Περί ευαισθησίας ηχείων

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
...
Αν μπει ισχυρότερο μαγνητικό σύστημα σε μια μονάδα θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Αυτό γιατί θα αυξηθεί γεωμετρικά η δύναμη έλξης του κώνου, μέσω του πηνίου, άρα και η κίνηση του, οπότε θα τσακιστεί το πηνίο του επάνω στο Τ-γιοκ. Μηχανική καταστροφή δηλαδή. Ένα μεγάφωνο έχει πολύ συγκεκριμένης δύναμης μαγνητικό πεδίο και μόνο με αυτό λειτουργεί ομαλά.
...
Όχι πάντα.
Μη γενικεύεις.
Προφανώς δε μιλάω για ακραίες περιπτώσεις.


...
Το ίδιο μεγάφωνο σε έκδοση 4 ή 8 Ωμ έχει ακριβώς την ίδια ευαισθησία. Είπα και παραπάνω τι είναι ευαισθησία. Με την ίδια λοιπόν ισχύ, το 4ωμο και το 8ωμο θα παράξουν ακριβώς την ίδια ακουστική πίεση. Το αυτό βέβαια ισχύει και για τα παράλληλα μεγάφωνα.
...
Εντελώς λάθος το bold.
Εντελώς λέμε.
Πιο λάθος δε γίνεται.



...
Όταν ξεκινάει η σχεδίαση μια μονάδας χαμηλών υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Υπάρχουν μονάδες μικρής διαμέτρου με τεράστια έκταση χαμηλών, που λειτουργούν θαυμάσια σε μικρές καμπίνες γιατί έτσι σχεδιάστηκαν. Ο τεράστιος Bob Carver πριν από λίγα χρόνια είχε παρουσιάσει μια τέτοια σειρά subwoofer.
Για τα sunfire μιλάς.
Ενδεικτικά:


Ναι, αλλά:
1. Χρησιμοποιούσαν ηλεκτρονική ισοστάθμιση - και καλά έκαναν.
2. Είχαν κι αυτά τα δικά τους προβλήματα.

Όπως και να 'χει, αγαπάμε Bob Carver.


Amplifier modeling

Carver caused a stir in the industry in the mid-1980s when he challenged two high-end audio magazines to give him any audio amplifier at any price, and he’d duplicate its sound in one of his lower cost (and usually much more powerful) designs. Two magazines accepted the challenge.

First, The Audio Critic chose a Mark Levinson ML-2 which Bob acoustically copied (transfer function duplication) and sold as his M1.5t amplifier (the “t” stood for transfer function modified).

In 1985, Stereophile magazine challenged Bob to copy a Conrad-Johnson Premier Four (the make and model was not named then, but revealed later) amplifier at their offices in New Mexico within 48 hours. The Conrad Johnson amplifiers were one of the most highly regarded amplifiers of the day, costing in excess of $6,000 a pair.

Of note that in both cases, the challenging amplifier could only be treated as a “black box” and could not even have its lid removed. Nevertheless, Carver, using null difference testing, (null difference testing consists of driving two different amplifiers with identical signal sources and exact levels, but out of phase by exactly 180 degrees. If the amplifiers were 100% identical, no sound would be heard. If sound was heard, the audio amps had different properties). Bob Carver used "distortion pots" to introduce amplifier characteristics, fine-tuned to null-out any sound differences. His "motel-room" modified amplifier sound was so similar, Stereophile Magazine editors could not tell the difference between his amplifier and one costing more than $6,000. This amplifier was marketed as the M1.0t for about $400.00. Bob Carver may have single-handedly debunked any number of theories about sound quality by using physics, blind and double-blind testing and unbiased measurements (such as "gold-plated speaker wires sound better than copper wires", etc.). Carver successfully copied the sound of the target amplifier and won the challenge. The Stereophile employees failed to pass a single blind test with their own equipment in their own listening room. He marketed “t” versions of his amplifiers incorporating the sound of the Mark Levinson and Conrad Johnson designs which caused him some criticism by those who failed to understand the true nature of the challenge — that it was possible to duplicate an audio amplifier's sound in two completely dissimilar designs. In light of this criticism, Carver went on to design the Silver Seven, the most expensive and esoteric conventional amplifier up to that time and duplicated its sound in his M 4.0t and later models which sold for some 1/40th the price (around $600–$1500).
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Κάποιοι σύνδεσμοι...
Speaker sensitivity is measured in decibels per 1 watt per 1 meter, but is usually referred to as just decibels [source: JBL]. This is despite the fact that a decibel is really a mathematical unit used in the expression of different ratios concerning sound [source: University New South Wales].

What Sensitivity Means

Speaker sensitivity is self-explanatory once you understand how it's measured. Start by placing a measurement microphone or SPL (sound pressure level) meter exactly one meter away from the front of the speaker. Then connect an amplifier to the speaker and play a signal; you'll want to adjust the level so the amplifier delivers only one watt of power to the speaker. Now observe the results, measured in decibels (dB), on the microphone or SPL meter. That's the sensitivity of the speaker.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.442
Λογικά όλα αυτά, καταλαβαίνω τι θες να πεις και συμφωνώ με την πράξη, κι όντως η ρίζα του 8 είναι (αναπόφευκτο, καθώς αυτοί είναι οι τύποι της φυσικής), μα στην τελική, οι έννοιες και οι προδιαγραφές έχουν καθοριστεί και είναι τρόπον τινά αυθαίρετα όσα δεν συμβαδίζουν με την τυποποίηση στο οντιο.

Η τυποποίηση της ευαισθησίας κάποτε ξεκίνησε με την ονομαστική ισχύ του ενός βατ, αλλά στη συνέχεια αυτό διορθώθηκε στην τάση που αντιστοιχούσε το ένα βατ για 8ωμο ηχείο και κάπου εκεί έκλεισε αυτό το θέμα.

Όσον αφορά λοιπόν την τυποποίηση, η ευαισθησία έχει συγκεκριμένη έννοια, και δικαίως, καθότι οι ενισχυτές είναι ενισχυτές τάσης. Το αν είναι καλοφτιαγμένοι ή κακοφτιαγμένοι, είναι μια άλλη ιστορία, πάρτε ενκορ. ;)

Στην πράξη, ακόμα και για τα ενισχυτικά, το gain είναι το μόνο που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει, και τίποτε άλλο. Και το gain βγαίνει από τάσεις. Η έννοια της ονομαστικής ισχύος ή των μεγίστων αμπέρ, είναι θεωρίες για αρκούδες.

Η τυποποίηση μας οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα να λέμε πως με τόση τάση σε αυτό το μεγάφωνο θα λάβουμε αυτή τη στάθμη. Η τάση είναι η μεγαλύτερη σταθερά.

Η ισχύς που θα αντιστοιχεί σε αυτήν την τάση, είναι σύνθετο ζήτημα και πολυπαραγοντικό, εξαρτάται τόσο από το διάγραμμα εμπέδησης (φάσης και αντίστασης) του ίδιου του μεγαφώνου, όσο και από την σχεδίαση του κρος και τις ενδιάμεσες συνδέσεις και καλωδιώσεις, αλλά και τα χαρακτηριστικά του τελικού σταδίου ισχύος.

Τάση φίλε μου, απλά πράγματα.

Θα έπρεπε να καταργηθεί η έννοια της ισχύος, είναι πρακτικά άχρηστη..

Βεβαίως, στο επίπεδο των ενεργών ηχείων της αγοράς, είναι άχρηστη και η οποιαδήποτε ενασχόληση με τους ενισχυτές τάσης. Κι έτσι θα έπρεπε να είναι.

ΥΓ. Τι γίνεται με παράλληλα μεγάφωνα θέλει σεντόνι. Δεν συμφωνώ.

ΥΓ. 2. Από το λινκ σου περί ευαισθησίας:


Η επόμενη παράγραφος είναι αυτή:

The sensitivities of different speakers can be compared because the audio industry has established standards for measuring speaker sensitivity, which is as follows. Place a microphone in front of the speaker, about 3.3 feet (1 meter) from the microphone. At this distance, most speakers at a given input of 2.83 volts will have an output of 80 to 90 decibels. Putting the microphone 6.6 feet (2 meters) instead of 3.3 feet (1 meter) from the speaker will make a big difference in the measured result. Every doubling of this distance results in a 6 decibel drop in the speaker output [source: Schneider].

Οπότε ας το αφήσουμε... ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Σε ένταση ναί.
Η βελτίωση σε έκταση από την γωνία πως προκύπτει;
Η εξτρα ενταση σε γωνια φτανει τα +9db.

Δε θυμαμαι ακριβως πως αυξανει η εκταση αλλα νομιζω ειναι υπο προυποθεσεις και αυτο εχει να κανει ΚΑΙ με τους ρυθμους του δωματιου.Αυτο το φαινομενο ειναι εμφανες ακουστικα και μετρητικα-επισης φαινεται και στο Room Sim του REW.

Αν εχεις προσεξει επισης,καποια ηχεια αναφερουν και την in-room response,η οποια δειχνει παντα χαμηλοτερη εκταση.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Λογικά όλα αυτά, καταλαβαίνω τι θες να πεις και συμφωνώ με την πράξη, κι όντως η ρίζα του 8 είναι (αναπόφευκτο, καθώς αυτοί είναι οι τύποι της φυσικής), μα στην τελική, οι έννοιες και οι προδιαγραφές έχουν καθοριστεί και είναι τρόπον τινά αυθαίρετα όσα δεν συμβαδίζουν με την τυποποίηση στο οντιο.

Όσον αφορά λοιπόν την τυποποίηση, η ευαισθησία έχει συγκεκριμένη έννοια, και δικαίως, καθότι οι ενισχυτές είναι ενισχυτές τάσης. Το αν είναι καλοφτιαγμένοι ή κακοφτιαγμένοι, είναι μια άλλη ιστορία, πάρτε ενκορ. ;)
Ακριβώς αυτό λέω. Αυτή ακριβώς είναι η τυποποίηση της μέτρησης. 1 watt στο 1 μέτρο. Ούτε 2 watts ούτε 4.
https://geoffthegreygeek.com/understanding-speaker-sensitivity/

Ενισχυτές τάσης είναι μέχρι το προτελευταίο στάδιο. Το τελευταίο είναι καθαρά ρεύματος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.442
Νομίζω πως καταλαβαινόμαστε.

Όσον αφορά το θέμα των χαμηλών συχνοτήτων, όπου είναι και ο μόνος ουσιαστικός προβληματισμός περί ευαισθησίας, η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η λύση έρχεται μόνο με πολλαπλά μεγάφωνα μεγάλης συνολικής επιφάνειας, χωρίς άλλους περιορισμούς (δηλαδή δεν είναι αναγκαίο κακό ο μεγάλος όγκος ή η μεγάλη κατανάλωση ισχύος, πέραν του λογικού και αναμενόμενου).
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Νομίζω πως καταλαβαινόμαστε.

Όσον αφορά το θέμα των χαμηλών συχνοτήτων, όπου είναι και ο μόνος ουσιαστικός προβληματισμός περί ευαισθησίας, η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η λύση έρχεται μόνο με πολλαπλά μεγάφωνα μεγάλης συνολικής επιφάνειας, χωρίς άλλους περιορισμούς (δηλαδή δεν είναι αναγκαίο κακό ο μεγάλος όγκος ή η μεγάλη κατανάλωση ισχύος, πέραν του λογικού και αναμενόμενου).
Εδώ συμφωνούμε. Όταν θες χαμηλό πρέπει να σμπρώξεις. Από τη στιγμή που οι ψηφιακοί ενισχυτές κοστίζουν κάτω από 15 ευρώ, βάζεις έναν σε κάθε μεγάφωνο, εύκολα πλέον.
 

gid

Μηνύματα
7.404
Reaction score
8.639
Η τυποποίηση της ευαισθησίας κάποτε ξεκίνησε με την ονομαστική ισχύ του ενός βατ, αλλά στη συνέχεια αυτό διορθώθηκε στην τάση που αντιστοιχούσε το ένα βατ για 8ωμο ηχείο και κάπου εκεί έκλεισε αυτό το θέμα.
Δεν "διορθώθηκε" γιατί δεν ήταν λάθος ώστε να διορθωθεί. Εξ αρχής με αναφορά το ένα βατ δινόταν η ευαισθησία. Και ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να δίνεται έτσι, αφού ακόμη και όταν ο Χ κατασκευαστής χρησιμοποιεί Βολτ, δίνει 2.83 βολτ, για το λόγο που έγραψε ο φίλος παραπάνω: 2.83*2.83/8=1W.

Επίσης δεν "έκλεισε" το θέμα, ούτε κάπου εδώ, ούτε κάπου εκεί. ΠΟΛΛΟΙ κατασκευαστές δίνουν ευαισθησία με αναφορά στα 2.83 βολτ, και ΠΟΛΛΟΙ άλλοι στο ένα βατ.

Ο λόγος που ορισμένοι κατασκευαστές προτιμούν τα βολτ φαίνεται από το παρακάτω παράδειγμα:

Η διαβόητη για τα αναίσθητα ηχεία της Magnepan, σε πολλά μοντέλα, δίνει "εμπέδηση 4Ω, ευαισθησία 86dB/2.83B/1m". ΌΜΩΣ με εμπέδηση =4Ω, στα 2.83 βολτ το ηχείο λαμβάνει ΔΥΟ βάτ, όχι ΕΝΑ βατ. Αν λοιπόν έδινε ευαισθησία με αναφορά στο ένα βατ, θα αναγκαζόταν να γράψει 83dB/1W/1m. Και θα ΕΧΑΝΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ, γιατί το 83 χτυπάει (ευλόγως) στο μάτι ως πολύ χαμηλό. Τους ΣΥΜΦΕΡΕΙ να δίνουν ευαισθησία με αναφορά στα 2.83 βολτ, ποντάροντας ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα το ψάξει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.442
Δεν διαφωνώ πως η οποιαδήποτε ασάφεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις φίρμες προς όφελός τους και με σκοπό την παραπλάνηση του καταναλωτή.

Βλέπω από τεχνικής σκοπιάς το θέμα, κατανοώ τις εκάστοτε ιδιαιτερότητες και στην πράξη νομίζω πως τα πράγματα είναι ακόμα πιο απλά.

Ας σου δώσω ένα παράδειγμα.
Πες ότι έχεις ένα ολοκληρωμένο ενισχυτή, με ένδειξη dB στο volume control, δηλαδή στα 0 dB ας πούμε πως τερματίζει το πράγμα, και έχεις μια κλίμακα εύρους 90dB να παίζεις στάθμη, δηλαδή από -90 έως 0.

Το όμοιο ισχύει και για προενισχυτές, με κάποιους τελικούς στη συνέχεια.

Οπότε, βάζεις ας πούμε το volume στα -20 dB.
Σε αυτή τη στάθμη, μπορείς να διαβεβαιώσεις πόσα volt βγάζει στην έξοδό του ο ενισχυτής.
Τα μετράς εύκολα. Ένα πολύμετρο αρκεί.

Αυτά τα volt θα βγάζει σε αυτή τη στάθμη volume, ανεξαιρέτως τι χαρακτηριστικά θα έχει το ηχείο σου, είτε όσον αναφορά την ωμική αντίσταση, είτε τη σύνθετη.

Μπορεί με κάποιο ηχείο να βγάζει 20 βατ σε αυτή τη στάθμη του volume control, και με κάποιο άλλο ηχείο 220 βατ.

Εσύ τώρα, αλλάζοντας 2 ηχεία και κρατώντας σταθερή την ένδειξη του volume στα -20dB, μπορείς να ακούσεις (και να μετρήσεις με ντεσιμπελόμετρο) το ένα ηχείο να παίζει πιο δυνατά από το άλλο.

Προφανώς, αυτό που παίζει πιο δυνατά, είναι το πιο ευαίσθητο.

Μπορεί βέβαια, να έχει χαμηλή ωμική αντίσταση αυτό το ηχείο, και να παίρνει 4-πλασια ισχύ από τον ενισχυτή σε σχέση με το άλλο.

Μπορεί και όχι.

Οπότε, ας δούμε πραγματικά τι σε νοιάζει εσένα. Ποιο ηχείο θα θεωρήσεις πιο ευαίσθητο. Προφανώς, αυτό που θα παίξει πιο δυνατά.

Στην ίδια τάση.
(Στην ίδια στάθμη του volume control.)

Αυτό λέω. ;)

Τα υπόλοιπα, είναι κατασκευαστικά θέματα που αφορούν την λειτουργία και επάρκεια του ενισχυτή.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Πάμε να δούμε γιατί τίποτα από αυτά δεν ισχύει...
....
Επομένως, επειδή τίποτα από αυτά δεν ισχύει ... κατά τη γνώμη σου ... εάν βαρύνουμε το διάφραγμα σε ένα μεγάφωνο θα αυξηθεί η ευαισθησία του. Επίσης, εάν εξασθενήσουμε το μαγνητικό του σύστημα τότε πάλι θα αυξηθεί η ευαισθησία του. Επίσης, εάν φορτιστεί με κόρνα θα ελαττωθεί η ευαισθησία του, κτλ...
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Επομένως, επειδή τίποτα από αυτά δεν ισχύει ... κατά τη γνώμη σου ... εάν βαρύνουμε το διάφραγμα σε ένα μεγάφωνο θα αυξηθεί η ευαισθησία του.
Σειρά Prestige της Seas. Μονάδες 6,5 ιντσών με ίδιο ακριβώς μαγνήτη.
CA18RNX: Moving Mass 14gr, Ευαισθησία 88,5 db
U18RNX/P: Moving Mass 13,5gr, Ευαισθησία 88 db
Ο αυτοκινητιστικός όρος είναι Κιλά Ανά Ίππο.
Το έχω ήδη απαντήσει στην 21 & 30.

Επομένως, επειδή τίποτα από αυτά δεν ισχύει ... κατά τη γνώμη σου ... . Επίσης, εάν εξασθενήσουμε το μαγνητικό του σύστημα τότε πάλι θα αυξηθεί η ευαισθησία του.
Απάντηση 30. Το μαγνητικό σύστημα σε ένα μεγάφωνο είναι μέρος της σχεδίασης του. Δεν γίνεται να αλλαχθεί, πάνω ή κάτω, χωρίς να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά του μεγαφώνου. Πόσο ποιο απλά;

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, υπήρχε η Ελληνική εταιρία κατασκευής ηχείων Condore. Φορούσαν μονάδες της Γαλλικής Audax.
Κάποια στιγμή, σε μια παραγγελία τους, έγραψαν ένα από τα γράμματα του κωδικού του μεγαφώνου λάθος. Το γράμμα αφορούσε το μέγεθος του μαγνήτη και αυτό που παρήγγειλαν ήταν δυο νούμερα μεγαλύτερος.
Το αποτέλεσμα ήταν να έρθει μια άχρηστη παρτίδα μεγαφώνων, που δεν άντεχαν ούτε 10 watts ισχύος και έμειναν στο ράφι.

Επίσης, εάν φορτιστεί με κόρνα θα ελαττωθεί η ευαισθησία του, κτλ...
Η κόρνα είναι σχεδιαστική επιλογή και όχι διαφορετική προσέγγιση μεγαφώνου. Επίσης η κόρνα έχει φυσκικές διαστάσεις, που επεμβαίνουν σε συγκεκριμένο φάσμα συχνοτήτων και δεν αυξάνουν γενικά και αόριστα την ευαισθησία της μονάδας.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Σειρά Prestige της Seas. Μονάδες 6,5 ιντσών με ίδιο ακριβώς μαγνήτη.
CA18RNX: Moving Mass 14gr, Ευαισθησία 88,5 db
U18RNX/P: Moving Mass 13,5gr, Ευαισθησία 88 db
Ο αυτοκινητιστικός όρος είναι Κιλά Ανά Ίππο.
Το έχω ήδη απαντήσει στην 21 & 30.



Απάντηση 30. Το μαγνητικό σύστημα σε ένα μεγάφωνο είναι μέρος της σχεδίασης του. Δεν γίνεται να αλλαχθεί, πάνω ή κάτω, χωρίς να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά του μεγαφώνου. Πόσο ποιο απλά;

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, υπήρχε η Ελληνική εταιρία κατασκευής ηχείων Condore. Φορούσαν μονάδες της Γαλλικής Audax.
Κάποια στιγμή, σε μια παραγγελία τους, έγραψαν ένα από τα γράμματα του κωδικού του μεγαφώνου λάθος. Το γράμμα αφορούσε το μέγεθος του μαγνήτη και αυτό που παρήγγειλαν ήταν δυο νούμερα μεγαλύτερος.
Το αποτέλεσμα ήταν να έρθει μια άχρηστη παρτίδα μεγαφώνων, που δεν άντεχαν ούτε 10 watts ισχύος και έμειναν στο ράφι.


Η κόρνα είναι σχεδιαστική επιλογή και όχι διαφορετική προσέγγιση μεγαφώνου. Επίσης η κόρνα έχει φυσκικές διαστάσεις, που επεμβαίνουν σε συγκεκριμένο φάσμα συχνοτήτων και δεν αυξάνουν γενικά και αόριστα την ευαισθησία της μονάδας.
Δεν γίνονται έτσι απλουστευμένα οι συγκρίσεις. Στο παράδειγμά σου παραγνωρίζεις το γεγονός ότι η πιο ευαίσθητη κατά 0.5 dB μονάδα με 0.5 gr βαρύτερη κινούμενη μάζα, έχει επίσης χαμηλότερη ωμική αντίσταση πηνίου φωνής κατά 0.1 Ω. Το πρόβλημα είναι πολυπαραμετρικό. Ο συνδυασμός όλων των παραμέτρων δίνει το τελικό αποτέλεσμα.
Υπάρχει μαθηματική εξίσωση που υπολογίζει την ευαισθησία και το βαθμό απόδοσης μίας μονάδας, που περιλαμβάνει όλες αυτές τις παραμέτρους, όπως η κινούμενη μάζα, το μαγνητικό πεδίο (συγκεκριμένα ο συντελεστής Bl), η ωμική αντίσταση, κτλ

Όλα είναι σχεδιαστικές επιλογές, όχι μόνο η κόρνα, όπως επίσης και η παράλληλη συνδεσμολογία πολλών woofer αυξάνει την ευαισθησία του ηχείου...
 
Last edited:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.106
Reaction score
20.588
Λοιπόν, ας πω κι εγώ καναδγυοπράματα. Η ευαισθησία ενός ηχείου εξαρτάται από την ευαισθησία του πλέον αναισθήτου των μεγαφώνων του, ας το πούμε έτσι απλά. Ανακύπτει, λοιπόν, το ερώτημα, γιατί κάποια μεγάφωνα είναι αναίσθητα, ενώ κάποια άλλα είναι πιο ευαίσθητα.

Καρδιά του μεγαφώνου είναι ο κινητήρας του, ένας παλινδρομικός ηλεκτρικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος. Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν εκμεταλλευόμενοι τη δύναμη Laplace (γενικώτερα, τη δύναμη Lorentz, αλλ’ ας μη το πάμε εκεί, δεν είναι αυτό που μας ενδιαφέρει). O Νόμος του Laplace πως αν ένας αγωγός διαρρέεται από ηλεκτρικό ρεύμα και ευρίσκεται μέσα σε μαγνητικό πεδίο, τότε ασκείται επάνω του μια δύναμη, της οποίας το άνυσμα ορίζεται με βάση τον κανόνα του δεξιού χεριού (για όσους τα θυμούνται). Ορίστε ένα σχηματάκι που είχα ανεβάσει κάποτε, καθώς και ο κανόνας του δεξιού χεριού.

Lforce.jpg


Απλοποιώντας και απλουστεύοντας, μάλιστα, το μέτρο αυτής της δύναμης είναι ανάλογο του ρεύματος που διαρρέει τον αγωγό, του μήκος του αγωγού, καθώς και της έντασης αυτού του μαγνητικού πεδίου. Δηλαδή, και μη συνοφρυώνεστε, δε θα σας πρήξω, μια απλή εξίσωση είναι…

F = i * L * B

… ρεύμα (intensity of flow) επί μήκος (Length) επί B (B – κάτι, δεν ξέρω τι, τα παράπονά σας στον Maxwell, Bob Marley δεν είναι πάντως, σίγουρο αυτό). Ωραία…

Δοθέντος ενός μεγαφώνου, από αυτά τα τρία πράγματα, τα δύο είναι σταθερά, το μήκος του αγωγού του πηνίου φωνής και η ένταση του μαγνητικού πεδίου, καθώς αυτά έχουν καθοριστεί από τον κατασκευαστή του μεγαφώνου. Το μόνο που αλλάζει κατά τη χρήση του μεγαφώνου είναι η ένταση του ρεύματος, η οποία αλλάζει γυρίζοντας το volume του ενισχυτή. «Αυξάνοντας» το volume ανεβάζουμε την τάση, η οποία με τη σειρά της «σπρώχνει» περισσότερο ρεύμα στο πηνίο. Έτσι αυξάνεται η δύναμη Laplace, η οποία κινεί το διάφραγμα του μεγαφώνου πιο μακριά από τη θέση ηρεμίας του, πράγμα που για δεδομένη συχνότητα και πυκνότητα αέρα-και άρα δεδομένη αδράνεια- αυξάνει την πίεση, και άρα το μεγάφωνο παίζει «πιο δυνατά».

Όμως, γιατί ο κατασκευαστής δεν έβαλε στο μεγάφωνό του μεγαλύτερο μαγνήτη και πιο μακρύ αγωγό, δηλαδή πηνίο με περισσότερες σπείρες; Εδώ μπορούν να υπάρξουν πολλές απαντήσεις, άλλες τεχνικά σωστές ή εσφαλμένες, άλλες αγενείς ή πιο ευγενικές, και άλλες που άπτονται της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής. Δείτε καναδυό…

  • Αν ο κατασκευαστής βάλει μεγαλύτερο μαγνήτη, θα αυξηθεί το κόστος παραγωγής και η τιμή, ενώ η διάμετρος του μαγνητικού συστήματος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από τη διάμετρο της οπής που θα δεχθεί το μεγάφωνο, μιας και σχεδόν όλα τα μεγάφωνα τοποθετούνται «από έξω προς τα μέσα». Άρα, τα φθηνά μεγάφωνα δεν μπορούν να έχουν και τόσο μεγάλο μαγνήτη πια. Επίσης, υπεισέρχεται και ο παράγων της κατάτμησης της αγοράς. Τα features και η performance δεν μπορεί να είναι ίσα για όλους. Αν τα φθηνά αποδίδουν άριστα, τι θα πουλήσουν στους πλούσιους; Δεν πρόκειται για αστείο.
  • Άλλος λόγος διά τον οποίον ο μαγνήτης είναι μικρός; Διότι ο κατασκευαστής είναι ένας ελεεινός μαντζίρης και καρμίρης. Γιατί έτσι έχει μάθει και δεγκζερωγωτιάλλο. Αυτό ξέρει, αυτό εμπιστεύεται.
  • Να μακρύνει το πηνίο; Αν το μακρύνει θα αυξηθεί η αντίστασή του, μειώνοντας την ευαισθησία. Βέβαια, μπορεί να χοντρύνει το σύρμα, αλλ’ αυτό αντικτυπά στην κινούμενη μάζα του συστήματος, κάτι ενδεχομένως ανεπιθύμητο. Χώρια το γεγονός, πως το πηνίο θερμαίνεται κατά τη λειτουργία του, και αυτή η θερμότητα δεν μπορεί να υπερβεί κάποια όρια.
Να σταθώ λίγο στο μπάσο. Ας πούμε ότι έχετε ένα μεγάφωνο που παίζει μια μπάσα συχνότητα, ας πούμε 35Hz σε μια Α στάθμη, την οποία ακούτε, μπορούν τα αυτιά σας να την ανιχνεύσουν. Το πόσο δυνατά ακούτε αυτό το μπάσο, το μέτρο της πίεσης του κύματος δηλαδή, εξαρτάται από δύο πράγματα: τον όγκο του αέρα που μετατοπίζει ο κώνος του μεγαφώνου, καθώς πάλλεται, καθώς κινείται «μέσα - έξω», και την απόστασή σας από το μεγάφωνο. Κρατώντας σταθερή αυτήν την απόσταση, για να ακούσετε αυτό το μπάσο, αυτή τη συχνότητα, πιο δυνατά, πρέπει να αυξηθεί ο όγκος του μετατοπιζόμενου αέρα, και προς τούτο υπάρχουν δύο λύσεις. Ή να αυξηθεί το πλάτος της ταλάντωσης του κώνου, δηλαδή αυτός να πάλλεται πιο πολύ «έξω» και πιο πολύ «μέσα», ή να αλλάξετε το μεγάφωνο με κάποιο άλλο, που θα κινεί τον κώνο του στο ίδιο πλάτος ταλάντωσης, αλλά θα έχει μεγαλύτερη διάμετρο, δηλαδή κώνο με μεγαλύτερο εμβαδόν. Αυτό είναι όλο.

Εξ αυτού του λόγου, δηλαδή επειδή ο αέρας έχει μάζα και επομένως κάποια αδράνεια, μεγαλύτερη επιτάχυνση του διαφράγματος επιβάλλει και μεγαλύτερη πίεση, δηλαδή υψηλότερη στάθμη, «πιο δυνατά». Επομένως, αυξανομένης της συχνότητας, για να διατηρηθεί η στάθμη σταθερή, το πλάτος της ταλάντωσης θα βαίνει μειούμενο. Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο τα μεγάφωνα που προορίζονται για να παίζουν μεσαίες και υψηλές συχνότητες, δεν έχουν ούτε μακρύ πηνίο ούτε φαρδύ διάκενο. Άλλωστε, δια γυμνού οφθαλμού τα διαφράγματά τους φαίνονται ακίνητα (αλλά παίζει ρόλο σ’ αυτό και η συχνότητα, όχι μόνον το μικρό πλάτος της ταλάντωσης).

Ίσως από τα παραπάνω να καθίσταται προφανές, πως η κατασκευή ενός μεγαφώνου για μεσαίες ή υψηλές συχνότητες είναι πολύ πιο εύκολη υπόθεση, εν συγκρίσει προς αυτήν ενός γούφερ. Ίσως επίσης να είναι προφανές, γιατί ένα μεγάφωνο δεν μπορεί να αναπαράγει όλες τις συχνότητες, δηλαδή τα λεγόμενα μεγάφωνα full range είναι ευσεβής πόθος και όχι κάτι πραγματικό. Αυτά τα μεγάφωνα με το ταπεινό εύκαμπτο και πανάλαφρο διάφραγμα και το λιλιπούτειο πηνίο φωνής είναι ο τεχνολογικός απόηχος μιας εποχής πολύ δύσκολης, απάνθρωπης, τότε που οι προτεραιότητες ήταν άλλες, και ασφυκτικά επείγουσες. Εκτός αυτού, δεν υπήρχε και η τεχνολογική δυνατότητα για ισχυρούς ενισχυτές, τέλος πάντων, υπήρχε, αλλά ήταν πολύ ακριβή, πραγματική πολυτέλεια.

Σήμερα τα πράγματα έχουν μεταβληθεί άρδην, αλλά βεβαίως εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιοι λιγοστοί που τους αρέσουν αυτά τα μεγάφωνα, καθώς και κάποιοι επιτήδειοι που τους τα προωθούν, είτε από συμφέρον – λογικό αυτό, είτε από άγνοια και νοσηρή προσκόλληση στο παρελθόν.



Παρέκβασις, πολιτικώς κεχρωσμένη: Για να πάρετε μια ιδέα, πόσο δύσκολες ήταν οι μεταπολεμικές συνθήκες στην Ευρώπη, χμ...

Κατά την έναρξη της μάχης της Αγγλίας, η βρεταννική κυβέρνηση προέβη σε επιβολή δελτίου στα τρόφιμα (ration book), καθώς το νησί μπορούσε πλέον να τρέφεται μόνον με την μειωμένη αγροτική παραγωγή, καθώς και με ότι μπορούσε να φθάσει από τις ΗΠΑ. Μετά τη λήξη του πολέμου, ο… τέλος πάντων, το άτομο που ανέλαβε την κυβέρνηση της χώρας, ετούτος εδώ, ενάντια σε οποιαδήποτε λογική, συνέχισε την επιβολή του δελτίου και εγκαθίδρυσε μια αδυσώπητη και ψυχοφθόρο γραφειοκρατία –σας θυμίζει κάτι αυτό, που τελικά προκάλεσε γενικευμένη λαϊκή κατακραυγή, ειδικά από μέρους των γυναικών, οι οποίες δεν μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα, να ψωνίσουν για το γεύμα της κάθε μέρας, καθώς οι συνθήκες ήταν πιο δύσκολες εν συγκρίσει προς εκείνες κατά τη διάρκεια του πολέμου. Αυτό το εκμεταλλεύθηκαν οι torries, το αξιοποίησαν στην προεκλογική τους εκστρατεία, κι έτσι κέρδισαν τις εκλογές του 1951 και έβαλαν τέλος σ’ αυτή τη νοσηρή κατάσταση, ενώ οι ανεκδιήγητοι εργατικοί ήθελαν την εφαρμογή του δελτίου επ' αόριστον. Να μη μιλήσουμε για την κατάσταση που επικρατούσε αλλού, ας πούμε στη Γαλλία, τη Γερμανία, ή την Πολωνία.

Εκτός αυτού, από καθαρά τεχνικής άποψης, το τρανζίστορ ήρθε στη ζωή μόλις το 1947 και χρειάστηκαν καμιά 15ριά χρόνια για να περάσει στα ηχητικά σαν καθαρόαιμη λύση, μιας και οι πρώτοι τρανζιστοράτοι ενισχυτές είχαν μετασχηματιστή εξόδου. Αυτόν ήξεραν, αυτόν εμπιστεύονταν. Από τις λάμπες τι να περίμενε κανείς; Τρία βατ από την 6L6 κι άλλα πέντε –άντε εκτώ- από την EL34 και τέλος της συζήτησης. Οπότε, τα μεγάφωνα ήταν αναγκαστικά ευαίσθητα, αναγκαστικά «άδεια» χαμηλά, δεν υπήρχε χώρος για πολυτέλειες, παρά μόνον για τους πολύ λίγους.

Σήμερα, αυτά τα μεγάφωνα είναι για τα σκουπίδια, αλλά για κάποιους ιδιαιτέρως περιέργους ψυχολογικά λόγους, εξακολουθούν να υπάρχουν.

Όσο για τον κοσμάκη στον οποίον αναφέρεται ο @billben3, ο κοσμάκης αυτός αποτελεί τα 2/3 του πληθυσμού, και έχει το χαρακτηριστικό, ότι αφ' ενός μεν δεν νοιάζεται και αφ' ετέρου δεν μπορεί να υιοθετήσει και να ακολουθήσει κάτι καινούργιο, όπως η άφθονη και λογικής τιμής ισχύς. Επομένως και προς το παρόν, θα εξακολουθήσει να αγοράζει αυτά τα ελεεινά Creek και Naim των 50 βατ – κι άμα θέλει πολλή ισχύ επειδή τα ηχεία του φαίνονται αναίσθητα, προφανώς θα χρειάζεται να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη, διότι αλλιώς δεν θα την εκτιμήσει.

Σημείωσις: Το ration book πέρασε και στον κινηματογράφο. Αν σας τύχει στο Netflix ή αλλού, ψάξτε την ταινία Seven days to noon. Πολιτικό θρίλλερ είναι, και μάλιστα με θεματολογία τελείως ενάντια προς τη πορεία των πραγμάτων εκείνης της εποχής, (την φρενήρη πορεία των πυρηνικών δοκιμών και των νέων σωματιδίων). Εντάξει, δεν θα τη δείτε, τεχνικά είναι πολύ φτωχή, κι αυτή, όπως η γενικώτερη κατάσταση, και τα μεγάφωνα φυσικά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Βρισκόμαστε στην τρίτη σελίδα και ακόμα δεν έγινε λόγος για παραμέτρους Thiele/Small,παρά μόνο για κάτι παραμυθένιους ΄΄νόμους΄΄ του Χόφμαν.:cautious:

Είμαι βέβαιος ότι αρκετοί συνδαιτυμόνες μπορούν να συνεννοούνται αναμεταξύ τους με τα μάτια.Αλίμονο όμως όταν η συνεννόηση δεν επεκτείνεται και στο...Λόγο.

Bhutia said:
...
Οι ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες στα συστήματα μεγαφώνων και η συνάρτησή τους με υλοποιήσεις ηχείων έχουν μελετηθεί και οριστεί εδώ και δεκαετίες χάρη στις παραμέτρους Thiele-Small.....Ακόμα και οι πιο εξωτικές υλοποιήσεις ηχείων δεν μπορούν να παρακάμψουν αυτές τις παραμέτρους.
...

Bhutia said:
...
Πάμε τώρα πίσω στο έρμο το μεγάφωνο που είναι μονταρισμένο στη μικρή καμπίνα.Εάν θέλαμε να έχει θεμελιώδη συχνότητα συντονισμού ίση προς εκείνη που θα είχε στη μεγαλύτερη - επειδή έτσι θα επέτασσαν λ.χ. οι ανάγκες της καθημερινής μας δραστηριότητας - τότε υπάρχει ένας δρόμος:αύξηση της ενεργού μάζας του,όπως συμβαίνει με μια χορδή κιθάρας,η οποία υπό σταθερό μήκος και δύναμη διέγερσης θα έπρεπε να γίνεται πιο χοντρή για ν'ακουγόταν πιο μπάσα.Το πρόβλημα που γεννάται αυτομάτως είναι ότι η μεγαλύτερη μάζα θα χρειαστεί και μεγαλύτερη ισχύ από τον ενισχυτή ώστε να μπορεί να την εκτρέψει στο ίδιο βαθμό με πριν και να παραγάγει το απαιτούμενο έργο.Επομένως για να μείνει σταθερή η συχνότητα συντονισμού στην μικρότερη καμπίνα θα μειωθεί η ευαισθησία του ηχείου.Εάν δεν γίνει έτσι,τότε η συχνότητα συντονισμού με το κάτω όριο απόκρισης θα πάνε σε υψηλότερη συχνότητα.Και όσο μικραίνουν οι διαστάσεις του κουτιού,τότε είτε θα κατέρχεται η ευαισθησία είτε θα ανέρχεται το κάτω όριο απόκρισης,ή και τα δύο σε κάποιο βαθμό.Δεν υπάρχει άλλος δρόμος..

Μεγαλύτερες καμπίνες έχουν συνήθως μονταρισμένα μεγαλύτερα σε διάμετρο μεγάφωνα.Αυτά τείνουν να παρουσιάζουν ανώτερη ενεργό μάζα όχι μόνο λόγω διαστάσεων,αλλά και για να εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ακαμψία στο διάφραγμα και την πιστονική προσέγγιση.Θα αναμενόταν λοιπόν κατώτερη ευαισθησία,αλλά συνοδεύονται συνήθως και από ισχυρότερο μαγνητικό σύστημα το οποίο συνδυασμένο με τη μεγαλύτερη ενεργό επιφάνεια αποκαθιστά την αποδοτικότητα.

Στις μικρές όμως και...΄΄τριανταφυλλένιες΄΄ καμπίνες,το μικρότερο μεγάφωνο θα χρειαζόταν έτσι και αλλιώς ανώτερη μάζα για ν'αυξήσει τη δομική σταθερότητα του κώνου καθώς εκείνος θα ήταν επιφορτισμένος με τη διαχείριση ανώτερων μεταβολών στις εσωτερικές τιμές πίεσης,οπότε η ευαισθησία θα κατερχόταν περαιτέρω.Και η εφαρμογή ισχυρότερου μαγνήτη δεν είναι εφικτή σε όλες τις περιπτώσεις,αφού οι δικές του μεγαλύτερες διαστάσεις μπορεί υπό τη στενότερη εσωτερική διαρρύθμιση είτε να παρεμπόδιζαν την ελεύθερη ροή του αέρα,είτε να μείωναν υπέρμετρα το διαθέσιμο εσωτερικό όγκο κι έτσι να κατέβαινε περισσότερο η ενδοτικότητα.Κι εφόσον ο αέρας θα αποκτούσε σκληρότερη ελατηριακή ιδιότητα,τότε θα...αυξανόταν πάλι η συχνότητα συντονισμού με το κάτω όριο απόκρισης,θα χρειαζόταν επιπλέον προσθήκη μάζας για την αντιστάθμιση και τότε ακόμα περισσότερη ισχύς και κατόπιν μεγαλύτερο και βαρύτερο πηνίο φωνής για τη διαχείριση της ισχύος οπότε ακόμα ανώτερη παροχή ισχύος και...φαύλος κύκλος.

Υπάρχει όμως και συνέχεια...Μικροί κώνοι με μεγάλες διαδρομές παράγουν μεγαλύτερες τιμές παραμόρφωσης από φαινόμενο Doppler που υποβάλλει σε διαμόρφωση τις εκπεμπόμενες συχνότητες και αυτό εντείνεται ιδίως σε μικρά mid-woofer προορισμένα να καλύπτουν εύρος ζώνης από τις χαμηλές μέχρι τις κατώτερες υψηλές οκτάβες.Κατά την αναπαραγωγή σύνθετων σημάτων οι ανώτερες συχνοτικές συνιστώσες θα έπρεπε τότε να εκπέμπονταν από κώνους παλλόμενους ταυτόχρονα με τις κατώτατες συχνότητες.

Μεγαλύτερες διαδρομές συνεπάγονται επίσης και μικρότερη γραμμικότητα ως προς τις ελαστικές ιδιότητες της ανάρτησης,αφού οι δυνάμεις επαναφοράς δεν μένουν σταθερές με την απόσταση εκτροπής.Αυτό οδηγεί σε ανώτερες τιμές παραμόρφωσης,αρμονική κι ενδοδιαμόρφωσης,συγκρινόμενες προς μεγαλύτερα μεγάφωνα που θα εκτελούσαν μικρότερες διαδρομές.Οι μεγαλύτερες διαδρομές επίσης σημαίνουν ανάλογες μετακινήσεις για το πηνίο φωνής μέσα στο πεδίο από τον ακίνητο μαγνήτη,κάτι που αυξάνει παραμορφώσεις από ανομοιομορφία μαγνητικής ροής και τη μη γραμμική τους συμπεριφορά.

Το μεγαλύτερο ποσό αποδιδόμενης ισχύος σε μικρό κώνο για να έβγαζε την ίδια στάθμη σε σχέση μ'έναν μεγαλύτερο σημαίνει επίσης παραγωγή περισσότερης θερμότητας που θα γινόταν και πιο δύσκολη στην απαγωγή λόγω των περιορισμένων διαστάσεων σε μικρή καμπίνα.Καθώς θα αυξανόταν η θερμοκρασία στο πηνίο φωνής,εκείνο θα παρουσίαζε μεγαλύτερη αντίσταση στη μετάδοση ισχύος από τον ενισχυτή για δεδομένη τάση στους ακροδέκτες.Η προκύπτουσα δυναμική συμπίεση στο σύστημα θα εντείνει τους μηχανισμούς παραμόρφωσης ,κ.ο.κ. Η μεγάλη ταχύτητα των μικρών κώνων καθώς ωθούν τον εφαπτόμενο σε αυτούς θύλακα αέρα μπορεί επίσης να προξενήσει παρασιτικούς θορύβους από στροβιλισμούς του αέρα στις παρυφές του κώνου.Υπάρχει λοιπόν σωρεία δεδομένων που συνωμοτούν ενάντια στην ικανότητα των μικρών κώνων να παράγουν ποιοτικές χαμηλές συχνότητες έναντι των μεγαλύτερων που θα είχαν κιόλας μικρότερες διαδρομές.Facts of (Transducer's) Life...

Έστω όμως ότι καταφέρναμε να φέρουμε σε βέλτιστο συμβιβασμό τα χαρακτηριστικά μιας σχεδίασης και ρυθμίζαμε μάλιστα την ευθυγράμμιση χαμηλού σε τιμή κοντά στην κρίσιμη απόσβεση (Qtc=0,5) προκειμένου να εισπραχθεί ομοιογενής απόδοση των μεταβατικών.Τότε θα προκύψει απόκριση με χαμηλότερη κλίση υποχώρησης κάτω από το σημείο συντονισμού,αλλά η υποχώρηση θα ξεκινούσε - έστω και με μικρή κλίση - από συχνότητα αρκετά ανώτερη συγκρινόμενη προς την τιμή 0,707.Λιγότερο στιβαρό μαγνητικό σύστημα θα έφερνε κέρδη πλάτους στο κάτω όριο απόκρισης και ανώτερη τιμή Qtc,αλλά θα συνέβαινε αυτό σε βάρος της μεταβατικής απόκρισης και το μπάσο θα έχανε σε πιστότητα περιγραφής.

Είναι φανερό λοιπόν ότι κάθε ηχείο ξεκινά από ένα χορό αλληλοσυγκρουόμενων δεδομένων με σκοπό την εύρεση ενός βέλτιστου συμβιβασμού ανταποκρινόμενου προς συγκεκριμένα σχεδιαστικά κριτήρια.
...
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Βρισκόμαστε στην τρίτη σελίδα και ακόμα δεν έγινε λόγος για παραμέτρους Thiele/Small,παρά μόνο για κάτι παραμυθένιους ΄΄νόμους΄΄ του Χόφμαν.:cautious:
Απάντηση 21 αγαπητέ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Απάντηση 21 αγαπητέ.
Διαδικαστικός ως εκεί που...δεν παίρνει.Παρέλειψες το παρακάτω:
Φτου σου. Ντροπή και όνειδος να διαβάλλεις τα γραφόμενα μου!
:lolsign:
Δεν φτάνει το ΄΄τι΄΄ χωρίς...΄΄γιατί΄΄. :Α
... αν έχεις χρόνο εξήγησε το αυτό . Φαίνεται ενδιαφέρον
αρα καταληγουμε στο συμπερασμα οτι απο εναν λαμπατο single ended που σχεδον παντα
ειναι λιγα watt και αναγκαστικα θελει και ευαισθητο ηχειο για να το οδηγησει σωστα,δεν θα
παρουμε ποτε ικανοποιητικο χαμηλο, ενω θα κελαηδησει στην μεσαια και υψηλη,
σε σχεση με ενα τραντζιστορ με πολλα watt η push-pull που θα οδηγησει ενα χαμηλοτερης
ευαισθησιας ηχειο.......
Οι μονοτελικοί λυχνιακοί δεν χρειάζονται απλώς ευαίσθητα ηχεία,αλλά επιπλέον φορτία με ελαχιστοποιημένες διακυμάνσεις στην εμπέδήσή τους επί του ακουστού φάσματος.Αλλιώτικα κακώς θα περίμενε δεδομένος χρήστης να άκουγε πώς θα έπαιζε...ο ίδιος ο ενισχυτής.Δεν θα συνέβαινε ποτέ αυτό,αφού η απόκριση στο συνδυασμό θα καθοριζόταν από τη διακύμανση στην τιμή εμπέδησης του ηχείου.

Υπάρχουν αρκετές υλοποιήσεις με δηλωμένη υψηλή ευαισθησία - συνήθως μη ανταποκρινόμενη σε πραγματικές συνθήκες αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία - τα οποία όμως είναι ουσιαστικώς ακατάλληλα για οδήγηση από λυχνιακές υλοποιήσεις έχουσες υψηλή αντίσταση εξόδου λόγω διακυμάνσεων από την εμπέδησή τους ως φορτία σε κρίσιμες ζώνες του φάσματος.
 
Last edited:


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Βλεπε κλιψ....
φανταζομαι σχολιαζεις εδω
διακυμάνσεων από την εμπέδησή τους ως φορτία σε κρίσιμες ζώνες του φάσματος.
εχεις μηπως προχειρο κανα διαγραμμα, να το δουμε κι εμεις τωρα που ειναι ζεστο το πραμα ... :)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
φανταζομαι σχολιαζεις εδω

εχεις μηπως προχειρο κανα διαγραμμα, να το δουμε κι εμεις τωρα που ειναι ζεστο το πραμα ... :)
Ας απολαύσουμε...υπεύθυνα :

2-22 Ωμ με το τελευταίο σε μεσαίες κιόλας οκτάβες : Ακατάλληλον δι...ανηλίκους - και ως προς την τιμή ισχύος - SET
1578734576602.png


4-25 με το 20άρι σε μεσοϋψηλές..Χρειάζεται και αυτό ειδική....σήμανση προγράμματος. :Α
1578734643367.png


3,5 - 24 ...Τιμές αγρίου...σεχ στις πρώτες οκτάβες.
1578735058100.png


3,8 - 50 Ωμ... Βλάπτει σοβαρά την υγεία του μονοτελικού...
1578734915219.png


6-69 με την κορύφωση από φαινόμενα αυτεπαγωγής αναπτυσσόμενη στις μεσοϋψηλές ...Κατά τα άλλα, μέσος όρος 6,46
1578735333678.png
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.869
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top