Βοήθεια για αγορά Subwoofer

Μηνύματα
392
Reaction score
977
Έχω κάνει και 2-3 μετρήσεις με το sub από την αριστερή πλευρά όπως φαίνεται στο σχήμα. Είναι αυτές κάπως καλύτερες?
Το ρόζ είναι ηχεία +sub, το πράσινο μόνο τα ηχεία.
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.788
Reaction score
45.695
Έχω κάνει και 2-3 μετρήσεις με το sub από την αριστερή πλευρά όπως φαίνεται στο σχήμα. Είναι αυτές κάπως καλύτερες?
Το ρόζ είναι ηχεία +sub, το πράσινο μόνο τα ηχεία.
Θα μ'ενδιέφερε μονάχα με το sub τοποθετημένο στο κέντρο - ή πάνω στη μεσοκάθετο - του διαστήματος ανάμεσα στα main....
 

Μηνύματα
392
Reaction score
977
Σας ευχαριστώ πολύ για μια ακόμη φορά όλους σας για τις παρατηρήσεις -διορθώσεις που έχετε προτείνει. Θα προσπαθήσω να τις υλοποιήσω, αρχίζοντας με την αγορά ενός minidsp και με διάφορες μικροδιορθώσεις στο χώρο (αποστάσεις ακρόασης, κλίσεις ηχείων κτλ...) και θα επανέλθω με νέες μετρήσεις μόλις μπορέσω.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.788
Reaction score
45.695
Σας ευχαριστώ πολύ για μια ακόμη φορά όλους σας για τις παρατηρήσεις -διορθώσεις που έχετε προτείνει. Θα προσπαθήσω να τις υλοποιήσω, αρχίζοντας με την αγορά ενός minidsp και με διάφορες μικροδιορθώσεις στο χώρο (αποστάσεις ακρόασης, κλίσεις ηχείων κτλ...) και θα επανέλθω με νέες μετρήσεις μόλις μπορέσω.
Επί του παρόντος όμως,θα ήταν ωφέλιμο να δοκιμάσεις με το sub σε κεντρική θέση ως προς τα main και το δικό του ρυθμιστικό φάσης εναλλακτικά σε θέσεις 0 - 90 - 180 deg.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
3.269
Reaction score
10.504
μην αγοράσεις τίποτα... ακόμη...
όπως γράφτηκε και παραπάνω, πρώτα δοκιμές και ψάξιμο με αυτά που ήδη έχεις
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
6.164
Reaction score
18.639
Θα τολμήσω την αρχή μιας πολύ γενικόλογης (αρχικά) υπόθεσης.
Γενική μεταβολή της συνολικής χωροταξίας είναι εφικτή?
Αν υπάρχει ενδιαφέρον γι αυτό που σκέφτομαι (και το οποίο ασφαλώς θα κριθεί από τους καλύτερα από μένα γνωρίζοντες), τότε συνεχίζω, θα πρέπει όπως να γίνει γνωστό τι είναι το άνοιγμα στον αριστερό τοίχο της τραπεζαρίας.
 


Μηνύματα
392
Reaction score
977
Θα τολμήσω την αρχή μιας πολύ γενικόλογης (αρχικά) υπόθεσης.
Γενική μεταβολή της συνολικής χωροταξίας είναι εφικτή?
Αν υπάρχει ενδιαφέρον γι αυτό που σκέφτομαι (και το οποίο ασφαλώς θα κριθεί από τους καλύτερα από μένα γνωρίζοντες), τότε συνεχίζω, θα πρέπει όπως να γίνει γνωστό τι είναι το άνοιγμα στον αριστερό τοίχο της τραπεζαρίας.
Καλησπέρα. Είναι διάδρομος που οδηγεί σε άλλα δωμάτια
Και αυτή η κολώνα μάλλον σκοτώνει το R ηχείο
Ναι το έχω σκεφτεί αυτό και σκέφτομαι μήπως να μεταφέρω το ηχείο εξωτερικά αυτής. (Τώρα βρίσκομαι σε διαπραγματεύσεις με το εταίρο ημιση :):))
 


Μηνύματα
1.909
Reaction score
6.417
Πόσο σωστό είναι το σχέδιο ;
πχ ο μπουφές και το τραπεζάκι του σαλονιού είναι δυσανάλογα μεγάλα !;!
Δεν μπορεί η τραπεζαρία να είναι μικρότερη απ τον μπουφέ
Άρα μήπως και η κολόνα είναι αλλού ;
 
Last edited:

Μηνύματα
392
Reaction score
977
Πόσο σωστό είναι το σχέδιο ;
πχ ο μπουφές και το τραπεζάκι του σαλονιού είναι δυσανάλογα μεγάλα !;!
Δεν μπορεί η τραπεζαρία να είναι μικρότερη απ τον μπουφέ
Άρα μήπως και η κολόνα είναι αλλού ;
Δεν είναι σε κλίμακα. Ένα γενικό σχέδιο είναι. Αν θυμάμαι καλά (είμαι εκτός για ΣΚ και δεν μπορώ να μετρήσω.) Ο μπουφές είναι 2.20 και το τραπέζι 1.80
Δεν είναι σε κλίμακα. Ένα γενικό σχέδιο είναι. Αν θυμάμαι καλά (είμαι εκτός για ΣΚ και δεν μπορώ να μετρήσω.) Ο μπουφές είναι 2.20 και το τραπέζι 1.80
Οι διαστάσεις του χώρου είναι σωστές.
Δεν είναι σε κλίμακα. Ένα γενικό σχέδιο είναι. Αν θυμάμαι καλά (είμαι εκτός για ΣΚ και δεν μπορώ να μετρήσω.) Ο μπουφές είναι 2.20 και το τραπέζι 1.80
Οι διαστάσεις του χώρου είναι σωστές. Έχεις δίκιο δεν φαίνονται ομοιόμορφα σαν όγκοι. Το τραπεζάκι είναι μικρότερο. Η κολώνα όμως δυστυχώς είναι εκεί και στην απόσταση που αναφέρω από τον εξωτερικό τοίχο.
 

Μηνύματα
1.909
Reaction score
6.417
Μπορεί οι διαστάσεις να είναι μετρημένες και τα νούμερα να είναι γραμμένα σωστά , αλλά από τον έλεγχο που έκανα, το σχεδιαστικό αποτέλεσμα είναι παραπλανητικό και η πραγματικότητα είναι μάλλον δυσμενέστερη. Αν δεν υπήρχε η κολώνα ίσως να μην είχε τόση σημασία , αλλά δυστυχώς υπάρχει.
Αν μετρήσεις όλες τις διαστάσεις (και τα Επιπλα )θα στο κάνω τάκα τάκα.:)
 

Μηνύματα
392
Reaction score
977
Μπορεί οι διαστάσεις να είναι μετρημένες και τα νούμερα να είναι γραμμένα σωστά , αλλά από τον έλεγχο που έκανα, το σχεδιαστικό αποτέλεσμα είναι παραπλανητικό και η πραγματικότητα είναι μάλλον δυσμενέστερη. Αν δεν υπήρχε η κολώνα ίσως να μην είχε τόση σημασία , αλλά δυστυχώς υπάρχει.
Αν μετρήσεις όλες τις διαστάσεις (και τα Επιπλα )θα στο κάνω τάκα τάκα.:)
Ναι το σχέδιο είναι πρόχειρο ίσα ίσα για να δώσω μία ιδέα του χώρου. Όταν γυρίσω θα μετρήσω και θα σου δώσω τις διαστάσεις. Ευχαριστώ πολύ.
 

Μηνύματα
1.120
Reaction score
1.300
Εχω διαβάσει αποσπάσματα μόνο του νήματος, συγχωρέστε με αν μου ξεφεύγει κάτι...

Αυτό που βλέπω στο διάγραμμα είναι μία βύθιση με κέντρο τα 250Ηz.
Τα 250Ηz έχουν μήκος κύματος 138cm.
Αν η οπίσθια ανάκλαση από τη γυψοσανίδα καταφθάνει με καθυστέρηση μισού μήκους κύματος, έχουμε ακύρωση και η βύθιση δικαιολογείται. Για να συμβεί αυτό, πρέπει η πρόσοψη των ηχείων να απέχει από την γυψοσανίδα λίγο λιγότερο από 138:4=34,5cm --> είναι τα ηχεία κολλητά σε αυτήν;

Αν είναι αυτή η αιτία, τραβώντας τα ηχεία στα 138:2=69cm (θα άρχιζα με ~62 - η πρόσοψη) από την γυψοσανίδα, έχουμε ενίσχυση αντί ακύρωση στα 250Hz. Αυτό θα έχει βέβαια παρενέργειες, και... μία βύθιση γύρω στα 120Hz, αλλά το τελευταίο θα το φέρεις με διαφορετική ρύθμιση του σαμπ, συν πειραματισμό μπρος-πίσω στην τοποθέτηση σε ενδιάμεση απόσταση.
Εδω θα γραφούν αντιρρήσεις έντονες, και μέχρι τώρα είχα αποφύγει να ανοίξω τους ασκούς του Αιόλου, αλλά... στις πολύ χαμηλές η χρονική ευθυγράμμιση ΔΕΝ είναι απαραίτητη όταν υπάρχει φασική ευθυγράμμιση (τρέχω να καλυφθώ).

Επίσης οι γυψοσανίδες (εν γένει, εξαρτάται) απορροφούν μπάσο

Η ανηφόρα τώρα στα πρίμα, πιθανώς ωφείλεται και στα ίδια τα Ζενσορ, που είναι σχεδιασμένα να κοιτούν ευθεία μπροστά, και όχι τον ακροατή (προσπαθούν έτσι να επιτύχουν παρόμοια απόκριση από την πρώτη πλάγια ανάκλαση). Αυτό σημαίνει οτι η ον-άξις απόκριση των υψηλών είναι τονισμένη.

Η κολώνα αποτελεί εμπόδιο σε όλα τα παραπάνω (πιστεύω με εντονότερες συνέπειες στην ευκρίνεια μεσοϋψηλών-υψηλών και την εικόνα). Ισως μία εσωτερική ή εξωτερική τοποθέτηση κολλητά στην κολώνα και πρόσωπο με την μπάφλα, να φέρει καλύτερο αποτέλεσμα. Ισως, συμβιβασμός είναι και θα έχει τις δικές της παρενέργειες.

Και όπως σου είπαν μην αγοράσεις ντι-ες-πιά, πρίν εξαντλήσεις τις δοκιμές με ο,τι έχεις. Και να αγοράσεις δεν θα τις αποφύγεις αν θέλεις βέλτιστο αποτέλεσμα
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
23.550
Reaction score
64.248
στις πολύ χαμηλές η χρονική ευθυγράμμιση ΔΕΝ είναι απαραίτητη όταν υπάρχει φασική ευθυγράμμιση (τρέχω να καλυφθώ).
60-100Hz είναι όμως
 

Μηνύματα
392
Reaction score
977
Εχω διαβάσει αποσπάσματα μόνο του νήματος, συγχωρέστε με αν μου ξεφεύγει κάτι...

Αυτό που βλέπω στο διάγραμμα είναι μία βύθιση με κέντρο τα 250Ηz.
Τα 250Ηz έχουν μήκος κύματος 138cm.
Αν η οπίσθια ανάκλαση από τη γυψοσανίδα καταφθάνει με καθυστέρηση μισού μήκους κύματος, έχουμε ακύρωση και η βύθιση δικαιολογείται. Για να συμβεί αυτό, πρέπει η πρόσοψη των ηχείων να απέχει από την γυψοσανίδα λίγο λιγότερο από 138:4=34,5cm --> είναι τα ηχεία κολλητά σε αυτήν;

Αν είναι αυτή η αιτία, τραβώντας τα ηχεία στα 138:2=69cm (θα άρχιζα με ~62 - η πρόσοψη) από την γυψοσανίδα, έχουμε ενίσχυση αντί ακύρωση στα 250Hz. Αυτό θα έχει βέβαια παρενέργειες, και... μία βύθιση γύρω στα 120Hz, αλλά το τελευταίο θα το φέρεις με διαφορετική ρύθμιση του σαμπ, συν πειραματισμό μπρος-πίσω στην τοποθέτηση σε ενδιάμεση απόσταση.
Εδω θα γραφούν αντιρρήσεις έντονες, και μέχρι τώρα είχα αποφύγει να ανοίξω τους ασκούς του Αιόλου, αλλά... στις πολύ χαμηλές η χρονική ευθυγράμμιση ΔΕΝ είναι απαραίτητη όταν υπάρχει φασική ευθυγράμμιση (τρέχω να καλυφθώ).

Επίσης οι γυψοσανίδες (εν γένει, εξαρτάται) απορροφούν μπάσο

Η ανηφόρα τώρα στα πρίμα, πιθανώς ωφείλεται και στα ίδια τα Ζενσορ, που είναι σχεδιασμένα να κοιτούν ευθεία μπροστά, και όχι τον ακροατή (προσπαθούν έτσι να επιτύχουν παρόμοια απόκριση από την πρώτη πλάγια ανάκλαση). Αυτό σημαίνει οτι η ον-άξις απόκριση των υψηλών είναι τονισμένη.

Η κολώνα αποτελεί εμπόδιο σε όλα τα παραπάνω (πιστεύω με εντονότερες συνέπειες στην ευκρίνεια μεσοϋψηλών-υψηλών και την εικόνα). Ισως μία εσωτερική ή εξωτερική τοποθέτηση κολλητά στην κολώνα και πρόσωπο με την μπάφλα, να φέρει καλύτερο αποτέλεσμα. Ισως, συμβιβασμός είναι και θα έχει τις δικές της παρενέργειες.

Και όπως σου είπαν μην αγοράσεις ντι-ες-πιά, πρίν εξαντλήσεις τις δοκιμές με ο,τι έχεις. Και να αγοράσεις δεν θα τις αποφύγεις αν θέλεις βέλτιστο αποτέλεσμα
Σε ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις. Τα ηχεία απέχουν περίπου 10 εκ. από την γυψοσανίδα, οπότε 29+10=39 εκ. από την πρόσοψη. Θα δοκιμάσω να το φέρω πρόσοψη εξωτερικά της κολώνας. Όμως θα πρέπει να μετακινήσω και το αριστερό πιό μπροστά και αριστερά, το οποίο θα πάει στον κενό χώρο. Αυτό δεν θα το επηρεάσει περισσότερο?
 

Μηνύματα
1.120
Reaction score
1.300
Ναι, όλα θα επηρεάσουν και με αντικρουόμενες συνέπειες, πας για τον βέλτιστο συμβιβασμό και σε περιμένει πόνος.
Μπορεί να καταφέρεις να μειώσεις την ακύρωση στα 250, αλλά θα μειωθεί συνολικά το μπάσο γιατί απομακρύνεσαι από τον τοίχο.
Θα προσπαθήσεις να αντισταθμίσεις με το σαμπ, αλλά μάλλον θα απαιτηθεί υψηλότερο κροσάρισμα και αυτό έχει τα δικά του προβλήματα.

Το πλησίασμα στην κολόνα θα αντιμετωπίσει μεν τις πρώιμες ανακλάσεις και τις περιθλάσεις της, αλλά στην ουσία μεταβάλλει το σχήμα της μπάφλας του ηχείου με απρόβλεπτες συνέπειες, και μάλιστα μόνο του ενός.
Από την άλλη το πλησίασμα των ηχείων σε 'σένα συνεπάγεται πιο ανοιχτό ισοσκελές τρίγωνο και πιο οφ-άξις γωνία ακρόασης (λιγότερα πρίμα), πράγματα που θέλεις.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του χώρου σου, είναι δυστυχώς η ασυμμετρία: Πρώτες πλάγιες ανακλάσεις από αριστερά που καταφθάνουν σχεδόν αμέσως, ενώ από δεξιά μετά από αιώνες και ασφαλώς διαφορετικά αλλοιωμένες και εξασθενημένες.

Συμβιβασμός!
Υπομονή, βήμα - βήμα και εκτός από μετρήσεις... ακροάσεις!!
Οι μετρήσεις θα δείχνουν αντικειμενικά τις συνέπειες της κάθε αλλαγής, αλλά τις ψυχοακουστικές συνέπειες της αναγκαστικής ασυμμετρίας θα τις ζυγίσει μόνο το αυτί - που συνεχώς θέλει να σε ξεγελάσει...
 

Μηνύματα
1.120
Reaction score
1.300
toulou said:
στις πολύ χαμηλές η χρονική ευθυγράμμιση ΔΕΝ είναι απαραίτητη όταν υπάρχει φασική ευθυγράμμιση (τρέχω να καλυφθώ).

60-100Hz είναι όμως
Και τα 100 χαμηλή συχνότητα είναι.
Χρειάζονται 3 με 5 πλήρεις κύκλοι για να καταλάβει το αυτί τι συχνότητα ακούει. Η αντίληψη της έντασης ακολουθεί.
Τρεις κύκλοι των 100Hz διαρκούν 30msec, πέντε κύκλοι 50msec.
Στην πλέον αισιόδοξη περίπτωση των 30msec, ο ήχος έχει ταξιδέψει σφαιρικά κατά 10,3 μέτρα προς κάθε δυνατή κατεύθυνση.
Υπολόγισε πόσες ανακλάσεις σε έχουν διασταυρώσει σε ένα νορμάλ αφρόντιστο δωμάτιο, πριν καν καταλάβεις τι ακούς...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.296
Reaction score
101.896
Χρειάζεται ηχοαπορροφηση μεταξύ ηχείου και γυψοσανίδας, 5-10cm πάχους, πυκνή.
Πολύ πιθανώς να λύσει όλα τα προβλήματα στο πεδίο συχνότητας του μιντ-γουφερ, και να μείνει απλώς η στάθμη του τουιτερ, που θα πέσει με toe in.

Μπορεί να μην έχουμε ακύρωση στους 200, αλλά ενίσχυση στα μεσαία λόγω on wall gain.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
164.610
Μηνύματα
2.652.417
Members
36.802
Νεότερο μέλος
NervousNick
Top