ΗΧΕΙΑ: Τα όρια του hi fidelity, γούστα φρουφρού κι αρώματα


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
ακουγονται ίδια η όχι δυο διαφορετικά σετ απ με ιδιες ρυθμίσεις και μετρήσεις ?
Ακούγονται τόσο ίδια, που οι διαφορές τους παύουν να έχουν αξία, όταν πας να συγκρίνεις δύο διαφορετικά σεταπ.

Δίνοντας περισσή αξία σε αυτό που δεν την δικαιούται, δεν βγαίνεις κερδισμένος.

Ταυτόχρονα, δεν παύουν να υφίστανται διαφορές, κυρίως λόγω κατασκευαστικών αρχών, που διαφοροποιούν τους λοβούς ακτινοβολίας, και τη σχέση της απόκρισης ον αξις με αυτήν της οφ αξις.

Η ισοσταθμιση στο ίδιο ταργκετ κερβ της ον αξις, σε δύο διαφορετικά ηχειακα σεταπ θα ακολουθείται από διαφορετική απόκριση σε οφ αξις μέτρηση.

Το σπινοραμα, συμπεριλαμβάνει εξαιρετική περιγραφή της οφ αξις σε σχέση με την ον αξις, και βλέπεις σημαντικές διαφορές μεταξύ ηχείων που είναι εκπληκτικά όμοιες οι ον αξις τους.

Ταυτόχρονα, η ποσότητα της ενέργειας στην οφ αξις, εξαρτάται σημαντικά από το εύρος της γωνίας του κάθε λοβού, πέραν της ομοιότητας ή όχι στην απόκριση ον και οφ αξις.

Αυτό σημαίνει πως 2 διαφορετικά ηχειακα σεταπ θα βάζουν σε διαφορετική ποσότητα το καθένα τον χώρο στο τελικό αποτέλεσμα.

Άρα, αυτό που διαφοροποιείται, είναι αφενός η ποιότητα της απόκρισης του χώρου, αναλόγως ισορροπημένης απόκρισης οφ αξις, και στη συνέχεια η ποσότητα της ενέργειας του χώρου, αναλόγως εύρους του λοβού και συνολικής ενέργειας σε οφ αξις.

Δηλαδή, ποιότητα και ποσότητα της ενέργειας του χώρου.

Όσο περισσότερο βγαίνει από την εξίσωση η παράμετρος του χώρου, τόσο λιγότερη σημασία έχει η διαφοροποίηση του ηχειακου σεταπ.

Επίσης, όσο πιο ισορροπημένη είναι η απόκριση του ίδιου του χώρου, τόσο λιγότερο θα διαφοροποιείται το αντιληπτό αποτέλεσμα.

Έχουμε δηλαδή 2 ειδών διαφοροποιήσεις της τονικης ισορροπίας της έμμεσης ακτινοβολίας, μια που προέρχεται από τη διαφοροποίηση της οφ αξις, και μια που προέρχεται από την χαρακτηριστική απόκριση του χώρου, την ηχητική του ταυτότητα.

Σε τυχαίας ηχητικής χώρο, με τυχαίου σπινοραματος ηχεία, οι συγκρίσεις είναι πέραν του ορίου της λογικής, και θα μπορούσαν να συσχετιστούν με ανούσιες και τυχαίες συγκρίσεις καλωδίων, όπου τα αντιφατικά σχόλια από διαφορετικούς χρήστες είναι δεδομένα.

Οκ?
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.065
δηλαδη , όταν παίζουν σε στάθμες που τις έχουν άνετα και τα δυο ( ότι και αν συγκρίνουμε ,Ηχεια ηολοκληρα συστηματα ) ......παίζουν ίδια ?
τα βαζεις δίπλα δίπλα και δεν τα ξεχωρίζεις ?
Ο έαρ μιλάει για τρομακτική ακρίβεια.....
Για πες....
μετά από όλα αυτά που έχει γράψει ο Κώστας εξακολουθείς και ρωτάς έτσι για την επιμονή?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
αν ο χωρος κωστα ειναι της προκοπης και τα μεγαλα ηχεια μια χαρα πεζνε σε χαμηλη ενταση :drinks:
Η ύπαρξη "ευαίσθητων" σαμπ με χαμηλής αντίστασης ανάρτηση και υψηλής τιμής μαγνητικού πεδίου, είναι η λύση στο πρόβλημα, αλλά δε φτάσαμε ακόμα εκεί, μη βγιάζεσαι. :)
 


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.065
Εχω χρόνια που τα λέω , αλλά , εγω τα λέω εγω τα ακουω.
Μαλακές αναρτήσεις Coral, ώστε να κάνουν διαδρομές τα Coral woofers , απλό πράγμα Coral.
Εγώ τα λέω Coral,εγώ τα ακούω Coral.
🤩🤩🤩
 

P

PMC

Guest
Ακούγονται τόσο ίδια, που οι διαφορές τους παύουν να έχουν αξία, όταν πας να συγκρίνεις δύο διαφορετικά σεταπ.

Είναι σαν να λες ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης ΟΛΗ η αγορά του hifi. Ένα ηχείο ( που απλά να έχει σωστές προδιαγραφές) , μια πηγή και .......τέλος .)

θα περιμένω επ αυτού τα σχόλια των κογια και μπχουτια....

Όσο περισσότερο βγαίνει από την εξίσωση η παράμετρος του χώρου, τόσο λιγότερη σημασία έχει η διαφοροποίηση του ηχειακου σεταπ.

βαλαμε σαν προηποθεση να μετράνε ίδια !

Σε τυχαίας ηχητικής χώρο, με τυχαίου σπινοραματος ηχεία, οι συγκρίσεις είναι πέραν του ορίου της λογικής, και θα μπορούσαν να συσχετιστούν με ανούσιες και τυχαίες συγκρίσεις καλωδίων, όπου τα αντιφατικά σχόλια από διαφορετικούς χρήστες είναι δεδομένα.
:rolleyes:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
Το να "ξεχωρίζεις" οτιδήποτε από οτιδήποτε, υπό μορφή αντιληπτής διαφοράς, δεν είναι κατόρθωμα.
Ταυτόχρονα, δεν μπορεί να είναι και το ζητούμενο.
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί του δίνετε ιδιαίτερη σημασία, έμφαση και το ταυτίζετε με το σκοπό της ακρόασης..

Μια διαφοροποίηση, όποια κι αν είναι αυτή, μπορεί αναλόγως ηχογράφησης, να έχει θετικές ή αρνητικές συνέπειες στο αντιληπτό άκουσμα, ή και να είναι αδιάφορη.

Οι τονικές αλλοιώσεις, είτε προς την μια κατεύθυνση είτε προς την άλλη, είναι αποδεδειγμένα ανούσιες.
Πουλιούνται και αγαπιούνται ηχεία που έχουν σοβαρές τονικές αλλοιώσεις, και κανείς δεν παραπονιέται.
Άντε και τις κατάλαβες, μεταξύ δύο ηχείων.
Και; Ποιο το νόημα;
Τι κερδίζουμε από όλη αυτή την ιστορία, πέραν της επιβεβαίωσης ότι δεν είμαστε κουφοί;

Μια άλλη πικρή αλήθεια, είναι οι ολικές αρμονικές παραμορφώσεις. Δεν ενοχλούν κανέναν. Ας είναι και στο θεό.
Ωραία, τις άκουσες τις διαφορές, το ένα παραμορφωσε εδώ, το άλλο εκεί, ακούς διαφορά. Και; Ποιο ακριβώς το νόημα;
Υπάρχει περίπτωση να επιλέξεις συνειδητά και αντικειμενικά τις παραμορφώσεις που σου αρέσουν; Με ποια ηχογράφηση; Σε ποια στάθμη;
Δε καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ασχοληθούμε.
Ειλικρινά.
Είναι σαν να λες ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης ΟΛΗ η αγορά του hifi
Όχι.
Δεν έχει λόγο ύπαρξης όλη η παραφιλολογία του Χάι Ενδ.

Μεγάλη διαφορά...

Και βεβαίως, δεν διαφωνώ ιδιαιτέρως με το συμπέρασμα. Δηλαδή, προσωπικώς μου είναι εντελώς αδιάφορο αν θα στήσω στο σπίτι μου σεταπ με ATC, ή PMC, ή Genelec ή Neumann. Όλα τα ανωτέρω είναι εξαιρετικά, πολύ πάνω από αυτό που χρειάζεται για να απολαύσω τη μουσική μου, δεν με ενδιαφέρει διόλου να ακούσω πριν διαλέξω, κι ας έχουν ακουστες διαφορές μεταξύ τους. Και; Ποιο το νόημα;

Νόημα θα είχε να επιλέξω ένα me Geithain, διότι θα μου προσφέρει καρδιοειδη λοβό και ομοαξονική αρχιτεκτονική, δηλαδή πολύ ομοιογενές τονικά σε οφ αξις, και συμπεριφορές εντοιχισμένων, χωρίς άγχος τοποθέτησης από το πίσω τοιχωματικό όριο, χωρίς διακυμάνσεις απόκρισης. Αντικειμενικά πλεονεκτήματα.
Και φυσικά χωρίς να χρειάζεται να ακούσω τίποτα.
Μπορώ να διακρίνω διαφορές μεταξύ του ενός και του άλλου; Ναι, φυσικά. Και; Τι κερδίζω; Μανταλάκι.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
Ένα ηχείο ( που απλά να έχει σωστές προδιαγραφές) , μια πηγή και .......τέλος
Ναι.
Γιατί; Ενοχλεί την αξία που έδωσαν οι επιτήδειοι έμποροι στο χρυσό αφτί σου;
Τσούζει; Ξύδι.

Ποιος νομίζεις ότι είσαι για να κρίνεις σοβαρά ηχεία καταξιωμένων κατασκευαστών που κοσμούν άπειρα στούντιο;
Που θα τα χώσεις στο ο,τι να'ναι σαλόνι σου;
Θες να έχει αξία η άποψή σου;
Λυπάμαι, δε της δίνω καμία αξία.
Ούτε της αξίζει, ούτε προβλέπεται.
Κι όποιος σου λέει ότι έχει αξία η άποψή σου, σε δουλεύει ψιλό γαζί.
 

P

PMC

Guest
Ναι.
Γιατί; Ενοχλεί την αξία που έδωσαν οι επιτήδειοι έμποροι στο χρυσό αφτί σου;
Τσούζει; Ξύδι.
1)Κάλεσμα στον κογια είναι αυτό?.....χαχαχα( ειναι γνωστό το μένος του προς αυτή την ομάδα επαγγελματιών ..)


2)γιατι εσυ έχεις δώσει λιγα?.....χαχαχαχαχαχα


3) κάτι είπες πριν για δυναμικό εύρος ......δεν ισχύει τώρα ούτε αυτό?.......χαχαχαχαχαχαχαχα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
γιατι εσυ έχεις δώσει λιγα?..
Όχι, περισσότερο βλαμμένος ήμουν εγώ.


κάτι είπες πριν για δυναμικό εύρος ......δεν ισχύει ούτε αυτό?.
Φυσικά ισχύει.
Όλα μαζί ισχύουν, δεν αναιρεί το ένα το άλλο..

Μετρήσιμα πράγματα είναι.
 

P

PMC

Guest
Ποιος νομίζεις ότι είσαι για να κρίνεις σοβαρά ηχεία καταξιωμένων κατασκευαστών που κοσμούν άπειρα στούντιο;
Που θα τα χώσεις στο ο,τι να'ναι σαλόνι σου;
Θες να έχει αξία η άποψή σου;
Λυπάμαι, δε της δίνω καμία αξία.
Ούτε της αξίζει, ούτε προβλέπεται.
Κι όποιος σου λέει ότι έχει αξία η άποψή σου, σε δουλεύει ψιλό γαζί
ειναι Σάββατο βράδυ και σίγουρα έχεις ανοίξει κανα καλό μπουκαλάκι ........
ελπιζω αύριο να είσαι καλύτερα....
καλη νύχτα.
 


Μηνύματα
2.196
Reaction score
2.719
Για dedicated χώρο θα ηθελα τα Adam s5v και όχι 2 μόνο αλλά πολλά τέτοια.
Για οικιακό σαλόνι θα προτιμουσα τα focal maestro utopia evo με κάποια subwoofer φυσικά..
 

P

PMC

Guest
@jiovani75 όταν λες να μετράνε ίδια, τι εννοείς;
Αυτό ακριβως που είπες και συ όταν ήσουν Σπίτι μου και ρυθμισες το στέρεο μου κατά τα δικά σου πρότυπα και καμπύλες και πήρες τον έαρ τηλέφωνο και του είπες ότι παίζουν ΙΔΙΑ........
Τόσο ίδια....( το θυμάσαι? )
Οταν ¨κατάφερες¨ να κανείς αυτό που έχω να ακούγεται σαν το δικό σου.....
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.933
Αυτό ακριβως που είπες και συ όταν ήσουν Σπίτι μου και ρυθμισες το στέρεο μου κατά τα δικά σου πρότυπα και καμπύλες και πήρες τον έαρ τηλέφωνο και του είπες ότι παίζουν ΙΔΙΑ........
Τόσο ίδια....( το θυμάσαι? )
Οταν ¨κατάφερες¨ να κανείς αυτό που έχω να ακούγεται σαν το δικό σου.....
Δεν ακούγονται ίδια, ακούγονται παρόμοια. Οι μεταβλητές είναι πολλές, και κυρίως ο χώρος, δεν γίνεται να ακούγονται ακριβώς ίδια. Ειναι αδύνατον να ακούγονται ίδια σε διαφορετικούς χώρους, ακόμα και αν η ρυθμισμένη απόκριση είναι ίδια. (Το Target curve)

Ακόμα και στον ίδιο χώρο, με την ίδια Target curve, δυο συστήματα θα ακούγονται διαφορετικά γιατί:

Εχουν διαφορετικές παραμορφώσεις τα ηχεία και καθε συσκευή, και σε διαφορετικό σημείο του φάσματος.
Εχουν διαφορετικό δυναμικό εύρος, τα ηχεία και καθε συσκευή.
Εχουν διαφορετική off axis τα ηχεία-διαφορετικο spinorama-διαφορετικό directivity index, group delay, άστα να πανε δεν τελειώνει η λίστα, οι παραλλαγές ειναι άπειρες.

Οπότε μιλάμε για σχετική ομοιότητα.
Ακούγονται όμως «περισσότερο ίδια» από όσο ακούγεται ενα ηχείο σε εναν χώρο επίδειξης συγκριτικά με το πως ακούγεται το ίδιο ηχείο, όταν το φέρνει στο σπίτι του ο αγοραστής.

Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός.
 
Last edited:

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Αυτό ακριβως που είπες και συ όταν ήσουν Σπίτι μου και ρυθμισες το στέρεο μου κατά τα δικά σου πρότυπα και καμπύλες και πήρες τον έαρ τηλέφωνο και του είπες ότι παίζουν ΙΔΙΑ........
Τόσο ίδια....( το θυμάσαι? )
Οταν ¨κατάφερες¨ να κανείς αυτό που έχω να ακούγεται σαν το δικό σου.....
εχεις απολυτο δικιο αλλα που να το βρεις....
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.142
Reaction score
26.706
Κατά τεκμήριο, τα πολύ μεγάλα ηχεία, με μεγάλα μεγάφωνα σημαντικής μάζας, έχουν ας πούμε μια αδράνεια, που ορίζει μια ουδό στάθμης, πάνω από την οποία είναι εντυπωσιακά, ενώ κάτω από αυτήν, υπολειτουργούν, σα να μην ξεκινάνε χαμηλά, θέλουν μια α στάθμη για να αρχίσουν να δείχνουν τις χάρες τους.

Το αντίστροφο ισχύει για τα μικρά ηχεία σε μεγάλες στάθμες. Έχουν μια ουδό, πάνω από την οποία γίνονται δυσάρεστα,
Δηλαδή, κάθε ηχείο, αναλόγως πόσο μικρό ή πόσο μεγάλο είναι, και ανεξάρτητα από τα όρια στάθμης του, έχει ένα περιορισμένο εύρος στάθμης άριστης λειτουργίας, πάνω ή κάτω από το οποίο, εμφανίζεται σαφώς υποδεέστερο.
Μήπως μια κάποια εξισορρόπηση επιτυγχάνεται με τη χρήση >1 μεγαφώνων μικρότερων?
 

Μηνύματα
362
Reaction score
387
Το να "ξεχωρίζεις" οτιδήποτε από οτιδήποτε, υπό μορφή αντιληπτής διαφοράς, δεν είναι κατόρθωμα.
Ταυτόχρονα, δεν μπορεί να είναι και το ζητούμενο.
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί του δίνετε ιδιαίτερη σημασία, έμφαση και το ταυτίζετε με το σκοπό της ακρόασης..

Μια διαφοροποίηση, όποια κι αν είναι αυτή, μπορεί αναλόγως ηχογράφησης, να έχει θετικές ή αρνητικές συνέπειες στο αντιληπτό άκουσμα, ή και να είναι αδιάφορη.

Οι τονικές αλλοιώσεις, είτε προς την μια κατεύθυνση είτε προς την άλλη, είναι αποδεδειγμένα ανούσιες.
Πουλιούνται και αγαπιούνται ηχεία που έχουν σοβαρές τονικές αλλοιώσεις, και κανείς δεν παραπονιέται.
Άντε και τις κατάλαβες, μεταξύ δύο ηχείων.
Και; Ποιο το νόημα;
Τι κερδίζουμε από όλη αυτή την ιστορία, πέραν της επιβεβαίωσης ότι δεν είμαστε κουφοί;

Μια άλλη πικρή αλήθεια, είναι οι ολικές αρμονικές παραμορφώσεις. Δεν ενοχλούν κανέναν. Ας είναι και στο θεό.
Ωραία, τις άκουσες τις διαφορές, το ένα παραμορφωσε εδώ, το άλλο εκεί, ακούς διαφορά. Και; Ποιο ακριβώς το νόημα;
Υπάρχει περίπτωση να επιλέξεις συνειδητά και αντικειμενικά τις παραμορφώσεις που σου αρέσουν; Με ποια ηχογράφηση; Σε ποια στάθμη;
Δε καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ασχοληθούμε.
Ειλικρινά.

Όχι.
Δεν έχει λόγο ύπαρξης όλη η παραφιλολογία του Χάι Ενδ.

Μεγάλη διαφορά...

Και βεβαίως, δεν διαφωνώ ιδιαιτέρως με το συμπέρασμα. Δηλαδή, προσωπικώς μου είναι εντελώς αδιάφορο αν θα στήσω στο σπίτι μου σεταπ με ATC, ή PMC, ή Genelec ή Neumann. Όλα τα ανωτέρω είναι εξαιρετικά, πολύ πάνω από αυτό που χρειάζεται για να απολαύσω τη μουσική μου, δεν με ενδιαφέρει διόλου να ακούσω πριν διαλέξω, κι ας έχουν ακουστες διαφορές μεταξύ τους. Και; Ποιο το νόημα;

Νόημα θα είχε να επιλέξω ένα me Geithain, διότι θα μου προσφέρει καρδιοειδη λοβό και ομοαξονική αρχιτεκτονική, δηλαδή πολύ ομοιογενές τονικά σε οφ αξις, και συμπεριφορές εντοιχισμένων, χωρίς άγχος τοποθέτησης από το πίσω τοιχωματικό όριο, χωρίς διακυμάνσεις απόκρισης. Αντικειμενικά πλεονεκτήματα.
Και φυσικά χωρίς να χρειάζεται να ακούσω τίποτα.
Μπορώ να διακρίνω διαφορές μεταξύ του ενός και του άλλου; Ναι, φυσικά. Και; Τι κερδίζω; Μανταλάκι.
Από την αρχή σου έγραψα πάρε KLIPSCHORN Να τα κολλήσεις στον τοίχο να τελειώσουν τα προβλήματα σου να παίζουν και Τέλεια
 
Last edited by a moderator:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.320
Μηνύματα
2.858.456
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top