Βοήθεια για αγορά Subwoofer

Μηνύματα
393
Reaction score
985
πας για τον βέλτιστο συμβιβασμό και σε περιμένει πόνος
Καλημέρα. Ναι, αυτό το έχω καταλάβει. Πολύ μπλέξιμο. Πας να διορθώσεις το ένα, χαλάει το άλλο.
Πάντως πιστεύω ότι στο τέλος θα ακούω λίγο πιο σωστά από πριν.
 

Μηνύματα
393
Reaction score
985
Χρειάζεται ηχοαπορροφηση μεταξύ ηχείου και γυψοσανίδας, 5-10cm πάχους, πυκνή.
Πολύ πιθανώς να λύσει όλα τα προβλήματα στο πεδίο συχνότητας του μιντ-γουφερ, και να μείνει απλώς η στάθμη του τουιτερ, που θα πέσει με toe in.

Μπορεί να μην έχουμε ακύρωση στους 200, αλλά ενίσχυση στα μεσαία λόγω on wall gain.
Καλημέρα θα πάρω να βάλω ηχοαπορροφητικα (το είχε προτείνει και ο Bhutia )και μετά βλέπουμε τα αποτελέσματα.
 

Μηνύματα
1.910
Reaction score
6.427
Καλημέρα θα πάρω να βάλω ηχοαπορροφητικα (το είχε προτείνει και ο Bhutia )και μετά βλέπουμε τα αποτελέσματα.
Πάρε και ένα κράνος …. για την ιπτάμενη παντόφλα που θα σούρθει :roflmao: :whistling:
 

Μηνύματα
393
Reaction score
985
Πάρε και ένα κράνος …. για την ιπτάμενη παντόφλα που θα σούρθει :roflmao: :whistling:
Σωστά. Πάνω απ' όλα η ασφάλεια. Τι να τον κάνεις τον τέλειο ήχο, αν δεν μπορείς να τον ακούσεις γιατί έχεις 'μπαταρισμενο' το κεφάλι?😁
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
23.555
Reaction score
64.291
Και τα 100 χαμηλή συχνότητα είναι.
Χρειάζονται 3 με 5 πλήρεις κύκλοι για να καταλάβει το αυτί τι συχνότητα ακούει. Η αντίληψη της έντασης ακολουθεί.
Τρεις κύκλοι των 100Hz διαρκούν 30msec, πέντε κύκλοι 50msec.
Στην πλέον αισιόδοξη περίπτωση των 30msec, ο ήχος έχει ταξιδέψει σφαιρικά κατά 10,3 μέτρα προς κάθε δυνατή κατεύθυνση.
Υπολόγισε πόσες ανακλάσεις σε έχουν διασταυρώσει σε ένα νορμάλ αφρόντιστο δωμάτιο, πριν καν καταλάβεις τι ακούς...
Αυτό που θα είχε ενδιαφέρον θα ηταν κάποιο paper με τυφλή δοκιμή που να δείχνει πότε χρονικά γίνεται αντιληπτό απο τον εγκέφαλο το διπλό χτύπημα πχ σε μπότα/ντραμς ή σε χαμηλή νότα πιάνου. Να εχει “χτύπημα” στην αρχή της νότας.
Προφανώς σε συνεχή νότα (πχ εκκλησιαστικό όργανο) δεν θα ειναι καθόλου αντιληπτό.

Αλλά η διπλομπασιά ακούγεται. Πρόσφατα κάναμε ένα εξ ανάγκης πείραμα με την metric του @Kotsidis John, η οποία έχανε αυθαιρέτως τις ρυθμίσεις των delays στα σαμπς (γιατί έτσι γούσταρε :headbang: ), και αυτό γινόταν έντονα αντιληπτό σε κάποια ρυθμικά κομμάτια, ενώ σε άλλα όχι.

Τονίζω πως δεν γνωρίζαμε πως η metric χάνει την ρύθμιση. Ακούγοντας ο Γιάννης ενα κομμάτι που το ήξερε καλά κατάλαβε πως κάτι δεν παει καλά, και μετά την διόρθωση των delays το κατάλαβα και εγώ.
Η τάξη μεγέθους της διόρθωσης ήταν περιπου 30ms.


Επειδή είσαι διαβασμένος, και αυτά που γράφεις εχουν βαρύτητα, εχεις πρόχειρη βιβλιογραφία;

Εχω την αίσθηση πως η προσέγγιση του συγκεκριμένου προβλήματος εχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια με την αύξηση της επεξεργαστικής ισχύος των DSP και των αντίστοιχων software
 
Last edited:

Μηνύματα
1.120
Reaction score
1.300
Καλημέρα θα πάρω να βάλω ηχοαπορροφητικα (το είχε προτείνει και ο Bhutia )και μετά βλέπουμε τα αποτελέσματα.
Πριν αγοράσεις απορροφητικά, βρες καν'α δυό στρώματα αφρολέξ, 22 παλτά, κάτι τις τέλος πάντων (σοβαρολογώ), να πάρεις μιά ιδέα, έστω και εντελώς στο περίπου.
η παντόφλα να έχει πάει κομμωτήριο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.303
Reaction score
101.914
Κοίτα, το μικρό τοιχακι γυψοσανίδας τρίχες κατσαρές κάνει στο Μπάσο, εκτός κι αν πρόκειται για διπλή ένθεν κι ένθεν, με βαριά απορρόφηση ενδιάμεσα, που λίαν επιεικώς αποκλείεται να είναι έτσι, μια μονή θα είναι με τίποτα αέρα κοπανιστό μέσα, άλλωστε διαχωριστικό είναι, δεν θα είχαν λόγο να βάλουν τίποτα σοβαρό.

Δηλαδή την χτυπάς και κάνει γδουπο καλό, που είναι μια χαρά συνήχηση κάπου και πρακτικά μηδενική διαφοροποίηση σε στάθμη.

Ωστόσο, η σκληρή επιφάνεια της γυψοσανίδας πίσω από το τιποτενιο κουτί του ηχείου (σιγά την κατασκευή, σα τα σπιτάκια από τα 2 πρώτα γουρουνάκια στο παραμύθι) αποτελεί σοβαρή ανακλαστική επιφάνεια στην οπίσθια ακτινοβολία μεσαίων του μιντ-γουφερ, με αποτέλεσμα μια κακή τόνωση εκεί, ένα κακό επιπρόσθετο μεσαίο, που μια χαρά μπορεί να είναι 3 ντεσιμπέλ ολόκληρα γεμάτα, να μη πω και παραπάνω. Αυτά, έτσι κι αλλιώς, πρέπει να απορροφηθούν πλήρως, 100%, να στρώσει το μεσαίο του ηχείου. Ακόμα και η καμπίνα που θα βαράει αλά χαρμπεθ (ιδιοσυντονισμοί τιποτένιας κατασκευής) θα ενισχύονται από την επιφάνεια της γυψοσανίδας με ωραιότατη δευτερεύουσα πηγή ακτινοβολίας προς όλες τις κατευθύνσεις να μη γλυτώσει τίποτα.

Τώρα για την πιθανή ακύρωση που είπες, δεν προκύπτει από τέτοια γυψοσανίδα, ούτε οι αποστασεις με τα μήκη κύματος δε βγαίνουν. Αν υπάρχει ακύρωση, θα είναι από το τοιχωματικό όριο πίσω από τη γυψοσανίδα, δηλαδή εκεί που πραγματικά υπάρχει συμπαγές τούβλο, σοβαρός τοίχος τελοσπαντων, και μάλλον βγαίνουν οι αποστασεις όπως βλέπω στο σχέδιο, αλλά αυτό καταρχήν δεν παλεύεται, και αφετέρου όσο παλεύεται με λογική, θα είναι με την πυκνή απορρόφηση πίσω από την καμπίνα μεταξύ καμπίνας και γυψοσανίδας, που θα πρέπει ως έλασμα να κρατάει το ηχείο πάνω στη γυψοσανίδα και να απορροφάει και τους κραδασμούς και των δύο. Κι όσο θεραπευτεί το πράμα στους 200, αλλά θα στρώσει το πράμα πιο ψηλά.
 

Μηνύματα
1.120
Reaction score
1.300
Οι αποστάσεις με τα μήκη κύματος στα 250 γιατί δεν βγαίνουν; Εκτός αν έχω κάνει κάποιο λάθος στο ποστ #135 ;
Βέβαια η αιτία μπορεί να είναι SBIR από τις πλάγιες ανακλάσεις και ο χώρος είναι πολύπλοκος... (γι' αυτό δεν γουστάρω το paper της Genelec - ξεχνάει κάθε άλλο "boundary" εκτός από τον τοίχο πίσω από το ηχείο. Σε αίθουσα συναυλιών/μαγαζιού ΟΚ, αλλά σε σαλόνι; )

Επίσης αν η γυψοσανίδα είναι διπλή και πάλλεται, μπορεί να απορροφήσει ενέργεια (κάτι σαν CLD). Επίσης μπορεί να συντονίζει - και ο,τι συντονίζει απορροφά ενέργεια (και αν δεν έχει απόσβεση την επιστρέφει καθυστερημένα δημιουργώντας αχταρμά...)
 

Μηνύματα
1.120
Reaction score
1.300
Αυτό που θα είχε ενδιαφέρον θα ηταν κάποιο paper με τυφλή δοκιμή που να δείχνει πότε χρονικά γίνεται αντιληπτό απο τον εγκέφαλο το διπλό χτύπημα πχ σε μπότα/ντραμς ή σε χαμηλή νότα πιάνου. Να εχει “χτύπημα” στην αρχή της νότας.
Προφανώς σε συνεχή νότα (πχ εκκλησιαστικό όργανο) δεν θα ειναι καθόλου αντιληπτό.

Αλλά η διπλομπασιά ακούγεται. Πρόσφατα κάναμε ένα εξ ανάγκης πείραμα με την metric του @Kotsidis John, η οποία έχανε αυθαιρέτως τις ρυθμίσεις των delays στα σαμπς (γιατί έτσι γούσταρε :headbang: ), και αυτό γινόταν έντονα αντιληπτό σε κάποια ρυθμικά κομμάτια, ενώ σε άλλα όχι.

Τονίζω πως δεν γνωρίζαμε πως η metric χάνει την ρύθμιση. Ακούγοντας ο Γιάννης ενα κομμάτι που το ήξερε καλά κατάλαβε πως κάτι δεν παει καλά, και μετά την διόρθωση των delays το κατάλαβα και εγώ.
Η τάξη μεγέθους της διόρθωσης ήταν περιπου 30ms.


Επειδή είσαι διαβασμένος, και αυτά που γράφεις εχουν βαρύτητα, εχεις πρόχειρη βιβλιογραφία;

Εχω την αίσθηση πως η προσέγγιση του συγκεκριμένου προβλήματος εχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια με την αύξηση της επεξεργαστικής ισχύος των DSP και των αντίστοιχων software
Μπα, ημιμαθής είμαι, το έχω δηλώσει :)

Αυτό το θέμα είναι μεγάαααααλο, παντού συζητιέται προβληματίζει και χαλάει καρδιές γιατί ταρακουνάει κάποιες αντιλήψεις (οι ασκοί του Αιόλου που έλεγα). Θα επανέλθω σε μια πιο χαλαρή στιγμη (πάλι θα εκτρέψουμε το νήμα... )

Οι διπλομποτιές τώρα, ακόμα και με διπλοπέταλο, δεν είναι ταχύτερες των δεκαταέκτων με τον μετρονόμο στα 60bpm (ένα μπητ ανά sec). Απέχουν δηλαδή μεταξύ τους το λιγότερο-λιγότερο-λιγότερο 1000:16≈63msec.
Ta 30msec delay που αναφέρεις (ενδιαφέρον πείραμα επί τη ευκαιρία) είναι όντως κάπως συγκρίσιμα με τα 63 και μαζί με τις αντηχήσεις ίσως παίζουν ρόλο στο ηχητικό αποτέλεσμα όταν υπάρξει σφάλμα. Μήπως όμως η "δι;ατάραξή τους" από την κάρτα προκάλεσε και φασικά σφάλματα; ( Αλλο ένα αξιοπρόσεκτο σημείο, είναι οτι η αίσθηση ατάκας της μπότας, προέρχεται πολύ περισσότερο από τις αρμονικές των ~300Hz, παρά από την βασική ) .

Αυτό που έγραψα ωστόσο είναι οτι η χρονική ευθυγράμμιση δεν είναι απαραίτητη (όχι άχρηστη) όταν υπάρχει φασική ευθυγράμμιση. Αν δηλαδή τα 100Hz του σαμπ καταφθάσουν με ένα ολόκληρο κύκλο ακριβώς καθυστέρηση (10msec), δεν θα καταλάβεις και πολλά, τη στιμή που για αρχή χρειάζεσαι 30msec (αν όχι 50) μονο και μόνο για να καταλάβεις οτι ακους 100Hz
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
23.555
Reaction score
64.291
Οι διπλομποτιές τώρα, ακόμα και με διπλοπέταλο, δεν είναι ταχύτερες των δεκαταέκτων με τον μετρονόμο στα 60bpm (ένα μπητ ανά sec).
Μάλλον δεν έγινα αντιληπτός.
Εννοώ ένα χτύπημα, που ακούγεται -λανθασμένα και ενοχλητικά- ως δυο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.303
Reaction score
101.914
Ο κοτσίδας έχει πολύ "ειδικό" αυτί, πιάνει εύκολα πολύ λεπτές διαφορές (αποδεδειγμένα πολλάκις) και δεν μπορεί να αποτελέσει σημείο σύγκρισης για το τι αντιλαμβάνεται ο κόσμος.

Προφανώς η κρουστική των τυμπάνων, αν βγαίνει σε διαφορετικό χρόνο από το ένα μεγάφωνο (σαμπ) και διαφορετικό από το άλλο (δορυφόρος) θα είναι δυνατόν να γίνει αντιληπτή (όχι ότι θα γίνει, λέμε τώρα) πιθανώς από τα 15 ms και πάνω.

Νομίζω πως είχα δει νούμερα στο κατεβατό του μπουτχια, αλλά ποιος ψάχνει τώρα..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.794
Reaction score
45.731
Εχω διαβάσει αποσπάσματα μόνο του νήματος, συγχωρέστε με αν μου ξεφεύγει κάτι...
...
Εδω θα γραφούν αντιρρήσεις έντονες, και μέχρι τώρα είχα αποφύγει να ανοίξω τους ασκούς του Αιόλου, αλλά... στις πολύ χαμηλές η χρονική ευθυγράμμιση ΔΕΝ είναι απαραίτητη όταν υπάρχει φασική ευθυγράμμιση (τρέχω να καλυφθώ).
...
Αδίκως θα περίμενες έντονες αντιρρήσεις πάνω σε αυτό το επιχείρημα,τουλάχιστον από τη δική μου πλευρά...Θα συμφωνούσα ,υπό την προϋπόθεση να μην αφορούσε σε ζώνες που πλησιάζουν ή ξεπερνούν το άνω όριο της δεύτερης οκτάβας....Σημειωτέον ότι σε τέτοια δεδομένα έχω βασίσει την ενσωμάτωση sub που εκπέμπει στην πρώτη οκτάβα χωρίς χρονική διόρθωση μέσω DSP και με κλίση βαθυπερατού 12 dB/oct από τα 40 Hz και άνω στο setup με τις κόρνες.
Ο κοτσίδας έχει πολύ "ειδικό" αυτί, πιάνει εύκολα πολύ λεπτές διαφορές (αποδεδειγμένα πολλάκις) και δεν μπορεί να αποτελέσει σημείο σύγκρισης για το τι αντιλαμβάνεται ο κόσμος.

Προφανώς η κρουστική των τυμπάνων, αν βγαίνει σε διαφορετικό χρόνο από το ένα μεγάφωνο (σαμπ) και διαφορετικό από το άλλο (δορυφόρος) θα είναι δυνατόν να γίνει αντιληπτή (όχι ότι θα γίνει, λέμε τώρα) πιθανώς από τα 15 ms και πάνω.

Νομίζω πως είχα δει νούμερα στο κατεβατό του μπουτχια, αλλά ποιος ψάχνει τώρα..
Από τη μια πλευρά,οι συνήθεις συχνότητες κροσαρίσματος κείτονται κοντά ή πάνω στα 80 Hz,οπότε θα ήταν επιθυμητή καλή χρονική ευθυγράμμιση ειδικά εκεί,αφού ούτως ή άλλως δεν θα ίσχυε φασική σε ζώνες εκατέρωθεν αυτής της συχνότητας.Από την άλλη πλευρά,το όριο αντιληπτότητας του group delay σε συχνότητα 50 Hz λαμβάνει χονδρικά τιμή 20 msec,η οποία ανέρχεται όσο θα κατερχόμαστε σε συχνότητα,ενώ μειώνεται - γινόμενο ευκολότερα αντιληπτό - καθώς η συχνότητα θ'ανέρχεται.
 

Μηνύματα
1.120
Reaction score
1.300
Α, τώρα το'πιασα.
Μάλλον δεν έγινα αντιληπτός.
Εννοώ ένα χτύπημα, που ακούγεται -λανθασμένα και ενοχλητικά- ως δυο
Α, τώρα το'πιασα.
Κατά τη γνώμη μου, εντοπίσατε το ατόπημα της κάρτας ήχου, από τις αρμονικές.
Αν και η περισσότερη ενέργεια μιας κάσας είναι μεταξύ 40 και 100-120Hz, εξακολουθεί να έχει αρκετό διασκορπισμένο αρμονικό περιεχόμενο μέχρι και τα 200~500Hz (αναλόγως κουρδίσματος, διαστάσεων, κλπ) σε στάθμη όχι χαμηλότερη των -15dB.
Ενα τυπικό διάγραμμα έχει την μορφή έντονα διάσπαρτων σημείων γύρω από μία μέση καμπύλη που πέφτει κατά 40~45dB σχεδόν γραμμικά από τα 100Hz έως τα... 4ΚΗz !!
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
23.555
Reaction score
64.291
Α, τώρα το'πιασα.

Α, τώρα το'πιασα.
Κατά τη γνώμη μου, εντοπίσατε το ατόπημα της κάρτας ήχου, από τις αρμονικές.
Αν και η περισσότερη ενέργεια μιας κάσας είναι μεταξύ 40 και 100-120Hz, εξακολουθεί να έχει αρκετό διασκορπισμένο αρμονικό περιεχόμενο μέχρι και τα 200~500Hz (αναλόγως κουρδίσματος, διαστάσεων, κλπ) σε στάθμη όχι χαμηλότερη των -15dB.
Ενα τυπικό διάγραμμα έχει την μορφή έντονα διάσπαρτων σημείων γύρω από μία μέση καμπύλη που πέφτει κατά 40~45dB σχεδόν γραμμικά από τα 100Hz έως τα... 4ΚΗz !!
Οι αρμονικές είναι πράγματι μέρος του προβλήματος της χρονικής ευθυγράμμισης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.303
Reaction score
101.914
Οι αρμονικές είναι πράγματι μέρος του προβλήματος της χρονικής ευθυγράμμισης.
Ακόμα και στα σαμπ, στην τυπική συχνότητα κρος των 80 κύκλων, διότι θα βγάζουν σοβαρή ενέργεια σε όλη την 3η οκτάβα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.794
Reaction score
45.731
Οι αρμονικές είναι πράγματι μέρος του προβλήματος της χρονικής ευθυγράμμισης.
Μην παραβλέπονται και οι αναπόφευκτες αρμονικές... παραμορφώσεις,που θα προκύπτουν υπό χαοτικές διαφορές φάσης σε ανώτερες οκτάβες...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
44.303
Reaction score
101.914
Μην παραβλέπονται και οι αναπόφευκτες αρμονικές... παραμορφώσεις,που θα προκύπτουν υπό χαοτικές διαφορές φάσης σε ανώτερες οκτάβες...
Γενικά μιλώντας, η ισοστάθμιση στο πεδίο του χρόνου είναι τουλάχιστον ίσης αξίας με την ισοστάθμιση πλάτους.

Προφανώς τα σύγχρονα dsp της προκοπής, έχουν λύσει όλα αυτά τα θέματα που απασχολούν όσους αυτά τα σοφτγουερ δεν τα.. διαθέτουν.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.794
Reaction score
45.731
Γενικά μιλώντας, η ισοστάθμιση στο πεδίο του χρόνου είναι τουλάχιστον ίσης αξίας με την ισοστάθμιση πλάτους.

Προφανώς τα σύγχρονα dsp της προκοπής, έχουν λύσει όλα αυτά τα θέματα που απασχολούν όσους αυτά τα σοφτγουερ δεν τα.. διαθέτουν.
Πλήρης ευθυγράμμιση στο πεδίο του χρόνου ρυθμίζεται μεν μέσω DSP αλλά ισχύει στην πράξη γύρω από τη συχνότητα cross...

H μείωση επιδράσεων από έκτοπες αρμονικές παραμορφώσεις επιτυγχάνεται όταν το sub θα έχει δόμηση και ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά κατάλληλες ώστε να λειτουργεί στις προβλεπόμενες στάθμες υπό χαμηλά ποσοστά παραμορφώσεων.Εάν δεν γίνεται αυτό,τότε υποχρεωνόμαστε σε χαμηλότερες συνεχόμενες στάθμες ακρόασης με ό,τι κάτι τέτοιο συνεπάγεται.

Είναι καταχρηστικό να ζητάμε από τα λογισμικά γενικευμένο μετριασμό σε αρμονικές παραμορφώσεις προερχόμενες από τις ίδιες τις ηχειακές πηγές...Από την άλλη πλευρά,η εφαρμογή παραμετρικής ισοστάθμισης αποκλειστικά με αρνητικές τιμές gain στις χαμηλές οκτάβες αναμένεται να μειώνει σε κάποιο βαθμό το φόρτο αρμονικών παραμορφώσεων εννοείται μόνο στη ζώνη ισοστάθμισης όπως θα καθορίζεται το εύρος της από την τιμή του Q .Το αντίτιμο γι αυτό αναμένεται να είναι μείωση του ωφέλιμου δυναμικού εύρους σε βαθμό καθοριζόμενο από τις παραμέτρους ισοστάθμισης....Αντιθέτως η εφαρμογή θετικών gain αναμένεται ν'αυξάνει το φόρτο αρμονικών παραμορφώσεων κατά τη λειτουργία του sub .Άλλος ένας λόγος για τον οποίο απορρίπτεται μετά βδελυγμίας η εφαρμογή θετικών gain ειδικώς στις πρώτες οκτάβες.
 

Μηνύματα
393
Reaction score
985
Καλή σας μέρα,. Τις τελευταίες μέρες έκανα κάποιες νέες μετρήσεις (αφού έγιναν κάποιες μικροαλλαγές) και θα ήθελα τη γνώμη σας. Επίσης έκανα μετρήσεις με τη φάση σε διάφορες μοίρες και θα ήθελα τη γνώμη σας που είναι καλύτερα.
Οι αλλαγές είναι οι εξής:
1. Μείωσα την απόσταση ακρόασης από 2.7μ σε 2.2 μ. (Διευκρίνηση: φέρνω τα ηχεία πιο κοντά σε μένα, δηλαδή απομακρύνονται από τη γυψοσανίδα.)
2 Μετά την πρώτη μέτρηση έχουμε μαζέψει κάτι βαριά χαλιά που είχαμε, οπότε η νέες μετρήσεις είναι σε πλακάκι.
3. Μείωσα την ένταση του subwoofer από -15dB σε -25 dB
4. Έπαιξα με το toe in toe out και απ΄οτι κατάλαβα το toe out επιδρά καλύτερα. Το πρόβλημα είναι οτι στο δεξιό ηχείο δεν μπορούσε να γίνει με μεγάλη γωνία γιατί βρίσκει στην υπάρχουσα κολώνα. Επίσης δοκίμασα με toe out μόνο το αριστερό ηχείο και το άλλο σχεδόν ευθεία (μάλλον αυτό δεν είναι και το σωστότερο πράγμα).
5. Στις μετρήσεις αυτές σαν φάση έβαλα 180ο ενώ την πρώτη φορά είχα 0ο.
6. Στις καινούργιες μετρήσεις δεν χρησιμοποίησα κάποιο από τα dsp φίλτρα του subwoofer )το είχα κάνει την πρώτη φορά).
Απορροφητικά δεν πήρα ακόμη, αλλά μια γρήγορη δοκιμή με μπουφάν πίσω από τα ηχεία δεν είχε κάποια ιδιαίτερη βελτίωση. Θα δοκιμάσω πάλι.

phase 0-90-180_2.jpg
comparison 1.jpg
comparison 2.jpg


3-10KHz.jpg
 

Attachments

Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.794
Reaction score
45.731
Καλή σας μέρα,. Τις τελευταίες μέρες έκανα κάποιες νέες μετρήσεις (αφού έγιναν κάποιες μικροαλλαγές) και θα ήθελα τη γνώμη σας. Επίσης έκανα μετρήσεις με τη φάση σε διάφορες μοίρες και θα ήθελα τη γνώμη σας που είναι καλύτερα.
Οι αλλαγές είναι οι εξής:
1. Μείωσα την απόσταση ακρόασης από 2.7μ σε 2.2 μ. (Διευκρίνηση: φέρνω τα ηχεία πιο κοντά σε μένα, δηλαδή απομακρύνονται από τη γυψοσανίδα.)
2 Μετά την πρώτη μέτρηση έχουμε μαζέψει κάτι βαριά χαλιά που είχαμε, οπότε η νέες μετρήσεις είναι σε πλακάκι.
3. Μείωσα την ένταση του subwoofer από -15dB σε -25 dB
4. Έπαιξα με το toe in toe out και απ΄οτι κατάλαβα το toe out επιδρά καλύτερα. Το πρόβλημα είναι οτι στο δεξιό ηχείο δεν μπορούσε να γίνει με μεγάλη γωνία γιατί βρίσκει στην υπάρχουσα κολώνα. Επίσης δοκίμασα με toe out μόνο το αριστερό ηχείο και το άλλο σχεδόν ευθεία (μάλλον αυτό δεν είναι και το σωστότερο πράγμα).
5. Στις μετρήσεις αυτές σαν φάση έβαλα 180ο ενώ την πρώτη φορά είχα 0ο.
6. Στις καινούργιες μετρήσεις δεν χρησιμοποίησα κάποιο από τα dsp φίλτρα του subwoofer )το είχα κάνει την πρώτη φορά).
Απορροφητικά δεν πήρα ακόμη, αλλά μια γρήγορη δοκιμή με μπουφάν πίσω από τα ηχεία δεν είχε κάποια ιδιαίτερη βελτίωση. Θα δοκιμάσω πάλι.

View attachment 217532 View attachment 217533 View attachment 217534

View attachment 217536
Like σταθερά για την προσπάθεια...

Αυτό το...1/2 smoothing που διακρίνεται στη δεύτερη από την κορυφή παράσταση...με ξεπερνά.Ομοίως η δοκιμή με το μπουφάν σε ρόλο απορροφητικού που ξεπερνά μέχρι και τις διαβόητες...κουβέρτες.Η δε αναφερόμενη κολώνα πρέπει με κάποιον τρόπο να βγει όχι μόνο από τη μέση αλλά επίσης από την...άκρη κατά τη χωροταξία του setup.

Η εκδοχή με toe-out θα μπορούσε να προσαρμοστεί ευχερέστερα σε καμπύλη-στόχο χωρίς εφαρμογή φίλτρων στην τελευταία οκτάβα...Το θέμα με το toe-out όμως έγκειται στο ότι περιορίζεται πολύ η ωφέλιμη ακτίνα γύρω από το sweet spot,ενώ θα επεκτεινόταν το ανώφελο πεδίο ως προς τις πρώτες ανακλάσεις...

Από τις εναλλακτικές καμπύλες στην παράσταση μέχρι 200 Hz προτιμότερη η πορτοκαλοκίτρινη (180deg , -25 dB)
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
164.641
Μηνύματα
2.653.495
Members
36.808
Νεότερο μέλος
priovgeo
Top