Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

Μηνύματα
348
Reaction score
359
Το τουνελ πισω ηταν για τον αξονα μεταδοσης αλλα ειναι και για την βελτιωση της ακαμψιας. Γιαυτο και δεν ειναι πολυ ψηλο αλλα πλατυ και επιπεδο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
το c-hr+ πότε έρχεται στην Ευρώπη ξέρεις κανείς ;
Τέλη του έτους λένε, πες αρχές του '26 να είσαι σίγουρος.

Οι παραγγελίες όμως, πιθανώς να έχουν ήδη ανοίξει.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.936
Reaction score
32.923
Tι πίτσες βλέπω πρωί πρωί ....... 😅

Toyotάκιας το έκανε το video; :roflmao:
Tο βέβαιο είναι πως είναι άσχετος. "Οι Tesla και BYD δουλεύουν ακόμα LFP ενώ η Toyota Solid State". :roflmao:
Και η Solid State τι είναι ρε παλικάρι για πες μας. Που κάνεις και videos ενημέρωσης. LFP; NMC; Τζατζικί; :roflmao:

Μόνο θεωρίες και μπαρούφες χωρίς κανένα πραγματικό δεδομένο. Κάπου σταμάτησα να μετράω τις μπαρούφες. Η βασική του video.

Το CHR+ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Solid State Battery.

Ο κόσμος λέει πως εξεπλάγη με την τιμή. Που την είδες την τιμή ρε παλικάρι; :roflmao:
Ο κόσμος είναι ενθουσιασμένος με τη Solid State. Που την είδες την Solid State ρε παλικάρι; :roflmao:

Εντάξει φτάνει. 10΄ άντεξα.
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
εδώ οι τιμές του c/hr+
1754984247235.png


όχι δεν είναι ακόμα sst.
απο σεπτέμβρη λένε στις εκθέσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Το εν λόγω ηλεκτρικό c-hr+, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το υβριδικό c-hr, πέραν του ονόματος.

Πρόκειται για άλλη πλατφόρμα, άλλο αυτοκίνητο εντελώς, διαφορετικό ζώο, και κατά τη γνώμη μου, πολύ καλύτερο.
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
είναι πλατφόρμα e-tnga όπως και το καινούριο bz.
πιθανότατα κατασκευή ιαπωνία.
το βασικό του πρόβλημα είναι οι διαστάσεις, είναι μεγάλο (ας μην κάνουμε αυτήν την συζήτηση) , αν γίνει αποδεκτό από το κορίτσι (που λόγω βοηθημάτων και απόκρισης γκαζιού ρέγματος μπορεί να το δεχτεί) το Vitara πάει εκδρομή.
έχει όλα τα χαρακτηριστικά άνω του μετρίου προς το καλό (όσον αφορά το drive train) δηλαδή 22KW onboard φορτιστή (ακόμα και στο supermarket δηλαδή βγάζει μια μέρα κίνησης) , έχει 150KW dc δυνατότητα (να δούμε καμπύλη φόρτισης , αλλά για Αθήνα-Θεσ/νικη 15 λεπτά στάση φτάνει και περισσεύει, λες και θα πηγαίνουμε κάθε μέρα), αναμένεται να έχει καλό efficiency (να επιβεβαιωθεί αυτό το 14-17 μεικτές), είναι αισθητικά πιο ηλεκτρικό το εσωτερικό του (όχι σαν του ariya) και είναι αρκετά φορτωμένο με χαζομαρούλες (HUD , 360 καμερες κλπ).
επιπλέον στους 2 τόνους (το λες και οριακά ελαφρύ για ev τέτοιου μεγέθους) έχει μια χαρά επιδόσεις (το 4κίνητο φυσικά, όχι οτι θα το πατήσεις πάνω 4-5 φορές στο χρόνο πάνω, τι ακριβώς να κάνεις το 0-100 σε 5 παρά) και λόγω ηλιθιοδούς φορολόγησης των BEVs (μηδεν, τέλος πάντων ας μην το συζητήσουμε ούτε αυτό) φαίνεται οτι δεν ξεπερνάει τα 50 με ότι πρόκειται να του φορτώσω, (το κινούμαι ηλεκτρικά κάνω οτι δεν το βλέπω, μέχρι τότε ποιος ζει ποιος πεθαίνει) συνεπώς είναι μια κάποια λύση με 11 χρόνια εγγύηση σε όλο το όχημα, από εισαγωγέα που έχει τιμήσει το όνομά του τα τελυταία 30+ χρόνια.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.936
Reaction score
32.923
Η Ford ανακοίνωσε χθες σε τι δούλευε η μυστική ομάδα της στην California τα τελευταία 3 χρόνια. Στην ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας αποκλειστικά για BEVs που θα τα κάνει κερδοφόρα. Θα αλλάξει τον τρόπο κατασκευής οχημάτων που ξέρουμε μέχρι σήμερα. Θα είναι προσαρμόσιμη και πάνω από όλα φθηνή και Made in USA.

1000002436.png


- Το πρώτο όχημα αυτής της νέας πλατφόρμας θα είναι ένα midsize truck παραδοτέο το 2027. Θα έχει περισσότερους εσωτερικούς χώρους από ένα RAV4, θα είναι πιο γρήγορο από μια Mustang, με εξελιγμένο software, μεγάλη εμβέλεια, και V2H ικανό να κρατήσει ένα σπίτι για 6 μέρες. Η τιμή του θα ξεκινά από τα $30.000.
- Η μπαταρία θα είναι με prismatic LFP cells Made in USA. Μάλλον παίρνει ξανά μπροστά η κατασκευή εργοστασίου σε συνεργασία με την CATL. Είχε παγώσει.

Η νέα γραμμή παραγωγής θα έχει μεγάλα castings και θα σπάει σε 3 τμήματα. Κάθε τμήμα θα δίνει έτοιμο προϊόν για τελική συναρμολόγηση. Τα 3/4 των εξαρτημάτων του σασί έφυγαν. Τα 2/3 των συγκολλήσεων έφυγαν. Το 50% από βίδες, παξιμάδια, ροδέλες, κλιπς, πλαστικά συνδετικά, πριτσίνια, κόλλες, ταινίες κ.α έφυγαν. 1250 μέτρα καλωδίωσης, έφυγαν. Δεν θα μπει ποτέ ξανά ταμπλό ή κάθισμα από το άνοιγμα της πόρτα. O χρόνος παραγωγής ενός οχήματος μειώθηκε κατά 40%.

1000002435.jpg




Ford's mantra "The best part is no part".

Ποιος το έχει πει αυτό, ποιος το έχει πει. 🧐
💡Lars Moravy/ VP Vehicle Engineering @ Tesla.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Αν δεν ακολουθήσουν ΟΛΟΙ τις κατασκευαστικές αρχές της Τέσλα, δε θα κάνουν δουλειά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.137
Reaction score
90.680
είναι πλατφόρμα e-tnga όπως και το καινούριο bz.
πιθανότατα κατασκευή ιαπωνία.
το βασικό του πρόβλημα είναι οι διαστάσεις, είναι μεγάλο (ας μην κάνουμε αυτήν την συζήτηση) , αν γίνει αποδεκτό από το κορίτσι (που λόγω βοηθημάτων και απόκρισης γκαζιού ρέγματος μπορεί να το δεχτεί) το Vitara πάει εκδρομή.
έχει όλα τα χαρακτηριστικά άνω του μετρίου προς το καλό (όσον αφορά το drive train) δηλαδή 22KW onboard φορτιστή (ακόμα και στο supermarket δηλαδή βγάζει μια μέρα κίνησης) , έχει 150KW dc δυνατότητα (να δούμε καμπύλη φόρτισης , αλλά για Αθήνα-Θεσ/νικη 15 λεπτά στάση φτάνει και περισσεύει, λες και θα πηγαίνουμε κάθε μέρα), αναμένεται να έχει καλό efficiency (να επιβεβαιωθεί αυτό το 14-17 μεικτές), είναι αισθητικά πιο ηλεκτρικό το εσωτερικό του (όχι σαν του ariya) και είναι αρκετά φορτωμένο με χαζομαρούλες (HUD , 360 καμερες κλπ).
επιπλέον στους 2 τόνους (το λες και οριακά ελαφρύ για ev τέτοιου μεγέθους) έχει μια χαρά επιδόσεις (το 4κίνητο φυσικά, όχι οτι θα το πατήσεις πάνω 4-5 φορές στο χρόνο πάνω, τι ακριβώς να κάνεις το 0-100 σε 5 παρά) και λόγω ηλιθιοδούς φορολόγησης των BEVs (μηδεν, τέλος πάντων ας μην το συζητήσουμε ούτε αυτό) φαίνεται οτι δεν ξεπερνάει τα 50 με ότι πρόκειται να του φορτώσω, (το κινούμαι ηλεκτρικά κάνω οτι δεν το βλέπω, μέχρι τότε ποιος ζει ποιος πεθαίνει) συνεπώς είναι μια κάποια λύση με 11 χρόνια εγγύηση σε όλο το όχημα, από εισαγωγέα που έχει τιμήσει το όνομά του τα τελυταία 30+ χρόνια.
Να πάει κάποιος για test drive. Στα χαρτιά είμαστε ΟΚ, και από τιμή. Να δούμε και τι ψάρια πιάνει στο δρόμο.
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
αν έρθει με το καλό θα πάω.
εναλλακτικά θεωρώ οτι δεν έχει καμία ουσιαστική διαφορά απο το bz4x το φετινό , που είναι ίδιο όχημα με μεγαλύτερο μήκος
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
θεωρώ οτι δεν έχει καμία ουσιαστική διαφορά απο το bz4x το φετινό , που είναι ίδιο όχημα με μεγαλύτερο μήκος
Σωστά.

Λόγω σχήματος και μάλλον καλύτερης αεροδυναμικής, φαίνεται το νέο να έχει λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους από το bz4, αλλά καλού κακού ψάξτε αν βάζουν τζάμια ηχοαπορρόφησης, ειδάλλως θα είναι θορυβώδες.

Στο τεστ ντραιβ που θα κάνετε, προσέξτε και τους αεροδυναμικούς θορύβους, αλλά και τους θορύβους κύλισης των ελαστικών. Αυτά, σε ένα EV, μπορούν να είναι αρκετά ενοχλητικά.

Αναρτήσεις κλπ δε νομίζω να έχουν αλλάξει κάτι, οπότε, μέχρι νεωτέρας, δείτε τα τεστ του bz4.

Αρκετοί reviewers λένε ότι τα ελαστικά (ιδιαίτερα τα στάνταρ 18" ή 20" Bridgestone/Dunlop) παράγουν αισθητό θόρυβο.

Σε βίντεο από Edmunds, λένε ότι ο θόρυβος κύλισης είναι σαφώς πιο έντονος από ό,τι σε "premium EVs" όπως το Tesla Model Y. Το AWD μοντέλο, με πιο "off-road" προσανατολισμό, παράγει ελαφρώς περισσότερο θόρυβο λόγω των ελαστικών.

Σε ταχύτητες 100-120 km/h αναφέρουν ισχυρούς αεροδυναμικούς θορύβους, κυρίως από τους πλαϊνούς καθρέφτες και την περιοχή των παραθύρων.

Σε βίντεο reviews, όπως από το Motor Trend, λένε ότι ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται πιο αισθητός σε αυτοκινητόδρομους, αλλά δεν είναι ενοχλητικός. Το σχήμα του αμαξώματος δεν εξαλείφει πλήρως τον θόρυβο σε υψηλές ταχύτητες. Κάποιοι reviewers, όπως από το Car and Driver, λένε ότι ο θόρυβος από τον αέρα είναι "αξιοσημείωτος αλλά όχι υπερβολικός" σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Κατά τη γνώμη μου, ελαφρώς συγκαλυμμένα αλλά με σαφήνεια παρουσιάζεται από όλους σαν θορυβώδες στο δρόμο σε ταχύτητες από 100 και άνω.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 οι παγκόσμιες πωλήσεις BEVs ανέρχονται συνολικά περί τα 6 εκατομμύρια οχήματα.

Ας δούμε μερικά στατιστικά:

1. Παγκόσμιες πωλήσεις BEVs: ~5.725.000

2. Κίνα: 3,33 εκατομμύρια ταξινομήσεις BEVs.
(~60% της παγκόσμιας αγοράς).

3. ΕΕ (χωρίς Η.Β. και EFTA): 869.271 BEVs
(ποσοστό ~15% των παγκόσμιων πωλήσεων)

4. Ευρώπη (ΕΕ + EFTA + Η.Β.): 1.190.346 BEVs.

5. Η.Β.: 224.841 BEVs

6. EFTA (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία, Λιχτενστάιν): 96.234 BEVs

7. Γερμανία: 249.000 BEVs

8. Βόρεια Αμερική: ~750.000 BEVs

9. Υπόλοιπες χώρες (Ιαπωνία, Ινδία, κλπ): ~455.000

10. Ελλάδα: 4.265 BEVs
(Ποσοστό 0,0745% των παγκόσμιων πωλήσεων)
 

TGD

Μηνύματα
11.011
Reaction score
10.579
Πάντως η πρόβλεψη για τη χρονιά για τις συνολικές πωλήσεις οχημάτων στον κόσμο είναι 90 εκατομμύρια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.313
Reaction score
144.102
Οι 5 κυρίαρχες μάρκες στις παγκόσμιες πωλήσεις BEVs του πρώτου εξαμήνου:

(Προσοχή στα στοιχεία που βρίσκετε με EVs, διότι συμπεριλαμβάνουν τα PHEVs, εδώ κοιτάζουμε τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα - BEVs)

1. BYD ( πρώτη, με ~17% στην παγκόσμια BEV αγορά)
2. Tesla (~12%)
3. Geely (~11.5%)
4. SAIC (συμπεριλαμβανομένων Wuling)
5. Volkswagen

H BYD αναμφισβήτητα πέρασε στην 1η θέση, κατασκευάζοντας πλέον τα περισσότερα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον πλανήτη.

Τα 20 τοπ μοντέλα BEVs σε παγκόσμιες πωλήσεις είναι τα εξής:

1. Tesla Model Y (Tesla) - 318.700 μονάδες
2. BYD Seagull (BYD) - 165.000 μονάδες
3. Geely Xingyuan (Geely) - 164.000 μονάδες
4. Wuling Hongguang Mini EV (Wuling) - 145.000 μονάδες
5. Xiaomi SU7 (Xiaomi) - 132.000 μονάδες
6. BYD Yuan Plus / Atto 3 (BYD) - 95.000 μονάδες
7. Geely Panda Mini (Geely) - 78.000 μονάδες
8. Xpeng Mona M03 (Xpeng) - 72.000 μονάδες
9. BYD Dolphin (BYD) - 69.000 μονάδες
10. Volkswagen ID.4 (Volkswagen) - 69.000 μονάδες
11. Wuling Bingo (Wuling) - 67.000 μονάδες
12. Tesla Model 3 (Tesla)
13. Li Xiang L6 (Li Auto)
14. BYD Yuan Up (BYD)
15. BYD Song L (BYD)
16. VW ID.3 (Volkswagen)
17. Hyundai Ioniq 5 (Hyundai)
18. Kia EV6 (Kia)
19. BMW iX3 (BMW)
20. Mercedes EQA (Mercedes)

Το Τέσλα model Y έχει υπερδιπλάσιες παγκόσμιες πωλήσεις σε σχέση με το δεύτερο πιο καλοπουλημένο μοντέλο BEV (BYD Seagull) και είναι ασφαλές να πούμε πως για 3η συνεχόμενη χρονιά θα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στον πλανήτη!
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.936
Reaction score
32.923
Κόστος αλλαγής ταμπλό σε Renault Megane e-tech αν δεν είναι στην εγγύηση. Αγγλία.

1000002730.jpg
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.898
Μηνύματα
3.033.142
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top