- Μηνύματα
- 2.353
- Reaction score
- 4.915
Από παλιά ανάρτηση (2006) του Νικόλα Κορακάκη (περιοδικό High Fidelity)
"Ναι έχει τύχει να δοκιμάσω συσκευές που έχουν τεσταριστεί από κάποια άλλα περιοδικά και να εντοπίσω σημαντικές διαφορές από αυτά που είχαν γραφτεί. Αυτό μπορεί να οφείλεται:
1) Είτε στην διαφορετικότητα του συστήματος αναφοράς και στην αντίληψη του κάθε δοκιμαστή περί του πως χτίζεται ένα σύστημα αναφοράς.
2) Είτε στο γούστο, όπως λες και εσύ, του κάθε δοκιμαστή.
Κατά την γνώμη μου, ένα σύστημα αναφορά θα πρέπει να έχει χτιστεί με όσο το δυνατόν πιο "ουδέτερα" και αχρωμάτιστα μηχανήματα. Με άλλα λόγια, να ακούγεται όσο πιο "monitor" γίνεται. Κατά αυτόν τον τρόπο, μπορείς να αποκτήσεις σαφέστερη άποψη για τον ήχο της κάθε συσκευής. Θα μου πεις τώρα "...μα καλά και πως γίνεται αυτό;;;". Η απάντηση μπορεί να έρθει μόνο από την συνεχή τριβή με το αντικείμενο, αλλά και από τις συνεχείς ακροάσεις ζωντανών μουσικών παραστάσεων, είτε με φυσικά, είτε με ηλεκτρονικά όργανα. Προς Θεού, όχι από σκυλάδικα. Πιστεύω ότι αν διαβάσει κανείς δύο-τρία άρθρα ενός reviewer, μετά θα μπορεί πολύ εύκολα να φιλτράρει και να καταλάβει τα γούστα του, τις γνώσεις του και τα πρότυπα του.
Πέρα από όλα αυτά, πιστεύω ότι εδώ οφείλω να πω την άποψη μου σχετικά με το πως θα πρέπει να εκλαμβάνουμε ένα review και τι θα πρέπει να περιμένουμε από αυτό. Θεωρώ ότι με αυτό που θα γράψω θα ξεκαθαριστούν πολλά.
Η γνώμη μου λοιπόν είναι:
1) Ένα review δεν θα πρέπει ποτέ να λαμβάνεται ούτε ως ευαγγέλιο, αλλά ούτε και ως οδηγός αγοράς. Επίσης, δεν θα πρέπει ποτέ να παραμυθιαζόμαστε από αυτό για να δώσουμε άφεση αμαρτιών στην αγοραστική μας μανία. Συμβουλή από έναν παλαιό παθόντα.
2) Σε ένα review, θα πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη βάση α) στις δυνατότητες διασύνδεσης μιας συσκευής, β) στις επιμέρους λειτουργίες της, γ) στις ιδιαιτερότητες της όσον αφορά το ταίριασμα με τα λοιπά συνοδά και τα καλώδια, δ) στα τεχνικά της χαρακτηριστικά, ε) στο σύστημα αναφοράς και στ) σε κάποιες μετρήσεις, αν φυσικά διαθέτουμε έναν καλομετρημένο χώρο και ένα καλομετρημένο σύστημα.
3) Πιστεύω ότι τις εντυπώσεις ακροάσεων θα πρέπει να τις αφήνουμε σε δεύτερη μοίρα για τους εξής δύο λόγους: α) επειδή αυτές περιέχουν υποκειμενικά κριτήρια από ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε ποιες είναι οι γνώσεις και οι εμπειρίες τους με τα μηχανήματα, τα μουσικά όργανα και γενικώς με την ίδια τη μουσική, και β) επειδή αυτές εξάγονται βάση κάποιου συστήματος αναφοράς που έχει έναν συγκεκριμένο ηχητικό χαρακτήρα.
Αν πιστεύετε ότι ο δοκιμαστής έχει τις εμπειρίες που απαιτούνται για να κάνει αυτό που κάνει και αν πιστεύετε ότι το δικό σας σύστημα έχει τον ίδιο ή παρόμοιο ηχητικό χαρακτήρα με το σύστημα αναφοράς του δοκιμαστή, τότε "ναι" να λάβετε υπ΄ όψιν σας και τις εντυπώσεις ακροάσεων.........."
https://www.avsite.gr/forum/threads/reviewers-ανάμεσά-μας.27208/post-326626
"Ναι έχει τύχει να δοκιμάσω συσκευές που έχουν τεσταριστεί από κάποια άλλα περιοδικά και να εντοπίσω σημαντικές διαφορές από αυτά που είχαν γραφτεί. Αυτό μπορεί να οφείλεται:
1) Είτε στην διαφορετικότητα του συστήματος αναφοράς και στην αντίληψη του κάθε δοκιμαστή περί του πως χτίζεται ένα σύστημα αναφοράς.
2) Είτε στο γούστο, όπως λες και εσύ, του κάθε δοκιμαστή.
Κατά την γνώμη μου, ένα σύστημα αναφορά θα πρέπει να έχει χτιστεί με όσο το δυνατόν πιο "ουδέτερα" και αχρωμάτιστα μηχανήματα. Με άλλα λόγια, να ακούγεται όσο πιο "monitor" γίνεται. Κατά αυτόν τον τρόπο, μπορείς να αποκτήσεις σαφέστερη άποψη για τον ήχο της κάθε συσκευής. Θα μου πεις τώρα "...μα καλά και πως γίνεται αυτό;;;". Η απάντηση μπορεί να έρθει μόνο από την συνεχή τριβή με το αντικείμενο, αλλά και από τις συνεχείς ακροάσεις ζωντανών μουσικών παραστάσεων, είτε με φυσικά, είτε με ηλεκτρονικά όργανα. Προς Θεού, όχι από σκυλάδικα. Πιστεύω ότι αν διαβάσει κανείς δύο-τρία άρθρα ενός reviewer, μετά θα μπορεί πολύ εύκολα να φιλτράρει και να καταλάβει τα γούστα του, τις γνώσεις του και τα πρότυπα του.
Πέρα από όλα αυτά, πιστεύω ότι εδώ οφείλω να πω την άποψη μου σχετικά με το πως θα πρέπει να εκλαμβάνουμε ένα review και τι θα πρέπει να περιμένουμε από αυτό. Θεωρώ ότι με αυτό που θα γράψω θα ξεκαθαριστούν πολλά.
Η γνώμη μου λοιπόν είναι:
1) Ένα review δεν θα πρέπει ποτέ να λαμβάνεται ούτε ως ευαγγέλιο, αλλά ούτε και ως οδηγός αγοράς. Επίσης, δεν θα πρέπει ποτέ να παραμυθιαζόμαστε από αυτό για να δώσουμε άφεση αμαρτιών στην αγοραστική μας μανία. Συμβουλή από έναν παλαιό παθόντα.
2) Σε ένα review, θα πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη βάση α) στις δυνατότητες διασύνδεσης μιας συσκευής, β) στις επιμέρους λειτουργίες της, γ) στις ιδιαιτερότητες της όσον αφορά το ταίριασμα με τα λοιπά συνοδά και τα καλώδια, δ) στα τεχνικά της χαρακτηριστικά, ε) στο σύστημα αναφοράς και στ) σε κάποιες μετρήσεις, αν φυσικά διαθέτουμε έναν καλομετρημένο χώρο και ένα καλομετρημένο σύστημα.
3) Πιστεύω ότι τις εντυπώσεις ακροάσεων θα πρέπει να τις αφήνουμε σε δεύτερη μοίρα για τους εξής δύο λόγους: α) επειδή αυτές περιέχουν υποκειμενικά κριτήρια από ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε ποιες είναι οι γνώσεις και οι εμπειρίες τους με τα μηχανήματα, τα μουσικά όργανα και γενικώς με την ίδια τη μουσική, και β) επειδή αυτές εξάγονται βάση κάποιου συστήματος αναφοράς που έχει έναν συγκεκριμένο ηχητικό χαρακτήρα.
Αν πιστεύετε ότι ο δοκιμαστής έχει τις εμπειρίες που απαιτούνται για να κάνει αυτό που κάνει και αν πιστεύετε ότι το δικό σας σύστημα έχει τον ίδιο ή παρόμοιο ηχητικό χαρακτήρα με το σύστημα αναφοράς του δοκιμαστή, τότε "ναι" να λάβετε υπ΄ όψιν σας και τις εντυπώσεις ακροάσεων.........."
https://www.avsite.gr/forum/threads/reviewers-ανάμεσά-μας.27208/post-326626