Καλώδια και θύματα


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Δεν νομίζω να πηγαίνει καλά τόσο χαμηλά το τουίτερ.
Χρειάζεται μεγάφωνο μεγαλύτερο της μίας ίντσας για να κοπεί τόσο χαμηλά.
Δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα με τα συγκεκριμένα και επιπλέον δεν έχει καμία σχέση η διάμετρος με το σημείο διαχωρισμού. Κάποια tweeters 1 ίντσας αναπαράγουν άνετα συχνότητες 1500 Hz.
Άλλωστε, πριν προχωρήσω στην οποιαδήποτε αλλαγή-τροποποίηση ελέγχω σχολαστικά τις δυνατότητες κάθε μεγαφώνου.
 


Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.010
Δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα με τα συγκεκριμένα και επιπλέον δεν έχει καμία σχέση η διάμετρος με το σημείο διαχωρισμού. Κάποια tweeters 1 ίντσας αναπαράγουν άνετα συχνότητες 1500 Hz.
Άλλωστε, πριν προχωρήσω στην οποιαδήποτε αλλαγή-τροποποίηση ελέγχω σχολαστικά τις δυνατότητες κάθε μεγαφώνου.
Το ότι παίζει ανεκτά , δεν σημαίνει ότι παίζει και σωστά. Πέραν τούτου σίγουρα τρώει περισότερο ζόρι.
Μαλακού θόλου μίας ίντσας δεν είναι?
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Administrator
Μηνύματα
46.964
Reaction score
23.739
αλλά είναι σε άριστη κατάσταση οι μονάδες.
Τι να πάθουν αυτές οι μονάδες ρε φίλε..
Όχι επειδή έχω Canton Ergo απ το 2006 , αλλά είναι εξαιρετικές κατασκευές.
Και με ιδιαίτερες διαστάσεις 7",9'',11''.
Μαλακού θόλου μίας ίντσας δεν είναι?

Tweeter1 x 25 mm (1''), aluminum-manganese
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Το ότι παίζει ανεκτά , δεν σημαίνει ότι παίζει και σωστά. Πέραν τούτου σίγουρα τρώει περισότερο ζόρι.
Μαλακού θόλου μίας ίντσας δεν είναι?
Το ξαναγράφω... μαλακού ή σκληρού και μιας ίντσας δεν έχει να κάνει με την κάτω συχνότητα κρος.

http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=category&id=45&Itemid=462
Κάνε ένα κόπο να στείλεις ένα μήνυμα, για παράδειγμα, στη Seas, που δίνει όλα τα μιας ίντσας tweeters της για κροσάρισμα στους 2 KHz, ενώ κάποια στους 1,5 και 1,8 KHz. Και να της εκφράσεις τις ανησυχίες σου.
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.010
Μην παραφράζεις αυτά που γράφω. Δεν είπα πουθενά ότι έχει σχέση το αν είναι μαλακού η σκληρού με το κάτω όριο κροςς.
Το που προτείνει η κάθε εταιρία το κροςς είναι θέμα δικό της. Αν έχει θάλαμο από πίσω προφανώς και πάει καλύτερα συγκριτικά με κάποιο που δεν έχει.
Η canton δλδ που το κροσάριζε στους 3,6khz είναι άσχιετοι και δεν ξέρουν που τους παν τα 4 έτσι?
 

Μηνύματα
522
Reaction score
408
Μην παραφράζεις αυτά που γράφω. Δεν είπα πουθενά ότι έχει σχέση το αν είναι μαλακού η σκληρού με το κάτω όριο κροςς.
Το που προτείνει η κάθε εταιρία το κροςς είναι θέμα δικό της. Αν έχει θάλαμο από πίσω προφανώς και πάει καλύτερα συγκριτικά με κάποιο που δεν έχει.
Η canton δλδ που το κροσάριζε στους 3,6khz είναι άσχιετοι και δεν ξέρουν που τους παν τα 4 έτσι?
εσύ τώρα τι τρώγεσαι για το τι θα κάνουν οι άλλοι με τα ηχεία τους?
 

tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.678
Reaction score
2.726
Δε νομίζω ότι υπάρχει κακή πρόθεση, κουβέντα γίνεται, στον προβληματισμό του Γιάννη η δική μου αίσθηση είναι ότι το τo crossover της Canton και οι συχνότητες αποκοπής, έχουν να κάνουν με το πώς η εταιρεία ήθελε να ακούγεται το ηχείο. Προφανώς ο Πέτρος βάσει των thiele/small των μονάδων "είδε" και μια 'αλλη προοπτική και άποψη, η οποία στην πράξη δίνει και καλές μετρήσεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Με αφορμή αυτό, να πω ότι καλό θα ήταν όσοι δεν έχουν να συνεισφέρουν κάτι δημιουργικό στη συζήτηση, η οποια είναι πολύ ενδιαφέρουσα, από το να γράψουν μια παπαρια, έτσι για να υπάρχει, καλύτερα να βγουν έξω, να πιουν ένα ποτακι, να πάνε μια βόλτα ή whatever. Δεν γινόμαστε σοφότεροι από τις σαχλες σας, και σίγουρα δεν θα μας λείψουν. Αν το πρόβλημα είναι βαθύτερο, καλό θα ήταν να το κοιτάξετε, διότι εδώ μέσα σίγουρα δεν θα το λύσετε. Προς κάθε «στρατόπεδο» απευθύνομαι.
Εγκυκλοπαιδικα.
Σύμφωνα με την ψυχοακουστικη δεν αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος την ένταση για διαφορετικές συχνότητες το ίδιο. Μια μονάδα μέτρησης είναι τα phon, όπου στις καμπύλες φλετσερ και μαντσον αποικονιζονται για διαφορετικές συχνότητες και εντάσεις db όλα εκείνα τα σημεία που έχουν ίση ακουστοτητα. Επίσης βλέπετε στο διάγραμμα επιτέλους θα έλεγα την περιοχη ανάμεσα στο κατώφλι πόνου και την καμπύλη αντίληψης του ηχου. Αυτή είναι και η περιοχή όπου μπορεί ο άνθρωπος να ακούσει. Πέρα από την μαύρη καμπύλη είναι πιθανόν αν ακούει κάθε μέρα για οχτώ ώρες να δημιουργηθούν βλάβες.
IMG_20200801_102622.jpg

αναλογα με την έκθεση στον θόρυβο και την ένταση μπορεί μελλοντικά να προξενησει η ακρόαση βλάβες στο αυτί
IMG_20200801_151006.jpg

παράλληλα οι βλάβες σε συγκεκριμένες συχνότητες είναι δεδομένες όσο αυξάνεται η ηλικία.
Δείτε την μαύρη καμπύλη των 60νταρηδων στην περιοχή μεταξύ 3kz 20kz
IMG_20200801_151136.jpg



Όπως είπαμε τα phon είναι ένα μέγεθος της ψυχοακουστικη. Εδώ βλέπεται ότι για καθε αύξηση της εντασης/φον κατά 10ντιμπι δημιουργείται η εντύπωση στον ακροατή ότι διπλασιαστηκε η ένταση, κάτι το οποίο δεν ισχύει ακριβώς σε εντάσεις κάτω των 40φον/ντιμπι.
IMG_20200801_151201.jpg


Εδω ένας πίνακας για να κατανοήσετε τα μεγέθη
Άλλο db, άλλο phon, άλλο Pascal
IMG_20200801_151220.jpg


Υ. Γ. Το δεύτερο μέρος αύριο, πρώτα να κατανοήσετε το πρώτο.
Δεν θα ασχοληθώ με τους θαμώνες του παράλληλου σύμπαντος που αλλού κλείνουν τα μάτια και σφυρίζουν αδιάφορα και αλλού οργίζονται. Οπότε θέλετε κάνετε πλάκα και είμαστε καφενείο και όποτε σφίγγουν οι κωλοι διαμαρτυρεστε για μπουλινγκ και δεν ξέρω εγώ τι άλλο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Αν άλλαξε η κλίση αποκοπής του κρος, μπορεί να είναι ακόμα μικρότερη η καταπόνηση του Τουίτερ στις χαμηλότερες συχνότητες, κι ας κατέβηκε ο ονομαστική συχνότητα κρος.

Μη σκατε, έχουν γνώση οι φύλακες.
 


Μηνύματα
3.764
Reaction score
6.732
Λένε κάποιοι χαριτολογώντας ότι από τότε που γνώρισαν την γυναίκα τους έχουν πετάξει όλες τις εγκυκλοπαίδειες από το σπίτι.
Ντάξει, δεν είναι μόνο οι γυναίκες που τα ξέρουν όλα τα εγκυκλοπαιδικά :p :biggrin::biggrin:
 




Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.010
Σε γενικές γραμμές θέλουμε το κάθε μεγάφωνο , να κροσσάρεται μία οκτάβα πάνω από την συχνότητα συντονισμού του.
Πέραν τούτου θέλουμε να λειτουργεί στην γραμμική περιοχή λειτουργίας του όπου και αποδίδει τα μέγιστα , και με μικρές παραμορφώσεις. Ενα τουίτερ που το κόβεις πολύ χαμηλά , όπως λέει ας πούμε η seas, στον 1,5 χιλιόκυκλο, σίγουρα πλησιάζει το xmax του και σίγουρα βγαίνει εκτός περιοχής γραμμικής λειτουργίας.
Επίσης το να βάζει κάποιος ένα τουίτερ να παίζει μεσαίες συχνότητες , πχ 1,5khz-2khz και να περιμένει να τις αναπαράγει σωστά είναι άτοπο. Δεν υπάρχει η επιφάνεια για να γίνει αυτό. Θα παίζει κουκουρούκου.
Τεςπά , κάνει ο καθένας ότι θέλει.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Σε γενικές γραμμές θέλουμε το κάθε μεγάφωνο , να κροσσάρεται μία οκτάβα πάνω από την συχνότητα συντονισμού του.
Πέραν τούτου θέλουμε να λειτουργεί στην γραμμική περιοχή λειτουργίας του όπου και αποδίδει τα μέγιστα , και με μικρές παραμορφώσεις. Ενα τουίτερ που το κόβεις πολύ χαμηλά , όπως λέει ας πούμε η seas, στον 1,5 χιλιόκυκλο, σίγουρα πλησιάζει το xmax του και σίγουρα βγαίνει εκτός περιοχής γραμμικής λειτουργίας.
Επίσης το να βάζει κάποιος ένα τουίτερ να παίζει μεσαίες συχνότητες , πχ 1,5khz-2khz και να περιμένει να τις αναπαράγει σωστά είναι άτοπο. Δεν υπάρχει η επιφάνεια για να γίνει αυτό. Θα παίζει κουκουρούκου.
Τεςπά , κάνει ο καθένας ότι θέλει.
Εκτός από τις υπόλοιπες <<άσχετες>> εταιρίες που κόβουν κάτω από τους 2 Κ τα tweeters (Totem, Wilson, Sonus faber, Klipsch, Dynaudio μερικές που μου ήρθαν)... σιγά τις εταιρίες εεε.
Ξεκίνα και κάνε ένα τηλέφωνο στην <<άσχετη>> Genelec, που σιγά μη ξέρουν να φτιάχνουν και σοβαρά ηχεία για τα studios, πες τους ποιος είσαι, και ότι κακώς κόβουν το tweeter της Seas στους 1,8 KHz στο 8050 γιατί δεν έχει επιφάνεια να βγάλει μεσαίες και παίζει κουκουρούκου.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.166
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top