Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Μηνύματα
768
Reaction score
1
Αυτά που λέει ο mmene έχουν μια βάση.
Απλά αισθάνομαι ότι δεν τα εχει περάσει σωστά.

Οι κατασκευαστές δίνουν το On/Off Contrast επειδή τους βολεύει στο marketing.

Για μένα προσωπικά θα μ' ενδιέφερε να μου δίνουν σε lux το πιό σκούρο μαύρο που μπορεί να αποδώσει ο προβολέας.

Να ξέρω ότι πχ ο Benq5000 έχει 0.2 Lux
o Sony VPL85 έχει 0.1 Lux
ο JVC 750 έχει 0.08
κλπ

Τώρα άμα κάνουμε συγκριτικό και δούμε πώς αυτές οι διαφορές φαίνονται στο μάτι και αποκτήσουμε μια εμπειρία θα είναι σχετικά έυκολο να αντιληφθούμε τι σημαίνει στη πραγματικότητα όταν ανακοινωθεί ένα νέος προβολέας με επίπεδο μαύρου 0.04 η 0.02 κλπ.


To on/off μπορεί να είναι παραπλανητικό αφού δεν λαμβάνει υπόψην το άνοιγμα της ιρίδας του ματιού μας.......

πχ. ο προβολέας μου, ένας Epson TW700, άσχετα με το ότι είναι ένα μέτριο μηχάνημα, κάποτε μου φαίνεται καλός, κάποτε μου έρχεται να τον ξεριζώσω από το ταβάνι.

Σε ταινία με πολλες συνεχόμενες σκοτεινές σκηνές και πέπλο βλέπω και το μαύρο του είναι πολύ μέτριο.

Από την άλλη σε βίντεο με πολύ φωτεινές σκηνές τις οποίες ακολουθούν σύντομεσ σκοτεινές σκηνές, μου φαίνεται ΟΚ. Ο λόγος είναι ότι από τις φωτεινές σκηνές η ίριδα του ματιού μένει σχετικά κλειστή και έτσι όταν έλθει η σκοτεινή σκηνή, το μάτι βλέπει λίγοτερο φως άρα πιο σκούρο μαύρο. Αν η σκοτεινή σκηνή παραμείνει για 1-2 λεπτά τότε το μάτι προσαρμόζεται και το μαύρο δεν είναι τόσο καλό πλέον, έστω και αν στο μεταξύ η ίριδα του προβολέα έχει κλείσει κάπως.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Τα λες πολύ σωστά για τις τιμές, αλλά μόνο με αυτές, χωρίς να έχουμε το εύρος τις γκάμας του γκρι που μπορεί να είναι διακριτό και καθορίζει το πλήθος των χρωμάτων που μπορεί να αποδώσει δεν κάνουμε τίποτα. Γιατί μπορεί κάλλιστα ένας ΒΠ με ον/οφ 50.000/1, ansi 450/1 και 0.08 Lux να βγάζει μόνο 210 διαβαθμίσεις του γκρι και ένας άλλος με 30.000/1, ansi 650/1 και 0.11 Lux να βγάζει 245 διαβαθμίσεις. Δηλαδή ο πρώτος θα βγάζει 9.261.000 και ο δεύτερος 14.706.125 χρώματα.

Ποιός άραγε είναι καλύτερος αν υποθέσουμε πως σε όλα τα άλλα είναι ακριβώς ίδιοι;
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
...σε βίντεο με πολύ φωτεινές σκηνές τις οποίες ακολουθούν σύντομεσ σκοτεινές σκηνές, μου φαίνεται ΟΚ. Ο λόγος είναι ότι από τις φωτεινές σκηνές η ίριδα του ματιού μένει σχετικά κλειστή και έτσι όταν έλθει η σκοτεινή σκηνή, το μάτι βλέπει λίγοτερο φως άρα πιο σκούρο μαύρο. Αν η σκοτεινή σκηνή παραμείνει για 1-2 λεπτά τότε το μάτι προσαρμόζεται και το μαύρο δεν είναι τόσο καλό πλέον, έστω και αν στο μεταξύ η ίριδα του προβολέα έχει κλείσει κάπως.
Λαμβάνοντας υπ' όψη και το ανοιγόκλεισμα της δυναμικής ίριδας η διαφορά είναι ακόμα πιο μεγάλη και χάνουμε ακόμα πιο πολύ λεπτομέρεια στη σκοτεινή. Απολαμβάνουμε όμως βελούδινο μαύρο.

Aυτό δε το φαινόμενο γίνεται εντονότερο με το κατάμαυρο δωμάτιο που προτείνουν μερικοί.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Η μεγαλύτερη λοιπόν μπλόφα είναι και το πως ορίζουμε το black και το white level. Ανάλογα με τη μέθοδο που θα ακολουθήσουμε θα βγάλουμε και τα περισσότερα μαύρα η θα έχουμε μεγαλύτερη δυναμική περιοχή. Όπως θα δείτε και ο κάθε κατασκευαστής βάζει τους κανόνες που τον βολεύουν.

Φυσικά αντίστοιχα επηρεάζεται το κοντράστ και οι αντιστοιχες μετρήσεις. Γιαυτό και λέω πως οι μετρήσεις απο μόνες τους δεν μας λένε την αλήθεια πάντα.

Αποφασίστε λοιπόν τι προτιμάτε κατράμια η μεγαλύτερη δυναμική περιοχή. Βελούδα η λεπτομέρεια στην εικόνα. Από σας εξαρτάται και από την απάντηση θα διαλέξετε και τον ΒΠ που σας ταιριάζει.


Blacker-than-Black (Below Black) Test Patterns

In order to see Blacker-than-Black test patterns, you'll need one of the discs below which will give you the ability to calibrate your display or projector to the correct levels. Remember, the proper level is such that the below black information, while present in the system, is NOT visible. TYhis means that you will want to make sure that the Below Black information comes through by cranking up your Brightness (black Level) until you see the below black pattern, and then decreasing Brightness until it is completely hidden, but leaves the next brightest pattern or line barely visible. Here are some of the common places to access a Blacker-than-Black test pattern:

xvYCC - a Marketing Gimmick?
Mostly.

With xvYCC, the range is again extended to 0-255 as is expected, since digital TVs have no under- or over-shoot as did analogue television signals. This will effectively override (in theory) any RGB or YCbCr settings on your source, AV receiver, or display. The idea is that the xvYCC color gamut is only effective when all components in a chain support it. While several AV receivers and displays support xvYCC color space, currently only the PlayStation3 provides xvYCC as a source. Here's where it gets dicey: The Blu-ray specification for movies (BD-ROM) does not support Deep Color or the new xvYCC color space. Oops.
I'll say it again: Blu-ray and HD DVD movie formats are limited to 8-bit 4:2:0 YCbCr. To our knowledge, there is no move to add xvYCC expanded color capability to the BD-ROM specification. In addition, issues of backwards compatibility would be extremely difficult to overcome, rendering any new 10-bit or higher formats unplayable on legacy BD players. The only solution would be to take advantage of larger BD storage media and issue discs with dual data streams for video (double sided or dual layer if you will).
Without mastering and the ability to store xvYCC on source material (other than games which are generated via PC video cards) it seems that xvYCC is largely a marketing gimmick.

Currently, Hollywood films are telecined directly to digital, with masters stored on D5 tape in 10-bit 4:2:2 format. While this is better than the 8-bit 4:2:0 present on current media, it's still not 12- or 16-bit Deep Color or even utilizing the xvYCC color space. Without mastering and the ability to store xvYCC on source material (other than games which are generated via PC video cards) it seems that xvYCC is largely a marketing gimmick, save the new lines of camcorders, etc which boast 10-bit recording and xvYCC support. Somehow, eliminating the occasional color banding in home movies isn't exactly the incredible leap in technology for which most of us were hoping.
Manufacturers are not Speaking the Same Language

Unfortunately, manufacturers are coming up with their own ways of dealing with interoperability issues with respect to levels and color range issues. A good example is Epson's new Pro Cinema 1080UB projector. On standard factory settings the Epson does not allow below black (blacker-than-black) pluge calibration. To get the levels right on this model, you need to enable "Expanded" mode on the HDMI Signal Range setting. Epson isn't the only display that requires this odd setting, Marantz' new VP-15S1 exhibited the same behavior.


Simplifying the Process -

What to Do
Luckily for us - the net result is that these settings aren't all that hard to get right after all. Here are a few things to keep in mind, however:
• Standard definition DVDs, Blu-ray discs and HD signals are all YCbCr 16-235 range native. Always set your source to YCbCr mode (not RGB) when calibrating your black and white levels on your display.
• Some AV receivers may not pass anything except 16-235 via HDMI. This means that if you are setting your source to RGB (0-255) you may get your black and white levels truncated.
• xvYCC is significant ONLY if all components in the chain support xvYCC. Do not utilize this setting on any component unless everything else can fall into place. Once set, xvYCC should override and RGB or YCbCr settings.
The general rule - the takeaway for this entire article is this:
First, set your source components to output YCbCr if there is an option. Second, get a test disc that has a Blacker-than-Black pattern (AVIA Pro, Digital Video Essentials, any THX DVD with THX Optimizer, etc) and ensure that you can see blacker-than-black on your display. Third, switch your display's HDMI setting from 'Normal' to 'Enhanced' if you do not see the Blacker-than-Black pattern. As long as you can see a below black signal, you are more than likely set up to get the best possible dynamic range from your display. Your final step in resolving this issue should be to set the correct black and white levels.
Again - make sure you can see below black levels in your system, and then calibrate your display to set your black and white levels. This should allow you to enjoy the full benefits of your display and get the most dynamic range out of your DVDs.
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Re: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Η μεγαλύτερη λοιπόν μπλόφα είναι και το πως ορίζουμε το black και το white level. Ανάλογα με τη μέθοδο που θα ακολουθήσουμε θα βγάλουμε και τα περισσότερα μαύρα η θα έχουμε μεγαλύτερη δυναμική περιοχή. Όπως θα δείτε και ο κάθε κατασκευαστής βάζει τους κανόνες που τον βολεύουν.

Φυσικά αντίστοιχα επηρεάζεται το κοντράστ και οι αντιστοιχες μετρήσεις. Γιαυτό και λέω πως οι μετρήσεις απο μόνες τους δεν μας λένε την αλήθεια πάντα.

Αποφασίστε λοιπόν τι προτιμάτε κατράμια η μεγαλύτερη δυναμική περιοχή. Βελούδα η λεπτομέρεια στην εικόνα. Από σας εξαρτάται και από την απάντηση θα διαλέξετε και τον ΒΠ που σας ταιριάζει.
Το black και το white level οριζετε με το 16-235....
Η ενταση τους ειναι ενα απο τα κλειδια στην ποιοτητα εικονας που θα εχουμε....

Το αλλο κλειδι ειναι το gamma που θελεις η αν εισαι λατρης του 2.2

Το ansi contrast ειναι σαφως ενα κλειδι ακομα...το οποιο ελαχιστοι γνωριζουν πως πρεπει να ειναι ρυθμιζμενο ετσι ωστε να δινει την σωστη απεικονιση στην εικονας.....
Κατα βαση δινει την σωστη αντιθεση στα αντικειμενα...
Ετσι μπορεις να δεις την λεπτομερια του αντικειμενου σε υφη αποχρωση,αλλα και την αποσταση του με ενα αλλο αντικειμενο...!!!!!

Να πω επεισης οτι μπορει καποιος κατα την θεαση δυο προβολεων να μπερδευτει νομιζωντας οτι εχουν το ιδιο ansi....και στην πραγματικοτητα να εχουν διαφορα 30-40% ...ομως αυτο που συμβαινει στην πραγματικοτητα ειναι οτι εχουν διαφορετικο gamma.....
π.χ..marantz s12 με sony 85....
Ο dlp απο οτι εχουμε δει ειναι κορυφαιος....
..ενω ο sxrd μετριος..περιπου στα μισα του dlp..
(περιμενουμε μετρησεις Βογιατζακη)
Ομως με διαφορετικο gamma παιζουν εφαμιλα στις περισοτερες σκηνες.....και στα πολυ φωτεινα δειχνει να χανει πλεον ο sxrd..
Οπως καταλαβαινεις mmene πρπεπει να εχουμε μια ισοροποια...

Στην πραγατικοτητα mmene η εικονα πρεπει να ειναι βελουδο με λεπτομερια...εχωντας τα ακρα ισοροποιμενα με καλο gamma το οποιο το ρυθμιζεις αναλογα τα ακρα(μαυρο-λευκο).....!!!!

Δεν συνεχιζετε...:112::137:
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Το black και το white level οριζετε με το 16-235....
...

Στην πραγατικοτητα mmene η εικονα πρεπει να ειναι βελουδο με λεπτομερια...εχωντας τα ακρα ισοροποιμενα με καλο gamma το οποιο το ρυθμιζεις αναλογα τα ακρα(μαυρο-λευκο).....!!!!

Δεν συνεχιζετε...:112::137:
Σε αυτό συμφωνώ και επαυξάνω. Αυτό ισχυρίζομαι και εγώ.

Αυτό όμως παρακάτω πως το καταλαβαίνεις ? Εγώ καταλαβαίνω πως αν κάποιο σύστημα βγάζει και κάτω από το 16 καλό είναι να το ρυθμίζουμε below black, για να έχουμε περισσότερο εύρος άρα και λεπτομέρεια.

Αντίθετα η αίσθησή μου είναι πως κάποιους προβολείς τους ρυθμίζουν above black, για να βγάζουν πολλά μαύρα και να ανεβάσουν το contrast, συμπιέζοντας την δυναμική περιοχή, μια και αυτή δεν την αναφέρει ποτέ κανείς σαν μέτρηση.

Τελικά δε ισχυρίζομαι πως καλύτερα μεγαλύτερη δυναμική περιοχή με συμβιβασμό στα μαύρα παρά το αντίστροφο. Γιαυτό όμως υπάρχουν και τα ρυθμιστικά και μπορεί ο καθένας να φέρει την εικόνα περισσότερο στα μέτρα του.


• Some AV receivers may not pass anything except 16-235 via HDMI. This means that if you are setting your source to RGB (0-255) you may get your black and white levels truncated.
• xvYCC is significant ONLY if all components in the chain support xvYCC. Do not utilize this setting on any component unless everything else can fall into place. Once set, xvYCC should override and RGB or YCbCr settings.
The general rule - the takeaway for this entire article is this:
First, set your source components to output YCbCr if there is an option. Second, get a test disc that has a Blacker-than-Black pattern (AVIA Pro, Digital Video Essentials, any THX DVD with THX Optimizer, etc) and ensure that you can see blacker-than-black on your display. Third, switch your display's HDMI setting from 'Normal' to 'Enhanced' if you do not see the Blacker-than-Black pattern. As long as you can see a below black signal, you are more than likely set up to get the best possible dynamic range from your display. Your final step in resolving this issue should be to set the correct black and white levels.
Again - make sure you can see below black levels in your system, and then calibrate your display to set your black and white levels. This should allow you to enjoy the full benefits of your display and get the most dynamic range out of your DVDs.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
H έννοια της βαθμονόμησης (calibration) και της πιστοποίησης σε ένα όργανο μέτρησης.

O εντοπισμός και η εκτίμηση των συστηματικών σφαλμάτων που προέρχονται από ένα όργανο μέτρησης εξαιτίας της κακής ρύθμισής του, αποτελεί αναγκαία διαδικασία. H αναγκαιότητα αυτής της διαδικασίας, σε τακτά χρονικά διαστήματα, εξαιτίας των μεταβολών των σταθερών του οργάνου με την πάροδο του χρόνου, ή εξαιτίας της κακής χρησιμοποίησής του, τονίζεται τόσο στα εγχειρίδια χρήσης του οργάνου που δίνονται από την κατασκευάστρια εταιρεία, όσο και στις προδιαγραφές πολλών κρατών. H βαρύτητα δε που δίνουν οι κατασκευαστές στο πρόβλημα του ελέγχου και της βαθμονόμησης φαίνεται και από το πλήθος των δημοσιευμάτων τους σε διάφορα περιοδικά ή σε δικά τους εγχειρίδια.

Bαθμονόμηση ή διακρίβωση ενός οργάνου μέτρησης είναι το σύνολο των δραστηριοτήτων, οι οποίες σκοπό έχουν τον εντοπισμό και την εκτίμηση των τιμών των σφαλμάτων του.
O όρος Bαθμονόμηση, αποδίδει τον αγγλικό όρο calibration. H έννοια της βαθμονόμησης έρχεται από τις αρχές του δεκάτου ογδόου αιώνα, όπου οι λέξεις "calibre" και "calliper" περιέγραφαν ένα όρ-γανα μέτρησης ή σύγκρισης διαμετρημάτων. H ελληνική απόδοση του όρου calibre είναι "διάμετρος όπλου" και το ρήμα calibrate σημαίνει "μέτρηση διαμετρημάτων όπλων" η οποία γινόταν με ειδικόν βαθμολογημένο κανόνα, του οποίου το διάστημα μεταξύ της k χαραγής και της μηδενικής ήταν ίσο με τη διάμετρο μπάλας κανονιού βάρους k pounts. O όρος calibrate σχετιζόταν με μετρήσεις και κανόνες μέτρησης.
Tον δέκατο ένατο αιώνα, ο όρος calibrate σχετίζεται με τη διαίρεση της μετρικής κλίμακας θερμομέτρων, βαρομέτρων και άλλων οργάνων μέτρησης πίεσης, καθώς και με τον έλεγχο ήδη "βαθμονομημένων" οργάνων. Aρχίζει να αναφέρεται σε μετρικά όργανα και η διαδικασία "calibration" σκοπό έχει τη δημιουργία πίνακα διορθώσεων, που θα πρέπει να εφαρμοσθούν στις μετρήσεις οργάνου, ώστε να απαλειφθολυν ή ελαχιστοποιηθούν τα εσωτερικά του σφάλματα.
Στη σύγχρονη ορολογία όρος "calibration" και η ελληνική απόδοσή του "βαθμονόμηση" δηλώνει τη διαδικασία που ακολουθείται για τον έλεγχο και τη διόρθωση ενός οργάνου, ώστε οι μετρήσεις του να συμφωνούν με τα εθνικά πρότυπα.

Mέτρηση ή παρατήρηση


Oι δύο όροι, μέτρηση και παρατήρηση, έχουν την ίδια έννοια. Kαι οι δύο, χρησιμοποιούνται στην πράξη και αναφέρονται στη διαδικασία που ακολουθείται, στη σύγκριση δηλαδή κάποιων ποσοτήτων της φύσης με γνωστές ποσότητες, τις λεγόμενες "σταθερές μέτρησης", αλλά και στο αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής, που είναι ένας αριθμός.
Oι ποσότητες που παρατηρούνται, ονομάζονται παρατηρούμενες ποσότητες.
Aν και σκεφτόμαστε συνήθως την παρατήρηση σαν μία απλή πράξη, στην πραγματικότητα περιλαμβάνει πολλούς επιμέρους χειρισμούς, όπως, π.χ., στη μέτρηση μιας απλής γωνίας με θεοδόλιχο έχουμε την κέντρωση του θεοδολίχου πάνω στο σημείο στάσης, την οριζοντίωσή του, την εστίαση του τηλεσκοπίου, την αποκατάσταση των συνθηκών του συστήματος ανάγνωσης, τη σκόπευση των κ.λ.π

H βαθμονόμηση και ο έλεγχος ακρίβειας των οργάνων.

Tο σημαντικό πρόβλημα κατά τη βαθμονόμηση ενός οργάνου είναι ο διαχωρισμός των σφαλμάτων που υπεισέρχονται κατ’ αρχήν από τους παραπάνω χειρισμούς, αλλά και από το περιβάλλον των μετρήσεων, από τα “εσωτερικά σφάλματα”. Aνάλογα με τον τρόπο που γίνεται αυτός ο διαχωρισμός, οι μέθοδοι βαθμονόμησης χωρίζονται σε εργαστηριακές και σε μεθόδους πεδίου. Kαι στις δύο περιπτώσεις όμως απαιτούνται:
− Eιδικές διατάξεις (κυρίως στις εργαστηριακές μεθόδους)
− Eδικές τεχνικές μέτρησης
− Eδικά μοντέλα συνόρθωσης και αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης της ακρίβειας και της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων (κυρίως στις μεθόδους πεδίου).
Oι εργαστηριακές μέθοδοι βαθμονόμησης εφαρμόζονται στις περιπτώσεις εσωτερικών σφαλμάτων τέτοιων, που δεν διαχωρίζονται από άλλα σφάλματα, του περιβάλλοντος των μετρήσεων, όπως είναι το σφάλμα κλίμακας . Eπίσης, εφαρμόζονται στις περιπτώσεις όπου η απευθείας επέμβαση στα μέρη του οργάνου είναι ευκολότερη, πιο αξιόπιστη και πιο οικονομική. Παρ’ όλα αυτά όμως όλα τα όργανα μπορούν να ελεγχθούν με μετρήσεις πεδίου και πρέπει ο χρήστης να είναι σε θεση να τα ελέγχει.
Για την σωστή επιλογή τεχνικής μέτρησης και ανάλυσης των υπολογισμών, ώστε να ελεγχθεί και να βαθμονομηθεί ένα όργανο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουμε πολύ καλά το τι μετράμε, και τι σφάλματα υπεισέρχονται κάθε φορά στις μετρήσεις μας. Aν, για παράδειγμα, μετρούμε με ένα βολτόμετρο με σκοπό να ελέγξουμε το σύστημα ανάγνωσης (αν παρουσιάζει σφάλμα ή όχι), και αν πρέπει να εκτιμήσουμε το σφάλμα που τυχόν παρουσιάζει, τότε θα πρέπει να ακολουθήσουμε ειδικές τεχνικές ώστε να αποφύγουμε άλλης μορφής σφάλματα, ή αν δεν μπορέσουμε να τα αποφύγουμε θα πρέπει να τα αναγνωρίσουμε και να τα περιγράψουμε με μαθηματικές σχέσεις, στις εξισώσεις των παρατηρήσεων.

Πιστοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία ένα τρίτο μέρος παρέχει γραπτή διαβεβαίωση ότι ένα προϊόν, μια δεργασία ή μια υπηρεσία συμμορφώνεται με τις προδιαγεγραμμένες απαιτήσεις.
Διαπίστευση είναι η διαδικασία με την οποία ένας αρμόδιος φορέας παρέχει επίσημη αναγνώριση ότι ένας φορέας ή πρόσωπο είναι ικανός να πραγματοποιεί ειδικά έργα.
Πιστοποιητικό βαθμονόμησης παρέχεται από διαπιστευμένο εργαστήριο και περιέχει τα αποτελέσματα της διακρίβωσης.
Tα όργανα που χρησιμοποιούνται από ένα διαπιστευμένο εργαστήριο για την διενέργεια των ελέγχων και όλων των μετρήσεων κατά τη διαδιακασία της βαθμονόμησης, ονομάζονται πρότυπα όργανα. Tα πρότυπα όργανα πρέπει και αυτά να συνοδεύονται από πιστοποιητικό βαθμονόμησης και να υπόκεινται στη διαδικασία της βαθμονόμησης σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Καταλαβαίνουμε εδώ άλλη μια μπλόφα. Γιατί αμφιβάλω αν γνωρίζειι ο καθένας που πιάνει ένα φωτόμετρο, για να κάνει ένα τεστ, την σημασία και την ουσία όσων ανάφερα πριν.


Αυτός είναι και ο λόγος που ο παπάς κάνει τα ράσα και όχι τα ράσα τον παπά.
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.259
Reaction score
1.168
Απάντηση: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

<Οι μετρήσεις απο μόνες δεν κρίνουν το μηχάνημα, αυτό θέλω να πω, όσο για τα υπόλοιπα δεν ξέρω Μπάμπη μου αν αξίζει τον κόπο να συνεχίσω. Νομίζω πως έστω και αν χαρακτηριστουν αιρετικές κάποιες απόψεις καλό είναι να ακούγονται.>


Ά! όλα κι όλα! δεν θα μας πάρετε και τα πρωτεία! αιρετικές είναι μόνο οι απόψεις των CRT άδων! και δεν πρέπει να ακούγωνται!!!!!!!:133:
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Ά! όλα κι όλα! δεν θα μας πάρετε και τα πρωτεία! αιρετικές είναι μόνο οι απόψεις των CRT άδων! και δεν πρέπει να ακούγωνται!!!!!!!:133:
Σε λίγα χρόνια οι CRT θα γίνουν σαν τους λαμπάτους. Να είσαι σίγουρος. Γιαυτό κράτα τον, άσχετα αν πάρεις κάποιον άλλο,μια και πολλές κυρίες που τώρα τους κράζουν θα σε παρακαλούν για επίδειξη .

Η φύση βέβαια είναι χαοτική και όχι αναλογική, το παρελθόν αναλογικό και το μέλλον αβέβαιο..:114:
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Re: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Αντίθετα η αίσθησή μου είναι πως κάποιους προβολείς τους ρυθμίζουν above black, για να βγάζουν πολλά μαύρα και να ανεβάσουν το contrast...
Γεια σου ρε mmeneξέ με τα ωραία σου!


[STYLE="note"]Υ.Γ.: Βογιατζάκη, τα πάμπερς! :142:[/STYLE]
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα. Αλλά κάνε το καλό και ρίχτο στον γιαλό.

Why Are Projector Contrast Ratios Worthless?

* First and foremost, contrast ratios for projectors are not measured on the same basis and are influenced largely by many unstated variables. One of the most significant factors to consider are the projectors operational differences. Some projectors have dynamic irises that open and close to adapt to the amount of light that needs to be projected depending on a given scene. Others have color wheels with white segments that are turned off when dark colors are displayed and other projectors don't have any of these features. Because of this there is little to no basis of comparison between projectors.

* There is another equally if not more important factor to consider that is often ignored on the projector spec sheet, and its known as gray scale. Imagine if you will you had a project that produces the highest contrast ratio on the market. Imagine it produced the darkest and deepest black you've ever seen and some of the most brilliant whites. Sounds nice doesn't it? Now imagine that this projector couldn't distinguish between subtle shades of gray. It would surely produce a horrible picture that you would have never expected by just looking at the contrast ratio.

http://theprojectorblog.blogspot.com/2008/06/you-should-ignore-projector-contrast.html

display industry and asked to remain anonymous.

Isn't someone developing a standard method for measurement?

The Consumer Electronics Association is discussing the possibility, but nothing is moving forward. And it probably won't until there is enough hue and cry for a change to occur.

http://gizmodo.com/259495/contrast-ratio-shoot+out-everyone-loses

Δηλαδή ο καθένας τραγουδάει στο δικό του το χαβά και μετράει ότι και όπως τον βολεύει και μετά μας βάζουν να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια.


Μενεξέδες και ζουµπούλια και θαλασσινά πουλιά αν την δείτε την καλή µου χαιρετίσµατα πολλά.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Θα συνεχίσω αργότερα παρουσιάζοντάς σας και άλλες μπλόφες και κυρίως την μπλόφα του κατάμαυρου δωματίου.

Στη συνέχεια θα παρουσιάσω διάφορες μεθόδους μέτρησης για το CR, αλλά δεν ωρίμασε ακόμα ο χρόνος.

ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΝΙΚΗ .....ΤΗΣ ΠΑΝΑΘΑΣ.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Η μεγάλη μπλόφα.

Πόσοι άραγε από μας βλέπουμε στην πράξη σε bat cave δωμάτια με μαύρους τοίχους, χωρίς ανακλαστικές επιφάνειες, τραπεζάκια και άλλα έπιπλα και χωρίς τον παραμικρό φωτισμό περιβάλλοντος χώρου ; Οι κανονισμοί μιλάνε για μετρήσεις με φωτισμό χώρου κάτω από 1 lux, δηλαδή πίσσα σκοτάδι.

Αν όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, που ούτε στις κινηματογραφικές αίθουσες συμβαίνει πάντοτε βέβαια, τότε όλες οι μετρήσεις που παίρνουμε είναι για τα μπάζα και το ίδιο βέβαια ισχύει και για συγκρίσεις μεταξύ ΒΠ, οι οποίες μπορεί να καταλήξουν σε τελείως αντίθετα αποτελέσματα αν ο φωτισμός μας είναι σε επίπεδα έως 5 lux. Δεν μιλάω για παραπάνω μια και μιλάμε για home cinema, αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε ούτε τα αθλητικά, ούτε οτιδήποτε άλλο θέλουμε να απολαύσουμε με την παρέα μας. Σε τελευταία ανάλυση ακόμα και βλέποντας μια ταινία θέλουμε να βλέπουμε το ποτό μας και τα φιστίκια.

Οι μετρήσεις λοιπόν θα πρέπει να γίνονται τουλάχιστον κάτω από δύο διαφορετικές συνθήκες. Μια για τους purists με όσο το δυνατό μικρότερο φωτισμό και οπωσδήποτε κάτω από 1 lux , και τους υπόλοιπους , που είτε δεν μπορούν να σχίσουν την γάτα, όπως είπε ο Αντρέας, είτε θέλουν πιο χαλαρή κατάσταση. Ξέχασα να αναφέρω και αυτούς που θέλουν να απολαμβάνουν το θερινό σινεμά στον κήπο η στη βεράντα τους, καθώς και τις καφετέριες κ.λ.π

Αν λοιπόν θέλουμε να είμαστε σωστοί απέναντι σε όλους πρέπει να κάνουμε άλλη μια μέτρηση στα 2-5 lux, ας πούμε 3,5, που να αναφέρουμε σαφέστατα ποιος ήταν ο περιβάλλων φωτισμός, με μετρήσεις και πάνω στην οθόνη. Σαφέστατα δε πρέπει και στις σκοτεινές συνθήκες μέτρησης να υπάρχουν αυτές οι αναφορές.

Είναι νομίζω κατανοητό αμέσως πως αλλάζει η αξιολόγηση και ο συσχετισμός ανάμεσα σε ΒΠ με φωτεινότητα 500 lumens (μετά το καλιμπράρισμα) και κάποιον άλλο με 700-1000 lumens. Και τέλος πάντων βρε παιδιά πόσους ξέρετε που βλέπουν κάτω από τέτοιες συνθήκες, όσο και να το θέλουν ;
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Μέθοδος 1 μέτρησης του contrast ratio.

Σε ένα καλιμπραρισμένο ΒΠ προβάλουμε το κλασσικό πατερνάκι σκακιέρα. Στη συνέχεια μασκάρουμε ένα-ένα τα 16 ορθογώνια και μετράμε την φωτεινότητα του καθενός. Το μασκάρισμα μπορεί να γίνει μα διάφορες μεθόδους. Με στόχο πάντα την μικρότερη δυνατή αντανάκλαση από την υπόλοιπη εικόνα και δέσμη του προβολέα. Η μάσκα πρέπει πάντα να είναι σε σταθερή απόσταση απο οθόνη και φακό, προτείνω δε κωνική μάσκα για να μειώνουμε και τις ανακλάσεις της μάσκας.
Επίσης χρησιμοποιούμε σταθερό διάφραγμα π.χ το μέγιστο. Κάνουμε τις 16 διαφορετικές μετρήσεις στο μέσο ζούμ του φακού σε οθόνη 100 ίντσες.
Επαναλαμβάνουμε το ίδιο για όλα τα διαφράγματα.

Τελικά βρίσκουμε τον μέσο όρο των λευκών και αντίστοιχα των μαύρων και έτσι θα προκύψει το CR.

Την ίδια μέθοδο ακoλουθούμε και για το on/off contrast, χρησιμοποιώντας όχι κάτασπρη / κατάμαυρη οθόνη, αλλά το μαύρο η 50% γκρί πατερνάκι με λευκό στο κέντρο και αντίστοιχα για το μαύρο. Το γκρί είναι σαφώς καλύτερο.

Η ιδέα έχει σα βάση τη μέθοδο μέτρησης που προτείνει το

Electricity Division, Electronics and Electrical
Engineering Laboratory Technology Administration,
U.S. Department of Commerce. This is a
contribution of the National Institute of Standards
and Technology.


και όχι ο κάθε τυχάρπαστος reviewer.
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.259
Reaction score
1.168
Απάντηση: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Πολύ μου αρέσουν αυτά τα αιρετικά!!!!
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Μερικοί δυστυχώς μπερδεύουν τα φωτομετρικά μεγέθη και τελικά οι μετρήσεις τους δεν έχουν αξιοπιστία και είναι άλλη μια μπλόφα.


The contrast ratio is a measure of a display system, defined as the ratio of the luminance of the brightest color (white) to that of the darkest color (black) that the system is capable of producing. A high contrast ratio is a desired aspect of any display, but with the various methods of measurement for a system or its part, remarkably different measured values can sometimes produce similar results.

Contrast ratio ratings provided by different manufacturers of display devices are not necessarily comparable to each other due to differences in method of measurement, operation, and unstated variables.[1] Manufacturers have traditionally favored measurement methods that isolate the device from the system, whereas other designers have more often taken the effect of the room into account. An ideal room would absorb all the light reflecting from a projection screen or emitted by a CRT, and the only light seen in the room would come from the display device. With such a room, the contrast ratio of the image would be the same as the device. Real rooms reflect some of the light back to the displayed image, lowering the contrast ratio seen in the image.

http://en.wikipedia.org/wiki/Contrast_ratio

Για να το ξεκαθαρίσουμε και αυτό διαβάστε τα παρακάτω.

Λαμπρότητα luminance (nits)



Στη Φυσική η λαμπρότητα φωτεινής πηγής ή απλούστερα λαμπρότητα, (luminance), αποτελεί φωτομετρικό μέγεθος που ορίζεται ως λόγος με αριθμητή τη φωτεινή ροή, που προσπίπτει, διασχίζει και εξέρχεται από ένα στοιχείο επιφάνειας μιας φωτεινής πηγής, ή ενός δέκτη φωτεινής ακτινοβολίας ή σημείου διαδρομής μιας φωτεινής δέσμης, που περιέχεται σ΄ ένα στοιχειώδη κώνο διευθύνσεων, και με παρανομαστή του λόγου το γινόμενο της στερεάς γωνίας του κώνου διεύθυνσης αυτού επί την επιφάνεια της ορθογώνιας προβολής του στοιχείου επιφανείας σ΄ ένα επίπεδο κάθετο προς τη διεύθυνση μετάδοσης.
• Προσοχή: Δεν θα πρέπει να συγχέεται η λαμπρότητα φωτεινής πηγής με την φωτεινότητα που είναι τελείως διαφορετικό φωτομετρικό μέγεθος, η πρώτη αφορά ένταση φωτεινής πηγής ενώ η δεύτερη το φωτισμό επιφάνειας.
Μονάδες μέτρησης
Η λαμπρότητα στο Διεθνές Σύστημα Μονάδων (SI) μετριέται σε νέα κηρία (candelae) ανά τετραγωνικό μέτρο: cd/m2. Στη πράξη όμως συνεχίζεται η χρήση των μονάδων στίλβη, με σύμβολο sb, που είναι ίση μ΄ ένα κηρίο ανά τετραγωνικό εκατοστόμετρο (1cd/cm2) και το λάμπερτ, με σύμβολο L, που είναι ίσο με 1πcd/cm2.

Φωτεινότητα illuminance (lux)


Στην Οπτική με τον όρο φωτεινότητα χαρακτηρίζεται το ποσό φωτεινής ενέργειας που πέφτει πάνω σε μια μοναδιαία επιφάνεια, (που έχει δηλαδή εκληφθεί ως μονάδα μέτρησης), ανά δευτερόλεπτο. Πρόκειται δηλαδή για φωτομετρικό μέγεθος που αναφέρεται σε μια φωτιζόμενη επιφάνεια και που ορίζεται ως ο λόγος της φωτεινής ροής που δέχεται αυτή ως προς το μέγεθός της.
Η φωτεινότητα ή φωτισμός των επιφανειών, που φωτίζονται ομοιόμορφα, εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Την ένταση της φωτεινής πηγής, την απόσταση της πηγής από την επιφάνεια και τον προσανατολισμό της επιφάνειας, ως προς τη διεύθυνση των φωτεινών ακτίνων που προσπίπτουν σ΄ αυτή.
Μονάδα μέτρησης φωτεινότητας (και εν προκειμένω του φωτισμού ως μέτρου) κατά συστήματα:
1.) Στο Διεθνές Σύστημα (SI) είναι το λουξ, διεθνές σύμβολο το lx, που ισούται με ένα λούμεν (lm) ανά τετραγωνικό μέτρο (1 lm/m2).
2.) Στο δε Μετρικό Σύστημα CGS είναι το φωτ, διεθνές σύμβολο ph, που αντιστοιχεί σε 1 λούμεν ανά τετραγωνικό εκατοστόμετρο (1 lm/cm2').

• Προσοχή: Δεν θα πρέπει να συγχέεται η φωτεινότητα με τη λαμπρότητα φωτεινής πηγής που είναι τελείως διαφορετικό φωτομετρικό μέγεθος, η πρώτη αφορά το φωτισμό επιφάνειας, ενώ η δεύτερη ένταση φωτεινής πηγής.

Βλέπουμε λοιπόν πως μετράνε lux, δηλαδή φωτεινότητα και όχι λαμπρότητα (nits) και προσπαθούν να βγάλουν έτσι το CR.

Δηλαδή άλλα ντάλλα.
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Ενδιαφερων εχει μονο το αποτελεσμα εικονας και το οποιο μας ενδιαφερει.....

Τα μασκαρισματα ειναι τεχνικες οι οποιες σκοπο εχουν μονο να εντυπωσιασουν......

Οι δυνατοτητες ενος προβολεα αναδεικνυονται μονο σε χωρους με τις λιγοτερες αντανακλασεις.....
...αν ειναι δυνατον καθολου...

Οποτε ειναι φυσικο και επομενο αναλογα τον χωρο το αποτελεσμα να ειναι διαφορετικο...
Γι'αυτο επιβαλονται αναλογες ρυθμισεις ετσι ωστε να παρεις ενα καλο αποτελεσμα επι της οθονης....

Το CR βγαινει μονο στην οθονη σωστα και ειναι αυτο το οποιο αντιλαμβανετε ο θεατης.....
Η μεθοδος του περιπου(σκακιερα)δεν απεικονιζει πληρως αυτο που βλεπουμε....ειναι δλδ ενα νουμερο απλα και μονο για να ξερεις χονδρικα την αντιθεση εικονας.....

Η σκακιερα ειναι πατερνακι για ρυθμιση βαθους εικονας κατα βαση.

δλδ...αναλογα την ενταση που θα δωσεις στο λευκο και μαυρο θα παρεις το αναλογο βαθος εικονας......

Βαθος εικονας ειναι εκεινο το οποιο μεταφερεις τα αντικειμενα να δειχνουν ποιο μακρυα η ποιο κοντα....αλλαζεις διασταση..:112:

Αυτα ειναι τρυκ εικονας για διαφορους λογους.

Για να εχουμε την σωστη αποδωση βαθους θα πρεπει η ενταση λευκου-μαυρου να ειναι στο ιδιο επιπεδο...το οποιο σημαινει οτι κατα την αναπαραγωγη εικονας θα βλεπουμε αυτο που ειναι γραμενο....στην σωστη διασταση...
Εννοειτε οτι πρεπει να εχεις και το αναλογο gamma...το οποιο βγαινει με βαση τις δυνατοτητες λευκου-μαυρου του προβολεα..

Βεβαια ολα παιζουν το ρολο τους σε μια εικονα και δεν μπορεις να να βγαλεις εκτος αλλες παραμετρους....ειναι μια αλυσιδα..
Πρεπει ολα να ειναι ανω του μετριου επιπεδο ωστε να εχεις ενα καλο αποτελεσμα......

Μην ψαχνετε τρελα πραγματα μονο και μονο για τα νουμερα..
Ναι στα νουμερα με αναλογο αποτελεσμα.....
πρεπει να συμβαδιζουν αυτα.....
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Ενδιαφερων εχει μονο το αποτελεσμα εικονας και το οποιο μας ενδιαφερει.....

Τα μασκαρισματα ειναι τεχνικες οι οποιες σκοπο εχουν μονο να εντυπωσιασουν......

Οι δυνατοτητες ενος προβολεα αναδεικνυονται μονο σε χωρους με τις λιγοτερες αντανακλασεις.....
...αν ειναι δυνατον καθολου...

Οποτε ειναι φυσικο και επομενο αναλογα τον χωρο το αποτελεσμα να ειναι διαφορετικο...
Γι'αυτο επιβαλονται αναλογες ρυθμισεις ετσι ωστε να παρεις ενα καλο αποτελεσμα επι της οθονης....

Το CR βγαινει μονο στην οθονη σωστα και ειναι αυτο το οποιο αντιλαμβανετε ο θεατης.....
Η μεθοδος του περιπου(σκακιερα)δεν απεικονιζει πληρως αυτο που βλεπουμε....ειναι δλδ ενα νουμερο απλα και μονο για να ξερεις χονδρικα την αντιθεση εικονας.....

Η σκακιερα ειναι πατερνακι για ρυθμιση βαθους εικονας κατα βαση.

δλδ...αναλογα την ενταση που θα δωσεις στο λευκο και μαυρο θα παρεις το αναλογο βαθος εικονας......

Βαθος εικονας ειναι εκεινο το οποιο μεταφερεις τα αντικειμενα να δειχνουν ποιο μακρυα η ποιο κοντα....αλλαζεις διασταση..:112:

Αυτα ειναι τρυκ εικονας για διαφορους λογους.

Για να εχουμε την σωστη αποδωση βαθους θα πρεπει η ενταση λευκου-μαυρου να ειναι στο ιδιο επιπεδο...το οποιο σημαινει οτι κατα την αναπαραγωγη εικονας θα βλεπουμε αυτο που ειναι γραμενο....στην σωστη διασταση...
Εννοειτε οτι πρεπει να εχεις και το αναλογο gamma...το οποιο βγαινει με βαση τις δυνατοτητες λευκου-μαυρου του προβολεα..

Βεβαια ολα παιζουν το ρολο τους σε μια εικονα και δεν μπορεις να να βγαλεις εκτος αλλες παραμετρους....ειναι μια αλυσιδα..
Πρεπει ολα να ειναι ανω του μετριου επιπεδο ωστε να εχεις ενα καλο αποτελεσμα......

Μην ψαχνετε τρελα πραγματα μονο και μονο για τα νουμερα..
Ναι στα νουμερα με αναλογο αποτελεσμα.....
πρεπει να συμβαδιζουν αυτα.....
Θα στα αντικρούσω ένα-ένα αλλά τώρα δεν προλαβαίνω.

Διάβασες το παραπάνω ;:142::142::142:
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.734
Reaction score
4.424
Δλδ με απλά λόγια(για εμας τους άσχετους) τα nits μετρώνται στον προβολέα και τα lux στην οθόνη?
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Re: Απάντηση: Contrast ratio αλήθειες και μπλόφες.

Θα στα αντικρούσω ένα-ένα αλλά τώρα δεν προλαβαίνω.

Διάβασες το παραπάνω ;:142:
και...:112:

ειναι πολυ απλα οπως τα εγραψα και δεν νομιζω οτι μπορει καποιος να αντικρουση την πραγματικοτητα....:137:

Εξαλλου αποψεις ειναι ολες και σεβαστες......!!!
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.902
Μηνύματα
3.033.363
Members
38.519
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top