Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Την πάτησα σαν ανυποψίαστος νεανίας.....:609:

(με μπέρδεψε και η βαθμονόμηση του Χ άξονα....)


LΣ = Total level and L1, L2, ... Ln = sound pressure level of the separate sources in dBSPL.



For example, adding three levels 94.0 + 96.0 + 98.0:




Πάντως θα χρειαστεί να το ψάξω παραπάνω για να το χωνέψω.....

100db + 50db + 50db + 50db + 50db....=100db...

Δηλαδή έχω μία ηχητική πηγή 100db, και όσες άλλες να βάλω των 50db, πάλι 100db θα ακούω...αγγγγγρρρρρρ. οι άλλες τι κάνουν, δεν προσδίδουν ενέργεια στον αέρα? :203:


...μάλλον υπάρχουν κάτι δεκαδικά μετά την πρόσθεση....κάτσε να το ξανακάνω χωρίς db calculator.....
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Δηλαδή έχω μία ηχητική πηγή 100db, και όσες άλλες να βάλω των 50db, πάλι 100db θα ακούω...αγγγγγρρρρρρ. οι άλλες τι κάνουν, δεν προσδίδουν ενέργεια στον αέρα? :203:

Φαινόμενο "επικάλυψης" του ήχου!

Η ισχυρότερη πηγή "εξαφανίζει" την λιγότερο ισχυρή.


:107:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Αχά!....αν έχω μία πηγή 100db, και προσθέσω 10000 πηγές των 50db, θα πάρω ένταση 103db!, δηλαδή θα ακούω σε διπλάσια ένταση...
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Αχά!....αν έχω μία πηγή 100db, και προσθέσω 10000 πηγές των 50db, θα πάρω ένταση 103db!, δηλαδή θα ακούω σε διπλάσια ένταση...
Oπότε βάλε απλά ένα δεύτερο, ίδιο, ηχείο και είσαι πρώτος και ουχί διαζευγμένος!


:142:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

.....τώρα τους καταλαβαίνω τους καημένους τους τεχνικούς και το χρήμα που πρέπει να πέσει σε σοβαρές συναυλίες....
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Λάθος! 100000 πηγές!

x= 10 log {10^10 + (10^5 * 10^5)}= 10 (log2 +10log10)=10 (0,3 + 10)=103 db
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.718
Reaction score
126.918
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

το θετικό που βλέπω, είναι πως σιγά σιγά (αναγκαστικό ήταν) αρχίζουμε να υπολογίζουμε και τι κάνει ο χώρος, έστω ακόμα και όσον αφορά τη στάθμη ακρόασης.

ως τώρα, όλα όσα είχαμε αναφέρει δεν υπολόγιζαν ουσιαστικά την παράμετρο "χώρος". Πολλοί ήταν αυτοί ανάμεσά μας που θεωρούσαν εξαιρετικά μικρής σημασίας το χώρο στο συνολικό αποτέλεσμα, καθώς ήταν έντονη η πεποίθηση πως από το ηχείο ακούν και όχι από το χώρο, κάτι που δυστυχώς ή ευτυχώς ισχύει μόνο στις νίαρ φίλντ ακροάσεις. Έτσι λοιπόν, δίνεται μια πρώτη αφορμή να αναθεωρήσουν κάποιες απόψεις, αλλά και να δουν πιο σφαιρικά το όλο θέμα.

καλή αυτή η εξέλιξη, ε;

Το επόμενο βήμα είναι να γίνει αντιληπτό πως είναι δυνατό (διότι ...είναι δυνατό!) ο χώρος να "παίζει" όπως το ηχείο μας, κι όχι όπως αυτός γουστάρει...

Ταυτόχρονα, αντιλαμβανόμενοι τη δυσκολία της υλοποίησης της επιθυμητής στάθμης αναπαραγωγής στη θέση ακρόασης για "ρεαλιστικές στάθμες", σε συνδυασμό με την κατανόηση του δυναμικού εύρους των σύγχρονων μέσων αποθήκευσης της μουσικής πληροφορίας, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως κάθε μείωση της παραγόμενης ενέργειας από τα ταλαίπωρα ηχεία μας είναι τελικά εις βάρος μας. Οι αντηχήσεις είναι οι ... καλύτερες φιλενάδες μας!

Πιστεύω να έχει γίνει ήδη αντιληπτό πως η μάχη των αντηχήσεων με την απόλυτη απορρόφηση, η οποία στην τέλεια έκφρασή της βρίσκεται στον ανηχοϊκό θάλαμο, είναι καταδικασμένη στην αποτυχία. Η αίσθηση και μόνο του ανηχοϊκού θαλάμου είναι ξένη προς το ανθρώπινο είδος, έχει εμετικό αποτέλεσμα. Εφόσον λοιπόν ανηχοϊκό θάλαμο δε θέλουμε ούτε για αστείο, τα "ημίμετρα" τα οποία σαφώς κατευθύνονται προς τα κει, είναι απλά προς την λάθος κατεύθυνση, ενώ η χρήση τους μπορεί να δικαιολογηθεί μόνο με πολύ σκέψη για συγκεκριμένο στόχο (βλέπε LEDE) και σε πολύ συγκεκριμένης και περιορισμένης έκτασης εφαρμογές, όπου το μειονέκτημά τους μπορεί να ισοσκελιστεί από το συνολικό κέρδος του τελικού αποτελέσματος. Θα μου πείτε "πολύ απλοϊκή σκέψη". Κι όμως, τα πράγματα τελικά, μέσα από την πολυπλοκότητά τους, καταλήγουν να είναι αρκετά απλά. Αρκεί να φτάσουμε στο σημείο της παραδοχής πως οι αντηχήσεις είναι φιλενάδες μας! Μετά θα τη βρούμε την άκρη του νήματος!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.718
Reaction score
126.918
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Λάθος! 100000 πηγές!

x= 10 log {10^10 + (10^5 * 10^5)}= 10 (log2 +10log10)=10 (0,3 + 10)=103 db
σωστά. φαντάσου τώρα το χρόνο αντήχησης ενός τυπικού χώρου ακρόασης, και σκέψου τι συμβαίνει σε ένα χαμηλής στάθμης μουσικό δρώμενο που ακολουθεί ένα υψηλής στάθμης πέρασμα. Μετά πχ από μια δυνατή "μπότα", που οι αντηχήσεις της συνεχίζουν να περιπλανώνται στο χώρο για αρκετό χρόνο, σε υψηλότατη στάθμη, σκέψου ποια θα είναι η "μοίρα" των χαμηλής στάθμης ήχων που θα βγουν από τα ηχεία μας, καθώς θα προσπαθούν απλά να "προστεθούν" στην ένταση του ήχου που ήδη κυκλοφορεί ελεύθερη στο χώρο ακρόασης.

Δεδομένου πως η μουσική μας δεν είναι "ίσου πλάτους συχνότητες" αλλά πολύ μεγάλου δυναμικού εύρους μεταβαλλόμενα τεμάχια ενέργειας στο ακουστό φάσμα, είναι εύκολα αντιληπτό πως σε ολόκληρο το ακουστό φάσμα μπορούν να υφίστανται κορυφώσεις μεγάλου πλάτους, ακολουθούμενες από πολύ χαμηλότερης στάθμης ήχους σε οποιεσδήποτε συχνότητες του ακουστού φάσματος, άρα γίνεται επίσης εύκολα κατανοητό πως οι φιλενάδες μας οι αντηχήσεις στο χώρο μας οφείλουν να έχουν ίδιο χρόνο παραμονής βόσκησης στον αγρό του χώρου ακρόασης, ασχέτως συχνοτικής προέλευσης. Δε πρέπει να είμαστε υπέρμαχοι της άριας φυλής, δε πρέπει να κάνουμε φυλετικές διακρίσεις. Αν κάνουμε φυλετικές διακρίσεις, η πτώση στάθμης των αντηχήσεων στο χρόνο θα διαφοροποιείται αναλόγως συχνοτικής περιοχής, οπότε τα αθροίσματα στάθμης επίσης διαφοροποιούνται, με αποτέλεσμα ένα ηχείο φλατ να μην ακούγεται ως φλατ. σωστό; συμφωνούμε;
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Μετακόμιση!

Kατόπιν όλων αυτών, μετακόμισα την θέση ακρόασης από τα 3 m. στο 1,7 m., (ελάχιστο αποδεκτό από τον κατασκευαστή των ηχείων μου=1,5 m.), ρυθμίζοντας ανάλογα τις κλίσεις των ηχείων οριζοντίως και καθέτως, έτσι ώστε το ενδιάμεσο του τουήτερ και του μιντρέηντζ να βρίσκεται ακριβώς στο ύψος του ακουστικού πόρου, ( πρόταση κατασκευαστή 95 cm).

Στο 1,5 m. που έρχομαι στο κέντρο του δωματίου, χάνεται το βαθύ μπάσο.

Για να μην πειράξω πολύ τα ηχεία, κατασκεύασα ειδικό καρεκλάκι!

"Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου,
βραδιάζει κι΄αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού..."


:107:
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
207
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Οταν αλλάζουμε ηχεία, πως εξηγείται το φαινόμενο να αλλάζει και ο ήχος ;
 


Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

....και ίσως επειδή οι γυναίκες είναι multi-tasking από την φύση τους, έχουν μικρότερη ανάγκη την υψηλή στάθμη ακρόασης για να εστιάσουν στην μουσική απ' ότι εμείς......οι μονοπύρηνοι....:116:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

....και ίσως επειδή οι γυναίκες είναι multi-tasking από την φύση τους, έχουν μικρότερη ανάγκη την υψηλή στάθμη ακρόασης για να εστιάσουν στην μουσική απ' ότι εμείς......οι μονοπύρηνοι....:116:
Μulti-tasking από φύση
multi-purpose...παρά φύση
με ένα...πυρήνα η με δύο
γι' αυτό...θέλουνε βραβείο!


:142:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Μετακόμιση!

caravelle said:
Για να μην πειράξω πολύ τα ηχεία, κατασκεύασα ειδικό καρεκλάκι!
????????????????????????????????????????????????:118:





:618:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Μετακόμιση!

????????????????????????????????????????????????:118:





:618:
'Eπεσες πολύ κοντά!

Τουλάχιστον μέχρι να βρω την ιδανική θέση...

Το ενδιαφέρον είναι πως πρόβλεψες ότι η διαδικασία αυτή απαιτεί και...κράνος...


:142:
 

Μηνύματα
1.742
Reaction score
870
Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Φαινόμενο "επικάλυψης" του ήχου!

Η ισχυρότερη πηγή "εξαφανίζει" την λιγότερο ισχυρή....:107:

Άααααααντεεεεεεε..... ............Ο πρωταρχικός ήχος και ήχος που ανακλάται είναι ουσιαστικά δύο ξεχωριστοί ήχοι που φθάνουν στον ακροατή με διαφορετικά επίπεδα έντασης... Ένα χαρακτηριστικό της ακρόασης είναι ότι η ένταση των δυο αυτών ήχων δεν γίνεται αντιληπτή ως το άθροισμα των δύο... Οι συνδυασμένοι ήχοι γίνονται αντιληπτοί τόσο δυνατά, όσο η δυνατότερη πηγή απ' αυτές(τις 2 στην περίπτωσή μας) όπου προέρχονται... Ο δυνατότερος δηλαδή ήχος καθορίζει τη φαινομενική ένταση... Ο λιγότερο δυνατός ήχος δεν προσθέτει σημαντικά στην αντίληψη για το επίπεδο έντασης........
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης



Επομένως σε θέσεις πέραν της κρίσιμης απόστασης είναι δυνατόν ν'ακούμε στάθμες υψηλότερες της προβλεπόμενης από το νόμο των αντιστρόφων τετραγώνων.
Τί συμβαίνει όμως όταν η πηγή μας αντί να είναι παντοκατευθυντική, εστιάζει το μεγαλύτερο μέρος της εκπεμπομένης από αυτή ηχητικής ενέργειας προς συγκεκριμένη κατεύθυνση; Όταν ο ακροατής βρίσκεται επί του άξονα στον οποίο συγκεντρώνεται η εκπεμπόμενη ηχητική ενέργεια, είναι προφανές ότι η συνιστώσα της στάθμης άμεσου ήχου θα υπερτερεί έναντι αυτής του πεδίου αντήχησης για μεγαλύτερη απόσταση από το ακουστικό κέντρο της κατευθυντικής πηγής, συγκρινόμενη μ' εκείνη που θ' αντιστοιχούσε σε παντοκατευθυντική πηγή η οποία θα εξέπεμπε στην ίδια στάθμη.

-Η συνθήκη που αφορά την επιμήκυνση της κρίσιμης απόστασης θα ισχύει αποκλειστικά για τις θέσεις ακρόασης που θα βρίσκονται επί του άξονα.

Άρα η κατευθυντικότητα της πηγής μπορεί να επιμηκύνει την κρίσιμη απόσταση, πλην όμως δεν ανατρέπει τη γνωστή επίδραση του πεδίου αντήχησης πέραν αυτής.
Αν πάρουμε ένα τυπικό οικιακό δωμάτιο ακρόασης π.χ 5 x 7 x 2,9m, πόση περίπου είναι η κρίσιμη απόσταση για κατευθυντική πηγή, π.χ. τρίδρομο ηχείο?

Νομίζω έτσι θα δοθεί απάντηση και στον Ear και στον SUDOKU (και σε μένα…:116:)
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Άααααααντεεεεεεε..... ............Ο πρωταρχικός ήχος και ήχος που ανακλάται είναι ουσιαστικά δύο ξεχωριστοί ήχοι που φθάνουν στον ακροατή με διαφορετικά επίπεδα έντασης... Ένα χαρακτηριστικό της ακρόασης είναι ότι η ένταση των δυο αυτών ήχων δεν γίνεται αντιληπτή ως το άθροισμα των δύο... Οι συνδυασμένοι ήχοι γίνονται αντιληπτοί τόσο δυνατά, όσο η δυνατότερη πηγή απ' αυτές(τις 2 στην περίπτωσή μας) όπου προέρχονται... Ο δυνατότερος δηλαδή ήχος καθορίζει τη φαινομενική ένταση... Ο λιγότερο δυνατός ήχος δεν προσθέτει σημαντικά στην αντίληψη για το επίπεδο έντασης........
Αν το "ααααννττεεεεεε" έχει την έννοια της ειρωνείας επειδή τάχα υπονόησα πως εγώ το πρωτοδιατύπωσα, σίγουρα κάνεις λάθος εκτίμηση.

Τουλάχιστον οι συμμαθητές μου στο γυμνάσιο, πριν σαράντα χρόνια, θα θυμούνται να το διδασκόμαστε στην φυσική...:142:

(Σε άλλα σχολεία ήταν σαφώς καθυστερημένοι :142:).

Και επειδή ότι λέμε όλο και από κάπου το έχουμε διδαχτεί, θα ήθελα να ξέρω την άποψη σου, αν θα πρέπει για κάθε έννοια στην οποία αναφερόμαστε, να παραθέτουμε και link.

Eκτός και αν ανήκεις στην κατηγορία εκείνων που γεννήθηκαν γνωρίζοντας...

Πάντως καθόλου με όλα αυτά δεν επιχειρώ να σε προσβάλλω η να σε υποτιμήσω.

Ευχαριστώ.


:107:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

....Δόκτωρ Δρακατώρ........ άσε τα πάρ-εργα και εμφανίσου...:135::135:
 

Μηνύματα
1.742
Reaction score
870
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Αν το "ααααννττεεεεεε" έχει την έννοια της ειρωνείας επειδή τάχα υπονόησα πως εγώ το πρωτοδιατύπωσα, σίγουρα κάνεις λάθος εκτίμηση.

Τουλάχιστον οι συμμαθητές μου στο γυμνάσιο, πριν σαράντα χρόνια, θα θυμούνται να το διδασκόμαστε στην φυσική...:142:

(Σε άλλα σχολεία ήταν σαφώς καθυστερημένοι :142:).

Και επειδή ότι λέμε όλο και από κάπου το έχουμε διδαχτεί, θα ήθελα να ξέρω την άποψη σου, αν θα πρέπει για κάθε έννοια στην οποία αναφερόμαστε, να παραθέτουμε και link.

Eκτός και αν ανήκεις στην κατηγορία εκείνων που γεννήθηκαν γνωρίζοντας...

Πάντως καθόλου με όλα αυτά δεν επιχειρώ να σε προσβάλλω η να σε υποτιμήσω.

Ευχαριστώ....:107:
Δεν ήταν ειρωνία η μομφή... ειδικά για σένα... σορρυ αν το πήρες έτσι... ίσα ίσα βλέπω πως είσαι απ' αυτούς που ενδιαφέρεσαι και ψάχνεις...

***
Μπουτία, χαίρομαι που ασχολείσαι σοβαρά και επιστημονικά με τους παράγοντες κατευθυντικότητα των πηγών και θέση ακρόασης... γιατί τελικά οι παράγοντες που παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στο θέμα μας είπαμε πως είναι οι παραπάνω δύο και ακόμα ο έλεγχος του όγκου του ήχου, η ισοστάθμιση, και ο έλεγχος των ανακλάσεων...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.870
Μηνύματα
2.879.631
Members
37.960
Νεότερο μέλος
Paixtis25
Top