Οδηγός αγοράς ενεργών ηχείων

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Νομίζω πως το Neumann είναι παντού ανώτερο του dynaudio -απόλυτα δικαιολογημένη η διαφορά τιμής.

Κι εγώ δεν το καταλαβαίνω αυτό!

Επίσης δεν καταλαβαίνω πως σε κάποια ριβιούς λένε οτι τα Lyd είναι πολύ ισορροπημένα και σε χαμηλές στάθμες ακροασης. Κατά Fletcher/Munson η ακοή μας ομως δεν είναι ισορροπημένη! Υπάρχει περίπτωση να κάνουν τα ηχεία eq ανάλογα με την ένταση; (μάλλον απίθανο)
Μπορείς ν'αποταθείς με email στην εξυπηρέτηση πελατών για τα επαγγελματικά Dynaudio ζητώντας να πληροφορηθείς κατά πόσον τα LYD48 έχουν ενσωματωμένο στο λογισμικό τους φίλτρα loudness όταν πέφτει η στάθμη του σήματος
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.136
Reaction score
18.945
In general, η πορεία της βιομηχανίας του ήχου όσο αφορά την πρόοδο και την ποικιλία πια των ενεργών υλοποιήσεων οδηγεί σε καταστάσεις παροξυσμού τους ανα πάσα ένθερμους audiophiles :biggrin:
129544747_10224184502868266_7545902628476462213_n.jpg


Και για να πω την αμαρτία μου έκανα παραγγελία και εγώ ένα ζεύγος μικρά 5άρια (με κούρασε αυτή η καραντίνα :biggrin:)..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
ανεπαρκή εντελώς ανάπτυξη στάθμης στην πρώτη και δεύτερη οκταβα,
Χάριν διευκρίνησης, να δείξω ποιο ακριβώς είναι το όριο στάθμης, κάτω από το οποίο είναι εντελώς μη αντιληπτές, μη ακουστές οι χαμηλές συχνότητες, σε νέους ανθρώπους με άριστη ακοή.

Αυτή λοιπόν είναι η ουδός ακοής, στην οποία είναι μόλις αντιληπτή η κάθε συχνότητα, μόνη της, σε θάλαμο νεκρικής σιγής, υπό εργαστηριακές συνθήκες ελέγχου, πλήρως διαπιστωμένα και αποδεδειγμένα:

Screenshot_20201204_161631_com.android.chrome.jpg


Για όλο το εύρος στο οποίο είναι εντελώς κουφός ο άνθρωπος, δείτε την τελευταία κάτω γραμμή κι εδώ:

Screenshot_20190928_110507_com.android.chrome~2.jpg


Σημειώστε πως σε αυτή τη στάθμη, τα περίπου 73 ντεσιμπελ στους 20 κύκλους, δε τα ακούμε. Δηλαδή, θα μπορούσαμε να τα ακούσουμε μόνο σε νεκρική σιγή και αν παίζει μόνο αυτή η συχνότητα, και αν τα αυτιά μας είναι απολύτως τέλεια, και πάλι εντελώς οριακά, ίσα ίσα θα έχουμε την αντίληψη ενός ήχου τόσο χαμηλής στάθμης, που ίσα ίσα είναι ακουστός, δηλαδή είναι εντελώς στα όρια του να πει κανείς ότι δεν ακούγεται.

Σε τυπικές συνθήκες; Με τίποτα δεν τα ακούς τα μπάσα σε τόσο χαμηλές στάθμες, είναι σα να μην υπάρχουν.

Και όταν παίρνουμε ένα σαμπ που έχει απόκριση μη ομαλή, τότε η χρήσιμη στάθμη του είναι αυτή που ορίζεται από το κατώτερο σημείο ομαλής απόκρισης, οπότε από κει και κάτω κάνουμε συμβιβασμό και δεν αναπαράγεται. Πχ:

Screenshot_20200518_155825_com.google.android.apps.docs~2.jpg


Με το παραπάνω σαμπ, ο δορυφόρος δε θα χρειαστεί να ξεπεράσει τα 92,5 ντεσιμπέλ, καθώς αυτή είναι η μπλέ ταργκετ κερβ στους 80-90 κύκλους.

Πάνω από αυτή τη στάθμη, θα υπάρχει συμπίεση σε οτιδήποτε αρχικά κάτω από 40 και στη συνέχεια κάτω από 50 κύκλους, και πιθανό ψαλίδισμα και κλιπάρισμα από το σαμπ.


Εδώ βλέπουμε ένα σαμπ που φτάνει έως 110 ντεσιμπέλ στους 55 και 95 κύκλους, ωστόσο η χρήσιμη στάθμη του είναι η μπλε γραμμή, με χρήσιμο max SPL τα 97,5 ντεσιμπέλ στο ταργκετ κερβ μας.

Ο συμβιβασμός που θα κάνουμε, είναι ότι δε θα έχουμε απόκριση κάτω από τους 33-34 κύκλους.
Συμβιβασμούς θα έχουμε, αλλά αυτό μπορούμε στη συγκεκριμένη περίπτωση.


Αντιστοίχως εδώ:

Screenshot_20190928_130814_com.google.android.apps.docs~2.jpg


Το max SPL ορίζεται από τη μέγιστη στάθμη στους 20 κύκλους, επίσης στα 97,5 ντεσιμπέλ (βλέποντας τις στάθμες στο εν λόγω διάγραμμα παραμόρφωσης - όχι max SPL), μα εδώ δεν έχουμε κανένα συμβιβασμό στο ακουστό φάσμα, διότι η απόκριση είναι πρακτικά ομαλή και κάτω από τους 20 κύκλους.

Βεβαίως το συγκεκριμένο σαμπ, παρουσιάζει αυτή την απόκριση στα 130 ντεσιμπέλ μέγιστης στάθμης, αλλά αυτό δε μας ενδιαφέρει προς ώρας.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.059
Reaction score
1.577
απορία άσχετου,

αν υποθέσουμε ότι κάποιος αγόραζε τα 310 και 2 sub από την ίδια εταιρεία,
βλέπω ότι πουλάνε accessories για τοποθέτηση των δορυφόρων πάνω στα subs

παίζει το ενδεχόμενο να στηθούν έτσι σαν καλή πιθανότητα ή θα πρέπει σχεδόν σίγουρα να sub να πάνε σε άλλες θέσεις αναλόγως χώρου;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
απορία άσχετου,

αν υποθέσουμε ότι κάποιος αγόραζε τα 310 και 2 sub από την ίδια εταιρεία,
βλέπω ότι πουλάνε accessories για τοποθέτηση των δορυφόρων πάνω στα subs

παίζει το ενδεχόμενο να στηθούν έτσι σαν καλή πιθανότητα ή θα πρέπει σχεδόν σίγουρα να sub να πάνε σε άλλες θέσεις αναλόγως χώρου;
Εξαρτάται από το χώρο και την τοποθέτηση.

Δηλαδή, μπορούν κανονικά να στηθούν οι δορυφόροι με τα σαμπ ως βάσεις, αν είναι κολλητά στον πίσω τοίχο.

Επίσης μπορούν, αν είναι φριφιλντ, δηλαδή πολύ μακριά από τον πίσω τοίχο.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, δεν ταυτίζεται η σωστή τοποθέτηση του σαμπ με τη σωστή τοποθέτηση του δορυφόρου, και θα πρέπει να τοποθετηθούν το καθένα στο σωστό για αυτό σημείο.

Χωρίς μετρήσεις με τα σαμπ τοποθετημένα στο χώρο, οι αποφάσεις είναι πάντα ανασφαλείς.
Προβλέψεις μπορούν να γίνουν, μα χρειάζεται επιβεβαίωση με μετρητικά δεδομένα για τη θέση ακρόασης.

Σάμπ χωρίς μετρήσεις, δεν γίνεται.
 


Μηνύματα
43
Reaction score
52
Έχει νόημα να πειραματιστεί κανείς και με το ύψος τοποθέτησης των σαμπ;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Για να καταλάβετε όλοι πως και σε ποιο φάσμα λειτουργούν τα σαμπ και μέχρι ποια στάθμη αυτά και ποια στάθμη οι δορυφόροι, ας δούμε δύο παραδείγματα:

1. Τυπικό σαμπ, που δε τα πηγαίνει τέλεια στην αρχή της πρώτης οκταβας, που βγάζει αυτό το διάγραμμα:

Screenshot_20200518_155825_com.google.android.apps.docs.jpg


Βλέπουμε πως από τους 33 κύκλους περίπου, αρχίζει μια σοβαρή απόκριση.
Από τους 33 και πάνω, παίζει.

Από κει και κάτω, είναι άχρηστο, δεν έχει νόημα. Θα εκμεταλλευτούμε την απόκριση από 33 κύκλους και πάνω, για να συμπληρώσουμε το δορυφόρο μας.

Κάνουμε ένα συμβιβασμό, και λέμε ότι θα στήσουμε σεταπ με απόκριση από 33 κύκλους και πάνω. Γενικά, είναι μια χαρά απόκριση, αν και το επιθυμητό είναι από 20 κύκλους και πάνω.

Οπότε ξεκινάμε τη γραμμή με την κλίση του ταργκετ κερβ από τους 33 κύκλους, κι έτσι σηματοδοτείται το χρήσιμο max SPL των στιγμιαίων ασυμπιεστων κορυφών, ενώ η μέση συνεχής στάθμη θα βρίσκεται 20 ντεσιμπέλ χαμηλότερα.

Αυτό λοιπόν θα είναι το χρήσιμο max SPL, στα 97,5 ντεσιμπέλ, με χρήσιμη μέση στάθμη αναπαραγωγής τα 77,5 ντεσιμπέλ (-20):
( Πρακτικά άριστο max SPL για Atmos setup)

Screenshot_20200518_155825_com.google.android.apps.docs~3.jpg


Το σαμπ θα αναλάβει χονδρικά μέχρι τους 90-100 κύκλους, κι από κει και πάνω ο δορυφόρος.
Ο δορυφόρος βλέπουμε σε αυτή την κλίση του ταργκετ κερβ, πως θα χρειαστεί να φτάνει τα 92,5 ντεσιμπέλ μέγιστη στάθμη στους 90-100 κύκλους, ενώ το σαμπ θα φτάνει μέγιστη στάθμη έως 97,5 ντεσιμπέλ, η διαφορά τους σε αυτό το ταργκετ κερβ είναι 5 ντεσιμπέλ.

Ας δούμε όμως τι θα γίνει αν ανεβάσουμε κι άλλο τη στάθμη, αφού το σαμπ φτάνει έως 110 ντεσιμπέλ πιο ψηλά.

Screenshot_20200518_155825_com.google.android.apps.docs~4.jpg


Όταν θα φτάσουμε την κίτρινη γραμμή, στα 100 ντεσιμπέλ, θα συμπιεστεί το φάσμα 33-40 κύκλους.
Ή θα παραμορφώσει, ή θα κλιπαρει, ή αν έχει εσωτερικές προστασίες, απλώς θα συμπιέσει.
Αν η μουσική δεν έχει περιεχόμενο σε κείνο το σημείο, δε θα γίνει αντιληπτό.
Αν έχει, θα γίνει αντιληπτή μια απώλεια ποσότητας μπάσου.

Η μωβ γραμμή δείχνει τη μέγιστη δυνατή στάθμη του σαμπ, φτάνοντας τα 107,5 ντεσιμπέλ, μα αν φτάσει εκεί, θα συμπιέσει οτιδήποτε κάτω από 50 κύκλους.
Η έλλειψη μπάσου θα είναι πλέον πολύ σημαντική.

Αν δυναμώσουμε κι άλλο, εφόσον αντέχει ο δορυφόρος, τότε το σαμπ θα αρνείται να δώσει παραπάνω στάθμη, θα εμπλέκονται τα αυτόματα κυκλώματα προστασίας, και θα αυξάνει μόνο η στάθμη των δορυφόρων, οπότε θα πέσει η αντιληπτή στάθμη όλων των μπάσων.

Τυπική περίπτωση ανεπαρκών σαμπ, όπου όταν δυναμώνεις, φτάνει ένα σημείο πάνω από το οποίο τα σαμπ δεν ακολουθούν την αύξηση στάθμης.



Ας δούμε τώρα δεύτερο παράδειγμα ενός δορυφόρου επίσης φουλ φάσματος, του 310 της Νιούμαν.

Χωρίς σαμπ, είναι εφικτό το max SPL της μπλε γραμμής, ενώ με σαμπ είναι εφικτό αυτό της μωβ γραμμής.

Η διαφορά είναι περίπου 15 ντεσιμπέλ στάθμης:

Screenshot_20201114_040550_com.google.android.apps.photos~6.jpg


Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται χωρίς σαμπ και ανεβάσουμε στάθμη, θα έχουμε τις εξής γραμμές max SPL:

Screenshot_20201114_040550_com.google.android.apps.photos~7.jpg

Πράσινη παίζει άριστα, max SPL ~89dB.
Κίτρινη συμπιέζει κάτω των 50 κύκλων, με max SPL ~93 dB.
Κόκκινη συμπιέζει οτιδήποτε κάτω από 70 κύκλους, με max SPL ~104 dB.

Αν στην κόκκινη προσθέσεις σαμπ, δε θα συμπιέζεται τίποτα κάτω από 80-90 κύκλους, και η μέγιστη στάθμη θα φτάνει περί τα 106 ντεσιμπέλ.

Η διαφορά στάθμης χωρίς σαμπ (89) και με σαμπ (106) είναι ακριβώς 17 ντεσιμπέλ.

Πρακτικά, ο δορυφόρος αυτός, όπως και οποιοδήποτε ηχείο με έως 8" γουφερ, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς σαμπ, είναι εντελώς άχρηστο, ενώ με σαμπ είναι μια εξαιρετική επιλογή, ικανή για στάθμες αναφοράς.

Αυτά, χωρίς το gain του χώρου πάντα, και από ένα ηχείο.

Οκ; Έγιναν κατανοητές οι στάθμες;
 
Last edited:

Μηνύματα
442
Reaction score
561
υπαρχουν ενεργα ηχεια με εισοδο usb (να ειναι δηλ και ντακ) ωστε να συνδεονται κατ ευθειαν στο λαπτοπ;
αν ναι, καποια λινκ με οικονομικα μοντελα θα ηταν ιδιαιτερως ευπροσδεκτη (για κοντινη αποσταση ακροασης).

επισης δεν καταλαβα την διαφορα των ενεργων με τα αυτο ενισχυομενα, δεν εχουν και τα δυο ειδη ενσωμετωμενα ενισχυτικες βαθμιδες; αν καποιος θελει με απλα λογια (κατανοητα) να εξηγησει τη διαφορα τους, η καποιο λινκ για διαβασμα στα ελληνικα...
ευχαριστω πολυ
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Για να καταλάβετε όλοι πως και σε ποιο φάσμα λειτουργούν τα σαμπ και μέχρι ποια στάθμη αυτά και ποια στάθμη οι δορυφόροι, ας δούμε δύο παραδείγματα:

1. Τυπικό σαμπ, που δε τα πηγαίνει τέλεια στην αρχή της πρώτης οκταβας, που βγάζει αυτό το διάγραμμα:

View attachment 190108

Βλέπουμε πως από τους 33 κύκλους περίπου, αρχίζει μια σοβαρή απόκριση.
Από τους 33 και πάνω, παίζει.

Από κει και κάτω, είναι άχρηστο, δεν έχει νόημα. Θα εκμεταλλευτούμε την απόκριση από 33 κύκλους και πάνω, για να συμπληρώσουμε το δορυφόρο μας.

Οπότε ξεκινάμε τη γραμμή με την κλίση του ταργκετ κερβ από τους 33 κύκλους, κι έτσι σηματοδοτείται το χρήσιμο max SPL των στιγμιαίων ασυμπιεστων κορυφών, ενώ η μέση συνεχής στάθμη θα βρίσκεται 20 ντεσιμπέλ χαμηλότερα.

Αυτό λοιπόν θα είναι το χρήσιμο max SPL, στα 97,5 ντεσιμπέλ, με χρήσιμη μέση στάθμη αναπαραγωγής τα 77,5 ντεσιμπέλ (-20):

View attachment 190109

Το σαμπ θα αναλάβει χονδρικά μέχρι τους 90-100 κύκλους, κι από κει και πάνω ο δορυφόρος.
Ο δορυφόρος βλέπουμε σε αυτή την κλίση του ταργκετ κερβ, πως θα χρειαστεί να φτάνει τα 92,5 ντεσιμπέλ μέγιστη στάθμη στους 90-100 κύκλους, ενώ το σαμπ θα φτάνει μέγιστη στάθμη έως 97,5 ντεσιμπέλ, η διαφορά τους σε αυτό το ταργκετ κερβ είναι 5 ντεσιμπέλ.

Ας δούμε όμως τι θα γίνει αν ανεβάσουμε κι άλλο τη στάθμη, αφού το σαμπ φτάνει έως 110 ντεσιμπέλ πιο ψηλά.

View attachment 190110

Όταν θα φτάσουμε την κίτρινη γραμμή, στα 100 ντεσιμπέλ, θα συμπιεστεί το φάσμα 33-40 κύκλους.
Ή θα παραμορφώσει, ή θα κλιπαρει, ή αν έχει εσωτερικές προστασίες, απλώς θα συμπιέσει.
Αν η μουσική δεν έχει περιεχόμενο σε κείνο το σημείο, δε θα γίνει αντιληπτό.
Αν έχει, θα γίνει αντιληπτή μια απώλεια ποσότητας μπάσου.

Η μωβ γραμμή δείχνει τη μέγιστη δυνατή στάθμη του σαμπ, φτάνοντας τα 107,5 ντεσιμπέλ, μα αν φτάσει εκεί, θα συμπιέσει οτιδήποτε κάτω από 50 κύκλους.
Η έλλειψη μπάσου θα είναι πλέον πολύ σημαντική.

Αν δυναμώσουμε κι άλλο, εφόσον αντέχει ο δορυφόρος, τότε το σαμπ θα αρνείται να δώσει παραπάνω στάθμη, θα εμπλέκονται τα αυτόματα κυκλώματα προστασίας, και θα αυξάνει μόνο η στάθμη των δορυφόρων, οπότε θα πέσει η αντιληπτή στάθμη όλων των μπάσων.

Τυπική περίπτωση ανεπαρκών σαμπ, όπου όταν δυναμώνεις, φτάνει ένα σημείο πάνω από το οποίο τα σαμπ δεν ακολουθούν την αύξηση στάθμης.



Ας δούμε τώρα δεύτερο παράδειγμα ενός δορυφόρου επίσης φουλ φάσματος, του 310 της Νιούμαν.

Χωρίς σαμπ, είναι εφικτό το max SPL της μπλε γραμμής, ενώ με σαμπ είναι εφικτό αυτό της μωβ γραμμής.

Η διαφορά είναι περίπου 15 ντεσιμπέλ στάθμης:

View attachment 190112

Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται χωρίς σαμπ και ανεβάσουμε στάθμη, θα έχουμε τις εξής γραμμές max SPL:

View attachment 190111
Πράσινη παίζει άριστα, max SPL ~89dB.
Κίτρινη συμπιέζει κάτω των 50 κύκλων, με max SPL ~93 dB.
Κόκκινη συμπιέζει οτιδήποτε κάτω από 70 κύκλους, με max SPL ~104 dB.

Αν στην κόκκινη προσθέσεις σαμπ, δε θα συμπιέζεται τίποτα κάτω από 80-90 κύκλους, και η μέγιστη στάθμη θα φτάνει περί τα 106 ντεσιμπέλ.

Η διαφορά στάθμης χωρίς σαμπ (89) και με σαμπ (106) είναι ακριβώς 17 ντεσιμπέλ.

Πρακτικά, ο δορυφόρος αυτός, όπως και οποιοδήποτε ηχείο με έως 8" γουφερ, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς σαμπ, είναι εντελώς άχρηστο, ενώ με σαμπ είναι μια εξαιρετική επιλογή, ικανή για στάθμες αναφοράς.

Αυτά, χωρίς το gain του χώρου πάντα, και από ένα ηχείο.

Οκ; Έγιναν κατανοητές οι στάθμες;

Όσο μένουμε σε προσιτά (ή καλύτερα φτηνά) ηχεία + σαμπ και δεν ξοδεύουμε απεριόριστα, ο συμβιβασμός που καλούμαστε να διαλέξουμε είναι Απόκριση vs Max SPL.

π.χ. στο πρώτο παράδειγμα αν δεχτούμε να παίζει από 40 αντι 33 κεδίζουμε 5db.
Διαλέξτε τι θα χάσετε.

Στο δεύτερο παράδειγμα αν διαλέξουμε να παίζουμε στα 70db με κορυφές 90, μπορούμε (υποθετικά) χωρίς σαμπ πλήρες φάσμα! (αν πούμε πως ακούμε τα 70db στα 20Hz.... άσχετα αν δε γίνεται)
Ή θα παίζει από 50 με άλλα 4-5db max spl.
Πάλι διαλέξτε τι θα χάσετε.

Ο τελικός νόμος είναι: (θα μπορούσα και να τον βαφτίσω νόμο του wnet χαχαχα, όχι πως δεν έχει ειπωθεί ξανά αλλά ίσως όχι τόσο συνοπτικά :roflmao: )

Έχουμε Απόκριση, Max SPL, Χρήματα. Διαλέξτε ποια 2 θα κερδίσετε
 
Last edited:

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.407
Reaction score
74.713
επισης δεν καταλαβα την διαφορα των ενεργων με τα αυτο ενισχυομενα
Τα ενεργά έχουν έναν ενισχυτή ανα μεγάφωνο και crossover πριν την ενίσχυση.
Τα αυτοενισχυόμενα έχουν έναν ενισχυτή ανα ηχείο και crossover μετά την ενίσχυση. Συχνά έχουν τους ενισχυτές και των 2 καναλιών στο ένα ηχείο.
 

m1ts0s

News poster
Editor
Μηνύματα
2.331
Reaction score
3.635
Ενεργά: ενεργά κροσόβερ
Αυτοενισχυόμενa: ενίσχυση μέσα στην καμπίνα (και παθητικά κροσόβερ αλλιώς θα διαφημίζαν ότι είναι ενεργά)

Υπάρχουν ενεργά με ενίσχυση εκτός καμπίνας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Αυξανόμενου του αριθμού των ηχείων, αυξάνεται το μέγιστο άθροισμα της στάθμης αυτών, το οποίο σε κάθε περίπτωση μετριέται με ροζ θόρυβο.

Με 2 ηχεία, η μέση συνεχής στάθμη των 82 ντεσιμπέλ από έκαστο, οδηγεί σε συνολική μέγιστη συνεχή στάθμη 85 ντεσιμπέλ.

Με 5 ηχεία, η μέση συνεχής στάθμη των 78 ντεσιμπέλ από έκαστο, οδηγεί σε συνολική μέγιστη συνεχή στάθμη 85 ντεσιμπέλ.

Με 11 ηχεία, η μέση συνεχής στάθμη των 75 ντεσιμπέλ από έκαστο, οδηγεί σε συνολική μέγιστη συνεχή στάθμη 85,5 ντεσιμπέλ.

Αυτά, από απλές προσθέσεις decibel.

Πρακτικά, μιλώντας για έκαστο ηχείο, το δικάναλο σεταπ στήνεται με μέση συνεχή στάθμη 83-85 ντεσιμπέλ, το πεντακάναλο με μέση συνεχή στάθμη ~80 ντεσιμπέλ, και το immersive Atmos setup με μέση συνεχή στάθμη ~78 ντεσιμπέλ.

Αποκλίσεις στις οδηγίες για το στήσιμο της μέσης συνεχούς στάθμης για έκαστο ηχείο στη θέση ακρόασης, υπάρχουν. Οι "μεγάλοι" δίνουν τις συμβουλές και τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές, όπως ο Bob Katz, και οι γνωστοί σοβαροί επαγγελματίες ακολουθούν την ευαισθησία των αυτιών τους, καθώς ακόμα και για δικάναλο σεταπ, αρκετοί στήνουν στάθμη αναφοράς στα 78 ή 80 ντεσιμπέλ, με κορυφές 98 ή 100 ντεσιμπέλ, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία λέει 83-85 ντεσιμπέλ με αντίστοιχες κορυφές 103-105 ντεσιμπέλ.

Μικρές λοιπόν αποκλίσεις, δικαιούται ο καθένας να κάνει για τον εαυτό του και για το δικό του σετάπ, είτε λόγω περιορισμών του ίδιου του σετάπ, είτε λόγω περιορισμών από γείτονες που ενοχλούνται, είτε λόγω ευαισθησίας ή αναισθησίας του αυτιού τους.

Οι βασικές αρχές παραμένουν οι ..γνωστές.


:party: :party: :party:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Προσοχή χρειάζεται στην επιλογή των δυνατοτήτων max SPL στα σαμπ για πολυκαναλα σεταπ.


Στο δικάναλο, είναι απλό. Τα (ας πούμε 2) σαμπ θα παίξουν το κροσαρισμενο περιεχόμενο από τις πρώτες 2 οκτάβες των 2 δορυφόρων. Κάθε σαμπ, θα ακολουθεί τη στάθμη ενός δορυφόρου συν 2-3-4 ντεσιμπέλ, αναλόγως της κλίσης του ταργκετ κερβ.



Στο πολυκάναλο είναι αλλιώς.

Τα ίδια σαμπ, θα χρειαστεί να παίξουν το άθροισμα στάθμης από 5 έως 11 (και παραπάνω) δορυφόρους, συν το .1 κανάλι, το οποίο βρίσκεται σε στάθμη +10 ντεσιμπέλ σε σχέση με τη στάθμη καθενός δορυφόρου.

Ο φόρτος εργασίας του σαμπ αυξάνεται λοιπόν πάρα πολύ.

Αν θέλετε επακριβή νούμερα, θα σας πω ένα μόνο:

Αν έχουμε 11 δορυφόρους με μέγιστη μέση στάθμη 78 ντεσιμπέλ (στους 80-90 κύκλους) τότε το σαμπ θα πρέπει να μπορεί να βγάζει μέγιστη συνεχή στάθμη 93.3 ντεσιμπέλ, δηλαδή κατά 15,5 ντεσιμπέλ υψηλότερη!

Έτσι, η μέγιστη στιγμιαία στάθμη στη θέση ακρόασης κάθε δορυφόρου θα είναι 98 ντεσιμπέλ, και των σαμπ 113.3 ντεσιμπέλ, ή και παραπάνω, αναλόγως ταργκετ κερβ.

Δηλαδή, οι δυνατότητες των σαμπ σε μέγιστες στάθμες στη θέση ακρόασης, οφείλουν να είναι κατά 15,5 ντεσιμπέλ υψηλότερες, από το μέγιστο χρήσιμο max SPL των δορυφόρων.

Δηλαδή, αν ο ένας δορυφόρος φτάσει στιγμιαία τα 105 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης, τα σαμπ οφείλουν να ξεπεράσουν τα 120,5! Πόσο; Αναλόγως κλίσης του ταργκετ κερβ! ;)

Γι'αυτό το λόγο, η μέγιστη στιγμιαία στάθμη που θα μετρήσουμε στη θέση ακρόασης, ορίζεται και καθορίζεται πάντα από τα σαμπ, και αφορά μόνο αυτά.

Αυτά αποφασίζουν.

Πιο απλά, πιο κατανοητά, δε μπορώ.


Με 85 ντεσιμπέλ μέσης στάθμης ο κάθε δορυφόρος, σε immersive setup τα σαμπ χωρίς καθόλου ταργκετ κερβ, θα πρέπει να παίζουν 98,3 ντεσιμπέλ μέσης στάθμης, το ελάχιστο ταργκετ κερβ (φλατ) για 2 οκτάβες είναι 2 ντεσιμπέλ, πάμε 100.3 ντεσιμπέλ μέσης στάθμης, βλέπουμε έτσι τα 120,3 ντεσιμπέλ στιγμιαίας στάθμης κορυφής με μπάσα "φλατ" σε μέτρηση στη θέση ακρόασης, κι άμα δώσουμε άλλα 3-4 ντεσιμπέλ να χαρούμε μπάσο, θα δούμε σχεδόν 125 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης, σε στιγμιαίες κορυφές με μέση συνεχή στάθμη από κάθε δορυφορίδι στα 85!

Φακτς.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Ναι ιδανικά θα ήταν στην μέση του ύψους του δωματίου , αν θυμάμαι καλά.
Αν εχεις δυο, σαμ τοτε μπροστα αναγκαστικα θα ειναι χαμηλα, λογω του οτι συνηθως εκει βρισκεται η τηλεοραση. Οποτε πισω μπορεις να το βαλεις στη μεση του τοιχου. Απλα σε καμμια εκρηξη θα σου στειλει την περουκα στην τηλεοραση :roflmao:
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.918
Reaction score
12.572
Η τηλεόραση συνήθως δεν πιάνει όλο το πλάτος του δωματίου. Με το κατάλληλο έπιπλο είναι εφικτή η τοποθέτηση των εμπρός sub όσο ψηλά κάποιος θέλει/χρειάζεται.

Αν από την άλλη η τηλεόραση όντως πιάνει όλο το πλάτος του δωματίου, τότε δύο τεινά υπάρχουν: α) είσαι πολύ πλούσιος κι έχεις τέρας τηλεόραση, οπότε σιγά μη σε λυπηθούμε κιόλας που δεν μπορείς να σηκώσεις ψηλά τα sub ή β) η tv είναι νορμάλ διαστάσεων αλλά τρως παντόφλα και έχεις στριμώξει το σύστημα στο πλυσταριό, οπότε... καλή τύχη.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Ένας σωστός οδηγός αγοράς ηχείων (δεν έχει σημασία ενεργά ή παθητικά) θεωρώ ότι θα πρέπει να αφορά στις κατάλληλες κάθε φορά επιλογές και στους αναπόφευκτους συμβιβασμούς, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, καθώς επίσης προτεραιότητες και περιορισμούς, που απαιτείται εκ των προτέρων να έχουν πλήρως κατανοηθεί και καθοριστεί.

Κριτήρια αξιολόγησης, προτεραιότητες και περιορισμοί, είναι αλληλένδετα και θα πρέπει να εναρμονίζονται μεταξύ τους.

Στα θεμελιώδη κριτήρια αξιολόγησης μπορεί να είναι το είδος της συγκεκριμένης εφαρμογής των ηχείων, το απαιτούμενο επίπεδο ακουστικής πίεσης, η πολική απόκριση ακτινοβολίας, κτλ. Εδώ, μπορούν επίσης να συμπεριληφθούν και υποκειμενικά κριτήρια, όπως της εξωτερικής εμφάνισης (ομορφιάς) ή της προσωπικής ακουστικής εντύπωσης / προτίμησης.

Οι προτεραιότητες και οι περιορισμοί τίθενται με τρόπο ώστε να καλύψουν τις πιο βασικές απαιτήσεις,, θεωρώντας τους πιο σημαντικούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων είναι και αυτός του κόστους, της ολικής ή μερικής αναβάθμισης μίας εγκατάστασης, κτλ.

Γενικά, οι λύσεις φαίνονται αναρίθμητες, όμως το διατιθέμενο κόστος και το είδος της εφαρμογής περιορίζουν από την αρχή τις πραγματικά πιο σωστές και εφικτές επιλογές.
 

Μηνύματα
1.732
Reaction score
1.007
Προσοχή χρειάζεται στην επιλογή των δυνατοτήτων max SPL στα σαμπ για πολυκαναλα σεταπ.


Στο δικάναλο, είναι απλό. Τα (ας πούμε 2) σαμπ θα παίξουν το κροσαρισμενο περιεχόμενο από τις πρώτες 2 οκτάβες των 2 δορυφόρων. Κάθε σαμπ, θα ακολουθεί τη στάθμη ενός δορυφόρου συν 2-3-4 ντεσιμπέλ, αναλόγως της κλίσης του ταργκετ κερβ.



Στο πολυκάναλο είναι αλλιώς.

Τα ίδια σαμπ, θα χρειαστεί να παίξουν το άθροισμα στάθμης από 5 έως 11 (και παραπάνω) δορυφόρους, συν το .1 κανάλι, το οποίο βρίσκεται σε στάθμη +10 ντεσιμπέλ σε σχέση με τη στάθμη καθενός δορυφόρου.

Ο φόρτος εργασίας του σαμπ αυξάνεται λοιπόν πάρα πολύ.

Αν θέλετε επακριβή νούμερα, θα σας πω ένα μόνο:

Αν έχουμε 11 δορυφόρους με μέγιστη μέση στάθμη 78 ντεσιμπέλ (στους 80-90 κύκλους) τότε το σαμπ θα πρέπει να μπορεί να βγάζει μέγιστη συνεχή στάθμη 93.3 ντεσιμπέλ, δηλαδή κατά 15,5 ντεσιμπέλ υψηλότερη!

Έτσι, η μέγιστη στιγμιαία στάθμη στη θέση ακρόασης κάθε δορυφόρου θα είναι 98 ντεσιμπέλ, και των σαμπ 113.3 ντεσιμπέλ, ή και παραπάνω, αναλόγως ταργκετ κερβ.

Δηλαδή, οι δυνατότητες των σαμπ σε μέγιστες στάθμες στη θέση ακρόασης, οφείλουν να είναι κατά 15,5 ντεσιμπέλ υψηλότερες, από το μέγιστο χρήσιμο max SPL των δορυφόρων.

Δηλαδή, αν ο ένας δορυφόρος φτάσει στιγμιαία τα 105 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης, τα σαμπ οφείλουν να ξεπεράσουν τα 120,5! Πόσο; Αναλόγως κλίσης του ταργκετ κερβ! ;)

Γι'αυτό το λόγο, η μέγιστη στιγμιαία στάθμη που θα μετρήσουμε στη θέση ακρόασης, ορίζεται και καθορίζεται πάντα από τα σαμπ, και αφορά μόνο αυτά.

Αυτά αποφασίζουν.

Πιο απλά, πιο κατανοητά, δε μπορώ.


Με 85 ντεσιμπέλ μέσης στάθμης ο κάθε δορυφόρος, σε immersive setup τα σαμπ χωρίς καθόλου ταργκετ κερβ, θα πρέπει να παίζουν 98,3 ντεσιμπέλ μέσης στάθμης, το ελάχιστο ταργκετ κερβ (φλατ) για 2 οκτάβες είναι 2 ντεσιμπέλ, πάμε 100.3 ντεσιμπέλ μέσης στάθμης, βλέπουμε έτσι τα 120,3 ντεσιμπέλ στιγμιαίας στάθμης κορυφής με μπάσα "φλατ" σε μέτρηση στη θέση ακρόασης, κι άμα δώσουμε άλλα 3-4 ντεσιμπέλ να χαρούμε μπάσο, θα δούμε σχεδόν 125 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης, σε στιγμιαίες κορυφές με μέση συνεχή στάθμη από κάθε δορυφορίδι στα 85!

Φακτς.
...μα πες μου τελικα γιατι θα με σκασεις ! Τα γραφομενα σου τα πληκτρολογεις , η χρησιμοποιεις μικροφωνο ?
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.714
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top