Είναι οι νέοι ενισχυτές καλύτεροι ?

Μηνύματα
263
Reaction score
71
Με την ευκαιρία της απόκτησης των Harbeth Monitor 30.1 έκανα συγκριτική ακρόαση 3 ενισχυτές τρατζιστοράτους δύο νέους (Exposure 3010SD2, Hegel HD 120) και ενός 18 ετών ( Arcam DIVA-A-85) με περίπου την ίδια τιμή και ισχύ και γραμμικές καμπύλες απόκρισης συχνοτήτων (δεν θυμάμαι για τον HEGEL αν της βρήκα κάπου οι άλλοι 2 είχαν τσεκαριστεί παλιότερα). Τι μου έκανε εντύπωση όταν άκουγα απροκατάληπτα? Ναι μεν υπήρχαν διαφορές που με έκαναν να καταλάβω ποιος παίζει κάθε φορά αλλά ο γερο Arcam για τα αυτιά μου και τα μουσικά μου γούστα ήταν παρασάγγες καλύτερος, αναλυτικότερος, ηρεμότερος, μουσικότερος, ανοιχτότερος. Πήγα είκοσι χρόνια πίσω και διάβασα 2-3 κριτικές. Έγραφαν τότε ότι ο Arcam αυτός ήταν μέσα στους 2-3 καλύτερους ολοκληρωμένους που είχαν ακούσει ever ανεξάρτητα τιμής! Επίσης είδα ότι πρόσφατα το What hi fi τον είχε επίσης στους 18 καλύτερους από τους εκατοντάδες που εχει δοκιμασει της 40ετιας.. Όμως για κάθε καινούριο ενισχυτή που βγάζει κάθε εταιρία ακούμε και διαβάζουμε πόσο καλύτερος είναι από τους προηγούμενους της εταιρίας ή από άλλους του σύγχρονους που βγήκαν λίγους μήνες νωρίτερα. Δηλ κάθε νέος και καλύτερος ποτέ κανένας δεν έγραψε το αντίθετο είκοσι χρόνια που διαβάζω τα σχετικά.. Νομίζω ότι η υπόθεση καλός ενισχυτής σε AΒ τάξη τουλάχιστον έχει εξαντληθεί προ δεκαετιών και είναι κρίμα να ξοδεύουμε (όπως ο υποφαινόμενος) για νέα μηχανήματα παρασυρόμενοι από αυτό το γαιτανάκι, όταν ήδη έχουμε και κατέχουμε παλιά αλλά λειτουργικά παρόμοια ενισχυτικά. Ίσως αγορά δίσκων, άυλης μουσικής, μετχ cd θα ήταν καλύτερη επένδυση ? Ηχεία ίσως καλύτερα ? Μήπως και εδώ το ίδιο ισχυει.. Είναι κρίμα να δίνεις 2 χιλιάρικα συν για να πάρεις ήχο παρόμοιο στην καλύτερη αυτού που ήδη είχες και όταν φεύγει ο ενθουσιασμός του καινούριου να απογοητεύεσαι. Όλα αυτά είναι σκέψεις και ισως χρήσιμες για κάποιους στη δική μου θέση. Καμία πρόθεση να μειώσω τους άλλους ενισχυτές που ανέφερα οι οποίοι πρέπει να είναι και κορυφαίοι άλλωστε στις ημέρες μας και στα λεφτά τους. Μεχρι η εταιρία να βγάλει τον επόμενο....Θα ήθελα να ακούσω αν και άλλοι φίλοι έχουν κάνει παρόμοιες σκέψεις.
 

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.079
Reaction score
1.600
Xρονια μαζευω ενισχυτες και ειχα μπει και στο τρυπακι δωσε τον εναν παρε τον αλλον κατεληξα στο συμπερασμα οτι ποτε δεν κατεβασα εναν ενισχυτη απο ενα ρακ και κουμπωσα τον επομενο και εκανα ουαου. Οπως και ενας ενισχυτης τον 10 χιλιαδων ευρω δεν καταφερε να παιξει 10 φορες καλυτερα απο εναν τον 1000e

Προσωπικα κατεληξα στα παλια βιντατζ μηχανακια καποια Sansui au 517 kai 717 αναβαθμισμενα και καποια παλια Harman που εχω Signature σειρες.

Δοκιμασα καποια xtz, marantz, και yamaha as 2000 και τον 2100 ας πουμε καινουργια απο το 2010 και μετα βαριες κατασκευες made in japan ok αλλα ηχητικα δεν με κερδισαν μου φανηκαν σκληρα digitale.

Oι μονες καινουργιες κατασκευες ας πουμε που με συγκινησαν και δυσκολα θα φυγουν απο την συλλογη μου ειναι ο Aiolos ultra και ο αλλος ολοκληρωμενος Θησεας των Τσακιριδαιων παιξουν αξιολογα.

Το αλλο που εχω να σου πω το οποιο το σκεφτομαι ειναι οτι ισως λογο ηλικιας 45 ισως τα αυτια μας να ειναι συνηθησμενα η κουρδισμενα να στο πω στο παλιο βιντατζ loudness ηχο και τα καινουργια μας ξενιζουν δεν ξερω σε ενα συγκριτικο με εναν 20χρονο νεαρο τι θα σου πει.

Υποθεση ηχεια εχω 2 ζευγοι ηχειων Jbl αξιζει να εχεις ενα δευτερο ζευγος ηχειων γιατι σαν κρικος βλεπω μεγαλη διαφορα στον ηχο απο το ενα ζευγος στο αλλο, ναι αξιζει για μενα να επενδυσης χρημα και να αποκτησεις ενα δευτερο ζευγος ηχειων και πολλες φορες δεν ματσαρουν παντα σωστα το ταδε ηχειο με τον ταδε ενισχυτη.

Υποθεση χωρος αν κατι δεν σου αρεσει με τον ηχο και αλλαζεις συνεχεια μηχανηματα φτιαξε τον χωρο σου και την θεση ακροασης ναι ειναι ο σημαντικοτερος κρικος και εγω καποτε τα κοροιδευα αλλα ο χωρος παιζει μεγαλο ρολο.

ΥΓ Μην ξεχασω και τους κινεζους Cav a10 και Cav a12 ναι παιζουν αξιοπρεπεστατα για τα χρηματα τους (μην γελατε) βγαζω εξω τον CAV A8M που και αυτον τον ειχα δεν κανει για δικαναλο ηχο παρολο το πλουσιο κρυφο μενου του που δεν το αναφερει καν στο μανιουαλ.
 

Μηνύματα
263
Reaction score
71
Εισαι κοντά σε αυτά που νομίζω αγαπητέ papavmax ,και εγώ ποτέ δεν τρελάθηκα με νέο ενισχυτή (ταβάνι τα 3000 δεν πήγα ποτέ παραπάνω, εξαίρεση η πρώτη φορά που άκουσα λαμπάτο ενισχυτή, κάποιον που έγινε διάσημος μετά). Ηχεία έχω επίσης πολλά και το καθένα έχει το ''άρωμά'' του ή τις ατέλειές του, πες το όπως θες όμως αυτά είναι μια πιο ευχάριστη εναλλαγή. Και εδώ κάποια παλιά ηχεία όπως τα Audiovector MKII όταν τα ακούω μετά πολύ καιρό λέω γιατί πήρα και 5 άλλα κατόπιν? Όμως αυτά μοιάζουν με τις γυναίκες το καθένα έχει κάτι διαφορετικό που σε ελκύει και δίνει το δικό του ψέμα στη μουσική αναπαραγωγή. Ίσως ενδογενείς ατέλειες του μέσου (πάλι μιλάμε για προσιτά σχετικά πράγματα). Με τους χώρους μου (γραφείο, σοφίτα) προσαρμόστηκα διότι ακούω από κοντά και σε μικρές -μέτριες εντάσεις και απολαμβάνω ότι ακούω ειδικά αργά την νύχτα και νωρίς το πρωί, άπειρη απόλαυση που δίνει αξία στο χόμπυ μας και στις μικρές-μεγάλες θυσίες μας.
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
Δοκιμασα καποια xtz, marantz, και yamaha as 2000 και τον 2100 ας πουμε καινουργια απο το 2010 και μετα βαριες κατασκευες made in japan ok αλλα ηχητικα δεν με κερδισαν μου φανηκαν σκληρα digitale.
Δηλαδή τί ακριβώς εννοείς; Τί τάξης ήταν αυτοί; Με ποιά πηγή έβγαλες αυτό το συμπέρασμα;
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.011
Mε λίγο λόγια εννοεί πολύ απλά , ότι οι ενισχυτές εδω και κάποια χρόνια έχουν εξελιχθεί τόσο που ακούγονται πολύ καλά. Είτε είναι του 80 ή του 90 ή του 2000.
Και ότι δεν χρειάζεται να επενδύει κανείς σε καινούριους ενισχυτές αν έχει παλαιότερους .
 

Μηνύματα
2.458
Reaction score
1.719
Εντάξει, ποια εξέλιξη, βάλτε να ακούσετε έναν accuphase e202 και μετά πείτε μου.
Πιο μεγάλος απο μένα σε ηλικία.
Όπως σε πολλά είδη έτσι και στα ηχητικά, παλιά βγάζανε μηχανάκια με τον απόλυτο στόχο την ηχητική ποιότητα και την αντοχή στο χρόνο.
Σιγά-σιγά τα μηχανάκια άρχισαν να σχεδιάζονται με σκοπό να χαλάνε (planned obsolence) έτσι ώστε να...ξαναγοράσεις.
Και σε ότι αφορά την ηχητική τους απόδοση μπαίνουν σε "κλίμακες" οι οποίες προωθούν την αναβαθμίτιδα με πολύ ωραίο τρόπο. Δίνεις 1000 και παίρνεις το Χ, με 2000 δε παίρνεις 2Χ αλλά Χ+κάτι κλπ κλπ.
Μεγάλη κουβέντα.
 


Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Χωρίς να έχω ψηθεί αρκετά στην αναζήτηση μηχανημάτων ( μεγάλωσα με Bryston, έχω Bryston και τέλος ), απο τις πρόσφατες επισκέψεις μου σε σπίτια με φροντισμένους χώρους, αλλά και απο το παίδεμά μου προκειμένου να φέρω το σύστημα να συνεργαστεί καλύτερα με τον χώρο μου, ( δεν το έχω καταφέρει ακόμα, αλλά αρχίζω να καταλαβαίνω τί παίζεται ) πιστεύω ότι απο τη στιγμή που ένας ενισχυτής καλύπτει τα στοιχειώδη ( επαρκής ισχύς, ικανός έλεγχος των ηχείων, σχεδίαση για όσο το δυνατόν λιγότερες παραμορφώσεις ), οι μικροδιαφορές που ακούει κανείς με την αλλαγή των μηχανημάτων εύκολα καλύπτονται απο μικρορυθμίσεις των ηχείων και βέβαια, απο τη φροντίδα του χώρου ( μάλιστα, έχω πειστεί ότι η φροντίδα χώρου έχει μεγαλύτερη απόδοση ως προς το επενδυόμενο χρήμα ). Αν αγόραζα τώρα σύστημα ( όπως έχω ξαναπεί σε άλλα νήματα ), δεν θα έπαιρνα το σύστημα που έχω, αλλά θα έψαχνα για ένα καλό σύστημα ενεργών μαζί με φροντίδα χώρου, με προτίμηση σε καραφλατ απόκριση προκειμένου μετά να την έφερνα στα γούστα μου μέσω ισοστάθμισης. Ούτε ταυτότητες κατασκευαστή, ούτε πολλές φαμφάρες. Ούτε ταυτότητες κατασκευαστών να με απασχολούσαν, ούτε βελτιώσεις υλικών, ούτε καλώδια και λοιπά ματζούνια, φτάνει να είχα ένα σύστημα που να ακολουθούσε τις αρχές του Bryston ( φλατ του θανατά, αλλά σε όλο το σύστημα και όχι μόνο στη τελική ενίσχυση ).
Ό,τι κι αν κάνουν οι ενισχυτές απο μόνοι τους λοιπόν, με βάση τις συμπληγάδες που περνάει ο ήχος μέχρι να φτάσει στα αυτιά μας, λίγο με απασχολεί πια. Ενδιαφέρομαι πια για το πόσο καλά φτάνει η μουσική στη θέση ακρόασης και όχι πως παίζει μεμωνομένα το κάθε μηχάνημα.
 

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.228
Reaction score
8.106
Τα Έχουμε πει χιλιάδες φορές για τις συγκρίσεις και τα γούστα...
Άντε ας σας τα πει και ο σχεδιαστής των ηχείων που αγαπάτε μπας και.... που Δεν νομίζω....

Amplifiers seem to attract a neurosis all of their own, which I find deeply disturbing. It just doesn't seem to matter what I or others caution about the dangers (or even impossibility) of making casual A-B comparisons between amplifiers without calibrated measuring equipment, time and a strategy. Despite all rational logic, a significant number of hifi consumers* persists in attributing characteristics to certain amplifiers and then communicating those opinions to others. Hence an amplifier passes into folklore. And following that, an aspiration gap opens where another group of consumers work themselves up into a terrible state fearing that their amplifier, hitherto working very nicely, is now inadequate. It made beautiful music yesterday but today it's fit for the scrap heap. Madness? Yes. Depressing? Yes. Morally reprehensible? Yes - a waste of precious natural resources and wrong to create anxiety in others. Especially when it is not truly objective.

You won't believe me - few take any notice of what I say here - but in the great scheme of things, in a world of great instability and anxiety, you just don't need to fret about this amp or that amp. You cannot - I repeat this - you, the layman, cannot begin to draw any objective, repeatable, valid opinions that are worth passing into folklore (and therefore moulding another person's behaviour) unless you devise a proper controlled comparison using an instantaneous A-B switchover. That is a fact. It cannot be refuted. If you were blindfolded and I walked into your listening room and very slightly adjusted the volume control I could reverse your opinions about amplifier X or Y. You must control the listening level between amps under test - or the comparison is in all honesty, meaningless. And that implies that you need specialist audio measuring equipment.

As I've said ad nauseam, I work damned hard at the design stage to guarantee - yes guarantee - that my speakers will work well with any hifi amplifier that is operating within and to the original specification. I am not saying that amplifiers 'all sound the same' - quite the opposite. I'm saying that you can expect amplifiers to sound different under loose, uncontrolled 'comparisons' because they all have different gains. And different gains mean different loudness. And different loudness means different subjective characteristics. And they do have. But that is not necessarily to do with the amplifier (although it could be) - it is hugely the consequence of the way humans evaluate by listening and how loudness skews opinion.

May I urge you to be mindful of how comments posted here, on the official Harbeth forum, have an unintended influence on others who are at this moment enjoying great music and who do not have the money or interest to chase the end of a rainbow. Many users have saved for years to buy a pair of Harbeth speakers. I've met them. They're not middle class professional people with money to burn - they're ordinary working people who chose to invest their hard-won savings in Harbeth speakers. And they're very contented music lovers. But I do find it objectionable that having climbed that financial mountain, another one is placed in front of them on the never-ending audio nervosa path. For crying out loud, let's enjoy whatever amplifier we have to hand and count our blessings that we're safe and healthy. I really don't want to read any more amplifier folklore here. I truly believe it just confuses users and would-be customers. It certainly confuses me. And I design the speakers!
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
οι ακροασεις να συνοδευονται με μετρησεις αποκρισης :smoke:
ενας παλιος που εχω παιζει πχιο ωραια απο ενα καινουριο που εχω, ο καινουριος παιζει πιο σωστα, μου εσπασε να τα νευρα (τροπος του λεγειν) μεχρι να τον συνηθησω, αυτο δε λεει κατι, ακομα και αν ονομασω τα εν λογω μηχανηματα. (ειναι κοντινες πολυ κοντινες τιμες βατ κτλ)
Εντουτης, διακρινω οτι ο παλιος ειχε πιο πλαδαρο μπασο και η δυνατη περιοχη του ηταν τα μεσαια, ο νεος παιζει πιο φλατ και δειχνει να εχει καλητερο ελεγχο στα χαμηλα.
Μαντεπσε, ποσο με νοιαζει πως παιζει. 🐒
 

K

kimon

Guest
ισχύει και σε πολλά άλλα "μπιχλιμπίδια" της ζωής μας...

View attachment 194657
Αυτό λέγεται "νόμος των φθινουσών επιστροφών" και έχει γενική ισχύ, χωρίς εξαιρέσεις.
Σε ότι αφορά τον ήχο των ενισχυτών, διαφορές κάνουν το είδος της κυκλωματικής σχεδίασης (π.χ. τάξη Α με τάξη ΑΒ ), τα υλικά (π.χ. διπολικά τρανζίστορ έναντι μόσφετ) και, κυρίως, το τροφοδοτικό (αφήνουμε κατά μέρος τις λυχνίες).
Δόξα τω Θεώ, ευχέρεια επιλογής υπάρχει.
Τώρα, οι διαφορές μεταξύ ενός προσεγμένου και ενός "συμβιβασμένου" ενισχυτή πάντα θα ακούγονται, ιδιαίτερα στα "ζόρικα" .
Ο καθένας μπορεί να εκτιμήσει τί είναι σημαντικό γι αυτόν και τι όχι.
 

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.079
Reaction score
1.600
Δηλαδή τί ακριβώς εννοείς; Τί τάξης ήταν αυτοί; Με ποιά πηγή έβγαλες αυτό το συμπέρασμα;
Cd player Audio Analogue Maestro SE Επισης Harman Kardon hd 990 kai Marantz cd 63 kiis Signature. Πικαπ Project 2experians με το δευτερο βραχιονα carbon evοlution 2 και ανακαλωδιομενιο με καλωδια Clearaudio, επισης Technics sl 1210 MK5G Με ανακαλωδιοση Mogami.
 

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.079
Reaction score
1.600
Επισης να μην παρεξηγηθω εννοειται οτι και οι καινουργιες εταιριες θα βγαζουν αξιοπρεπεστατα μηχανηματα δεν λεμε οτι μονο τα παλια ειναι καλα (εγω ας πουμε κυνηγαω να βρω εναν Hegel που πολλοι πινουν νερο στο ονομα του)

Επισης το αλλο που καταλαβα μην κυνηγατε ενισχυτες με πολλα βατ οπως εκανα και εγω καποτε ντε και καλα 150/200 βατ βεβαια να σημειωσω εγω ακουω απο ψιθυριστες την νυχτα εως μετριες εντασεις ποντεσιομετρο στην ωρα 12 δεν ειμαι γκαζακιας ακομα και ο Sansui των 65 και των 80 βατ η ο Αιολος με τα 70 βατ μια χαρα ειναι και περισευει εκτος αν εισαι γκαζακιας εκει ειναι αλλο θεμα.

Αυτο που καταλαβα με της ακριβες υπολοιησης αυτες που κοιταμε στης εκθεσης των 15 και 25 χιλιαδων ευρω δεν παιζουν 10 φορες καλυτερα απλα βγαζω το συμπερασμα προσωπικα εγω οτι εχει να κανει με την ακριβη μοναδικη σε υλικα υλοποιηση οτι ρε παιδι το εχεις εσυ ειναι μοναδικα σχεδιασμενο με παρα πολυ καλα υλικα.

Και κανω επαναληψη με τον χωρο παιζει σημαντικο ρολο τουλαχιστον αυτο καταλαβα εγω αφου βελτιωσα τον χωρο μου εκανα μετρησεις με ενα Harman Kardon ΗΚ 990 στον πριν μη φροντισμενο χωρο να το πω ετσι και στον μετα με σωστη τοποθετηση ηχειων χωρις εμποδια στον χωρο ακροασης με ισοσκελες τριγωνο κτλ΄και ειδα αποκλισεις στην διορθωση χωρου ακομα και μοκετα που βαζεις αλλαζει ο ηχος αρκετα τουλαχιστον αυτο το συμπερασμα εβγαλα εγω προσωπικα απο τα μικρα πειραματα που εκανα ασε που ειναι και τσαμπα.
 

Μηνύματα
1.391
Reaction score
1.083
Και το '70 και σήμερα οι εταιρείες είχαν σε παραγωγή εισαγωγικά & τοπ μοντέλα. Το πόσο κοστίζουν είναι άλλο θέμα αλλά ενισχυτές καλά κατασκευασμένοι με καλό ήχο δε σταμάτησαν να βγαίνουν. Μου αρέσουν τα Γιαπωνέζικα μηχανάκια του '70 και '80, σε όσες περιπτώσεις βρήκα τοπ μηχάνημα (είτε ενισχυτή είτε πηγή) σε πολύ καλή κατάσταση ήταν το ίδιο πανάκριβο με τότε. Δε κοστίζει όσο ένας Boulder (για παράδειγμα) αλλά 5 και 10 χιλιάρικα και να τα χα δε τα δινα για μηχάνημα 40+ χρόνων.

Προσωπικά προσπαθώ να αγοράζω όσο νεότερα μηχανήματα γίνεται μιας και σχεδόν πάντα αγοράζω μεταχειρισμένα για να πάρω κάτι καλύτερο από αυτό που αντέχω οικονομικά.
 

Μηνύματα
263
Reaction score
71
Σωστά το λέει αυτός με τα ηχεία (Alan Show) που αγαπάμε και μέχρι ένα σημείο αυτό αντιλήφθηκα και εγώ και άνοιξα αυτό το θρεντ. Υπάρχουν βέβαια κάποιοι που του καταλογίζουν κάποιου βαθμού υστεροβουλία με την έννοια: πάρε φτηνά ενισχυτή και χώσε τα στα ηχεία. Το ρεζουμέ το δικό μου ήταν το ερώτημα: εάν οι ενισχυτές μιας συγκεκριμένης τουλάχιστο αρχής και κόστους έχουν κάνει πλατό από χρόνια. Εγω αυτό αποκόμισα και μια καταληκτική σκέψη είναι ότι με συγκριτικές ακροάσεις (οσο και οπου ακούει ο καθένας αφού για αυτόν πρόκειται) αλλά και με μελέτη των σχετικών review (κυρίως διαβάζοντας ανάμεσα από τις γραμμές) και των σχετικών forums συνδυαστικά μπορεί κάποιος να αποφύγει μη ανταποδοτικά έξοδα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Όσον αφορά τα Χάρμπεθ, κι εφόσον εκτιμάτε τον κατασκευαστή τους, η πιο δόκιμη λύση θα ήταν να πάρετε την ενεργή τους έκδοση, και να μην ψάχνετε να "ταιριάξετε" δήθεν "καλύτερους" ενισχυτές μόνοι σας, διότι έτσι δείχνετε ότι εκτιμάτε λιγότερο τον Alan απ'ότι την αφεντομουτσουνάρα σας, νομίζοντας ότι εσείς ξέρετε περισσότερα από αυτόν.. (Σόρρυ).

Η ανωτέρω βασική αρχή επιλογής, ισχύει για οποιαδήποτε ηχεία κυκλοφορούν είτε σε παθητική είτε σε ενεργή μορφή.

Όσον αφορά το ποιος ενισχυτής είναι "καλύτερος", ωραία η παραφιλολογία, αλλά οι μετρήσεις sinad που θα δείτε στο φόρουμ του Αμίρ, λένε όλη την πραγματικότητα από επιστημονικής άποψης, και οι απόψεις της αφεντομουτσουνάρας σας, δεν πτοούν τα δεδομένα. (Σόρρυ και πάλι).
 

Μηνύματα
2.340
Reaction score
4.902
Με την ευκαιρία της απόκτησης των Harbeth Monitor 30.1 έκανα συγκριτική ακρόαση 3 ενισχυτές τρατζιστοράτους δύο νέους (Exposure 3010SD2, Hegel HD 120) και ενός 18 ετών ( Arcam DIVA-A-85) με περίπου την ίδια τιμή και ισχύ και γραμμικές καμπύλες απόκρισης συχνοτήτων (δεν θυμάμαι για τον HEGEL αν της βρήκα κάπου οι άλλοι 2 είχαν τσεκαριστεί παλιότερα). Τι μου έκανε εντύπωση όταν άκουγα απροκατάληπτα? Ναι μεν υπήρχαν διαφορές που με έκαναν να καταλάβω ποιος παίζει κάθε φορά αλλά ο γερο Arcam για τα αυτιά μου και τα μουσικά μου γούστα ήταν παρασάγγες καλύτερος, αναλυτικότερος, ηρεμότερος, μουσικότερος, ανοιχτότερος. Πήγα είκοσι χρόνια πίσω και διάβασα 2-3 κριτικές. Έγραφαν τότε ότι ο Arcam αυτός ήταν μέσα στους 2-3 καλύτερους ολοκληρωμένους που είχαν ακούσει ever ανεξάρτητα τιμής! Επίσης είδα ότι πρόσφατα το What hi fi τον είχε επίσης στους 18 καλύτερους από τους εκατοντάδες που εχει δοκιμασει της 40ετιας.. Όμως για κάθε καινούριο ενισχυτή που βγάζει κάθε εταιρία ακούμε και διαβάζουμε πόσο καλύτερος είναι από τους προηγούμενους της εταιρίας ή από άλλους του σύγχρονους που βγήκαν λίγους μήνες νωρίτερα. Δηλ κάθε νέος και καλύτερος ποτέ κανένας δεν έγραψε το αντίθετο είκοσι χρόνια που διαβάζω τα σχετικά.. Νομίζω ότι η υπόθεση καλός ενισχυτής σε AΒ τάξη τουλάχιστον έχει εξαντληθεί προ δεκαετιών και είναι κρίμα να ξοδεύουμε (όπως ο υποφαινόμενος) για νέα μηχανήματα παρασυρόμενοι από αυτό το γαιτανάκι, όταν ήδη έχουμε και κατέχουμε παλιά αλλά λειτουργικά παρόμοια ενισχυτικά. Ίσως αγορά δίσκων, άυλης μουσικής, μετχ cd θα ήταν καλύτερη επένδυση ? Ηχεία ίσως καλύτερα ? Μήπως και εδώ το ίδιο ισχυει.. Είναι κρίμα να δίνεις 2 χιλιάρικα συν για να πάρεις ήχο παρόμοιο στην καλύτερη αυτού που ήδη είχες και όταν φεύγει ο ενθουσιασμός του καινούριου να απογοητεύεσαι. Όλα αυτά είναι σκέψεις και ισως χρήσιμες για κάποιους στη δική μου θέση. Καμία πρόθεση να μειώσω τους άλλους ενισχυτές που ανέφερα οι οποίοι πρέπει να είναι και κορυφαίοι άλλωστε στις ημέρες μας και στα λεφτά τους. Μεχρι η εταιρία να βγάλει τον επόμενο....Θα ήθελα να ακούσω αν και άλλοι φίλοι έχουν κάνει παρόμοιες σκέψεις.
Ισχύς και παραμόρφωση. Ο ενισχυτής του 70 ή 80 με 5% παραμόρφωση, sorry αλλά είναι χειρότερος από έναν καινούργιο ίδιας ή δεκαπλάσιας ισχύος με 0,0002% παραμόρφωση!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Οι "προσωπικές απόψεις" για το ποιος ενισχυτής "ακούγεται καλύτερα" είναι πιο άκυρες από τον ίδιο τον ορισμό του άκυρου, και η μόνη περίπτωση να τυγχάνει να είναι σωστές, είναι όπως ένα σταματημένο ρολόι που δύο φορές την μέρα δείχνει την σωστή ώρα, δηλαδή κατά τύχη, αν συμπίπτουν αυτές με τα δεδομένα.

Σοφότερο να κοιτάζετε μόνο τα δεδομένα.

Η γνωστή απέχθεια των παλιάς κοπής όντιοφιλ προς τους "πσυχρούς κλινικούς ξερούς κλπ πσηφιακούς ενισχυτές" είναι το μεγαλύτερο ανέκδοτο στο οντιο.

Σε αυτήν την μερίδα των όντιοφιλ, προτείνω απλώς να δουν το στερεοφιλ που εμπιστεύονται, και ειδικά πόσους "πσηφιακούς ενισχυτές" έχουν πλέον ως "τοπ".

Πέραν τούτου, η πληθώρα προσφοράς ενεργών υλοποιήσεων για κάθε πορτοφόλι και για κάθε γούστο και αισθητική, είναι λογικό να μας οδηγήσει στο ασφαλές συμπέρασμα πως έχει πλέον καταστήσει ηλιθιότητα την ενασχόληση με ενισχυτικά στάδια.

Διαλέξτε τον Άλαν Σω που εκτιμάτε, και πάρτε την ολοκληρωμένη του πρόταση. Εφόσον τον εκτιμάτε, υποθέστε δικαίως πως ξέρει παραπάνω από σας.

Θέλετε την δική σας "προσωπική πινελιά" στον ήχο σας; Βεβαίως, βγάλτε το άχτι σας στο equalisation στο σπίτι σας, δώστε το ταργκετ κερβ που θα σας ενθουσιάσει. Τα υπόλοιπα, είναι κυνήγι της ουράς σας.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Η μόνη περίπτωση να προβούμε σε ενασχόληση με ενισχυτικά στάδια, είναι αν είμαστε μηχανακηδες (δεν είναι ντροπή), να θέλουμε το στέρεο σε "φέτες" για να τις αραδιαζουμε σε περίοπτη θέση να τις βλέπουμε να τις ξεσκονίζουμε με ειδικά πανιά, να τις χαιρόμαστε με τα μπλε τα βγιουμετρα ή με την αγαπημένη μας μάρκα, γιατί έτσι.

Δεκτό και σεβαστό. Να το βλέπεις να γυρνάει και το βινύλιο, μαζί σου στη χαρά. Άλλωστε, η μισή χαρά είναι σ'αυτό που βλέπεις και σ'αυτό που δείχνεις με περηφάνια στους φίλους σου τους μηχανακηδες παύλα συλλέκτες.
Μόνο να τα λέμε ξεκάθαρα αυτά, να μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας σα παιδάκια του δημοτικού.

Σιγά τώρα, μουσική παίζουν όλα, κι ας έχουν και 5 και 15% αρμονικές παραμορφώσεις, και; Σπουδαία τα λάχανα.

Να λείπει όμως η παραφιλολογία περί ματσινγκ και χροιών και Πρατ και κόκκου του μικροσκοπικού και λοιπών κατσαρων τριχίδιων όντιο ποίησης όταν μιλάμε για πραγματικά υψηλή απόδοση, υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής και ποιότητα ήχου.

Όσο για την χιλιογλυμενη καραμέλα του τι "σ'αρέσει", άστο μεγάλε, πάλιωσε αυτή η δικαιολογία. Τα δεδομένα υπάρχουν για το τι "αρέσει" και δεν λυγίζουν από τη γνώμη κανενός, αντιθέτως είναι αυτά ικανά να καθιστούν άκυρη κάθε "γνώμη". Είτε στερεοφιλ διαβάζεις είτε Αμίρ, τα δεδομένα είναι ίδια για το τι αρέσει, έχει εξερευνηθεί πλήρως αυτό το θέμα, διαβάστε λίγο μπουτχια, έχει κλείσει κάθε τρύπα αντίρρησης.

Σόρρυ για την ανώμαλη προσγείωση στα δεδομένα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.188
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top