Ηχείο O.B.1 (Ανοιχτής Μπάφλας)

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.403
Reaction score
1.857
... Επιβεβαιώνει δε ένα δυνατό χαρτί των δίπολων σχεδιάσεων, που είναι η απεξάρτηση τους από τις παραξενιές του χώρου...
Σχετικά με αυτό έχω προβληματιστεί:
Μεγάλη η απεξάρτηση από τα πλάγια και κατακόρυφα modes, και αρκετή από τα περισσότερα διαγώνια. Ομως η εξάρτηση από τα διαμήκη παραμένει, που αν διεγερθούν (λόγω περιορισμών στην ευελιξία τοποθέτησης ηχείων θέσης ακρόασης), βλέπω οτι ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο, καθώς απουσιάζουν οι πολλαπλοί συντονισμοί από τα υπόλοιπα modes για να "γεμίσουν" τα κενά.

Για παράδειγμα εδώ: https://www.avsite.gr/forum/threads/Κόντρα-πλακέ-seas-κι-ένα-μάτσο-hypex.162328/page-4#post-2250561
Επίσης σε ακρόαση των Orion του ep4nder, (δυστυχώς αφού είχε αφαιρέσει τις ηχητικές φροντίδες του χώρου του), ενώ κατά τα άλλα το μπάσο ήταν εξαιρετικό από κάθε άποψη, παρατηρησα εντούτοις μία τάση συντονισμού σε κάποια συγκεκριμένη χαμηλή συχνότητα - κάτι σαν μπουμάρισμα που "σωζόταν" την τελευταία στιγμή.

Θα μου πεις, μετακίνησε ηχεία και θέση ακρόασης. ΟΚ, αλλά στα συνηθισμένα σαλόνια και τις συνηθισμένες... συνήθειες και απαγορεύσεις, συχνά θα είναι δύσκολο να ξεφύγεις από το mode με λ όσο το μήκος του δωματίου, που όταν το διεγείρεις μένει μόνο του και ξεχωρίζει.

.

Αλλο: πόσο απέχουν οι υποδιαιρέσεις του κατακόρυφου άξονα στο διάγραμμά σου;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.639
Reaction score
12.221
Σχετικά με αυτό έχω προβληματιστεί:
Μεγάλη η απεξάρτηση από τα πλάγια και κατακόρυφα modes, και αρκετή από τα περισσότερα διαγώνια. Ομως η εξάρτηση από τα διαμήκη παραμένει, που αν διεγερθούν (λόγω περιορισμών στην ευελιξία τοποθέτησης ηχείων θέσης ακρόασης), βλέπω οτι ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο, καθώς απουσιάζουν οι πολλαπλοί συντονισμοί από τα υπόλοιπα modes για να "γεμίσουν" τα κενά.

Για παράδειγμα εδώ: https://www.avsite.gr/forum/threads/Κόντρα-πλακέ-seas-κι-ένα-μάτσο-hypex.162328/page-4#post-2250561
Επίσης σε ακρόαση των Orion του ep4nder, (δυστυχώς αφού είχε αφαιρέσει τις ηχητικές φροντίδες του χώρου του), ενώ κατά τα άλλα το μπάσο ήταν εξαιρετικό από κάθε άποψη, παρατηρησα εντούτοις μία τάση συντονισμού σε κάποια συγκεκριμένη χαμηλή συχνότητα - κάτι σαν μπουμάρισμα που "σωζόταν" την τελευταία στιγμή.

Θα μου πεις, μετακίνησε ηχεία και θέση ακρόασης. ΟΚ, αλλά στα συνηθισμένα σαλόνια και τις συνηθισμένες... συνήθειες και απαγορεύσεις, συχνά θα είναι δύσκολο να ξεφύγεις από το mode με λ όσο το μήκος του δωματίου, που όταν το διεγείρεις μένει μόνο του και ξεχωρίζει.

.

Αλλο: πόσο απέχουν οι υποδιαιρέσεις του κατακόρυφου άξονα στο διάγραμμά σου;
Να αρχίσω ανάποδα μιας και είναι παράληψη μου...
Οι διακυμάνσεις της απόκρισης που βλέπεις προσεγγίζουν τα +-2,5 db.
Οι υποδιαιρέσεις είναι τα κλασικά 10 db.

Σημειωτέων πως στο χώρο αυτό οποιοδήποτε ηχείο έχω μετρήσει, και πίστεψε με είναι πολλά, ακυρώνει σε όλο το φάσμα από 100 έως 220 Hz τουλάχιστον 8 db. Εδώ μόλις 2,5 και μόνο στους 140 και γύρω.

Όπως και να έχει, ακόμα και όταν συνηγορούν πολλές παράμετροι (τοποθέτηση & αξονικοί ρυθμοί) ώστε να υπάρχει ένας έντονος συντονισμός σε έναν χώρο, νομίζω είναι πολύ ποιο εύκολο να τον παλέψεις από ότι πολλούς.

Τα ηχεία που αναφέρεις έχουν woofer συμβατικής σχεδίασης. Ναι μεν έχουν χαμηλό συντονισμό και μεγάλη διαδρομή, αλλά Qts ακατάλληλο για Ανοιχτής Μπάφλας. Για να πετύχουν την επιθυμητή απόκριση χαμηλά χρειάζονται έντονη ισοστάθμιση, με ότι αυτό συνεπάγεται στις ανάγκες ισχύος.
Αυτό που αναφέρεις σαν <<μπουμάρισμα>> δεν γνωρίζω που μπορεί να οφείλεται μιας και δεν έχω την εμπειρία σχεδίασης ηχείου ανοιχτής μπάφλας με συμβατικές μονάδες χαμηλών.
 

Μηνύματα
347
Reaction score
105
Καμιά φωτογραφία με το τελικό αποτέλεσμα θα δούμε να θαυμάσουμε-γουστάρουμε;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.639
Reaction score
12.221
Μόλις βρεθεί χρόνος για να ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση οπωσδήποτε.
 

Μηνύματα
126
Reaction score
76
Η τελική μορφή εμπέδησης του μεγάλου woofer της Eminence, μετά από τις διορθώσεις, έχει την παρακάτω μορφή:
(πράσινη η τελική καμπύλη, πορτοκαλί η αρχική του 15ιντσου)

Eminence alpha 15 resistance full.png


Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια μικρή περιοχή που η αντίσταση πέφτει μεν ελαφρώς κάτω από τα 5 Ωμ, αλλά τα κύρια οφέλη έρχονται από την φάση, που πλέον στην χειρότερη της απόκλιση είναι μόλις 16,7 μοίρες!

Last edited: 21 Οκτωβρίου 2018
Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας. Friedrich En
ερώτηση.. αρχικά έχουμε το θέμα στα 41 hz om . Aπό τα 50 και πάνω έως τα 200 hz και ολο το υπολοιπο ηχείο δεν έχει θέμα ειναι ομαλά η αντίσταση και η φάση. έτσι δείχνεις λύση το πρόβλημα 20- έως 50hz και ελαφρώνεις την κούραση του ενισχυτή η δεν κατάλαβα σωστά έχει κα άλλα θέματα ?-- Mια λύση θα μπορούσε να ειναι ένας κόφτης croos sta 45 hz? χάνοντας μέρος της πρώτης οκτάβας
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.639
Reaction score
12.221
ερώτηση.. αρχικά έχουμε το θέμα στα 41 hz om . Aπό τα 50 και πάνω έως τα 200 hz και ολο το υπολοιπο ηχείο δεν έχει θέμα ειναι ομαλά η αντίσταση και η φάση. έτσι δείχνεις λύση το πρόβλημα 20- έως 50hz και ελαφρώνεις την κούραση του ενισχυτή η δεν κατάλαβα σωστά έχει κα άλλα θέματα ?-- Mια λύση θα μπορούσε να ειναι ένας κόφτης croos sta 45 hz? χάνοντας μέρος της πρώτης οκτάβας
Να ξεκινήσω με την διευκρίνηση πως οι καμπύλες που συζητάμε αφορούν μόνο το woofer των 15 ιντσών.
Για τον λόγο πως, η εμπέδηση του τμήματος του 8ιντσου είναι πολύ μεγάλη στην περιοχή, ουσιαστικά θα είναι και η γενική του ηχείου, με ελάχιστη απόκλιση.
Η κορύφωση στους 41 κύκλους είναι ο συντονισμός του μεγαφώνου, όπως φαίνεται και από τα χαρακτηριστικά του.
Οι όποιες διορθώσεις της εμπέδησης, είναι προσπάθειες μου να πετύχω το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα, με τις λιγότερες απώλειες.
Γενικά μιλώντας, οτιδήποτε συμπληρώνεις σε ένα κύκλωμα διαχωρισμού έχει τα συν και τα πλην. Κρίνοντας το κέρδος και τις απώλειες, το κρατάς ή το απορρίπτεις.
Η τελική μου επιλογή ήταν να κρατήσω μόνο το zobel του μηνύματος 21. Η προσθήκη του κυκλώματος της απάντησης 22 επέφερε μείωση της στάθμης στην περιοχή συντονισμού, πράγμα μη επιθυμητό.

Λέγοντας <<κόφτης cross>> προφανώς εννοείς υψιπερατό φίλτρο, πράγμα που είναι προς την λάθος κατεύθυνση.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.687
Μηνύματα
2.869.954
Members
37.945
Νεότερο μέλος
konstantinos2k
Top