- Μηνύματα
- 832
- Reaction score
- 1.033
Δεν βρηκα 20 watt. Πήρα 18...
Καλύτερα να έπαιρνες περισσότερα παρά λιγότερα.Δεν βρηκα 20 watt. Πήρα 18...
Η καταπόνηση ενός κυκλώματος διαχωρισμού είναι θερμικής φύσης.Αν μπορείτε πείτε με λίγα λόγια τους λόγους για τους οποίους καταπονείται ένα crossover και τι πρέπει να κάνουμε για να μη συμβαίνει αυτό.
Το ότι όμως το πηνίο που φαίνεται να έχει αρπάξει περισσότερο είναι αυτό που σχετίζεται με τα πρίμα, δεν μας δείχνει ότι το ηχείο δεχόταν τρελό κλιπάρισμα απο τους ενισχυτές που το οδηγούσαν; Όχι ότι έχει σημασία, αλλά παρατηρούμε ότι δείχνουν να έχουν υπερθερμανθεί αισθητά για να έχει γίνει έτσι το καρούλι τους.Η καταπόνηση ενός κυκλώματος διαχωρισμού είναι θερμικής φύσης.
Τα υλικά που το αποτελούν, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι παθητικά. Αυτά, όσο καλά και αν είναι κατασκευασμένα, εμφανίζουν ανεπιθύμητα χαρακτηριστικά, που είναι ωμικής φύσης. Με απλά λόγια καταναλώνουν ισχύ και θερμαίνονται.
Γίνεται εύκολα κατανοητό πως όταν δέχεται ένα ηχείο υψηλή ισχύ για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ιδίως αν το κύκλωμα διαχωρισμού δεν έχει επαρκεί αερισμό, θα φέρει αρνητικά αποτελέσματα και ενδεχόμενη καταστροφή εξαρτημάτων.
Στα πηνία τώρα συνήθως αναφέρεται η τιμή της αντίστασης τους. Το ίδιο φαινόμενο, δηλαδή η εμφάνιση αντίστασης, συμβαίνει και στους πυκνωτές όταν διαρρέονται από ακουστικό σήμα και κατά συνέπεια ρεύμα.
Όσο καλύτερα κατασκευασμένο και ποιοτικότερο σαν τύπος είναι ένα εξάρτημα, τόσο χαμηλότερες θα είναι και οι απώλειες που θα προκαλεί στο σήμα και τόσο μεγαλύτερη ωφέλιμη ισχύ θα φτάνει στις μονάδες, άρα και στα αυτιά μας.
Έχω αναφερθεί στο παρελθόν για τη σχέση σύρματος και στάθμης, άρα και αύξησης της συνολικής ευαισθησίας ενός ηχείου.
https://www.avsite.gr/forum/threads/Πηνία-κροσσόβερ.170020/
Και κάπου εδώ ο γνωστός Κωστάκης θα μας ζαλίσει τον έρωτα με τα ενεργά που δεν έχουν κροσόβερ και λαλά και λαλά. Λίγη υπομονή και θα χαλαρώσει...
Το ηχείο έχει σίγουρα τραβήξει ζόρι. Το μικρό πηνίο με το παραμορφωμένο σασί είναι της κόρνας και ισχύει αυτό που λες. Αν δεν είχε προλάβει να καεί η αντίσταση θα είχε θέμα το πηνίο, γιαυτό και του είπα στη πρώτη απάντηση να ελέγξει και τα πηνία.Το ότι όμως το πηνίο που φαίνεται να έχει αρπάξει περισσότερο είναι αυτό που σχετίζεται με τα πρίμα, δεν μας δείχνει ότι το ηχείο δεχόταν τρελό κλιπάρισμα απο τους ενισχυτές που το οδηγούσαν; Όχι ότι έχει σημασία, αλλά παρατηρούμε ότι δείχνουν να έχουν υπερθερμανθεί αισθητά για να έχει γίνει έτσι το καρούλι τους.
Δηλαδή, το πιο πιθανό είναι αυτά τα ηχεία να λειτουργούσαν σε μεγάλους χώρους ή και έξω, σε μεγάλες εντάσεις και μικρούς ενισχυτές ( σιγά μην είχαν και κανένα crownάκη να τα οδηγήσει ). Tυπική λειτουργία ηχείων σε σχολείο και τα αποτελέσματα αυτής της χρήσης.
Ευχαριστώ πολύ, ειλικρινά όταν γράφετε για τεχνικής φύσεως θέματα έχω προσέξει ότι προσπαθείτε να είστε κατανοητός ακόμη και στους μη γνωρίζοντες με το λόγο να είναι σαφής περιεκτικός και όσο γίνεται απλός, αυτό είναι πολύ καλό.Η καταπόνηση ενός κυκλώματος διαχωρισμού είναι θερμικής φύσης.
Τα υλικά που το αποτελούν, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι παθητικά. Αυτά, όσο καλά και αν είναι κατασκευασμένα, εμφανίζουν ανεπιθύμητα χαρακτηριστικά, που είναι ωμικής φύσης. Με απλά λόγια καταναλώνουν ισχύ και θερμαίνονται.
Γίνεται εύκολα κατανοητό πως όταν δέχεται ένα ηχείο υψηλή ισχύ για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ιδίως αν το κύκλωμα διαχωρισμού δεν έχει επαρκεί αερισμό, θα φέρει αρνητικά αποτελέσματα και ενδεχόμενη καταστροφή εξαρτημάτων.
Στα πηνία τώρα συνήθως αναφέρεται η τιμή της αντίστασης τους. Το ίδιο φαινόμενο, δηλαδή η εμφάνιση αντίστασης, συμβαίνει και στους πυκνωτές όταν διαρρέονται από ακουστικό σήμα και κατά συνέπεια ρεύμα.
Όσο καλύτερα κατασκευασμένο και ποιοτικότερο σαν τύπος είναι ένα εξάρτημα, τόσο χαμηλότερες θα είναι και οι απώλειες που θα προκαλεί στο σήμα και τόσο μεγαλύτερη ωφέλιμη ισχύ θα φτάνει στις μονάδες, άρα και στα αυτιά μας.
Έχω αναφερθεί στο παρελθόν για τη σχέση σύρματος και στάθμης, άρα και αύξησης της συνολικής ευαισθησίας ενός ηχείου.
https://www.avsite.gr/forum/threads/Πηνία-κροσσόβερ.170020/
Και κάπου εδώ ο γνωστός Κωστάκης θα μας ζαλίσει τον έρωτα με τα ενεργά που δεν έχουν κροσόβερ και λαλά και λαλά. Λίγη υπομονή και θα χαλαρώσει...
Δεν είχε.... Τα περισσότερα πηρα...Καλύτερα να έπαιρνες περισσότερα παρά λιγότερα.
Η συνδεσμολογία αντιστάσεων, είτε εν σειρά είτε παράλληλα, έχει ως αποτέλεσμα την άθροιση της ισχύος.Μπορεί και να πω βλακεία, αλλά κάτι τέτοιο έχω ακούσει: δύο αντιστάσεις παράλληλα ( π.χ. μια των 10 και μια των 9 κάνουν 4.74Ω ), αντέχουν τη διπλάσια ισχύ;
Συγνώμη, αλλα η εν σειρα συνδεσμολογια αντιστάσεων δεν αυξάνει την ισχύ τους.Θα μπορούσε να πάρει δύο αντιστάσεις 2,2 Ωμ και 15 watt, να τις βάλει σε σειρά και να έχει μια αντίσταση 4,4 Ωμ και 30 watt.
Κι όμως την αυξάνει γιατί με απλά λόγια σε ένα κύκλωμα υπό τάση μετά από μια αντίσταση ακολουθεί πτώση της τάσης αυτής επομένως η αντίσταση που έπεται σε σειρά δεχόμενη χαμηλότερο βολτάζ και αφού ισχύει το P = VI μπορεί/δύναται να τραβήξει περισσότερα αμπέρ.Συγνώμη, αλλα η εν σειρα συνδεσμολογια αντιστάσεων δεν αυξάνει την ισχύ τους.
Πάρτε καλύτερα δύο αντιστάσεις 10Ω 18W και συνδέστε τις παράλληλα.Δεν είχε.... Τα περισσότερα πηρα...
Κώστα η αύξηση της ισχύος της συγκεκριμένης αντίστασης είναι δίκοπο μαχαίρι. Το έγραψα στο μήνυμα 30.Πάρτε καλύτερα δύο αντιστάσεις 10Ω 18W και συνδέστε τις παράλληλα.
Κώστα επειδή το ηχείο είναι σε σχολείο και το δουλεύει ο κάθε άσχετος ίσως και σε προαύλιο χώρο καλό θα ήταν το cross να έχει εξαρτήματα που σε περίπτωση ζορίσματος θα "φύγουν" πριν από τα μεγάφωνα, εδώ κάποιοι όπως ο γράφων (υποτίθεται σχετικός) κατάφεραν να λιώσουν όλα τα πηνία σε cross μεσοϋψηλών από υπεροδήγηση, βέβαια όπως μου είπε κι ο Πέτρος <<έπαθα κι έμαθα>>Η ισχύς των υλικών του κρος πρέπει να υπερβαίνει αυτήν των μεγαφώνων. Αυτό δεν είναι το σωστό;