Ενεργά ηχεία

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Βρε Κώστα μέχρι χθές στο αντίστοιχο θέμα για τα καλώδια τροφοδοσίας είχαμε 55.000 επισκέψεις και χιλιάδες αντιρρήσεις για 1 μέτρο καλώδιο .Φαντάσου εδώ πόσο θα επηρεάζει με τα τόσα μέτρα που απαιτούνται
Στεφ, δε θα κάτσω να ασχοληθώ με τις εμμονές των άσχετων για τα καλώδια ρεύματος.
Στον επαγγελματικό χώρο, τα καλώδια ρεύματος που κυκλοφορούν για εφαρμογές εξωτερικού χώρου, έχουν τις ανάλογες πιστοποιήσεις για αυτή τη χρήση και είναι υπεράνω κριτικής.


πόσο μάλλον για τα καλώδια διασύνδεσης που είναι σε Line level σε σχέση με τα speaker level.
Αυτό είναι δεδομένο.
Είναι χίλιες φορές προτιμότερο να έχεις εκατοντάδες μέτρα καλώδια διασύνδεσης σε line level, προφανώς ισορροπημένα (XLR), παρά να έχεις έστω δεκάδες μέτρα καλώδια ηχείων.

Βασικές αρχές, βασικές γνώσεις.

Το ένα καλώδιο μεταφέρει τάση, το άλλο ισχύ. Όποιος δε ξέρει τα βασικά, ας διαβάσει και κάτι άλλο πέραν των ριβιού του TAS..
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Τλια ευλώ.
Αμάν πχιά..

Κι αφού κάνει για ψηφιακό σήμα audio, AES/EBU, παραείναι καλό για αναλογικό σήμα audio..

Όποιος δε καταλαβαίνει, έχει κενά γνώσεων. ;)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.674
Reaction score
28.013

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Ψάχνοντας σε ξενόγλωσσα Sites για το τι λένε και τι προτείνουν για speaker cabinets for outdoor events βρήκα ότι οι περισσότερες των φωτογραφιών που δίνει το Googling είναι με παθητικά ηχεία. Οι τυχαία ληφθείσες εικονιζόμενες φωτογραφίες είναι από: εδώ: Eδώ: Εδώ: εδώ :
outdoor speakers.jpg

και η ανάγνωση μερικών άρθρων πχ : εδώ:
....powered, full-range speakers as an emergency backup on the premise that something is better than nothing at all…..Ενεργά σαν εφεδρεία σε περίπτωση βλάβης.

Φυσικά είναι απόψεις σεβαστές.
Για δε τα active με BLUETOOTH για ασύρματη διαχείριση δεν γίνεται λόγος.
 


Nick Arvanitakis

Audio Pro
Administrator
Μηνύματα
46.964
Reaction score
23.740
Ψάχνοντας σε ξενόγλωσσα Sites για το τι λένε και τι προτείνουν για speaker cabinets for outdoor events βρήκα ότι οι περισσότερες των φωτογραφιών που δίνει το Googling είναι με παθητικά ηχεία.
Δίκιο έχεις , αλλά μιλάς για events που συμβαίνουν 1-2 φορές το χρόνο στην Ελλάδα.
Ένα μαγαζάκι, τύπου ''μουσική σκηνή'' ή ένα live για 50 άτομα, αντέχει τέτοιο line array?
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.203
Ελπίζω να μη γίνεται αναφορά στον υποφαινόμενο τρίτης ηλικίας μεν ουχί ξεμωραμένο δε !!!!!!
Η μέχρι τώρα σιωπή σημαίνει ''ενοχή''. Αλλά αφού δεν είχα ούτε τη στήριξη κανενός αποχωρώ ΑΠ' ΤΟ ΕΝ ΛΌΓΩ thread.
Καλή συνέχεια....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Ψάχνοντας σε ξενόγλωσσα Sites για το τι λένε και τι προτείνουν για speaker cabinets for outdoor events
Όσο ψάχνεις, μαθαίνεις. ;)

Σε μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις και εφαρμογές, η χρήση αρεις για κάθε τμήμα του φάσματος ξεχωριστά είναι δεδομένη, το οποίο σημαίνει loudspeaker management από digital (DSP) crossover και σημαντική ποσότητα DSP επεξεργασίας γενικά, και φυσικά "αρεις" ενισχυτικών, ντουλαπες ολόκληρες.
Τραβάει μακριά η βαλίτσα μαν.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.872
... τα ενεργα κερδιζουν εδαφος (επ-αξια), και στους μικρους συναυλιακους χωρους (που ετυχε να παρασυρθω).
Για μεγαλητερους που αν γινονται..... (αλλο θεμα οχι HiFi) ...και εκει νομιζω οτι θα φαινεται η υπεροχη των ενεργων ως προς δυνατοτητα οδηγησης...

Δεν αλλαξα στρατοπεδο. ανεκαθεν no-mon(key)-land.

..Ασχετο, ισως και σχετικο..απο καταναλωση ενεργειας.. τι διαφορες ειπαρχουν.. ?! (για το ιδιο εμβαδο ας πουμε μεγαφονων). ~Ισως χρειαζεται λιγοτερο ρευμα για να τροφοδοτησει αντιστοιχα αρει απο ενεργα...||| βεβαια και το συνολικο wattage...παιζει το ρολο του...~
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
.απο καταναλωση ενεργειας.. τι διαφορες ειπαρχουν
Από τότε που το γύρισαν στους διακοπτικούς ενισχυτές (υψηλής απόδοσης σε σχέση με τους ΑΒ), έχουν σωθεί σε αυτό το θέμα και δεν απασχολεί πλέον.

Από κει και πέρα είναι θέμα εκμετάλλευσης (και κατεύθυνσης) της παραγόμενης ακουστικής ενέργειας, ώστε να επικεντρώνεται στο χρήσιμο πεδίο και να μη πηγαίνει στο γάμο του καραγκιόζη, οπότε μιλάμε για κατευθυντικότητες, λοβούς, αρέι, κόρνες και τα σχετικά, αλλά το μεγάλο βήμα ήταν οι διακοπτικοί.

Το οποίο σημαίνει κατά βάση ότι δε μας απασχολεί πόσους ενισχυτές έχουμε (3 ή 63) διότι όση ισχύς καταναλώνεται, πάει στο ηχείο, άρα είναι αδιάφορο αν έχουμε 1 ενισχυτή για 4 ηχεία παράλληλα, ή 4 ενισχυτές μέσα σε καθένα ηχείο.

Η παλιά λογική των ΑΒ ήταν ότι κάθε ενισχυτής που υπάρχει έχει ένα στάνταρ μίνιμουμ κατανάλωσης όταν είναι ανοιχτός, παίζει δε παίζει, και μετά η απόδοση είναι 50% της έξτρα κατανάλωσης (το υπόλοιπο πήγαινε σε θερμότητα). Τώρα οι αποδώσεις είναι στο 95% και απλώς ανοιχτοί δε καιν τίποτα, οπότε δεν αξίζει τον κόπο η συζήτηση.

Η εξέλιξη και αποδοχή των διακοπτικών ενισχυτικών είναι η κινητήρια δύναμη εξέλιξης και προώθησης των ενεργών ηχείων, διότι ακριβώς για αυτό το λόγο της χαμηλής κατανάλωσης και της πολύ χαμηλής παραγωγής θερμότητας, σε συνδυασμό με το μικρό μέγεθος και την εύκολη και μεγάλη ισχύ, καθιστά πλέον εφικτό το να εμπεριέχει μια μικρή καμπίνα 3-4 ενισχυτικά μεγάλης ισχύος και να μη βράζει ούτε να χρειάζεται 1 τετραγωνικό μέτρο και 40 κιλά ψύκτρες. Ομοίως και στα μεγάλης ισχύος επαγγελματικά ενισχυτικά, τα οποία γίνονται όλο και μικρότερα, όλο και ελαφρύτερα.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Ωραία λοιπόν αφού επιμένεις με 790€ μπορείς να πάρεις τα Monitor Audio BX6
http://www.odes.gr/shop/ixeia/ixeia-hi-fi/ixeia-dapedou/monitor-audio-bronze-bx6-walnut-timi.html

ή αν δε σου αρέσουν αυτά, με 765€ μπορείς να πάρεις τα Dali Lektor 6
http://www.odes.gr/shop/ixeia/ixeia-hi-fi/ixeia-dapedou/dali-lektor-6-black-timi.html

Μπορείς να τα οδηγήσεις με έναν Yamaha A-S700 με 565€
http://www.odes.gr/shop/hi-fi/enisx...s-dikanaloi/yamaha-a-s700-silver-12-timi.html

Οπότε με μόλις 1.355€ έχεις πάρει ενισχυτή και ηχεία δαπέδου τα οποία θα παίξουν πολύ αξιοπρεπώς και θα καλύψουν άνετα και με το παραπάνω ένα φυσιολογικών διαστάσεων σαλόνι ενός ελληνικού σπιτιού.

Για πες μου τώρα πώς θα καλύψεις το ίδιο σαλόνι με ενεργά αξίας 1.355€ το ζεύγος;
Με αυτά:

2 Χ Yamaha HS7 = 398 Ευρώ
http://www.nakas.gr/prd/yamaha-hs-7-studio-monitor-temaxio
+
2 Χ Presonus Temblor T-10 = 778 Ευρώ
http://www.nakas.gr/prd/presonus-temblor-t-10-active-subwoofer

Σύνολο = 1176 Ευρώ


Ή με αυτά:

2 Χ Presonus Eris E-66 = 530 Ευρώ
http://www.nakas.gr/prd/presonus-eris-e-66-studio-monitor-temaxio
+
2 Χ Presonus Temblor T-10 = 778 Ευρώ
http://www.nakas.gr/prd/presonus-temblor-t-10-active-subwoofer

Σύνολο = 1308 Ευρώ

Νάτο και το πήδημα...:p
Καταλαβαίνω οτι η πρώτη πρόταση (αυτή του @komhst) βρίσκει κάποια βάση στο γεγονός οτι το ηχείο είναι μεγαλύτερο και άρα γεμίζει καλύτερα το μάτι του αγοραστή.

Το να επιθυμεί κάποιος να έχει ένα μεγάλο στο μάτι ηχείο δέν είναι κάτι το κακό, αντιθέτως θα έλεγα οτι καλύπτει παραπάνω πράγματα απο την ακοή.

Όμως σε αυτή την περίπτωση το yamaha όπως παρουσιάστηκε ΔΕΝ είναι ένα μικρό ηχείο. Αντιθέτως είναι ενα μεγάλο σύστημα.

Αν πάντως το πάμε με "το κιλό" τότε θα παρατηρήσεις οτι η επιλογή των ενεργών yamaha παρέα με το sub μας δίνει
ένα τουίτερ, ένα 7άρι μεγάφωνο και ένα 10άρι.

Η δεύτερη επιλογή που αφορά για παράδειγμα το Monitor Audio δίνει
ένα τουίτερ, ένα 6,5άρι μεγάφωνο και δύο 6,5άρια.

Η βασική διαφορά δηλαδή (αν το πάμε με το κιλό) είναι 2 x 6.5άρια VS 1 x 10άρι.

Δέν λέω οτι αυτά που λέω είναι τεχνικά σωστά, και βγάζω στην άκρη τα αβαντάζ των ενεργών και όποια άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά. Το πάω απλά με το μάτι - με το κιλό πώς το λένε.
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Administrator
Μηνύματα
46.964
Reaction score
23.740
Από τότε που το γύρισαν στους διακοπτικούς ενισχυτές (υψηλής απόδοσης σε σχέση με τους ΑΒ), έχουν σωθεί σε αυτό το θέμα και δεν απασχολεί πλέον.

Από κει και πέρα είναι θέμα εκμετάλλευσης (και κατεύθυνσης) της παραγόμενης ακουστικής ενέργειας, ώστε να επικεντρώνεται στο χρήσιμο πεδίο και να μη πηγαίνει στο γάμο του καραγκιόζη, οπότε μιλάμε για κατευθυντικότητες, λοβούς, αρέι, κόρνες και τα σχετικά, αλλά το μεγάλο βήμα ήταν οι διακοπτικοί.

Το οποίο σημαίνει κατά βάση ότι δε μας απασχολεί πόσους ενισχυτές έχουμε (3 ή 63) διότι όση ισχύς καταναλώνεται, πάει στο ηχείο, άρα είναι αδιάφορο αν έχουμε 1 ενισχυτή για 4 ηχεία παράλληλα, ή 4 ενισχυτές μέσα σε καθένα ηχείο.

Η παλιά λογική των ΑΒ ήταν ότι κάθε ενισχυτής που υπάρχει έχει ένα στάνταρ μίνιμουμ κατανάλωσης όταν είναι ανοιχτός, παίζει δε παίζει, και μετά η απόδοση είναι 50% της έξτρα κατανάλωσης (το υπόλοιπο πήγαινε σε θερμότητα). Τώρα οι αποδώσεις είναι στο 95% και απλώς ανοιχτοί δε καιν τίποτα, οπότε δεν αξίζει τον κόπο η συζήτηση.

Η εξέλιξη και αποδοχή των διακοπτικών ενισχυτικών είναι η κινητήρια δύναμη εξέλιξης και προώθησης των ενεργών ηχείων, διότι ακριβώς για αυτό το λόγο της χαμηλής κατανάλωσης και της πολύ χαμηλής παραγωγής θερμότητας, σε συνδυασμό με το μικρό μέγεθος και την εύκολη και μεγάλη ισχύ, καθιστά πλέον εφικτό το να εμπεριέχει μια μικρή καμπίνα 3-4 ενισχυτικά μεγάλης ισχύος και να μη βράζει ούτε να χρειάζεται 1 τετραγωνικό μέτρο και 40 κιλά ψύκτρες. Ομοίως και στα μεγάλης ισχύος επαγγελματικά ενισχυτικά, τα οποία γίνονται όλο και μικρότερα, όλο και ελαφρύτερα.
Green edge το λένε κι όλοι οι γλομπάτοι κλαίνε.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.872
ώστε να επικεντρώνεται στο χρήσιμο πεδίο και να μη πηγαίνει στο γάμο του καραγκιόζη,
Ομοίως και στα μεγάλης ισχύος επαγγελματικά ενισχυτικά, τα οποία γίνονται όλο και μικρότερα, όλο και ελαφρύτερα.
;-D
:hi:

..αχά...ναι ο προβληματισμος μου ειναι στο: (μεγαλα) ενεργα vs ταξη D (μεγαλα επαγγελματικα) (οχι ΑΒ vs D κοκ). :)

Θα μεινω στους απλους συναυλιακους χωρους (μικρα live-αδικα/bar/club) με ενα ζευγαρι "μεγαλα" .. εκει εντοπιζω οτι ενα ζευγαρι (μεγαλα) ενεργα εχει καλητερο** ηχο σε σχεση με κατι αντιστοιχο ενισχυτη D+ηχειο ...η καταναλωση σκεφτομαι αμελητεα (σε αυτα τα μεγεθη).
**~ή μπορει να ετυχε στον χωρο που βρεθηκα.. (οπου χωρος τα βαζω ολα, ενισχυτικα/ηχεια/φροντιδα χωρου/ηχολυπτης και δικια μου διαθεση....κοκ)

Να εξηγησω λιγο, σε μια μεγαλη συναυλια με 10δες-100δες μεγαφωνα, σκεφτομουν οτι ισως και να παιζει ρολο στην επιλογη λογω καταναλωσης (50 ενεργα vs 50 ενισχυτες).. περα απο το πρακτικο του θεματως να πειραζεις το "volume" σε καθε ενα ηχειο...και να τρεχεις γραμμες ρευματως και καλωδιων παντου.. και δεν εχω ιδεα τι αλλο :)

Οποτε αν δεν ειναι τελικα μεγαλο προβλημα, μπορει καποτε στο μελλον να δουμε συναυλια με full ενεργο συστημα...?
:showingbiceps:
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.872
Καταλαβαίνω οτι η πρώτη πρόταση (αυτή του @komhst) βρίσκει κάποια βάση στο γεγονός οτι το ηχείο είναι μεγαλύτερο και άρα γεμίζει καλύτερα το μάτι του αγοραστή.

Το να επιθυμεί κάποιος να έχει ένα μεγάλο στο μάτι ηχείο δέν είναι κάτι το κακό, αντιθέτως θα έλεγα οτι καλύπτει παραπάνω πράγματα απο την ακοή.

Όμως σε αυτή την περίπτωση το yamaha όπως παρουσιάστηκε ΔΕΝ είναι ένα μικρό ηχείο. Αντιθέτως είναι ενα μεγάλο σύστημα.

Αν πάντως το πάμε με "το κιλό" τότε θα παρατηρήσεις οτι η επιλογή των ενεργών yamaha παρέα με το sub μας δίνει
ένα τουίτερ, ένα 7άρι μεγάφωνο και ένα 10άρι.

Η δεύτερη επιλογή που αφορά για παράδειγμα το Monitor Audio δίνει
ένα τουίτερ, ένα 6,5άρι μεγάφωνο και δύο 6,5άρια.

Η βασική διαφορά δηλαδή (αν το πάμε με το κιλό) είναι 2 x 6.5άρια VS 1 x 10άρι.

Δέν λέω οτι αυτά που λέω είναι τεχνικά σωστά, και βγάζω στην άκρη τα αβαντάζ των ενεργών και όποια άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά. Το πάω απλά με το μάτι - με το κιλό πώς το λένε.
ναι, αλλα εκει ο ελεγχος παιζει το ρολο του σε αυτο (στο αποτελεσμα)... the watts shall come easy in hand :)
Ας πουμε..και ενας λαμπατος 20-35w οδηγει τα παθητικα.....θα τα οδηγησει και μπορει να παθεις και πλακα με το αποτελεσμα ..στα 60db ομως... αμφιβαλω αν τα οδηγει πραγματικα σωστα στα 80db...στα 100db?
χωρις να επιθυμω να παρω καποια πλευρα..
 

Μηνύματα
476
Reaction score
298
Με διάθεση να μάθει κάποιος και ελπίζοντας πως δε θα τον πάρει καμιά ξώφαλτση στο πεδίο της μάχης.. ( :D )
Μπορούμε να δούμε λίγο πιο αναλυτικά κάποια σενάρια?

Διάβασα σ'άλλες ενότητες του forum (νομίζω απο Alex_Zapantis) κάποια στοιχεία και τα παραθέτω:

1ον, οτι βολεύουν ηχεία κλειστής καμπίνας οταν θέλουμε να συνδυάσουμε τα ηχεία με subs.
2ον, οτι ψηφιακά ηχεία δεν συνεργάζονται εύκολα με sub με high-low-pass φιλτρο αν κατάλαβα καλα (τα monitors που αναφέρετε εδώ δεν είναι ψηφιακά? )
3ον, καλύτερα ένα καλό sub της τάξης των €1000-2000 με monitors ή 2 κατώτερης τιμής για σύστημα 2.2 ? Το ρωτάω επειδή σε review του κ.Σταματάκου το σύστημα CMS 50 + sub απέσπασε πολύ κολακευτικά σχόλια και όταν κάποιος δουλεύει το ίδιο σύστημα και για μουσική και για ταινίες ίσως προτιμήσει ένα sealed- SVS πχ παρά δύο μικρότερα Presonus.

Σορρυ αν ειναι χαζές οι ερωτήσεις
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.614
Μηνύματα
2.868.099
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top