Αυτοματο VS μηχανικο.

Μηνύματα
30.532
Reaction score
50
Απάντηση: Αυτοματο VS μηχανικο.

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Το υγρού τύπου DSG της VAG έχει αποδείξει στην πράξη (και επί μακρόν) ότι αντέχει και ροπές 450Nm. Το ξηρού τύπου του Gruppo Fiat θα αντέχει παραπάνω από 350;

Κατά τ' άλλα μπράβο στο Gruppo Fiat που προχωράει στην παραγωγή κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Καιρός να μας αδειάζει σιγά σιγά τη γωνία το πιο αναχρονιστικό κομμάτι των σύγχρονων αυτοκινήτων: το χειροκίνητο κιβώτιο...

Είναι δεδομένο πως τα υγρού τύπου αντέχουν περισσότερο.
Όπως είναι δεδομένο πως τα όρια αντοχής προς τα πάνω μπορούν να είναι μεγαλύτερα (τόσο ως αντοχή υλικών όσο και εξαιτίας χρήσης).

Δεν μπορώ να σου απαντήσω για την αντοχή του C635.
Θα δείξει, αν και δεν νομίζω πως θα υπάρξει προβληματισμός στο θέμα. Σίγουρα θα υπάρχουν αστοχίες (όπως σε όλα τα αντίστοιχα σασμάν αλλά και όπως σε κάθε βιομηχανικό προϊόν) αλλά εντός λογικών ορίων.

Πάντως είναι άδικη η σύγκριση ανάμεσα στο wet της VAG με το Dry της FTP. Κατασκευαστικά το wet έχει πλεονέκτημα αλλά πρέπει να σκεφτούμε πως τοποθετείται και σε αρκετά (ή πολύ) ακριβότερα οχήματα. Είναι όμως μεγάλη επιτυχία της FIAT να καταφέρει αντοχή ισοδύναμη με ένα wet.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
50
Απάντηση: Αυτοματο VS μηχανικο.

Τα νέα στοιχεία της Alfa Romeo MiTo - Alfa TCT (Twin Clutch Technology)
Η επιθυμία να προηγείται της εποχής της είναι κωδικοποιημένη στο DNA της Αlfa Romeo ΜiTo. Αφού έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε τον επαναστατικό κινητήρα MultiAir, είναι πάλι σήμερα το πρώτο αυτοκίνητο που προσφέρει σύστημα αυτόματης μετάδοσης με διπλό συμπλέκτη ξηρού τύπου (Alfa TCT) συνδυασμένο με Start&Stop, το σύστημα που προσωρινά σβήνει τον κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση. Ετσι η Alfa MiTo γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που συνδυάζει τις τρεις αυτές εξελιγμένες τεχνολογίες (TCT, Start&Stop, MultiΑir). Η πρωτοποριακή Alfa TCT (Τwin Clutch Technology) -η πιο πρόσφατη αυτόματη μετάδοση με διπλό συμπλέκτη ξηρού τύπου- κάνει το ντεμπούτο της στη Γενεύη στη MiTo και θα είναι διαθέσιμη από την ερχόμενη άνοιξη σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.

Εξελιγμένη και κατασκευασμένη από την FPT (Fiat Powertrain Technologies), αυτή η νέα μονάδα είναι μέλος μιας σύγχρονης οικογένειας 6τάχυτων κιβωτίων (C635), που λανσαρίστηκε -στη μηχανική εκδοχή της- με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 MultiAir Turbo, απόδοσης 170 ίππων. Τώρα είναι η σειρά του Alfa TCT να συνδυαστεί με κινητήρες MultiAir και σύστημα Start&Stop (στο βασικό εξοπλισμό). Οι επισκέπτες του Σαλονιού θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν μια MiTo με κινητήρα βενζίνης 1.4 MultiAir Turbo 135 ίππων, με Alfa TCT και paddles ενσωματωμένα στο τιμόνι για αλλαγές σχέσεων.

Κατά μία έννοια το νέο σύστημα αποτελείται από δύο παράλληλα κιβώτια, το καθένα από τα οποία έχει το δικό του συμπλέκτη, γεγονός που επιτρέπει την επιλογή της επόμενης σχέσης τη στιγμή που η προηγούμενη είναι ακόμη σε εμπλοκή. Στη συνέχεια η αλλαγή της σχέσης είναι μια απλή εναλλαγή των σχετικών συμπλεκτών, εξασφαλίζοντας συνεχή παροχή ροπής. Το αποτέλεσμα είναι άνεση οδήγησης και σπορ αίσθηση, πολύ πιο πάνω από τα επίπεδα που προσφέρουν τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια (με μετατροπέα ροπής), όπως αποδεικνύεται από τη μεγαλύτερη ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, τη δυνατότητα επιλογής χειροκίνητης ή εντελώς αυτόματης λειτουργίας και τη σχεδόν μηδενική απώλεια ισχύος κατά τη διάρκεια της εναλλαγής σχέσεων. Επιπροσθέτως τα κόστη αγοράς, συντήρησης και χρήσης περιορίζονται, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου (χάρη και στο σύστημα Start&Stop) είναι μειωμένη μέχρι και 10% σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο υδραυλικό σύστημα μετάδοσης με μετατροπέα ροπής.

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του Alfa TCT είναι η στενή συνεργασία του με τα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου. Πράγματι, η λειτουργία του αλληλεπιδρά με το σύστημα διεύθυνσης, τα πεντάλ φρένου και γκαζιού, τον επιλογέα του Alfa DNA, το σύστημα Start&Stop, το ABS, τον κινητήρα και τον αισθητήρα κλίσης (που φροντίζει για την λειτουργία του Hill Holder και την απενεργοποίηση του Start&Stop στις ανηφόρες).

Άλλα ειδικά χαρακτηριστικά του νέου Alfa TCT είναι η εύκολη εφαρμογή του σε διαφορετικά οχήματα χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις των μερών του και το γεγονός πως είναι διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου (το είδος συμπλέκτη που εγγυάται τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμου ανάμεσα σε όλα τα αυτόματα κιβώτια). Αν συγκρίνουμε τους συμπλέκτες «ξηρού τύπου» και αυτούς που είναι «υγρού τύπου» (εμβαπτισμένοι σε λάδι), μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως οι πρώτοι έχουν απώλειες ενέργειας μόνο κατά τη διάρκεια της αλλαγής σχέσης, ενώ οι υγρού τύπου εμφανίζουν απώλειες λόγω αδράνειας του λαδιού ακόμα και όταν δεν είναι σε λειτουργία. Επιπλέον, απαιτούν ψύξη με λάδι και κατά συνέπεια συνεχή κατανάλωση ενέργειας για την κίνηση της ειδικής αντλίας λαδιού (που δεν υφίσταται στους συμπλέκτες «ξηρού» τύπου). Μια υγρού τύπου αυτόματη μετάδοση απαιτεί περίπου 4,8 λίτρα περισσότερο λάδι από μια «ξηρή» εκδοχή, για λόγους που έχουν να κάνουν και πάλι με την ψύξη (έτσι προστίθεται βάρος και αυξάνονται οι απώλειες).

Όταν όλα αυτά τα στοιχεία προστεθούν, τότε το Alfa TCT αποδεικνύεται περίπου 6% πιο αποδοτικό στην κατανάλωση σε σχέση με ένα υγρού τύπου σύστημα. Επίσης στα πλεονεκτήματα του συμπλέκτη «ξηρού» τύπου συμπεριλαμβάνονται το χαμηλότερο κόστος και η ευκολία εγκατάστασης. Τέλος, ενδιαφέρον είναι πως για το νέο Alfa TCT καταχωρήθηκαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 23 πατέντες χωρισμένες σε τρεις τομείς: έλεγχος κιβωτίου, μηχανικά στοιχεία κιβωτίου και ενεργοποιητής αλλαγών σχέσεων.

Πηγή
 

Μηνύματα
17.768
Reaction score
25.614
Απάντηση: Αυτοματο VS μηχανικο.

ντεμεκ αυτοματα
απαξ και τριβεις δισκους πανω σε μεταλλα υπαρχει θεμα
βεβαια ειναι ομολογουμενως πιο γρηγορα.
αλλα στην σπορ οδηγηση νομιζω οτι το συμβατικο αυτοματο αλλαζει οσο γρηγορα χρειαζεται.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.062
Μηνύματα
3.039.618
Members
38.524
Νεότερο μέλος
Vaslamp
Top