ΗΧΕΙΑ: Τα όρια του hi fidelity, γούστα φρουφρού κι αρώματα

Μηνύματα
486
Reaction score
641
ισως να περιμενε κανεις το ροκ να ειναι πιο ψηλα σε δυναμικο ευρος....
το chamber Music... εκπληκτικο... το ποσο ψηλα φτανει στις χαμηλες συχνοτητες...
πολυ καλο food for thought (και οχι μονο).
Σου ειπα τωρα που αρχιζεις να γερνας πρεπει να αρχισεις να ακους και λιγο κλασικη (κρυφα φυσικα στην αρχη)
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.416
Reaction score
7.277
Τα όρια στάθμης του hi-fi πάντως, συμφωνούν με το σκεπτικό του dapost.

Οι αρχές της πιστής αναπαραγωγής, εμπεριέχουν και "κανόνες" στάθμης, που έχουν θεσπιστεί στα 80-85 ντεσιμπέλ, το οποίο σημαίνει μέγιστες στάθμες 100-105 ντεσιμπέλ, που είναι αρκετά ασφαλές να θεωρήσουμε πως αυτές αφορούν τις πρώτες 3 οκτάβες, άρα κοιτάζοντας λίγο τις γραμμές ακουστοτητας:

View attachment 180973

Θα δούμε πως τα 105 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους αντιστοιχούν στα 60 Φον, ενώ στους 100 κύκλους είναι στα 100 Φον.

Δηλαδή μιλάμε για κορυφές μπασογραμμης, που κυμαίνονται μεταξύ 60 και 100 Φον, και προφανώς βλέπουμε πως τα ανώτερα μπάσα, αυτά από ρυθμικά μοτίβα μπιτάδικης μουσικής, αντιστοιχούν σε υψηλότερη αντιληπτή στάθμη, παρά το γεγονός πως μιλάμε για ίδια μετρήσιμη στάθμη κορυφής (105 ντεσιμπέλ).

Κοιτάζοντας ξανά το ωραιότατο αυτό διάγραμμα που εσωσα στη μνήμη του κινητού μου:

View attachment 180974

Βλέπουμε πως στα περισσότερα μουσικά είδη η μπασογραμμη βρίσκεται καμιά 15-αρια ντεσιμπέλ υψηλότερα της περιοχής υψηλής ευαισθησίας.

Αυτό σημαίνει πρακτικά, πως αν έχουμε μετρήσιμες στάθμες κορυφής στα 105 ντεσιμπέλ, τότε οι μετρήσιμες μέγιστες στάθμες στα μεσαία, κατά μέσο όρο θα βρίσκονται περί τα 90 ντεσιμπέλ, δηλαδή 90 Φον κορυφές, δηλαδή μέση στάθμη 70 Φον.

Δηλαδή αγαπητέ μου φίλε dapost, με αρκετή ασφάλεια μπορούμε να πούμε πως η στάθμη αναφοράς παίζει μεσαία σε μέση στάθμη περί τα 70 ντεσιμπέλ, με κορυφές στα 90 ντεσιμπέλ, και αυτές οι τιμές ισοδυναμούν με ίδιες τιμές Φον.

Όμως η μπασογραμμη τούτων μπορεί να βρίσκεται μεταξύ 60 και 100 Φον (στιγμιαίες κορυφές) που αντιστοιχούν σε μετρήσιμες στάθμες έως 105 ντεσιμπέλ εκεί κάτω.

Πιο χαλαρά, στο ασανσέρ...


Δηλαδή, που θέλω να καταλήξω:

Τα όρια στάθμης των απαιτήσεων της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, δεν είναι δα τίποτα σπουδαίο, δε θα ενοχληθεί κανείς.

Ωστόσο, είναι πραγματικό πρόβλημα για δυνατούς λύτες το να έχουν δορυφόρο που να παίζει αδιαμαρτύρητα 105 ντεσιμπέλ στους 100 κύκλους και όμοια στάθμη στους 20, χωρίς βέβαια να είναι τίποτα τρομερό.

Αυτά είναι τα όρια στάθμης της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, και αυτό το λίγο, τα 20-25 ντεσιμπέλ (μέχρι 27 έχω δει στο ρουν) είναι το μέγιστο δυναμικό εύρος που θα συναντήσουμε.

Είμαι ενήμερος, έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με διάχυση στο ταβάνι.
Όπως πάντα, ενδιαφέρον ποστ και ανάλυση. Θα το διαβάσω πιο προσεκτικά αλλά νομίζω το διάγραμμα που έβαλες δείχνει δυναμική περιοχή και όχι στάθμη ως προς συχνότητα. Σε όπερα, κλασσικη, πιάνο κλπ. η μεγάλη δυναμική περιοχή είναι στις χαμηλές, κάτι που φυσικά είναι επιθυμητό. Σε ροκ, ποπ, κλπ άστα να πάνε.

Να μπορεί το γουφερ σου και να το φρενάρει η ηχογράφηση. Τραντζικ.

Επίσης τραντζικ να προσπαθούμε εμείς να στήνουμε συστήματα με υψηλό δυναμικό εύρος, να μπορούν να παίζουν δυνατά αλλά η μουσική να έχει φτιαχτεί για ακριβώς τα αντίθετα συστήματα. Για συστήματα που θα παίζουν χαμηλά και χωρίς δυναμικο εύρος. Ε σε αυτά τα συστηματα, η συμπίεση κάνει δυνατή την ακρόαση χαμηλών περασμάτων που αλλιώς θα χάνονταν στο θόρυβο του περιβάλλοντος.
 

Μηνύματα
227
Reaction score
103
Και γ@μω τα παιδιά είναι ο Κυριάκος.

Φιλικούς χαιρετισμούς! :party:

ΥΓ. Να δούμε πότε θα ολοκληρώσει σωστό πολυκάναλο σεταπ, νομίζω πως κάτι πάει να κάνει..
Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα... η εκτίμηση είναι αμοιβαία...

Έχω προχωρήσει σε σύστημα Dolby Atmos όχι βέβαια σε εξτρεμιστικές καταστάσεις όπως η δική σου και του Dr. αλλά το παλεύω πάντως..
 

Μηνύματα
9.932
Reaction score
6.341
ραντεβού σε μια βδομάδα? τον άλλο μήνα?
....νομίζω....
γιατί ήταν η πρώτη μου φορά :biggrin:
Να τις εκατοστήσεις!
Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα... η εκτίμηση είναι αμοιβαία...

Έχω προχωρήσει σε σύστημα Dolby Atmos όχι βέβαια σε εξτρεμιστικές καταστάσεις όπως η δική σου και του Dr. αλλά το παλεύω πάντως..
Καλησπέρα Κυριάκο! Ωραία πράγματα. Να το χαίρεσαι το σύστημά σου όσο μπορείς!
 

Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
18.927
Reaction score
47.343
Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα... η εκτίμηση είναι αμοιβαία...

Έχω προχωρήσει σε σύστημα Dolby Atmos όχι βέβαια σε εξτρεμιστικές καταστάσεις όπως η δική σου και του Dr. αλλά το παλεύω πάντως..
Καλώς τον :party:

Μιας που το έφερε η κουβέντα, έκανες και κίνηση για κεντρικό ηχείο; Ή κάποιον προγραμματισμό;
 

daharis666

Crystalator- Reporter
Moderator
Μηνύματα
22.730
Reaction score
46.754
Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα... η εκτίμηση είναι αμοιβαία...

Έχω προχωρήσει σε σύστημα Dolby Atmos όχι βέβαια σε εξτρεμιστικές καταστάσεις όπως η δική σου και του Dr. αλλά το παλεύω πάντως..
τώρα πιαστήκατε...θέλουμε πληροφορίες 8-)
 


Μηνύματα
3.820
Reaction score
10.703
Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα... η εκτίμηση είναι αμοιβαία...

Έχω προχωρήσει σε σύστημα Dolby Atmos όχι βέβαια σε εξτρεμιστικές καταστάσεις όπως η δική σου και του Dr. αλλά το παλεύω πάντως..
-
Την καλησπέρα μου Κυριάκο και την εκτίμηση μου .

-
 

Μηνύματα
227
Reaction score
103
Καλώς τον :party:

Μιας που το έφερε η κουβέντα, έκανες και κίνηση για κεντρικό ηχείο; Ή κάποιον προγραμματισμό;
Έχω το Focal που βλέπεις αλλά σε άλλη θέση... το σύστημα έχει εντελώς άλλη διάταξη πλέον ώστε να κατέβει η οθόνη όσο χαμηλότερα ήταν δυνατόν...
 


Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
18.927
Reaction score
47.343
Έχω το Focal που βλέπεις αλλά σε άλλη θέση... το σύστημα έχει εντελώς άλλη διάταξη πλέον ώστε να κατέβει η οθόνη όσο χαμηλότερα ήταν δυνατόν...
Καλά έκανες με την οθόνη, αλλά τα ηχεία σου ζητούν αυτό το κεντρικό να τους κάνει παρέα.....να γίνει χαμός
2Χ9.5 woofer
2X7 mid.
:superman:

78702A1E-B538-489D-A321-16A3833FDD1C.jpeg


Το μικρό φοκαλάκι δεν θα τα καταφέρνει με τα θηρία δίπλα του, μπορεί κανα βράδι που θα κοιμάσαι να το φάνε και να το ψάχνεις :)

Εχεις δοκιμάσει να παίξεις με phantom center? Λογικά θα ακούγεται πολύ καλύτερα.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.953
Reaction score
37.027
Καλά έκανες με την οθόνη, αλλά τα ηχεία σου ζητούν αυτό το κεντρικό να τους κάνει παρέα.....να γίνει χαμός
2Χ9.5 woofer
2X7 mid.
:superman:

View attachment 180994

Το μικρό φοκαλάκι δεν θα τα καταφέρνει με τα θηρία δίπλα του, μπορεί κανα βράδι που θα κοιμάσαι να το φάνε και να το ψάχνεις :)

Εχεις δοκιμάσει να παίξεις με phantom center? Λογικά θα ακούγεται πολύ καλύτερα.
Επικροτώ αν μη τι άλλο,μια ζωή και ο γράφων με...phantom center παίζει.:laugh:
 

Μηνύματα
4.372
Reaction score
5.240
Θελουμε χαμηλα οθονη για να ΄΄μπαινουμε μεσα΄΄ παει πατωματα κεντρικο ακους τις φωνες απο κατω ,παμε ψηλα την οθονη για να σηκωθει λιγο να φυγει και απο την πρωτη ανακλαση πατωματος λεμε τωρα , μας βγαινει το σβερκο, τοποθετουμε ηχοπερατη μας πηδαει κοντραστ,ευκρινεια βλεπουμε πλεξεις κοκ, αλλα φωνες καρφι ξεπηδανε απο μεσα ....καταραμενη ζωη ποτε θα ησυχασουμε (το θελουμε,;..>:(
 


Μηνύματα
486
Reaction score
641
βαση των πιο πανω, αν καποιος ακουει κατα κυριο λογο ροκ σε μια (μεση) σταθμη κοντα στην αναφορας... οπου το δυναμικο ευρος της ειναι μαξιμουμ 12db... η ελλειψη υπογουφερ δεν θα ειναι τοσο αντιληπτη (δεδομενου οτι τα ηχεια του μπορουν να αποδωσουν καποια παντα-μοιωμενη-ενεργεια στις πρωτες οκταβες), οδηγοντας τον σε λανθασμενα συμπερασματα ... αν καταλαβα καλα?
(δεν λεω για μενα)
Δε ξερω να σου απαντησω ακριβως στο ερωτημα σου οπως το θετεις ακριβως γιατι δε καταλαβαινω και πολυ καλα.

Εγω να σου πω αυτο που καταλαβαινω απο το paper του dipost (και επειδη ειμαι και πρακτικος ανθρωπος) :

1) Να δινουμε μεγαλη προσοχη (περαν των αλλων) οταν ακουμε πιανο και φωνη καθως θα κρινουμε πιο καλα εαν ειμαστε ικανοποιημενοι απο τη αποδοση του συστηματος μας - ηχου για την αποδοση δυναμικων αντιθεσεων.

2) Να ακουμε σε σιγανες σταθμες καθως εκει το αυτι μας εχει μεγαλυτερη (λογαριθμικη) ικανοτητα να διακρινει δυναμικες αντιθεσεις. Εαν δυναμωσουμε πολυ τη σταθμη, ακουμε λιγοτερα δυναμικα. Οχι οτι δε τα παιζει το συστημα κατα αναγκη. Ειναι θεμα λειτουργιας αυτιου.

Απο εμπειρια που εχω στην ερευνα το paper απλως χρησιμοποιει την αναπαραγωγη των μηχανηματων. Ο σκοπος του ειναι αλλος και οχι αυτο που προσπαθειται να γινει κατανοητο εδω.

Νομιζω απλως θελει να πει αυτο που ειπα στο 2).

Απλως οι ανθρωποι (οι κωφοι) εννοω οταν ακουνε μουσικη με λιγοτερο δυν, ευρος ενω ειναι ρυθμισμενο για ομιλια σε quite (λεξη κλειδι) περιβαλλον οταν ακουνε μουσικη λογω συμπιεσης τους ενοχλει και δεν ακουν και λεπτομερειες συν τοις αλλοις..

Δεν ειμαι ειδικος μπορει να λεω βλακεια ή δεν εχω καταλαβει οι ειδικοι που το πανε το συμπερασμα.

Ας απαντησουν οι ειδικοι. Δε θελω αθελα μου να κατηγορηθω οτι παραπλανω, Και εγω θελω να καταλαβω τι εκανε εντυπωση ?
 

Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
18.927
Reaction score
47.343
Πω πω τι θηρίο είναι αυτό; Like.
Είναι σοβαρά μεγάλο, δες και εδώ

5C7A0332-7CC8-485C-A6C0-CCD71E1EBA7D.jpeg


Τοποθετείται στο πάτωμα και κάνεις tilt την μονάδα του mid+tweeter προς την θέση ακρόασης.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
8.197
Reaction score
15.845
@thva , με αφορμη τους χρηστες ακουστικων βοηθηματων, βγηκαν καποιες ενδεικτικες τιμες δυναμικου ευρους (για ολο το ακουστο φασμα), οι οποιες τιμες συγκρινονονται με το δυναμικο φασμα της ομιλιας.
εμας για την ωρα μας ενδιαφερει το δυναμικο αυτο ευρος που ερχεται να προστεθει πανω στη σταθμη αναπαραγωγης.
 


Μηνύματα
486
Reaction score
641
Δε ξερω να σου απαντησω ακριβως στο ερωτημα σου οπως το θετεις ακριβως γιατι δε καταλαβαινω και πολυ καλα.

Εγω να σου πω αυτο που καταλαβαινω απο το paper του dipost (και επειδη ειμαι και πρακτικος ανθρωπος) :

1) Να δινουμε μεγαλη προσοχη (περαν των αλλων) οταν ακουμε πιανο και φωνη καθως θα κρινουμε πιο καλα εαν ειμαστε ικανοποιημενοι απο τη αποδοση του συστηματος μας - ηχου για την αποδοση δυναμικων αντιθεσεων.

2) Να ακουμε σε σιγανες σταθμες καθως εκει το αυτι μας εχει μεγαλυτερη (λογαριθμικη) ικανοτητα να διακρινει δυναμικες αντιθεσεις. Εαν δυναμωσουμε πολυ τη σταθμη, ακουμε λιγοτερα δυναμικα. Οχι οτι δε τα παιζει το συστημα κατα αναγκη. Ειναι θεμα λειτουργιας αυτιου.

Απο εμπειρια που εχω στην ερευνα το paper απλως χρησιμοποιει την αναπαραγωγη των μηχανηματων. Ο σκοπος του ειναι αλλος και οχι αυτο που προσπαθειται να γινει κατανοητο εδω.

Νομιζω απλως θελει να πει αυτο που ειπα στο 2).

Απλως οι ανθρωποι (οι κωφοι) εννοω οταν ακουνε μουσικη με λιγοτερο δυν, ευρος ενω ειναι ρυθμισμενο για ομιλια σε quite (λεξη κλειδι) περιβαλλον οταν ακουνε μουσικη λογω συμπιεσης τους ενοχλει και δεν ακουν και λεπτομερειες συν τοις αλλοις..

Δεν ειμαι ειδικος μπορει να λεω βλακεια ή δεν εχω καταλαβει οι ειδικοι που το πανε το συμπερασμα.

Ας απαντησουν οι ειδικοι. Δε θελω αθελα μου να κατηγορηθω οτι παραπλανω, Και εγω θελω να καταλαβω τι εκανε εντυπωση ?
Μη βαζεις λαικ μπορει να λεω βλακεις , ευχαριστω ομως για το support. Αληθιεα ακους και κλασικη που ειπε καποιος παραπανω ή αστειευοταν ? (δε ξερω προσωπα και πραγματα σορρυ για το καποιος)
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
157.828
Μηνύματα
2.452.080
Members
35.642
Νεότερο μέλος
mik1
Top