Η προσπάθεια μου

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Μια χαρά φέρνει το ντιρακ τη φασική ισορροπία, η κρουστική απόκριση το δείχνει!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αυτές τις μέρες ξανά - διαβάζω τα κείμενα του @Bhutia , μιας και πλέον έχω εξοπλισμό να μετράω μπορώ αυτά που διάβαζα στη θεωρία να τα δω στη πράξη στο σύστημα μου .
Θέλω λίγη βοήθεια στην αξιολόγηση του Dirac όσον αφορά τις διαφορές που έκανε στa step και impulse response του rew .

View attachment 290695
View attachment 290697 View attachment 290698 View attachment 290699
Συνεχίζω

View attachment 290700

View attachment 290701
View attachment 290702
Πάμε στο Sub

View attachment 290704
View attachment 290705
View attachment 290706
Το Dirac φαίνεται να έχει τακτοποιήσει πάρα πολύ τα πράγματα... Μπορείς να πειραματιστείς χειροκίνητα με εναλλακτικά προφίλ ως προς τα EQ στην απόκριση συχνότητας.Mην περιμένεις απόλυτη φασική ευθυγράμμιση ειδικά για τα sub. Εάν όμως έχεις επεξεργαστή με χειροκίνητη ρύθμιση delays των main ως προς τα sub τότε θα μπορούσες να διερευνήσεις λίγο τη βέλτιστη τιμή καθώς και την πολικότητα των sub με τη βοήθεια του Alignment Tool από το REW (εκδόσεις 5.20 και ύστερα) με πρόσθετες δοκιμαστικές ακροάσεις.

Για να χρησιμοποιηθεί βεβαίως το Alignment Tool θα πρέπει να γίνουν λήψεις sweep για καθένα sub κι ένα τουλάχιστον εκ των main ξεχωριστά στη ζώνη 20-200 Hz και ορίζοντας να εκπέμπεται σήμα Acoustic Timing Reference από τον πίνακα που εμφανίζεται όταν πατάμε το εικονίδιο Measure στο άνω αριστερό άκρο από την κεντρική επιφάνεια εργασίας στο REW.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Εάν όμως έχεις επεξεργαστή με χειροκίνητη ρύθμιση delays των main ως προς τα sub τότε θα μπορούσες να διερευνήσεις λίγο τη βέλτιστη τιμή καθώς και την πολικότητα των sub
Τα απαραίτητα ανωτέρω, δεν φαντάζεστε πόσο δύσκολα πραγματοποιούνται σε τυπικούς οικιακούς χώρους με τυπικούς AV προσεσορες.

Προφανώς δεν μπορείς να βασιστείς στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες ισοστάθμισης των AV, ακόμα κι αν έχουν ενσωματωμένο Dirac.

Η χρήση πρόσθετων διαδικασιών είναι αναγκαία.

Σε περίπτωση υλοποίησης ενός σεταπ με ομοσταυλα σαμπ, όπου κάποιος σοβαρός μηχανικός πχ στην Νιούμαν έχει προνοήσει για αυτά τα θεμελιώδη και αναγκαία, τα πράγματα είναι κλάσεις πιο εύκολα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Το dirac σκίζει σε impulse και step μετρήσεις. Και στα αντίστοιχα ακροαματικά συμπεράσματα.
Νομίζω είναι το βασικό του προτέρημα, ακόμα και με τις παλιές εκδόσεις που έπαιζα προ ετών.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Η πραγματική απόσταση των σαμπ, σε τυπικούς οικιακούς χώρους, και ιδίως σε τοποθέτηση σε γωνία, για την σωστή ρύθμιση του delay και της φάσης, δεν συμπίπτει με την πραγματική απόσταση του μεγαφώνου από την MLP, ακόμα κι αν εκμηδενίσουμε άλλες παραμέτρους (των ενσωματωμένων ενισχυτικών πλατών, με φίλτρα και ενισχυτικά στάδια).

Οι παντοκατευθυντικές χαμηλές συχνότητες, προσπίπτουσες στα 3 τοιχωματικά όρια της γωνίας, ορίζουν μια νέα ισχυρή πηγή ήχου, ισχυρότερη της άμεσης του μεγαφώνου προς την MLP.

Η μέτρηση με τόνο στην συχνότητα κρος για εύρεση του σημείου μέγιστης ακύρωσης, δεν θα πρέπει να γίνεται στην συγκεκριμένη συχνότητα εάν σε κείνη υπάρχει θέμα ιδιοσυντονισμού στην mpl.

Οι ισχυρές ανακλάσεις σε ιδιοσυχνότητες του χώρου από άλλα τοιχωματικά όρια πέριξ της MLP, ορίζουν επίσης νέες πολύ ισχυρές πηγές ήχου, οι οποίες σε κόμβους που συμπίπτουν στην MLP, είναι προφανώς ισχυρότερες της άμεσης του μεγαφώνου.

Η πραγματική μέτρηση της απόστασης του μεγαφώνου του σαμπ, για σωστή κρουστική σε συνδυασμό με το δορυφόρο, είναι ένας μπελάς δυσεπίλητος, όπου θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν πολλές παράμετροι, και επειδή σε μικρούς οικιακούς χώρους τα θέματα είναι σοβαρά και πολλαπλά, εικάζω (χωρίς να έχω πειραματιστεί) πως η νιαρφιλντ μέτρηση των delays (ώστε εκ των υστέρων να γίνει αναγωγή στις πραγματικές αποστάσεις) θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό εργαλείο, όπως και η μέτρηση σε ανοιχτό χώρο.

Γι'αυτό τα ομοσταυλα είναι μια καλή επιλογή.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Η πραγματική μέτρηση της απόστασης του μεγαφώνου του σαμπ, για σωστή κρουστική σε συνδυασμό με το δορυφόρο, είναι ένας μπελάς δυσεπίλητος
Πράγματι μεγάλο πρόβλημα.
Σκεφτείτε πως το σαμπ δεν κάνει στιγμιαίο "μπιπ" όπως το ηχείο για να μετρήσει απόσταση, αλλά κάνει βββββββββ, και αυτό είναι που μπερδεύει πολλά software.
Και πάρτε υπόψιν πως αν αρχίσετε το sweep από πολύ χαμηλά, πες 20Hz, όχι μόνο έχετε αυτά που γράφει ο απροπόνητος παραπάνω, όχι μόνο έχετε το ββββββββ, αλλά έχετε και το port αν το σαμπ είναι ported, που παίζει όποτε νάναι.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Τουλάχιστον για τη ρύθμιση της φάσης όμως, στη συχνότητα του σημείου κρος, προτείνω η μέτρηση του σημείου φάσης με την μέγιστη ακύρωση, να γίνεται με το μικρόφωνο πολύ κοντά και ανάμεσα στα 2 εμπλεκόμενα μεγάφωνα, δηλαδή στο γουφερ του δορυφόρου και στο γουφερ του σαμπ, εφόσον το σαμπ βρίσκεται πρακτικά δίπλα σε κάποιον δορυφόρο (ως συνήθως).

Πρώτα φτιάχνουμε στάθμη, να παίζει το κάθε μεγάφωνο (δορυφόρου και σαμπ) ίδια ακριβώς στάθμη σε τόνο 80 κύκλων.
Μετά γυρνάμε τον περιστροφικό διακόπτη φάσης μέχρι να δούμε τη μέγιστη ακύρωση.
Στο τέλος γυρνάμε ανάποδα τη φάση, 180° το διακόπτη.
Done.

Πολύ νιαρφιλντ μέτρηση, αν είναι δυνατόν <20cm, ούτως ώστε να βγει όσο γίνεται περισσότερο η παράμετρος του χώρου από την εν λόγω μέτρηση της άμεσης των μεγαφώνων, και της μεταξύ τους ακύρωσης.



YΓ. Το ανωτέρω δε το έχω διαβάσει πουθενά, είναι δικής μου έμπνευσης. With a grain of salt. 😁
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η πραγματική απόσταση των σαμπ, σε τυπικούς οικιακούς χώρους, και ιδίως σε τοποθέτηση σε γωνία, για την σωστή ρύθμιση του delay και της φάσης, δεν συμπίπτει με την πραγματική απόσταση του μεγαφώνου από την MLP, ακόμα κι αν εκμηδενίσουμε άλλες παραμέτρους (των ενσωματωμένων ενισχυτικών πλατών, με φίλτρα και ενισχυτικά στάδια).

Οι παντοκατευθυντικές χαμηλές συχνότητες, προσπίπτουσες στα 3 τοιχωματικά όρια της γωνίας, ορίζουν μια νέα ισχυρή πηγή ήχου, ισχυρότερη της άμεσης του μεγαφώνου προς την MLP.

Η μέτρηση με τόνο στην συχνότητα κρος για εύρεση του σημείου μέγιστης ακύρωσης, δεν θα πρέπει να γίνεται στην συγκεκριμένη συχνότητα εάν σε κείνη υπάρχει θέμα ιδιοσυντονισμού στην mpl.

Οι ισχυρές ανακλάσεις σε ιδιοσυχνότητες του χώρου από άλλα τοιχωματικά όρια πέριξ της MLP, ορίζουν επίσης νέες πολύ ισχυρές πηγές ήχου, οι οποίες σε κόμβους που συμπίπτουν στην MLP, είναι προφανώς ισχυρότερες της άμεσης του μεγαφώνου.

Η πραγματική μέτρηση της απόστασης του μεγαφώνου του σαμπ, για σωστή κρουστική σε συνδυασμό με το δορυφόρο, είναι ένας μπελάς δυσεπίλητος, όπου θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν πολλές παράμετροι, και επειδή σε μικρούς οικιακούς χώρους τα θέματα είναι σοβαρά και πολλαπλά, εικάζω (χωρίς να έχω πειραματιστεί) πως η νιαρφιλντ μέτρηση των delays (ώστε εκ των υστέρων να γίνει αναγωγή στις πραγματικές αποστάσεις) θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό εργαλείο, όπως και η μέτρηση σε ανοιχτό χώρο.

Γι'αυτό τα ομοσταυλα είναι μια καλή επιλογή.
Εάν πάνω ή δίπλα στην προβλεπόμενη συχνότητα κρος κείται συνιστώσα ιδιορρυθμού με τόνωση , τότε χρήσιμη δράση θα ήταν να κόβαμε την απόκριση του sub με ορισμό χαμηλότερης κεντρικής συχνότητας στο βαθυπερατό φίλτρο . Εάν κιόλας παρεχόταν δυνατότητα λεπτομερούς επέμβασης στις παραμέτρους βαθυπερατού- υψιπερατού όπως ισχύει σε περιβάλλον miniiDSP τότε να παίζαμε και με την κλίση καθενός εκτός από την κεντρική συχνότητα.
Τουλάχιστον για τη ρύθμιση της φάσης όμως, στη συχνότητα του σημείου κρος, προτείνω η μέτρηση του σημείου φάσης με την μέγιστη ακύρωση, να γίνεται με το μικρόφωνο πολύ κοντά και ανάμεσα στα 2 εμπλεκόμενα μεγάφωνα, δηλαδή στο γουφερ του δορυφόρου και στο γουφερ του σαμπ, εφόσον το σαμπ βρίσκεται πρακτικά δίπλα σε κάποιον δορυφόρο (ως συνήθως).

Πρώτα φτιάχνουμε στάθμη, να παίζει το κάθε μεγάφωνο ίδια ακριβώς στάθμη σε τόνο 80 κύκλων.
Μετά γυρνάμε τον περιστροφικό διακόπτη φάσης μέχρι να δούμε τη μέγιστη ακύρωση.
Στο τέλος γυρνάμε ανάποδα τη φάση, 180° το διακόπτη.
Done.

Πολύ νιαρφιλντ μέτρηση, ούτως ώστε να βγει οδό γίνεται περισσότερο η παράμετρος του χώρου από την εν λόγω μέτρηση της άμεσης.
Θα προτιμούσα spectrogram με λήψη στην περιοχή γύρω από την κεντρική θέση ακρόασης.
Πράγματι μεγάλο πρόβλημα.
Σκεφτείτε πως το σαμπ δεν κάνει στιγμιαίο "μπιπ" όπως το ηχείο για να μετρήσει απόσταση, αλλά κάνει βββββββββ, και αυτό είναι που μπερδεύει πολλά software.
Και πάρτε υπόψιν πως αν αρχίσετε το sweep από πολύ χαμηλά, πες 20Hz, όχι μόνο έχετε αυτά που γράφει ο απροπόνητος παραπάνω, όχι μόνο έχετε το ββββββββ, αλλά έχετε και το port αν το σαμπ είναι ported, που παίζει όποτε νάναι.
Σε περιβάλλον REW παρέχεται δυνατότητα διερεύνησης delays με τις Κρουστικές φιλτραρισμένες μέσα από την υποενότητα Filtered IR...
Α τον κιαρατά ! είπε τέτχοιο πράμα ;
Για την ακρίβεια είχε αναφέρει ότι κάθε άλλο παρά τον ενθουσίαζε ο Trinnov...:biggrin:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Για την ακρίβεια είχε αναφέρει ότι κάθε άλλο παρά τον ενθουσίαζε ο Trinnov...:biggrin:
Ναι ο καημένος, προφανώς ποτέ δεν έμαθε να χρησιμοποιεί ενδελεχώς το εν λόγω λογισμικό, μάλιστα είναι γνωστό ότι πήγαν από κει οι τρινοβάδες να συμμαζέψουν το χάος. 🤪😂😁
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ναι ο καημένος, προφανώς ποτέ δεν έμαθε να χρησιμοποιεί ενδελεχώς το εν λόγω λογισμικό, μάλιστα είναι γνωστό ότι πήγαν από κει οι τρινοβάδες να συμμαζέψουν το χάος. 🤪😂😁
Επομένως άμα ούτε ο περίφημος Dr. Toole είναι τόσο πολυπράγμων, πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν ανάλογες απαιτήσεις από κοινότερους θνητούς ; :sneaky:
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Για την ακρίβεια είχε αναφέρει ότι κάθε άλλο παρά τον ενθουσίαζε ο Trinnov...:biggrin:
Ναι, γι αυτό τον αγόρασε :biggrin:

Επομένως άμα ούτε ο περίφημος Dr. Toole είναι τόσο πολυπράγμων, πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν ανάλογες απαιτήσεις από κοινότερους θνητούς ; :sneaky:
Κακώς κατά την γνώμη μου σε προηγούμενες εκδόσεις του λογισμικού αν δεν ήξερες από calibration δεν είχες πολλές ελπίδες. Αλλά βοηθουσαν remotely ή στον χώρο σου, δωρεάν, αν υπήρχε ανάγκη. Και με αμοιβή αν θέλεις και το κάτι παραπάνω.
Ο παππούς πήγε στο να το βάλει να παίξει στο αυτόματο, και την πάτησε. Πήγαν απο κει και τον έστρωσαν.

Στην τελευταία έκδοση έχει γίνει πολύ πιο φιλικό στον απλό χρήστη, αλλά και πάλι τα κάνεις εύκολα μαντάρα αν δεν είσαι εξοικειωμένος με τέτοια προγράμματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.499
Επομένως άμα ούτε ο περίφημος Dr. Toole είναι τόσο πολυπράγμων, πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν ανάλογες απαιτήσεις από κοινότερους θνητούς ; :sneaky:
Έρχεσαι στα λόγια μου επί του θέματος. 😎

Ο παππούς, αν και αρχιηγέτης πρωτοπόρος και σοφός επί της έρευνας στην ψυχοακουστική και στην ηχητική χώρων, δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του στην ισοστάθμιση με DSP, ούτε έχει ανάλογες δημοσιεύσεις επί του θέματος.

Η μόνη αναφορά που υπάρχει, είναι αυτή περί ταργκετ κερβ, στα εργαστήρια της χαρμαν.

Οι τρινοβάδες, αν και με μηδενική έρευνα επί της ψυχοακουστικης (διαβάζουν παππού όπως όλοι), έχουν ξεπατώσει το θέμα της dsp ισοστάθμισης. 😎
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.471
Η μόνη αναφορά που υπάρχει, είναι αυτή περί ταργκετ κερβ, στα εργαστήρια της χαρμαν.
Η εργασία για τα dsp δεν είναι καν δικιά του, του Olive είναι.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.562
Reaction score
37.849
οχι που δε θα αφηναμε τον Τουλ στην απ'οξω.. 8-) ολα τα θαβω ..ολα τα μαχαιρώνω! :king::angel:
(ευτυχως, αλλαξα το εικονοστασi, και τη βιβλο...και στη θεση του εβαλα την αγια μακαραναδα και το τσελεμεντε... 🍝)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
οχι που δε θα αφηναμε τον Τουλ στην απ'οξω.. 8-) ολα τα θαβω ..ολα τα μαχαιρώνω! :king::angel:
(ευτυχως, αλλαξα το εικονοστασi, και τη βιβλο...και στη θεση του εβαλα την αγια μακαραναδα και το τσελεμεντε... 🍝)
Άλλοι θα έχουν εντρυφήσει σε μεθόδους ισοστάθμισης και άλλοι σε... πισωστάθμιση.:lolsign:
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.359
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top