Αν και φαντάζομαι ότι είναι ένα πολυσυζητημένο θέμα και οι περισσότεροι θα έχουν κάποια σχηματισμένη άποψη, ωστόσο δεν είδα πουθενά μαζεμένες απόψεις αφενώς και αφετέρου προσωπικά θα'θελα να γνωρίζω περισσότερα.
Επί του προκειμένου... τι εννοούμε όταν λέμε ότι ένα ηχείο είναι τόσων δρόμων (αν και είναι λίγο πολύ γνωστό ωστόσο δεν είναι κακό να ξεκινάμε μια τέτοια κουβέντα από τα βασικά) και πόσο συμβάλλει αυτό στο τελικό αποτέλεσμα (=ηχητική ποιότητα); Η ερώτηση είναι βέβαια πολύ γενική και φυσικά καταλαβαίνω ότι το πόσων "δρόμων" είναι ένα ηχείο πιθανόν λίγο να έχει να κάνει με την ποιότητα του.
Απ' όσο ξέρω το πόσων δρόμων είναι ένα ηχείο καθορίζεται απ' τον αριθμό των διαφορετικών περιοχών συχνοτήτων που καλούνται να παίξουν τα μεγάφωνά του. Πχ αν έχουμε ξεχωριστά μεγάφωνα για υψηλές και ξεχωριστά για χαμηλές μιλάμε για 2δρομο ηχείο, αν έχουμε πλήρη διαχωρισμό χαμηλών, μεσαίων και υψηλών για 3δρομο κτλ. (διορθώστε με αν κάνω λάθος).
Απ' τα παραπάνω ένα "επιπόλαιο" συμπέρασμα θα μπορούσε να είναι πως όσο περισσότεροι δρόμοι τόσο καλύτερο το ηχείο. Βλέπουμε όμως στην πράξη ότι κάτι τέτοιο (πιθανόν) δεν ισχύει (; ). Ο λόγος είναι η ποιότητα των crossover, τα υλικά για τα εκάστοτε μεγάφωνα, το πόσο "δένουν" οι διάφορες περιοχές συχνοτήτων μεταξύ τους κτλ. Εδώ θα ήθελα και κάποιες απόψεις σε σχέση με τα παραπάνω: είναι πράγματι έτσι; Όσο περισσότεροι (ποιοτικοί) δρόμοι τόσο καλύτερα (τουλάχιστον μιλώντας για ηχεία δαπέδου); Και λέω ποιοτικοί γιατί προφανώς βλέπουμε και 3δρομα ηχεία των 500 ευρώ που δε λένε κάτι. Από την άλλη υπάρχουν εξίσου πολλά 2δρομα σε μια σεβαστή κατηγορία τιμής που έχουν κερδίσει πολλά θετικά σχόλια... φαντάζομαι αυτή η ερώτηση έχει να κάνει κυρίως με κατηγορίες ηχείων δαπέδου (στα ηχεία βάσης έτσι κι αλλιώς είναι πιο συνηθισμένη η 2δρομη σχεδίαση). Βλέπω όμως ρε παιδιά ότι σε πολύ υψηλές κατηγορίες ηχείων δαπέδου τα δίδρομα... σπανίζουν.
Τέλοσπάντων το θέμα είναι γενικότερο. Για παράδειγμα αν θέλουμε ν' αγοράσουμε ένα ηχείο δαπέδου σε μια σεβαστή κατηγορία τιμής (δε μιλάω για κάτι αρκετά φτηνό) θα έπρεπε να μας ανησυχεί το γεγονός ότι είναι 2δρομο (πχ. κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί σε μια τέτοια περίπτωση ότι η μεσαία περιοχή δεν "αντιπροσωπεύεται" επαρκώς...); Ok η απάντηση φαντάζομαι είναι πως δεν έχει να κάνει και αν σ' αρέσει στ' αυτιά σου αυτά δεν έχουν σημασία. Παρόλαυτά οι "δρόμοι" ενός ηχείου είναι βασικό συστατικό της σχεδίασής του... φαντάζομαι υπάρχουν αρκετοί που θα ήθελαν να διαβάσουν μια κουβέντα σε σχέση με αυτή την παράμετρο. Ποιές οι απόψεις σας;
Επί του προκειμένου... τι εννοούμε όταν λέμε ότι ένα ηχείο είναι τόσων δρόμων (αν και είναι λίγο πολύ γνωστό ωστόσο δεν είναι κακό να ξεκινάμε μια τέτοια κουβέντα από τα βασικά) και πόσο συμβάλλει αυτό στο τελικό αποτέλεσμα (=ηχητική ποιότητα); Η ερώτηση είναι βέβαια πολύ γενική και φυσικά καταλαβαίνω ότι το πόσων "δρόμων" είναι ένα ηχείο πιθανόν λίγο να έχει να κάνει με την ποιότητα του.
Απ' όσο ξέρω το πόσων δρόμων είναι ένα ηχείο καθορίζεται απ' τον αριθμό των διαφορετικών περιοχών συχνοτήτων που καλούνται να παίξουν τα μεγάφωνά του. Πχ αν έχουμε ξεχωριστά μεγάφωνα για υψηλές και ξεχωριστά για χαμηλές μιλάμε για 2δρομο ηχείο, αν έχουμε πλήρη διαχωρισμό χαμηλών, μεσαίων και υψηλών για 3δρομο κτλ. (διορθώστε με αν κάνω λάθος).
Απ' τα παραπάνω ένα "επιπόλαιο" συμπέρασμα θα μπορούσε να είναι πως όσο περισσότεροι δρόμοι τόσο καλύτερο το ηχείο. Βλέπουμε όμως στην πράξη ότι κάτι τέτοιο (πιθανόν) δεν ισχύει (; ). Ο λόγος είναι η ποιότητα των crossover, τα υλικά για τα εκάστοτε μεγάφωνα, το πόσο "δένουν" οι διάφορες περιοχές συχνοτήτων μεταξύ τους κτλ. Εδώ θα ήθελα και κάποιες απόψεις σε σχέση με τα παραπάνω: είναι πράγματι έτσι; Όσο περισσότεροι (ποιοτικοί) δρόμοι τόσο καλύτερα (τουλάχιστον μιλώντας για ηχεία δαπέδου); Και λέω ποιοτικοί γιατί προφανώς βλέπουμε και 3δρομα ηχεία των 500 ευρώ που δε λένε κάτι. Από την άλλη υπάρχουν εξίσου πολλά 2δρομα σε μια σεβαστή κατηγορία τιμής που έχουν κερδίσει πολλά θετικά σχόλια... φαντάζομαι αυτή η ερώτηση έχει να κάνει κυρίως με κατηγορίες ηχείων δαπέδου (στα ηχεία βάσης έτσι κι αλλιώς είναι πιο συνηθισμένη η 2δρομη σχεδίαση). Βλέπω όμως ρε παιδιά ότι σε πολύ υψηλές κατηγορίες ηχείων δαπέδου τα δίδρομα... σπανίζουν.
Τέλοσπάντων το θέμα είναι γενικότερο. Για παράδειγμα αν θέλουμε ν' αγοράσουμε ένα ηχείο δαπέδου σε μια σεβαστή κατηγορία τιμής (δε μιλάω για κάτι αρκετά φτηνό) θα έπρεπε να μας ανησυχεί το γεγονός ότι είναι 2δρομο (πχ. κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί σε μια τέτοια περίπτωση ότι η μεσαία περιοχή δεν "αντιπροσωπεύεται" επαρκώς...); Ok η απάντηση φαντάζομαι είναι πως δεν έχει να κάνει και αν σ' αρέσει στ' αυτιά σου αυτά δεν έχουν σημασία. Παρόλαυτά οι "δρόμοι" ενός ηχείου είναι βασικό συστατικό της σχεδίασής του... φαντάζομαι υπάρχουν αρκετοί που θα ήθελαν να διαβάσουν μια κουβέντα σε σχέση με αυτή την παράμετρο. Ποιές οι απόψεις σας;