Μετατροπή παθητικού ηχείου σε ενεργό - αξίζει το κόπο;

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Συμφωνώ και καταλαβαίνω πολύ καλά αυτά που λες, ωστόσο επιμένω πως το 999% των αναγνωστών, θεωρούν το ρι-φέιζ ότι είναι μια εξωτική σάλτσα για σαλάτα, από το φέιζ-μπουκ.

Να μη πω για την αξιολόγηση της βηματικης απόκρισης, τις αλλεπάλληλες διαφοροποιησεις της (και τον τρόπο που επιτυγχάνεται αυτό) και την επιλογή της βέλτιστης. Να πω μόνο ότι για το 999% η Βηματική ορίζεται από το κατωθεν βιντεακι:

View attachment 210273

Η δε βαθμονόμηση του οριζόντιου άξονα της βηματικης, για διεξαγωγή διαφορετικών συμπερασμάτων (Ορθώς) είναι αντίστοιχα αντιληπτή ως του εν λόγω βηματισμού στο στράτευμα (εν δυό, εν δυό, ένα κι ένα δγιό).


Δγιό πουλάκια κάθονταν.
Στη διαστρεβλωμένη εκτίμηση βηματικής απόκρισης έχει ΄΄φταίξει΄΄ και το Stereophile που παρουσιάζει ελέω ψευδοανηχοϊκής λήψης τα πρώτα μονάχα χιλιοστά δευτερολέπτου στους πίνακές του,ενώ τα σημαντικότερα στοιχεία εμφανίζονται στη συνέχεια και υπό πραγματικές - δηλαδή μη εικονικές - συνθήκες...
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
εδω στο στρατο ηταν αδυνατο να συμβαδισουμε σε απλες εντολες...για μπαλετο φωτη μεταξοπουλο να το συζητησουμε..🐒
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Στη διαστρεβλωμένη εκτίμηση βηματικής απόκρισης έχει ΄΄φταίξει΄΄ και το Stereophile που παρουσιάζει ελέω ψευδοανηχοϊκής λήψης τα πρώτα μονάχα δευτερόλεπτα στους πίνακές του,ενώ τα σημαντικότερα στοιχεία εμφανίζονται στη συνέχεια και υπό πραγματικές - δηλαδή μη εικονικές - συνθήκες...
Σωστά.

Βεβαίως είναι αργά για να παραδώσεις μαθήματα στους στερεοφιλάδες...

Τέλος πάντων, ίσως να μιλάω μόνο για τον εαυτό μου (καταλαβαίνω τι λες, πράγμα που το θεωρώ κατόρθωμα, αλλά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καταφέρω να κάνω τα ίδια στην πράξη).

Προσωπικά θεωρώ ότι ο τυπικός χρήστης είναι ικανός για μια μέτρηση κινητού μικροφώνου για εύρεση της καλύτερης θέσης καθενός σαμπ, και ομοίως για μια τέτοια μέτρηση για βελτίωση της θέσης των δορυφόρων.

Μετα ένα dirac (ή τρινοβ) και ο,τι κάνει αυτόματα, πάνω στο ταργκετ κερβ που θα δώσει ο χρήστης. Τέλος.

Ή καστρουνης (γενικά επαγγελματίας) αν δεν καταφέρνει τα ανωτέρω πραγματικά απλά πραγματάκια.

Δι εντ.


Φινίτο.


Λήξις.
 

Μηνύματα
1.296
Reaction score
2.568
Ναι κανόνισε να σταματήσει να αρθρογραφεί σοβαρά με αυτά που του λές. >:(
Μέσα σε όλα αυτά τα επιστημονικά που γράφει όλο και κάτι πιάνουμε και εμείς οι άσχετοι
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Σωστά.

Βεβαίως είναι αργά για να παραδώσεις μαθήματα στους στερεοφιλάδες...

Τέλος πάντων, ίσως να μιλάω μόνο για τον εαυτό μου (καταλαβαίνω τι λες, πράγμα που το θεωρώ κατόρθωμα, αλλά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καταφέρω να κάνω τα ίδια στην πράξη).

Προσωπικά θεωρώ ότι ο τυπικός χρήστης είναι ικανός για μια μέτρηση κινητού μικροφώνου για εύρεση της καλύτερης θέσης καθενός σαμπ, και ομοίως για μια τέτοια μέτρηση για βελτίωση της θέσης των δορυφόρων.

Μετα ένα dirac (ή τρινοβ) και ο,τι κάνει αυτόματα, πάνω στο ταργκετ κερβ που θα δώσει ο χρήστης. Τέλος.

Ή καστρουνης (γενικά επαγγελματίας) αν δεν καταφέρνει τα ανωτέρω πραγματικά απλά πραγματάκια.

Δι εντ.


Φινίτο.


Λήξις.
Απάντησα σε ερώτημα που τέθηκε...Πέραν αυτού,σκοπός δεν είναι να γινόταν κάποιος εξπέρ σε rePhase και λοιπά λογισμικά,αλλά να προσπαθεί για την καλύτερη αδιόρθωτη απόκριση.Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται με απλούς τρόπους,επιμονή και υπομονή.Δίνω έμφαση στα τελευταία,επειδή οι κοινοί οικιακοί χώροι συνήθως δεν είναι απολύτως συμμετρικοί και η επίτευξη βέλτιστης απόκρισης χωρίς διορθώσεις χρειάζεται επίπονη διερεύνηση...επί τόπου.

Θυμάμαι κιόλας ήδη από τη δεκαετία του 90,συντάκτες στον πάλαι ποτέ ΗΧΟ να συνιστούν πιθανή τοποθέτηση sub κάτω από τραπεζάκι κοντά στην κεντρική θέση ακρόασης ή και να εξυπηρετούσε η καμπίνα του sub τέτοιο ρόλο - ανάλογα με το μέγεθός της.
 
Last edited:

sterkon

Τελεοράσεις!
Μηνύματα
982
Reaction score
1.616
Ένα ανάμεσα στα (δύο) ηχεία, δύο αριστερά και δεξιά του καναπέως, με φελλό απάνω για τις καφέδες, και το τέταρτο το καλύτερο, στο κέντρο του τριγώνου του εκ των προτέρων τριών οριζόμενον. 😇🍀
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
παλι καλα που το 1990 διαβαζα μονο μεταλ χαμερ... α και κομπιουτεριστικα περιοδικα 🐒
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ένα ανάμεσα στα (δύο) ηχεία, δύο αριστερά και δεξιά του καναπέως, με φελλό απάνω για τις καφέδες, και το τέταρτο το καλύτερο, στο κέντρο του τριγώνου του εκ των προτέρων τριών οριζόμενον. 😇🍀
Άμα είναι μονό,λειτουργεί καλύτερα όσο έρχεται στο μέσον του δωματίου εκτός από ανάμεσα στα main,δηλαδή απαιτείται ανάλογος προσανατολισμός στη χωροταξία του setup...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Επειδή η αύξηση του κέρδους σε τυπικές υλοποιήσεις sub - δηλαδή μη τερατώδεις κατασκευές - αναμένεται να μειώνει το περιθώριο ως προς το δόκιμο ποσοστό αρμονικών παραμορφώσεων...Επίσης εφόσον θα ίσχυαν σημαντικές μεταπτώσεις στην απόκριση,τα εφαρμοζόμενα κατά την ισοστάθμιση φίλτρα θα έχουν απότομες κλίσεις και μεγάλες τιμές στα δικά τους gain,χαρακτηριστικά που κάθε άλλο παρά ωφελούν τη φυσικότητα,προάγοντας κιόλας φαινόμενα πρόωρου κωδωνισμού.Όταν δεδομένος χώρος κουδουνίζει από ιδιοσυντονισμό σε κάποια ζώνη,η αύξηση στο γενικό volume από το sub θα εντείνει αυτό το φαινόμενο.Η δε εφαρμογή παραμετρικού φίλτρου κατόπιν μειώνει μεν τη στάθμη στην προβληματική ζώνη,αλλά δεν κάνει κάτι ουσιώδες για την ίδια την ενεργειακή ουρά στο πεδίο του χρόνου και κατ'επέκταση για τη μεταβατική απόκριση στο σύστημα.

Δεν υπάρχουν ΄΄δωρεάν προσφορές΄΄...Έχει εξηγηθεί στο παράλληλο Σύμπαν γιατί η ρύθμιση του gain στα ίδια τα sub πρέπει να γίνεται ΄΄τόσο-όσο΄΄ σε σχέση με τη στάθμη από τα main,ενώ έχει τονιστεί πως πρέπει να εξαντλούμε τις εκδοχές κατά την τοποθέτηση ώστε να προέκυπτε η ομαλότερη δυνατή αδιόρθωτη απόκριση χωρίς υπέρμετρο gain από τα sub,το οποίο βλάπτει τη μεταβατική απόκριση στο όλο σύστημα.Έχει επίσης τονιστεί ότι στόχος σε όσα setup διαχειρίζομαι είναι να μην εφαρμόζονται απότομες κλίσεις στα φίλτρα και ν'αποφεύγεται πάση θυσία το παραμικρό θετικό gain...
Σωστά τα λες γκουρού. Να διευκρινίσω πότε υπάρχει όφελος "παίζοντας¨με το gain των δρόμων:

Στην περίπτωση που το gain των ενισχυτών μπορεί να ρυθμιστεί με αγνό, αναλογικό τρόπο ενώ η ισοστάθμιση θα γίνεται αναγκαστικά με βρώμικο, κομματιασμένο ψηφιακό τρόπο.

Σε αυτη την περίπτωση (που καταλαβαίνω είναι η περίπτωση του κοσμοναύτη) γλιτώνεις λίγο ψηφιακό attenuation, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα. Και γλιτώνεις ψηφιακό attenuation στα πρίμα, εκεί που ίσως ακούγεται, λέμε τώρα. Ή ανάποδα, κερδίζεις λίγο ψηφιακή δυναμική περιοχή.

Presentation1.png


Εννοείται ότι θέλει προσοχή στο σημείο κρος ώστε φίλτρα λογικής κλίσης να αρκούν.

Αλλά αυτές είναι αστείες ανησυχίες στον κόσμο της μουσικής των 10db δυναμικής περιοχής που ζούμε. Δηλαδή τελείως αστείες, όπως και όλη η ενασχόληση με το άκυρο χόμπι μας. Εγώ το λέω και κοιμάμαι ήσυχος τα βράδυα, ά, όλα και όλα! Κάποια στιγμή θα το πει ο Αμίρ, το βλέπω να έρχεται, αν και είναι αρκετά μηχανάκιας για να το κάνει.

Μην πετάτε να λεφτά σας στα στέρεα!

Πάρτε σόνος λέμε, αρκεί! Και το φθηνό, ε, όχι κανένα ακριβό!

Για τους σινεματζίδες, οκ, ας ξοδέψουν κάτι παραπάνω, εκεί κάτι γίνεται.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Σωστά τα λες γκουρού. Να διευκρινίσω πότε υπάρχει όφελος "παίζοντας¨με το gain των δρόμων:

Στην περίπτωση που το gain των ενισχυτών μπορεί να ρυθμιστεί με αγνό, αναλογικό τρόπο ενώ η ισοστάθμιση θα γίνεται αναγκαστικά με βρώμικο, κομματιασμένο ψηφιακό τρόπο.

Σε αυτη την περίπτωση (που καταλαβαίνω είναι η περίπτωση του κοσμοναύτη) γλιτώνεις λίγο ψηφιακό attenuation, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα. Και γλιτώνεις ψηφιακό attenuation στα πρίμα, εκεί που ίσως ακούγεται, λέμε τώρα. Ή ανάποδα, κερδίζεις λίγο ψηφιακή δυναμική περιοχή.

View attachment 210330

Εννοείται ότι θέλει προσοχή στο σημείο κρος ώστε φίλτρα λογικής κλίσης να αρκούν.

Αλλά αυτές είναι αστείες ανησυχίες στον κόσμο της μουσικής των 10db δυναμικής περιοχής που ζούμε. Δηλαδή τελείως αστείες, όπως και όλη η ενασχόληση με το άκυρο χόμπι μας. Εγώ το λέω και κοιμάμαι ήσυχος τα βράδυα, ά, όλα και όλα! Κάποια στιγμή θα το πει ο Αμίρ, το βλέπω να έρχεται, αν και είναι αρκετά μηχανάκιας για να το κάνει.

Μην πετάτε να λεφτά σας στα στέρεα!

Πάρτε σόνος λέμε, αρκεί! Και το φθηνό, ε, όχι κανένα ακριβό!

Για τους σινεματζίδες, οκ, ας ξοδέψουν κάτι παραπάνω, εκεί κάτι γίνεται.
Καλά, υποθέτω ότι δεν θα χαλάσει η σούπα αν πειραματιστώ με τα κέρδη των δρόμων. Το πολύ πολύ να επανέλθω στις γνωστές καλές ρυθμίσεις αν δεν λειτουργεί σωστά.
Καθαρά σαν πειραματισμος.
 


Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Το μόνο που θα μπορέσεις να κάνεις είναι να κόψεις λίγο το level του δεύτερου δρόμου που παίζουν τα tweeters.
Τίποτε άλλο.
Αυτό ακριβώς σκέφτομαι. Όχι να δώσω θετικό gain στις χαμηλές, αλλά να μειώσω στο δρόμο των υψηλών για να το φέρω κοντά σε αυτό που θα καταλήξει μετά την ισοσταθμιση.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Αυτό ακριβώς σκέφτομαι. Όχι να δώσω θετικό gain στις χαμηλές, αλλά να μειώσω στο δρόμο των υψηλών για να το φέρω κοντά σε αυτό που θα καταλήξει μετά την ισοσταθμιση.
Το ίδιο δεν είναι; (πρακτικά)....
Δε θα ρίξω λιγότερο αλάτι, θα βάλω πιο πολύ ρύζι :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Για τους σινεματζίδες, οκ, ας ξοδέψουν κάτι παραπάνω, εκεί κάτι γίνεται.
Έχουμε μαζέψει κάτι ιμερσιβ μουσικές μάστορα, να πεις το δεσπωτ πατριώτ.

Τι εκκλησιαστικο όργανο, τι πνευστά, το φωνές και κρουστά, ο κακός ο χαμός.

Η ανάσταση του δυναμικού εύρους, στο Πάσχα του οντιο, έρχεται καλπαζοντας με dolby atmos.



ΥΓ. Βεβαίως οι εξαιρετικές dolby atmos κινηματογραφικες παραγωγές είναι ήδη άφθονες, που όντως δικαιολογούν το κυνήγι των αρχών λειτουργίας του οντιο.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Δεν είναι πλέον στα χόμπι μου η αναζήτηση ηχογραφήσεων υψηλής πιστότητας. Μέχρι νεωτέρας, ισχύουν τα γνωστα:

"The dynamic range of recorded music across genres based on an audio corpus of 1,000 songs was found to be smaller than the dynamic range of monologue speech in quiet. Samples from modern genres such as pop, rap, rock, and schlager generally had the smallest dynamic range, followed by samples from jazz and classical genres such as chamber, choir, orchestra, piano, and opera. Only in the lower frequencies was the dynamic range of speech surpassed by the dynamic range of music, and then only in the case of chamber music, opera, and orchestra. "

Τα παραπάνω ισχύουν για παραγωγές μεταξύ 2000 και 2014 και οι συγγραφείς θεωρουν το δείγμα αντιπροσωπευτικο.

 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Χθες ανακάλυψα ότι ο minidsp 2x4Hd αναβαθμόζεται σε DDRC24 και τρέχει dirac live 3, δεν το ήξερα αυτό. Το έχει δοκιμάσει κάποιος; Κάνει δουλειά; Θα μου λείψουν οι xlr συνδέσεις ( ειδικά αν πάω σε μεγαλύτερο χώρο και θέλω να έχω τους τελικούς κοντά στα ηχεία ή αν πάρω ενεργά ) και υποψιάζομαι ότι θα με δυσκολέψει ως προς τη ρύθμιση της έντασης του συστήματος συν το ότι θα πρέπει να πουλήσω το αγαπημένο μου SMSL M500 dac με το οποίο έχω βολευτεί, αλλά απο την άλλη - όπως το βλέπω - ένα μηχάνημα θα τα κάνει όλα ( ρόλος dac, crossover, διορθώσεις χώρου, ρυθμιστικό έντασης ) και θα είναι ξεκούραστος ο Nuc για να μη κάνει πρόσθετη επεξεργασία του σήματος ( όχι ότι κολλώνει, αλλά λέμε ).
Και απορία σχετική με τα καλώδια ως προς τη προσέγγιση του minidsp, το mogami 2549 απο πλευράς χωρητικότητας είναι καλό για single ended σύνδεση ( χρήση των κεντρικών αγωγών, πιθανώς με floating ground ) ή έχουμε καμία καλύτερη πρόταση με ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά κατά προτίμηση σε mogami? Θα άνοιγα μόνος μου τον κατάλογο και θα έψαχνα τα specs, αλλά δεν καταλαβαίνω ποια τιμή χωρητικότητας είναι αυτή που μας ενδιαφέρει ( η μεταξύ των κεντρικών αγωγών, η μεταξύ αγωγων και μπλεντάζ ή αθροίζονται με κάποιο τρόπο? ).
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Δεύτερη απορία: το Minidsp 2x4HD έχει internal processing resolution & sample rate 32bit/96KHz ενώ το DDRC24 έχει 32bit/48KHz. Γνωρίζει κανείς αν η εγκατάσταση του dirac live στο 2x4HD υποβιβάζει το sample rate του;
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.524
Εχω το minidspHD.
Το αναβάθμισα σε ddrc24.
Για μετατροπή παθητικού σε ενεργό.
κτλ κτλ.

Εσύ πάρε τις πλάτες.
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.011
προφανώς και το υποβιβάζει σε 48khz.
To 2549 έχει δύο αγωγούς για σήμα , ένας σήμα, ένας επιστροφή και την θωράκιση εξωτερικά , που δεν χρησιμοποιήται για το σήμα.
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Εχω το minidspHD.
Το αναβάθμισα σε ddrc24.
Για μετατροπή παθητικού σε ενεργό.
κτλ κτλ.

Εσύ πάρε τις πλάτες.
Τώρα έχω ψωνίσει τελικό και το ψάχνω ακόμα με το θέμα του κροσόβερ. Έχεις μείνει ικανοποιημένος απο την αναβάθμιση σε dirac live?

προφανώς και το υποβιβάζει σε 48khz.
To 2549 έχει δύο αγωγούς για σήμα , ένας σήμα, ένας επιστροφή και την θωράκιση εξωτερικά , που δεν χρησιμοποιήται για το σήμα.
Άρα, αν κατάλαβα καλά, μας ενδιαφέρει η χωρητικότητα μεταξύ των δύο κεντρικών αγωγών ( μιας που κάνω δουλειά, να τη κάνω σωστά πια ).
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.197
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top