Alex_Zapantis
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 3.070
- Reaction score
- 3.369
Όχι πάντα....
Αν μπει ισχυρότερο μαγνητικό σύστημα σε μια μονάδα θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Αυτό γιατί θα αυξηθεί γεωμετρικά η δύναμη έλξης του κώνου, μέσω του πηνίου, άρα και η κίνηση του, οπότε θα τσακιστεί το πηνίο του επάνω στο Τ-γιοκ. Μηχανική καταστροφή δηλαδή. Ένα μεγάφωνο έχει πολύ συγκεκριμένης δύναμης μαγνητικό πεδίο και μόνο με αυτό λειτουργεί ομαλά.
...
Μη γενικεύεις.
Προφανώς δε μιλάω για ακραίες περιπτώσεις.
Εντελώς λάθος το bold....
Το ίδιο μεγάφωνο σε έκδοση 4 ή 8 Ωμ έχει ακριβώς την ίδια ευαισθησία. Είπα και παραπάνω τι είναι ευαισθησία. Με την ίδια λοιπόν ισχύ, το 4ωμο και το 8ωμο θα παράξουν ακριβώς την ίδια ακουστική πίεση. Το αυτό βέβαια ισχύει και για τα παράλληλα μεγάφωνα.
...
Εντελώς λέμε.
Πιο λάθος δε γίνεται.
Για τα sunfire μιλάς....
Όταν ξεκινάει η σχεδίαση μια μονάδας χαμηλών υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Υπάρχουν μονάδες μικρής διαμέτρου με τεράστια έκταση χαμηλών, που λειτουργούν θαυμάσια σε μικρές καμπίνες γιατί έτσι σχεδιάστηκαν. Ο τεράστιος Bob Carver πριν από λίγα χρόνια είχε παρουσιάσει μια τέτοια σειρά subwoofer.
Ενδεικτικά:
www.avmentor.gr - Reviews: Sunfire Cinema Ribbon CRM-2/CRM-2C, SubRosa/SRA-2700Q
Review: Sunfire Cinema Ribbon CRM-2/CRM-2C, SubRosa/SRA-2700Q - Δοκιμάζουμε το σύστημα δορυφόρων-υπογούφερ του Bob Carver
www.avmentor.gr
Ναι, αλλά:
1. Χρησιμοποιούσαν ηλεκτρονική ισοστάθμιση - και καλά έκαναν.
2. Είχαν κι αυτά τα δικά τους προβλήματα.
Όπως και να 'χει, αγαπάμε Bob Carver.
Bob Carver - Wikipedia
en.wikipedia.org
Amplifier modeling
Carver caused a stir in the industry in the mid-1980s when he challenged two high-end audio magazines to give him any audio amplifier at any price, and he’d duplicate its sound in one of his lower cost (and usually much more powerful) designs. Two magazines accepted the challenge.
First, The Audio Critic chose a Mark Levinson ML-2 which Bob acoustically copied (transfer function duplication) and sold as his M1.5t amplifier (the “t” stood for transfer function modified).
In 1985, Stereophile magazine challenged Bob to copy a Conrad-Johnson Premier Four (the make and model was not named then, but revealed later) amplifier at their offices in New Mexico within 48 hours. The Conrad Johnson amplifiers were one of the most highly regarded amplifiers of the day, costing in excess of $6,000 a pair.
Of note that in both cases, the challenging amplifier could only be treated as a “black box” and could not even have its lid removed. Nevertheless, Carver, using null difference testing, (null difference testing consists of driving two different amplifiers with identical signal sources and exact levels, but out of phase by exactly 180 degrees. If the amplifiers were 100% identical, no sound would be heard. If sound was heard, the audio amps had different properties). Bob Carver used "distortion pots" to introduce amplifier characteristics, fine-tuned to null-out any sound differences. His "motel-room" modified amplifier sound was so similar, Stereophile Magazine editors could not tell the difference between his amplifier and one costing more than $6,000. This amplifier was marketed as the M1.0t for about $400.00. Bob Carver may have single-handedly debunked any number of theories about sound quality by using physics, blind and double-blind testing and unbiased measurements (such as "gold-plated speaker wires sound better than copper wires", etc.). Carver successfully copied the sound of the target amplifier and won the challenge. The Stereophile employees failed to pass a single blind test with their own equipment in their own listening room. He marketed “t” versions of his amplifiers incorporating the sound of the Mark Levinson and Conrad Johnson designs which caused him some criticism by those who failed to understand the true nature of the challenge — that it was possible to duplicate an audio amplifier's sound in two completely dissimilar designs. In light of this criticism, Carver went on to design the Silver Seven, the most expensive and esoteric conventional amplifier up to that time and duplicated its sound in his M 4.0t and later models which sold for some 1/40th the price (around $600–$1500).