- Μηνύματα
- 51.120
- Reaction score
- 124.702
Οκ, σύμφωνοι.Η δοκιμή με το αυτί βοηθάει στην περίπτωση λάθους, όχι στην βέλτιστη προσαρμογή.
Οκ, σύμφωνοι.Η δοκιμή με το αυτί βοηθάει στην περίπτωση λάθους, όχι στην βέλτιστη προσαρμογή.
Ta pf τα θελει η κεφαλη.Ok. Το είχα καταλάβει διαφορετικά, πως ναι μεν η κεφαλή ζητά κάποια pf αλλά πως έπρεπε να πιάσω τα pf του phono δηλ. συνολικά να είναι 220pf.
H om40 μιλάει για 200-500pf. Με καλύπτει οποιαδήποτε τιμή σε αυτά τα πλαίσια ή και εδώ υπάρχει κάποιο μικρό μυστικό;
Μόλις τέλειωσα με μια grado XT+ η οποία ζητά 475pF. Το καλύτερο που μπόρεσα να κάνω ήταν τα 482pF και υπάρχει όντως μεγάλη διαφοριποίηση σε σχέση με τα 167pF που ήταν έως τώρα. Προς το καλύτερο ασφαλώς.Ta pf τα θελει η κεφαλη.
Η χωρητικοτητα που λενε οι κατασκευαστες κεφαλων ειναι καπως "αχρηστες" οσον αφορα εμενα και ενισχυτικο της αποψης μου ειναι αυτο που λες πιο πανω, αλλα και απο αλλους κατασκευαστες.
Το 200-500 ειναι μια τεραστια διαφορα αρα αναγκαστικα θα ακουσεις οπως ειπε και ο jp.
Yπαρχουν περιπτωσεις "φωτεινων κεφαλων" -και ενα παραδειγμα η audio-technica AT150MLX- που σαφως ηταν και ακουστικα και μετρησιμα καλυτερες με πολυ χαμηλη συνολικη χωρητικοτητα και οχι πιο ψηλη.Υπαρχουν παραδειγματα οπως η shure M97XE που σαφως ηταν και ακουστικα και μετρησιμα καλυτερη με αντισταση εισοδου μεγαλυτερη των 47Κ αντι πειραματισμου τοσο πολυ με την χωρητικοτητα.Φαυλος κυκλος οι ΜΜ !!!!!!!!!!!!!!
Τα όρια του κατασκευαστή είναι αρκετά ανοιχτά τις περισσότερες φορές οπότε το αυτί στο αναλογικό είναι η καλύτερη λύση.Οκ, σύμφωνοι.
- και εκεί είναι η όλη χαρά . . . και μόνο παίζοντας με το στήσιμο της κεφαλής , παίρνουμε ελαφρώς διαφορετικά αποτελέσματα , εάν δε σε αυτά προσθέσουμε χωρητικότητες καλωδίων ( για τις mm ) , και μικροαλλαγές στο phono . . . καταλήγουμε σε δεκάδες πιθανούς συνδυασμούςΕξάλλου όταν μιλαμε για αναλογικό ξέρεις ότι όλα είναι περι ορεξεως..
Όπα, το να μακραίνεις τα καλώδια για να πετύχεις την επιθυμητή χωρητικότητα δεν είναι σωστή λύση. Αυξάνεις επικίνδυνα τον θόρυβο και το βόμβο όσο καλά θωρακισμένα καλώδια και να χρησιμοποιείς. Τα καλά phono stages έχουν επιλογή με jumpers ή με dip switches ώστε να ματσάρεις την κεφαλή σου με την προϋπόθεση ότι ξέρεις περίπου την χωρητικότητα των καλωδίων σου. Μια απλή και εύκολη λύση είναι η χρήση "ταφ" RCA. Στο ένα θηλυκό συνδέεται το καλώδιο από το πικάπ, το αρσενικό μπαίνει στον προενισχυτή και στο θηλυκό που περισσεύει μπαίνει ένα "τυφλό" RCA με τον πυκνωτή μέσα του. Κάτι σαν dummy load ας πούμε. Να σου πιάνει και το χέρι με το κολλητήρι για να κολλήσεις τους πυκνωτές... Τέτοια μπορείς να φτιάξει πολλά με διαφορετικές χωρητικότητες κάθε φορά για δοκιμή. Όποια σου κάτσει καλύτερα την αφήνεις.Μόλις τέλειωσα με μια grado XT+ η οποία ζητά 475pF. Το καλύτερο που μπόρεσα να κάνω ήταν τα 482pF και υπάρχει όντως μεγάλη διαφοριποίηση σε σχέση με τα 167pF που ήταν έως τώρα. Προς το καλύτερο ασφαλώς.
Το θέμα μου τώρα είναι με τι τρόπο μπορώ να παίζω πιο εύκολα με την χωρητικότητα χωρίς να πρέπει να βάζω-βγάζω καλώδια; Υπάρχει κάτι πέραν της επέμβασης μέσα στο phono; Διότι όλη την ώρα αλλάζω κεφαλές και σε αυτό το σημείο θα αρχίσει η παράνοια.
Μια τέτοια λύση έψαχνα!Όπα, το να μακραίνεις τα καλώδια για να πετύχεις την επιθυμητή χωρητικότητα δεν είναι σωστή λύση. Αυξάνεις επικίνδυνα τον θόρυβο και το βόμβο όσο καλά θωρακισμένα καλώδια και να χρησιμοποιείς. Τα καλά phono stages έχουν επιλογή με jumpers ή με dip switches ώστε να ματσάρεις την κεφαλή σου με την προϋπόθεση ότι ξέρεις περίπου την χωρητικότητα των καλωδίων σου. Μια απλή και εύκολη λύση είναι η χρήση "ταφ" RCA. Στο ένα θηλυκό συνδέεται το καλώδιο από το πικάπ, το αρσενικό μπαίνει στον προενισχυτή και στο θηλυκό που περισσεύει μπαίνει ένα "τυφλό" RCA με τον πυκνωτή μέσα του. Κάτι σαν dummy load ας πούμε. Να σου πιάνει και το χέρι με το κολλητήρι για να κολλήσεις τους πυκνωτές... Τέτοια μπορείς να φτιάξει πολλά με διαφορετικές χωρητικότητες κάθε φορά για δοκιμή. Όποια σου κάτσει καλύτερα την αφήνεις.
Την λύση αυτή την είχα δοκιμάσει παλαιότερα σε απλό αλλά "βελτιωμένο" προενισχυτή με τέλεια αποτελέσματα.
Γιάννης
Γιατι δεν το κανεις; Ξεκολλα τους πυκνωτες μεσα στο phono σου, οποτε θα εχει χωρητικοτητα μηδεν και με ενα 2 σε 1 rca adaptor εχεις οτι θελεις σε συνδιασμο με την χωρητικοτητα του καλωδιου βραχιονα , ή , προσθεσε 2 rca sockets παραλληλα με αυτα της εισοδου του phono. Θα εχεις ετοιμα βισματα με διαφορες χωρητικοτητες αμεσως μολις τα χρειαστεις για πολλες δοκιμες.Μια τέτοια λύση έψαχνα!
Nαι 50v ειναι μια χαρα,αλλα και περισοτερα δεν πειραζει.Δώστε μου ένα παράδειγμα και ένα link από ένα κατάστημα της προκοπής που να μπορώ να αγοράσω. Δεν είμαι ηλεκτρονικός και την παλεύω μόνος μου.
Δεν καταλαβαίνω για παράδειγμα τι σημαίνει "ανοχή 2,5%" ούτε πόσο είναι το λίγα. 50v ας πούμε;
Δύσκολο να βρεθούν όμως στην Ελλάδα και με τιμές "γήινες" Για αυτό πρότεινα ανοχή 2.5% ή και παραπάνω Αυτοί είναι πιο εύκολοι ή μετά ΜΚΤ ή MKP 5-10% και ταίριασμα με το καπασιτόμετρο. Από τάση λειτουργίας δεν παίζει ρόλο ότι και να βρεθεί. Δεν είναι ηλεκτρολυτικοί...Nαι 50v ειναι μια χαρα,αλλα και περισοτερα δεν πειραζει.
Η προταση του jp για πυκνωτες polystyrene ειναι πολυ καλη,βρισκεις και με ανοχες 1% ( σημαινει οτι δεν ξεφευγουν απο τις προδιαγραφες τους πανω απο 1% )
Δύσκολο να βρεθούν όμως στην Ελλάδα και με τιμές "γήινες" Για αυτό πρότεινα ανοχή 2.5% ή και παραπάνω Αυτοί είναι πιο εύκολοι ή μετά ΜΚΤ ή MKP 5-10% και ταίριασμα με το καπασιτόμετρο. Από τάση λειτουργίας δεν παίζει ρόλο ότι και να βρεθεί. Δεν είναι ηλεκτρολυτικοί...
Γιάννης