Ενεργές ηχητικές αποδράσεις (aka Το συστηματάκι μου)

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Το cross είναι στους 85? με τί κλίσση?
σε τί απόσταση έγεινε η μέτρηση?
ποιά η απόσταση του woofer από το μιντ?
 

Μηνύματα
640
Reaction score
535
Το cross είναι ενεργό ψηφιακό και αφορά ηχείο / sub.
Τα υπόλοιπα θα τα απαντήσω, αφού πρώτα μου πεις, - αν θες βέβαια - ποιό από τα 4 γραφήματα πιστεύεις πως δείχνει πιο σωστή ρύθμιση, και γιατί.
 


Μηνύματα
640
Reaction score
535
Τα Α και Γ είναι οι προτιμητέες λύσεις από τις 4, με τη Δ να είναι μακράν η χειρότερη.

Στα Α και Γ φαίνεται μια πλήρης αναστροφή της φάσης στα 85. Για το Α, η αναστροφή είναι λίγο έξω από την ακύρωση των 85, ενώ συμπεριφέρεται λίγο καλύτερα σε GD, οπότε είναι ελαφρώς προτιμότερη από τη Γ.
Λείπει λοιπόν η καμπύλη GD, που έπρεπε να έχω ανεβάσει για καλύτερη εικόνα.

Είναι όμως λάθος ΟΛΕΣ αυτές οι ρυθμίσεις, αφού η ακύρωση στους 85-90 κύκλους είναι εμφανής σε όλες.

Αυτό που θα έκανε κάποιος, για να σηκώσει τα 85Hz είναι να παίξει με το σημείο cross στα 2 άκρα (πχ 95Hz για το sub, 85Hz για το ηχείο) και ανάλογα, αν χρειάζεται, να αλλάξει και την κλίση τους (από 24db/oct που είναι τώρα σε 12). Αυτό όμως θα έκανε ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα, με επιπλέον αναστροφές φάσεις ή τρελές αυξήσεις σε GD.

Το RTA για το region της μέτρησης είναι 0.6, και η μέτρηση έγινε από τη θέση ακρόασης (3μ και κάτι).
Το γιατί δεν μετράω on axis κοντά στο ηχείο είναι άλλη κουβέντα.
 




dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Εγώ δεν καταλαβαίνω και πολλά πράγματα :confused: Υπάρχει μέτρηση μόνο του σαμπ ή μόνο των δορυφόρων στην ίδια περιοχή συχνοτήτων, χωρίς κρος; Τι ρυθμίσεις έχεις κάνει στην τελευταία μέτρηση;Οι μετρήσεις είναι mono ή stereo;
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Έχει πλάκα αυτό, θα σου κάνω και εγώ ένα δώρο βάζοντάς σου ένα ένα κουίζ Κε συνθέτα μου.

Η λύση για το κροσσάρισμα σου κρύβετε πίσω από τις ερωτήσεις που σου έκανα.

Α) Το cross είναι στους 85?
Β) με τί κλίση?
Γ) σε τί απόσταση έγινε η μέτρηση?
Δ) ποια η απόσταση του woofer από το μιντ?

έχεις μόνο μια ευκαιρία και απαγορεύεται η βοήθεια του κοινού :help:
 

Μηνύματα
640
Reaction score
535
Τα γραφήματα που βλέπετε είναι χωρίς τη motu, με το sub6 και τα solo6 και το crossing να γίνεται με τα ρυθμιστικά του sub6. Το hpf είναι στα 100hz ενώ το lpf στα 90.
Αυτό που αλλάζει από γράφημα σε γράφημα είναι η ρύθμιση της φάσης.
Αν θυμάμαι καλά, το Α είναι normal 0 degrees, το Β inverted 0 degrees, το Γ normal 90 degrees, το Δ inverted 180 degrees.

Η λύση βρέθηκε με το hpf στα 100hz, lpf στα 115hz και τά ρυθμιστικά φάσης normal 30 degrees.
Το σημείο cross έτσι είναι στα 90hz, άσχετα τί λένε τα ρυθμιστικά της focal.

Το post είχε ως στόχο να δείξει πώς ακόμα κι ένα γράφημα μιας μέτρησης στη θέση ακρόασης μπορεί να δείξει τη λάθος ρύθμιση ενός cross. Απλά δεν είχα πρόχειρο να βάλω γράφημα με την τελική λύση που επέλεξα. Will do.

Όσο για τις ερωτήσεις
Α. 90 hz
Β. 24db/oct
Γ. 3+ μέτρα
Δ. Χμμ, μισό μέτρο από το δεξί mid, 3 μέτρα από το αριστερό.

Επίσης, δεν είμαι συνθέτης, οπότε το αυτόγραφο θα έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία!
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Ωραία αφού βρήκες την λύση.

Δείξε μας και το αποτέλεσμα, αν θες.
 

Μηνύματα
640
Reaction score
535
Ωραία αφού βρήκες την λύση.

Δείξε μας και το αποτέλεσμα, αν θες.

Ναι, αλλά κι εσύ δεν είπες τίποτα για το πως και το γιατί.
Τί ρόλο παίζει η απόσταση των woofers, τί η κλίση κλπ, πες τα ντε, με το τσιγκέλι μιλάτε πια όλοι εδώ μέσα.
Μόνο εγώ γράφω μ@λ@κιες με 2σέλιδα posts.
Ουφ, στα διάλα πια, μούργα, καθιζίματα.... :) :p


Λοιπόν, οι αλλαγές στο setup είναι οι εξής.
Η motu παροπλίστηκε, το ίδιο και τα pv1.
Το setup είναι απλό. Mdac σε ρόλο pro, με όλες τις συσκευές πάνω του και balanced έξοδο στο Sub6.
To sub6 crossάρει και δίνει σήμα στα solo.

Κερδίσαμε απλοποίηση στο setup, πλήρη τηλεχειρισμό.
Χάσαμε ελάχιστα στον ήχο, κυρίως στο κομμάτι του cross, που με τα ρυθμιστικά των focal είναι πολύ φλου.
Με δοκιμές και μετρήσεις ήρθε στα ίσα του.
Οι διορθώσεις σε eq, στο υπόλοιπο φάσμα, γίνονται με το deq2496 που συνδέεται ανάμεσα στο squeezebox και το mdac. Οι υπόλοιπες πηγές δεν το χρειάζονται :)

Με τη motu και τα pv1 είχα ένα τσικ καλύτερο ήχο συνολικά και λίγο πιο σφιχτό χαμηλό.
Με mdac/sub6, έχω πιο εκτενές μπάσο (με το eq έγινε super) και απείρως καλύτερη εμπειρία χρήσης, ευκολία κλπ.

Στο μέλον, τη θέση του mdac παίρνει μια metric. Ή κάτι άλλο, τεσπά, που προσφέρει πολλαπλά inputs, parametric eq τουλάχιστον 10 περιοχών και τηλεχειρισμό.

Το setup έγινε όσο εύχρηστο πρέπει να είναι ένα σαλονίσιο σετάπιον και όσο χαλιεντάδικο πρέπει να είναι ένα σύστημα, στα λεφτά που διαθέτω.
Και εις άλλα με υγεία.
 


zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Ναι, αλλά κι εσύ δεν είπες τίποτα για το πως και το γιατί.
Τί ρόλο παίζει η απόσταση των woofers, τί η κλίση κλπ, πες τα ντε, με το τσιγκέλι μιλάτε πια όλοι εδώ μέσα.
Μόνο εγώ γράφω μ@λ@κιες με 2σέλιδα posts.
Ουφ, στα διάλα πια, μούργα, καθιζίματα.... :) :p
Μια χαρά τα έκανες, το Delay ήταν το κλειδί για να έρθει το σωστά το κροσσ.

Θα είναι καλό, να μετρήσεις στο 1 μέτρο και να τσεκάρεις το Frequency Response, αλλά και το Step Response. (όσο πιο στενό, τόσο πιο καλό).

Θα πρέπει όμως αφού έχεις ένα sub, να το τοποθετήσεις συμμετρικά ανάμεσα από τους δορυφόρους σου, εκτός και αν μπορείς να ρυθμίσεις διαφορετικά delay για τον κάθε δορυφόρο.
 

Μηνύματα
476
Reaction score
298
Θα πρέπει όμως αφού έχεις ένα sub, να το τοποθετήσεις συμμετρικά ανάμεσα από τους δορυφόρους σου, εκτός και αν μπορείς να ρυθμίσεις διαφορετικά delay για τον κάθε δορυφόρο.

Σε ποιο σημείο cross καθίσταται αδιάφορη η θέση του sub, ώστε να μπορεί να μπει στο καλύτερο σημείο του χώρου ανεξαρτήτως συμμετρίας; Περι τα 40Hz;
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Από τα 500 hz και κάτω αρχίζει να χάνεται η κατεύθυνση σταδιακά.
Από τα 80hz και χάνουμε εντελώς την κατεύθυνση των χαμηλών.

Το πρόβλημα όμως με τα sub όταν μιλάμε για μουσική δεν είναι η κατεύθυνση, είναι ο Χρονισμός τους με τα κυρίως ηχεία.
Για αυτό και δεν τα συναντάς συχνά σε συστήματα που έχουν προσανατολισμό την μουσική.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.602
Reaction score
4.137
Σε ποιο σημείο cross καθίσταται αδιάφορη η θέση του sub, ώστε να μπορεί να μπει στο καλύτερο σημείο του χώρου ανεξαρτήτως συμμετρίας; Περι τα 40Hz;
Σε καμία.
Ένα sub σε έναν αφρόντιστο χώρο έχει μια θέση που παίζει,όσο το δυνατόν,σωστά.
Τα 2 έχουν περισσότερες,ενώ σε έναν σωστό χώρο οι θέσεις πολλαπλασιάζονται.
Το σημείο cross έχει σχέση με την αντιληπτότητα του,συνήθως κάτω από τα 80Hz είναι δύσκολος ο εντοπισμός του,αλλά και πάλι πρωταρχικής σημασίας είναι να βρεθεί το σωστό σημείο.Όλα αυτά όσον αφορά το home cinema,όπου υπάρχει ανεξάρτητο κανάλι για τις χαμηλές(L.F.E.).Στο δικάναλο δυσκολεύουν τα πράγματα λόγω της φύσης του σήματος,εξ' ου και η συνήθης πρόταση της συμμετρικής τοποθέτησης.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Λοιπόν, οι αλλαγές στο setup είναι οι εξής.
Η motu παροπλίστηκε, το ίδιο και τα pv1.
Το setup είναι απλό. Mdac σε ρόλο pro, με όλες τις συσκευές πάνω του και balanced έξοδο στο Sub6.
To sub6 crossάρει και δίνει σήμα στα solo.

Κερδίσαμε απλοποίηση στο setup, πλήρη τηλεχειρισμό.
Χάσαμε ελάχιστα στον ήχο, κυρίως στο κομμάτι του cross, που με τα ρυθμιστικά των focal είναι πολύ φλου.
Με δοκιμές και μετρήσεις ήρθε στα ίσα του.
Οι διορθώσεις σε eq, στο υπόλοιπο φάσμα, γίνονται με το deq2496 που συνδέεται ανάμεσα στο squeezebox και το mdac. Οι υπόλοιπες πηγές δεν το χρειάζονται :)

Με τη motu και τα pv1 είχα ένα τσικ καλύτερο ήχο συνολικά και λίγο πιο σφιχτό χαμηλό.
Με mdac/sub6, έχω πιο εκτενές μπάσο (με το eq έγινε super) και απείρως καλύτερη εμπειρία χρήσης, ευκολία κλπ.

Στο μέλον, τη θέση του mdac παίρνει μια metric. Ή κάτι άλλο, τεσπά, που προσφέρει πολλαπλά inputs, parametric eq τουλάχιστον 10 περιοχών και τηλεχειρισμό.

Το setup έγινε όσο εύχρηστο πρέπει να είναι ένα σαλονίσιο σετάπιον και όσο χαλιεντάδικο πρέπει να είναι ένα σύστημα, στα λεφτά που διαθέτω.
Και εις άλλα με υγεία.
Αν βρεις καλή άκρη με το cross του σαμπ σου, δε βλέπω το λόγο να μη μείνεις σε δικάναλο dac.

Επίσης, κατά τη γνώμη μου λύσεις drc τύπου dirac υπερτερούν έναντι απλών eq γιατί διορθώνουν και τη χρονική απόκριση και γενικά έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια.

Τέλος, θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσεις φυσική κάτω αποκοπή των δορυφόρων σου κλείνοντας τις οπες τους. Αν πετύχεις αντίστοιχα καλή μετάβαση στο σαμπ, είναι προτιμότερη λύση.

Υ.Γ. είμαστε ακριβώς στο ίδιο καράβι...
 
Last edited:

Μηνύματα
640
Reaction score
535
Αν βρεις καλή άκρη με το cross του σαμπ σου, δε βλέπω το λόγο να μη μείνεις σε δικάναλο dac.
Αυτό θα κάνω προς το παρόν, απλά ένα audio interface σου δίνει άπειρες δυνατότητες.
Η εμπειρία μου με τη motu μού έδειξε ότι κάνεις τη ρύθμιση του cross με μεγαλύτερη ακρίβεια, έχεις μεγαλύτερη ευελιξία (πχ διαφορετική κλίση στα 2 hpf/lpf φίλτρα), περισσότερες δυνατότητες (το hpf στο sub6 είναι κλειδωμένο σε 75/100Hz με διακόπτη).
Βέβαια αν το αποτέλεσμα σου κάτσει καλά, το βάζεις και το ξεχνάς.

Επίσης, κατά τη γνώμη μου λύσεις drc τύπου dirac υπερτερούν έναντι απλών eq γιατί διορθώνουν και τη χρονική απόκριση και γενικά έχουν μεγαλύτερη ακρίβεια.
Σίγουρα, απλά μας χωρίζουν 400 ευρώ με το dirac αυτή τη στιγμή. Μάλλον θα γίνει όμως. Όταν βρω χρόνο θα ξαναπάρω ένα trial να το δοκιμάσω περισσότερο.

Τέλος, θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσεις φυσική κάτω αποκοπή των δορυφόρων σου κλείνοντας τις οπες τους. Αν πετύχεις αντίστοιχα καλή μετάβαση στο σαμπ, είναι προτιμότερη λύση.
Χμμ, δύσκολη η εφαρμογή αυτού στα solo6 (οριζόντιο reflex, και μπροστά), αλλά αξίζει μια δοκιμή.
Μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι το hpf απαλλάσσει το ηχείο από τις χαμηλές. Είναι πολύ πιο εύκολη η δουλειά του όταν δεν καλείται να αναπαράγει 40 κύκλους, με μικρότερες παραμορφώσεις κλπ, έστω κι αν τελικά δεν έχεις output στους 40 κύκλους λόγω 'ταπώματος' του bass reflex.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Χμμ, δύσκολη η εφαρμογή αυτού στα solo6 (οριζόντιο reflex, και μπροστά), αλλά αξίζει μια δοκιμή. Μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι το hpf απαλλάσσει το ηχείο από τις χαμηλές. Είναι πολύ πιο εύκολη η δουλειά του όταν δεν καλείται να αναπαράγει 40 κύκλους, με μικρότερες παραμορφώσεις κλπ, έστω κι αν τελικά δεν έχεις output στους 40 κύκλους λόγω 'ταπώματος' του bass reflex.
Συμφωνώ, και εγώ που σου το προτείνω ακόμη δεν το έχω δοκιμάσει γιατί είναι μεγάλη η ευκολία να κόβεις ηλεκτρονικά όπου θες με ένα κλικ. Όμως, θεωρητικά το κλείσιμο της οπής έχει το πλεονέκτημα ότι δε θα έχεις πια καμία συνεισφορά της οπής στις μεσαίες συχνότητες που συνήθως όλο και κάτι έχουν, και πιθανώς να έχεις και καλύτερη απόσβεση στα μεσοχαμηλά όπου το ηχείο θα δουλεύει σαν κλειστού τύπου. Επίσης, δε θα υπάρχει καθόλου φίλτρο στους δορυφόρους. Για τις παραμορφώσεις όμως μάλλον έχεις δίκαιο. Ίσως και κλείσιμο της οπής, και HPF, ταυτόχρονα;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.603
Μηνύματα
2.867.532
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top