Περί ευαισθησίας ηχείων

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Αυτα τα εχω διαβασει σε διαφορα αρθρα και φορουμ κατα καιρους.

Μιλαω για απλο χαρτι οπως αυτο που εχουν τα κλασσικα υπερηψηλης ευαισθησιας και για πρεσσαρισμενο μιγμα πολυπροπυλενιου πχ Harbeth.

Ειναι ο κλασσικος λογος που τα υπερυψηλης ευαισθησιας γουφερ τυπου παλια JBL δεν κατεβαινουν τοσο χαμηλα-παροτι ειναι γαιδουρια σε μεγαλες καμπινες.


Μπερδευεις μαλλον το σπασιμο-break up- με την καμψη που αναφερω.
Κάμψη μεγαφώνου σε χαμηλές συχνότητες δεν υπάρχει.
Δεν κατεβαίνουν χαμηλά τα ευαίσθητα λόγο της κατασκευής τους και ΜΟΝΟ, χαρακτηριστικά Thiele-Small δηλαδή.

http://www.seas.no/index.php?option...8rnx&catid=44:utv-prestige-woofers&Itemid=461
http://www.seas.no/index.php?option...rnxp&catid=44:utv-prestige-woofers&Itemid=461
Συγκεκριμένο παράδειγμα δύο μεγαφώνων της ίδιας εταιρίας 6,5 ιντσών με ίδιο μαγνήτη.
Το χάρτινο έχει μεγαλύτερη κινούμενη μάζα από του πολυπροπυλενίου, έχει μεγαλύτερη ευαισθησία και χαμηλότερη συχνότητα συντονισμού.
 




Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Αν και ο διάβολος κρύβεται στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες, γενικά όμως:

H ευαισθησία των μεγαφώνων βελτιώνεται με ελαφρύτερα διαφράγματα (χαμηλότερης μάζας), ισχυρότερο μαγνητικό σύστημα, φόρτιση κόρνας, κτλ.

Η παράλληλη σύνδεση μεγαφώνων βελτιώνει την ευαισθησία του ηχείου. Όπως επίσης και οι μικρότερης αντίστασης μονάδες εμφανίζουν υψηλότερη ευαισθησία.

Η έκταση χαμηλών βελτιώνεται με μεγαλύτερα διαφράγματα, μεγαλύτερης μάζας διαφράγματα, μεγαλύτερες καμπίνες, κτλ.
 

Μηνύματα
328
Reaction score
260
αρα καταληγουμε στο συμπερασμα οτι απο εναν λαμπατο single ended που σχεδον παντα
ειναι λιγα watt και αναγκαστικα θελει και ευαισθητο ηχειο για να το οδηγησει σωστα,δεν θα
παρουμε ποτε ικανοποιητικο χαμηλο, ενω θα κελαηδησει στην μεσαια και υψηλη,
σε σχεση με ενα τραντζιστορ με πολλα watt η push-pull που θα οδηγησει ενα χαμηλοτερης
ευαισθησιας ηχειο.......
 

Μηνύματα
771
Reaction score
1.010
αρα καταληγουμε στο συμπερασμα οτι απο εναν λαμπατο single ended που σχεδον παντα
ειναι λιγα watt και αναγκαστικα θελει και ευαισθητο ηχειο για να το οδηγησει σωστα,δεν θα
παρουμε ποτε ικανοποιητικο χαμηλο, ενω θα κελαηδησει στην μεσαια και υψηλη,
σε σχεση με ενα τραντζιστορ με πολλα watt η push-pull που θα οδηγησει ενα χαμηλοτερης
ευαισθησιας ηχειο.......
Αυτα ειναι τα δικα μου{παλια} με 104db περιπου δεν θυμαμαι καπου εκει παντως,με 15'' με 30 watt απλα δεν ειχες χαμηλο,παιζουν πολλοι παραγοντες οπως λεει ο petermeni, ξερει αυτος...με τα διπλασια watt κατι γινοταν....αλλα και παλι χαμηλο δεν!
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Αυτα ειναι τα δικα μου{παλια} με 104db περιπου δεν θυμαμαι καπου εκει παντως,με 15'' με 30 watt απλα δεν ειχες χαμηλο,παιζουν πολλοι παραγοντες οπως λεει ο petermeni, ξερει αυτος...με τα διπλασια watt κατι γινοταν....αλλα και παλι χαμηλο δεν!
Με τετοια καμπινα σε τετοιο μεγαφωνο περιμενες χαμηλο;
 

Μηνύματα
771
Reaction score
1.010
Με τετοια καμπινα σε τετοιο μεγαφωνο περιμενες χαμηλο;
αυτο λεμε!ειναι πολυ παραγοντες!οταν του εσκαγες watt ΝΑΙ κατι γινοταν....
Αυτο μπορουσα αυτο εκανα,τουλαχιστον δοκιμασα....και εμαθα.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Αν και ο διάβολος κρύβεται στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες, γενικά όμως:

H ευαισθησία των μεγαφώνων βελτιώνεται με ελαφρύτερα διαφράγματα (χαμηλότερης μάζας), ισχυρότερο μαγνητικό σύστημα, φόρτιση κόρνας, κτλ.

Η παράλληλη σύνδεση μεγαφώνων βελτιώνει την ευαισθησία του ηχείου. Όπως επίσης και οι μικρότερης αντίστασης μονάδες εμφανίζουν υψηλότερη ευαισθησία.

Η έκταση χαμηλών βελτιώνεται με μεγαλύτερα διαφράγματα, μεγαλύτερης μάζας διαφράγματα, μεγαλύτερες καμπίνες, κτλ.
Πάμε να δούμε γιατί τίποτα από αυτά δεν ισχύει...
Για τα ελαφρύτερα διαφράγματα απάντησα και πριν και με συγκεκριμένο παράδειγμα μεγαλύτερης κινούμενης μάζας, στο ίδιο ουσιαστικά μεγάφωνο, με υψηλότερη ευαισθησία να έχει το βαρύτερο.
Είναι σαν να λέμε πως, επειδή ένα σπορ αμάξι είναι 400 κιλά βαρύτερο από ένα ΙΧ, είναι και ποιο αργό.

Αν μπει ισχυρότερο μαγνητικό σύστημα σε μια μονάδα θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Αυτό γιατί θα αυξηθεί γεωμετρικά η δύναμη έλξης του κώνου, μέσω του πηνίου, άρα και η κίνηση του, οπότε θα τσακιστεί το πηνίο του επάνω στο Τ-γιοκ. Μηχανική καταστροφή δηλαδή. Ένα μεγάφωνο έχει πολύ συγκεκριμένης δύναμης μαγνητικό πεδίο και μόνο με αυτό λειτουργεί ομαλά.

Το ίδιο μεγάφωνο σε έκδοση 4 ή 8 Ωμ έχει ακριβώς την ίδια ευαισθησία. Είπα και παραπάνω τι είναι ευαισθησία. Με την ίδια λοιπόν ισχύ, το 4ωμο και το 8ωμο θα παράξουν ακριβώς την ίδια ακουστική πίεση. Το αυτό βέβαια ισχύει και για τα παράλληλα μεγάφωνα.

Όταν ξεκινάει η σχεδίαση μια μονάδας χαμηλών υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Υπάρχουν μονάδες μικρής διαμέτρου με τεράστια έκταση χαμηλών, που λειτουργούν θαυμάσια σε μικρές καμπίνες γιατί έτσι σχεδιάστηκαν. Ο τεράστιος Bob Carver πριν από λίγα χρόνια είχε παρουσιάσει μια τέτοια σειρά subwoofer.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
αυτο λεμε!ειναι πολυ παραγοντες!οταν του εσκαγες watt ΝΑΙ κατι γινοταν....
Αυτο μπορουσα αυτο εκανα,τουλαχιστον δοκιμασα....και εμαθα.
Απλα οσα watt και να ριξεις,χαρτινο μεγαφωνο σε τετοια μικρη καμπινα(αναλογικα για τον ογκο του)δεν κατεβαινει χαμηλα.
Όταν ξεκινάει η σχεδίαση μια μονάδας χαμηλών υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Υπάρχουν μονάδες μικρής διαμέτρου με τεράστια έκταση χαμηλών, που λειτουργούν θαυμάσια σε μικρές καμπίνες γιατί έτσι σχεδιάστηκαν. Ο τεράστιος Bob Carver πριν από λίγα χρόνια είχε παρουσιάσει μια τέτοια σειρά subwoofer.
Αυτο το πετυχαινεις ως συνηθως με μεγαλυτερο xmax και χρηση ισοσταθμισης.
 

Μηνύματα
771
Reaction score
1.010
Με τετοια καμπινα σε τετοιο μεγαφωνο περιμενες χαμηλο;
τα επος τα δικα σου κατεβαινουν μεχρι 50hz?
Απλα οσα watt και να ριξεις,χαρτινο μεγαφωνο σε τετοια μικρη καμπινα(αναλογικα για τον ογκο του)δεν κατεβαινει χαμηλα.

Αυτο το πετυχαινεις ως συνηθως με μεγαλυτερο xmax και χρηση ισοσταθμισης.
θα με εδιωχνε η γυναικα με μεγαλυτερη καμπινα...οποτε βρηκαμε αυτη την λυση!
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
τα επος τα δικα σου κατεβαινουν μεχρι 50hz?

θα με εδιωχνε η γυναικα με μεγαλυτερη καμπινα...οποτε βρηκαμε αυτη την λυση!
50hz -3db
Ειναι ετσι συντονισμενη η οπη για εκταση και ελεγχο παρα για ογκο.

Παντοφλα φυγειν αδυνατον! :laugh: Σε νοιωθω αδερφε!!:lolsign:
 

Μηνύματα
771
Reaction score
1.010
50hz -3db
Ειναι ετσι συντονισμενη η οπη για εκταση και ελεγχο παρα για ογκο.

Παντοφλα φυγειν αδυνατον! :laugh: Σε νοιωθω αδερφε!!:lolsign:
η καμπίνα που βλέπεις 45 hz μετρημένα -3db σε τυπικό αφρόντιστο χώρο ομως.δεν εχω τις μετρησεις να ανεβασω!δεν το λες ωκαι ασχημο.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
η καμπίνα που βλέπεις 45 hz μετρημένα -3db σε τυπικό αφρόντιστο χώρο ομως.δεν εχω τις μετρησεις να ανεβασω!δεν το λες ωκαι ασχημο.
Σε γωνιες οταν τοποθετεις τα ηχεια,η αποκριση στα χαμηλα βελτιωνεται κατα πολυ σε εκταση και ογκο.Δουλευει σαν κορνα.Κερδιζεις ισως και μια οκταβα προς τα κατω!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.569
Είναι θέλημα Θεού.
Το ίδιο μεγάφωνο σε έκδοση 4 ή 8 Ωμ έχει ακριβώς την ίδια ευαισθησία. Είπα και παραπάνω τι είναι ευαισθησία. Με την ίδια λοιπόν ισχύ στους ακροδέκτες τους το 4ωμο και το 8ωμο θα παράξουν ακριβώς την ίδια ακουστική πίεση.
Η ευαισθησία μετριέται σε τάση, όχι σε ισχύ. Στην ίδια τάση ένα 4ωμο θα καταναλώσει διπλάσια ισχύ από ένα 8ωμο, λόγω διπλασιων αμπέρ, κι ας έχουν την ίδια ονομαστική ευαισθησία.

Γενικώς είναι λίγο σύνθετη έννοια στο κεφάλι μας η ευαισθησία, διότι ναι μεν μπορεί να είναι τόσα ντεσιμπελ στα 2,83 βολτ στο 1μ, αλλά αν βυθίζεται η αντίσταση του ενός, θα χρειαστεί κουβάδες αμπέρ στο τέλος της τάσης του ενισχυτή ισχύος, άρα θα λιώνει ο ενισχυτής και θα τελειώνει, και το χαρακτηρίζουμε ως "δυσκολοοδήγητο" ή/και "αναίσθητο", αν και σε ένα "ιδανικό κόσμο" όπου οι ενισχυτές διπλασιάζουν μέχρι το 1ωμ, αυτά παύουν να ισχύουν.

Γενικά το "πρόβλημα" θεωρείται το μέγεθος, ή/και ο όγκος, αλλά στο σωτήριον έτος 2020 που διανύουμε, όπου η άφθονη ισχύς είναι προσιτή και διαδεδομένη, κατά βάση έχει πάψει να είναι τόσο θέμα αυτό, στις χαμηλές συχνότητες που απασχολούν τον κόσμο.
 
Last edited:



PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Είναι θέλημα Θεού.

Η ευαισθησία μετριέται σε τάση, όχι σε ισχύ. Στην ίδια τάση ένα 4ωμο θα καταναλώσει διπλάσια ισχύ από ένα 8ωμο, λόγω διπλασιων αμπέρ, κι ας έχουν την ίδια ονομαστική ευαισθησία.

Γενικώς είναι λίγο σύνθετη έννοια στο κεφάλι μας η ευαισθησία, διότι ναι μεν μπορεί να είναι τόσα ντεσιμπελ στα 2,83 βολτ στο 1μ, αλλά αν βυθίζεται η αντίσταση του ενός, θα χρειαστεί κουβάδες αμπέρ στο τέλος της τάσης του ενισχυτή ισχύος, άρα θα λιώνει ο ενισχυτής και θα τελειώνει, και το χαρακτηρίζουμε ως "δυσκολοοδήγητο" ή/και "αναίσθητο", αν και σε ένα "ιδανικό κόσμο" όπου οι ενισχυτές διπλασιάζουν μέχρι το 1ωμ, αυτά παύουν να ισχύουν.

Γενικά το "πρόβλημα" θεωρείται το μέγεθος, ή/και ο όγκος, αλλά στο σωτήριον έτος 2020 που διανύουμε, όπου η άφθονη ισχύς είναι προσιτή και διαδεδομένη, κατά βάση έχει πάψει να είναι τόσο θέμα αυτό, στις χαμηλές συχνότητες που απασχολούν τον κόσμο.
Μιλώντας μόνο για τάση κρύβουμε τουλάχιστον τη μισή αλήθεια. Αυτό που ουσιαστικά ενδιαφέρει είναι το πόση ενέργεια καταναλώνουμε και πόση μας επιστρέφεται σαν ακουστική πίεση.
Όταν ο ενισχυτής μας δίνει τα διπλάσια ampere στην ουσία από εκεί προέρχεται η επιπλέον πίεση και όχι από το μεγάφωνο.
Τα 2,83 volts προέκυψαν από τη ρίζα του 8. Όταν λοιπόν μιλάμε για 8 Ωμ μεγάφωνα με τα 2,83 volts του δίνουμε ακριβώς 1 watt.
Όταν τώρα το μεγάφωνο γίνει 4 Ωμ πάει να τροφοδοτείται με 1 αλλά καταναλώνει 2 watt ισχύος.
Για να είναι ισοδύναμη η μέτρηση το 4 Ωμο πρέπει να τροφοδοτηθεί με 2 Volts (ρίζα 4) και όχι 2,83.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.610
Μηνύματα
2.867.835
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top