4 δυνάμεις κάθε 90° περιστροφής του. Αυτά τα μοτεράκια δουλεύουν σε πολλές στροφές αφού ο ιμάντας λόγω διαφοράς διαμέτρων τροχαλίας-πλατώ λειτουργεί ως μειωτήρας. Το αντίθετο δηλαδή με την αλυσίδα του ποδηλάτου όπου βάζουμε λίγες στροφές με τα πετάλια στο μεγάλο γρανάζι και παίρνουμε πολλές στροφές στο μικρό γρανάζι της ρόδας.

Αντίθετα τα μοτέρ των direct drive πικάπ έχουν τουλάχιστον 12 πηνία στην περιφέρειά τους που σημαίνει ότι δέχονται πολύ περισσότερες κατανεμημένες μικρότερες δυνάμεις κατά την διάρκεια μιάς πλήρους περιστροφής, άρα ομαλότερη περιστροφή. Και λέω τουλάχιστον 12 διότι τα καλά ακριβά πικάπ είχαν 20 ή ακόμα και 24πολικά μοτέρς οπότε καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για ακόμα ομαλότερη κίνηση.
Γι' αυτό και το κορυφαίο XR-Q11 της Sansui έδινε Wow & Flutter 0.015% και Rumble -78dB ζυγισμένο.

Το δε κορυφαίο L-07D της Kenwood
http://www.thevintageknob.org/KENWOOD/L07D/L07D.html

έδινε ακόμα ανώτερες τιμές Rumble:
http://www.l-07d.com/motor.htm

Τιμές που αγγίζουν τα όρια της επιστημονικής φαντασίας για τα σημερινά δεδομένα!!!


Σήμερα λοιπόν οι διάφορες "hi-end" βιοτεχνιούλες που κοστολογούν τα πικάπ τους με μπόλικα μηδενικά στην τιμή ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ στην διάθεσή τους τέτοια μοτέρ γιατί αφ' ενός ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να τα κατασκευάσουν, αφ' ετέρου δεν υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά από κινέζουν μαϊμουδιάρηδες φασονατζήδες.
Αρα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ καταφεύγουν στην λύση του μικρού φθηνού 4πολικού μοτέρ που με ιμάντα δίνει σε ένα βαρύ πλατώ. Και βασίζονται στην αδράνεια του πλατώ και στην ελαστικότητα του ιμάντα για να αποσβέσει τους κραδασμούς και την "ανώμαλη" περιστροφή που έχει το 4πολικό μοτεράκι.
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: BELT DRIVE VS DIRECT DRIVE !!!!!

Αυτό που δεν έχει ίσως γίνει αντιληπτό από κάποιους (ενδεχομένως να φταίω και εγώ) είναι ότι το thread σχετίζεται με την σύγκριση των δύο κατασκευαστικών φιλοσοφιών αποκλειστικά και μόνο όσον αφορά στις βέλτιστες εκατέρωθεν υλοποιήσεις.

Με άλλα λόγια δεν μας ενδιαφέρει η σύγκριση στο επίπεδο του απλού hi fi ή επαγγελματικών εφαρμογών. Μας ενδιαφέρει η σύγκριση σε επίπεδο ultra high End.
Σε επίπεδο "ultra-hi-end" άρα βιοτεχνιούλα των 10~15 ατόμων που με έναν τόρνο φτιάχνει πικάπ πού τα κοστολογεί 5ψήφια νούμερα, ποιά εταιρία έχει την τεχνολογία να εφαρμόσει άμεση οδήγηση στα πικάπ της; Για πες μία γιατί εμένα δεν μού έρχεται στο μυαλό καμμία....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.864
Μηνύματα
3.031.299
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top